-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дезінфекційні засоби, Код НК 024:2023 - 47631 Засіб дезінфікуючий для медичних виробів, 63385 Засіб для очищення медичного виробу, 41550 Дезінфікуючі засоби для рук
Кількість – 8 найменувань, згідно обсягів ТС
Завершена
720 151.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 600.76 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 600.76 UAH
Період оскарження:
20.02.2025 13:20 - 25.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
2ab9cf5191494305b97cf5f7edced0a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-20-006657-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.pdf 14.03.2025 16:40
- 4 Додаток _2 Технічна специфікація.docx 14.03.2025 16:40
- Скарга АМКУ.docx 14.03.2025 16:40
- 3 Технічна частина ч.1.pdf 14.03.2025 16:40
- 2 ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ».pdf 14.03.2025 16:40
- 1 Протокол відхилення 11.03.2025 року (1).pdf 14.03.2025 16:40
- sign.p7s 14.03.2025 16:42
- рішення від 18.03.2025 № 4175.pdf 18.03.2025 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.03.2025 № 4641.pdf 26.03.2025 13:02
- рішення від 25.03.2025 № 4641.pdf 28.03.2025 13:55
- Про організацію профілактики інфекцій та інфекційного конт_ - Наказ _ 1614 від 03.08.2021 - d511483-20230418 (1).pdf 20.03.2025 15:06
- .Про затвердження Заходів та Засобів щодо попередження інфі_ - Наказ _ 1777 від 03.08.2020 - d500910-20211029 (1).pdf 20.03.2025 15:06
- Відповідь на скаргу.docx 20.03.2025 15:06
- Пояснення по суті скарги.pdf 20.03.2025 15:06
- Про затвердження Державних санітарних норм та правил _Дезі_ - Наказ _ 552 від 11.08.2014 - d431383-20140811.pdf 20.03.2025 15:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.03.2025 16:53
Дата розгляду скарги:
25.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.03.2025 16:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
28.03.2025 13:55
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9033f2ce40be4aab8c050d927747d1a9
Заголовок пункту скарги:
неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради "Львівський обласний клінічний лікувально-діагностичний кардіологічний центр" (надалі по тексту - Замовник) 20.02.2025 р. в електронній системі закупівель «Прозорро» було оголошено закупівлю товару: Дезінфекційні засоби, Код НК 024:2023 - 47631 Засіб дезінфікуючий для медичних виробів, 63385 Засіб для очищення медичного виробу, 41550 Дезінфікуючі засоби для рук по процедурі закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями, унікальний № UA-2025-02-20-006657-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМОДЕЗ» (надалі – Скаржник), як постійний учасник публічних закупівель, виявив бажання взяти участь у вказаній закупівлі. Відповідно до вимог законодавства, яке регулює порядок проведення публічних закупівель, Скаржник подав свою тендерну пропозицію.
Але Замовник, рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом від 11.03.2025р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), зазначивши наступні підстави.
1. Засіб дезінфекційний “Хлор оптіма (Chlor optima)”
Замовник вказує, що «учасником запропоновано товар відмінного фасування, яке не підтверджує можливість поставки замовнику товару визначеної ним кількості, а саме - 50 шт по 1 кг = 50 кг.
Однаковий об'єм різних речовин може мати різну масу. Оскільки учасником пропонується фасування полімерний флакон 1,0 л, це не підтверджує можливість поставки необхідної замовнику кількості.
Окрім того, згідно інструкції до товару, пропонований учасником товар має форму випуску таблеток, що мають фасування від 0,003 г. Про можливість фасування у тарі, об’єм якої вимірюється літрами зазначений документ не вказує.
Відтак, учасником зазначено недостовірну інформацію.»
Ці підстави є надуманими та необґрунтованими Замовником з огляду на наступне.
По-перше, ТОВ «ПРОМОДЕЗ» пропонує Засіб дезінфекційний “Хлор оптіма (Chlor optima)” який розфасований, як вірно вказав Замовник в протоколі, посилаючись на інструкцію, має 3 препаративні форми: таблетки, гранули та порошок (п.1.4 Інструкції). Скаржником було зроблено формальну описку при заповненні тендерної пропозиції, яка жодним чином не свідчить про поставку товару в меншій кількості, ніж вимагається замовником.
Пунктом 43. Особливостей передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, Замовник повинен був надати ТОВ «ПРОМОДЕЗ» 24 години на усунення невідповідностей, які не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
По-друге, документ «Тендерна пропозиція» надається для демонстрації ціни учасників, а технічні, якісні та кількісні характеристики підтверджується іншими документами (інструкції, таблиці порівняння, технічне завдання та ін.).
По-третє, цінова пропозиція була розрахована сукупно за весь обсяг товару, і наданням цінової пропозиції, а також зазначенням відповідного значення в електронній системі закупівель Скаржник підтвердив готовність поставити товар за ціною 607 400,00 грн. без ПВД.
По-четверте, у складі тендерної пропозиції надано завірене Технічне завдання як підтвердження того, що ТОВ «ПРОМОДЕЗ» погоджується з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі.
По-п’яте, Замовник в медико-технічних вимогах на цей товар вказує, що «8. Кількість літрів робочого розчину для дезінфекції білизни, забрудненої виділеннями (режими знезараження, що забезпечують знищення збудників вірусної етіології (включаючи гепатит В, ВІЛінфекції, поліомієліт, аденовіруси, віруси Коксаки, ЕСНО, ротавіруси, віруси грипу, герпесу, цитомегалії тощо)- еквівалентна вимога при інфекціях віруснї етіології (включаючи поліомієліт та інші ентеровірусні інфекції, та гепатити В,С, ВІЛ інфекцію і інші - – не менше 750 літрів з 1 л засобу.»
Тобто Замовник сам висунув вимогу щодо кількості літрів робочого розчину та протирічить сам собі, зазначаючи про невідповідне фасування товару ТОВ «ПРОМОДЕЗ».
2. Засіб дезінфекційний «Квартацид Мед»
Замовник вказує, що «2) по позиції № 2 учасником пропонується товар: «Засіб дезінфекційний «Квартацид Мед» Полімерний флакон 1,0 л». На вимогу п.4 додатку 2 документації про те, що у складі пропозиції кожен учасник надає інформацію щодо відповідності запропонованого ним товару заявленим Замовником медико-технічним вимогам у формі заповненої таблиці відповідності - Учасником надано таблицю разом з підтверджуючими документами, у якій відсутня інформація про відповідність характеристиці пп.9 позиції №2, а саме в частині можливості проведення дезінфекції робочими розчинами засобу поверхні медичної апаратури, медичних меблів за час, що не перевищує 2 хвилини: можливість відсутня, режим який би відповідав вимогам чинних нормативних документів в Інструкції відсутній.»
Ця підстава відхилення не відповідає наданими ТОВ «ПРОМОДЕЗ» в складі тендерної пропозиції документами, а саме: інструкцією. Так, в Таблиці 2 аркушу 8 Інструкції вказано, що час експозиції зазначених об’єктів складає 1 хвилину. Крім того, посилання на Інструкцію із зазначенням аркушів наведено нами в Порівняльній таблиці!
Замовник у відповідь на нашу вимогу зазначає, що «Водночас, при вивченні «Інструкції по застосуванню засобу «Квартацид Мед» з метою дезінфекції та очищення» було встановлено, що таблиця 2 і таблиця 3 Інструкції, містять інформацію щодо проведення дезінфекції робочими розчинами засобу об’єктів, в т.ч. поверхонь, включаючи поверхні медичної апаратури, медичних меблів при цьому час експозиції при бактеріальних інфекціях (окрім туберкульозу) -5 хвилин, в наявності режим дезінфекції з експозицією 1 хвилина, але застосування цього режиму можливе тільки при вірусних інфекціях і не забезпечить знищення збудників бактеріальних інфекцій, отже можливість проведення дезінфекції засобом «Квартацид Мед» поверхонь, включаючи поверхні медичної апаратури, медичних меблів за час, що не перевищує 2 хвилини в ЗОЗ, в т.ч. в закладі замовника відсутня.»
Але Замовник в своїх вимогам не надав вимогу щодо того, які це мають бути інфекції – бактеріальні, вірусні або інші. Він визначив тільки можливість. В інструкції на «Квартацид мед» є експозиція 1 хвилина, як і вимагалося, при цьому дезінфекція у лікарнях проводиться зазвичай при режимі проти вірусних інфекцій.
Таким чином, Скаржник виконав всі вимоги Замовника щодо технічних характеристик предмету закупівлі.
Що стосується виразу («вегетативна форма мікроорганізмів – це форма росту і розвитку бактерій). – то це не відповідає дійсності. Бо «вегетативна форма мікроорганізмів – це форма росту і розвитку не тільки бактерій, але й інших форм мікроорганізмів.
Закон України «Про державні закупівлі» (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Скаржник, як учасник закупівлі, ознайомившись з Протоколом від 11.03.2025р. вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника через необʼєктивні умови оцінки тендерної пропозиції Скаржника, прийнятим рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника у вигляді неотриманого доходу в результаті порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель.
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що Скаржник прагне прозорого розгляду пропозиції ТОВ «ПРОМОДЕЗ» у відповідності до принципів публічних закупівель. Скаржник є реальним та добросовісним учасником ринку. Метою здійснення господарської діяльності є отримання прибутку внаслідок задоволення законним шляхом інтересів та потреб фізичних та юридичних осіб. Тож, вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до безпідставного та неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «ПРОМОДЕЗ».
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що Скаржник має право на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій всіх учасників закупівлі, в тому числі й на дотримання Замовником принципів публічних закупівель при розгляді пропозицій. Проте, Замовником порушені вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Неупереджений та не об’єктивний розгляд тендерних пропозицій учасників може призвести до зловживань, корупційних дій та не ефективного використання бюджетних коштів.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких не порушивши принципи здійснення публічних закупівель та економічну конкуренцію правомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Враховуючи вищевикладені докази, які свідчить про дискримінаційність прийнятого Замовником рішення оформленого Протоколом 11.03.2025 р., яким відхилено тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМОДЕЗ», рішення є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене здійснення процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, у зв’язку із чим підлягає скасуванню, належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника є оскарження до Уповноваженого органу.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМОДЕЗ» (надалі – Скаржник), як постійний учасник публічних закупівель, виявив бажання взяти участь у вказаній закупівлі. Відповідно до вимог законодавства, яке регулює порядок проведення публічних закупівель, Скаржник подав свою тендерну пропозицію.
Але Замовник, рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом від 11.03.2025р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), зазначивши наступні підстави.
1. Засіб дезінфекційний “Хлор оптіма (Chlor optima)”
Замовник вказує, що «учасником запропоновано товар відмінного фасування, яке не підтверджує можливість поставки замовнику товару визначеної ним кількості, а саме - 50 шт по 1 кг = 50 кг.
Однаковий об'єм різних речовин може мати різну масу. Оскільки учасником пропонується фасування полімерний флакон 1,0 л, це не підтверджує можливість поставки необхідної замовнику кількості.
Окрім того, згідно інструкції до товару, пропонований учасником товар має форму випуску таблеток, що мають фасування від 0,003 г. Про можливість фасування у тарі, об’єм якої вимірюється літрами зазначений документ не вказує.
Відтак, учасником зазначено недостовірну інформацію.»
Ці підстави є надуманими та необґрунтованими Замовником з огляду на наступне.
По-перше, ТОВ «ПРОМОДЕЗ» пропонує Засіб дезінфекційний “Хлор оптіма (Chlor optima)” який розфасований, як вірно вказав Замовник в протоколі, посилаючись на інструкцію, має 3 препаративні форми: таблетки, гранули та порошок (п.1.4 Інструкції). Скаржником було зроблено формальну описку при заповненні тендерної пропозиції, яка жодним чином не свідчить про поставку товару в меншій кількості, ніж вимагається замовником.
Пунктом 43. Особливостей передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, Замовник повинен був надати ТОВ «ПРОМОДЕЗ» 24 години на усунення невідповідностей, які не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
По-друге, документ «Тендерна пропозиція» надається для демонстрації ціни учасників, а технічні, якісні та кількісні характеристики підтверджується іншими документами (інструкції, таблиці порівняння, технічне завдання та ін.).
По-третє, цінова пропозиція була розрахована сукупно за весь обсяг товару, і наданням цінової пропозиції, а також зазначенням відповідного значення в електронній системі закупівель Скаржник підтвердив готовність поставити товар за ціною 607 400,00 грн. без ПВД.
По-четверте, у складі тендерної пропозиції надано завірене Технічне завдання як підтвердження того, що ТОВ «ПРОМОДЕЗ» погоджується з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі.
