• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 - код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів)

Завершена

15 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 77 500.00 UAH
Період оскарження: 20.02.2025 20:10 - 25.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5"

Номер: 9123d4eded70475e93a923545bc48aef
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-20-013296-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2025 15:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.04.2025 14:46
Автор: ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", Ганна Авілко +380676344888 kontraktprodrezerv5@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 28c264d8e1424b0a99b50db6fc989d78
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Комунальне підприємство "Дніпропетровський обласний медичний центр соціально значущих хвороб" Дніпропетровської обласної ради" (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю по предмету ДК 021:2015 - код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів) назва предмету закупівлі послуги за номенклатурою: ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги для інших підприємств або установ, номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-02-20-013296-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 28.02.2025 року до 00:00 год.
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ФОП Рибка Юлія Василівна 13 175 000,00 UAH 12 300 000,00 UAH
ФОП "ШМАЛЬЧЕНКО ІВАН ВАСИЛЬОВИЧ" 13 485 720,00 UAH 12 400 000,00 UAH
ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" 14 259 840,00 UAH
12 698 999,00 UAH

ТОВ "ОЛІМПІУС КОНСАЛТ" 15 499 998,50 UAH 12 699 000,00 UAH

При розгляді тендерних пропозицій протокольним рішенням №б/н щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 19.03.2025 року пропозиція ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» була відхилена.
ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його пропозиції з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також, на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Також, Скаржник вважає, що неправомірне рішення про відхилення його тендерної пропозиції може бути таким, що вчинене Замовником внаслідок корупційних дій або бездіяльності уповноваженої особи.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
ПО-ПЕРШЕ, щодо наданого файлу «Протокол випробувань ВОДА 2025 рік.pdf» який є пошкодженим, що унеможливлює його відкриття та перевірку змісту. Замовником було надано ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» повідомлення про усунення невідповідностей, і під час встановленого терміну була усунена дана невідповідність.
Учасник не погоджується з даним рішенням уповноваженої особи через порушення права Скаржника на виправлення невідповідностей протягом 24 години, що передбачено п.43 Особливостей, оскільки протокол випробувань не змінить найменування послуги, його марку чи модель, і не вплине на технологічний процес приготування страви, що не призведе до зміни складу або способу приготування страви.

Аналогічна позиція була підтверджена рішенням Антимонопольного комітету рішенням №19227-р/пк-пз від 03.12.2024 року та рішенням №19226-р/пк-пз від 03.12.2024 року.
ПО-ДРУГЕ, згідно ч. 10 ст. 11 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник зобов'язаний забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
В даному випадку замовник вказав вимоги щодо надання карток-розкладок, однак ці вимоги стали неможливими для виконання через те, що сам замовник передбачив відповідної інформації щодо виходів страв. Якщо вихід страви не був вказаний у меню Замовником, то учасники не могли зазначити цю інформацію в картки-розкладки, навіть якщо б в дуже хотіли. Проте замовник все одно відхилив пропозицію через відсутність цієї інформації.
Це створило ситуацію, де один з учасників має інформацію, якої не мали інші учасники, що ставить останніх у нерівне становище.
Таким чином, це порушує принцип відкритості та прозорості, оскільки замовник не надав всю необхідну інформацію для складання пропозицій, і учасники не могли виконати умови тендеру на рівних засадах.
Замовник не вказав конкретних виходів страв у меню, що є порушенням чіткості вимог, а відповідно до ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація повинна містити чіткі та однозначні вимоги, щоб учасники могли підготувати свої пропозиції.
В даному випадку замовник не надав цієї інформації, що робить неможливим виконання вимог щодо карток-розкладок, зокрема інформації про вихід страви.
Згідно з інформацією, наданою замовником, в меню, яке було представлено в рамках закупівлі, відбувалося дублювання декількох страв, що є порушенням вимог щодо коректності та прозорості пропозицій. Зокрема, замовник включив до меню:
• дві перші страви;
• два напої;
• дві другі страви;
• два гарніри.
Проте вказано лише вихід страви для одного харчового набору, без зазначення кількості та розшифрування кожної страви окремо, що створює суттєву плутанину та ускладнює порівняння пропозицій. Крім того, замовник не надав додаткової інформації щодо розшифрування зазначених страв, що унеможливлює правильну оцінку їх відповідності вимогам тендеру.
Також наголошуємо, що подача таких страв, як суп, гарнір чи м’ясні страви, не може бути дубльованою в меню. Кожен з цих елементів має бути поданий в єдиному екземплярі для кожного прийому їжі. Дублювання таких страв у меню без належного пояснення призводить до порушення принципів чесної конкуренції та правильної оцінки вартості даного меню.
Незважаючи на те, що замовник заявив вимогу щодо надання технічних карток, його дії в частині дублювання страв і невизначеності, щодо їх складу, мають на меті не забезпечення належної оцінки меню.
Згідно з умовами тендерної документації, замовник надав меню, у якому дублювались деякі позиції: перші страви, другі страви, гарніри та напої. Однак, варто зазначити, що для таких страв вказано лише один вихід для кожної з цих позицій, тоді як замовник не надав чіткої інформації щодо інших варіантів або розшифрування змісту цих страв.
Це створює умови для маніпуляцій, оскільки учасники можуть заявляти у своїх пропозиціях різні варіанти виходів страв, зокрема з різною ціною. У результаті, замовник вказує в закупівлі більш високу ціну за послугу, яка включає дорожчі страви, при цьому в реальності буде подаватися більш дешевий варіант. Це створює можливість для зловживання, оскільки ціна може бути завищена за рахунок "штучного" визначення більш дорогих страв без їх фактичної подачі.
Зокрема, ми вважаємо, що така практика може свідчити про намір замовника разом з учасником маніпулювати бюджетними коштами шляхом завищення цін, що є явним порушенням законодавства щодо публічних закупівель, а також принципів добросовісної конкуренції. Відсутність чітких виходів страв у меню та неправомірне визначення цінового діапазону може бути використано для шахрайства, що веде до неефективного використання державних коштів.
Також звертаємо увагу, що такі дії замовника створюють нерівні умови для всіх учасників закупівлі, оскільки одна з пропозицій може бути штучно занижена в ціні через невизначеність варіантів виходу страв, що є порушенням принципів прозорості та об’єктивності тендерного процесу.
Додатково повідомляємо, що Учасник який обраний переможцем не звертався на платформу «Прозорро» з питанням щодо виходів страв щоб мати офіційну відповідь від замовника, про вихід страв який не зазначений в меню, це ще більше підтверджує порушення, адже яким способом переможець мав інформацію щодо виходів страви, якою не володіли інші учасники.
Додатково, якщо інший учасник мав інформацію про виходи страв, а також зміг надати картки-розкладки вчасно та відповідно до вимог, виникає питання про можливе неналежне поводження замовника, яке могло створити умови для переваги цього учасника. Це може свідчити про наявність «корупційної складової» або «необ'єктивного ставлення до учасників», що є порушенням принципу добросовісної конкуренції.
Зважаючи на вищезазначене, відхилення пропозиції учасника через відсутність інформації щодо виходу страв є неправомірним. Якщо замовник не надав чітких вимог до виходу страв у тендерній документації, і відповідно учасники не могли ці виходи вказати у своїх картках-розкладках, це не повинно бути підставою для відхилення їхніх пропозицій. Вимога до надання такої інформації без попередніх роз'яснень і без чітких вказівок є не тільки незаконною, а й порушує принципи рівності та прозорості конкурсу.
За таких умов тендерна пропозиція ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» БУЛА НЕПРАВОМІРНО ВІДХИЛЕНА.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Відхиливши пропозицію учасника ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» Замовник порушив принцип відкритості про прозорості процедури закупівлі та нахабно проігнорував, що Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо скасування рішення про визначення ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" переможцем процедури закупівлі за номером UA-2025-02-20-013296-a (ДК 021:2015 - код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів) ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги)

Номер: 2b26bd577ded457290eb8176541b44ff
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-20-013296-a.c1
Назва: Вимога щодо скасування рішення про визначення ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" переможцем процедури закупівлі за номером UA-2025-02-20-013296-a (ДК 021:2015 - код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів) ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги)
Вимога:
Протоколом Уповноваженої особи від 13.03.2025р. було визнано ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» переможцем процедури закупівлі UA-2025-02-20-013296-a. Відносно чого бажаємо зазначити наступне: 1.Відповідно до пункту 7 Додатку 3 до тендерної документації, який містить інформацію про технічну специфікацію до предмета закупівлі, 7. Процес приготування страв має здійснюватись із використанням якісної води, придатної для споживання. Тому Учасник має надати протокол випробувань води за адресою точки виробничих потужностей Учасника, виданий не раніше 2025 року або надати лист-пояснення щодо того, яку воду планує використовувати Учасник та протокол випробувань води. Учасником, ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» було надано в складі тендерної пропозиції файл «Протокол випробувань ВОДА 2025 рік.pdf». Разом з тим, під час перевірки виявилося, що наданий файл «Протокол випробувань ВОДА 2025 рік.pdf» є пошкодженим, що унеможливлює його відкриття та перевірку змісту. Неможливість перевірки наданого файлу «Протокол випробувань ВОДА 2025 рік.pdf» прирівнюється до його фактичної відсутності, що є порушенням вимог тендерної документації щодо повноти та достовірності поданих матеріалів. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, який містить інформацію про технічну специфікацію до предмета закупівлі, Виконавець послуг повинен забезпечити для пацієнтів закладу щоденне приготування та постачання (доставку) на сніданок, обід та вечерю «готових страв» високої якості за тижневим циклічним меню Додаток № 8 (файл«Додаток 8 Тижневе меню (03.12.2024).xlsx») Відповідно до абзаців 1 і 2 пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи те, що наданий файл «Протокол випробувань ВОДА 2025 рік.pdf» є пошкодженим, що унеможливлює його відкриття та перевірку змісту МІСТИТЬ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО ПРОПОНУЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ В ЙОГО ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ, У ЗАМОВНИКА БУЛО ВІДСУТНЄ ЗАКОНОДАВЧЕ ПРАВО ДЛЯ НАДАННЯ ПОВІДОМЛЕННЯ З ВИМОГОЮ ПРО УСУНЕННЯ ДАНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ НА ПІДСТАВІ ПУНКТУ 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ. Вищезазначене свідчить, що тендерна пропозиція ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Також, Замовником не було досліджено, що відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, На страви, які вказані у примірному тижневому меню, Учасник повинен надавати картки-розкладки, які містять повну інформацію щодо набору продуктів, необхідних для приготування окремої порції страви, а саме: назва страви, її номер у довіднику, маса брутто та нетто, хімічний склад (білки, жири, вуглеводи), калорійність, вихід (вага) страви, коротко опис технології приготування страви. На виконання цього, ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» було надано файл «Тех.карти обласний медичний центр соціально значущих хвороб_compressed.pdf» та файл «Тех картки діти Соц.обм_compressed (1).pdf». Відповідно до Додатку 8 Тижневе меню , меню містить в собі інформацію про наступні страви: -«М’ясо варене зі свинини»; - «Цукор»; - «Картопляне пюре»; - «Йогурт»; - «Котлети з яловичини парові»; - «Печеня по-домашньому з яловичиною»; - «Філе рибне смажене»; - «Суп молочний з пшоном»; - «Суп картопляний з вермішеллю»; - «Голубці ліниві, сметана»; - «Биточки з яловичини»; - «Кавовий напій з молоком»; - «Суп рисовий»; - «Картопляна запіканка з м’ясом»; - «Кісель з варення»; - «Тефтелі з свинини парові»; - «Кисіль молочний». Разом з тим, тендерна пропозиція ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» не містить картки-розкладки, які містять повну інформацію щодо набору продуктів, необхідних для приготування окремої порції страви, а саме: назва страви, її номер у довіднику, маса брутто та нетто, хімічний склад (білки, жири, вуглеводи), калорійність, вихід (вага) страви, коротко опис технології приготування страви, на страви: -«М’ясо варене зі свинини»; - «Цукор»; - «Картопляне пюре»; - «Йогурт»; - «Котлети з яловичини парові»; - «Печеня по-домашньому з яловичиною»; - «Філе рибне смажене»; - «Суп молочний з пшоном»; - «Суп картопляний з вермішеллю»; - «Голубці ліниві, сметана»; - «Биточки з яловичини»; - «Кавовий напій з молоком»; - «Суп рисовий»; - «Картопляна запіканка з м’ясом»; - «Кісель з варення»; - «Тефтелі з свинини парові»; - «Кисіль молочний», що свідчить, що тендерна пропозиція ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За таких умов, тендерна пропозиція Учасника повинна бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Отже, ВИМАГАЄМО СКАСУВАТИ РІШЕННЯ ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» ТА НАМІР УКЛАСТИ З НИМ ДОГОВІР. Повідомляємо про те, що в іншому випадку, ТОВ «Олімпіус Консалт» з метою захисту своїх порушених прав буде негайно оскаржено відповідне рішення Замовника до АМКУ.
Вирішення: Доброго вечора, дякуємо за звернення. ТОВ "Контракт Продрезерв 5" було повернено до етапу кваліфікації.
Статус вимоги: Задоволено