• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 45453000-7 – «Капітальний ремонт і реставрація» (Капітальний ремонт приміщень лівого крила Хірургічного відділення лікувального корпусу (Літера «А») КНП «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ООР» з метою встановлення ангіографа, за адресою: м. Одеса, вул. Віталія Нестеренка, 3 (колишня назва – Академіка Воробйова)

Завершена

15 619 247.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 156 192.47 UAH
Період оскарження: 14.03.2025 18:20 - 20.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: 23a4450c090f4531868d4c4f193b1fee
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-14-012488-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 19.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.06.2025 15:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.06.2025 17:49
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТРОЙ ІНВЕСТ ТУР", Турчин Віталій 380677324384 STROYINVEST-OD@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ad0c5cc1dded4f02967119329d6b402e
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі, а саме:

«4.1. Кошторисну документацію складену відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК-5 (або аналог) в останній версії, з врахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», у складі:
- договірна ціна з пояснювальною запискою;»(цитата).

Переможець надає договірну ціну файл «Договірна ціна» в якому знаходиться договірна ціна без включення витрат пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №281.
Відповідно до пункту 5.31 «Настанови з визначення вартості будівництва» у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%.
Переможець не подав у складі пропозиції договірну ціну розрахунок якої не містить розрахунок коштів на покриття ризиків, Переможець надав розрахунок з 0 тобто не включив розрахунок ризиків.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості № 1178.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4f41a508fdb347558de07f0b30c53b18
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі, а саме:

4.1. Кошторисну документацію складену відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК-5 (або аналог) в останній версії, з врахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», у складі:

- об’єктний(-і) кошторис(-и);

Переможець надав обєктний кошторис файл «Обєктнии? кошторис».

В об’єктному кошторисі по рядках та у підсумку наводяться показники одиничної вартості (1 м3 об’єму, 1 м2 площі будівель та споруд, 1 км довжини лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури тощо).
Додаток 5 Настанови містить форму об’єктного кошторису, в якій, зокрема, зазначається показники одичної вартості (в таблиці, колонка 9), а також поле для заповнення «вимірник одиничної вартості» (над таблицею справа):


В складі тендерної пропозиції учасника міститься, зокрема:
- об`єктний кошторис який вимагався вимогами тендерної документації.
Разом з тим, в наданому об’єктному кошторису, всупереч пункту 3.24 Настанови, відсутня інформація про показники одичної вартості, а також не зазначено вимірник одиничної вартості.
Враховуючи наведене, договірна ціна, в тому числі об’єктний кошторис не відповідають вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (з урахуванням змін).
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція учасника не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку № 2 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: bc71e28c517741bdbbbaec921bf149a6
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник торгів встановив вимогу щодо надання копію документів які підтверджують наявність трудових відносин, а саме:

Для підтвердження трудових відносин з усіма працівниками, які зазначені в довідці згідно п. 2.1, надати накази про прийняття на роботу, або трудові книжки, або трудові договори, або цивільно – правові угоди.

Переможець надає договір на виконроба Соловей О.В. відповідно до пункту 10.7 договору наданий договір не містить ознак трудового.

В той же час вимогами тендерної документації чітко передбачалось надання документу який підтверджує трудові відносини.

Відповідно до умов договору наданий договір не підтверджує трудові відносини.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: a4e79a1b8f22445ab2416c9162a7e246
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-14-012488-a.b2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.05.2025 16:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.05.2025 17:22
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТРОЙ ІНВЕСТ ТУР", Турчин Віталій 380677324384 STROYINVEST-OD@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d11e4726d7434b178cf5ef59cc5acfd8
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Підстава для відхилення нашої тендерної пропозиції щодо відсутності підтверджуючих розрахунків на загальновиробничі витрати та ризики є необґрунтованою. Ми надали усі необхідні документи відповідно до пункту 4.1 Додатку 2 ТД.
Зокрема, нами у складі пропозиції було надано «Розрахунки №№ 1-4», які містять деталізовані прямі витрати (заробітна плата, вартість матеріальних ресурсів, експлуатація машин) та чіткий розрахунок загальновиробничих витрат у сумі 558,40293 тис. грн, що підтверджується документом «Розрахунок 1-4.pdf». Вартість матеріальних ресурсів та машинних ресурсів визначено за поточними цінами на дату складання кошторису, відповідно до діючих Кошторисних норм України, що підтверджується документом «Договірна ціна з пояснювальною.pdf».
Щодо ризиків зазначаємо, що вони нами не застосовувались у розрахунках договірної ціни, і в цьому полі стоїть прочерк, що також підтверджує відповідність нашим поданим документам вимогам ТД.
У випадку, коли у договірній ціні стоїть прочерк («–») навпроти певних витрат (наприклад, ризиків, в нашому випадку), це означає, що такі витрати Учасником не передбачені і, відповідно до вимог чинного законодавства та «Настанови з визначення вартості будівництва», надання додаткових розрахунків чи обґрунтувань по них не вимагається. Відсутність розрахунку таких витрат (через поставлений прочерк) не є порушенням умов тендерної документації, а тому не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Як ми бачимо з вимоги тендерної документації кошторисна документація мала бути складена відповідно до «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» якою не передбаченно, що у випадку не застосування витрат мають надаватись підтверджуючі розрахунки, тобто з нулями.
Окрім того, відсутність у складі пропозиції окремого документа з розрахунком ризиків не є підставою для відхилення, оскільки згідно з «Настановою з визначення вартості будівництва» ризики можуть включатися у договірну ціну за потребою, та їх відсутність не порушує вимоги чинного законодавства чи документації закупівлі.
Таким чином, ваше рішення про відхилення пропозиції на підставі відсутності розрахунків на загальновиробничі витрати та ризики є помилковим, суперечить наданим нами документам і призводить до негативних наслідків для держави, зокрема до невиконання робіт у визначені строки, порушення ефективного використання бюджетних коштів та погіршення умов надання медичної допомоги населенню, адже закупівля пов’язана з капітальним ремонтом важливого медичного об'єкта – Хірургічного відділення Одеської обласної дитячої клінічної лікарні.
Фактично Замовник шукає формальні підстави для відхилення нашої пропозиції.
Просимо Комісію АМКУ переглянути рішення про відхилення нашої пропозиції та прийняти обґрунтоване рішення відповідно до фактично наданих нами документів та чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b3c33715f0bb4c24a596f0ba7d85b18b
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовником було відхилено нашу тендерну пропозицію на підставі того, що нами не надано порівняльної таблиці технічних характеристик матеріалу «Суміш просочувальна «PIROMAX» порівняно з матеріалом «РЕТАРДАНТ». Проте, відповідно до пункту 4.10 Додатку 2 до тендерної документації, вимога щодо надання порівняльної таблиці стосується виключно випадків пропонування учасником «еквівалентного обладнання» або «зміни технічних рішень», що відмінні від проектної документації.

Обладнання — це комплекс технічних пристроїв, машин, механізмів та приладів, що мають конкретні технічні характеристики, призначені для виконання певних виробничих або експлуатаційних функцій, встановлюються на об’єктах будівництва для забезпечення виконання технологічних процесів, та вимагають спеціального монтажу і введення в експлуатацію.

Технічні рішення — це сукупність інженерних, конструктивних або технологічних заходів, які визначають спосіб, метод або технологію виконання будівельних робіт, що впливає на характеристики та параметри об’єкта будівництва, і вимагають відповідного технічного обґрунтування, погодження та експертизи проектної документації.

Матеріал — це будівельні речовини або суміші, що використовуються безпосередньо у процесі виконання будівельних робіт, характеризуються фізико-хімічними властивостями, та не становлять собою обладнання чи окремого технічного рішення.

Матеріал для поверхневої обробки деревини не є обладнанням і не становить технічного рішення в розумінні чинного законодавства та будівельних норм України. Це саме будівельний матеріал, який не потребує погодження як обладнання чи технічне рішення та не має специфікації, властивої обладнанню (механічні вузли, елементи керування, сертифікація експлуатаційних характеристик).

Проте давайте повернемось до вимог тендерної документації де чітко зазначенно, що порівняльна таблиця надається виключно на «обладнання».

У разі, якщо Учасник пропонує еквівалентне обладнання та/або зміну технічних рішень,
відмінних від передбачених проектною документацією:

-обладнання має бути аналогічне за характеристиками, сертифіковане й випробуване в Україні;

-Учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати порівняльну таблицю з технічними характеристиками такого обладнання. 

Відповідно до умов тендерної документації навіть на технічні рішення не потрібно ні чого надавати, а тільки на обладнання.

Суміш просочувальна не є обладнанням взагалі ні в якому розумінні, а є звичайним будівельним матеріалом для просочування деревини.

Отже, тендерна документація Замовника не передбачала необхідність надання порівняльної таблиці на матеріали, і вимога її надання в нашому випадку є неправомірною. Відповідно, рішення Замовника щодо відхилення нашої пропозиції через ненадання цієї таблиці суперечить його ж тендерній документації та є необґрунтованим.

З огляду на це, просимо скасувати рішення про відхилення нашої пропозиції за цим пунктом.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: be13a269ff3d4607837625dc994400cb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-14-012488-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.03.2025 14:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.04.2025 17:45
Дата виконання рішення Замовником: 17.04.2025 16:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом №19 виконано Рішення АМКУ №5346-р/пк-пз від 04.04.2025 року щодо внесення змін до тендерної документації (далі – ТД) оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 – "Капітальний ремонт і реставрація" (далі – Закупівля).
Автор: ТОВ "СКАЙ ГРУП ДЕВЕЛОПМЕНТ", Володимир Оленковський +380952415695 skygroup.building@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a3c844ae6e1e40718b94360e391d104c
Заголовок пункту скарги: п.4 додатку 2 до тендерної документації учасник надає в складі тендерної пропозиції наступні документи: 4.9. Для більш детального ознайомлення з обсягами робіт, проектно – кошторисною документацією та об’єктом, Учасник повинен здійснити огляд об’єкту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.4 додатку 2 до тендерної документації учасник надає в складі тендерної пропозиції наступні документи: 4.9. Для більш детального ознайомлення з обсягами робіт, проектно – кошторисною документацією та об’єктом, Учасник повинен здійснити огляд об’єкту. Після обстеження Учасник має надати підписаний Замовником Акт огляду.

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акт огляду об’єкта або "уникнути" огляду об’єкта потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акт обстеження об’єкта у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт огляду об’єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішеннях №1920-р/пк-пз від 20.02.2023р та №3526-р/пк-пз від 21.03.2023р.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 84eb7d7b0fff455c912665d8840a8143
Заголовок пункту скарги: п. 3.1. додатку 3 до тендерної документації учасник має надати: довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 3.1. додатку 3 до тендерної документації учасник має надати: довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
На підтвердження виконання аналогічного договору надати в складі пропозиції:
- копію аналогічного договору, який зазначений в довідці, в повному обсязі;
- копію документів, які підтверджують повне виконання договору, який зазначений в довідці;
- лист – відгук від контрагента, з яким укладено договір, із зазначенням наступної інформації: номер та дата договору, предмет договору, сума договору, інформація про своєчасне та якісне виконання робіт/надання послуг, відсутність зауважень та штрафів за даним договором.
Під аналогічним договором слід розуміти договір, виконаний у повному обсязі на виконання робіт з ремонту або будівництва приміщень для проведення рентгенівських діагностичних досліджень (рентгенкабінет, кабінет ангіографії, рентген-операційна, тощо) у акредитованих закладах охорони здоров‘я.

У скаржника наявний досвід виконання аналогічних договорів №39 від 14.06.2023 року та №256 від 12.08.2024 року (додаємо до скарги)

Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявний досвід виконання договорів, предметом яких був ремонт або будівництво приміщень для проведення рентгенівських діагностичних досліджень (рентгенкабінет, кабінет ангіографії, рентген-операційна, тощо) у акредитованих закладах охорони здоров‘я, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f03a9e058502437ebafd4a9bef7bf741
Заголовок пункту скарги: п.2.1. додатку 3 до тендерної документації учасники мають надати: заповнену довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені учасником до виконання робіт у відповідності до технічного завдання:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п.2.1. додатку 3 до тендерної документації учасники мають надати: заповнену довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені учасником до виконання робіт у відповідності до технічного завдання:

Довідка про працівників відповідної кваліфікації,
які мають необхідні знання та досвід
з/п Посада (робоча професія) Прізвище
та ініціали Освіта і спеціальність, розряд (в разі наявності) Загальний стаж роботи (років)
1 2 3 4 5
1
2

повноважена особа _______________ _________________
(посада) (підпис, М.П.) (ініціали та прізвище)
В довідці обов’язково підтвердити наявність таких працівників: головного інженера, майстра, виконавця робіт, інженера з охорони праці, маляра, штукатура, арматурника, слюсаря – сантехніка, електрогазозварника (електрозварника, або зварника).
2.2. На працівників, зазначених в довідці, надати наступні документи:
- на майстра та виконавця робіт – документ про отримання освіти;
- на головного інженера - протокол/витяг з протоколу та посвідчення з перевірки знань з загального курсу охорони праці, НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті», НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями»;
- на інженера з охорони праці - сертифікат фахівця будівельної галузі, виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату, а також атестат про акредитацію (або свідоцтво) органа оцінювання, який видав сертифікат фахівця будівельної галузі із підтвердженням відповідної сфери акредитації, документ про отримання освіти;

Вимоги про надання сертифікату фахівця будівельної галузі (інженера з охорони праці), що виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці та відповідного кваліфікаційного посвідчення до сертифікату, а також атестату про акредитацію (або свідоцтво) органу оцінювання, який видав сертифікат фахівця будівельної галузі із підтвердженням відповідної сфери акредитації, документ про отримання освіти розраховані на учасників торгів, в яких є вказаний працівник, що має вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
У Скаржника наявна особа, яка буде виконувати функції інженера з охорони праці, який має відповідну кваліфікацію, що дозволяє йому в повній мірі виконувати завдання інженера з охорони праці без необхідності отримання усіх вищенаведених документів. На підтвердження надаємо копію кваліфікаційних документів. Вимога про усіх вищенаведених документів є надмірною та необґрунтованою.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації