• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Стовп

Завершена

2 587 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 875.00 UAH
Період оскарження: 06.03.2025 11:35 - 12.03.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника

Номер: bcf63db800e04d0598fb711820b2d695
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-06-004659-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Замовником був оприлюднений Протокол від 20 березня 2025 року № 142 з рішенням Уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ПАТ «Завод Фрунзе через виявлені невідповідності. Вважаємо рішення Замовника незаконним.
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 26.03.2025 00:00
Автор: ПАТ "ЗАВОД ФРУНЗЕ", Некрасов Андрій 380503230156 filial@frunze.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a5a71c4f8afa4e678a54af9fc67f4bbe
Заголовок пункту скарги: Замовник незаконно відхилив тендерну пропозицію Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Протоколу уповноваженої особи від 20 березня 2025 року № 142:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності в документах, поданих у складі тендерної пропозиції, щодо Закупівлі, а саме:
«Відсутня інформація про поставку товару аналогічного предмета закупівлі – за кодом ДК 021:2015: -44140000-3 «Продукція, пов’язана з конструкційними матеріалами».
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник у встановлений строк розмістив в електронні системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Учаснику.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та /або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені Замовником післ розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Учасник надав документи, але не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що було зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
Відповідно до підпункту 1 пунку 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозицій, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених Замовником невідповідностей, проятгом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Скаржник не погоджується з даним рішенням Замовника та вважає, що зазначене рішення прийнято з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням Особливостей, з огляду на наступне.

Відповідно до оприлюдненого Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей:

«Шановний учасник! Прошу вас у 24 години надати необхідні документи згідно до Додатку 1, а саме: 1.1.1. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), не менше одного договору. Аналогічним вважається договір про поставку товару аналогічного предмета закупівлі - за кодом ДК 021:2015- 44140000-3 «Продукція, пов’язана з конструкційними матеріалами». 1.1.2. Не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі; 1.1.3. Лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.»

На вимогу Замовника, зазначену у Повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей Скаржником протягом 24 годин було надано наступні документи згідно до Додатку 1 Тендерної документації, а саме:
- Довідка щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору Вих. № 19/03/25-1 від 19.03.2025р. ( файл ПДФ «Довідка досвід_стовпи_виправлена») (далі – Довідка) з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору,
- Лист – відгук, виданий ТОВ «Агрохім технології» Вих. №1/14 від 14.03.2025р. (файл ПДФ «Агрохім відгук_виправлення») (далі – Лист – відгук) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору,
- Договір поставки № 408- К від 09 серпня 2022 р. (Файл ПДФ «Договір секція Агрохім_виправлення») (далі – Договір), зазначений в довідці в повному обсязі.

Відповідно до п. 1.1.1 Додатку 1 до Тендерної документації: Аналогічним вважається договір про поставку товару аналогічного предмета закупівлі - за кодом ДК 021:2015- 44140000-3 «Продукція, пов’язана з конструкційними матеріалами».

Відповідно до специфікації, предметом наданого Договору є поставка товару, а саме:
- Системи огородження ТУ У 25.9-00236010-016:1012 Секція Город Н1.73 L2.5 яч.200х50-3.0\4.0 Zn+ППл RAL6005 в кількості – 152 шт.,
- Стовп Оригінал\Стандарт Н2.5 60х40х1.5 Zn+ППл RAL6005 в кількості 172 шт.,
- Системи огородження ТУ У 25.9-00236010-016:1012 Комплект кріплення Оригінал\Стандарт 60х40 Zn+ППл RAL600 в кількості – 1050 шт.
Тобто, наданий Договір є договором на поставку серед іншого - товару аналогічного предмета закупівлі, а саме – Стовп, що відповідає коду ДК 021:2015- 44140000-3 «Продукція, пов’язана з конструкційними матеріалами», а отже, Договір є «аналогічним за предметом закупівлі».
Відповідна інформація про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) із зазначенням товару аналогічного предмета закупівлі - Стовп (що відповідає коду ДК 021:2015- 44140000-3 «Продукція, пов’язана з конструкційними матеріалами») міститься також і в наданих Скаржником документах - Довідці та Листі – відгуку.

Звертаємо увагу, що вимогами пункту 1 Кваліфікаційних критерій Додатку 1 до Тендерної документації не було встановлено вимог щодо обов’язкової наявності зазначення в аналогічному (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорах) відповідного коду (ДК 021:2015 - 44140000-3 «Продукція, пов’язана з конструкційними матеріалами»), та/або зазначення такого коду в довідці з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), та/або зазначення такого коду в Листі – відгуку (або рекомендаційному листі тощо).

З огляду на зазначене, вважаємо, що Скаржник надав документи та виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що було зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення. В наданих документах наявна інформація про поставку товару аналогічного предмета закупівлі - Стовп (що відповідає коду ДК 021:2015- 44140000-3 «Продукція, пов’язана з конструкційними матеріалами») та, як наслідок, Скаржник підтвердив відповідність встановленому Замовником у Тендерній документації кваліфікаційному критерію – Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
2. Замовник в повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей не зазначив перелік виявлених невідповідностей, чим порушив законодавство у сфері публічних закупівель

20 березня 2025 року Скаржником було отримано Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі – Повідомлення). Замовник розмістив Повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в пропозиції Скаржника протягом 24 годин.

Відповідно до п. 43 Особливостей: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.

Проте, Замовник в Повідомленні не зазначив перелік виявлених невідповідностей, посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності, чим порушив законодавство у сфері публічних закупівель а саме – Замовником не дотримано положень ч. 16 статті 29 Закону
Такі дії Замовника порушили законне право Скаржника саме на виправлення невідповідності, яке надано Скаржнику, як учаснику закупівлі, відповідно до норм частини 9 статті 26 Закону з урахуванням Особливостей. Отже, через незазначення Замовником відповідної інформації у Повідомленні, Скаржник на власний розсуд та, як наслідок, на власний ризик, здійснював оновлення документів.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника