• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу

Завершена

707 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 535.00 UAH
Період оскарження: 06.03.2025 10:58 - 16.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги

Номер: 9fc95249dd26456e8a16358cd97cf1e8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-06-003486-a.c2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2025 17:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2025 13:57
Дата виконання рішення Замовником: 14.04.2025 15:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення від 20.03.2025 № 4391
Автор: ТОВ "ДОБРА ДІАГНОСТИКА", Костянтин Войценко +380979095321 kostya_89@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7c9568a8a2de4ae4bd1daa39b791f198
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності в ліцензії виду діяльності «Медична статистика»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1.1. Умови тендерної документації
Відповідно до пункту 7.2. Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинно бути надано:
- Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики. за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
(Надати у складі пропозиції копію ліцензії або рішення про видачу такої ліцензії або документ дозвільного характеру або посилання на ліцензійний реєстр МОЗ України з медичної практики де Замовник може перевірити наявність ліцензії).
Відповідно до п.1 Додатку 3 до Тендерної документації послуга по проведенню гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу повинна виконуватися Учасником, який має ліцензію або документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики. за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика. (Надати у складі пропозиції копію ліцензії або рішення про видачу такої ліцензії або документ дозвільного характеру або посилання на ліцензійний реєстр МОЗ України з медичної практики де Замовник може перевірити наявність ліцензії).
1.2.Дискримінаційність умови
Встановлена вимога є дискримінаційними виходячи з наступного.
Відповідно до вимоги Замовника ліцензія повинна містити ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, в тому числі з медичної статистики.
Скаржник вважає вимогу в частині надання ліцензії за спеціальністю «медична статистика» необґрунтованою та дискримінаційною, оскільки вона не стосується предмета закупівлі.
Предметом закупівлі є ДК 021:2015: 85110000-3 — Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу).
При цьому Замовником не передбачено ведення будь-якої статистики, а отже діяльність, щодо предмету закупівлі не включає в себе проведення статистичних досліджень.
Скаржник має ліцензію серії АГ №571092 від 09.12.2010 р. зі внесеними змінами згідно наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2017 р. №1762 відповідно до якої він має право провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальностями: організація і управління охороною здоров’я; патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, клінічна лабораторна діагностика; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія).
При цьому в переліку спеціальностей зазначених в ліцензії Скаржника відсутня «медична статистика».
Дані вимоги Тендерної документації зможуть виконати учасники, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика, що є дискримінаційними для учасників, в тому числі і для Скаржника, оскільки предметом закупівлі не є здійснення господарської діяльності з медичної статистики.
Наявність даних дискримінаційних вимог у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід проведення гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, він не може прийняти участь у закупівлі
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b345248c075b4ff791a9160555ba874b
Заголовок пункту скарги: Щодо зберігання вологого архіву
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Умови тендерної документації
Відповідно до п.7 Додатку 2 до Тендерної документації учасники повинні надати гарантійний лист щодо забезпечення Учасником збереження вологого архіву протягом 1 року з подальшою утилізацією біологічних відходів категорії «В» шляхом кремації.
2.2.Дискримінаційність умови
Встановлена вимога є дискримінаційними виходячи з наступного.
Збереження вологого архіву протягом 1 року з подальшою утилізацією біологічних відходів категорії «В» шляхом кремації є додатковим обтяженням в роботі медичних лабораторій та не передбачено чинним законодавством.
Дана вимога призводить до того, що кожен учасник, зважаючи на кількість досліджень, повинен мати цілий басейн для зберігання вологого архіву.
Відповідно до п.4 Додатку 2 до Тендерної документації, розбір матеріалу, макроскопічне дослідження, вирізка з протоколюванням проводиться відповідно до чинних в Україні галузевих наказів і відповідно до загальноприйнятої світової практики.
Діяльність щодо збереження вологого архіву протягом 1 року з подальшою утилізацією біологічних відходів категорії «В» шляхом кремації регулюється, зокрема, Порядком проведення патологоанатомічного розтину, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 06.09.2021 р. №1877 (надалі – Порядок).
Відповідно п. 4 р.Х Порядку «Вологий» секційний, біопсійний і операційний матеріали зберігаються в 10 % розчині нейтрального формаліну в медичному архіві ЗОЗ до закінчення патологогістологічних та інших необхідних досліджень, встановлення патологоанатомічного діагнозу.
Слід відмітити, що предметом закупівлі є гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу (ці дослідження проводяться для дослідження матеріалів живих людей), тому слід керуватися, нормами наказу в цій частині.
Підтвердження застосування цього Порядку для досліджень матеріалів живих людей є п.11 Порядку:
11. Патологоанатомічне дослідження операційного і біопсійного матеріалів поділяється на наступні 5 категорій складності:
1) I категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із наступною патологією:
неускладнені форми неспецифічного гострого або хронічного запалення;
неускладнені форми дистрофічних процесів, крім хвороб накопичення (тезаурисмозів);
2) II категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
ускладнені форми неспецифічного гострого або хронічного запалення;
ускладнені форми дистрофічних процесів, крім хвороб накопичення (тезаурисмозів);
3) III категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
інфекційні хвороби;
гранулематозне запалення;
хвороби накопичення (тезаурисмози);
вади розвитку;
посліди;
доброякісні пухлини різної локалізації зрозумілого гістогенезу;
пухлиноподібні процеси;
зішкріби ендометрію;
4) IV категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
матеріал, отриманий від хворого з інтраепітеліальними неоплазіями, дисплазіями, інтраепітеліальними карциномами;
пограничні і злоякісні пухлини;
термінові інтраопераційні, ендоскопічні і інцизійні біопсії;
5) V категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
імунопатологічні процеси, системні хвороби сполучної тканини та васкуліти;
діагностичні пункційні біопсії: ендоміокардіальні біопсії, діагностичні біопсії легень, пункційні біопсії печінки та нирок, трепанобіопсії кісткового мозку, біопсії лімфатичних вузлів, підшлункової залози тощо;
матеріал, що потребує обробки сучасними високотехнологічними методами досліджень.
Відповідно п. 15 р.VII Порядку Тривалість патологогістологічного дослідження біопсійного і операційного матеріалу складає:
для термінових інтраопераційних біопсій - не більш, ніж 30 хвилин від моменту отримання матеріалу;
для діагностичних біопсій та операційного матеріалу - не більш, ніж 10 робочих днів від моменту отримання матеріалу.
Термін обробки кісткової тканини та біопсій, що потребують додаткових методів забарвлення чи консультацій, може бути продовжено.
Таким чином законодавством не передбачено 1-річного строку зберігання матеріалів, оскільки дослідження матеріалів потребується лише для встановлення діагнозу, з подальшим лікуванням хворого.
При цьому слід звернути увагу на предмет закупівлі, який встановлює лише проведення досліджень і діяльність повинна відповідати, чинним в Україні галузевим наказам і відповідно до загальноприйнятої світової практики.
Замовником не аргументовано строк зберігання вологого матеріалу прогтягом 1 року.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на участь в закупівлі.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати гарантійний лист щодо забезпечення Учасником збереження вологого архіву протягом 1 року з подальшою утилізацією біологічних відходів категорії «В» шляхом кремації, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, оскільки дана вимога є незаконною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 883cd027d7d141e2adf803b3f1b5fac6
Заголовок пункту скарги: Щодо предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до річного плану закупівель оприлюдненого в електронній системі закупівель Замовником здійснюється закупівля Гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу згідно ДК021-2015: 85110000-3 — Послуги лікувальних закладів та супутні послуги.
Отже відповідно до річного плану закупівель Замовником здійснюється закупівля послуг.
Разом з тим Тендерна документація містить протиріччя в тому, що є предметом закупівлі товари чи послуги:
Зокрема тендерна документація містить наступні протиріччя:
№ п/п Невідповідність в тендерній документації Місце в складі Тендерної документації
Відкриті торги з особливостями
на закупівлю товару:
«ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу)» титульна сторінка ТД
Інформація про предмет закупівлі: Товар – згідно ТС (Технічна специфікація) п.4 р.1 ТД
Місце поставки товару: 80700, Україна, Львівська обл., місто Золочів, вул. Коновальця Є. , будинок 48
Кількість: 4 найменувань згідно ТС (Додаток № 2) п.4.3. р.1 ТД
Інформація про субпідрядника/співвиконавця (субпідрядників/співвиконавців) у випадку закупівлі: Не вимагається, оскільки предметом закупівлі є товар. п.3.8. р.3.ТД
Фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби — планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість поставки товару відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.
Додаток 2 до ТД
Обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару — замовник здійснює закупівлю даного виду товару, оскільки вони за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідають потребам та вимогам замовника.
Додаток 2 до ТД
Найменування товару
Ціна за одиницю товару (грн), без ПДВ
Ціна за одиницю товару (грн), з ПДВ Додаток 4 до ТД
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster, або еквівалент), тендерна пропозиція такого учасника вважається як така, що не відповідає умовам технічної специфікації. Додаток 1 до ТД
Зазначені невідповідності не дають чіткого розуміння, щодо предмету закупівлі та належного виконання умов Тендерної документації, що в подальшому може призвести до відхилення тендерної пропозиції учасника, в тому числі і скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: d30aa587cb4240059a18f4938a3f115e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-06-003486-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2025 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.03.2025 17:55
Дата виконання рішення Замовником: 14.04.2025 15:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ від 20.03.2025 № 4362
Автор: ТОВ "ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР", Максим Хрущ +380960000717 aesculapius.khm@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0badea891d6b42329b0d1d8aff51a3b8
Заголовок пункту скарги: п. 6 Додатку №1 та п. 9 Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлена дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 6 Додатку №1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та п. 9 Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлена наступна вимога:
" Для забезпечення оперативного та належного рівня надання послуг Учасник повинен мати право на провадження господарської діяльності з медичної практики на території Львівської області.(надати гарантійний лист). Замовник перевіряє дану інформації в ліцензійному реєстрі МОЗ України з медичної практики"
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована адже місце провадження господарської діяльності з медичної практики саме на території Львівської області жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України та відповідно має документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія) – копія додається. Однак місце провадження господарської діяльності з медичної практики знаходиться не на території Львівської області, що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника.
Провадження господарської діяльності з медичної практики регулюється зокрема, Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 та Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285.
Скаржником, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 отримано ліцензію № 3200/24/М від 17.10.2024 на медичну практику. Додаток 1 до наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про ліцензування медичної практики» від 17.10.2024 № 1769 та витяг відомостей з ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики надається у складі пропозиції.
Наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про ліцензування медичної практики» від 17.10.2024 № 1769 знаходиться у вільному (відкритому) доступі за посиланням: https://moz.gov.ua/uk/decrees/nakaz-moz-ukrayini-vid-17-10-2024-1769-pro-licenzuvannya-medichnoyi-praktiki.
Також інформація про наявність ліцензії знаходиться у ліцензійному реєстрі з медичної практики, який формує Міністерство охорони здоров’я України, вільному (відкритому) доступі за посиланням: https://moz.gov.ua/uk/licenzijnij-reyestr.
Вказана ліцензія надає право Скаржнику надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ліцензія це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Також відповідно до даного закону, місце провадження виду господарської діяльності це місце (об’єкт, приміщення, будівля, земельна ділянка та/або територія), на якому (у межах якого) суб’єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб’єкта господарювання).
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285, ці Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначають вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики. Медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Отже, послуги гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу не передбачають необхідності розташування лабораторії в конкретно розташованому місці (наприклад територіально в області, де знаходиться Комунальне некомерційне підприємство «Золочівська центральна районна лікарня» Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області або на території будь-якої іншої громади). Дані послуги відповідно до законодавства надаються будь-якими учасниками ринку, які мають відповідні дозвільні документи, в будь-якій точці України, за місцем провадження медичної практики, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії (з урахуванням внесених до них змін).
Скаржник може самостійно здійснити безпосереднє приймання аналізів від Замовника і оплатити витрати пов’язані із транспортуванням матеріалу на дослідження до місця розташування нашої лабораторії та відповідно провести якісне дослідження.
Отже, власне Замовнику, не має значення де знаходиться потенційний Виконавець, адже усі витрати з транспортування, доставки матеріалу можуть здійснюватися за рахунок Виконавця. Окрім того, власне, проект договору і передбачає покладання витрат з транспортування, доставки матеріалу від місця вилучення матеріалу до місця надання послуг за рахунок Виконавця у разі розташування лабораторії від Замовника більше 1 км.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що проводять свою господарської діяльність з медичної практики на території Львівської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Ідентичної позиції дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні від 11.03.2024 р. №4403-р/пк-пз. Дане рішення було прийнято Комісією по ідентичних вимогах – закупівля UA-2024-02-27-004176-а.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ac6a0742004e4e93b94189503291e837
Заголовок пункту скарги: п. 7.2. Додатку №1 та п. 1 Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлена дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 7.2. Додатку №1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та п. 1 Додатку №2, Замовником встановлена наступна вимога:
" п. 7.2. Додатку №1- Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
(Надати у складі пропозиції копію ліцензії або рішення про видачу такої ліцензії або документ дозвільного характеру або посилання на ліцензійний реєстр МОЗ України з медичної практики де Замовник може перевірити наявність ліцензії).; п. 1 Додатку №2 - Послуга по проведенню гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу повинна виконуватися Учасником, який має ліцензію або документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики. за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика. (Надати у складі пропозиції копію ліцензії або рішення про видачу такої ліцензії або документ дозвільного характеру або посилання на ліцензійний реєстр МОЗ України з медичної практики де Замовник може перевірити наявність ліцензії). "
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована адже наявність в ліцензії або документі дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики спеціальності молодших спеціалістів з медичною освітою: медична статистика, жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі. Зазначаємо, що предметом закупівлі є гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу, а не медична статистика. Також зазначаємо, що замовником не встановлено жодних вимог чи умов у тендерній документації та проекті договору щодо необхідності надання послуг з ведення статистики чи проведення аналізу медичної діяльності. В контексті даної вимоги Замовника, Скаржник зазначає, що предметом закупівлі є надання послуг з гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, що прямо вбачається з предмету закупівлі та вказується в додатку 2 Документації, а саме - ОБСЯГ ЗАКУПІВЛІ: № Предмет закупівлі Один. виміру Кількість 1 гістологічне дослідження операційного і біопсійного матеріалу 1. категорії складності послуга 350; 2. гістологічне дослідження операційного і біопсійного матеріалу 2 категорії складності послуга 350; 3. гістологічне дослідження операційного і біопсійного матеріалу 3 категорії складності послуга 350; . гістологічне дослідження операційного і біопсійного матеріалу 4 категорії складності послуга 350 Всього: 1400. Тобто, вказані послуги ніяким чином не відносяться до послуг з медичної статистики.

Замовник вимагає від учасника, зокрема, мати ліцензію або документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю "медична статистика". Згідно з п.5 ч.1 ст.1 Закону "Про ліцензування видів господарської діяльності", ліцензія - право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. За визначенням п.6) ч.1 ст.1 цього закону, ліцензування - засіб державного регулювання провадження видів господарської діяльності, спрямований на забезпечення безпеки та захисту економічних і соціальних інтересів держави, суспільства, прав та законних інтересів, життя і здоров’я людини, екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища. Згідно п.15 ч.1 ст.7 Закону "Про ліцензування видів господарської діяльності" ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як медична практика. Ліцензійні умови, затверджені Постановою КМУ від 02.03.2016 №285, визначають "медичну практику" як вид господарської діяльності у сфері охорони здоров’я, який провадиться закладами охорони здоров’я та фізичними особами – підприємцями з метою надання медичної допомоги та медичного обслуговування на підставі ліцензії (п. 4 Ліцензійних умов). Медична допомога - діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику та лікування у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами (ст.3 Закону "Основи законодавства України про охорону здоров'я"). Згідно з ст.33 Закону "Основи законодавства України про охорону здоров'я", медична допомога надається відповідно до медичних показань професійно підготовленими медичними працівниками, які перебувають у трудових відносинах із закладами охорони здоров’я, що забезпечують надання медичної допомоги згідно з одержаною відповідно до закону ліцензією, та фізичними особами - підприємцями, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку і можуть перебувати з цими закладами у цивільно- правових відносинах.
Скаржник звертає увагу, що Наказ МОЗ України від 12.05.1992 №81, де були визначені штатні нормативи медичного персоналу патологоанатомічних відділень лікувально-профілактичних закладів, патологоанатомічних бюро, та Наказ МОЗ України від 23.02.2000 №33, який регулював примірні штатні нормативи, втратили свою чинність відповідно Наказу Міністерства охорони здоров'я від 25.09.2015 №628 та згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я від 02.09.2016 №928. Тобто для медичних лабораторій відсутня потреба і відсутній обов’язок мати працівників з медичної статистики. На даний час, згідно з ч.2 п.32 Ліцензійних вимог провадження господарської діяльності з медичної практики, кількість посад медичних і немедичних працівників визначається керівником закладу охорони здоров’я та фізичною особою-підприємцем залежно від обсягу, нормативів надання медичної допомоги відповідного рівня та заявлених спеціальностей (Постанова КМ України від 02.03.2016 №285). Також Скаржник зазначає, що на якість наданих послуг з гістологічного дослідження операційного і біопсійного матеріалу відсутність ліцензії або документу дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю медична статистика жодним чином не впливає.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України та відповідно має документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія) – копія додається. Однак, Скаржник не має у документі дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики спеціальності молодших спеціалістів з медичною освітою: медична статистика, що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що проводять свою господарської діяльність з медичної практики на території Львівської області та мають документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики спеціальності молодших спеціалістів з медичною освітою: медична статистика, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації