• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів

Завершена

3 787 887.86 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 939.44 UAH
Період оскарження: 13.03.2025 15:24 - 30.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендеру

Номер: 474c7f26966941629f21d61ee0631e0d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-13-011063-a.a1
Назва: Скарга на умови тендеру
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2025 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.04.2025 17:37
Дата виконання рішення Замовником: 24.04.2025 15:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Внести зміни до Додатку 1 п.3 абз.11 до тендерної документації а саме: Довідка про відстань між Замовником(м. Вінниці, пров. Залізничний 4) та СТО Учасника, де відстань має бути не більше 10 (десяти) км. Для підтвердження вказаної вимоги Учасник надає довідку із скрін-шотом маршруту www.google.com.ua/maps від замовника до СТО учасника – ВИЛУЧИТИ. 2. :Внести зміни до Додатку 2 п.3 абз.11 до тендерної документації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі: Місце розташування СТО: На відстані не більше 10 (десяти) км від Замовника (м. Вінниці, пров. Залізничний 4,) – ВИЛУЧИТИ.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d4e55d434c6647598d277e6cb197381a
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендеру
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник, який проводить закупівлю (далі - Замовник) – УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-03-13-011063-a, за предметом закупівлі Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів Згідно ДК 021:2015: 50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.
19.03.2025 року Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Однак, вивчивши умови тендерної документації зі змінами, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:

1. Відповідно до п. 11 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
«Довідка про відстань між Замовником(м. Вінниці, пров. Залізничний 4) та СТО Учасника, де відстань має бути не більше 10 (десяти) км.
Для підтвердження вказаної вимоги Учасник надає довідку із скрін-шотом маршруту www.google.com.ua/maps від замовника до СТО учасника.»
Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
«СТО повинна мати :
Місце розташування СТО:
Місце розташування СТО: На відстані не більше 10 (десяти) км від Замовника (м. Вінниці, пров. Залізничний 4,) (доставка авто з пункту поломки з території України на станцію СТО за рахунок виконавця та технічним транспортом (евакуатором) виконавця.)»
Вимагаючи від учасників відстань між Замовником(м. Вінниці, пров. Залізничний 4) та СТО Учасника, де відстань має бути не більше 10 (десяти) км. по маршруту на скрін-шоті www.google.com.ua/maps, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, які мають СТО в інших районах Вінницької області або на більшій відстані в місті Вінниця, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тендерна документація Замовника не містить обґрунтування необхідності мати відстань між Замовником(м. Вінниці, пров. Залізничний 4) та СТО Учасника, де відстань має бути не більше 10 (десяти) км. по маршруту на скрін-шоті www.google.com.ua/maps для надання послуг, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, адже учасники можуть забезпечити за свій рахунок доставку автотраспорту Замовника в інші райони Вінницької області або на на більшу відстань міста Вінниця, чим скорочується необхідність замовлення додаткових послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. На думку Скаржника зазначена умова прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того, дана умова ніяк не впливає на можливість надання послуг, згідно зазначених Замовником технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має СТО за адресою: вул. Сабарівське шосе, 7б, м. Вінниця, Вінницька область, 21000 (що більше 10 км. по маршруту на скрін-шоті www.google.com.ua/maps від Замовника до СТО Скаржника, скрін-шот додається), евакуатор, який здатен доставити автотранспорт Замовника до місця ремонту за власний рахунок Скаржника, чим скорочується для Замовника необхідність залучення послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. Таким чином, Скаржник має змогу надати Замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі та в передбачені строки, однак не може цього зробити через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги. Зазначені доводи підтверджуються наступними документами: Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
Отже, вимога Замовника щодо наявності станції технічного обслуговування, яка розміщується на відстані між Замовником(м. Вінниці, пров. Залізничний 4) та СТО Учасника, де відстань має бути не більше 10 (десяти) км. по маршруту на скрін-шоті www.google.com.ua/maps, носить дискримінаційний характер по відношенню Скаржника та до тих Учасників, які мають СТО в інших районах Вінницької області або в місті Вінниця на більшій відстані, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок, або компенсувати Замовнику затрати на доставку автомобілів до СТО учасників та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо необхідності мати станцію технічного обслуговування, яка розміщується на відстані між Замовником(м. Вінниці, пров. Залізничний 4) та СТО Учасника, де відстань має бути не більше 10 (десяти) км. по маршруту на скрін-шоті www.google.com.ua/maps, шляхом внесення змін до тендерної документації.
Окрім того, надаю аналогічні рішення АМКУ № 1876-р/пк-пз від 30.01.2024 та рішення АМКУ №2122-р/пк-пз від 12.02.2025, якими визнано умову тендерної документації щодо встановлення межі відстані, на якій повинно знаходитися СТО учасників, як дискримінаційну.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».

Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Автошини-Прозоро» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити надання послуг з ремонту та технічного обслуговування автомобілів у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаю, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами),-
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації