-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Будівництво дитячого садку на 140 місць по вул. Остромирська, 37-А в селищі Гостомель, Київської області. (Коригування)
Завершена
144 789 041.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 447 890.41 UAH
мін. крок: 1% або 1 447 890.41 UAH
Період оскарження:
03.03.2025 19:59 - 21.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» та визначення переможцем закупівлі ТОВ «Опитний завод М»
Номер:
d91d570fe48b47ad86fc60bf6522ab7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-03-012788-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» та визначення переможцем закупівлі ТОВ «Опитний завод М»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Автомагістраль_захід_UA_2025_03_03_012788_a.pdf 23.04.2025 16:20
- Розрахунок.pdf 23.04.2025 16:20
- Скарга_Автомагістраль_захід_UA_2025_03_03_012788_a.docx 23.04.2025 16:20
- sign.p7s 23.04.2025 16:21
- рішення від 25.04.2025 №6599.pdf 25.04.2025 15:15
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.05.2025 №7122.pdf 06.05.2025 11:43
- рішення від 05.05.2025 №7122.pdf 08.05.2025 10:20
- Заперечення Остромирська 37А.docx 29.04.2025 11:47
- Заперечення Остромирська 37А.pdf 29.04.2025 11:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.04.2025 17:36
Дата розгляду скарги:
05.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.04.2025 15:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.05.2025 10:20
Дата виконання рішення Замовником:
08.05.2025 14:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Доброго дня! Порушення усунуто
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cb507733c8814a4ba98dce0794676a1f
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне рішення Замовника про відхилення ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» та визначення переможцем закупівлі ТОВ «Опитний завод М»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету: Будівництво Дитячого садку на 140 місць по вул. Остромирська, 37-А в селищі Гостомель, Київської області. (Коригування), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-03-03-012788-a, та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 24.03.2025 року до 00:00 год.
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» 125 810 492,09
UAH з ПДВ 125 810 492,09
UAH з ПДВ
ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» 127 453 130,88
UAH з ПДВ 127 453 130,88
UAH з ПДВ
ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» 138 000 000,00
UAH з ПДВ 138 000 000,00
UAH з ПДВ
Консорціум «Енергогруп Україна» 140 899 583,87
UAH з ПДВ 140 899 583,87
UAH з ПДВ
ТОВ «Опитний завод М» 144 596 391,58
UAH з ПДВ 144 596 391,58
UAH з ПДВ
18 квітня 2025 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 221 від 18 квітня 2025 року, відповідно до якого було відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД».
ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Відповідно до протоколу уповноваженої особи № 221 від 18 квітня 2025 року, Учасником зокрема в складі тендерної пропозиції надано Пояснювальну записку (файл 17.1.2 Пояснювальна записка.pdf), однак не зазначено в п. 3 інформація про показник коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що унеможливлює перевірку застосування коефіцієнту, передбаченого в Додатку 3 Тендерної документації (К=1,093).
По-перше, повідомляємо, що такий файл як «файл 17.1.2 Пояснювальна записка.pdf» відсутній в нашій тендерній пропозиції.
По-друге, щодо вищезазначеної підстави повідомляємо, згідно пп.6 пункту 1 розділу 3 тендерної документації, Тендерна пропозиція повинна складатися з: Інформації та сканованих документів про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, які встановлені в пункті 6 Розділу ІІІ та Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно пункту 6 розділу 3 тендерної документації, Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об'єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Згідно Додатку 3 до тендерної документації, Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, відповідно до інвесторської документації, включаються до договірної ціни із застосуванням розрахункового коефіціенту інфляції К=1,093 (врахований загальний термін будівництва), до сумарних витрат, які пов'язані з інфляційними процесами при виконанні робіт. Використовуються кошти на інфляційні витрати у порядку, обумовленому договором підряду.
На підтвердження вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» надано кошторисні документи, а саме:
- договірну ціну;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси;
- підсумкову відомість ресурсів;
- проект календарного графіку виконання робіт
Повідомляємо, що в наданій договірній ціні наявна інформація про Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі 477 818,69 гривень.
А також в наданій Пояснювальній записці до Договірної ціни наявна інформація про включення до Договірної ціни Розрахунку коштів на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами.
Разом з тим повідомляємо, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо зазначення у Пояснювальній записці коефіцієнту показника коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Повідомляємо, що нами при складані договірної ціни виконано розрахунок коштів на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами з урахуванням коефіцієнту К=1,093. (Відповідний розрахунок додається до скарги).
Наголошуємо, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо надання відповідних розрахунків до договірної ціни у складі тендерної пропозиції, тому вищезазначений розрахунок відсутній у тендерній пропозиції.
Отже, згідно вищезазначеного замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник реально має можливість виконати роботи, які є предметом закупівлі, що підтверджується документами з його пропозиції. Неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД», позбавляє ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником.
Додатково звертаємо увагу на той факт, що вартість тендерної пропозиції Скаржника є найбільш економічно вигідною, тобто найдешевшою серед запропонованих, а пропозиція переможця ТОВ «Опитний завод М» є найбільшою, у зв’язку з чим рішення органу оскарження про скасування рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та скасування рішення про визначення переможцем ТОВ «Опитний завод М» дозволить суттєво зекономити кошти місцевого бюджету та раціонально використати кошти ЄІБ щодо реалізації Програми з відновлення України.
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 24.03.2025 року до 00:00 год.
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» 125 810 492,09
UAH з ПДВ 125 810 492,09
UAH з ПДВ
ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» 127 453 130,88
UAH з ПДВ 127 453 130,88
UAH з ПДВ
ТОВ «РІОЛА-МОДУЛЬ ЛТД» 138 000 000,00
UAH з ПДВ 138 000 000,00
UAH з ПДВ
Консорціум «Енергогруп Україна» 140 899 583,87
UAH з ПДВ 140 899 583,87
UAH з ПДВ
ТОВ «Опитний завод М» 144 596 391,58
UAH з ПДВ 144 596 391,58
UAH з ПДВ
18 квітня 2025 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 221 від 18 квітня 2025 року, відповідно до якого було відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД».
ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Відповідно до протоколу уповноваженої особи № 221 від 18 квітня 2025 року, Учасником зокрема в складі тендерної пропозиції надано Пояснювальну записку (файл 17.1.2 Пояснювальна записка.pdf), однак не зазначено в п. 3 інформація про показник коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що унеможливлює перевірку застосування коефіцієнту, передбаченого в Додатку 3 Тендерної документації (К=1,093).
По-перше, повідомляємо, що такий файл як «файл 17.1.2 Пояснювальна записка.pdf» відсутній в нашій тендерній пропозиції.
По-друге, щодо вищезазначеної підстави повідомляємо, згідно пп.6 пункту 1 розділу 3 тендерної документації, Тендерна пропозиція повинна складатися з: Інформації та сканованих документів про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, які встановлені в пункті 6 Розділу ІІІ та Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно пункту 6 розділу 3 тендерної документації, Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об'єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Згідно Додатку 3 до тендерної документації, Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, відповідно до інвесторської документації, включаються до договірної ціни із застосуванням розрахункового коефіціенту інфляції К=1,093 (врахований загальний термін будівництва), до сумарних витрат, які пов'язані з інфляційними процесами при виконанні робіт. Використовуються кошти на інфляційні витрати у порядку, обумовленому договором підряду.
На підтвердження вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» надано кошторисні документи, а саме:
- договірну ціну;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси;
- підсумкову відомість ресурсів;
- проект календарного графіку виконання робіт
Повідомляємо, що в наданій договірній ціні наявна інформація про Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі 477 818,69 гривень.
А також в наданій Пояснювальній записці до Договірної ціни наявна інформація про включення до Договірної ціни Розрахунку коштів на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами.
Разом з тим повідомляємо, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо зазначення у Пояснювальній записці коефіцієнту показника коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Повідомляємо, що нами при складані договірної ціни виконано розрахунок коштів на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами з урахуванням коефіцієнту К=1,093. (Відповідний розрахунок додається до скарги).
Наголошуємо, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо надання відповідних розрахунків до договірної ціни у складі тендерної пропозиції, тому вищезазначений розрахунок відсутній у тендерній пропозиції.
Отже, згідно вищезазначеного замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник реально має можливість виконати роботи, які є предметом закупівлі, що підтверджується документами з його пропозиції. Неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД», позбавляє ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником.
Додатково звертаємо увагу на той факт, що вартість тендерної пропозиції Скаржника є найбільш економічно вигідною, тобто найдешевшою серед запропонованих, а пропозиція переможця ТОВ «Опитний завод М» є найбільшою, у зв’язку з чим рішення органу оскарження про скасування рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та скасування рішення про визначення переможцем ТОВ «Опитний завод М» дозволить суттєво зекономити кошти місцевого бюджету та раціонально використати кошти ЄІБ щодо реалізації Програми з відновлення України.
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації скасувати рішення про відхилення ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» та рішення про визначення переможцем ТОВ «Опитний завод М» у закупівлі по предмету Будівництво Дитячого садку на 140 місць по вул. Остромирська, 37-А в селищі Гостомель, Київської області. (Коригування), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-03-03-012788-a.