По-п’яте, Замовник в медико-технічних вимогах на цей товар вказує, що «8. Кількість літрів робочого розчину для дезінфекції білизни, забрудненої виділеннями (режими знезараження, що забезпечують знищення збудників вірусної етіології (включаючи гепатит В, ВІЛінфекції, поліомієліт, аденовіруси, віруси Коксаки, ЕСНО, ротавіруси, віруси грипу, герпесу, цитомегалії тощо)- еквівалентна вимога при інфекціях віруснї етіології (включаючи поліомієліт та інші ентеровірусні інфекції, та гепатити В,С, ВІЛ інфекцію і інші - – не менше 750 літрів з 1 л засобу.»
Тобто Замовник сам висунув вимогу щодо кількості літрів робочого розчину та протирічить сам собі, зазначаючи про невідповідне фасування товару ТОВ «ПРОМОДЕЗ».
2. Засіб дезінфекційний «Квартацид Мед»
Замовник вказує, що «2) по позиції № 2 учасником пропонується товар: «Засіб дезінфекційний «Квартацид Мед» Полімерний флакон 1,0 л». На вимогу п.4 додатку 2 документації про те, що у складі пропозиції кожен учасник надає інформацію щодо відповідності запропонованого ним товару заявленим Замовником медико-технічним вимогам у формі заповненої таблиці відповідності - Учасником надано таблицю разом з підтверджуючими документами, у якій відсутня інформація про відповідність характеристиці пп.9 позиції №2, а саме в частині можливості проведення дезінфекції робочими розчинами засобу поверхні медичної апаратури, медичних меблів за час, що не перевищує 2 хвилини: можливість відсутня, режим який би відповідав вимогам чинних нормативних документів в Інструкції відсутній.»
Ця підстава відхилення не відповідає наданими ТОВ «ПРОМОДЕЗ» в складі тендерної пропозиції документами, а саме: інструкцією. Так, в Таблиці 2 аркушу 8 Інструкції вказано, що час експозиції зазначених об’єктів складає 1 хвилину. Крім того, посилання на Інструкцію із зазначенням аркушів наведено нами в Порівняльній таблиці!
Замовник у відповідь на нашу вимогу зазначає, що «Водночас, при вивченні «Інструкції по застосуванню засобу «Квартацид Мед» з метою дезінфекції та очищення» було встановлено, що таблиця 2 і таблиця 3 Інструкції, містять інформацію щодо проведення дезінфекції робочими розчинами засобу об’єктів, в т.ч. поверхонь, включаючи поверхні медичної апаратури, медичних меблів при цьому час експозиції при бактеріальних інфекціях (окрім туберкульозу) -5 хвилин, в наявності режим дезінфекції з експозицією 1 хвилина, але застосування цього режиму можливе тільки при вірусних інфекціях і не забезпечить знищення збудників бактеріальних інфекцій, отже можливість проведення дезінфекції засобом «Квартацид Мед» поверхонь, включаючи поверхні медичної апаратури, медичних меблів за час, що не перевищує 2 хвилини в ЗОЗ, в т.ч. в закладі замовника відсутня.»
Але Замовник в своїх вимогам не надав вимогу щодо того, які це мають бути інфекції – бактеріальні, вірусні або інші. Він визначив тільки можливість. В інструкції на «Квартацид мед» є експозиція 1 хвилина, як і вимагалося, при цьому дезінфекція у лікарнях проводиться зазвичай при режимі проти вірусних інфекцій.
Таким чином, Скаржник виконав всі вимоги Замовника щодо технічних характеристик предмету закупівлі.
Що стосується виразу («вегетативна форма мікроорганізмів – це форма росту і розвитку бактерій). – то це не відповідає дійсності. Бо «вегетативна форма мікроорганізмів – це форма росту і розвитку не тільки бактерій, але й інших форм мікроорганізмів.
Закон України «Про державні закупівлі» (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Скаржник, як учасник закупівлі, ознайомившись з Протоколом від 11.03.2025р. вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника через необʼєктивні умови оцінки тендерної пропозиції Скаржника, прийнятим рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника у вигляді неотриманого доходу в результаті порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель.
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що Скаржник прагне прозорого розгляду пропозиції ТОВ «ПРОМОДЕЗ» у відповідності до принципів публічних закупівель. Скаржник є реальним та добросовісним учасником ринку. Метою здійснення господарської діяльності є отримання прибутку внаслідок задоволення законним шляхом інтересів та потреб фізичних та юридичних осіб. Тож, вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до безпідставного та неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «ПРОМОДЕЗ».
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що Скаржник має право на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій всіх учасників закупівлі, в тому числі й на дотримання Замовником принципів публічних закупівель при розгляді пропозицій. Проте, Замовником порушені вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Неупереджений та не об’єктивний розгляд тендерних пропозицій учасників може призвести до зловживань, корупційних дій та не ефективного використання бюджетних коштів.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких не порушивши принципи здійснення публічних закупівель та економічну конкуренцію правомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Враховуючи вищевикладені докази, які свідчить про дискримінаційність прийнятого Замовником рішення оформленого Протоколом 11.03.2025 р., яким відхилено тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМОДЕЗ», рішення є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене здійснення процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, у зв’язку із чим підлягає скасуванню, належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника є оскарження до Уповноваженого органу.
×
-
Назва доказу:
Технічна частина
-
Повʼязаний документ:
3 Технічна частина ч.1.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради "Львівський обласний клінічний лікувально-діагностичний кардіологічний центр" скасувати рішення - Протокол від 11.03.2025р. - про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМОДЕЗ» на закупівлю Дезінфекційні засоби, Код НК 024:2023 - 47631 Засіб дезінфікуючий для медичних виробів, 63385 Засіб для очищення медичного виробу, 41550 Дезінфікуючі засоби для рук по процедурі закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі «Prozorro» за № UA-2025-02-20-006657-a.
Вимога
Є відповідь
Вимагаємо скасувати протокол, яким відхилена пропозиція ТОВ «ПРОМОДЕЗ», та скласти новий, яким визнати ТОВ «ПРОМОДЕЗ» переможцем.
Номер:
d607d48d7e044a72961eb8ae7715aaa9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-20-006657-a.c1
Назва:
Вимагаємо скасувати протокол, яким відхилена пропозиція ТОВ «ПРОМОДЕЗ», та скласти новий, яким визнати ТОВ «ПРОМОДЕЗ» переможцем.
Вимога:
Згідно з пп.2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
1. Засіб дезінфекційний “Хлор оптіма (Chlor optima)”
Замовник вказує, що «учасником запропоновано товар відмінного фасування, яке не підтверджує можливість поставки замовнику товару визначеної ним кількості, а саме - 50 шт по 1 кг = 50 кг.
Однаковий об'єм різних речовин може мати різну масу. Оскільки учасником пропонується фасування полімерний флакон 1,0 л, це не підтверджує можливість поставки необхідної замовнику кількості.
Окрім того, згідно інструкції до товару, пропонований учасником товар має форму випуску таблеток, що мають фасування від 0,003 г. Про можливість фасування у тарі, об’єм якої вимірюється літрами зазначений документ не вказує.
Відтак, учасником зазначено недостовірну інформацію.»
Ці підстави є надуманими та необґрунтованими Замовником з огляду на наступне.
По-перше, ТОВ «ПРОМОДЕЗ» пропонує Засіб дезінфекційний “Хлор оптіма (Chlor optima)” який розфасований, як вірно вказав Замовник в протоколі, посилаючись на інструкцію, має 3 препаративні форми: таблетки, гранули та порошок (п.1.4 Інструкції). Учасником було зроблено формальну описку при заповненні тендерної пропозиції, яка жодним чином не свідчить про поставку товару в меншій кількості, ніж вимагається замовником.
Пунктом 43. Особливостей передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, Замовник повинен був надати ТОВ «ПРОМОДЕЗ» 24 години на усунення невідповідностей, які не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
По-друге, документ «Тендерна пропозиція» надається для демонстрації ціни учасників, а технічні, якісні та кількісні характеристики підтверджується іншими документами (інструкції, таблиці порівняння, технічне завдання та ін.).
По-третє, цінова пропозиція була розрахована сукупно за весь обсяг товару, і наданням цінової пропозиції, а також зазначенням відповідного значення в електронній системі закупівель учасник підтвердив готовність поставити товар за ціною 607 400,00 грн. без ПВД.
По-четверте, у складі тендерної пропозиції надано завірене Технічне завдання як підтвердження того, що учасник погоджується з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі.
По-п’яте, Замовник в медико-технічних вимогах на цей товар вказує, що «8.Кількість літрів робочого розчину для дезінфекції білизни, забрудненої виділеннями (режими знезараження, що забезпечують знищення збудників вірусної етіології (включаючи гепатит В, ВІЛінфекції, поліомієліт, аденовіруси, віруси Коксаки, ЕСНО, ротавіруси, віруси грипу, герпесу, цитомегалії тощо)- еквівалентна вимога при інфекціях віруснї етіології (включаючи поліомієліт та інші ентеровірусні інфекції, та гепатити В,С, ВІЛ інфекцію і інші - – не менше 750 літрів з 1 л засобу.»
Тобто замовник сам висунув вимогу щодо кількості літрів робочого розчину та протирічить сам собі, зазначаючи про невідповідне фасування товару учасника.
2. Засіб дезінфекційний «Квартацид Мед»
Замовник вказує, що «2) по позиції № 2 учасником пропонується товар: «Засіб дезінфекційний «Квартацид Мед» Полімерний флакон 1,0 л». На вимогу п.4 додатку 2 документації про те, що у складі пропозиції кожен учасник надає інформацію щодо відповідності запропонованого ним товару заявленим Замовником медико-технічним вимогам у формі заповненої таблиці відповідності - Учасником надано таблицю разом з підтверджуючими документами, у якій відсутня інформація про відповідність характеристиці пп.9 позиції №2, а саме в частині можливості проведення дезінфекції робочими розчинами засобу поверхні медичної апаратури, медичних меблів за час, що не перевищує 2 хвилини: можливість відсутня, режим який би відповідав вимогам чинних нормативних документів в Інструкції відсутній.»
Ця підстава відхилення не відповідає наданими ТОВ «ПРОМОДЕЗ» в складі тендерної пропозиції документами, а саме: інструкцією. Так, в Таблиці 2 аркушу 8 Інструкції (68 аркуш файлу) вказано, що час експозиції зазначених об’єктів складає 1 хвилину. Крім того, посилання на Інструкцію із зазначенням аркушів наведено нами в Порівняльній таблиці!
Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ПРОМОДЕЗ», а тому вимагаємо скасувати протокол, яким відхилена пропозиція ТОВ «ПРОМОДЕЗ», та скласти новий, яким визнати ТОВ «ПРОМОДЕЗ» переможцем.
Повідомляємо, що у разі ігнорування наших законних вимог ми будемо вимушені звернутись із скаргою в Антимонопольний комітет України, повідомити про цей випадок Державну аудиторську службу України, з метою перевірки дотримання установою положень чинного законодавства під час проведення закупівлі та вимогою дотримуватися Замовником вимог чинного законодавства!
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження відхилення.docx 12.03.2025 12:32
Дата подачі:
12.03.2025 12:32
Вирішення:
1.Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Кабінетом Міністрів України постановою від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості): Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, викладено у Додатку №2 до Тендерної документації. Учасник у свою чергу надав у складі тендерної пропозиції інформацію (файли 28 лютого 2025 14:14 2Технічна частина ч.2.pdf; 28 лютого 2025 14:14 2Технічна частина ч.1.pdf; 28 лютого 2025 14:14 2Технічна частина ч.3.pdf ) про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, при цьому така інформація надана не у стверджувальній формі, а є копією тексту з Додатку №2 до Тендерної документації (наприклад: розділ «Загальні вимоги», розділ «Медико - технічні вимоги до товару», зокрема колонка «Опис товару, його характеристика, діюча речовина» тощо).
Отже, за предметом закупівлі, зокрема за товаром «Дезінфікуючий засіб для дезінфекції поверхонь, санітарно-технічного устаткування; знезаражування виробів медичного призначення одноразового використання, медичних відходів» Учасник не надав у стверджувальній формі, що саме з 1 кг засобу готується не менше 3000 л робочого розчину, а зазначив «При приготуванні робочого розчину для знезараження поверхонь при інфекціях вірусної етіології при експозиції 60 хвилин з 1 кг засобу повинно бути не менше 3000 л робочого розчину.». В той же час, Учасник за цією позицією товару Учасник пропонує товар «Засіб дезінфекційний «Хлор оптіма (Chlor optima)» Полімерний флакон 1,0 л». Тобто, Учасником запропоновано товар фасуванням 1 літра, що випливає із тендерної пропозиції (файл 28 лютого 2025 14:14 1ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ».pdf). Щоб конвертувати літри у кілограми, необхідно знати щільність речовини. Однаковий об'єм різних речовин може мати різну масу. Щоб розрахувати масу, необхідно помножити об'єм (у літрах) на щільність речовини. Учасник не довів наданою інформацією щодо відповідності кількісних характеристик предмета закупівлі умовам тендерної документації.
Літр — це єдина міжнародна одиниця вимірювання місткості, а місткість показує, скільки літрів поміщається в посудину. Літри використовуються для вимірювання рідин і сипучих матеріалів.
Кілограм— одиниця вимірювання маси. Кілограми застосовуються для вимірювання маси твердих тіл, порошків і пастоподібних матеріалів.
Технічна специфікація - це, виходячи із додатку 2 тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Ураховуючи викладене, зміна одиниці виміру під час фасування засобу віднесено до атрибуту технічних та якісних характеристик до предмета закупівлі, а отже, й вважається технічною та якісною характеристикою предмета закупівлі або частиною технічної специфікації, яку учасник не може змінювати.
Отже, замовник не може надавати на виправлення таку інформацію, адже це прямо впливає на предмет закупівлі, - веде до його зміни ( зміни технічних та якісних характеристик), адже учаснику необхідно буде змінити товар фасуванням «флакон 1 літра» на інший товар фасуванням «флакон 1 кг».
2. Щодо позиції №2 у технічних вимогах замовником встановлено вимогу: «Можливість проведення дезінфекції робочими розчинами засобу поверхонь, включаючи поверхні медичної апаратури, медичних меблів за час, що не перевищує 2 хвилини». В своїй діяльності замовник керується чинними в Україні нормативними документами, які регламентують організацію заходів профілактики інфекційних захворювань в ЗОЗ, при цьому, невід’ємною їх частиною є проведення дезінфекції, а саме – «Порядком впровадження профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарних умовах, затвердженим Наказом МОЗ України від 03.08.2021 № 1614 «Про організацію профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я та установах/ закладах надання соціальних послуг/ соціального захисту населення», розділ ІІ, п.5, підпункт 8) очищення і дезінфекції поверхонь, відповідно до додатку 8 до Заходів та Засобів щодо попередження інфікування при проведенні догляду за пацієнтами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 03 серпня 2020 року № 1777, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 року за № 1110/35393. При цьому, у відповідності до додатку 8 Наказу 1777 мінімальний рівень дезінфекції, що застосовується – «дезінфекція низького рівня», захід, режими якого, повинні забезпечувати знищення вегетативних форм мікроорганізмів («вегетативна форма мікроорганізмів – це форма росту і розвитку бактерій). Отже, режим проведення дезінфекції робочим розчином засобу поверхонь, включаючи поверхні медичної апаратури, медичних меблів – дезінфекція при бактеріальних інфекціях .
Водночас, при вивченні «Інструкції по застосуванню засобу «Квартацид Мед» з метою дезінфекції та очищення» було встановлено, що таблиця 2 і таблиця 3 Інструкції, містять інформацію щодо проведення дезінфекції робочими розчинами засобу об’єктів, в т.ч. поверхонь, включаючи поверхні медичної апаратури, медичних меблів при цьому час експозиції при бактеріальних інфекціях (окрім туберкульозу) -5 хвилин, в наявності режим дезінфекції з експозицією 1 хвилина, але застосування цього режиму можливе тільки при вірусних інфекціях і не забезпечить знищення збудників бактеріальних інфекцій, отже можливість проведення дезінфекції засобом «Квартацид Мед» поверхонь, включаючи поверхні медичної апаратури, медичних меблів за час, що не перевищує 2 хвилини в ЗОЗ, в т.ч. в закладі замовника відсутня.
Відповідно до п.53 54. Особливостей, надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та/або оголошення про проведення відкритих торгів здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Звернення щодо пояснення або уточнення по даному зауваженю від ТОВ «ПРОМДЕЗ» не надходило, тому Учасник заздалегіть знав, що може виникнути невідповідність, але пропозицію свою подав.
Враховуючи наведене, учасник запропонував товар, що не відповідає медико-технічним вимогам до товару. Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію учасника, яка не відповідає медико-технічним вимогам до товару.
Статус вимоги:
Не задоволено