-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95 з рівнем екологічної безпеки Євро 5, дизельне паливо з рівнем екологічної безпеки Євро 5
Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно, адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Виключення: 1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу.
мін. крок: 1% або 84 545.00 UAH
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
- Додаток 1_вимоги до учасника.docx 21.03.2025 15:20
- Додаток 4_тех.вимоги(зміни 07.03.2025).docx 21.03.2025 15:20
- Лист про виправлення невідповідностей.pdf 21.03.2025 15:20
- Лист про паливо.pdf 21.03.2025 15:21
- Лист про наявність палива.pdf 21.03.2025 15:21
- ТД паливо.docx 21.03.2025 15:21
- протокол 90.pdf 21.03.2025 15:21
- sign.p7s 24.03.2025 12:52
- рішення від 26.03.2025 № 4686.pdf 26.03.2025 16:38
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2025 № 5240.pdf 04.04.2025 11:55
- рішення від 03.04.2025 № 5240.pdf 07.04.2025 18:43
Пункт скарги
18.03.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей, у якій, у якості виявлених невідповідностей зазначив: «учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано інформаційний лист: «ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» підтверджує наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше 10% від кількості, яка закуповується за цими торгами» без надання на підтвердження залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо».
У зв’язку з цим, Замовник вимагав усунути зазначену невідповідність: «надати на підтвердження вимоги додатку 4 щодо наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо(копії надаються у складі тендерної пропозиції)».
У відповідь на зазначену вимогу, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» 19.03.2025 опублікувало в електронній системі закупівель Лист про виправлення невідповідностей (файл «Лист про виправлення невідповідностей.pdf»), у якому зокрема зазначило, що «Оскільки Замовник передбачив варіативність у виді документу, який необхідно надати на підтвердження наявності палива, а саме: надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, ТОЩО; зважаючи на це ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надало у складі тендерної пропозиції Інформаційний лист (файл – Лист про наявність палива). Таким чином, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» виконало вимогу Додатку 4 Тендерної документації».
Також, 19.03.2025 ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» завантажило в електронну систему закупівель Інформаційний лист (файл «Лист про паливо.pdf»), у якому повторно повідомило, що «ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» підтверджує наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10 % від кількості, яка закуповується за цими торгами».
Не зважаючи на це, 19.03.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокольне рішення (Протокол) від 19.03.2025 № 90, у якому зокрема зазначив, що «Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), а саме: Додатком 4 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» було встановлено вимогу: Учасник повинен підтвердити наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції). ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі тендерної Учасником (ЄДРПОУ 43012009) пропозиції надано інформаційний лист ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», де підтверджує наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше 10% від кількості, яка закуповується за цими торгами. А також лист про виправлення невідповідностей, який не несе підтвердження вимог додатку 4 тендерної документації замовника, так як учасником накладних, не дотримано вимогу в наданні залізничних та/або товаротранспортних тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції) на підтвердження наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10 % від кількості, яка закуповується за цими торгами».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також про оприлюднення в електронній системі закупівель відповідної інформації.
З цього приводу слід зазначити наступне.
Відповідно до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
При цьому, згідно з вимогами підпункту 3 пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Тендерна документація містить, зокрема, «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)», наведений у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Зазначений Перелік НЕ МІСТИТЬ ВИМОГ щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій «залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо».
Натомість, у Додатку № 4 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» зазначено, що «Учасник повинен підтвердити наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, ТОЩО (копії надаються у складі тендерної пропозиції)».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що формуючи зміст зазначеної умови у наведеній вище редакції, Замовник передбачив НЕВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, які необхідно надати для підтвердження наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10 % від кількості, яка закуповується за цими торгами.
Аналогічної позиції щодо тлумачення подібних умов, дотримується також Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Зокрема, таку позицію Комісії викладено у її рішенні від 17.02.2025 № 2350-р/пк-пз, прийнятому за результатами розгляду скарги № UA-2025-02-06-000761-a.c1 (зі змістом зазначеного рішення Замовник також ознайомлений, що підтверджується згадкою зазначеного рішення у Протоколі від 19.03.2025 № 90).
Не зважаючи на те, що Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведений у Додатку № 1 до Тендерної документації, не містив вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції «залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо», на виконання умов у Додатку № 4 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано Інформаційний лист (файл «Лист про наявність палива.pdf»), у якому зазначено, що «ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» підтверджує наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10 % від кількості, яка закуповується за цими торгами».
Враховуючи, що Замовник передбачив НЕВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, які необхідно надати для підтвердження наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, а також беручи до уваги, що Замовник не встановив у Тендерній документації жодних додаткових вимог до таких документів (відмінних від «залізничних та/або товаротранспортних накладних»), тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», повною мірою відповідає умовам Тендерної документації в цій частині.
При поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимоги Тендерної документації в цій частині виконані в повному обсязі.
Крім того, на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей, опублікованої в електронній системі закупівель 18.03.2025, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» повторно надало документ, яким підтвердило наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, згідно вимог, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 10 % від кількості, яка закуповується за цими торгами (файл «Лист про паливо.pdf»).
Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій Замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій Замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами цієї закупівлі.
-
Назва доказу:
Лист про наявність палива.
-
Повʼязаний документ:
Лист про наявність палива.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист про паливо.
-
Повʼязаний документ:
Лист про паливо.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист про виправлення невідповідностей.
-
Повʼязаний документ:
Лист про виправлення невідповідностей.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокольне рішення (Протокол) від 19.03.2025 № 90.
-
Повʼязаний документ:
протокол 90.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток № 4 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4_тех.вимоги(зміни 07.03.2025).docx
-
-
Назва доказу:
Додаток № 1 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1_вимоги до учасника.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-19-002131-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД паливо.docx
-
Зобов’язати замовника скасувати викладені у Протокольному рішенні (Протоколі) від 19.03.2025 № 90 рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також рішення про оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в електронній системі закупівель. Виконання зазначеної вимоги призведе до скасування неправомірних рішень замовника та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення процедури закупівлі UA-2025-02-19-002131-a прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
- Договір ТОВ СВІТ-ОІЛ.pdf 21.02.2025 13:26
- Додаток 4_тех.вимоги.docx 21.02.2025 13:26
- Документи якості А-95.pdf 21.02.2025 13:26
- Ліцензійний договір.pdf 21.02.2025 13:26
- Документи якості ДП.pdf 21.02.2025 13:26
- Зразки карток.pdf 21.02.2025 13:26
- ТД паливо.docx 21.02.2025 13:26
- sign.p7s 21.02.2025 15:31
- рішення від 25.02.2025 №2842.pdf 25.02.2025 16:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.03.2025 №3321.pdf 05.03.2025 10:14
- рішення від 04.03.2025 №3321.pdf 06.03.2025 16:03
Пункт скарги
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-19-002131-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлені додаткові вимоги до документів якості, не передбачені законодавством.
2. Встановлені додаткові вимоги (щодо торгових марок), не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до документів якості.
Згідно з умовами Додатку № 4 до Тендерної документації, «З метою підтвердження факту реалізації палива зазначеної Учасником якості, копії документів про якість повинні бути посвідчені власником/оператором/ ліцензіатом/орендодавцем АЗС що використовуватиметься для обслуговування бланків дозволів Учасника».
Встановлення такої вимоги не ґрунтується на положеннях жодного нормативно-правового акту, не має впливу на законність та чинність документів якості, а лише ставить учасника у залежність від рішень третіх осіб, які можуть відмовитися виконувати не передбачені для них законом вимоги щодо посвідчення копій документів, не виданих ними.
Крім того, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), надавати споживачам (замовникам) копії документів якості, ЯКІ БУЛИ Б ПОСВІДЧЕНІ «власником/оператором/ ліцензіатом/орендодавцем АЗС».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, чинні документи якості на бензин А-95 з рівнем екологічної безпеки Євро 5 та дизельне паливо з рівнем екологічної безпеки Євро 5, які є предметом закупівлі.
Зазначені документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) є чинними та отримані з дотриманням вимог чинного законодавства. Не зважаючи на це, вказані документи якості не відповідають оскаржуваним протиправним вимогам тендерної документації.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
2. Щодо додаткові вимог (стосовно торгових марок).
Згідно з умовами Додатку № 4 до Тендерної документації, «У випадку якщо Учасник є емітентом бланків – дозволів / талонів, такий Учасник у складі пропозиції надає документ що підтверджує право використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках / талонах, АЗС, тощо».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом паливних карток. Під час емісії карток, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» використовує торговельну марку «UKRNAFTA», відповідно до умов Ліцензійного договору від 04.04.2023 № 16/05/524-ІН.
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює продаж палива не лише через мережу АЗС «UKRNAFTA», а й АЗС інших торговельних марок зокрема, через АЗС, які працюють під торговою маркою «SVIT-OIL» (відповідно до умов Договору від 16.12.2024 № ПК-16122024, укладеного з ТОВ «СВІТ-ОІЛ»). При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не здійснює зазначення найменувань (торгових марок) на партнерських АЗС, в т.ч., АЗС «SVIT-OIL». Отже, законодавство не передбачає для ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» наявності документу, що підтверджує право використання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» найменувань (торгових марок) партнерських АЗС, власником/управителем яких не є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Крім того, законодавство, яке регулює обіг палива на ринку, не встановлює вимог, згідно з якими розповсюджувачі палива (в т.ч., «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мали б підтверджувати право використання найменувань (торгових марок), під якими працюють партнерські АЗС, через які здійснюється реалізація палива.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-19-002131-a.
2. Додаток 4 до тендерної документації.
3. Документи якості на бензин А-95.
4. Документи якості на паливо дизельне.
5. Ліцензійний договір від 04.04.2023 № 16/05/524-ІН.
6. Договір від 16.12.2024 № ПК-16122024 з ТОВ «СВІТ-ОІЛ».
-
Назва доказу:
Договір від 16.12.2024 № ПК-16122024 з ТОВ «СВІТ-ОІЛ».
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ СВІТ-ОІЛ.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійний договір від 04.04.2023 № 16/05/524-ІН.
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійний договір.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на паливо дизельне.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин А-95.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток № 4 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4_тех.вимоги.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-19-002131-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД паливо.docx
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-02-19-002131-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.