-
Спрощена закупівля
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот №1 – Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 7); Лот №2 – Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 13)
Завершена
83 160 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 27 720.00 UAH
мін. крок: 0% або 27 720.00 UAH
Період оскарження:
28.02.2025 16:01 - 06.03.2025 17:00
Вимога
Відхилено
Неправомірне відхилення, з упередженим рішенням щодо аналогічної ситуації
Номер:
f64cd5d74db5450cbfdbcbddf5bede21
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-28-009207-a.b1
Назва:
Неправомірне відхилення, з упередженим рішенням щодо аналогічної ситуації
Вимога:
Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби № 363 від 14 березня 2025 року було відхилено пропозицію учасника ТОВ «КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП» на закупівлю за предметом КОД ДК 021:2015:35810000-5 – Індивідуальне обмундирування, Лот №1 – Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 7) з підстав, що орган з сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ», який видав Сертифікат відповідності № UA. Р. 000252-25 від 10.03.2025 року не має відповідної акредитації на технічну компетентність.
Однак згідно Додатку №2 до Оголошення про проведення закупівлі Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати : сертифікати або протоколи випробувань, надані випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність, які підтверджують відповідність товару вимогам технічної специфікації Міністерства оборони України або відповідність товару вимогам технічної специфікації Міністерства оборони України згідно обсягу перевірки. Замовником в Тендерній документації не передбачалося підтвердження акредитації органу сертифікації групи текстильної продукції, продукції легкої промисловості, тканини, одягу, виробів трикотажного.
Таким чином Замовник виходячи за рамки вимог тендерної документації фактично всупереч нормам законодавства України про закупівлі незаконно відхилив пропозицію учасника, посилаючись саме на відсутність акредитації органу з сертифікації, щодо сертифікації групи текстильної продукції, продукції легкої промисловості, тканини, одягу, виробів трикотажного. Акредитація ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» підтверджена Атестатом про акредитацію № 1О229 від 21.11.2024 року, чим підтверджено також і виконання вимог Замовника.
В той же час, Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби № 360 від 13 березня 2025 року ТОВ «ВД ТЕКС» було визнано переможцем спрощеної закупівлі КОД ДК 021:2015:35810000-5 – Індивідуальне обмундирування, Лот №2 – Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 13).
Так на виконання вимог тендерної документації Замовника вказаним Учасником було подано в складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності UC.C56. П.00043-25 від 24.02.2025 року, виданий ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ». Компетентність даного органу сертифікації підтверджена Національним агентством з акредитації України, про що виданий Атестат про акредитацію за №8О123, що зареєстрований в реєстрі 20.05.2024 року. Згідно додатком до вказаного Атестату про акредитацію від 20.05.2024 року вказана сфера акредитації даного органу сертифікації, до якої входять такі види економічної діяльності як: виробництво повітряних і космічних літальних апаратів; добувна промисловість і розроблення кар’єрів; освіта; виробництво металу тощо. Проте відсутні будь-які посилання на групи текстильної продукції легкої промисловості, тканини, одягу, виробів трикотажного тощо.
Таким чином, очевидно, маючи корупційну складову в діях, Замовник визнав переможцем учасника, який не дотримався вимог тендерної документації, чим наніс збитки державному бюджету України під час війни. Проте незаконно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП», подану в рамках вимог Замовника, яка мала найвигіднішу ціну предмета закупівлі.
На підставі викладеного, вимагаємо негайно скасувати рішення Уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби № 363 від 14 березня 2025 року було відхилено пропозицію учасника ТОВ «КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП» на закупівлю за предметом КОД ДК 021:2015:35810000-5 – Індивідуальне обмундирування, Лот №1 – Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 7)
Зауважуємо, що вказані обставини є підставою для початку процедури моніторингу закупівлі, яка буде невідкладно ініційована.
Додатки:
1. Атестат про акредитацію від 20.05.2024 року ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ»;
2. Додаткок до атестата від 20.05.2024 року.
3. Атестат про акредитацію № 1О229 від 21.11.2024 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Атестат про акредитацію ПОЛТАВА.pdf 18.03.2025 16:31
- Атестат ТЕСТМЕТСТАНДАРТ.pdf 18.03.2025 16:31
- додаток до сертифіката Полтава.pdf 18.03.2025 16:31
- 1 Запит про надання інформаціїї від 13.03.2025 №09.12647-25-Вих. Гц.pdf 21.03.2025 13:57
- 2 Відповідь Тов Тестметрстандарт від 13.03.2025 №1844-25-Вх.pdf 21.03.2025 13:57
- 3 Атестат про акредитацію Тов Тестметрстандарт.pdf 21.03.2025 13:57
- 4 дод.до акредитації (група продукції) Тов Тестметрстандарт.pdf 21.03.2025 13:57
- 5 Атестат про акредитацію ДП Полтава.pdf 21.03.2025 13:57
- 6 Додаток до атестата про акредитацію №1О056 (див.стор 43-44).pdf 21.03.2025 13:57
Дата подачі:
18.03.2025 16:31
Вирішення:
21.03.2025 ТОВ «КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП» Відповідь на вимогу учасника UA-2025-02-28-009207-a.b1 від 18.03.2025 Товариство з обмеженою відповідальністю «КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП» (далі – Учасник/Скаржник) звернулась до Замовника з вимогою про скасування рішення уповноваженої особи Замовника, яке оформлене протоколом № 363 від 14.03.2025 про відхилення пропозиції ТОВ «КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП». Розглянувши вимогу Учасника повідомляємо, що вимога Учасника не підлягає задоволенню зважаючи на наступне: В додатку №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником визначено надати у складі пропозиції наступні документи: Сертифікати або протоколи випробувань, видані випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність, які підтверджують відповідність пропонованого товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України або відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України згідно обсягу перевірки.
Допускається під час участі в процедурах закупівель (спрощених закупівлях) надання сертифікатів або протоколів випробувань про відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України або відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України згідно обсягу перевірки із зазначенням маркування визначеного для Збройних Сил України.
Ретельно вивчивши Сертифікат відповідності № UA.P.000252-25 з терміном дії від 10.03.2025 до 09.03.2026, Атестат про акредитацію № 1О229 дійсний до 19 квітня 2028 року та Додаток від 21.11.2024 року до атестата про акредитацію № 1О229 на заміну виданого додатку від 31 жовтня 2024 року, Замовником встановлено відсутність сфери акредитації Органу з сертифікації ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» для оцінки відповідності вимогам стандартів групи продукції легкої промисловості (одягу, виробів трикотажних, текстильних виробів та ін.)
Згідно абзацу 2 статті 1 Розділу I «Загальні положення» Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»: акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності;
Відповідно до абзацу 6 статті 1 Розділу I «Загальні положення» Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» : оцінка - процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та/або інших нормативних документів;
Тобто, Замовником встановлено що Орган з сертифікації ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» не має компетентності для проведення оцінки відповідності вимогам стандартів предмета закупівлі, який визначено в додатку №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі не передбачалося підтвердження сфери акредитації органу сертифікації на відповідні групи, так як дана інформація знаходиться у відкритому доступі на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України, та Замовник сам може перевірити акредитовану технічну компетентність Органу на групи продукції, до якої належить предмет закупівлі.
Відповідно до вимог абзацу другого частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Відповідно до вимог абзацу другого частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою недопущення зриву процедури та постачання костюма літнього польового (тип 1) (тип 4/клас 7) до органів Державної прикордонної служби України, Замовник листом №09.1/2647-25-Вих від 13.03.2025 звернувся до ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» з метою підтвердження або спростування наявності акредитації на технічну компетентність та незалежність щодо сертифікації групи продукції, яка зазначена у Сертифікаті відповідності від 10.03.2025№ UA.Р.000252-25 (костюма літнього польового (тип 1) (тип 4/клас 7)).
Листом від 13.03.2025 Вих № 154 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» надало відповідь наступного змісту: Орган з сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» повідомляє, що в сфері акредитації органу (атестат про акредитацію № 1О229 від 21.11.2024р.) «Для добровільної сертифікації» присутня група продукції «Одяг спеціальний захисний», який згідно Додатку від 21.11.2024 року до атестата про акредитацію № 1О229, належить до засобів індивідуального захисту.
Тобто, листом від 13.03.2025 Вих № 154 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» підтвердило відсутність акредитації на технічну компетентність та незалежність щодо сертифікації групи продукції, яка зазначена у Сертифікаті відповідності від 10.03.2025№ UA.Р.000252-25 (костюма літнього польового (тип 1) (тип 4/клас 7)).
Стосовно визначення ТОВ «ВД ТЕКС» переможцем спрощеної закупівлі Код ДК 021:2015: 35810000-5: «Індивідуальне обмундирування» (Лот №1 – Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 7); Лот №2 – Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 13)) За Лотом №2 – Костюм літній польовий (тип 1) (тип 4/клас 13) повідомляємо наступне: на виконання вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник ТОВ «ВД ТЕКС» у складі пропозиції надав Сертифікат відповідності
№ UA.C56. П.00043-25 виданий ОРГАНОМ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ
ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» з терміном дії з 24.02.2025 до 23.02.2026.
Компетентність даного органу сертифікації підтверджена Національним агентством з акредитації України, про що виданий Атестат про акредитацію за №1О056, який зареєстрований у реєстрі 26.09.2024 року та дійсний до 10 травня 2028 року.
Згідно з додатком від 26 вересня 2024 року до атестата про акредитацію №1О056 на заміну виданого додатку від 11 травня 2023 року у зв’язку з внесенням змін ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» має акредитовану технічну компетентність Органу на групи продукції до якої належить предмет закупівлі.
Тобто, Скаржник посилається на атестат про акредитацію та додаток до атестату «Органи з сертифікації систем менеджменту (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1)» які не мають відношення до даної закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, пропонуємо ТОВ «КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП» ознайомитись з Атестатом про акредитацію за №1О056, який зареєстрований у реєстрі 26.09.2024 року та дійсний до 10 травня 2028 року та додатком від 26 вересня 2024 року до атестата про акредитацію №1О056 на заміну виданого додатку від 11 травня 2023 року у зв’язку з внесенням змін на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України (копія додається).
Стосовно звинувачень в корупційних діях, нанесені збитків державному бюджету повідомляємо наступне: дії Замовника є законними, обґрунтованими та такими, що не суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Зважаючи на вищевикладене, рішення про відхилення пропозиції ТОВ «КРОК-СПЕЦОДЯГ ГРУПП» є правомірним, а вимога не підлягає задоволенню.
Додатки: 1. Лист №09.1/2647-25-Вих від 13.03.2025 на 1 арк.
2. Лист від 13.03.2025 Вих № 154 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» на 1 арк.
3. Атестат про акредитацію №1О229 від 21.11.2024р на 1 арк.
4. Додаток до атестата про акредитацію № 1О229 на 2 арк.
5. Атестат про акредитацію за №1О056, який зареєстрований у реєстрі 26.09.2024 року та дійсний до 10 травня 2028 року на 1 арк.
6. Додаток до атестата про акредитацію №1О056 на 118 арк.
Статус вимоги:
Відхилено