• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Торфобрикет

Завершена

1 231 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 156.00 UAH
Період оскарження: 27.02.2025 13:25 - 04.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року

Номер: 4f3b35052cec420992b803090c71fd96
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-27-007170-a.a2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.03.2025 15:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.04.2025 14:37
Дата виконання рішення Замовником: 03.04.2025 12:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Заболоттівська селищна рада скасувла рішення про визначення Фізичної особи-підприємця Невірковця Дмитра Миколайовича переможцем за процедурою закупівлі - "Торфобрикет".
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СМИЗЬКИЙ ТОРФОБРИКЕТНИЙ ЗАВОД", Дмитро Орлюк +380676567987 tdsmugatorf@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8eb472067ccf42a680acb5afec21fa38
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на неправомірне рішення уповноваженої особи Замовника про обрання переможцем ФОП Невірковець Д.М.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року

Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 року № 922-VІІI з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі «Особливості»), ТОВ « ТД Смизький торфобрикетний завод», звертається зі скаргою щодо скасування протоколу прийняття рішення Уповноваженої особи № 123 від 17.03.2025 року про обрання переможцем ФОП Невірковець Д.М. у закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями «Торфобрикет за код ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо)».

ВІДОМОСТІ ПРО ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ.
Відкриті торги з особливостями. Предмет закупівлі: Торфобрикет за код ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо).
Оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-27-007170-a

ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ.
Протокол Уповноваженої особи № 123 від 17.03.2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою замовника Заболоттівської селищної ради, про обрання переможцем ФОП Невірковець Д.М., у закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями «Торфобрикет» (код ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо)», оголошення UA-2025-02-27-007170-a, прийняте з порушенням Особливостей та є протиправним та необґрунтованим.

ОБҐРУНТУВАННЯ.
Заболоттівською селищною радою (далі – Замовник торгів) 27 лютого 2025 року було оголошено процедуру закупівлі товару (код ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо, Торфобрикет)».
До участі у процедурі, відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозиції було подано - 5 (п’ять ) тендерних пропозиції.
Протоколом Уповноваженої особи Замовника торгів № 123 від 17.03.2025 року, було обрано переможцем закупівлі ФОП Невірковець Д.М.
Скаржник ознайомився з вказаним протоколом та не погоджується з викладеним рішенням Замовника торгів, оскільки вважає, що вказане рішення є протиправним та таким, що та не відповідає принципах публічних закупівель, які закріпленні у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Вважаєю, що прийняте Уповноваженою особою протокольне рішення є незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, зокрема право ТОВ «ТД Смизький торфобрикетний завод», на об'єктивний та неупереджений розгляд, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Скаржник, як учасник процедури закупівлі вважає, що тендерна пропозиція учасника -переможця не відповідає умовам технічної специфікації, передбаченої в тендерній документації, та має бути відхилена з огляду на наступне:

СУТЬ СКАРГИ:
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі відкритих торгів з особливостями. Замовником торгів оприлюднена на сайті уповноваженого органу тендерна документація, яка затверджена рішенням уповноваженої особи № 91 від 27.02.2025 року.
В складі тендерної документації Замовником оприлюднено Додаток № 4 до тендерної документації – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Вказаним додатком передбачено що предметом закупівлі є:
Брикет торф’яний має відповідати ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб.
Технічні та якісні показники брикету торф’яного
Вологість – до 20%
Зольність – до 23%
Механічна міцність – не менше 94%
Теплота згорання, при спалюванні в калориметричній бомбі ( QPH ) – не менше 14,9 мДж/кг
Масова частка дріб’язку – не більше 6 %

Розміри: Довжина від 80 до 200 мм, Ширина від 40 до 75 мм , Висота від 15 до 70 мм.

Також додатком 4 до тендерної документації передбачено:
«Документальне підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам має бути надане учасником у складі тендерної пропозиції у формі пояснювальної записки та повинно мати: детальний опис основних технічних характеристик товару, походження товару, дані про виробника його адреса, телефон».

Учасник-переможець процедури закупівлі на виконання вимог додатку 4 до тендерної документації, та з метою документального підтвердження відповідності товару, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, надав у складі пропозиції документ - № 9 від 06.03.2025 року «Пояснювальна записка».
Вказаним документом переможець процедури закупівлі повідомив Замовника торгів, що запропонований ним товар ( торфобрикет ) має відповідати таким показникам :
• Механічна міцність – не менше 93%
( вимога замовника у тендерній документації не менше 94%)
• Теплота згорання при спалюванні в калориметричній бомбі ( QPH ) – не менше 10,2 мДж/кг
( вимога замовника у тендерній документації не менше 14,9 мДж/кг)
• Розміри вказані переможцем: Довжина 80 - 200 мм, Ширина від 40 - 200 мм , товщина від 15 - 70 мм.
(вимога замовника у тендерній документації: Довжина від 80 до 200 мм, Ширина від 40 до 75 мм , Висота від 15 до 70 мм)
• Масова частка дріб’язку – не більше 7 %
( вимога замовника у тендерній документації - не більше 6%)
Також в порушення вимог тендерної документації переможцем, в пояснювальній записці не вказано телефон виробника товару.

Отже, запропонований ФОП Невірковець Д.М., товар не тільки не відповідає вимогам ДСТУ 2042-92, але і технічним і якісним вимогам замовника, передбаченим тендерною документацією.
Запропонований учасником товар за такими показниками як Механічна міцність, теплота згорання, Розміри товару, масова частка дріб’язку не відповідають вимогам Замовника торгів.

ФОП Невірковець Д.М., у складі тендерної пропозиції не підтвердив відповідність товару вимогам Додатку 4 до тендерної документації, так як це передбачено вимогами тендерної документації. Зокрема надав документальне підтвердження - пояснювальну записку, детальний опис основних технічних характеристик товару, яка за змістом і формою не відповідає технічним вимогам замовника торгів та за такими показниками як, Механічна міцність, теплота згорання, Розміри товару, масова частка дріб’язку, не відповідає вимогам замовника, та не вказав у вказаному документі телефон виробника та Висоту торфобрикету.
Відповідно до вимог Додатку 4 тендерної документації «Якщо товар, запропонований учасником, не відповідає вимогам даного технічної специфікації, або учасник не підтвердив відповідність товару вимогам даної технічної специфікації, зокрема надав документальне підтвердження, що за своїм змістом або формою не відповідає вимогам замовника, або надав таке підтвердження не в повному обсязі, або надав не достовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, то замовник відхиляє пропозицію такого учасника».

За таких умов пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ФОП Невірковець Д.М., не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та має бути відхилена Замовником торгів.


Підсумовуючи вищевказане тендерна пропозиція повинна бути відхилена на підставі п. 44 «Особливостей» (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей).

ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було прийнято протиправне та незаконне рішення про обрання переможцем ФОП Невірковець Д.М.
На думку Скаржника Замовником було порушено практично всі принципи публічних закупівель, які закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник не зважаючи на явну невідповідність тендерної пропозиції ФОП Невірковець Д.М., умовам тендерної документації, всупереч чинному законодавству, прийняв рішення про визнання переможцем процедури закупівлі та намір укласти договір з ФОП Невірковець Д.М., чим порушив один із головних принципів здійснення закупівель, а саме - принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, що є обов’язком замовника.
Своїми діями, також замовник, порушує права Скаржника, оскільки позбавляє його можливості отримати прибуток, шляхом добросовісного виконання умов договору, що може бути укладений із Замовником.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язання Замовника скасувати рішення Уповноваженої особи № 123 від 17.03.2025 року про обрання переможцем ФОП Невірковець Д.М. у закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями Торфобрикет (код ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо)», оголошення №UA-2025-02-27-007170-a.

Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 52 – 64 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону

ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Заболоттівську селищну раду скасувати протокол Уповноваженої особи № 123 від 17.03.2025 року про обрання переможцем ФОП Невірковець Д.М., у закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями Торфобрикет (код ДК 021:2015-09110000-3-Тверде паливо, оголошення UA-2025-02-27-007170-a.

З повагою,
Директор ТОВ «Торговий дім "Смизький торфобрикетний завод»
І.А. ГУНЬКО
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення уповноваженої особи Замовника щодо дискваліфікації учасника

Номер: b72968718420461e8237b2d72de864a5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-27-007170-a.a1
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення уповноваженої особи Замовника щодо дискваліфікації учасника
Скарга:
СКАРГА на неправомірне рішення уповноваженої особи Замовника щодо дискваліфікації учасника Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (зі змінами) (далі – Постанова), Товариство з обмеженою відповідальністю "БіоГумос" звертається зі скаргою про неправомірне рішення Замовника щодо дискваліфікації учасника ТзОВ "БіоГумос" у процедурі відкритих торгів з особливостями. Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-27-007170-a, ідентифікатор - UA-2025-02-27-007170-a. Замовник здійснює закупівлю за процедурою Відкриті торги з особливостями за предметом ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Торфобрикет). ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ. Замовником - Заболоттівська селищна рада (адреса: Україна, 44142, Волинська обл., Ковельський р-н смт.Заболоття, вулиця Незалежності,6; код ЄДРПОУ - 04334672) 27 лютого 2025 року оголошено закупівлю за предметом ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Торфобрикет) за ідентифікатором UA-2025-02-27-007170-a шляхом проведення відкритих торгів з особливостями через електронну систему закупівель. На дану закупівлю за результатами проведеного аукціону тендерні пропозиції подано наступними учасниками: • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СМИЗЬКИЙ ТОРФОБРИКЕТНИЙ ЗАВОД" (з остаточною пропозицією 1087679,70 грн.), • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІОГУМОС" (з остаточною пропозицією 1122444,00 грн.), • ФОП "НЕВІРКОВЕЦЬ ДМИТРО МИКОЛАЙОВИЧ" (з остаточною пропозицією 1127232,00 грн.), • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГРОПРОВІТА" (з остаточною пропозицією 1133552,16 грн.), • ФОП Конопельнюк Юлія Василівна (з остаточною пропозицією 1222650,00 грн.). За результатами електронного аукціону 10 березня 2025р. по даній закупівлі найбільш економічно вигідною пропозицією за ціною була пропозиція Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СМИЗЬКИЙ ТОРФОБРИКЕТНИЙ ЗАВОД", якого було дискваліфіковано Замовником 13.03.2025р. Наступною за результатами аукціону була пропозиція Учасника ТзОВ "БіоГумос" (адреса: 81151, Україна, Львівська область, Пустомитівський район, село Давидів, вулиця Коновальця, 17; код ЄДРПОУ: 32923203). За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника ТзОВ "БіоГумос" замовник оприлюднив у системі Прозорро ПРОТОКОЛ №122 від 14.03.2025р. (надалі – Протокол відхилення), який містить незаконну підставу для відхилення пропозиції Учасника ТзОВ "БіоГумос", що і є підставою для подання скарги. ОБҐРУНТУВАННЯ. За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника ТзОВ "БіоГумос" Замовник, відповідно до Протоколу відхилення, зазначає наступне: "Згідно Додатка 4 до тендерної документації встановлено вимоги щодо необхідних технічних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а саме Учасник у складі пропозиції на брикет торф’яний надає сертифікат якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника. Сертифікат якості, на брикет торф’яний, що надається учасником повинен підтверджувати всі технічні та якісні показники брикету торф’яного передбачені даними технічними вимогами до предмету закупівлі. Учасник у складі тендерної пропозиції подає сертифікат не дійсний на дату подання тендерної пропозиції. Оскільки умовами тендерної документації, а саме Додатком 4, передбачено подання саме дійсного сертифіката якості, то інші документи щодо якості товару Замовником не розглядаються. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам встановленим у Додатку 4 до тендерної документації. Відповідно до пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми." ТзОВ "БіоГумос" вважає таке рішення незаконним з наступних причин: 1. У Додатку 4 до тендерної документації Замовника дійсно встановлена вимога, що Учасник у складі пропозиції на брикет торф’яний надає сертифікат якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника. Однак також згідно того ж Додатку 4 Тендерної документації замовника (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі): "У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»»". Таким чином, Замовником чітко передбачено надання документу, що є "еквівалентом" вказаному ним сертифікату якості, що виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» і дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника (згідно того ж таки Додатку 4 Тендерної документації замовника!). Те саме підтверджують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі"! Так, згідно абзацу 2 пункту 6 Статті 23 Закону: "Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством". У складі пропозиції ТзОВ "БіоГумос" надано дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника Сертифікат якості №280 від 20.12.2024р., виданий Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології і сертифікації", що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам та виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації! По суті цей документ є еквівалентом сертифікату якості, що виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо», оскільки підтверджує всі показники предмету закупівлі, що вимагаються ДСТУ 2042-92 та Замовником і згідно абзацу 2 пункту 6 Статті 23 Закону Замовник зобов’язаний прийняти такий сертифікат! Однак, як зазначає сам Замовник: "інші документи щодо якості товару Замовником не розглядаються"! Тобто замовника взагалі не цікавить якість товару! Вважаємо такі дії Замовника грубим порушенням Закону та вимог самої тендерної документації Замовника та порушенням законних прав ТзОВ "БіоГумос" як Учасника! Замовник не має права ігнорувати документи, які надані Учасником у його тендерній пропозиції, зокрема ті, які стосуються якості товару і передбачені тендерною документацією самим Замовником і які Закон зобов'язує прийняти! 2. Згідно пункту 2 (інша інформація) Розділу 5 Тендерної документації Замовника: "У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього". У складі пропозиції ТзОВ "БіоГумос" надано Лист-пояснення (Вих №251 від 05.03.2025р.), в якому детально описано додаткове роз'яснення щодо наданого Сертифікату якості, що виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо», Сертифікату якості №280 від 20.12.2024р., що виданий Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології і сертифікації" та інших документів про якість товару та причини, чому надані ті чи інші документи, однак, як зазначає сам Замовник, Замовником і цей документ не розглядався! Такі дії Замовника грубо порушують Закон України "Про публічні закупівлі" та права Учасника ТзОВ "БіоГумос"! Лист-пояснення (Вих №251 від 05.03.2025р.) містить всю необхідну інформацію щодо поданого ТзОВ "БіоГумос" Сертифікату якості та інших документів про якість товару. Зокрема, Лист-пояснення (Вих №251 від 05.03.2025р.) містить наступну інформацію: "ТзОВ "БіоГумос" як Учасник процедури закупівлі на вимогу надати сертифікат якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника, інформує, що згідно п.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі": Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. У ТзОВ "БіоГумос" є Сертифікат якості на брикети торф'яні, виданий Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» 07.01.2025р., термін дії якого вказаний до 07.02.2025р., який в повній мірі підтверджує всі характеристики товару брикети торф'яні на відповідність ДСТУ 2042-92. Не зовсім зрозумілим є обмеження по терміну дії сертифікату інспекцією саме 1 місяць! Таке обмеження є формальністю і ніяк не впливає на фактичні показники якості товару, адже ДСТУ 2042-92 не обмежує термін дії документів про якість терміном 1 місяць, а, навпаки, встановлює гарантійний термін зберігання брикетів торф'яних 12 місяців! Однак, інформуємо Замовника, що 14.02.2025р. з метою отримання сертифікату нами було подано звернення на офіційну електронну адресу Української інспекції по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» ukrinpal@ukr.net, однак жодної офіційної відповіді на наше звернення щодо сертифікації продукції від інспекції на сьогоднішній день (05.03.2025р.) не надходило. Додатково повідомляємо, що після численних намагань і спроб додзвонитися в інспекцію "Укрінспаливо", ми нарешті додзвонилися, однак нам в телефонному режимі повідомили, що на даний момент взагалі не можуть видати нам будь-який Сертифікат. Причини відмови – невідомі! Термін поновлення видачі Сертифіката – невідомий! Таким чином, у нас не має можливості отримати новий Сертифікат від інспекції "Укрінспаливо" із незалежних від нас причин! Тому, керуючись п.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям! Додатково надаємо останній отриманий нами Сертифікат якості (Серія AD№02269) на брикети торфові для комунально-побутових потреб, виданий Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» від 07.01.2025р. (остання дата, на яку такий Сертифікат можливо було нам отримати до відмови у Сертифікації нашої продукції цією інспекцією). Згідно абзацу 2 пункту 6 Статті 23: Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Також, згідно Додатку 4 Тендерної документації замовника: **У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». У зв'язку з вищенаведеним, надаємо діючий Сертифікат якості №280 від 20.12.2024р., виданий Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології і сертифікації", що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам та виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації!" Вважаємо, що відповідно до змісту даного Листа та поданих документів, учасник ТзОВ "БіоГумос" в повній мірі підтвердив всі технічні та якісні показники товару згідно ДСТУ 2042-92 та всі вимоги Замовника та Закону щодо якості товару та щодо документів про якість, однак Замовник незаконно проігнорував надані Учасником документи, еквівалентні документи, лист-пояснення та інші документи всупереч вимогам власної тендерної документації та вимогам Закону та незаконно відхилив пропозицію ТзОВ "БіоГумос"! 3. Додатково звертаємо увагу постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на те, що вимога Замовника щодо Сертифікату якості, виданого виключно Українською інспекцією «Укрінспаливо» та відмова у розгляді інших документів про якість (в тому числі – еквівалентів, передбачених тендерною документацією Замовника та Законом України "Про публічні Закупівлі") в даному випадку унеможливлює ТзОВ "БіоГумос" брати участь у закупівлі в рівних з іншими учасниками умовах з незалежних від нього причин, оскільки така вимога і дії Замовника роблять Українську інспекцію «Укрінспаливо» монополістом з сертифікації брикетів торфових і у зв'язку з незрозумілою та необгрунтованою відмовою інспекції «Укрінспаливо» у проведенні випробувань і сертифікації продукції ТзОВ "БіоГумос" Замовник фактично позбавляє нас права брати учать у закупівлі у рівних умовах з іншими учасниками, що порушує основні принципи публічних закупівель, зокрема принцип, що всі учасники беруть участь у закупівлях у рівних умовах. Додатково повідомляємо, що ТзОВ "БіоГумос" подало до Української інспекції «Укрінспаливо» три запити щодо подальшої співпраці, випробувань і сертифікації продукції (від 14.02.25, 20.02.25, 06.03.25), однак жодної офіційної відповіді щодо цих запитів станом на 18.03.2025р. від інспекції ми так і не отримали! Отримали лише неофіційну відмову від інспекції «Укрінспаливо» у подальшій сертифікації в телефонному режимі без жодних причин і пояснень. Враховуючи той факт, що деякі інші виробники можуть отримати сертифікати від Української інспекції «Укрінспаливо», ставимо під сумнів добросовісність роботи даної інспекції і у зв'язку з такою ситуацією вважаємо дискримінацією відхилення нашої пропозиції з підстав, зазначених Замовником! Замовнику у Листі-поясненні (Вих №251 від 05.03.2025р.) було повідомлено про відмову від Української інспекції «Укрінспаливо» у видачі нам нового сертифікату і про неможливість для ТзОВ "БіоГумос" вироблення нового сертифікату від Української інспекції «Укрінспаливо» із причин, від нього не залежних і було надано всі документи, які передбачені в таких випадках Законом! Зокрема, згідно п.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі": Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Тому, керуючись п.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі", ТзОВ "БіоГумос" також було надано технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям! Однак Замовником, як він сам зазначає, цей документ розглянутий не був, хоча Закон ЗОБОВ'ЯЗУЄ Замовника розглянути такий документ! Ще раз наголошуємо – ст.23 Закону для унеможливлення таких ситуацій чітко передбачає можливість надання документів, які підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством або надання технічного паспорту на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям та зобов'язує Замовника прийняти та розглянути такі документи! Вимоги Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 також не суперечать змісту ст.23 Закону та не скасовують можливість надавати такі документи. 4. Замовником встановлена вимога, що Учасник у складі пропозиції на брикет торф’яний надає сертифікат якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника. Зазначимо, що відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб» згідно п.2.1 (мовою оригіналу): 2.1. Приемочный контроль брикетов у изготовителя производит инспекция "Укринстоп" партиями по ГОСТ 13674-78. На каждую партию продукции выдается документ о качестве. Тобто ДСТУ 2042-92 взагалі не містить інформації про сертифікат Української інспекції «Укрінспаливо», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника! Зазначимо, що ДСТУ 2042-92 був введений в дію 01.01.1993р., а згідно відкритих реєстрів та баз (напр. https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/01886833/ або https://opendatabot.ua/c/01886833), Українська інспекція по контролю якості торфяної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо" була зареєстрована 20.08.1996р.! Тобто через 3 роки і 8 місяців та 20 днів після введення в дію ДСТУ 2042-92. Більше того, ДСТУ 2042-92 взагалі не вказує чітко, ким саме повинен видаватися документ про якість! ДСТУ 2042-92 лише вказує, що на кожну партію продукції видається документ про якість! Робимо висновок, що ДСТУ 2042-92 не передбачає сертифікат, виданий Українською інспекцією по контролю якості торф'яної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо", дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника. Зазначимо, що сертифікат якості, виданий Українською інспекцією по контролю якості торфяної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо" за змістом нічим не відрізняється від сертифікату якості, виданого будь-якими іншими органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (в тому числі Сертифікату якості, що виданий Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології і сертифікації", органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації, наданого Учасником ТзОВ "БіоГумос"). Більше того, навіть якби ДСТУ 2042-92 було передбачено надання Сертифікатів якості, виданих саме Українською інспекцією по контролю якості торфяної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо", це аж ніяк не скасовує норми Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема – можливість надання документів про якість, виданих органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Також зазначимо, що ДСТУ 2042-92 не містить жодної інформації про те, що сертифікат якості має бути дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника. ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб» взагалі не обмежує термін дії сертифіката, лише зазначає, що гарантійний термін зберігання брикетів торф'яних складає 12 місяців! Виходячи з вищенаведеного, вважаємо, що Замовника взагалі не цікавить якість товару, він лише намагається дискримінувати учасників незаконними вимогами та упередженим ставленням та відмовляється розглядати документи, які надані Учасником і передбачені тендерною документацією цього самого Замовника і Законом України "Про публічні закупівлі"! Додатково просимо звернути Вашу увагу на рішення No 2970-р/пк-пз від 26.02.2025, яким Комісія постановила Зобов'язати ВІДДІЛ ОСВІТИ КОЛКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код ЄДРПОУ: 42302409) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "09110000-3 Тверде паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2025-02-11-013624-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення (копія рішення додається). ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Таким чином, враховуючи усе вищенаведене, вважаємо рішення замовника щодо відхилення пропозиції ТзОВ "БіоГумос" у закупівлі з ідентифікатором UA-2025-02-27-007170-a незаконним і таким, що підлягає скасуванню! Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника скасувати рішення щодо відхилення пропозиції ТзОВ "БіоГумос". 3. Зобов'язати замовника прийняти і розглянути документи, які надані Учасником ТзОВ "БіоГумос" і передбачені Законом. До скарги додається: 1. Тендерна документація Замовника 2. Додаток 4 до тендерної документації Замовника 3. Протокол №122 від 14.03.2025р. 4. ДСТУ 2042-92 5. Лист-пояснення (вих№251 від 05.03.2025р.) 6. Сертифікат якості №280 від 20.12.2024р. 7. Сертифікат якості AD02269 від 07.01.2025р. 8. Паспорт якості №ПЯ17-02-25/01 від 17.02.2025р. 9. Технічний паспорт №ТП17-02-25/01БТ від 17.02.2025р. 10. Скріншоти заявок на офіційну ел.адресу ukrinpal@ukr.net в Українську інспекцію по контролю якості торфяної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо" щодо Сертифікації продукції 11. Рішення від 26.02.2025 № 2970-р/пк-пз З повагою, Директор фінансовий ТзОВ "БіоГумос" Юрій ЖУК
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2025 15:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.04.2025 15:58
Автор: ТОВ "БІОГУМОС", Жук Юрій Петрович +380682566975 biogumos.lviv@gmail.com http://torf.lviv.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cd56e81616284ed3bcf7348ae080bf7f
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на неправомірне рішення уповноваженої особи Замовника щодо дискваліфікації учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на неправомірне рішення уповноваженої особи Замовника
щодо дискваліфікації учасника


Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (зі змінами) (далі – Постанова), Товариство з обмеженою відповідальністю "БіоГумос" звертається зі скаргою про неправомірне рішення Замовника щодо дискваліфікації учасника ТзОВ "БіоГумос" у процедурі відкритих торгів з особливостями.
Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-27-007170-a, ідентифікатор - UA-2025-02-27-007170-a.
Замовник здійснює закупівлю за процедурою Відкриті торги з особливостями за предметом ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Торфобрикет).



ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ.
Замовником - Заболоттівська селищна рада (адреса: Україна, 44142, Волинська обл., Ковельський р-н смт.Заболоття, вулиця Незалежності,6; код ЄДРПОУ - 04334672) 27 лютого 2025 року оголошено закупівлю за предметом ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Торфобрикет) за ідентифікатором UA-2025-02-27-007170-a шляхом проведення відкритих торгів з особливостями через електронну систему закупівель.
На дану закупівлю за результатами проведеного аукціону тендерні пропозиції подано наступними учасниками:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СМИЗЬКИЙ ТОРФОБРИКЕТНИЙ ЗАВОД" (з остаточною пропозицією 1087679,70 грн.),
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІОГУМОС" (з остаточною пропозицією 1122444,00 грн.),
• ФОП "НЕВІРКОВЕЦЬ ДМИТРО МИКОЛАЙОВИЧ" (з остаточною пропозицією 1127232,00 грн.),
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГРОПРОВІТА" (з остаточною пропозицією 1133552,16 грн.),
• ФОП Конопельнюк Юлія Василівна (з остаточною пропозицією 1222650,00 грн.).

За результатами електронного аукціону 10 березня 2025р. по даній закупівлі найбільш економічно вигідною пропозицією за ціною була пропозиція Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "СМИЗЬКИЙ ТОРФОБРИКЕТНИЙ ЗАВОД", якого було дискваліфіковано Замовником 13.03.2025р.
Наступною за результатами аукціону була пропозиція Учасника ТзОВ "БіоГумос" (адреса: 81151, Україна, Львівська область, Пустомитівський район, село Давидів, вулиця Коновальця, 17; код ЄДРПОУ: 32923203).
За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника ТзОВ "БіоГумос" замовник оприлюднив у системі Прозорро ПРОТОКОЛ №122 від 14.03.2025р. (надалі – Протокол відхилення), який містить незаконну підставу для відхилення пропозиції Учасника ТзОВ "БіоГумос", що і є підставою для подання скарги.

ОБҐРУНТУВАННЯ.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника ТзОВ "БіоГумос" Замовник, відповідно до Протоколу відхилення, зазначає наступне:
"Згідно Додатка 4 до тендерної документації встановлено вимоги щодо необхідних технічних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а саме Учасник у складі пропозиції на брикет торф’яний надає сертифікат якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника. Сертифікат якості, на брикет торф’яний, що надається учасником повинен підтверджувати всі технічні та якісні показники брикету торф’яного передбачені даними технічними вимогами до предмету закупівлі.
Учасник у складі тендерної пропозиції подає сертифікат не дійсний на дату подання тендерної пропозиції. Оскільки умовами тендерної документації, а саме Додатком 4, передбачено подання саме дійсного сертифіката якості, то інші документи щодо якості товару Замовником не розглядаються.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам встановленим у Додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми."

ТзОВ "БіоГумос" вважає таке рішення незаконним з наступних причин:

1. У Додатку 4 до тендерної документації Замовника дійсно встановлена вимога, що Учасник у складі пропозиції на брикет торф’яний надає сертифікат якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника.
Однак також згідно того ж Додатку 4 Тендерної документації замовника (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі): "У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»»".
Таким чином, Замовником чітко передбачено надання документу, що є "еквівалентом" вказаному ним сертифікату якості, що виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» і дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника (згідно того ж таки Додатку 4 Тендерної документації замовника!).
Те саме підтверджують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі"! Так, згідно абзацу 2 пункту 6 Статті 23 Закону: "Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством".
У складі пропозиції ТзОВ "БіоГумос" надано дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника Сертифікат якості №280 від 20.12.2024р., виданий Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології і сертифікації", що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам та виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації! По суті цей документ є еквівалентом сертифікату якості, що виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо», оскільки підтверджує всі показники предмету закупівлі, що вимагаються ДСТУ 2042-92 та Замовником і згідно абзацу 2 пункту 6 Статті 23 Закону Замовник зобов’язаний прийняти такий сертифікат!
Однак, як зазначає сам Замовник: "інші документи щодо якості товару Замовником не розглядаються"! Тобто замовника взагалі не цікавить якість товару! Вважаємо такі дії Замовника грубим порушенням Закону та вимог самої тендерної документації Замовника та порушенням законних прав ТзОВ "БіоГумос" як Учасника! Замовник не має права ігнорувати документи, які надані Учасником у його тендерній пропозиції, зокрема ті, які стосуються якості товару і передбачені тендерною документацією самим Замовником і які Закон зобов'язує прийняти!

2. Згідно пункту 2 (інша інформація) Розділу 5 Тендерної документації Замовника:
"У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього".
У складі пропозиції ТзОВ "БіоГумос" надано Лист-пояснення (Вих №251 від 05.03.2025р.), в якому детально описано додаткове роз'яснення щодо наданого Сертифікату якості, що виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо», Сертифікату якості №280 від 20.12.2024р., що виданий Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології і сертифікації" та інших документів про якість товару та причини, чому надані ті чи інші документи, однак, як зазначає сам Замовник, Замовником і цей документ не розглядався! Такі дії Замовника грубо порушують Закон України "Про публічні закупівлі" та права Учасника ТзОВ "БіоГумос"!
Лист-пояснення (Вих №251 від 05.03.2025р.) містить всю необхідну інформацію щодо поданого ТзОВ "БіоГумос" Сертифікату якості та інших документів про якість товару. Зокрема, Лист-пояснення (Вих №251 від 05.03.2025р.) містить наступну інформацію:

"ТзОВ "БіоГумос" як Учасник процедури закупівлі на вимогу надати сертифікат якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника, інформує, що згідно п.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі":
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
У ТзОВ "БіоГумос" є Сертифікат якості на брикети торф'яні, виданий Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» 07.01.2025р., термін дії якого вказаний до 07.02.2025р., який в повній мірі підтверджує всі характеристики товару брикети торф'яні на відповідність ДСТУ 2042-92. Не зовсім зрозумілим є обмеження по терміну дії сертифікату інспекцією саме 1 місяць! Таке обмеження є формальністю і ніяк не впливає на фактичні показники якості товару, адже ДСТУ 2042-92 не обмежує термін дії документів про якість терміном 1 місяць, а, навпаки, встановлює гарантійний термін зберігання брикетів торф'яних 12 місяців!
Однак, інформуємо Замовника, що 14.02.2025р. з метою отримання сертифікату нами було подано звернення на офіційну електронну адресу Української інспекції по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» ukrinpal@ukr.net, однак жодної офіційної відповіді на наше звернення щодо сертифікації продукції від інспекції на сьогоднішній день (05.03.2025р.) не надходило. Додатково повідомляємо, що після численних намагань і спроб додзвонитися в інспекцію "Укрінспаливо", ми нарешті додзвонилися, однак нам в телефонному режимі повідомили, що на даний момент взагалі не можуть видати нам будь-який Сертифікат. Причини відмови – невідомі! Термін поновлення видачі Сертифіката – невідомий!
Таким чином, у нас не має можливості отримати новий Сертифікат від інспекції "Укрінспаливо" із незалежних від нас причин! Тому, керуючись п.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям!
Додатково надаємо останній отриманий нами Сертифікат якості (Серія AD№02269) на брикети торфові для комунально-побутових потреб, виданий Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» від 07.01.2025р. (остання дата, на яку такий Сертифікат можливо було нам отримати до відмови у Сертифікації нашої продукції цією інспекцією).
Згідно абзацу 2 пункту 6 Статті 23: Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Також, згідно Додатку 4 Тендерної документації замовника: **У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
У зв'язку з вищенаведеним, надаємо діючий Сертифікат якості №280 від 20.12.2024р., виданий Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології і сертифікації", що підтверджує відповідність еквівалентним вимогам та виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації!"

Вважаємо, що відповідно до змісту даного Листа та поданих документів, учасник ТзОВ "БіоГумос" в повній мірі підтвердив всі технічні та якісні показники товару згідно ДСТУ 2042-92 та всі вимоги Замовника та Закону щодо якості товару та щодо документів про якість, однак Замовник незаконно проігнорував надані Учасником документи, еквівалентні документи, лист-пояснення та інші документи всупереч вимогам власної тендерної документації та вимогам Закону та незаконно відхилив пропозицію ТзОВ "БіоГумос"!

3. Додатково звертаємо увагу постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на те, що вимога Замовника щодо Сертифікату якості, виданого виключно Українською інспекцією «Укрінспаливо» та відмова у розгляді інших документів про якість (в тому числі – еквівалентів, передбачених тендерною документацією Замовника та Законом України "Про публічні Закупівлі") в даному випадку унеможливлює ТзОВ "БіоГумос" брати участь у закупівлі в рівних з іншими учасниками умовах з незалежних від нього причин, оскільки така вимога і дії Замовника роблять Українську інспекцію «Укрінспаливо» монополістом з сертифікації брикетів торфових і у зв'язку з незрозумілою та необгрунтованою відмовою інспекції «Укрінспаливо» у проведенні випробувань і сертифікації продукції ТзОВ "БіоГумос" Замовник фактично позбавляє нас права брати учать у закупівлі у рівних умовах з іншими учасниками, що порушує основні принципи публічних закупівель, зокрема принцип, що всі учасники беруть участь у закупівлях у рівних умовах.
Додатково повідомляємо, що ТзОВ "БіоГумос" подало до Української інспекції «Укрінспаливо» три запити щодо подальшої співпраці, випробувань і сертифікації продукції (від 14.02.25, 20.02.25, 06.03.25), однак жодної офіційної відповіді щодо цих запитів станом на 18.03.2025р. від інспекції ми так і не отримали! Отримали лише неофіційну відмову від інспекції «Укрінспаливо» у подальшій сертифікації в телефонному режимі без жодних причин і пояснень. Враховуючи той факт, що деякі інші виробники можуть отримати сертифікати від Української інспекції «Укрінспаливо», ставимо під сумнів добросовісність роботи даної інспекції і у зв'язку з такою ситуацією вважаємо дискримінацією відхилення нашої пропозиції з підстав, зазначених Замовником!
Замовнику у Листі-поясненні (Вих №251 від 05.03.2025р.) було повідомлено про відмову від Української інспекції «Укрінспаливо» у видачі нам нового сертифікату і про неможливість для ТзОВ "БіоГумос" вироблення нового сертифікату від Української інспекції «Укрінспаливо» із причин, від нього не залежних і було надано всі документи, які передбачені в таких випадках Законом! Зокрема, згідно п.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі":
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Тому, керуючись п.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі", ТзОВ "БіоГумос" також було надано технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям! Однак Замовником, як він сам зазначає, цей документ розглянутий не був, хоча Закон ЗОБОВ'ЯЗУЄ Замовника розглянути такий документ!
Ще раз наголошуємо – ст.23 Закону для унеможливлення таких ситуацій чітко передбачає можливість надання документів, які підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством або надання технічного паспорту на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям та зобов'язує Замовника прийняти та розглянути такі документи! Вимоги Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 також не суперечать змісту ст.23 Закону та не скасовують можливість надавати такі документи.

4. Замовником встановлена вимога, що Учасник у складі пропозиції на брикет торф’яний надає сертифікат якості виданий Українською інспекцією «Укрінспаливо» відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника.
Зазначимо, що відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб» згідно п.2.1 (мовою оригіналу):
2.1. Приемочный контроль брикетов у изготовителя производит инспекция "Укринстоп" партиями по ГОСТ 13674-78. На каждую партию продукции выдается документ о качестве.
Тобто ДСТУ 2042-92 взагалі не містить інформації про сертифікат Української інспекції «Укрінспаливо», дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника! Зазначимо, що ДСТУ 2042-92 був введений в дію 01.01.1993р., а згідно відкритих реєстрів та баз (напр. https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/01886833/ або https://opendatabot.ua/c/01886833), Українська інспекція по контролю якості торфяної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо" була зареєстрована 20.08.1996р.! Тобто через 3 роки і 8 місяців та 20 днів після введення в дію ДСТУ 2042-92. Більше того, ДСТУ 2042-92 взагалі не вказує чітко, ким саме повинен видаватися документ про якість! ДСТУ 2042-92 лише вказує, що на кожну партію продукції видається документ про якість! Робимо висновок, що ДСТУ 2042-92 не передбачає сертифікат, виданий Українською інспекцією по контролю якості торф'яної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо", дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника.
Зазначимо, що сертифікат якості, виданий Українською інспекцією по контролю якості торфяної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо" за змістом нічим не відрізняється від сертифікату якості, виданого будь-якими іншими органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (в тому числі Сертифікату якості, що виданий Рівненською філією ДП "Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології і сертифікації", органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації, наданого Учасником ТзОВ "БіоГумос"). Більше того, навіть якби ДСТУ 2042-92 було передбачено надання Сертифікатів якості, виданих саме Українською інспекцією по контролю якості торфяної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо", це аж ніяк не скасовує норми Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема – можливість надання документів про якість, виданих органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Також зазначимо, що ДСТУ 2042-92 не містить жодної інформації про те, що сертифікат якості має бути дійсний на дату подання тендерної пропозиції Учасника. ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб» взагалі не обмежує термін дії сертифіката, лише зазначає, що гарантійний термін зберігання брикетів торф'яних складає 12 місяців!
Виходячи з вищенаведеного, вважаємо, що Замовника взагалі не цікавить якість товару, він лише намагається дискримінувати учасників незаконними вимогами та упередженим ставленням та відмовляється розглядати документи, які надані Учасником і передбачені тендерною документацією цього самого Замовника і Законом України "Про публічні закупівлі"!

Додатково просимо звернути Вашу увагу на рішення No 2970-р/пк-пз від 26.02.2025, яким Комісія постановила Зобов'язати ВІДДІЛ ОСВІТИ КОЛКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код ЄДРПОУ: 42302409) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "09110000-3 Тверде паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2025-02-11-013624-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення (копія рішення додається).

ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Таким чином, враховуючи усе вищенаведене, вважаємо рішення замовника щодо відхилення пропозиції ТзОВ "БіоГумос" у закупівлі з ідентифікатором UA-2025-02-27-007170-a незаконним і таким, що підлягає скасуванню!
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,-

ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати рішення щодо відхилення пропозиції ТзОВ "БіоГумос".
3. Зобов'язати замовника прийняти і розглянути документи, які надані Учасником ТзОВ "БіоГумос" і передбачені Законом.



До скарги додається:
1. Тендерна документація Замовника
2. Додаток 4 до тендерної документації Замовника
3. Протокол №122 від 14.03.2025р.
4. ДСТУ 2042-92
5. Лист-пояснення (вих№251 від 05.03.2025р.)
6. Сертифікат якості №280 від 20.12.2024р.
7. Сертифікат якості AD02269 від 07.01.2025р.
8. Паспорт якості №ПЯ17-02-25/01 від 17.02.2025р.
9. Технічний паспорт №ТП17-02-25/01БТ від 17.02.2025р.
10. Скріншоти заявок на офіційну ел.адресу ukrinpal@ukr.net в Українську інспекцію по контролю якості торфяної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо" щодо Сертифікації продукції
11. Рішення від 26.02.2025 № 2970-р/пк-пз


З повагою,
Директор фінансовий ТзОВ "БіоГумос" Юрій ЖУК
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника