-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Підіймач 2-х стійковий 6т електрогідравлічний з верхньою синхронізацією TLT260AT LAUNCH в комплекті з гідравлічною рідиною 10л
Завершена
240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 200.00 UAH
Період оскарження:
27.02.2025 11:18 - 05.03.2025 12:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо відхилення пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі ДК 021:2015:42410000-3: Підіймально-транспортувальне обладнання - ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 39803574, відміни вказаної закупівлі та притягнення винних осіб до відповідальності
Номер:
6fb435d96c82431eb5a6136bd88c6aec
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-27-004315-a.c1
Назва:
ВИМОГА
щодо відхилення пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі ДК 021:2015:42410000-3: Підіймально-транспортувальне обладнання - ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 39803574, відміни вказаної закупівлі та притягнення винних осіб до відповідальності
Вимога:
Адресати:
Військова частина А3814
Україна, Житомирська обл. м.Звягель
fes_a3814@post.mil.gov.ua
Міністерство оборони України
Повітрофлотський просп., 6, м. Київ, 03168, admou@post.mil.gov.ua
Офіс Генерального прокурора
вул. Різницька, 13/15, м. Київ, 01011, office@gp.gov.ua
Державне бюро розслідувань
вул. Симона Петлюри, буд. 15, м. Київ, 01032 info@dbr.gov.ua
Заявник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛЛ КРАФТ»
код ЄДРПОУ: 425045025
вул. Юлії Здановської, 27, м. Київ, 03127
номер оголошення про проведення
процедури закупівлі, що оприлюднене
на веб-порталі Уповноваженого
органу (prozorro.gov.ua) та назва предмету закупівлі:
UA-2025-02-27-004315-a парко гаражне обладнання (Підіймально-транспортувальне обладнання)
ВИМОГА
щодо відхилення пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі ДК 021:2015:42410000-3: Підіймально-транспортувальне обладнання - ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 39803574, відміни вказаної закупівлі та притягнення винних осіб до відповідальності
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛЛ КРАФТ», код ЄДРПОУ: 425045025 (далі за текстом - Товариство) стало учасником тендеру з пропозицією закупівлі підіймача 2-х стійкового 6т електрогідравлічного з верхньою синхронізацією TLT260AT LAUNCH в комплекті з гідравлічною рідиною 10л (Підіймально-транспортувальне обладнання), очікувана вартість закупівлі 240 000,00 грн з ПДВ, оприлюдненого на веб-порталі prozorro.gov.ua - UA-2025-02-27-004315-a, замовником якого є Військова частина А3814 (далі за текстом - Замовник).
В ході проведення вказаної закупівлі протоколом № 78 від 12.03.2025 пропозицію Товариства було відхилено на підставі п. 1 ч. 13 ст.Закону, як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі.
Учасником закупівлі перевірено документи тендерної пропозиції учасника на відповідність вимогам технічної специфікації до предмета закупівлі та виявлено, зо Товар, який надало ТОВ «Велл Крафт» є ідентичним тому, який запиту Замовник.
Порівняльна таблиця технічних вимог для товарів замовника та технічних вимог товарів запропонованих Товариством
№ з/п Назва параметру Технічні характеристики, які вимагаються замовником Технічні характеристики, які пропонуються учасником
1 Обладнання Підіймач 2-х стійковий 6т електрогідравлічний з верхньою синхронізацією TLT260AT LAUNCH в комплекті з гідравлічною рідиною 10л Підйомник двостоїчний 6т Well Kraft 3460 в комплекті з гідравлічною рідиною 10л
Вантажопідйомність 6т 6т
Тип приводу електрогідравлічний електрогідравлічний
Потужність двигуна 3 кВт 3 кВт
Висота підйому 1920 мм 1920 мм
Розміри 4110х850х4810 мм 4110х850х4810 мм
Висота підхвату 110 мм 110 мм
Напруга живлення 380В 380В
Розблокування стопорів електромагнітна електромагнітна
Час підйому 65 с 65 с
Час опускання 20 с 20 с
Відстань між стійками 3350 мм 3350 мм
Ширина проїзду 3050 мм 3050 мм
Довжина передніх лап 950-1800 мм 950-1900 мм
Довжина задніх лап 950-1800 мм 950-1900 мм
Гарантійний термін 60 місяців 60 місяців
Кількість гідравлічної рідини в комплекті 10л 10л
Навіть не володіючи спеціальними знаннями в технічній сфері, чітко видно, що технічні вимоги до товарів, які запропоновані Товариством є ідентичні тим, щовимагаються Замовником.
Незважаючи на це, Замовником відхилено пропозицію ТОВ "ВЕЛЛ КРАФТ" з остаточною пропозицією 198 000,00 з ПДВ.
Наголошуємо, що Товариство вживатиме вичерпних і достатніх заходів щоб вимоги закону і конкурентна політика були дотримані і в майбутньому не мали місця.
Відомості, які зазначені у даній скарзі, а також інші фактичні обставини, наводять на думку про можливі антиконкурентні і узгоджені дії організатора закупівлі і окремих учасників. Натомість, інші військові частини, а також і багато інших державних органів і установ при закупівлі обладнання організовують конкурентні, чесні закупівлі і навіть якщо надають перевагу тому чи іншому виробнику або конкретним технічним вимогам, то відображають інформацію про можливість постачання відповідних аналогів. Як наслідок пропагується не тільки чесна, конкурентна гра, а й суттєво виграє державний бюджет, конкретні організатори і загалом держава, при цьому не отримується товар гіршої якості. За таких належних умов організації тендерних закупівель ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» неодноразово ставало переможцем тендерних закупівель, в тому числі і в період воєнного стану, і на цьому вигравали всі сторони.
До прикладу, Військовою частиною 3002 було проведено закупівлю на ідентичний товар, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-06-015024-a, проте з можливістю постачання аналогу, де в результаті аукціону Військовою частиною 3002 зекономлено державні кошти в сумі 106 801,00 грн.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тендерна документація Військової частини А3814 є дискримінаційною та такою, що не забезпечує конкуренцію учасників і зважаючи на аналіз поняття конкуренції, що надано в Законі України «Про захист економічної конкуренції» як змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Окрім цього, переможцем відкритих торгів визнано ТОВ «ЛАУНЧ Україна», код ЄДРПОУ 39803574 з ціновою пропозицією 230 199,96 грн з ПДВ, що на 32 199,96 грн. більше ніж пропозиція ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ».
Таким чином, держава в особі Військової частини А3814, в період воєнного стану, за умови крайнього дефіциту грошових коштів, необхідності міжнародних запозичень державою, і інших багатьох негативних факторів сьогодення, за рахунок неправильної організації тендерної закупівлі або внаслідок особистої зацікавленості окремих суб’єктів, на одній тендерній закупівлі може втратити 32 199,96 грн., що враховуючи загальний бюджет закупівлі є особливо значною сумою.
Вказаними протиправними діями посадових осіб Військової частини А3814 може бути завдано шкоди державному бюджету України в особі Військової частини А3814 на суму 32 199,96 грн грн.
У вказаних діях вбачаються ознаки розтрати майна службовими особами Національного університету оборони України шляхом зловживання своїм службовим становищем в умовах воєнного стану за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 Кримінального кодексу України, що караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Враховуючи вищевикладене,
ПРОСИМО:
Військову частину А3814:
- відхилити пропозицію учасника відкритих торгів - ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 39803574 та відмінити вказану закупівлю;
Міністерство оборони України:
- провести службову перевірку за фактом можливих неправомірних дій службових осіб Військової частини А3814 щодо підготовки та проведення закупівлі;
Офіс Генерального прокурора
Державне бюро розслідувань:
- внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо вчинення кримінального правопорушення - розтрати майна службовими особами Військової частини А3814 шляхом зловживання своїм службовим становищем в умовах воєнного стану за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 Кримінального кодексу України.
Директор ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» І.М. Чубко
13.03.2025
Пов'язані документи:
Учасник
- Doc_20250313_0017.pdf 13.03.2025 21:33
- протокол 81.pdf 14.03.2025 15:34
Дата подачі:
13.03.2025 21:33
Вирішення:
Закупівля здійснюється державним замовником у сфері оборони на виконання норм Закону України “Про оборонні закупівлі” відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості). Відповідно до п. 8 Особливостей дана закупівля здійснюється у порядку проведення спрощеної закупівлі, визначеної Законом України “Про публічні закупівлі”(далі – Закон) з урахуванням положень визначеними Особливостями.
У відповідь на дану вимогу зазначаємо наступне. Навіть не володіючи спеціальними знаннями у сфері публічних закупівель, чітко можна встановити, що тип закупівлі - спрощена закупівля, передбачає право приймання аналогів та/або еквівалентів у пропозиціях Учасників, а не обов’язок Замовника. Оскільки нормами абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону передбачено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях Учасника. Таким чином, беручи до уваги задачі які виконуються військовою частиною та враховуючи вимоги до умов у яких будуть використовуватись дані засоби у Замовника є потреба у закупівлі саме вказаного предмету закупівлі «Підіймач 2-х стійковий 6т електрогідравлічний з верхньою синхронізацією TLT260AT LAUNCH в комплекті з гідравлічною рідиною 10л», а не його аналогу та/або еквіваленту.
Учасник ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ», у своїй документації (файл: порівняльна 6т.pdf) відобразивши порівняння свого запропонованого товару та товару, який був вказаний Замовником, вже підкреслює невідповідність технічних характеристик запропонованого Учасником товару. У подальшому після відхилення даної пропозиції через невідповідність товару, з Вашої сторони було надано вимогу, де повторно вказано невідповідність характеристик визначених Замовником.
Навіть не володіючи спеціальними знаннями в технічній сфері, можна дійти до висновку, що технічні вимоги, які були наведені ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» не відповідають вимогам Замовника.
Учасник ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» у вимозі зазначає наступне: «Тендерна документація Військової частини А3814 є дискримінаційною та такою, що не забезпечує конкуренцію учасників і зважаючи на аналіз поняття конкуренції, що надано в Законі України «Про захист економічної конкуренції» як змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку». Проте, на противагу наведеному вище, військова частина А3814 звертає Вашу увагу на факт виявлення компетентними органами порушення Вами законодавства про захист економічної конкуренції та про публічні закупівлі під час участі у торгах на закупівлю вантажного шиномонтажного стенда, що підтверджується рішенням Адміністративної колегії Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 15 грудня 2020 року № 60/72-р/к.
Таким чином, документально підтверджено порушення Вами, як учасником торгів, принципів здійснення публічних закупівель, на які Ви посилаєтесь, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям та зловживанням.
Також хочемо зазначити, що до розтрати майна службовими особами Національного університету оборони України військова частина А3814 не має жодного відношення.
Враховуючи вищезазначене, вимога учасника ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» відхилена.
Статус вимоги:
Відхилено