• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт антикорозійного покриття напірних трубопроводів

Торги відмінено

7 266 666.67 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 333.33 UAH
Період оскарження: 26.02.2025 10:07 - 28.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: cc093dc71507401ebb70a7f379062612
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-26-002054-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2025 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.03.2025 13:36
Дата виконання рішення Замовником: 25.03.2025 16:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.03.2025 № 3868-р/пк-пз внести зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів та подовжити кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 31.03.2025
Автор: ФІРМА "ХІМЗАХИСТ" У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ, Сергій Мойсеєнко +380674859119 7879869@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2db85a649be64c488bf6dcdebb700a84
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 26.02.2025 р. Замовник оприлюднив Оголошення про закупівлю: UA-2025-02-26-002054-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предметом закупівлі зазначено: ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт антикорозійного покриття напірних трубопроводів. ДК 021:2015: 45440000-3 Фарбування та скління.
ФІРМА "ХІМЗАХИСТ" У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1) Відповідно до п. 9 розділу ІІІ ТД, Замовником встановлено вимоги щодо перевірки учасника про поширення/непоширення на нього заборон встановлених, нормативно-правовими актами, прийнятими у зв’язку з військовою агресією/правовим режимом воєнного стану , а саме:
На учасника не повинні поширюватися заборони, встановлені нормативно-правовими актами, прийнятими у зв’язку з військовою агресією/правовим режимом воєнного стану.
Крім того, учасник торгів, його кінцевий бенефіціарний власник/засновник у період дії правового режиму воєнного стану в Україні не повинен мати зв’язків з Російською Федерацією/Республікою Білорусь/Ісламською Республікою Іран, а саме:
– кінцевий бенефіціарний власник/засновник учасника з 24.02.2022 року не провадить господарську діяльність; не є бенефіціарним власником/засновником/директором юридичної особи, яка зареєстрована в Російській Федерації/Республіці Білорусь/Ісламській Республіці Іран; не має представництва в Російській Федерації/Республіці Білорусь/Ісламській Республіці Іран, не має господарських зв’язків з юридичними/фізичними особами-резидентами Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран;
– учасник торгів з 24.02.2022 року не постачає товар до Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; не має представництва в Російській Федерації/Республіці Білорусь/Ісламській Республіці Іран.
У разі поширення на учасника вищезазначених заборон, або встановлення замовником зв’язку учасника/його бенефіціарного власника/засновника з Російською Федерацією/Республікою Білорусь/Ісламською Республікою Іран, тендерна пропозиція учасника буде визнана такою, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого ч. 3 ст. 22 Закону, та буде відхилена замовником відповідно до абзацу восьмого підпункту 1 або абзацу п'ятого підпункту 2 п. 44 Особливостей.

1.1) Виходячи з наведеного, ми повністю згодні з тим, що учасник торгів, його кінцевий бенефіціарний власник/засновник у період дії правового режиму воєнного стану в Україні не повинен мати зв’язків зокрема з Російською Федерацією. Але хочемо звернути увагу на те, що Замовник зазначає безпосередньо дату повномасштабного вторгнення, а саме з 24.02.2022 р.
Відповідно до п. 1 розділу 1 ТД зазначено: тендерна документація розроблена відповідно до норм і положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Терміни, які використовуються в цій тендерній документації, вживаються у значеннях, наведених у Законі та Особливостях.
Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до абзацу 8 п. 44 Особливостей зазначено, що Замовник відхиляє пропозицію Учасника у зв'язку з тим, що: учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
Засновником та кінцевим бенефіціарним власником потенційного учасника, ФІРМИ "ХІМЗАХИСТ" У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ є громадянин України, Мойсеєнко Сергій Валентинович. Адреса реєстрації: Україна, 68000, Одеська обл., місто Іллічівськ(п), вул. Данченко, будинок 2, квартира 8. Статутний внесок: 2 850 000 (95%). Відповідну інформацію можна перевірити у єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search.
Станом на 24.02.2022 року Мойсеєнко Сергій Валентинович був одночасно засновником Товариства з обмеженою відповідальністю «ХІМЗАХИСТ», основний державний реєстраційний номер (ОДРН) 1107746836746 (надалі – Юридична особа), яка зареєстрована на території Російської Федерації, проте вже 27.09.2022 року припинив свої зобов’язання прав щодо зазначеної юридичної особи, що підтверджується листом запису єдиного державного реєстру юридичних осіб, форма №Р50007 (додається до скарги).
Виходячи з наведеного, ФІРМА "ХІМЗАХИСТ" У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ, маючи засновником та кінцевим бенефіціарним власником громадянина України, який був станом на 24.02.2022 р., одночасно засновником юридичної особи, яка зареєстрована в Російській Федерації, проте після повномасштабного вторгнення вийшов зі їх складу чим припинив свої зобов’язання прав щодо зазначеної юридичної особи, може отримати незаконну підставу для дискваліфікації від Замовника, приймаючи участь у закупівлі, навіть не зважаючи на те, що самі Особливості були прийняті та затверджені 12.10.2022 р., та які в свою чергу не містять жодних наведених Замовником обмежень та заборон.
Вважаємо, що встановлення такої вимоги не має жодного відношення до чинного законодавства України, зокрема до Особливостей згідно яких Замовник проводить закупівлю, та є дискримінаційним по відношенню тих учасників кінцеві бенефіціарні власники/засновники, яких є громадянами України, та були засновникам юридичних осіб які зареєстровані на території зокрема Російській Федерації але припинили свої зобов’язання та відносини до таких юридичних осіб вже після повномасштабного вторгнення 24.02.2022 року, а не до нього, як по суті вимагає Замовник.
Виходячи з наведеного просимо зобов’язати Замовника прибрати відповідну вимогу. Вважаємо, що Замовник не має жодного права забороняти брати участь у закупівлі тим учасникам чиї кінцеві бенефіціарні власники/засновники, громадяни України, які припинили всі відносини, зокрема складу засновників юридичних осіб зареєстрованих у Російській Федерації після 24.02.2022 року.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) Листом запису єдиного державного реєстру юридичних осіб, форма №Р50007 від 27.09.2022 р. з перекладом.

Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) Лист запису єдиного державного реєстру юридичних осіб, форма №Р50007 від 27.09.2022 р. з перекладом.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації