• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Втулка, клема, накладки, прокладки, підкладка, скріплення, шпала

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, в тому числі документи, що підтверджують повноваження щодо підпису тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, можуть бути складені іноземною мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений іноземною мовою, Учасник надає автентичний переклад цього документу українською мовою, засвідчений перекладачем, або бюро перекладів, або нотаріусом. Пропозиції, підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути складені іншою мовою, при цьому повинні мати обов’язковий автентичний переклад українською мовою, який зроблено в центрі (бюро тощо) перекладів та завірено підписом уповноваженої особи та печаткою цього центру (бюро тощо).

Завершена

12 895 994.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 64 480.00 UAH
Період оскарження: 12.03.2025 14:39 - 21.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: f9e9aacfa6184b01974ee7d79b93a3fd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-12-008960-a.c1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
12.03.2025 Комунальне підприємство "Харківський метрополітен" (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: 34940000-8 Залізничне обладнання (Втулка, клема, накладки, прокладки, підкладка, скріплення, шпала). Номенклатура: 1) Втулка ізолююча КБУ ‒ (34946120-7 Матеріали для будівництва залізничних доріг) ‒ 3 568 шт.; 2) Клема проміжна ПК ‒ (34946231-8 Рейкові клеми) ‒ 2,18 т; 3) Накладки двоголові до рейок типу Р50 (на шість отворів) ‒ (34946121-4 Рейкові накладки та підкладки) ‒ 8,88 т; 4) Накладки двоголові до рейок типу Р65 (на чотири отвори) ‒ (34946121-4 Рейкові накладки та підкладки) ‒ 5,0 т; 5) Накладки до рейок типу ТВ ‒ (34946121-4 Рейкові накладки та підкладки) ‒ 120 комплектів; 6) Скріплення КБ-Л-50 ‒ (34946121-4 Рейкові накладки та підкладки) ‒ 11,8 т; 7) Скріплення Д-65 ‒ (34946121-4 Рейкові накладки та підкладки) ‒ 12,0 т; 8) Скріплення Д-50 ‒ (34946121-4 Рейкові накладки та підкладки) ‒ 350 шт.; 9) Підкладка тип Метро ‒ (34946121-4 Рейкові накладки та підкладки) ‒ 425 шт.; 10) Прокладка нашпальна ПНБ-3 ‒ (34946120-7 Матеріали для будівництва залізничних доріг) ‒ 2 884 шт.; 11) Прокладка підрейкова ПРБ-1 ‒ (34946120-7 Матеріали для будівництва залізничних доріг) ‒ 2 304 шт.; 12) Шпала дерев'яна просочена для залізниць широкої колії типу I-А ‒ (34947100-8 Шпали) ‒ 2 279 шт., ідентифікатор: UA-2025-03-12-008960-a ПП «УКРСПЕЦЗАЛІЗШЛЯХБУД» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ПП «УКРСПЕЦЗАЛІЗШЛЯХБУД» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП". ПП «УКРСПЕЦЗАЛІЗШЛЯХБУД» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини Протоколом № 8-ВТ.25/5 щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель для управління обслуговування інфраструктури наземного транспорту КП «Харківський метрополітен» від 10.04.2025 зазначено, що ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" визначено переможцем відкритих торгів з особливостями по предмету закупівлі: 34940000-8 Залізничне обладнання (Втулка, клема, накладки, прокладки, підкладка, скріплення, шпала) та прийнято рішення про намір укласти договір з переможцем. Вважаємо, що цим рішенням були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства.
Дата розгляду скарги: 25.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.04.2025 17:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.04.2025 10:17
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРСПЕЦЗАЛІЗШЛЯХБУД", Гаглоєв Денис 380630286364 uszshb@gmail.com http://www.ukrspec.dp.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ebeabd1565d54c1c8cf06246c51a5bbb
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможцем ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, вказаних у Додатку 7, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• . Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (вимоги) предмета закупівлі (технічну специфікацію) та документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим вимогам замовника, згідно з Додатком 1 до тендерної документації.

Інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, згідно з Додатком 2 до тендерної документації.

Згідно з пунктом 7 Додатку №1 вказано, що
7. Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі:
7.1. заповнений та підписаний Додаток 1 до тендерної документації із заповненою Таблицею 2 Додатку 1;
7.2. для кожної позиції товару:
Копія діючого документу (документ) виробника/офіційного представника (паспорт товару та/або паспорт якості та/або сертифікат якості та/або інший документ), який містить технічні характеристики, зазначені в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
У разі, якщо вищезазначені документи не містять технічні характеристики, зазначені в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації, а містять посилання на нормативний документ, згідно якого виготовлений товар, Учасник додатково надає копію такого нормативного документа (або витяг) для підтвердження відповідності технічних характеристик запропонованого товару вимогам Замовника.
Відповідно до пункту 4 Додатку 7 до тендерної документації, Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (вимоги) предмета закупівлі (технічну специфікацію) та документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим вимогам замовника, згідно з Додатком 1 до тендерної документації:
‒ Гарантійний лист щодо погодження учасника з технічними, якісними та кількісними характеристиками (вимогами) предмета закупівлі (технічною специфікацією), викладеними у Додатку 1 до тендерної документації, за підписом уповноваженої особи Учасника.
‒ Технічні, якісні та кількісні характеристики (вимоги) предмета закупівлі (технічна специфікація) за формою та зразком відповідно Додатку 1 до тендерної документації із заповненою Таблицею 2 Додатку 1 до тендерної документації, за підписом уповноваженої особи учасника.

Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Таблиця 1 Вимоги до товару в Назва номенклатурної позиції та Основні технічні та якісні характеристики предмету закупівлі вказано наступне

Для позиції 1 - Втулка ізолююча КБУ - Для виготовлення втулки використовуються композиції на основі поліпропілену, поліаміду або інших марок термопластичних полімерів Розмір (д/ш/в): 65x50x18 мм.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на підтвердження вимог тендерної документації надано файл «Паспорт 21.03.pdf», в якому на підтвердження відповідності вимог п.7.2 Додатку №1 тендерної документації надано паспорт якості, в якому відсутній підпис та печатка виробника.

Відповідно до вимог тендерної документації Додатку №1 п.7.2 учаснику потрібно було надати Копія діючого документу (документ) виробника/офіційного представника (паспорт товару та/або паспорт якості та/або сертифікат якості та/або інший документ), який містить технічні характеристики, зазначені в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Наданий учасником в складі пакету пропозиції документ на товар без підпису і без печатки) — не може вважатися офіційним і діючим (чинним) відповідно до ДСТУ 4163:2020 – "Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації" (Усі документи, що оформляються в Україні як офіційні, мають містити обов’язковий реквізит "ПІДПИС", який включає:
• посаду;
• особистий підпис;
• ініціали та прізвище.
Відповідно до пункту 4.4 ДСТУ 4163:2020, 4.4. Документи, що їх створюють юридичні особи, обов’язково повинні мати такі реквізити: найменування юридичної особи (04), назва виду документа (09) (не зазначають на листах), дата документа (10), реєстраційний індекс документа (11), заголовок до тексту документа (19), текст документа (20), підпис (для електронних документів — електронний підпис або електронна печатка в разі відсутностіелектронного підпису) (22).
Враховуючи, що такий документ мав бути створений виробником, на ньому має бути присутній підпис виробника (уповноваженої особи виробника).

Відповідно до ДСТУ 2651:2005 «Паспорти на продукцію. Загальні вимоги»: "Паспорт на продукцію повинен містити підпис уповноваженої особи та, за потреби, печатку."

На даному документі наявна печатка «Згідно з оригіналом», але такий документ без підпису і печатки за наявності виробника не є повноцінним офіційним підтвердженням якості (не є діючим документом виробника), так як штамп "Згідно з оригіналом" сам по собі:
• не підтверджує автентичність без підпису та печатки;
• не засвідчує, хто саме підтвердив відповідність оригіналу;
• не має юридичної сили, бо відсутній основний реквізит — підпис уповноваженої особи (і/або печатка, якщо вона використовується в організації).
Відповідно до ДСТУ 4163:2020 (п. 5.1.8–5.1.10) копія документа набуває юридичної сили лише за умови її засвідчення шляхом нанесення напису "Згідно з оригіналом", підпису, ініціалів і прізвища, дати й (за потреби) печатки. «На копії документа, що засвідчується, зазначають напис “Згідно з оригіналом”, особистий підпис особи, яка засвідчила копію, її ініціали та прізвище, дату засвідчення і за потреби — відбиток печатки».
Якщо є лише напис "Згідно з оригіналом", але немає підпису й печатки/електронного підпису — це просто незавершена копія, яка не може бути прийнята як діючий документ підтвердження якості.

У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" відсутній діючий документ виробника/офіційного представника (паспорт товару та/або паспорт якості та/або сертифікат якості та/або інший документ), який містить технічні характеристики, зазначені в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації на Товар.

Як приклад було показано для позиції 1, але дана невідповідність присутня на всі позиції Додатку №1 на виконання вимоги п.7.2.
Відповідно до вимог тендерної документації Додатку №1 п.7.2 учаснику потрібно було надати Копія діючого документу (документ) виробника/офіційного представника (паспорт товару та/або паспорт якості та/або сертифікат якості та/або інший документ), який містить технічні характеристики, зазначені в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Наданий учасником в складі пакету пропозиції документ на товар без підпису і без печатки) — не може вважатися офіційним і діючим (чинним) відповідно до ДСТУ 4163:2020 – "Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації" (Усі документи, що оформляються в Україні як офіційні, мають містити обов’язковий реквізит "ПІДПИС", який включає:
• посаду;
• особистий підпис;
• ініціали та прізвище.
Відповідно до пункту 4.4 ДСТУ 4163:2020, 4.4. Документи, що їх створюють юридичні особи, обов’язково повинні мати такі реквізити: найменування юридичної особи (04), назва виду документа (09) (не зазначають на листах), дата документа (10), реєстраційний індекс документа (11), заголовок до тексту документа (19), текст документа (20), підпис (для електронних документів — електронний підпис або електронна печатка в разі відсутностіелектронного підпису) (22).
Враховуючи, що такий документ мав бути створений виробником, на ньому має бути присутній підпис виробника (уповноваженої особи виробника).

Відповідно до ДСТУ 2651:2005 «Паспорти на продукцію. Загальні вимоги»: "Паспорт на продукцію повинен містити підпис уповноваженої особи та, за потреби, печатку."

На даному документі наявна печатка «Згідно з оригіналом», але такий документ без підпису і печатки за наявності виробника не є повноцінним офіційним підтвердженням якості (не є діючим документом виробника), так як штамп "Згідно з оригіналом" сам по собі:
• не підтверджує автентичність без підпису та печатки;
• не засвідчує, хто саме підтвердив відповідність оригіналу;
• не має юридичної сили, бо відсутній основний реквізит — підпис уповноваженої особи (і/або печатка, якщо вона використовується в організації).
Відповідно до ДСТУ 4163:2020 (п. 5.1.8–5.1.10) копія документа набуває юридичної сили лише за умови її засвідчення шляхом нанесення напису "Згідно з оригіналом", підпису, ініціалів і прізвища, дати й (за потреби) печатки. «На копії документа, що засвідчується, зазначають напис “Згідно з оригіналом”, особистий підпис особи, яка засвідчила копію, її ініціали та прізвище, дату засвідчення і за потреби — відбиток печатки».
Якщо є лише напис "Згідно з оригіналом", але немає підпису й печатки/електронного підпису — це просто незавершена копія, яка не може бути прийнята як діючий документ підтвердження якості.

У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" відсутній діючий документ виробника/офіційного представника (паспорт товару та/або паспорт якості та/або сертифікат якості та/або інший документ), який містить технічні характеристики, зазначені в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації на Товар.

Як приклад було показано для позиції 1, але дана невідповідність присутня на всі позиції Додатку №1 на виконання вимоги п.7.2.

Таким чином, у тендерній пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" наявні невідповідності.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності.

Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на підставі абзацу 2 підункту 2 пункту 44 Особливостей.


Додатково для позицій 10 та 11 - Прокладка нашпальна ПНБ-3 виготовляється згідно ДСТУ 2805-94 або еквівалент. Розмір (д/ш/в): 399x145x25 мм та Прокладка підрейкова ПРБ-1 виготовляється згідно ДСТУ 2805-94 або еквівалент. Розмір (д/ш/в): 165x146x14 мм у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на підтвердження вимог тендерної документації надано файл «Паспорт 21.03.pdf», в якому на підтвердження відповідності вимог п.7.2 Додатку №1 тендерної документації надано паспорти якості, в котрому відсутній підпис та печатка виробника. Окрім вищезгаданих норм законодавства та документації стандартизації, відповідно до пункту 7.2 ДСТУ 2805-94, котрий вказаний в тендерній документації та підтверджено виробником вказано, що кожна партія прокладок супроводжується документом про якість, в якому зазначається штамп технічного контролю.

У наданому у складі тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" документі на прокладки нашпальні ПНБ-3 та прокладки підрейкові ПРБ-1, що містяться у файлі «Паспорт 21.03.pdf», відсутній штамп технічного контролю.
Таким чином, учасником при наданні паспорту не виконана вимога ДСТУ 2805-94, що є невідповідністю такому ДСТУ, при тому, що в Додатку 1 та в паспортах вказано, що Товар відповідає ДСТУ 2805-94. Тому відповідно до вимог п.7.2 ДСТУ 2805-94 наявна невідповідність документів, що підтверджують технічні характеристики предмета закупівлі.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності.

Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на підставі абзацу 2 підункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 330f65b5a62c467e9149ad6f2fb1a1b5
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможцем ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Для позиції 2 - Клема проміжна ПК виготовляється згідно ДСТУ 9189:2022 або еквівалент. Розмір (д/ш/в): 62х12х55 мм у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на підтвердження вимог тендерної документації надано файл «Паспорт 21.03.pdf», в якому на підтвердження відповідності вимог п.7.2 Додатку №1 тендерної документації надано паспорт якості, в котрому відсутній підпис та печатка виробника. В документі вказано, що клема ПК відповідає вимогам ДСТУ, але відповідно до п.8.2.3 ДСТУ 9189 2022 паспорт якості (діючий документ виробника відповідно вимог тендерної документації), Документ про якіст продукції має містити, зокрема штамп ВТК та номер партії, а такий документ має підписати представник ВТК.

Окрім вищезгаданих норм законодавства та документації стандартизації невідповідність також полягає в тому, що паспорт якості, не містить номеру партії, підпису та штампу ВТК, тобто документ не відповідає вимогам ДСТУ 9189 2022 і не може підтверджувати відповідність вимогам ДСТУ 9189 2022.

Таким чином, у тендерній пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" наявні невідповідності.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності.

Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на підставі абзацу 2 підункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 32b6ae77107b4da7b8c15c321fdb116c
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможцем ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлену таку вимогу: Гарантійний строк: не менше гарантійного строку заводу-виробника.

У складі тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на позиції 10 та 11, у контексті виконання вимог п. 7.2 та п. 6 Додатку №1 до тендерної документації, було надано паспорт № 592/24 від 17.12.2024 року (файл «Паспорт 21.03.pdf»), в якому зазначено гарантійний термін — 12 місяців.
Разом з тим, у файлі «Технічні, якісні та кількісні характеристики» (вих. № 14/03-30 від 14.03.2025 р.) також вказано гарантійний термін — один рік.
Крім того, як у паспорті, так і у вказаному файлі зазначено, що товар відповідає ДСТУ 2805-94.

Однак відповідно до пункту 11.2 ДСТУ 2805-94 встановлено:
• гарантійний термін зберігання прокладок — 6 років з дати виготовлення;
• гарантійний термін експлуатації — 5 років (з урахуванням терміну зберігання).
Таким чином, учасником не підтверджено відповідність заявленого гарантійного терміну вимогам ДСТУ 2805-94, на який сам учасник посилається як на нормативний документ виготовлення.
Згідно з п. 6 Додатку №1 тендерної документації, гарантійний термін має відповідати гарантійному терміну виробника. Оскільки учасник заявив, що товар виготовлено згідно з ДСТУ 2805-94, проте не підтвердив гарантійного терміну, встановленого цим стандартом, — це прямо підтверджує невідповідність предмету закупівлі його технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником у Додатку №1 до тендерної документації.

Гарантійний термін – це частина підтвердження відповідності товару стандарту або технічним умовам, тобто — підтвердження якості виготовлення
Гарантійний термін – це ознака відповідності товару стандарту (ДСТУ, ТУ). У випадку, коли учасник заявляє, що товар виготовлено за ДСТУ, він повинен підтвердити всі вимоги цього стандарту, включно з гарантійним терміном. У нашому випадку:
ДСТУ 2805-94 в п. 11.2 чітко встановлює: гарантійний термін зберігання – 6 років; гарантійний термін експлуатації – 5 років. Тобто, якщо учасник вказує гарантію "1 рік", це свідчить про те, що товар або: не відповідає заявленому стандарту, або виготовлений не за цим стандартом.
Гарантійний термін є частиною технічної характеристики товару та свідченням його відповідності заявленому стандарту ДСТУ 2805-94.
Встановлення учасником гарантії тривалістю 1 рік, при тому що відповідно до п.11.2 ДСТУ 2805-94 встановлено гарантійний термін зберігання 6 років, а експлуатації — 5 років, свідчить про невідповідність товару вимогам стандарту та сумнівну якість його виготовлення.

Аналогічна невідповідність наявна і у питанні гарантійного строку за позицією 10 (ілюстрація додається).


Також у складі тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на позицію 2, у контексті виконання вимог п. 7.2 та п. 6.6 Додатку №1 до тендерної документації, було надано паспорт № 590/24 від 17.12.2024 року, в якому зазначено гарантійний термін — 12 місяців.
Разом з тим, у файлі «Технічні, якісні та кількісні характеристики» (вих. № 14/03-30 від 14.03.2025 р.) також вказано гарантійний термін — один рік.
Крім того, як у паспорті, так і у вказаному файлі зазначено, що товар відповідає ДСТУ 9189-22. Однак відповідно до п. 12.1 ДСТУ 9189 2022 встановлено: гарантійний строк експлуатації клем – не менше ніж 5 років або 500 млн. тонн брутто пропущенного тоннажу від дати вкладання в колію залежно від того, що настане раніше.
Таким чином, учасником не підтверджено відповідність заявленого гарантійного терміну вимогам ДСТУ 9189 2022, на який сам учасник посилається як на нормативний документ виготовлення.
Згідно з п. 6.6 Додатку №1 тендерної документації, гарантійний термін має відповідати гарантійному терміну виробника. Оскільки учасник заявив, що товар виготовлено згідно з ДСТУ 9189 2022, проте не підтвердив гарантійного терміну, встановленого цим стандартом, — це свідчить про невідповідність товару вимогам ДСТУ 9189 2022 та прямо підтверджує невідповідність предмету закупівлі його технічним та якісним характеристикам, встановленим Замовником у Додатку №1 до тендерної документації..

Гарантійний термін – це частина підтвердження відповідності товару стандарту або технічним умовам, тобто — підтвердження якості виготовлення
Гарантійний термін – це ознака відповідності товару стандарту (ДСТУ, ТУ). У випадку, коли учасник заявляє, що товар виготовлено за ДСТУ, він повинен підтвердити всі вимоги цього стандарту, включно з гарантійним терміном. У нашому випадку:
ДСТУ 9189 2022 в п. 12.1 чітко встановлює: гарантійний строк експлуатації клем – не менше ніж 5 років або 500 млн. тонн брутто пропущенного тоннажу від дати вкладання в колію залежно від того, що настане раніше. Тобто, якщо учасник вказує гарантію "1 рік", це свідчить про те, що товар або: не відповідає заявленому стандарту, або виготовлений не за цим стандартом.
Гарантійний термін є частиною технічної характеристики товару та свідченням його відповідності заявленому стандарту ДСТУ 9189 2022.
Встановлення учасником гарантії тривалістю 1 рік, при тому що відповідно до п.12.1 ДСТУ 9189 2022 встановлено гарантійний строк експлуатації клем – не менше ніж 5 років або 500 млн. тонн брутто пропущенного тоннажу від дати вкладання в колію залежно від того, що настане раніше, свідчить про невідповідність товару вимогам стандарту та сумнівну якість його виготовлення.

Таким чином, у тендерній пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" наявні невідповідності.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності.

Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" на підставі абзацу 2 підункту 2 пункту 44 Особливостей.

На підставі викладеного вище, учасник ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" не надав документи, що підтверджують відповідність запропонованого товару технічним характеристикам предмету закупівлі, чим не виконав вимогу пунктів 6 та 7.2 Додатку 1 до Тендерної документації, пункту 4 Додатку 7 до тендерної документації.

Таким чином, у тендерній пропозиції учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" наявні невідповідності.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності.

Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП"на підставі абзацу 2 підункту 2 пункту 44 Особливостей.


Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. При цьому, відповідно до пункту 43 Особливостей, не може бути усунуто невідповідності, що полягають у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції

Отже, враховуючи викладену вище інформацію, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Натомість, всупереч вимогам законодавства, Замовник визнав ТОВ "КОМПЛЕКС ПРОДАКШН ГРУП" переможцем процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір