• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони))

Завершена

573 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 869.50 UAH
Період оскарження: 21.02.2025 13:43 - 26.02.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Невідхилення тендерної пропозиції ТОВ "БВС РИТЕЙЛ", яка підлягала відхиленню відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей

Номер: ca1f23c0a5af4be19bf1d9680a8139a5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-21-005192-a.a2
Назва: Невідхилення тендерної пропозиції ТОВ "БВС РИТЕЙЛ", яка підлягала відхиленню відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей
Вимога:
ТОВ «ВЕЛЕС ДХ» встановлено порушення Замовником, а саме: невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей. Замовником обрано переможцем процедури відкритих торгів з особливостями №UA-2025-02-21-005192-a - ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» з порушенням норм законодавства про публічні закупівлі. ТОВ «ВЕЛЕС ДХ» вважає, що Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» на підставі наступного. 1) В додатку 1 до тендерної документації передбачено: «4. Учасник повинен забезпечити можливість видачі талонів на всю замовлену кількість придбаного Замовником товару (палива) (надати гарантійний лист)». 2) В додатку 2 до тендерної документації передбачено: «4. Учасник повинен забезпечити можливість видачі талонів на всю замовлену кількість придбаного Замовником товару (палива) (надати гарантійний лист)». Учасником процедури відкритих торгів з особливостями ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44098532) у складі тендерної пропозиції не подано гарантійний лист про те, що Учасник забезпечить можливість видачі талонів на всю замовлену кількість придбаного Замовником товару (палива). Відповідно до абз. 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: «не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». ТОВ «ВЕЛЕС ДХ» вимагає скасувати рішення Замовника про обрання переможцем процедури відкритих торгів з особливостями №UA-2025-02-21-005192-a - ТОВ «БВС РИТЕЙЛ», відхилити тендерну пропозицію ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» та скасувати (відмінити) процедуру відкритих торгів з особливостями №UA-2025-02-21-005192-a. Перелік документів та інших матеріалів, які підтверджують обставини, які викладені у скарзі, містяться за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-21-005192-a у загальному доступі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу від 21.03.2025 року повідомляю, що відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, оскарженнявідкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII з урахуванням Особливостей. За учасником залишається право оскарження.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: def7693148974082a460574276f57a22
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-21-005192-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 06.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2025 15:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.03.2025 18:58
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛЕС ДХ", ВЯЧЕСЛАВ ХРЯПА 380668298749 velesdx@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cc3eccc62337442c8f6a8c416e45f298
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Комунальним некомерційним підприємством "Кобеляцька міська лікарня" Кобеляцької міської ради (далі також – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти Бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони)»,
Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі
Бензин А-95 (талони) ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти
дизельне паливо (талони)) ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти
оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-21-005192-a.
Процедуру закупівлі було оголошено у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178).
Тендерна документація до процедури закупівлі № UA-2025-02-21-005192-a, затверджена рішенням Уповноваженої особи Замовника відповідно до протокольного рішення від «21» лютого 2025 р. № 71, як наведено у тендерні документації (далі – Документація).
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
ТОВ «ВЕЛЕС ДХ», яке має намір взяти участь у процедурі закупівлі № UA-2025-02-21-005192-a, позбавлене такої можливості через виявлений ряд вимог Документації Замовника, які на нашу думку є дискримінаційними по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі скаржника ТОВ «ВЕЛЕС ДХ», штучно звужують конкуренцію та є такими, що порушують права та законні інтереси скаржника, основні принципи проведення закупівель, а також суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178.
Відповідно до пункту 55 Особливостей № 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до пункту 59 Особливостей № 1178 скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Тендерною документацією замовника, а саме Додатком 1 до Тендерної документації передбачено, серед іншого, інформацію про наявність: - власних та/або орендованих та/або партнерських АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника на яких буде забезпечена можливість отримати товар, що є предметом закупівлі; - наявність розгалудженої мережі власної (их) та/або орендованої (их) та/або партнерської (их) АЗС по території Полтавської області з обов’язковою наявністю АЗС у с Нові Санжари, м. Полтава.При цьому, розгалуджена мережа АЗС є вимогами про матеріально-технічну базу учасника.
Тендерною документацією замовника, а саме Додатком 2 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦІФІКАЦІЯ згідно предмета закупівлі: Бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони), код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти» передбачено, серед іншого, інформацію про наявність: - власних та/або орендованих та/або партнерських АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника на яких буде забезпечена можливість отримати товар, що є предметом закупівлі; - наявність розгалудженої мережі власної (их) та/або орендованої (их) та/або партнерської (их) АЗС по території Полтавської області з обов’язковою наявністю АЗС у с Нові Санжари, м. Полтава. При цьому, відповідно до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти Бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони)», а наявність АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника та наявність розгалудженої мережі АЗС є вимогами до учасника, а не технічними вимогами до предмету закупівлі.
Згідно норм статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 вказаного Закону.
В свою чергу, відповідно до частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Враховуючи зазначені норми законодавства, інформація про технічні характеристики предмета закупівлі відноситься саме до предмету закупівлі та характеризує саме предмет закупівлі, тобто талони на дизельне паливо, бензин А-95, а інформація про наявність АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника та наявність розгалудженої мережі АЗС, на яких буде здійснюватися заправка відноситься до матеріально-технічної бази учасника та ніяким чином не відноситься до технічних характеристик предмету закупівлі – талонів на дизельне паливо, бензин А-95.
Одночасно з цим, у разі проведення відкритих торгів для закупівлі бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) замовником не застосовуються.

Відповідно до інформації розміщеному на сайті КНП «Кобеляцька міська лікарня» (https://kob-hospital.itmed.org/about-us/), на території Кобеляцької громади медичну допомогу населенню району надають працівники Кобеляцької міської лікарні.
Статут КНП «Кобеляцька міська лікарня» від 2023 року розміщено на сайті Кобеляцької територіальної громади (https://kobelyaky-miskrada.gov.ua/documents/76578-pro-vnesennia-zmin-do-statutu-komunalnogo-nekomerciinogo-pidprijemstva-kobeliacka-miska-likarnia-kobeliackoyi-miskoyi-ra).
Відповідно до п. 1.5. Статуту КНП «Кобеляцька міська лікарня», Підприємство створене на базі відокремленої частини майна комунальної власності Кобеляцької міської ради.
Відповідно до п. 4.2. Статуту КНП «Кобеляцька міська лікарня», Підприємство користується закріпленим за ним комунальним майном, що є комунальною власністю Кобеляцької міської територіальної громади на праві оперативного управління, іншим майном - на підставі відповідних договорів.
Відповідно до п. 6.3.2. Статуту КНП «Кобеляцька міська лікарня», до обов’язків Підприємства відноситься, Планувати свою діяльність з метою реалізації єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я (зі свого напрямку) на території Кобеляцької міської територіальної громади.
Усі потужності КНП «Кобеляцька міська лікарня» та структурні підрозділи розташовано в межах міста Кобеляки.
Тобто Замовник створений для надання медичної допомоги населенню лише в межах міста Кобеляки, Кобеляцької територіальної громади, району.
Нормальна практика коли Замовник для економії палива, часу та коштів вказують відстань від якої точки (наприклад від місцезнаходження Замовника, від місця зберігання автотранспорту, від місця здійснення щоденної господарської діяльності) повинні знаходитися АЗС учасника.
У 2024 році КНП «Кобеляцька міська лікарня» укладено договір на закупівлю аналогічних товарів за процедурою «Відкриті торги з особливостями» (оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-12-11-003417-a). При цьому, тендерна документація не містила вимоги до учасника щодо наявності АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника на яких буде забезпечена можливість отримати товар, що є предметом закупівлі та наявності розгалудженої мережі АЗС по території Полтавської області з обов’язковою наявністю АЗС у с Нові Санжари, м. Полтава.
У 2023 році КНП «Кобеляцька міська лікарня» укладено договір на закупівлю аналогічних товарів за процедурою «Відкриті торги з особливостями» (оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-21-000184-a). При цьому, тендерна документація не містила вимоги до учасника щодо наявності АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника на яких буде забезпечена можливість отримати товар, що є предметом закупівлі та наявності розгалудженої мережі АЗС по території Полтавської області з обов’язковою наявністю АЗС у с Нові Санжари, м. Полтава.
Вищенаведені договори були укладені з ТОВ «ВЕЛЕС ДХ». Згадані договори виконано без зауважень зі сторони Замовника, зокрема щодо своєчасності та об’єму поставленого товару.
Зазначаючи вимогу щодо наявності АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника, Замовник фактично обмежує можливість участі ТОВ «ВЕЛЕС ДХ», адже останній має АЗС на відстані 2,4 км від Замовника. Тобто на 400 м більше ніж зазначено Замовником у тендерній документації.
Наводимо аналіз інформації щодо потенційних учасників, які відповідають вимогам тендерної документації щодо наявності АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника:
1. BVS - ТОВ «БВС Ритейл» (код ЄДРПОУ 44098532).
Сайт: https://bvsua.com/ua/voditeljam/karta-seti

2. WOG - ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» (код ЄДРПОУ 44763104)
Сайт: https://wog.ua/ua/map/


3. ТОВ «Люкспромгаз» (код ЄДРПОУ 39755730)
Сайт: https://www.luxpromgaz.com/%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C

4. ТОВ "САН СТРІМ СИСТЕМС" (код ЄДРПОУ 44583284)
Сайт: https://azs-svoi.com/

Частина 1








Частина 2



Проаналізувавши вищенаведену інформацію, можна зробити висновок, що лише 1 (один) потенційний учасник одночасно відповідає вимогам щодо наявності АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника на яких буде забезпечена можливість отримати товар, що є предметом закупівлі та наявності розгалудженої мережі АЗС по території Полтавської області з обов’язковою наявністю АЗС у с Нові Санжари, м. Полтава. А саме, це BVS - ТОВ «БВС Ритейл» (код ЄДРПОУ 44098532)

Звертаємо увагу, що орієнтовна протяжність маршруту м. Кобеляки – с Нові Санжари – м. Полтава складає 75 км. Для здійснення поїздки по зазначеному маршруту та у зворотному напрямку, більш ніж достатньо палива, що вміщується в один бак транспортного засобу.

За вказаних обставин встановлення умов щодо наявності АЗС на відстані не більше 2 км від Замовника та наявності розгалудженої мережі АЗС по території Полтавської області з обов’язковою наявністю АЗС у с Нові Санжари, м. Полтава, безпідставно включена до тендерної документації та є дискримінаційною вимогою по відношенню до нас.

Враховуючи зазначене дії Замовника, ТОВ «ВЕЛЕС ДХ» не має можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі та запропонувати свою вигідну для Замовника та бюджету міста цінову пропозицію.
З аналізу статей 22 Закону України «Про публічні закупівлі» випливає, що замовник вправі визначати вимоги до учасника і зазначати про них у тендерній документації, яка може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Частиною четвертою статті 22 вказаного Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Чинне законодавство, в тому числі в сфері публічних закупівель не містить вимог щодо обмеження віддаленості заправних станцій від місцезнаходження замовника. Враховуючи зазначене, вищевказані вимоги замовника свідчать про дискримінаційний характер вказаних умов Тендерної документації, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб`єкти господарювання, які відповідають зазначеним критеріям.
З даного питання, слід відмітити позицію органу оскарження при розгляді аналогічних справ відносно віддаленості розташування АЗС потенційних учасників, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника без належного обґрунтування таких умов (рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 25.01.2019 № 807, від 21.10.2019 № 15085).
Зазвичай у межах визначеної території наявні АЗС, як правило, одного власника та/або афілійованих із ним суб'єктів господарювання. Зазначене призводить до звуження кола потенційних учасників торгів, відтак встановлення замовником наведених вище умов тендерної документації без належного обґрунтування порушує один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме недискримінацію учасників. Отже, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель, на що вказує позиція органу оскарження задокументована в Рекомендаціях Антимонопольного комітету України від 09.04.2020 № 17-рк.
Враховуючи усе вищевказане, зазначені вище умови тендерної документації вважаємо такими, що звужують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують наші права та інтереси, як учасника процедури закупівлі.
Додатково про відповідність способу захисту прав Скаржника, зазначаємо, що на думку ТОВ «ВЕЛЕС ДХ», у даних спірних правовідносинах має враховуватися принцип співмірності наслідків реагування скаржника тим невідповідностям, які допущені Замовником в цій закупівлі, та ризиків, які вони можуть утворити, а також справедливого балансу між інтересами суб’єктів господарювання, безпосереднього Замовника і публічними інтересами.
Права та законні інтереси скаржника ТОВ «ВЕЛЕС ДХ» можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника усунути наведені вище невідповідності через внесення відповідних змін до тендерної документації.
Конституційний Суд України у Рішенні від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України).
Отже, оскарження дискримінаційних вимог Документації Замовника відповідає критерію «пропорційності», оскільки ряд суб’єктів господарювання (потенційних учасників), які сумлінно виконують свій обов’язок, мають належний кваліфікаційний рівень, позбавлені права взяти участь у закупівлі, що може призвести до безпідставного порушення прав господарюючих суб`єктів – учасників закупівлі (зокрема, стосовно забезпечення свободи підприємницької діяльності, вільного руху капіталів, товарів та послуг на території України; обмеження державного регулювання економічних процесів у зв'язку з необхідністю забезпечення соціальної спрямованості економіки, що гарантовано Конституцією України, Господарським кодексом, іншими актами законодавства України).
Якщо умовно розібрати дану Скаргу на традиційну юридичну конструкцію порушень Замовника та підстав її подання, то маємо викладене далі.
Об’єкт порушення: права та охоронювані законом інтереси особи, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, зокрема:
• право на добросовісну конкуренцію серед учасників;
• недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
• право учасника брати участь у закупівлі на рівних умовах;
• комерційний інтерес суб'єкта господарювання;
• право на отримання винагороди суб'єктом господарювання за належно виконані договірні умови;
Суб'єкт порушення: Замовник.
Об'єктивна сторона порушення: рішення, дії чи бездіяльність Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, а саме вище перелічені вимоги тендерної документації, які затверджені рішенням Уповноваженої особи Замовника.
Наслідки не усунення: порушення прав та охоронюваних законом інтересів особи, пов'язаних з участю у процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, та численну практику задоволення органом оскарження подібних вимог Скаржників, керуючись статтею 18 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178,

ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника процедури закупівлі Комунальне некомерційне підприємство "Кобеляцька міська лікарня" Кобеляцької міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі (відкриті торги з особливостями) - «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти Бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-21-005192-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї скарги.

Додатки:
1. Витяг з тендерної документації (вимоги, що оскаржуються) Додаток 1 до тендерної документації на 4 арк. в 1 прим.
2. Витяг з тендерної документації (вимоги, що оскаржуються) Додаток 2 до тендерної документації на 2 арк. в 1 прим.
3. Інформація з веб-сайту Замовника про територію діяльності.
4. Статут КНП «Кобеляцька міська лікарня» від 2023 року.
5. Закон України «Про Публічні закупівлі».
6. Постанова КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
7. Рішення Конституційного суду України від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012.
8. Рекомендації Антимонопольного комітету України від 09.04.2020 № 17-рк.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації