• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Предмет закупівлі: послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1.

Торги не відбулися

300 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 11.03.2025 15:26 - 11.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 785fda7d9f304edb9846acfefde31daf
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-11-010622-a.c3
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.04.2025 16:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.05.2025 13:28
Автор: ТОВ "ВІРУС М'ЮЗІК", Євген Лисенко +380661782087 mediaslukh@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b7bdf7582f834fd6abcfb73a8fa1c531
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення уповноваженої особи АРМА про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВІРУС М'ЮЗІК» у процедурі закупівлі викладене у протоколі уповноваженої особи № 16 від 16 квітня 2025 року


1. Обґрунтування скарги

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІРУС М'ЮЗІК» (далі – Товариство) звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з проханням розглянути дану скаргу та визнати неправомірним рішення уповноваженої особи АРМА про відхилення тендерної пропозиції Товариства у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2025-04-01-009964-а, викладене у протоколі № 16 від 16 квітня 2025 року. Товариство вважає, що зазначене рішення є необґрунтованим, суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) у редакції, що враховує особливості здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), та порушує принципи відкритості, прозорості, недискримінації учасників і рівного ставлення до них, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922.
Згідно з протоколом № 16 від 16 квітня 2025 року, уповноважена особа АРМА відхилила тендерну пропозицію Товариства з двох підстав:
1) ненадання обґрунтування аномально низької ціни;
2) незаповнення графи «Обсяг надання послуги» у Додатку 2 до тендерної документації.
Нижче наведено детальний аналіз кожної з підстав, який демонструє їхню необґрунтованість і невідповідність чинному законодавству, а також додаткові доводи, що підтверджують неправомірність рішення замовника.

2. Щодо першої підстави: ненадання обґрунтування аномально низької ціни

У протоколі № 16 зазначено, що тендерна пропозиція Товариства у розмірі 0 грн 01 коп. визнана аномально низькою, а обґрунтування такої ціни не було надано протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Товариство вважає цю підставу безпідставною з огляду на юридичні, процедурні та фактичні обставини, викладені нижче.
По-перше, відповідно до пункту 37 Особливостей, аномально низька ціна тендерної пропозиції визначається виключно за наявності не менше двох учасників, які подали тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). З матеріалів процедури закупівлі, зокрема протоколу № 16, вбачається, що Товариство було єдиним учасником, про що свідчить відсутність згадок про інших учасників чи порівняння цін, яке є обов’язковою умовою для автоматичного визначення аномально низької ціни електронною системою закупівель. Таким чином, положення пункту 37 Особливостей не можуть бути застосовані до тендерної пропозиції Товариства, а вимога щодо надання обґрунтування аномально низької ціни є юридично необґрунтованою та суперечить зазначеній нормі. Застосування замовником цього положення до пропозиції єдиного учасника порушує принципи недискримінації та рівного ставлення до учасників, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922.
По-друге, тендерна документація, оприлюднена замовником, не містила фінансових показників, які могли б слугувати основою для підготовки обґрунтування ціни. Товариство, усвідомлюючи необхідність такої інформації, двічі зверталося до замовника із запитаннями щодо фінансових показників через електронну систему закупівель, а саме 2 квітня 2025 року о 11:48 та 3 квітня 2025 року о 14:00. Відповідей на зазначені запитання не отримано, що унеможливило підготовку детального обґрунтування ціни на основі фінансових даних. Відсутність відповідей є порушенням принципу прозорості, передбаченого частиною першою статті 5 Закону № 922, та пункту 12 Особливостей, який зобов’язує замовника надавати роз’яснення на запитання учасників у встановлені строки. Зазначене порушення обмежило права Товариства як учасника процедури закупівлі, оскільки доступ до інформації, необхідної для виконання вимог тендерної документації, не було забезпечено.
По-третє, попри відсутність фінансових показників у тендерній документації та відповідей на запитання, у складі тендерної пропозиції було подано лист-пояснення, в якому вказано готовність виконати умови договору за запропонованою ціною в 0 грн 01 коп. У листі зазначено, що цінова пропозиція ґрунтується на оптимізації витрат, наявності власних ресурсів та готовності працювати з мінімальним доходом з метою підтримки державних інституцій у період воєнного стану. Товариство вважає, що поданий лист відповідає вимогам «довільної форми» обґрунтування, передбаченим пунктом 37 Особливостей, і мав бути врахований замовником. Проте у протоколі № 16 вказано, що пояснення не може вважатися обґрунтуванням через невідповідність порядку та етапності, визначеним пунктом 3 розділу 5 тендерної документації, а також через подання до розкриття пропозицій. Таке твердження є необґрунтованим, оскільки пункт 37 Особливостей не встановлює додаткових вимог до форми чи етапності обґрунтування, а подання пояснення разом із тендерною пропозицією є проявом добросовісної поведінки учасника, спрямованої на забезпечення прозорості, і не може слугувати підставою для відхилення.
По-четверте, у протоколі № 16 відсутнє повідомлення про визнання пропозиції Товариства аномально низькою чи необхідність надання додаткового обґрунтування протягом одного робочого дня. Відповідно до пункту 37 Особливостей, замовник зобов’язаний чітко повідомити учасника про таку необхідність, однак цього не було зроблено. З протоколу вбачається, що розкриття пропозицій відбулося 14 квітня 2025 року о 18:00, але жодного повідомлення щодо обґрунтування аномально низької ціни Товариству не надходило. Таким чином, замовником порушено процедуру оцінки тендерної пропозиції, що є додатковою підставою для визнання рішення неправомірним.
По-п’яте, пункт 3 розділу 5 тендерної документації встановлює надмірні вимоги до змісту обґрунтування аномально низької ціни, зокрема щодо орієнтовної суми щомісячних доходів, витрат, винагороди управителя, розрахунку заробітної плати працівникам та суми надходжень до державного бюджету. Такі вимоги є необґрунтованими та суперечать пункту 37 Особливостей, оскільки законодавство не передбачає обов’язковість надання деталізованої інформації у довільній формі обґрунтування. Без фінансових показників від замовника виконання таких вимог є неможливим, що свідчить про дискримінаційний підхід до оцінки пропозиції Товариства.
По-шосте, правова позиція, викладена у Постанові Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 08.08.2022 по справі № 640/30534/20, підтверджує неправомірність дій замовника. Відповідно до пунктів 60-61 постанови, Закон № 922 не конкретизує, яке обґрунтування є належним, але зазначає, що воно може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому порядку надання послуг;
2) сприятливі умови, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку);
3) отримання державної допомоги. Суд підкреслив, що за наявності обґрунтування, яке відповідає хоча б одній із зазначених категорій, замовник не має підстав для відхилення пропозиції. У листі-поясненні Товариства вказано, що цінова пропозиція ґрунтується на сприятливих умовах, зокрема готовності працювати з мінімальним доходом, та оптимізації витрат завдяки досвіду й ресурсам. Таке пояснення відповідає критеріям, визначеним у Постанові Верховного Суду, і мало бути визнано замовником як належне обґрунтування. Відхилення пропозиції через формальні вимоги до етапності чи деталізації є неправомірним і суперечить судовій практиці.
По-сьоме, на виконання вищезазначених Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з абзацом 1 пункту 37 Особливостей №1178 за обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування електронного аукціону.
Відповідно до абзацу 3 пункту 37 Особливостей №1178 електронною системою закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, розкривається вся інформація (крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей), зазначена в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформація про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій). Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин 3 та 4 статті 28 Закону.
Положеннями цього ж пункту визначено, що учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном аномально низька ціна тендерної пропозиції розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Таким чином, термін «аномально низька ціна тендерної пропозиції» відповідно до пункту 37 Особливостей №1178, застосовується замовником виключно тоді, коли відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
Водночас, при оголошенні процедури закупівлі замовником визначено, що дана закупівля проводиться із застосуванням електронного аукціону. Підтвердження вказаних обставин міститься в умовах тендерної документації, інформації з електронної системи закупівель.
З огляду на викладене, у АРМА були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Товариства у зв’язку з нібито «аномально низькою ціною», адже:
1) Товариство не отримувало повідомлень про необхідність надання обґрунтування такої ціни або визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції;
2) замовник самостійно не надав будь-яких фінансових відомостей, що стосуються предмета закупівлі, у зв’язку з чим Товариство було позбавлено можливості надати фінансове обґрунтування запропонованої ціни;
3) Товариство надало обґрунтування ціни у довільній формі разом з тендерною пропозицією, проте таке обґрунтування протиправно не було взято до уваги;
4) АРМА було порушено вимоги законодавства в частині розгляду обґрунтування Товариства та встановлення надмірних вимог до такого обґрунтування.

3. Щодо другої підстави: незаповнення графи «Обсяг надання послуги»

Друга підстава для відхилення, зазначена у протоколі № 16, стосується нібито незаповнення графи «Обсяг надання послуги» у Додатку 2 до тендерної документації. Товариство вважає цю підставу безпідставною з огляду на зміст тендерної документації та дії замовника.
По-перше, зазначаємо, що відповідно до норм сучасної української мови, конструкція виду «Обсяг надання послуги» або «Обсяг надання послуги: (із двокрапкою) граматично сприймається як заголовок або вступ до описового блоку тексту, а не як запит на внесення конкретного числового чи текстового значення. Відсутність стандартного маркера для заповнення (наприклад, підкреслення або таблиці) ще більше підкріплює висновок, що така фраза в даному контексті не становить собою обов’язкового поля для заповнення.
По-друге у Додатку 2 до тендерної документації, який визначає технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, згадується «Обсяг надання послуги». Однак, на відміну від інших полів, таких як «Кількість послуг» чи «Місце надання послуг», які чітко позначені як графи для заповнення за допомогою підкреслень (наприклад, «______________________»), для «Обсяг надання послуги» такого позначення не передбачено. У тендерній документації цей елемент виглядає як заголовок або описовий текст, а не як поле, яке вимагає обов’язкового внесення інформації.

Відсутність чіткого позначення унеможливлює однозначне розуміння того, що учасник мав заповнити це поле, і свідчить про порушення замовником принципу прозорості.
Товариство діяло добросовісно, включивши цей елемент до Додатка 2 у тому вигляді, в якому він був поданий у тендерній документації, без внесення додаткових даних через відсутність чітких вимог щодо його змісту.
По-третє, предметом закупівлі є послуги з управління активами, а саме об’єктом нерухомого майна, розташованим за адресою: м. Київ, вул. Інститутська, буд. 1. У Додатку 2 вказано, що кількість послуг становить одну одиницю, а місце надання послуг – м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1, комплекс будівель загальною площею: 17 597,70 м. кв..
Оскільки предмет закупівлі чітко визначений як управління конкретним об’єктом, а кількість послуг обмежена однією одиницею, зазначення самого факту надання послуги з управління активами є достатнім для виконання вимог тендерної документації.
Тендерна документація не містить вказівок щодо того, яка саме інформація мала бути внесена до «Обсяг надання послуги» – наприклад, перелік дій, тривалість виконання чи інші параметри. Відсутність таких уточнень унеможливлює об’єктивну оцінку виконання цієї вимоги та свідчить про нечіткість умов тендерної документації.
По-четверте, замовник не надавав роз’яснень чи повідомлень щодо необхідності заповнення «Обсяг надання послуги» під час процедури закупівлі. Хоча Товариство зверталося із запитаннями щодо фінансових показників, жодних роз’яснень стосовно заповнення Додатка 2 не надходило. Відсутність чітких вимог і подальше використання цієї підстави для відхилення пропозиції є порушенням принципу недискримінаційного підходу до учасників, передбаченого частиною першою статті 5 Закону № 922. У протоколі № 16 замовник посилається на рішення АМКУ № 2567-р/пк-пз від 19.02.2025, № 12996-р/пк-пз від 17.08.2023 та № 5359-р/пк-пз від 04.04.2025, які нібито підтверджують аналогічні висновки.
Однак зазначені рішення стосуються інших процедур закупівель, і їхня релевантність до даної ситуації не обґрунтована, що робить посилання формальним і необґрунтованим.

4. Щодо невідповідності ідентифікатора закупівлі у протоколі

У протоколі № 16 від 16 квітня 2025 року уповноваженою особою АРМА допущено суттєву помилку щодо ідентифікатора процедури закупівлі.
Зокрема, у вступній частині протоколу вказано ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-010622-a, який відповідає іншій процедурі, оприлюдненій на вебпорталі Prozorro (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-11-010622-a).
Натомість у резолютивній частині протоколу зазначено ідентифікатор UA-2025-04-01-009964-а.
Така невідповідність свідчить про неналежне оформлення рішення замовника та порушення принципу прозорості, передбаченого частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
Товариство вважає, що вказана помилка може вказувати на неуважність або формальний підхід замовника до оцінки тендерної пропозиції, що додатково підкріплює неправомірність рішення про її відхилення. Відповідно до пункту 46 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, інформація про відхилення тендерної пропозиції має бути чіткою та однозначною, чого не забезпечено через зазначену невідповідність.



5. Висновки та вимоги

На підставі викладеного Товариство вважає, що рішення уповноваженої особи АРМА про відхилення тендерної пропозиції, викладене у протоколі № 16 від 16 квітня 2025 року, є неправомірним, необґрунтованим та суперечить нормам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Замовником порушено принципи прозорості, недискримінації та рівного доступу до інформації, неправильно застосовано норми щодо аномально низької ціни та вимог тендерної документації, а також не забезпечено належного інформування учасника про необхідність надання додаткових документів.
На підставі викладеного просимо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України:

1. Визнати неправомірним та скасувати рішення уповноваженої особи Національного агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІРУС М'ЮЗІК» (код ЄДРПОУ 39428125) у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2025-03-11-010622-a (UA-2025-04-01-009964-а), викладене у протоколі № 16 від 16 квітня 2025 року.
2. Зобов’язати Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІРУС М'ЮЗІК» (код ЄДРПОУ 39428125) з урахуванням норм чинного законодавства, поданих пояснень та принципів відкритості, прозорості й недискримінації.

Додатки:
1. Копія тендерної пропозиції
2. Копія листування з замовником
3. Копія протоколу № 16 від 16.04.2025

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на невідповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про охорону культурної спадщини»

Номер: 4ebbee2422e442b1bc5ad55fd274378d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-11-010622-a.a2
Назва: Скарга на невідповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про охорону культурної спадщини»
Скарга:
М І Ж Н А Р О Д Н И Й Ц Е Н Т Р К У Л Ь Т У Р И І М И С Т Е Ц Т В 01001 Україна, Київ, алея Героїв Небесної Сотні, 1 тел.: (044) 278 78 92 тел./факс.: (044) 279 74 82 e-mail: office@octoberpalace.com Код ЄДРПОУ 02597114 I N T E R N A T I O N A L C E N T R E O F C U L T U R E A N D A R T S 1, Alley of Нeroes of Нeavenly Нundred, Kyiv, Ukraine, 01021 office number: (044) 278 78 92 fax number: (044) 279 74 82 e-mail: office@octoberpalace.com EDRPOU code 02597114 ________________________________________________________________________________________ Антимонопольний комітет України (Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель) 03035, м. Київ, МСП-03680, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Скаржнк: Підприємство Федерації професійних спілок України «Міжнародний центр культури і мистецтв профспілок України» Адреса: 01001, алея Героїв Небесної Сотні,1 Код ЄДРПОУ: 02597114 Телефон: (044) 278 74 82 Замовник, дії якого оскаржуються: НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ . ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ Код ЄДРПОУ: 41037901 Місцезнаходження: 01001, Україна , м. Київ обл., вул.. Б.ГРІНЧЕНКА,1 Тел.: 0442900852 s.tymoshenko@arma.gov.ua Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-11-010622-a СКАРГА на невідповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про охорону культурної спадщини» Підприємство Федерації професійних спілок України «Міжнародний центр культури і мистецтв профспілок України» є унітарним підприємством, створеним засновником – Федерацією професійних спілок України. Місцезнаходження підприємства визначене за адресою 01021, м. Київ, Алея Героїв Небесної сотні, 1. Відповідно до оголошення № UA-2025-03-11-010622-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 11 березня 2025 року Національним агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах. Вказане оголошення стосується об`єкта нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1. (прим. актуальна назва – Алея Героїв Небесної сотні, 1). Таким чином, в межах вказаної закупівлі вирішується питання щодо управління активами, які перебувають у користуванні Підприємства Федерації професійних спілок України «Міжнародний центр культури і мистецтв профспілок України» (далі – «Підприємство»). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 14 квітня 2025 року. На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, не відповідають вимогам Закону України «Про охорону культурної спадщини» та в разі укладення договору управління активами (майном), діяльність управителя може сприяти руйнуванню або заподіянню шкоди пам’ятці культурної спадщини, якою є об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1, виходячи з наступного. Відповідно до ст.1 Закону України «Про охорону культурної спадщини» (далі – «ЗУ №1805-ІІІ») об'єкт культурної спадщини - визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об'єкти (об'єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об'єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність. Пам’ятка культурної спадщини - об’єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам’яток України, або об’єкт культурної спадщини, який взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом, до вирішення питання про включення (невключення) об’єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам’яток України. Охорона культурної спадщини - система правових, організаційних, фінансових, матеріально-технічних, містобудівних, інформаційних та інших заходів з обліку (виявлення, наукове вивчення, класифікація, державна реєстрація), запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об'єктів культурної спадщини. Згідно з ч.2 ст. 2 ЗУ №1805-ІІІ за видами об'єкти культурної спадщини поділяються, зокрема, на: - об'єкти архітектури - окремі будівлі, архітектурні споруди, що повністю або частково збереглися в автентичному стані і характеризуються відзнаками певної культури, епохи, певних стилів, традицій, будівельних технологій або є творами відомих авторів; - об'єкти містобудування - історично сформовані центри населених місць, вулиці, квартали, площі, комплекси (ансамблі) із збереженою планувальною і просторовою структурою та історичною забудовою, у тому числі поєднаною з ландшафтом, залишки давнього розпланування та забудови, що є носіями певних містобудівних ідей. Усі власники пам'яток, щойно виявлених об'єктів культурної спадщини чи їх частин або уповноважені ними органи (особи) незалежно від форм власності на ці об'єкти зобов'язані укласти з відповідним органом охорони культурної спадщини охоронний договір (ч.1 ст. 23 ЗУ №1805-ІІІ). Відповідно до положень ЗУ №1805-ІІІ «Інститут благородних дівиць» (постанова Ради Міністрів Української РСР від 06.09.1979 №442, охоронний №904) (адреса за постановою: вул. Жовтневої революції, 5), сучасна адреса: Алея Героїв Небесної сотні, 1, є пам’яткою містобудування і архітектури національного значення. Метою діяльності Підприємства є задоволення потреб населення згідно з предметом діяльності Підприємства для отримання прибутку від цієї діяльності (п. 2.1. Статуту Підприємства). Відповідно до п. 2.2. Статуту Підприємства основним предметом його діяльності є, зокрема, проведення діяльності зі збереження об’єкта культурної спадщини та із охорони та використання пам’яток історії, будівель та інших пам’яток культури. На виконання вимог ЗУ №1805-ІІІ між Департаментом охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Підприємством укладено охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини від 08.04.2025 №5356 (далі – «Договір»). Відповідно до п. 2 Договору строк дії цього договору встановлено на період управління будинком-пам’яткою. п. 13 Договору встановлено обов’язок зі здійснення Підприємством робіт та заходів щодо збереження пам’ятки та створення належних умов для її використання, а саме: - здійснювати заходи щодо належного утримання будинку-пам’ятки; - провести комплекс першочергових протиаварійних та невідкладних консерваційних заходів для забезпечення збереження пам’ятки; - виконати ремонтно-реставраційні роботи пам’ятки згідно з науково-проєктною документацією, розробленою та погодженою в установленому законодавством порядку; - дотримуватись правил благоустрою міста Києва, а саме – утримувати в належному стані прилеглу до будинку територію. Таким чином, Підприємством здійснюється ряд заходів з метою запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту пам’ятки культурної спадщини. Відповідно до п. 3 Договору у разі зміни в установленому порядку уповноваженого органа, новий уповноважений орган зобов’язаний укласти з органом охорони новий охоронний договір. Натомість, вивчивши тендерну документацію по оголошенню № UA-2025-03-11-010622-a виявлено її невідповідність вимогам ЗУ №1805-ІІІ у частині встановлення критеріїв та вимог щодо забезпечення охорони пам’ятки культурної спадщини, якою є об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – ЗУ № 922-VIII). Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 ЗУ № 922-VIII тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 ЗУ № 922-VIII, відповідно до якої тендерна документація, серед іншого, повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 ЗУ № 922-VIII, а також інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно частини третьої статті 22 ЗУ № 922-VIII тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В тендерній документації по оголошенню № UA-2025-03-11-010622-a, а саме в кваліфікаційних критеріях до учасників за предметом закупівлі (додаток 3 до тендерної документації) відсутні вимоги щодо наявності в учасника досвіду зі здійснення охорони пам’яток культурної спадщини. Крім того, проєкт договору управління активами (майном) (додаток 6 до тендерної документації) не містить обов’язку управителя укласти охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини щодо нерухомого майна, що передається в управління. Таким чином, умови, викладені у тендерній документації, не відповідають вимогам ЗУ №1805-ІІІ та в разі укладення договору управління активами (майном), діяльність управителя може сприяти руйнуванню або заподіянню шкоди пам’ятці культурної спадщини, якою є об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1. Без укладення охоронного договору діяльність управителя, через відсутність системного догляду, може призвести до занепаду та/або поступового руйнування первинного форми об’єкту або навіть його знищення. Такі негативні наслідки у вигляді знищення або спотворення пам’ятки культурної спадщини можуть нанести не тільки майнової шкоди державі, а й шкоди національній культурній ідентичності, адже пам’ятки є джерелом архітектурної, історичної та етнографічної інформації, є символом традицій, історії і національної пам’яті, що впливає на формування національної свідомості. Преамбулою ЗУ №1805-ІІІ встановлюється, що охорона об'єктів культурної спадщини є одним із пріоритетних завдань органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Таким чином, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та викласти їх в редакції, яка відповідатиме вимогам ЗУ №1805-ІІІ щодо охорони пам’ятки культурної спадщини, якою є об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1. Вважаємо, що задля дотримання вимог ЗУ №1805-ІІІ в тендерній документації має бути вимога щодо наявності у учасника досвіду з забезпечення охорони пам’ятки культурної спадщини не менше ніж 1 рік. Крім того. Вважаємо, що в розділі 4 проєкту договору управління активами (майном) (додаток 6 до тендерної документації) має бути наявний пункт щодо обов’язку управителя укласти охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини у строки встановлені чинним законодавством з питань охорони культурної спадщини. Документами (доказами), що підтверджують невідповідність тендерної документації вимогам ЗУ №1805-ІІІ є, зокрема, Закон України «Про публічні закупівлі», Закон України «Про охорону культурної спадщини», охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини від 08.04.2025 №5356. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 ЗУ № 922-VIII за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, шляхом приведення її у відповідність із вимогами законодавства. Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Додатки: 1. Статут Підприємства Федерації професійних спілок України «Міжнародний центр культури і мистецтв профспілок України»; 2. Тендерна документація (зі змінами); 3. Закон України «Про публічні закупівлі»; 4. Закон України «Про охорону культурної спадщини»; 5. Охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини від 08.04.2025 №5356. Директор Бобир Ю.М.
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.04.2025 18:00
Автор: ПІДПРИЄМСТВО ФЕДЕРАЦІЇ ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛОК УКРАЇНИ "МІЖНАРОДНИЙ ЦЕНТР КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ ПРОФСПІЛОК УКРАЇНИ", Юрій Бобир 380637988887 lowpalace@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d36683af4c0c4ddda7f802efab3e3889
Заголовок пункту скарги: Скарга на невідповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про охорону культурної спадщини»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: умови, викладені у тендерній документації, не відповідають вимогам Закону України «Про охорону культурної спадщини» та в разі укладення договору управління активами (майном), діяльність управителя може сприяти руйнуванню або заподіянню шкоди пам’ятці культурної спадщини, якою є об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про охорону культурної спадщини» (далі – «ЗУ №1805-ІІІ») об'єкт культурної спадщини - визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об'єкти (об'єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об'єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність. Пам’ятка культурної спадщини - об’єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам’яток України, або об’єкт культурної спадщини, який взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом, до вирішення питання про включення (невключення) об’єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам’яток України. Охорона культурної спадщини - система правових, організаційних, фінансових, матеріально-технічних, містобудівних, інформаційних та інших заходів з обліку (виявлення, наукове вивчення, класифікація, державна реєстрація), запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об'єктів культурної спадщини.
Згідно з ч.2 ст. 2 ЗУ №1805-ІІІ за видами об'єкти культурної спадщини поділяються, зокрема, на:
- об'єкти архітектури - окремі будівлі, архітектурні споруди, що повністю або частково збереглися в автентичному стані і характеризуються відзнаками певної культури, епохи, певних стилів, традицій, будівельних технологій або є творами відомих авторів;
- об'єкти містобудування - історично сформовані центри населених місць, вулиці, квартали, площі, комплекси (ансамблі) із збереженою планувальною і просторовою структурою та історичною забудовою, у тому числі поєднаною з ландшафтом, залишки давнього розпланування та забудови, що є носіями певних містобудівних ідей.
Усі власники пам'яток, щойно виявлених об'єктів культурної спадщини чи їх частин або уповноважені ними органи (особи) незалежно від форм власності на ці об'єкти зобов'язані укласти з відповідним органом охорони культурної спадщини охоронний договір (ч.1 ст. 23 ЗУ №1805-ІІІ).
Відповідно до положень ЗУ №1805-ІІІ «Інститут благородних дівиць» (постанова Ради Міністрів Української РСР від 06.09.1979 №442, охоронний №904) (адреса за постановою: вул. Жовтневої революції, 5), сучасна адреса: Алея Героїв Небесної сотні, 1, є пам’яткою містобудування і архітектури національного значення.
Метою діяльності Підприємства є задоволення потреб населення згідно з предметом діяльності Підприємства для отримання прибутку від цієї діяльності (п. 2.1. Статуту Підприємства).
Відповідно до п. 2.2. Статуту Підприємства основним предметом його діяльності є, зокрема, проведення діяльності зі збереження об’єкта культурної спадщини та із охорони та використання пам’яток історії, будівель та інших пам’яток культури.
На виконання вимог ЗУ №1805-ІІІ між Департаментом охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Підприємством укладено охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини від 08.04.2025 №5356 (далі – «Договір»).
Відповідно до п. 2 Договору строк дії цього договору встановлено на період управління будинком-пам’яткою.
п. 13 Договору встановлено обов’язок зі здійснення Підприємством робіт та заходів щодо збереження пам’ятки та створення належних умов для її використання, а саме:
- здійснювати заходи щодо належного утримання будинку-пам’ятки;
- провести комплекс першочергових протиаварійних та невідкладних консерваційних заходів для забезпечення збереження пам’ятки;
- виконати ремонтно-реставраційні роботи пам’ятки згідно з науково-проєктною документацією, розробленою та погодженою в установленому законодавством порядку;
- дотримуватись правил благоустрою міста Києва, а саме – утримувати в належному стані прилеглу до будинку територію.
Таким чином, Підприємством здійснюється ряд заходів з метою запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту пам’ятки культурної спадщини.
Відповідно до п. 3 Договору у разі зміни в установленому порядку уповноваженого органа, новий уповноважений орган зобов’язаний укласти з органом охорони новий охоронний договір.
Натомість, вивчивши тендерну документацію по оголошенню № UA-2025-03-11-010622-a виявлено її невідповідність вимогам ЗУ №1805-ІІІ у частині встановлення критеріїв та вимог щодо забезпечення охорони пам’ятки культурної спадщини, якою є об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – ЗУ № 922-VIII).
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 ЗУ № 922-VIII тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 ЗУ № 922-VIII, відповідно до якої тендерна документація, серед іншого, повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 ЗУ № 922-VIII, а також інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно частини третьої статті 22 ЗУ № 922-VIII тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В тендерній документації по оголошенню № UA-2025-03-11-010622-a, а саме в кваліфікаційних критеріях до учасників за предметом закупівлі (додаток 3 до тендерної документації) відсутні вимоги щодо наявності в учасника досвіду зі здійснення охорони пам’яток культурної спадщини.
Крім того, проєкт договору управління активами (майном) (додаток 6 до тендерної документації) не містить обов’язку управителя укласти охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини щодо нерухомого майна, що передається в управління.
Таким чином, умови, викладені у тендерній документації, не відповідають вимогам ЗУ №1805-ІІІ та в разі укладення договору управління активами (майном), діяльність управителя може сприяти руйнуванню або заподіянню шкоди пам’ятці культурної спадщини, якою є об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1.
Без укладення охоронного договору діяльність управителя, через відсутність системного догляду, може призвести до занепаду та/або поступового руйнування первинного форми об’єкту або навіть його знищення. Такі негативні наслідки у вигляді знищення або спотворення пам’ятки культурної спадщини можуть нанести не тільки майнової шкоди державі, а й шкоди національній культурній ідентичності, адже пам’ятки є джерелом архітектурної, історичної та етнографічної інформації, є символом традицій, історії і національної пам’яті, що впливає на формування національної свідомості.
Преамбулою ЗУ №1805-ІІІ встановлюється, що охорона об'єктів культурної спадщини є одним із пріоритетних завдань органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Таким чином, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та викласти їх в редакції, яка відповідатиме вимогам ЗУ №1805-ІІІ щодо охорони пам’ятки культурної спадщини, якою є об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1192810880000, який розташований за адресою: м. Київ, вулиця Інститутська, будинок 1.
Вважаємо, що задля дотримання вимог ЗУ №1805-ІІІ в тендерній документації має бути вимога щодо наявності у учасника досвіду з забезпечення охорони пам’ятки культурної спадщини не менше ніж 1 рік. Крім того. Вважаємо, що в розділі 4 проєкту договору управління активами (майном) (додаток 6 до тендерної документації) має бути наявний пункт щодо обов’язку управителя укласти охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини у строки встановлені чинним законодавством з питань охорони культурної спадщини.
Документами (доказами), що підтверджують невідповідність тендерної документації вимогам ЗУ №1805-ІІІ є, зокрема, Закон України «Про публічні закупівлі», Закон України «Про охорону культурної спадщини», охоронний договір на пам’ятку культурної спадщини від 08.04.2025 №5356.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 ЗУ № 922-VIII за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, шляхом приведення її у відповідність із вимогами законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги

Номер: aa29c3e02f2546d09c3508840fff3dfd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-11-010622-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2025-03-11-010622-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 11 березня 2025 р. Національним агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 25 березня 2025 р. На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного. 1. Відповідно до пункту 3 додатку 3 до тендерної документації передбачено перелік вимог передбачених на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме: На підтвердження досвіду виконання протягом останніх трьох років до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати: - витяг з ЄДРПОУ що містить код/и виду/ів економічної діяльності: або 93.29 організування інших видів відпочинку та розваг, або 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого майна та/або 68.32 управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту, що свідчить про зайняття вказаним/ми видом/ами діяльності у вищезазначений період; - довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше п’яти цивільно-правових договорів, що укладені та належно виконувались/ються сторонами договору більше одного року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких виступало: - проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій на об’єктах нежитлової нерухомості, що є об’єктами, які мають історичну та культурну цінність, або є об’єктами культурної спадщини (на вказаний вид договорів не розповсюджується вимога щодо строку виконання не менше одного року). - та/або надання в оренду приміщень або нерухомого майна, які є об’єктами культурної спадщини, що належать учаснику на праві власності або на праві користування, суб’єктам господарської діяльності; - та/або надання в оренду приміщень або нерухомого майна, які мають історичну та культурну цінність, що належать учаснику на праві власності або на праві користування, суб’єктам господарської діяльності. Повідомляємо, що дискримінаційними є вимоги, зокрема, щодо необхідності надання підтвердження досвіду саме за об’єктами які мають історичну та культурну цінність, або є об’єктами культурної спадщини. На нашу думку, така вимога значно звужує коло потенційних учасників та не дає можливості взяти участь у даній процедурі закупівлі учасникам, які здійснювали: проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій та/або надання в оренду приміщень або нерухомого майна, що стосуються об’єктів які не є об’єктами, які мають історичну та культурну цінність, або не є об’єктами культурної спадщини. Зокрема, наше підприємство, має необхідний досвід за іншими об’єктами, які не мають історичну та культурну цінність, та не є об’єктами культурної спадщини (аналогічні договори надаємо як додаток до цієї скарги). Окремо наголошуємо, що чинне Законодавство не містить визначення поняття «об’єкт, який має історичну та культурну цінність», тому Замовник може трактувати його на власний розсуд та у власних інтересах, що ставить під загрозу прозорість та справедливість під час розгляду тендерних пропозицій потенційних учасників, а тому порушує наші законні права та інтереси, адже Замовник може відхилити нашу тендерну пропозицію з підстав суб’єктивного трактування зазначеного поняття. Для надання послуг, що визначені у тендерній документації, за цією процедурою закупівлі не обов’язково мати досвід щодо саме об’єктів, які мають історичну та культурну цінність, або об’єктів культурної спадщини, адже досвід за іншими об’єктами нічим не відрізняється. Як приклад надаємо у додатках до цієї скарги виконані нами договори щодо надання аналогічних послуг на об’єктах, які не мають історичну та культурну цінність, та не є об’єктами культурної спадщини. Немає жодної різниці чи здійснювалось проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій на об’єктах нежитлової нерухомості, що є об’єктами, які мають історичну та культурну цінність, або є об’єктами культурної спадщини чи на звичайних об’єктах, такі, як концертні зали, будинки культури, тощо. Хочемо звернути вашу увагу на те, що Замовник навмисно встановив наведену вище вимогу щодо досвіду, адже виконати її може лише завчасно обраний Замовником учасник, який має у наявності 5 аналогічних договорів саме щодо об’єктів які мають історичну та культурну цінність, або є об’єктами культурної спадщини. Крім того, абсолютно незрозумілим є те, що саме Замовник має на увазі під предметом аналогічного договору – «проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій». Наголошуємо, що такого предмету договору не існує, як приклад додаємо наявні у нас договори щодо організації культурно-масових заходів, виступів. Замовник встановлюючи таку вимогу навмисно звужує коло потенційних учасників, до заздалегідь визначеного суб’єкта господарювання, що порушує наші законні права та інтереси. Враховуючи зазначене вимоги пункту 3 додатку 3 до тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства та обмежують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у цій процедурі закупівлі. Таким чином, враховуючи, що наявний у нас досвід за договорами від 10.10.2022 №101022 та від 21.03.2023 №К2023-06-21-1, відповідає предмету закупівлі та підтверджує нашу спроможність надати послуги відповідно до технічного завдання, ми вважаємо, що Замовник порушує наші права та законні інтереси щодо участь у даній процедурі закупівлі. Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі. За таких умов, взяти участь в торгах зможуть лише ті учасники, які можуть надати аналогічний договір предметом якого є саме проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій на об’єктах нежитлової нерухомості, що є об’єктами, які мають саме історичну та культурну цінність, або є об’єктами саме культурної спадщини, та або надання в оренду приміщень або нерухомого майна, які мають саме історичну та культурну цінність, або є об’єктами саме культурної спадщини що є дискримінаційним щодо ТОВ «СТЕРЕО ІВЕНТС». Скаржник не може взяти участь в даній закупівлі через дискримінаційні вимоги, що порушують наші законні права та інтереси. Таким чином, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги. Докази: договір від 10.10.2022 №101022 та договір від 21.03.2023 №К2023-06-21-1. (дані договори надані з частково прихованими даними у зв’язку із політикою конфіденційності). 2. Відповідно до пункту 7 додатку 3 до тендерної документації передбачено необхідність надання Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (для учасників — юридичних осіб); Витяг має містити інформацію про кінцевих бенефіціарних власників, членів або учасників (акціонерів). Витяг повинен бути виданий не раніше дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі. Порядок отримання Витягу в умовах воєнного стану визначено Постановою КМУ від 06.03.2022 № 209. Повідомляємо, що відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань міститься у відкритих єдиних державних реєстрах доступ до яких є вільним. Замовник може самостійно отримати інформацію щодо учасника у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search (доступ до нього є вільним). Відповідно до пункту 28 Особливостей (затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань містяться у єдиному державному реєстрі, доступ до якого є вільним. За таких умов, вищезазначені умови документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині. Встановивши наведені вище умови у документації, Замовник порушив положення статті 22 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині. Аналогічної думки притримується і Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у своєму рішенні №20068-р/пк-пз від 17.12.2024 (UA-2024-12-02-006916-a) та у рішенні № 3497-р/пк-пз від 06.03.2025 (UA-2025-02-14-008176-a). Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги. Документами (доказами), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, Закон України «Про публічні закупівлі», Особливості та рішення №20068-р/пк-пз від 17.12.2024, № 3497-р/пк-пз від 06.03.2025. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації. Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги. Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2025 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.04.2025 13:41
Дата виконання рішення Замовником: 08.04.2025 10:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесенно зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Стерео Івентс", Максим Шульженко 380672428200 mkshulzhenko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2417b4eb57704f64a2ee8ea5abd0ac5f
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до оголошення № UA-2025-03-11-010622-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 11 березня 2025 р. Національним агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах.

Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 25 березня 2025 р.

На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до пункту 3 додатку 3 до тендерної документації передбачено перелік вимог передбачених на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме:
На підтвердження досвіду виконання протягом останніх трьох років до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- витяг з ЄДРПОУ що містить код/и виду/ів економічної діяльності: або 93.29 організування інших видів відпочинку та розваг, або 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого майна та/або 68.32 управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту, що свідчить про зайняття вказаним/ми видом/ами діяльності у вищезазначений період;
- довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше п’яти цивільно-правових договорів, що укладені та належно виконувались/ються сторонами договору більше одного року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких виступало:
- проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій на об’єктах нежитлової нерухомості, що є об’єктами, які мають історичну та культурну цінність, або є об’єктами культурної спадщини (на вказаний вид договорів не розповсюджується вимога щодо строку виконання не менше одного року).
- та/або надання в оренду приміщень або нерухомого майна, які є об’єктами культурної спадщини, що належать учаснику на праві власності або на праві користування, суб’єктам господарської діяльності;
- та/або надання в оренду приміщень або нерухомого майна, які мають історичну та культурну цінність, що належать учаснику на праві власності або на праві користування, суб’єктам господарської діяльності.
Повідомляємо, що дискримінаційними є вимоги, зокрема, щодо необхідності надання підтвердження досвіду саме за об’єктами які мають історичну та культурну цінність, або є об’єктами культурної спадщини.
На нашу думку, така вимога значно звужує коло потенційних учасників та не дає можливості взяти участь у даній процедурі закупівлі учасникам, які здійснювали: проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій та/або надання в оренду приміщень або нерухомого майна, що стосуються об’єктів які не є об’єктами, які мають історичну та культурну цінність, або не є об’єктами культурної спадщини.
Зокрема, наше підприємство, має необхідний досвід за іншими об’єктами, які не мають історичну та культурну цінність, та не є об’єктами культурної спадщини (аналогічні договори надаємо як додаток до цієї скарги).
Окремо наголошуємо, що чинне Законодавство не містить визначення поняття «об’єкт, який має історичну та культурну цінність», тому Замовник може трактувати його на власний розсуд та у власних інтересах, що ставить під загрозу прозорість та справедливість під час розгляду тендерних пропозицій потенційних учасників, а тому порушує наші законні права та інтереси, адже Замовник може відхилити нашу тендерну пропозицію з підстав суб’єктивного трактування зазначеного поняття.
Для надання послуг, що визначені у тендерній документації, за цією процедурою закупівлі не обов’язково мати досвід щодо саме об’єктів, які мають історичну та культурну цінність, або об’єктів культурної спадщини, адже досвід за іншими об’єктами нічим не відрізняється. Як приклад надаємо у додатках до цієї скарги виконані нами договори щодо надання аналогічних послуг на об’єктах, які не мають історичну та культурну цінність, та не є об’єктами культурної спадщини.
Немає жодної різниці чи здійснювалось проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій на об’єктах нежитлової нерухомості, що є об’єктами, які мають історичну та культурну цінність, або є об’єктами культурної спадщини чи на звичайних об’єктах, такі, як концертні зали, будинки культури, тощо.
Хочемо звернути вашу увагу на те, що Замовник навмисно встановив наведену вище вимогу щодо досвіду, адже виконати її може лише завчасно обраний Замовником учасник, який має у наявності 5 аналогічних договорів саме щодо об’єктів які мають історичну та культурну цінність, або є об’єктами культурної спадщини.
Крім того, абсолютно незрозумілим є те, що саме Замовник має на увазі під предметом аналогічного договору – «проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій». Наголошуємо, що такого предмету договору не існує, як приклад додаємо наявні у нас договори щодо організації культурно-масових заходів, виступів. Замовник встановлюючи таку вимогу навмисно звужує коло потенційних учасників, до заздалегідь визначеного суб’єкта господарювання, що порушує наші законні права та інтереси.
Враховуючи зазначене вимоги пункту 3 додатку 3 до тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства та обмежують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у цій процедурі закупівлі.

Таким чином, враховуючи, що наявний у нас досвід за договорами від 10.10.2022 №101022 та від 21.03.2023 №К2023-06-21-1, відповідає предмету закупівлі та підтверджує нашу спроможність надати послуги відповідно до технічного завдання, ми вважаємо, що Замовник порушує наші права та законні інтереси щодо участь у даній процедурі закупівлі.

Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі.
За таких умов, взяти участь в торгах зможуть лише ті учасники, які можуть надати аналогічний договір предметом якого є саме проведення культурних заходів у вигляді концертів, фестивалів інших масштабних культурних подій на об’єктах нежитлової нерухомості, що є об’єктами, які мають саме історичну та культурну цінність, або є об’єктами саме культурної спадщини, та або надання в оренду приміщень або нерухомого майна, які мають саме історичну та культурну цінність, або є об’єктами саме культурної спадщини що є дискримінаційним щодо ТОВ «СТЕРЕО ІВЕНТС».

Скаржник не може взяти участь в даній закупівлі через дискримінаційні вимоги, що порушують наші законні права та інтереси.

Таким чином, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги.


Докази: договір від 10.10.2022 №101022 та договір від 21.03.2023 №К2023-06-21-1. (дані договори надані з частково прихованими даними у зв’язку із політикою конфіденційності).


2. Відповідно до пункту 7 додатку 3 до тендерної документації передбачено необхідність надання Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (для учасників — юридичних осіб); Витяг має містити інформацію про кінцевих бенефіціарних власників, членів або учасників (акціонерів). Витяг повинен бути виданий не раніше дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі. Порядок отримання Витягу в умовах воєнного стану визначено Постановою КМУ від 06.03.2022 № 209.

Повідомляємо, що відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань міститься у відкритих єдиних державних реєстрах доступ до яких є вільним. Замовник може самостійно отримати інформацію щодо учасника у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search (доступ до нього є вільним).
Відповідно до пункту 28 Особливостей (затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань містяться у єдиному державному реєстрі, доступ до якого є вільним.
За таких умов, вищезазначені умови документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Встановивши наведені вище умови у документації, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.

Аналогічної думки притримується і Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у своєму рішенні №20068-р/пк-пз від 17.12.2024 (UA-2024-12-02-006916-a) та у рішенні № 3497-р/пк-пз від 06.03.2025 (UA-2025-02-14-008176-a).

Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.

Документами (доказами), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, Закон України «Про публічні закупівлі», Особливості та рішення №20068-р/пк-пз від 17.12.2024, № 3497-р/пк-пз від 06.03.2025.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.

Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -


ПРОСИМО:

1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації