• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Спостереження за допомогою пульта централізованого спостереження за станом засобів охоронної сигналізації, що встановлені на об’єкті з виїздом наряду реагування при надходженні сигналу «Тривога»

Завершена

700 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 18.03.2025 16:52 - 27.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: c7afec6670a54f278bf3d74ab5e4b222
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-013370-a.c4
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження – це Антимонопольний комітет України». Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Згідно з ч.1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Замовник оголосив про проведення процедури закупівлі відкриті торги, опублікувавши 18.03.2025 року тендерну документацію, № оголошення UA-2025-03-18-013370-a Закупівля на prozorro.gov.ua в електронній системі PROZORRO. В зазначеній закупівлі прийняло участь два учасника: • ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ «ЛІДЕР» код ЄДРПОУ 36391145 • УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ, ЄДРПОУ 40109037 Від 20.06.2025 року відбулась кваліфікація учасників, згідно якої прийнято Рішення, відповідно до Протоколу від 20.06.2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника (далі – Протокол) про визнання переможцем відкритих торгів з особливостями та намір укласти договір з ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ «ЛІДЕР». УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ, вважає рішення Протоколу необґрунтованим, дискримінаційним та таким, яке порушує норми законодавства з публічних закупівель в частині необ’єктивного та неправомірного визначення переможцем торгів ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ «ЛІДЕР», а також принципи здійснення закупівель та законні інтереси і права в частині об‘єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ, не погоджується з рішенням Протоколу про визнання переможцем вказаних торгів ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ «ЛІДЕР», як такої, що суперечить Закону з наступних підстав, 1. Відповідно до Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: .. інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі; Пункт 6 також передбачає, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником згідно Додатку 2 та Додатку 4 до тендерної документації. Додаток 2 до тендерної документації містить Технічну специфікацію. Додаток 4 до тендерної документації містить Перелік документів та інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, і який передбачає надання: пункт 10 Документи які відносяться до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі: 10.2. Лист-погодження із Додатком 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» (із зазначенням інформації передбаченої в Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ») 10.4. Лист із зазначенням інформації про адреси розміщення нарядів реагування, обов’язкова наявність у місті дислокації об’єктів Замовника згідно Таблиці 2 (мінімальна кількість нарядів реагування у м. Черкаси - 5 штук, у м. Золотоноші, м. Шполі, м. Каневі, м. Драбів, м. Корсунь – Шевченківський, м. Катеринопіль, м. Умань – по 2 штук). На виконання зазначених вимог у складі пропозиції надано: - Лист-погодження (вих.№ 22-04/2025-5 від 22.04.2025 р.) із Додатком 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» (із зазначенням інформації передбаченої в Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ»), проте наданий у складі пропозиції лист-погодження не містить інформацію згідно технічної специфікації про час прибуття НР 10-15 хв, згідно Таблиці 2 пункт 37 - - Лист (вих.№ 22-04/2025-8 від 22.04.2025 р.) із зазначенням інформації про адреси розміщення нарядів реагування містить інформацію : «наступним ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ «ЛІДЕР» повідомляє про те, що має в наявності наряди реагування у м. Черкаси, у м. Золотоноша, м. Шпола, м. Канів, м. Драбів, м. Корсунь-Шевченківський, м. Катеринопіль, м. Умань». Проте, вимога додатку 4 передбачає обов’язкова наявність у місті дислокації об’єктів Замовника згідно Таблиці 2 Таблиця 2 містить перелік дислокації об’єктів Замовника: Таблиця 2 № п/п Назва об’єкту Місцезнаходження об’єкту під охороною* Час прибуття НР Спостереження (з допомогою пункту централізованого спостереження стану засобів охорони та виїзду наряду реагування) 1 «Гельмязів» Золотоніський р-н, с. Гельмязів 20-25 хв. 2 «Драбово - Борятинська» Драбівський р-н, с. Драбово – Борятино 20-25 хв. 3 «Михайлівка» Драбівський р-н, с. Михайлівка 20-25 хв. 4 «Свічківка» Драбівський р-н, с. Свічківка 20-25 хв. 5 «Шрамківка» Драбівський р-н, с. Шрамківка 20-25 хв. 6 «РМЗ» м. Корсунь – Шевченківський 10-15 хв. 7 «Чаплинка» Лисянський р-н, с. Чаплинка 45 хв. 8 «Придніпровська» Черкаський р-н, с. Худяки 20-25 хв. 9 «Леськи» Черкаський р-н, с. Леськи 15-17 хв. 10 «Р. Поляна-2» Черкаський р-н, с. Р. Поляна 20-25 хв. 11 «Ірдинь-2» Черкаський р-н, смт. Ірдинь 50 хв. 12 «Діброва» Канівський р-н, с. Ліпляве 35 хв. 13 «Східна» м. Черкаси 10-15 хв. 14 «КШТ» м. Черкаси 10-15 хв. 15 «ЗТА» м. Черкаси 10-15 хв. 16 «СТО» м. Черкаси, 10-15 хв. 17 «М. Калигірка» Катеринопільський р-н, с. М. Калигірка 10-15 хв. 18 «Оріон» м. Шпола 10-15 хв. 19 «Шпола» м. Шпола 10-15 хв. 20 «Матусів» Шполянський р-н, с. Матусів 10-15 хв. 21 «Лебедин» Шполянський р-н, с. Лебедин 15-20 хв 22 «Драбів» Золотоніський р-н, смт. Драбів 10-15 хв. 23 «Піщана» Золотоніський р-н, с. Піщана 25 хв. 24 «Яроватка» Уманський р-н, с. Яроватка 20 хв. 25 РП-2 м. Канів 15-17 хв. 26 РП-2 м. Черкаси 10-15 хв. ….. РП-4 м. Черкаси 10-15 хв. 79 м. Черкаси 80 Сокирне с. Сокирне 36 хв. Відповідно, Лист із зазначенням інформації про адреси розміщення нарядів реагування містить інформацію не про усі місця дислокації об’єктів Замовника. Окрім цього, у відповідності до Розділу 4 Додатку 4 до тендерної документації І. Перелік документів та інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, Довідка про наявність транспортних засобів має містити наступні відомості: -Кількість автомобілів (мінімальна кількість нарядів реагування та автомобілів в м. Черкаси - 5 од., в інших підрозділах по 2 од.); -марки, державні номери (для транспортних засобів); -технічний стан; -інформацію про право власність/оренда тощо. В тому числі Додаток 4 передбачає: учасник надає документи про реєстрацію автомобілів (копій свідоцтв про реєстрацію) транспорту у кількості необхідній для надання послуг, обладнаного розпізнавальними знаками на кузовах автомобілів, світовими та звуковими сигналами, засобами радіотехнічного зв’язку або мобільного зв’язку та системами GPS- моніторингу, відповідно до ДСТУ 3849:2018 Дорожній транспорт. Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали оперативних, спеціалізованих та спеціальних транспортних засобів. Загальні вимоги. В складі пропозиції Учасника надаються копії Перепусток на переміщення службового автотранспорту реагування для проїзду по території м. Черкаси та Черкаської області під час воєнного стану, комендантської години. Замовником було виявлено невідповідності в частині, що Учасником в складі пропозиції подано Довідка про наявність транспортних засобів.pdf, яка не містить інформації щодо кількості нарядів реагування та автомобілів в м. Черкаси - 5 од., в інших підрозділах по 2 од.) В даного питання Замовником було розміщено повідомлення з вимогою усунення невідповідностей. Протягом встановленого строку Учасником було виправлено невідповідності шляхом оновлення переліку транспортних засобів, водночас на додані транспортні засоби не було надано документи про реєстрацію автомобілів, не зазначено про обладнання розпізнавальними знаками на кузовах автомобілів, світовими та звуковими сигналами, засобами радіотехнічного зв’язку або мобільного зв’язку та системами GPS - моніторингу, відповідно до ДСТУ 3849:2018 «Дорожній транспорт» та копії перепусток на переміщення службового автотранспорту реагування для проїзду по території м. Черкаси та Черкаської області під час воєнного стану, комендантської години. Тим самим Учасником не виконано умови тендерної документації. У зв’язку з зазначеним наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ «ЛІДЕР» з підстав: Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону. Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 04.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.06.2025 16:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.07.2025 12:04
Автор: Управління поліції охорони в Черкаській області, Щербина Сергій Миколайович +380472633744 e.vvladimiru@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4d2808d6eafe45288bef477e9a1d28c4
Заголовок пункту скарги: неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Невідповідність пропозиції технічній специфікації закупівлі, неподання документів передбачених тендерною документацією
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення уповноваженої особи щодо дискваліфікації учасника

Номер: fc6b6b05097948b8a8d537aa06802eb3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-013370-a.c3
Назва: Скарга на рішення уповноваженої особи щодо дискваліфікації учасника
Скарга:
Скарга на неправомірну дискваліфікацію учасника ПП "Комплекс безпеки "Лідер" відповідно до Протоколу уповноваженої особи Замовника № 1-28/05/25 від 28.05.2025 року
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 15:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.06.2025 12:32
Дата виконання рішення Замовником: 20.06.2025 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ 18.06.2025 місто Черкаси Керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), та Положення про уповноважену особу, що затверджено рішенням Наглядової ради ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» від 02.09.2022 р. протокол №2/2022, з метою виконання рішення Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення № 9311-р/пк-пз від 11.06.2025), яким зобов’язано публічне акціонерне товариство «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» скасувати рішення прпо відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства “КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ “ЛІДЕР” (код ЄДРПОУ 36391145) за процедурою закупівлі - Спостереження за допомогою пульта централізованого спостереження за станом засобів охоронної сигналізації, що встановлені на об’єкті з виїздом наряду реагування при надходженні сигналу «Тривога», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-18-013370-a., замовником прийнято рішення вчинити дії спрямовані на усунення порушень, зазначених у скарзі, а саме: - скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції (ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ за № 3-18/06/2025 від 18.06.2025), повідомивши про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель про усунення Замовником порушення.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ "ЛІДЕР", Шпоть Світлана 380633326616 0965501@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a27da3d7453443bbb6d9e4426b93d7a5
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення уповноваженої особи щодо дискваліфікації учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скарга на неправомірну дискваліфікацію учасника ПП "Комплекс безпеки "Лідер" відповідно до Протоколу уповноваженої особи Замовника № 1-28/05/25 від 28.05.2025 року
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: 1c6674f98dba422ba3a6e1d7ce52a4f0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-013370-a.c2
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Скарга на умови закупівлі
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.04.2025 18:14
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ "ЛІДЕР", Шпоть Світлана 380633326616 0965501@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8454ed0a86f449a1903df32a3e723609
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови проекту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Скарга на зміну умов відповідальності виконавця - штрафні санкції
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2bae38ddddcb4ee984e6dc3b10357276
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скарга на зміну переліку документів і інформації які подаються учасником закупівлі
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6559ae4d90f74684a807500ea8851c05
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: Невиконання рішення органу оскарження
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі:

Номер: d66aa678c7c7459dac45dd0f7a726162
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-18-013370-a.c1
Назва: Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі:
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.03.2025 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.04.2025 19:27
Дата виконання рішення Замовником: 24.04.2025 13:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: строк подачі пропозицій продовжено до 00:00 30.04.2025, будуть внесені зміни до ТД
Автор: ТОВ "ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018", Максим Прокопець +380674436559 sheriff-pult018@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1ab6ee26ee74472f81a3bcecc4ba7a37
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.8 Розділу III. Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає інформацію про субпідрядника визначену замовником, як таку, що не відповідає предмету закупівлі.
Відповідно до плану закупівлі оприлюдненому в електронній системі закупівель за індетифікатором UA-P-2025-03-18-014080-a, оголошення про проведення закупівлі за індетифікатором UA-2025-03-18-013370-a та Документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи №1-18/03/25 від 18 березня 2025 року предметом закупівлі є Спостереження за допомогою пульта централізованого спостереження за станом засобів охоронної сигналізації, що встановлені на об’єкті з виїздом наряду реагування при надходженні сигналу «Тривога», що вважається послугою.
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
Встановлене відповідне законодавче врегулювання даного питання, що має передбачати всю повноту інформації.
Стаття 16 Закону передбачає: «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Частина 7 статті 17 Закону та п. 47 Особливостей також передбачає, що «у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті».
Пункт 18 статті 22 Закону міститься обов’язкова вимога про те, що у тендерній документації зазначаються такі відомості як «вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг».

Таким чином, залучення субпідрядника/співвиконавця – є законним правом кожного учасника, а Замовник позбавляє такого права не передбачивши в Документації відповідну можливість.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6c8acb06b902430d9e9a78622bc7f668
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Технічних характеристик предмету закупівлі (в т.ч. кнопка тривожного виклику) Додатку 2 до Документації також ідентична вимога міститься і в ч.4 Технічних характеристик предмету закупівлі (в т.ч. кнопка тривожного виклику) Додатку 2 до Документації, в ч. 2 абзцу 4 п.п. 4.1 п. 4 Додатку 4 до Документації, в Додатку 3 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.

Ми як приватна компанія у своїй діяльності керуємось, перш за все, такими законодавчими актами як Закон України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійними умовами. Спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників – є Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності» від 11 лютого 2013 р. № 97, і вона надає право мати лише:
(а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
(б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*.
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.

З цього вбачається, що ні ми, а ні інші суб’єкти охоронної діяльності не наділені правом мати ВОГНЕПАЛЬНУ ЗБРОЮ, А ТИМ ПАЧЕ ЇЇ ВИКОРИСТОВУВАТИ.
Встановлюючи вимогу щодо наявності вогнепальної зброї, Замовник обмежуєте коло потенційних учасників, так як участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише правоохоронні органи або військові формування, так як лише вони мають право мати ВОГНЕПАЛЬНУ ЗБРОЮ.
Дана вимога встановлена замовником з метою, щоб участь у даній закупівлі прийняла лише одна організація, а саме Управління поліції охорони, що є дискримінаційною по відношенню до інших учасників, в тому числі і до Скаржника.
Що стосується питання озброєння охоронників вогнепальною зброєю, то відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 21.08.1998 № 622 "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів", п.п. 9.6 - Кількість і вид вогнепальної зброї, бойових припасів до неї, пристроїв, необхідних для озброєння працівників, які використовуються ними в процесі виконання покладених на них обов’язків, залежно від характеру здійснюваної охоронної діяльності, штатної чисельності зазначених працівників встановлюються керівниками міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та Національного банку України за погодженням з Національною поліцією України згідно з нормами зброї і боєприпасів до неї, що передбачаються для озброєння воєнізованої охорони і особового складу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Тобто, такий дозвіл можуть мати згідно з законодавством, охоронці воєнізованої охорони і особового складу центральних органів виконавчої влади - поліції, наприклад.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ff9013dd6087490a9af53f9a0895d27c
Заголовок пункту скарги: Відповідно до ч. 2 абзацу 2 п.п.4.1 п.4 Додатку 4 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Ми, як надавач охоронних послуг з великим позитивним досвідом роботи у вказаній сфері, за відсутності офісу, приміщень для розміщення матеріально-техничної бази та персоналу регіональних підрозділів в містах Черкаси, Золотоноша, Умань, Шпола, Канів, Корсунь-Шевченківський, Катеринопіль, Драбів не має можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінаційним і по відношенню до інших потенційних учасників.
Охоронні послуги надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії. Тобто, учасники можуть і повинні надавати охоронні послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. Крім того дія ліценції поширюється на всю територію України, а отже, суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію, мають право надавати охоронні послуги, що становлять предмет даної закупівлі, у тому числі і у містах Черкаси, Золотоноша, Умань, Шпола, Канів, Корсунь-Шевченківський, Катеринопіль, Драбів.
Ми, як учасник та переможець багатьох закупівель, маємо успішно виконані договори та договори які виконуються у різних містах і областях України без наявних там офісу, приміщень для розміщення матеріально-техничної бази та персоналу регіональних підрозділів, оскільки маємо такі приміщення в м. Києві.
Крім того, відповідно до посадових обов’язків персоналу, що задіяний до виконання основних умов договору, робоче місце таких працівників закріплене за спеціалізованим автотранспортом, який курсує автошляхами поблизу об’єктів, що охороняються.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: f1e876a1414649889f3555e59f8e47f6
Заголовок пункту скарги: Відповідно до ч.2 абзацу 4 п.п.4.1 п.4 Додатку 4 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
Відповідно до абзацу 3 п.8 Порядку здійснення заходів під час запровадження комендантської години та встановлення спеціального режиму світломаскування в окремих місцевостях, де введено воєнний стан затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2020 року № 573:
«8. Дозволяється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях, де запроваджено комендантську годину, без виданих перепусток особам та рух транспортних засобів Збройних Сил, Держспецтрансслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДФС, ДМС, ДСНС, які залучаються до здійснення заходів під час запровадження комендантської години, транспортним засобам спеціалізованого призначення, які виконують невідкладне службове завдання, за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв, а також адвокатам, призначеним регіональними/міжрегіональними центрами з надання безоплатної правничої допомоги для надання безоплатної вторинної правничої допомоги затриманим у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, особам, час прибуття до яких припадає на визначений період доби, зокрема на власних транспортних засобах.»
Відповідно до п.5 ст.6 Закону України «Про охоронну діяльність»:
«5.Транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України».
Враховуючи вищезазначене, працівники суб’єктів охоронної діяльності у власності яких перебуває транспорт спеціалізованого призначення, мають право пересуватися таким транспортом без перепусток у період запровадження комендантської години для виконання покладених на них обов’язків зокрема і оперативного реагування на тривожні сповіщення, що надійшли до пункту централізованого спостереження суб’єкта охоронної діяльності.
Згідно рішень військового командування дозвіл на видачу перепусток має обмежене коло посадових осіб та організацій. Перепустки видають лише тим особам, які мають офіційне право на їх отримання, це такі як, наприклад працівники сектору безпеки, оборони, критичної інфраструктури міста та державних органів.
Оскільки Скаржник та інші потенційні учасники закупівлі не мають статусу підприємства, яке має право на отримання перепусток, то і не можуть іх мати згідно чинного законодавства України.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."

У Ліцензійних умовах зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
Тобто, суб’єкти охоронної діяльності можуть і повинні надавати охоронні послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено

Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає копії Перепусток на переміщення службового автотранспорту реагування для проїзду по території м. Черкаси та Черкаської області під час воєнного стану, комендантської години.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 1b4cf91f59514dd0babc211bd51467f3
Заголовок пункту скарги: Відповідно до ч. 4,7 абзацу 2 п.п.4.1 п.4 Додатку 4 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
згідно ГСТУ 78.11.001-98 до об'єктів, які Ви зазначаєте належать наступні:
5.1.1 Об'єкти категорії "А":
а) об'єкти життєзабезпечення населених пунктів;
б) фабрики та центральні сховища грошових знаків та цінних паперів;
в) об'єкти Державного комітету по телебаченню та радіомовленню;
г) державні центральні статистичні управління;
ґ) сховища державних архівів;
д) особливо важливі приміщення, в яких зберігаються:
- кошти, незалежно від дозволеного залишку зберігання ( поштові відділення та вузли зв'язку, виплатні каси підприємств, організацій, установ, головні об'єднані каси торговельних підприємств, обмінні пункти валюти та ін.);
- зброя, боєприпаси (стрілецькі тири, кімнати зберігання зброї підприємств та закладів освіти, стрілецькі стенди, магазини з реалізації мисливської і спортивної зброї, майстерні з ремонту зброї та ін.);
- наркотичні та психотропні речовини, прекурсори, отрути (бази аптекоуправлінь, аптеки, склади мобрезерву, наукові, медичні та інші установи, у практиці яких використовуються ці речовини); - дорогоцінні метали та каміння, ювелірні вироби з них (ювелірні заводи і майстерні, магазини, ломбарди, бази, склади, сховища підприємств, установ та організацій, що використовують у своїй діяльності дорогоцінні метали та каміння, пункти закупівлі дорогоцінних металів і каміння та ін.);
- історичні та культурні цінності державного значення (музеї, картинні галереї, фондосховища музеїв, наукові бібліотеки та ін.);
- вибуховi та радіоактивні речовини i матеріали; - бази та склади зі зберіганням цінностей на суму понад 100 тисяч мінімальних зарплат;
е) iншi об'єкти державного значення.
5.1.2 Об'єкти та приміщення категорії "Б" (підприємства, магазини, бази, сховища та ін.), де зберігаються:
а) комп'ютерна техніка;
б) малогабаритна та дефіцитна оргтехніка;
в) відео- та аудіотехніка, що користується попитом;
г) кіно-, фототехніка;
ґ) хутра натуральні та штучні і вироби з них;
д) шкіра натуральна та вироби з неї;
е) автомобілі та запасні частини до них;
є) промислові та продовольчі товари повсякденного попиту;
ж) технологічне та господарче обладнання;
з) технічна та конструкторська документація;
и) інвентар, напівфабрикати та ін.;
і) інші цінні товари.
5.1.3 Об'єкти та приміщення категорії "В":
-особисте майно громадян (квартири, садиби громадян, гаражі, дачі, автомобільні стоянки та ін.).
З даного випливає, що Замовник не є таким, що підпадає під даний перелік. Оскільки на Замовника не поширюється даний документ, то і вимагати дане навчання Замовник не має права.
Ми, як потенційний учасник маємо всі необхідні документи на працівників, які передбачені Ліцензійними умовами.
Жодним чинним нормативно-правовим актом та Ліцензійними умовами не встановлено обов’язку отримувати документи про навчання за напрямами: «надання послуг з монтажу та технічного обслуговування систем охоронної сигналізації, контролювання доступу та охоронних теле(відео) систем на об’єктах категорії А,Б,В» та «надання послуг пов’язаних з охороною та централізованим спостереженням за підохоронними об’єктами». Оскільки це не передбачено чинним законодавством, то встановлення даної вимоги є дискримінацією потенційних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 93179633aeb343c2a6a8c0ab8d222157
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.п. 10.8 п. 10 Додатку 4 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз продукція «Послуги з технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно послуги з монтажу та установки охоронної сигналізації з пусконалагодженням.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Скаржник надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме і послуги з монтажу, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони.
Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN.
ДСТУ EN 50134-7:2017 Системи тривожної сигналізації. Суспільні системи сигналізації РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що охорона об’єктів та обслуговування сигналізації на об’єктах в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:

Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.

Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».

Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який видає орган сертифікації державного центру сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони не може вважатися сертифікатом.

Скаржник відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме послуги з спостереження за допомогою пульта централізованого спостереження за станом засобів охоронної сигналізації, що встановлені на об’єкті з виїздом наряду реагування при надходженні сигналу «Тривога», отже не може мати сертифікату на продукцію.
Додатково повідомляємо, що Замовником встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно електромонтажних робіт відповідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий іншим центром сертифікації.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікату відповідності на послуги з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації.

Оскільки сертифікаціє є необов’язковою, то вважаємо, що кожен потенційний учасник в праві самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації