-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сипучі матеріали в асортименті за кодом ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі
Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Торги не відбулися
1 820 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 100.00 UAH
Період оскарження:
18.03.2025 16:39 - 23.03.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Незаконне визнання переможця
Номер:
2b28d93346024e76bef2d133ce02f382
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-18-012585-a.a2
Назва:
Незаконне визнання переможця
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ТАЛАН» є учасником процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями, щодо закупівлі «Сипучі матеріали в асортименті за кодом ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (ідентифікатор: UA-2025-03-18-012585-a).
01 квітня 2025 року Вами було прийнято рішення, відповідно до протокольного рішення (протокол) № 90-т уповноваженої особи КП «Івано-Франківськводоекотехпром», щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРИНКОМ 8" (#44508715).
Проаналізувавши пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРИНКОМ 8" (#44508715) – далі «ПЕРЕМОЖЦЯ», ми не можемо не лише погодитись з прийнятим Вами рішенням щодо визначення «ПЕРЕМОЖЦЯ» але й доцільністю взагалі проведення Вами процедур закупівлі.
Вами було прийнято протизаконне та упередження Рішення щодо відхилення більш економічно вигідної пропозиції нашої компанії з підстав неможливості відкрити надані нами в складі пропозиції Спеціальні дозволи на користування надрами, які відкриваються та що було підтверджено в нашій Вимозі, шляхом вставки знятку екрану вставленого в файл Word.
Однак ознайомившись з документами наданими «ПЕРЕМОЖЦЕМ», Вами прямо порушені усі можливі вимоги визначені Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), Конституції України та вашим власним принципам, які були задекларовані Вами щодо, того що Спеціальний дозвіл на користування надрами є обов'язковим документом для забезпечення законності видобутку та реалізаціх корисних копалин, а також підтверджує, що видобуток здійснюється відповідно до встановлених норм з дотримання екологічних і технічних вимог.
Проаналізувавши документи «ПЕРЕМОЖЦЯ» зазначаємо наступні невідповідності його пропозиції положенням тендерної документації:
1) відповідно до встановлених вами вимог Учасники мали надати аналогічний договір який виконано в повному обсязі – відповідно до наданої «ПЕРЕМОЖЦЕМ» інформації договір виконано ним на 49,2 %. Повне виконання договору в існуючій практиці та загальноприйнятих нормах складає – 100 %.
2) відповідно до встановлених вами вимог Учасники мали надати аналогічний договір який виконано який має тривалий термін дії (не менше одного року) – відповідно до наданого «ПЕРЕМОЖЦЕМ» договору № 194 від 05.04.2024 року, термін його дії становить з 05.04.2024 року до 31.03.2025 року – тобто строк дії договору становить 361 календарний день, тобто менше одного року. Звертаємо Вашу увагу, що на всій території України один рік складається з 365 календарного дня (та 366 календарних дні у високосному році)
3) відповідно до встановлених вами вимог Учасники мали надати аналогічний договір що є предметом даної закупівлі в повному обсязі (включаючи всі номенклатурні позиції з об’ємом по кожній номенклатурній позиції – не менше 50% від об’єму даної закупівлі) – відповідно до наданої «ПЕРЕМОЖЦЕМ» інформації договір виконано ним на 49,2 %. Зважаючи що в складі пропозиції Учасника відсутні видаткові накладні, а наданий ним договір виконано в обсязі що є меншим за 50 % (відповідно до прийнятих в нашій державі метричних мірах 49,2 % є меншою величиною за 50 %).
4) Положенням тендерної документації було встановлено що Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу за 2024 рік у розмірі не меншому, ніж розмір очікуваної вартості даної Закупівлі – «ПЕРЕМОЖЦЕМ» не надано жодної інформації про підтвердження обсягу річного доходу за 2024 рік.
5) Положенням тендерної документації було встановлено що Учасник зобов’язаний підтвердити наявність спеціалізованого транспорту для здійснення регулярних поставок товару (договір оренди, договір надання послуг по перевезенню, документ, що засвідчує право власності учасника на ТЗ, тощо) – «ПЕРЕМОЖЦЕМ» в складі його пропозиції надано довідку про наявність договору на транспортні перевезення та надання його в складі пропозиції, однак зазначений договір в складі пропозиції не надано.
6) Положенням тендерної документації було встановлено що Учасник повинен надати сертифікат відповідності вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98 Будівельні матеріали. Щебінь і гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт – «ПЕРЕМОЖЦЕМ» в складі його пропозиції не надано сертифікат відповідності на Щебінь кар’єрний фракція 0-10 мм.
7) Положенням тендерної документації було встановлено що Учасник повинен надати Протокол випробувань на щебенево-піщану суміш усіх фракцій – «ПЕРЕМОЖЦЕМ» в складі його пропозиції не надано Протокол випробувань на Щебінь кар’єрний фракція 0-10 мм.
8) Положенням тендерної документації було встановлено що Учасник повинен надати спеціального дозволу на користування надрами, який виданий Міністерством охорони навколишнього природного середовища України виробнику товару –
«ПЕРЕМОЖЦЕМ» в складі його пропозиції не надано спеціальний дозвіл на користування надрами, який виданий Міністерством охорони навколишнього природного середовища України виробнику товару – ПП «Сендем Буд», Клішівнянського родовища.
9) Положенням тендерної документації було встановлено що Учасник повинен надати спеціального дозволу на користування надрами, який виданий Міністерством охорони навколишнього природного середовища України виробнику товару – «ПЕРЕМОЖЦЕМ» в складі його пропозиції не надано спеціальний дозвіл на користування надрами, який виданий Міністерством охорони навколишнього природного середовища України виробнику товару – ПрАТ «Івано-Франківськцемент», «Гірничий цех нерудних копалин с. Пасічна».
Зважаючи на викладене пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРИНКОМ 8" не лише не відповідає вимогам Замовника але й не відповідає положенням Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), та мала б бути відхилення, як того передбачає чинне законодавство України.
З огляду на викладене, з метою захисту наших інтересів передбачених Конституцією України звертаємось до Вас з вимогою відмінити рішення, що суперечить чинному законодавству України, щодо визначення переможцем процедури закупівлі пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРИНКОМ 8" (#44508715).
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 2.pdf 06.04.2025 17:45
Дата подачі:
06.04.2025 17:45
Вирішення:
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) разом з Особливостями визначають правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб замовників, визначених цим Законом. Цими нормативно-правовими актами визначені також етапи проведення закупівель і порядок дій замовників на кожному з них.
1. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Статтею 22 Закону встановлено перелік відомостей, які повинні бути в тендерній документації. Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дійсно, в загальній практиці виконання/повне виконання договору означає його виконання на 100 %. Втім, зважаючи на специфіку предмету даної Закупівлі, повне його виконання означає поставку товару в тому обсязі та в тій номенклатурі, які визначені Замовником в його замовленнях протягом строку дії договору. В Тендерній документації (зокрема, в п. 4.3 вказано, що «Обсяг може бути зменшено, в залежності від реальної потреби та фінансової спроможності Замовника.») та в проєкті договору (в п. 1.4. визначено: «Обсяг закупівлі Товару, що є предметом Договору, може бути зменшений залежно від реального фінансування (фінансових можливостей, виробничих потреб) Покупця.») наголошується на можливості зменшення обсягів поставки, що не є підставою для визначення договору виконаним не в повному обсязі.
Таким чином, оскільки всі потреби замовника задоволено та всі поставки згідно його замовлень виконано, договір є виконаним в повному обсязі та відповідає вимогам Тендерної документації. В даній закупівлі об'єм предмету закупівлі також визначений орієнтовно. Замовник не може передбачити наперед потребу у кількості сипучих матеріалів.
2. Стандартний термін для тендерних договорів як правило становить календарний або фінансовий рік (в залежності від категорії замовника), оскільки для такої закупівлі визначається саме річна потреба товару. В даному випадку наданий переможцем в якості аналогічного договір діяв і виконувався протягом 12 місяців, тобто протягом календарного року з дати його укладання. Вимога щодо надання аналогічного договору з терміном дії не менше одного року була сформульована з урахуванням практики і вимог, що зазвичай застосовуються в подібних публічних закупівлях. Однак Замовник не вважає, що договір, який має строк дії 361 календарний день, не відповідає вимогам.
3. Пунктом 1 Розділу ІІ Додатку 1 до Тендерної документації визначено, що об'єм, запланований до закупівлі по кожній номенклатурній позиції в аналогічному договорі, повинен складати не менше 50 % від об'єму даної Закупівлі. Втім, це жодним чином не співвідноситься з відсотком виконання договору.
4. Переможцем в складі тендерної пропозиції надано Довідку № 131 від 25.03.2025 року щодо неподання фінансової звітності, чим Переможець підтвердив неможливість надання інформації щодо фінансової звітності у визначений Замовником спосіб. Окрім того, пунктом 2 Розділу ІІ Додатку 1 до Тендерної документаціїї Замовником визначено, що «якщо Учасник відповідно до п. 2 Постанови КМУ від 28.02.2020 р. № 419 (із змінами від 10.06.2022 р., Постанова КМУ № 667), не мав можливості подати податкову звітність через воєнний стан, то такий учасник має право надати лист-пояснення про неподання такої звітності.»
5. Переможцем у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність договору на транспортні перевезення, що при розгляді пропозиції Замовником визначено як достатнє підтвердження наявності спеціалізованого транспорту для здійснення регулярних поставок товару. Ненадання відповідного договору не визначено як невідповідність, оскільки список документів для підтвердження даної вимоги не є вичерпним (містить слово «тощо»).
6-7. Замовником у Додатку 4 до тендерної документації, а саме в Технічному завданні не вимагалося надання сертифікату відповідності та протоколу випробовувань на щебінь фракції 0-10 мм (наявність даного документу була обов'язковою для всіх фракцій, окрім вищевказаної). Відсутністю питань в період уточнень учасники підтверджують розуміння всіх вимог тендерної документації, тому Замовником не надано додаткових роз'яснень щодо тлумачення даних вимог Технічного завдання.
8-9. Замовником у Додатку 4 до тендерної документації вимагався спеціальний дозвіл (один, в однині) на користування надрами для підтвердження технічних та якісних характеристик піщано-гравійної суміші. Цей документ необхідний для підтвердження можливості і законності постачання саме піщано-гравійної суміші, яка є складовою частиною предмета закупівлі. На пісок і щебінь існують документи, що підтверджують якість, відповідність та походження товару (Сертифікати якості, Протоколи випробувань. Саме вони окремо вимагались в технічному завданні), а на піщано-гравійну суміш сертифікація не передбачається. Спецдозвіл на користування надрами – фактично єдиний документ, який підтверджує право виробника на здійснення діяльності із видобутку піщано-гравійної суміші і реалізацію її на законних підставах. Такий документ Переможцем наданий. Таким чином, Переможець надав усі необхідні документи для підтвердження технічних характеристик, відповідності та якості предмета закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, рішення замовника є правомірним і обгрунтованим. Переможця Закупівлі визнано з дотриманням норм чинного законодавства. Законодавчі підстави для повторного перегляду рішення відсутні. Тому дану Вимогу замовником не задоволено.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення пропозиції. Ненадання Вимоги відповідно до пункту 43 Особливостей
Номер:
28760bfdf35d459e9966e03ecb430c50
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-18-012585-a.c1
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції. Ненадання Вимоги відповідно до пункту 43 Особливостей
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ТАЛАН» є учасником процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями, щодо закупівлі «Сипучі матеріали в асортименті за кодом ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (ідентифікатор: UA-2025-03-18-012585-a).
27 березня 2025 року Вами було прийнято рішення, відповідно до протокольного рішення (протокол) № 86-т уповноваженої особи КП «Івано-Франківськводоекотехпром», щодо відхилення нашої тендерної пропозиції.
Відповідно до інформації зазначеної, в вище наведеному протокольному рішенні (протоколі), підставою для відхилення нашої пропозиції стала невідповідність нашої тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Аргументацією для прийняття такого рішення стало власне допущення уповноваженої особи, що оскільки вона, з незрозумілих нам причин не змогла відкрити завантажені файли. Та зроблено висновок, що у зв’язку з тим, що уповноважена особа не має змоги відкрити надані файли наша пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Зважаючи на викладене керуючись умовами Закону України та Особливостей, ми не можемо погодитись з рішенням уповноваженої особи, прийняте не на підставі чинного законодавства України а виключно на підставі власного припущення, щодо своєї неможливості відкрити надані документи та звертаємось до Вас з вимогою, щодо захисту наших законних інтересів.
Відповідно вимог Додатку 6 до тендерної документації, Учасники в складі своєї тендерної пропозиції мали надати Спеціальний дозвіл на користування надрами, який виданий Міністерством охорони навколишнього природного середовища України виробнику товару.
З метою виконання зазначеної вимоги, нами в складі нашої пропозиції було надано два Спеціальних дозволи на користування надрами, від різних виробників товару:
- на щебінь з родовища: Пасічнянське родовище Південно-східна, власник ТОВ «Нідвірнянський кар’єр-КАРПАТИ» - файл «Дозівл надра 1»;
- на пісок з родовища: Кліщівнянське родовище, власник ТОВ Агрофірма «Клищівнянка» - «Дозівл надра 2».
Зазначені файли, надані в форматі *pdf (Portable Document Format (PDF) – міжплатформовий відкритий формат електронних документів, розроблений компанією Adobe Systems), який відкривається ПО даної компанії Adobe Acrodat.
Пунктом 44 Особливостей визначені підстави для відхилення пропозиції Учасника
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
{Абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 в редакції Постанови КМ № 131 від 09.02.2024}
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
В пункту 44 Особливостей не містить такої підстави для відхилення пропозиції Учасника, як не можливість уповноваженої особи відкрити надані документи. Тим більше Уповноважена особа в протокольному рішенні сама зазначає, що Дозволи надані в складі нашої пропозиції.
Крім того слід зазначити, шо нами виконані не лише вимоги замовника але й рекомендації, а саме «Рекомендується документи у складі пропозиції Учасника надавати у тій послідовності, у якій вони наведені у тендерній документації замовника, а також надавати окремим файлом кожний документ, що іменується відповідно до змісту документа.»
Пунктом 43 Особливостей визначено, що замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зважаючи на викладене, беручи до уваги, що нами було надано необхідні документи та інформація – Спеціальні дозволи на користування надрами, який виданий Міністерством охорони навколишнього природного середовища України виробнику товару, а Уповноважена особа з незрозумілих нам підстав не змогла відкрити завантажені документи; Уповноважена особа була ЗОБОВ’ЯЗАНА надати нам Вимоги щодо усунення порушень. На що нами повторно були надані (завантажені) Спеціальні дозволи на користування надрами, який виданий Міністерством охорони навколишнього природного середовища України виробнику товару у всіх машинозчитувальних форматах передбачених тендерною документацією, для гарантованої можливості Уповноваженій особі відкрити надані документи.
З огляду на викладене, з метою захисту наших інтересів передбачених Конституцією України звертаємось до Вас з вимогою відмінити рішення, що суперечить чинному законодавству України, щодо відхилення нашої пропозиції, з підстав не передбачених Законом України та Особливостей.
Пов'язані документи:
Учасник
- Дозівл надра 2_Страница_2.jpg 31.03.2025 14:52
- Дозівл надра 1_Страница_1.jpg 31.03.2025 14:52
- Дозівл надра 1_Страница_2.jpg 31.03.2025 14:52
- Вимога.pdf 31.03.2025 14:52
- Дозівл надра 2_Страница_1.jpg 31.03.2025 14:52
Дата подачі:
31.03.2025 14:52
Вирішення:
Протокольне рішення (протокол) № 89-т
уповноваженої особи
КП «Івано-Франківськводоекотехпром»
м. Івано-Франківськ «01» квітня 2025 року
Порядок денний:
1. Про розгляд вимоги учасника Товариства з обмеженою відплвідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ТАЛАН» (далі – Учасинк) про надання аргументації щодо причин невідповідності його пропозиції умовам визначеним в тендерній документації та вимогам до предмета закупівлі (далі – Вимога) у процедурі закупівлі сипучих матеріалів в асортименті за кодом ДК 021:2015 – 14210000-6, Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (далі – Закупівля) та надання відповіді та Вимогу щодо Закупівлі.
2. Про оприлюднення роз’яснення на Вимогу в електронній системі закупівель.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2025-03-18-012585-a
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до пункту абзацу 2 пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше, ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції, звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Комунальним підприємством «Івано-Франківськводоекотехпром» (далі – Замовник), 31.03.2025 року, отримано Вимогу вих. № UA-2025-03-18-012585-a від Учасника щодо відміни рішення про відхилення Тендерної пропозиції останнього.
Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, необхідно надати відповідь наступного змісту.
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) разом з Особливостями визначають правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб замовників, визначених цим Законом. Цими нормативно-правовими актами визначені також етапи проведення закупівель і порядок дій замовників на кожному з них.
1. Додатком 4 «Технічне завдання до документації на закупівлю сипучих матеріалів», Замовником на підтвердження технічних і якісних характеристик предмету Закупівлі встановлено наступну вимогу: «Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити наявність спеціального дозволу на користування надрами, який виданий Міністерством охорони навколишнього природного середовища України виробнику товару». Цей документ необхідний для підтвердження можливості і законності постачання саме гравійно-піщаної суміші, яка є складовою частиною предмета закупівлі. На пісок і щебінь існують документи, що підтверджують якість, відповідність та походження товару (Сертифікати якості, Протоколи випробувань), а на піщано-гравійну суміш – ні. Спецдозвіл на користування надрами – фактично єдиний документ, який підтверджує право виробника на здійснення діяльності із видобутку піщано-гравійної суміші і реалізацію її на законних підставах.
Додатком 6 Тендерної документації передбачено зведений перелік усіх документів, які учаснику потрібно завантажити у складі своєї пропозиції. До того ж, навіть у Додатку 6 прописано, що надання Дозволу на спецкористування надрами передбачено Додатком 4 до тендерної документації «Технічне завдання». Отже, усі документи, що вимагались Додатком 4 до ТД, вимагались виключно для підтвердження технічних і якісних характеристик товару.
Пунктом 1 Розділу 3 Тендерної документації визначено, що усі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель). Також змістом тендерної документації передбачено, що документи мають бути чіткими та розбірливими для читання.
У складі тендерної пропозиції учасника містяться файли з назвою «Дозвіл надра 1 pdf» та «Дозвіл надра 2 pdf», а також файли «Дозвіл надра 1 pdf.p7s» та «Дозвіл надра 2 pdf.p7s». Останні два з перелічених файлів – це удосконалені електронні підписи Учасника. Проте інформація першими двома наведеними файлами недоступна до перегляду. При спробі їх відкриття за допомогою стандартних програмних ресурсів документи не підлягають прочитанню. Це означає, що вони не надані у складі пропозиції Учасника. Наявність файлу з певною назвою не означає наявність такого ж документу у складі пропозиції.
Таким чином, подані Учасником документи на підтвердження вимог Технічного завдання щодо предмету закупівлі, а саме наявності спеціального дозволу на користування надрами, не можуть бути перевірені на відповідність вимогам тендерної документації. Неможливість відкриття документа унеможливлює перевірку наявності необхідного дозволу, що є критичною вимогою відповідності Учасника. Це є порушенням принципу прозорості та рівності учасників, адже Замовник не може об'єктивно оцінити тендерну пропозицію.
Оскільки із завантажених файлів не можна видобути документ чи інформацію, то слід вважати, що такий необхідний документ не було надано у складі пропозиції Учасника.
Пунктом 43 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В даному випадку учасником не підтверджені технічні характеристики товару, що є предметом даної закупівлі, а саме піщано-гравійної суміші. Тому ця невідповідність не може бути виправлена протягом 24-х годин.
2. Згідно аналізу Вимоги та доданих до неї документів, повідомляємо наступне.
Учасник подає свою тендерну пропозицію до завершення періоду подання тендерних пропозицій. У цей період він може завантажувати необхідні документи, змінювати їх та дозавантажувати нові. Для учасника це можливо протягом усього періоду подання тендерних пропозицій. Усі завантажені учасником документи будуть вважатися тендерною пропозицією.
Після завершення кінцевого строку подачі пропозицій, визначеного в оголошеннні про проведення закупівлі, виключно у випадку виявлення невідповідностей (формальних помилок) Замовнику дозволено сформувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Але знову ж таки, тільки тих, які не стосуються технічних і якісних характеристик предмета закупівлі.
Згідно пункту 43 Особливостей, учасники можуть виправляти лише окремі незначні помилки, а оскільки спеціальний дозвіл на користування надрами у даній закупівлі відноситься до технічної специфікації, то Учасник не має права її змінювати або подавати заново після закінчення строку подачі тендерної пропозиції.
Окрім того, тендерною документацією пунктом 1 Розділу 3 встановлений «Опис та приклади формальних несуттєвих помилок».
Згідно підпункту 12 пункту 1 Розділу 3, формальним можна вважати - «Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду».
Оскільки завантажені файли щодо підтвердження вимоги про надання спеціального дозволу на користування надрами - нечитабельний, що унеможливлює його перегляд, і відноситься до категорії технічної специфікації предмету закупівлі, то такий документ не може бути виправлений згідно пункту 43 Особливостей.
3. Відповідно до Кодесу України про надра, користування надрами без спеціального дозволу є незаконним. Спеціальний дозвіл на користування надрами є обов'язковим документом для забезпечення законності видобутку та реалізаціх корисних копалин, а також підтверджує, що видобуток здійснюється відповідно до встановлених норм з дотримання екологічних і технічних вимог.
Піщано-гравійна суміш – це природний будівельний матеріал, що складається з піску та гравію в різних пропорціях. Вона утворюється внаслідок природних геологічних процесів.
Звертаємо вашу увагу, що жоден документ у складі пропозиції – не підтверджує ні наявність досвіду, ні наявність можливості поставки учасником саме піщано-гравійної суміші. Наявний сертифікат на щебенево –піщану суміш регламентує інший товар, який не є предметом цієї закупівлі.
А завантажені вами у якості додатків до цієї вимоги Спеціальні дозволи на користування надрами, які, до речі, не можуть розглядатись як складова частина пропозиції, також не підтверджують право користувача на видобуток піщано-гравійної суміші. Дозвіл № 880 від 26.05.1997 р. Виданий на видобування пісковиків. Пісковик – це осадова гірська порода, що складається з зерен піску, зцементованого глинистим, кременистим та іншим матеріалом. Уламки його породи йдуть на заливку фундаменту, пласти застосовуються як при спорудженні будівель, так і при проведенні оздоблювальних робіт. Блоки каменя пісковика використовують при будівництві зміцнювальних конструкцій по берегах водойм. Дозвіл № 4270 від 13.06.2007 р виданий на видобування піску. Отже обидва цих документи, навіть якби вони були наявні у складі тендерної пропозиції, жодним чином не підтверджують право користувача на видобування гравійно-піщаних відкладів та гравію.
Виходячи з вищенаведеного, рішення замовника є правомірним і обгрунтованим. Пропозиція Учасника відхилена з дотриманням норм чинного законодавства. Законодавчі підстави для повторного перегляду рішення відсутні. Тому дану вимогу замовником не задоволено.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 54 Особливостей замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на Вимогу шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити роз’яснення на Вимогу в електронній системі закупівель в порядку, зазначеному вище.
ВИРІШИВ:
1. Затвердити роз’яснення на Вимогу щодо Закупівлі.
2. Оприлюднити роз’яснення на Вимогу в електронній системі закупівель.
Уповноважена особа
Комунального підприємства
«Івано-Франківськводоекотехпром»
________________
підпис
Вадим ДАНИЛОВСЬКИЙ
Статус вимоги:
Відхилено