-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (налив))
Завершена
11 232 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 112 320.00 UAH
мін. крок: 1% або 112 320.00 UAH
Період оскарження:
27.02.2025 16:57 - 08.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Розглянувши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник протокольним рішенням уповноваженої особи від 17 березня 2025 року, відхилив тендерну пропозицію Скаржника
Номер:
c938c078abf141a0b54aa6e859c5e774
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-27-012664-a.a1
Назва:
Розглянувши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник протокольним рішенням уповноваженої особи від 17 березня 2025 року, відхилив тендерну пропозицію Скаржника
Скарга:
Розглянувши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник протокольним рішенням уповноваженої особи від 17 березня 2025 року, відхилив тендерну пропозицію Скаржника згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей, на підставі того, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 16.05.2024 №8670 щодо виправлення невідповідпов.pdf 19.03.2025 13:33
- Скарга_UA-2025-02-27-012664-a.docx 19.03.2025 13:33
- sign.p7s 19.03.2025 13:34
- рішення від 21.03.2025 №4426.pdf 21.03.2025 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.03.2025 №4981.pdf 01.04.2025 12:19
- рішення від 31.03.2025 №4981.pdf 03.04.2025 11:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.03.2025 14:15
Дата розгляду скарги:
31.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.03.2025 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.04.2025 11:26
Дата виконання рішення Замовником:
04.04.2025 14:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення органу оскарження виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8c2c4f30b19041e4bde365cc3d6ad0f9
Заголовок пункту скарги:
Розглянувши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник протокольним рішенням уповноваженої особи від 17 березня 2025 року, відхилив тендерну пропозицію Скаржника згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей, на підставі того, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Після відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", замовник перейшов до розгляду тендерної пропозиції Скаржника. Розглянувши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник протокольним рішенням уповноваженої особи від 17 березня 2025 року, відхилив тендерну пропозицію Скаржника згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей, на підставі того, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Такими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».1. Відповідно до абз. 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Тендерна документація (зі змінами) на закупівлю «ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (налив))» нова редакція затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 06.03.2025 року) (далі – Тендерна документація) у Додатку 2 містить перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Відповідно до пункту 4 цього переліку, у складі своєї пропозиції Учасник повинен також надати:
«…4.18 Копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.».
Скаржником на виконання даної вимоги у складі тендерної пропозиції надано Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі реєстраційний номер – 990614202400015 від 10.01.2024 року (файл 1.5 Ліцензія Веллойл.pdf), чим виконано вимоги Додатку №2.
1.1. У Додатку 3 до Тендерної документації «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі», Замовник встановив вимогу надати:
«2. Для підтвердження можливості поставки товару та законності здійснення господарської діяльності, учасник повинен надати:
- Ліцензію, видану учаснику, на зберігання, палива-нафтопродуктів (у випадку якщо її наявність є обов’язковою для діяльності учасника) або лист-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії;
- Ліцензію, видану учаснику, на право оптової торгівлі пальним або Ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі (місце здійснення торгівлі – м. Хмельницький та/або Хмельницької міської територіальної громади), або довідку довільної форми з посиланням на відкрите джерело інформації про наявність таких Ліцензій або на рішення про її видачу.»
На виконання даної вимоги Скаржником у складі тендерної пропозиції надано:
- Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі реєстраційний номер – 990614202400015 від 10.01.2024 року (файл 1.5 Ліцензія Веллойл.pdf), а також у тендерній пропозиції Скаржник надав
- Ліцензію на зберігання пального (Витяг з реєстру ліцензіатів та місць обігу пального – файл 3.3 Ліцензія старевей.pdf) чим виконано вимоги п.2 Додатку №3.
Разом з тим, Замовник зазначає у протоколі відхилення про те, що ліцензію на зберігання пального (Витяг з реєстру ліцензіатів та місць обігу пального – файл 3.3 Ліцензія старевей.pdf) видано не на Скаржника, а на ТОВ «СТАР ВЕЙ 2019», тобто ліцензія видана не учаснику закупівлі, що суперечить вимозі п.2 Додатку 3 до Тендерної документації.
Звертаємо увагу, що Ліцензія на зберігання, палива-нафтопродуктів, а також Ліцензія, на право оптової торгівлі пальним або Ліцензію на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі, ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ СТОСУЄТЬСЯ ТОВАРУ, ЯКИЙ ПРОПОНУЄ УЧАСНИК, ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІЛВІ, ЙОГО ТЕХНІЧНИХ, ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК, МАРКИ, МОДЕЛІ, А В ПЕРШУ ЧЕРГУ СТОСУЄТЬСЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА, НЕ ТОВАРУ.
Отже, враховуючи положення п.43 Особливостей, в якому передбачено наступне: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо..».
Звертаємо увагу, що перераховані вище вимоги до ліцензії жодним чином не стосуються предмету закупівлі та виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо,
так як встановлені Замовником вимоги щодо Ліцензій, стосуються господарської діяльності Товариства щодо ЗБЕРІГАННЯ, ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ, РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ ТА НЕ ПЕРЕСІКАЮТЬСЯ З ТЕХНІЧНИМИ ВИМОГАМИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ (ТОВАРУ) .
Враховуючи те, що Замовник під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції, а саме що: «Учасник у складі тендерної пропозиції надав ліцензію видану іншому суб’єкту господарювання, проте у складі пропозиції відсутня саме Ліцензія, видана учаснику, на зберігання, палива-нафтопродуктів (у випадку якщо її наявність є обов’язковою для діяльності учасника) або лист-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії», він зобов’язаний був надати Скаржнику відповідно до п. 43 Особливостей 24 годин на виправлення таких невідповідностей.
Відповідно до абз. 2 п. 43 Особливостей невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі та Тендерної документації, предметом закупівлі є Дизельне паливо (налив), отже виправлення невідповідності щодо відсутності ліцензії на зберігання, палива-нафтопродуктів (у випадку якщо її наявність є обов’язковою для діяльності учасника) або листа-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії, в будь-якому випадку не призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави. Замовник під час проведення даної процедури закупівлі порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до Скаржника та порушують норми ст.ст. 5, 11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця. Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивним та неупередженим при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів наданих в складі тендерної документації учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Аналогічна позиція була висвітлена у рішенні АМКУ №8670-р/пк-пз від 16.05.2024.
Такими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».1. Відповідно до абз. 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Тендерна документація (зі змінами) на закупівлю «ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (налив))» нова редакція затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 06.03.2025 року) (далі – Тендерна документація) у Додатку 2 містить перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Відповідно до пункту 4 цього переліку, у складі своєї пропозиції Учасник повинен також надати:
«…4.18 Копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.».
Скаржником на виконання даної вимоги у складі тендерної пропозиції надано Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі реєстраційний номер – 990614202400015 від 10.01.2024 року (файл 1.5 Ліцензія Веллойл.pdf), чим виконано вимоги Додатку №2.
1.1. У Додатку 3 до Тендерної документації «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі», Замовник встановив вимогу надати:
«2. Для підтвердження можливості поставки товару та законності здійснення господарської діяльності, учасник повинен надати:
- Ліцензію, видану учаснику, на зберігання, палива-нафтопродуктів (у випадку якщо її наявність є обов’язковою для діяльності учасника) або лист-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії;
- Ліцензію, видану учаснику, на право оптової торгівлі пальним або Ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі (місце здійснення торгівлі – м. Хмельницький та/або Хмельницької міської територіальної громади), або довідку довільної форми з посиланням на відкрите джерело інформації про наявність таких Ліцензій або на рішення про її видачу.»
На виконання даної вимоги Скаржником у складі тендерної пропозиції надано:
- Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі реєстраційний номер – 990614202400015 від 10.01.2024 року (файл 1.5 Ліцензія Веллойл.pdf), а також у тендерній пропозиції Скаржник надав
- Ліцензію на зберігання пального (Витяг з реєстру ліцензіатів та місць обігу пального – файл 3.3 Ліцензія старевей.pdf) чим виконано вимоги п.2 Додатку №3.
Разом з тим, Замовник зазначає у протоколі відхилення про те, що ліцензію на зберігання пального (Витяг з реєстру ліцензіатів та місць обігу пального – файл 3.3 Ліцензія старевей.pdf) видано не на Скаржника, а на ТОВ «СТАР ВЕЙ 2019», тобто ліцензія видана не учаснику закупівлі, що суперечить вимозі п.2 Додатку 3 до Тендерної документації.
Звертаємо увагу, що Ліцензія на зберігання, палива-нафтопродуктів, а також Ліцензія, на право оптової торгівлі пальним або Ліцензію на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі, ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ СТОСУЄТЬСЯ ТОВАРУ, ЯКИЙ ПРОПОНУЄ УЧАСНИК, ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІЛВІ, ЙОГО ТЕХНІЧНИХ, ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК, МАРКИ, МОДЕЛІ, А В ПЕРШУ ЧЕРГУ СТОСУЄТЬСЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА, НЕ ТОВАРУ.
Отже, враховуючи положення п.43 Особливостей, в якому передбачено наступне: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо..».
Звертаємо увагу, що перераховані вище вимоги до ліцензії жодним чином не стосуються предмету закупівлі та виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо,
так як встановлені Замовником вимоги щодо Ліцензій, стосуються господарської діяльності Товариства щодо ЗБЕРІГАННЯ, ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ, РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ ТА НЕ ПЕРЕСІКАЮТЬСЯ З ТЕХНІЧНИМИ ВИМОГАМИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ (ТОВАРУ) .
Враховуючи те, що Замовник під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції, а саме що: «Учасник у складі тендерної пропозиції надав ліцензію видану іншому суб’єкту господарювання, проте у складі пропозиції відсутня саме Ліцензія, видана учаснику, на зберігання, палива-нафтопродуктів (у випадку якщо її наявність є обов’язковою для діяльності учасника) або лист-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії», він зобов’язаний був надати Скаржнику відповідно до п. 43 Особливостей 24 годин на виправлення таких невідповідностей.
Відповідно до абз. 2 п. 43 Особливостей невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі та Тендерної документації, предметом закупівлі є Дизельне паливо (налив), отже виправлення невідповідності щодо відсутності ліцензії на зберігання, палива-нафтопродуктів (у випадку якщо її наявність є обов’язковою для діяльності учасника) або листа-пояснення про законність здійснення діяльності за відсутності зазначеної ліцензії, в будь-якому випадку не призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави. Замовник під час проведення даної процедури закупівлі порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до Скаржника та порушують норми ст.ст. 5, 11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця. Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути об’єктивним та неупередженим при розгляді тендерних пропозицій та здійснювати системний аналіз документів наданих в складі тендерної документації учасника, запобігати дискримінації учасників закупівлі (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Аналогічна позиція була висвітлена у рішенні АМКУ №8670-р/пк-пз від 16.05.2024.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 09130000-9: Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (налив)). ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-02-27-012664-a. 3) Зобов’язати Замовника – Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» – скасувати Рішення Замовника, прийняте Протокольним рішенням (Протокол) від 17.03.2025р, яким було відхилено тендерну пропозицію Скаржника.