• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С100407 Безуглiвка - Мала Олександрiвка км 1+230 - км 2+130, Київської області

Завершена

25 704 691.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 257 046.91 UAH
Період оскарження: 07.03.2025 18:43 - 21.03.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 3cb9cf8ecc904a4fbfb6a3aa6bcaacba
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-07-009625-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-03-07-009625-a. ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. . ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2025 року № 170 Уповноважена особа Волохонський О.В. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 28.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2025 16:20
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 02.04.2025 09:21
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 02.04.2025 09:21
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР "ВЕКТОР", Олександрександр Криворучко 380951722038 pp.ivc.vektor@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 82793937e29d4fd0b23f77f8a0619c0f
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.

1. Відповідно до пункту 1.5. Додатку №4 Тендерної документації Замовник встановив: «Учасник в складі тендерної пропозиції окремо повинен подати інформаційну довідку про наявність асфальтобетонного заводу із зазначенням типу (стаціонарний, мобільний, найменування, марка, модель, потужність(т/год) (не менше 200 тон/год) з наступним документальним підтвердженням».

Скаржник вважає дискримінаційною наступну вимогу щодо потужності асфальтобетонного заводу, а саме: «потужність(т/год) (не менше 200 тон/год)».
Вважаємо, що технічного обґрунтування для подібного обмеження немає.
Так, пунктом 4.4. Розділу І Документації передбачено, що строк надання послуг за предметом закупівлі – по 31-12-2026р.

При цьому технічним завданням передбачено використання 1836 тон. асфальтобетонних сумішей.
Завод потужністю 200 т/год. зможе виготовити необхідний обсяг асфальтобетонної суміші за 9,18 год. Таким чином, обсяг, який встановлює Замовник щодо асфальтобетонної суміші можна виготовити за 2 робочі дні, на заводі з потужністю 200 т/год.
При тому, що договір виконується до 31.12.2026 року.

Вважаємо, що обмеження потужності асфальтобетонного заводу на рівні не менше 200 т/год – є необґрунтованим та дискримінаційним.

Повідомляємо, що Скаржник для виконання робіт за предметом закупівлі планував закуповувати асфальтобетонну суміш, виготовлену на асфальтобетонному заводі потужністю 110 т/год.

Наше підприємство уклало договір поставки з ТОВ «ЛЕМАН БЕТОН» на постачання асфальтобетонних сумішей, виготовлених на АБЗ «КДМ-20137», який знаходиться за адресою: 08432, Київська область, Бориспільський район, с. Вишеньки, вул. Промислова, 1, який має потужність 110 тон/год.

Таким чином, АБЗ «КДМ-20137» здатний виготовити необхідний обсяг асфальтобетонної суміші для надання послуг за даною процедурою закупівлі, а саме 1836 тон - при потужності 110 т/год за 16,7 годин (3 робочі дні), що не перевищуватиме строк дії договору, який діятиме до 31.12.2026 року.

Навіть при умові, що завод не буде працювати цілодобово, а також враховуючи можливі технічні зупинки (розігрів, заміна деталей, що зношуються чи виходять з ладу, тощо), даний АБЗ без будь-яких складнощів зможе виготовити необхідній обсяг асфальтобетонної суміші до закінчення строку виконання робіт – до 31.12.2026 р.

Вважаємо, що Оскаржуваною вимогою, Замовник штучно обмежив можливість приймати участь у закупівлі учасникам, які мають в наявності асфальтобетонні заводи меншої потужності, зокрема АБЗ «КДМ-20137» потужністю 110 т./год, що є дискримінаційним для Скаржника.

З урахуванням викладеного, Оскаржувана вимога документації, яка обмежує потужність АБЗ на рівні не менше 200 т/год. має бути виключена із умов Документації.

Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:

Разом з тим, звертаємо увагу органу оскарження на те, що:
По-перше, встановлення мінімальної потужності заводу на рівні 200 тонн/год звужує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у закупівлі.
Ми, ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», маємо доступ до заводу меншої потужності, а саме 110 тон/год, проте, технічно спроможні забезпечити виконання робіт у визначені строки.

Вимога щодо потужності асфальтобетонного заводу суперечить основним принципам публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). Вона створює штучні бар’єри для участі малих і середніх підрядників, у яких є заводи меншої потужності, або які можуть забезпечити постачання асфальтобетонної суміші іншим чином.
Доводимо до відома органу оскарження, що на ринку України існує обмежена кількість асфальтобетонних заводів з потужністю не менше 200 тонн/год. Така вимога створює перевагу для конкретних компаній, які мають заводи відповідної потужності, а отже, порушує принцип добросовісної конкуренції серед учасників.
Узагальнюємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти
господарювання, які мають асфальтобетонні заводи з потужністю не менше 200 тон/год, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються,
зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації