• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шлак доменний відвальний (ДК 021:2015 – 14630000-6 Шлак, окалина, відходи та скрап чорних металів)

Торги не відбулися

280 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 400.00 UAH
Період оскарження: 24.02.2025 14:16 - 01.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На неправомірні дії Замовника у вигляді порушення порядку проведення Процедури закупівлі і незаконне визначення Переможцем закупівлі - Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХПРОМТРАНС".

Номер: 3267a5028e2a459589ad4ab29e266451
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-24-008385-a.b3
Назва: На неправомірні дії Замовника у вигляді порушення порядку проведення Процедури закупівлі і незаконне визначення Переможцем закупівлі - Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХПРОМТРАНС".
Скарга:
24 лютого 2025 року Комунальним підприємством Дніпропетровської обласної ради "АУЛЬСЬКИЙ ВОДОВІД" (далі – Замовник) було оголошено закупівлю по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю предмету Шлак доменний відвальний (ДК 021:2015 – 14630000-6 Шлак, окалина, відходи та скрап чорних металів). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05.03.2025 р. Фізична особа – підприємець Полагейкіна Олександра Анатоліївна (надалі Скаржник) взяла участь у вищевказаній закупівлі. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники з ціновими пропозиціями Найменування учасника Остаточна пропозиція Рішення ТОВ «МАРЛІН ІНК» 175 560,00 Відхилено ФОП ПОЛАГЕЙКІНА ОЛЕКСАНДРА АНАТОЛІЇВНА 217 000,00 Відхилено ТОВ "ТЕХПРОМТРАНС" 277 920,00 Переможець 1) Учасник №1 ТОВ «МАРЛІН ІНК» Код ЄДРПОУ 45197711 - цінова пропозиція становила 175 560,00 грн. (пропозицію учасника відхилено прийнятим Замовником протокольним рішенням від 04.04.2025 р.); 2) Учасник №2 ФОП ПОЛАГЕЙКІНА ОЛЕКСАНДРА АНАТОЛІЇВНА Код ЄДРПОУ: 3094102688 із ціновою пропозицією 217 000,00 грн. Скаржник (пропозицію відхилено прийнятим Замовником протокольним рішенням № 10\03\25-1 від 10.03.2025); 3) Учасник №3 ТОВ "ТЕХПРОМТРАНС" Код ЄДРПОУ 43547842 із найбільшою ціновою пропозицією 277 920,00 грн. (визнано Замовником протокольним рішенням від 16.04.2025 Переможцем процедури закупівлі). Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, Переможцем Процедури закупівлі визначено ТОВ "ТЕХПРОМТРАНС". Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ТЕХПРОМТРАНС" оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 16.04.2025, 14:42:47 год. Однак, Скаржник не погоджується з Протокольним рішенням, прийнятим уповноваженою особою Замовника, вважає його незаконним та таким, що порушує принцип об'єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі, принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до учасників, закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», порушує порядок проведення Процедури закупівлі, встановлений у частині 16 статті 29, статті 31 Закону, пункт 43, пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі за текстом Особливості, у відповідному відмінку), та порушує право скаржника в зазначеній закупівлі. Для об'єктивного обґрунтування неправомірності прийнятого спірного рішення Замовника, нижче наведено фактичні обставини та аргументи щодо кожної з підстав незаконного визначення Переможцем закупівлі ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС». Детально ознайомившись з Тендерною пропозицією Учасника – Переможця Скаржник вважає, що тендерна пропозиція ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС», не відповідає вимогам Тендерної документації Замовника та містить очевидні грубі порушення, а саме: Тендерна документація Замовника містить такі вимоги: Додаток 3 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ - довідку у довільній формі (за підписом учасника, завірену печаткою учасника (в разі використання), що містить відомості про виробника товару, що пропонується учасником до постачання, (назва, адреса). Вивчивши надану ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» довідку, що містить відомості виробника товару вих.№12 від 28.02.2025 року , зазначаємо , що даний документ не містить важливі дані зазначені в вимогах тендерної документації Замовника, а саме: довідка містить назву підприємства виробника ПРАТ «КАМЕН СТАЛЬ», але відсутня адреса виробника товару. Для усунення невідповідностей Учаснику - Переможцю було надано строк 24 години, визначений Особливостями. Але зазначена вище невідповідність в довідці про виробника ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» серед зазначених до виправлення помилок Замовником не було. Вважаю даний факт грубим порушенням Замовником для об'єктивного обґрунтування неправомірності та порушення прав та рівності учасників. Особливо з зважаючи не те, що у випадку надання аналогічної довідки Скаржником відповідно до якої вказано виробником товару ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДНІПРОВСЬКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ» - назва підприємства до перейменування (нова назва ПРАТ «КАМЕН СТАЛЬ»), але вказано адресу та контактні телефони виробника, але зазначена інформація в довідці Скаржника була визначена як недостовірна, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. (ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 10\03\25-1 від «10» березня 2025 року) .
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2025 17:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.05.2025 12:33
Дата виконання рішення Замовником: 05.05.2025 11:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати Рішення від 16.04.2025 згідно з яким тендерна пропозиція ТОВ "ТЕХПРОМТРАНС" ЄДРПОУ 43547842 (далі-Учасник) повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т. ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника та ТОВ "ТЕХПРОМТРАНС" визнана переможцемта, Повернути ТОВ "ТЕХПРОМТРАНС" на кваліфікацію та відхилити.
Автор: ФОП ПОЛАГЕЙКІНА ОЛЕКСАНДРА АНАТОЛІЇВНА, Олександра Полагейкіна 380685157500 aleksapol33@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8161f2f2888a4d4388869cb09e8773c1
Заголовок пункту скарги: Порушення пов' язані з не відповідністю тендерної пропозиції технічним вимогам Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Продовжуючи досліджувати виконання вимог тендерної документації ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» зазначаю, що згідно Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ учасник має надати - сертифікат якості на шлак доменний відвальний, що містить інформацію про походження (виробника) товару, що пропонується до постачання, його хімічний склад, гранулометричний склад тощо.».
При вивчені наданих ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» сертифікатів було виявлено, що сертифікат якості №2/24/Quality Certificate №2/24 Шлак доменний відвальний 10-60мм/BFS 10-60mm ТУ У 08.1-39931341-001:2017 Походження/Origin: ПрАТ "КАМЕТ СТАЛЬ"/PJSC KAMET-STEEL дійсний до 31.12.2024 р., тобто на дату подачі тендерної пропозиції є не дійсним.
Вказане порушення в пропозиції ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» стосується виконання вимог технічної специфікації (технічні та якісні характеристики предмета закупівлі) і відповідно до пункту 43 Особливостей, не можуть бути кваліфіковані як невідповідності та бути виправленими.
Отже відповідно до Постанова КМУ №1178 виправленню не підлягає невідповідність в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі
Враховуючи наведене, ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» не підтвердило відповідність технічної специфікацій у спосіб, передбачений умовами тендерної документації, а отже його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та мала бути відхилена останнім відповідно до вимог Закону та Особливостей.
Слід також зазначити, що за аналогічну підставу щодо відсутності сертифікату відхилено пропозицію Скаржника, а ось невідповідність тендерної пропозиції технічним вимогам Переможця Замовник проігнорував.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0686507ab9b944cd811506d4975c88d8
Заголовок пункту скарги: Порушення пов' язані з не відповідністю тендерної пропозиції технічним вимогам Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Продовжуючи досліджувати виконання вимог тендерної документації ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» зазначаю, що згідно Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ учасник має надати - сертифікат якості на шлак доменний відвальний, що містить інформацію про походження (виробника) товару, що пропонується до постачання, його хімічний склад, гранулометричний склад тощо.».
При вивчені наданих ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» сертифікатів було виявлено, що сертифікат якості №2/24/Quality Certificate №2/24 Шлак доменний відвальний 10-60мм/BFS 10-60mm ТУ У 08.1-39931341-001:2017 Походження/Origin: ПрАТ "КАМЕТ СТАЛЬ"/PJSC KAMET-STEEL дійсний до 31.12.2024 р., тобто на дату подачі тендерної пропозиції є не дійсним.
Вказане порушення в пропозиції ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» стосується виконання вимог технічної специфікації (технічні та якісні характеристики предмета закупівлі) і відповідно до пункту 43 Особливостей, не можуть бути кваліфіковані як невідповідності та бути виправленими.
Отже відповідно до Постанова КМУ №1178 виправленню не підлягає невідповідність в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі
Враховуючи наведене, ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» не підтвердило відповідність технічної специфікацій у спосіб, передбачений умовами тендерної документації, а отже його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та мала бути відхилена останнім відповідно до вимог Закону та Особливостей.
Слід також зазначити, що за аналогічну підставу щодо відсутності сертифікату відхилено пропозицію Скаржника, а ось невідповідність тендерної пропозиції технічним вимогам Переможця Замовник проігнорував.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 243700a6b5cd44968fac7b8b6d9a31b2
Заголовок пункту скарги: Порушення пов'язане з вимогами законодавства кваліфікаційними критеріями учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Пункт І. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям*: Підпункт 1.4. Документ, що посвідчує правове використання власного/орендованого транспортного засобу, вантажопід'ємністю не менше 23 т (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу/договір купівлі – продажу/договір оренди з актом приймання передачі (в разі передачі за актом приймання-передачі) строком дії не менше ніж до 31.12.2025 року).
Додатково для орендованого транспортного засобу/орендованого складського приміщення, що розташоване в межах м. Кам’янського (Дніпропетровської області), учасник у складі своєї пропозиції обов’язково надає гарантійний/ні лист/ти від орендодавця/ців в довільній формі з гарантією дії договору/ів не менш ніж до 31.12.2025р., відсутності будь-яких обмежень або ризиків на використання орендованого майна (судових спорів, застави, арешту, тощо). Гарантійний/ні лист/и повинен(ні) містити:
- Реквізити орендодавця (назва, код ЄДРПОУ).
- Адресу майна, зазначеного в договорі (для орендованого складського приміщення) та/або Номер свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (для орендованого транспортного засобу)
- Підпис уповноваженої особи орендодавця.

Але вивчаючі ці гарантійні листи від орендодавців, які були надані в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» , було визначено відсутність досить важливого на нашу думку елементу документу, а саме дати видачі зазначених гарантійних листів. Відповідно за відсутності дати видачі гарантійних листів, не можливо визначити коли вони були надані, на момент подачі тендеру чи в момент підписання договорів оренди.
Що в свою чергу піддає сумніву чинності наданих учасником гарантійних листів від орендаторів.
При відсутності дати на гарантійних листах довільної форми, можливо зробити висновок що це формальні (несуттєвими) помилки.
Але, по-перше, формальні (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Ключова ознака формальної помилки полягає в тому, що така помилка жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції, тобто в результаті такої помилки неможливо дійти висновку, що якась із вимог тендерної документації не була виконана. А тому формальні помилки не повинні взагалі братися до уваги при розгляді тендерної пропозиції: замовнику не потрібно жодним чином фіксувати такі помилки, складати окремі протоколи про визнання таких помилок формальними й тим більше ставити результат розгляду тендерної пропозиції у залежність від них.
Переліку формальних помилок затверджено наказом Мінекономіки від 15.04.2020 N№ 710, зареєстрованим у Мін'юсті 29.07.2020 за №№ 715/34998 (далі Перелік № 710). Звертаємо увагу, що Перелік №№ 710 є нормативно- правовим актом і має юридичну силу, тобто є обов'язковим. Переліком №№710 передбачено як формальну помилку подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. Отже відсутність вихідного номера допускається і не потребує виправлення.
Дата в даному випадку не може бути віднесена до несуттєвих помилок, якщо наявність дати несе суттєве навантаження і має значення та впливає на хід закупівлі, розгляді сприйняття пропозиції, то тоді це може бути аргументом для проставлення дати учасником.
По-друге, дана дата не проставлена на документі виданому не учасником, а орендаторами, і відповідно відсутність дати, тягне за собою сумніви, щодо дійсності даних гарантійних листів, оскільки як зазначалось раніше гарантійні листи могли бути видані підчас підписання договорів оренди, а на дату подачі тендерної пропозиції, бути скасованими.
Виходячи, з вищевикладеного вважаємо відсутність дати видачі гарантійних листів грубим порушенням, який призводить до недійсності поданих гарантійних листів, що в свою чергу тягне за собою не відповідність ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» кваліфікаційним вимогам визначеним тендерною документацією Замовника.

Враховуючи наведене, у складі тендерної пропозиції Переможця відсутні документи, який підтверджують:
- якість запропонованого товару у спосіб визначений Замовником,
- не надані належним чином оформлені кваліфікаційні документи
а, отже, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відтак, у Замовника були підстави для відхилення тендерної пропозиції Переможця, на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник не об'єктивно та упереджено оцінив та розглянув пропозицію ТОВ «ТЕХПРОМТРАНС» порушив права всіх учасників даного тендеру на добросовісну конкуренцію. Замовник зловживаючи своїми правами, з метою обмеження добросовісної конкуренції та дискримінації не відхилив тендерну пропозицію Переможця так само, як відхилив пропозиції інших Учасників, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, оскільки вона не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.

Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов'язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:

1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);

2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення Переможцем Товариством з обмеженою відповідальністю "ТЕХПРОМТРАНС".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: 2f6e24a6de1441e69879bc8973fade55
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-24-008385-a.a2
Назва: СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.03.2025 19:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2025 14:01
Дата виконання рішення Замовником: 29.03.2025 17:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 06.03.2025 (далі -Рішення), згідно з яким на підставі підпункта 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника - ТОВ "МАРЛІН ІНК" Код ЄДРПОУ 45197711 підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.03.2025 № 4388-р/пк зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "МАРЛІН ІНК" (код ЄДРПОУ: 45197711) за процедурою закупівлі — "Шлак доменний відвальний (ДК 021:2015 – 14630000-6 Шлак, окалина, відходи та скрап чорних металів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-24-008385-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Замовник вирішив Скасувати Рішення від 06.03.2025 та повернути ТОВ "МАРЛІН ІНК" Код ЄДРПОУ 45197711 на кваліфікацію.
Автор: ТОВ "МАРЛІН ІНК", Кристина Швидунова +380671467115 shvydunova28@icloud.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 702ae60dcbf540be831c3d6b77f371b7
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "МАРЛІН ІНК"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 06 березня 2025 року Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "МАРЛІН ІНК", що оформлено протоколом № 06\03\25-1. Підставою для відхилення замовник зазначив невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, а саме розбіжності в інформації щодо виробника товару.
Зокрема, у протоколі зазначено, що в довідці про виробника товару ТОВ "МАРЛІН ІНК" зазначило виробником ТОВ "РЕСАЙКЛІНГ СОЛЮШИНС", тоді як у сертифікаті якості вказано виробника ПрАТ "КАМЕТ СТАЛЬ". Замовник розцінив це як невідповідність вимогам тендерної документації.
Підстави для оскарження:
1. Невідповідність висновків замовника фактичним даним:
- ТОВ "РЕСАЙКЛІНГ СОЛЮШИНС" є комплексним оператором з управління побічними продуктами та відходами металургійної, теплоенергетичної та вугільної промисловості України.
- Компанія спеціалізується на переробці та повторному використанні таких відходів, як металургійні шлаки, рідкісні й технічні гази, золошлакові матеріали, шахтний метан тощо.
- Сертифікат якості №14/01 та сертифікат якості №2/24, які були надані учасником у складі тендерної пропозиції, видані саме ТОВ "РЕСАЙКЛІНГ СОЛЮШИНС", що підтверджує їхню відповідність як постачальника цієї продукції.
- У сертифікатах зазначено походження товару: ПрАТ "КАМЕТ СТАЛЬ", що узгоджується з наданою учасником довідкою про виробника товару №01-07/185 від 28.02.2025.
У довідці про виробника товару №01-07/185 від 28.02.2025, наданій учасником у складі тендерної пропозиції, також вказано:
«Назва підприємства: ТОВ "РЕСАЙКЛІНГ СОЛЮШИНС"
Юридична адреса: пров. Бехтерівський, 12Б, кабінет 7, 04053, Київ, Україна
Код ЄДРПОУ: 42561761
Походження товару: ПрАТ "КАМЕТ СТАЛЬ"»
Таким чином, інформація у наданих довідці та сертифікатах є ідентичною та не суперечить одна одній. Замовник неправомірно трактував це як розбіжність.
2. Порушення пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель (Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022)
- Згідно з п. 43 Особливостей, якщо невідповідність може бути усунена шляхом надання додаткової інформації, замовник зобов'язаний звернутися до учасника з вимогою щодо усунення невідповідності, чого не було зроблено.
- Відхилення тендерної пропозиції без надання можливості усунути можливу невідповідність є порушенням порядку здійснення закупівель.
3. Неправомірне застосування п. 44 Особливостей здійснення закупівель
- Пункт 44 дозволяє відхилення пропозиції лише у разі, якщо невідповідність тендерної документації є суттєвою та не підлягає усуненню.
- В даному випадку замовник не мав підстав вважати, що інформація про виробника суперечить вимогам тендерної документації, оскільки сертифікат якості підтверджує походження товару відповідно до інформації, поданої учасником.
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ТОВ «МАРЛІН ІНК» була неправомірно відхилена, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

На дискримінаційні умови ьендерної документації

Номер: 4ab9af62fa9145d586ee2817408f6fc8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-24-008385-a.c1
Назва: На дискримінаційні умови ьендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.02.2025 15:25
Автор: ФОП Полагейкіна Олександра Анатоліївна, Полагейкіна Олександра 380685157500 aleksapol33@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 84e01262bd584ac1b32c060577f3a0a9
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги щодо наявності у ФОПа найманих працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини 4 статті 5 та частини 2 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог. Однак у даній закупівлі замовник вимагає, щоб ФОП мав щонайменше трьох найманих працівників та надав відповідну звітність по ним.
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки:
1. Обмежує участь ФОП, які працюють без найманих працівників або залучають спеціалістів на підставі цивільно- правових договорів (стаття6 Цивільного Кодексу України)2. Порушує принципи вільної конкуренції, встановленні статтею 5 Закону "Про публічні закупівлі"
3. Не відповідає реальним вимогам до виконання робіт чи надання послуг у межах цієї закупівлі.
Прошу усунути дискримінаційну вимогу та внести відповідні зміни в тендерну документацію
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації