-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
За кодом CPV за ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)
Мова тендерної пропозиції – українська. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: зазначено в додатку №2 тендерної документації.
Завершена
952 780.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 763.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 763.90 UAH
Період оскарження:
18.02.2025 15:20 - 14.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
a992846884a34290bed1e2a4dc32f585
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-18-010108-a.b1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 22.02.2025 14:36
- Ліцензія_ІФС.pdf 22.02.2025 14:36
- Скарга_22_02_2025_на умови_КНП ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf 22.02.2025 14:36
- Скарга_22_02_2025_на умови_UA-2025-02-18-010108-a.docx 22.02.2025 14:36
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 22.02.2025 14:36
- sign.p7s 22.02.2025 14:37
- рішення від 25.02.2025 № 2816.pdf 25.02.2025 15:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.03.2025 № 3316.pdf 05.03.2025 10:39
- рішення від 04.03.2025 № 3316.pdf 07.03.2025 16:27
- пояснення АМКУ.docx 26.02.2025 10:50
- Протокол надання пояснень АМКУ.docx 26.02.2025 10:50
- Протокол надання пояснення.pdf 26.02.2025 10:50
- Пояснення АМКУ паливо.pdf 26.02.2025 10:50
- повідомлення АМКУ про усунення порушень 10.03.docx 10.03.2025 16:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.02.2025 15:01
Дата розгляду скарги:
04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.02.2025 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.03.2025 16:27
Дата виконання рішення Замовником:
11.03.2025 13:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Ідентифікатор закупівлі:
Номер скарги:
UA-2025-02-18-010108-a UA-2025-02-18-010108-a.b1
Повідомлення
щодо усунення замовником порушень, зазначених у скарзі
На виконання рішення АМКУ №3316-р/пк-пз від 04.03.2025 по закупівлі предмета закупівлі За кодом CPV за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо), розміщеного 07.03.2025 року в електронній системі закупівель, по скарзі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ" щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог до предмету закупівлі, замовником 10.03.2025 внесено відповідні зміни до тендерної документації:
1. Викладено додаток 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації в новій редакції, а саме: виключено вимоги, згідно п. 4,5.
- Відповідно змінена нумерація.
2. Викладено додаток 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» до тендерної документації в новій редакції, а саме п.4.6
3. Викладено додаток 3 «Проєкт договору» до тендерної документації в новій редакції
4. В тендерній документації продовжено строк подання тендерних пропозицій та викладено речення перше пункту 1 розділу ІV. «Подання та розкриття тендерної пропозиції» в новій редакції:
«Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 17.03.2025 до 08:00 за київським часом.».
5. Титульна сторінка тендерної документації викладена в новій редакції.
Перелік змін, що вносяться до оголошення про проведення відкритих торгів:
1. Продовжено строк подання тендерних пропозиції до 17.03.2025.
Відповідно до абзацу третього п. 67 Особливостей, у разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Керуючись статтями 18 Закону та пунктом 67 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Взяти до уваги інформацію, викладену у даному Повідомленні про усунення замовником порушень, зазначених у скарзі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6bf8084d16a04abfb646727ddd681667
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1.В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому:
«3. Учасник (переможець) відповідає за якість поставленого товару та застосування заходів щодо захисту довкілля. Учасник повинен надати копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому, надання якого передбачено пунктом 3 даного розділу).»
Замовником встановлена вимога у тендерній документації в частині надання учасником копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому - що є дискримінаційною до скаржника та такою, що передбачає наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме наявність АЗС у майнових правах, з наступних підстав:
Згідно ПОРЯДКУ проведення робіт, пов’язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи (далі - Порядок), дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл на викиди) - це документ дозвільного характеру у сфері охорони атмосферного повітря, який надає право суб’єктам господарювання експлуатувати об’єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші.
Згідно Порядку, об’єкт - одне або кілька стаціонарних джерел викидів, з яких надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин, що розташовані на одному промисловому майданчику та експлуатуються одним суб’єктом господарювання.
Також, згідно Порядку, Дозвіл на викиди суб’єкту господарювання видається дозвільним органом або через центри надання адміністративних послуг (у разі, коли така послуга надається через центр надання адміністративних послуг) за наявності висновку щодо можливості видачі дозволу на викиди Держпродспоживслужби, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, та суб’єкту господарювання, об’єкт якого розташований на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, або її територіального органу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до другої та третьої групи.
Скаржник не має у праві власності/оренді об’єктів АЗС, одне або кілька стаціонарних джерел викидів, з яких надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин, що розташовані на одному промисловому майданчику та НЕ експлуатує як суб’єкт господарювання об’єкти АЗС, а отже встановлюючи таку вимогу в частині надання копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому, - Замовник встановлює вимогу наявності МТБ у Скаржника, оскільки тільки в такому випадку останній має право на отримання вищезазначеного дозвільного документа згідно Порядку.
Також зазначаємо, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«3. Учасник (переможець) відповідає за якість поставленого товару та застосування заходів щодо захисту довкілля. Учасник повинен надати копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому, надання якого передбачено пунктом 3 даного розділу).»
Замовником встановлена вимога у тендерній документації в частині надання учасником копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому - що є дискримінаційною до скаржника та такою, що передбачає наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме наявність АЗС у майнових правах, з наступних підстав:
Згідно ПОРЯДКУ проведення робіт, пов’язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи (далі - Порядок), дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл на викиди) - це документ дозвільного характеру у сфері охорони атмосферного повітря, який надає право суб’єктам господарювання експлуатувати об’єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші.
Згідно Порядку, об’єкт - одне або кілька стаціонарних джерел викидів, з яких надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин, що розташовані на одному промисловому майданчику та експлуатуються одним суб’єктом господарювання.
Також, згідно Порядку, Дозвіл на викиди суб’єкту господарювання видається дозвільним органом або через центри надання адміністративних послуг (у разі, коли така послуга надається через центр надання адміністративних послуг) за наявності висновку щодо можливості видачі дозволу на викиди Держпродспоживслужби, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, та суб’єкту господарювання, об’єкт якого розташований на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, або її територіального органу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до другої та третьої групи.
Скаржник не має у праві власності/оренді об’єктів АЗС, одне або кілька стаціонарних джерел викидів, з яких надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин, що розташовані на одному промисловому майданчику та НЕ експлуатує як суб’єкт господарювання об’єкти АЗС, а отже встановлюючи таку вимогу в частині надання копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому, - Замовник встановлює вимогу наявності МТБ у Скаржника, оскільки тільки в такому випадку останній має право на отримання вищезазначеного дозвільного документа згідно Порядку.
Також зазначаємо, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом За кодом CPV за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-18-010108-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (надаються на всі стаціонарні АЗС зазначені учасником в листі в довільній формі про наявність АЗС м. Кропивницькому.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
ae7a8d76bff3488c8abc0e71701446d1
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії дозволів Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії дозволів Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки:
«4. Учасник (переможець) торгів забезпечує зберігання товару у період між поставками. Використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки здійснюється на підставі дозволів Держпраці (у складі пропозиції учасник повинен надати копії таких дозволів).»
Замовником встановлена вимога у тендерній документації в частині надання учасником копії дозволів Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки - що є дискримінаційною до скаржника та такою, що передбачає наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме наявність АЗС у майнових правах, з наступних підстав:
Згідно ПОРЯДКУ видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - Порядок), дозвіл Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки - це документ дозвільного характеру у сфері промислової безпеки та охорони праці, який надає право суб’єктам господарювання експлуатувати машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Виробництво (виготовлення), використання, переробка, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357) згідно Порядку в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 207, належить до видів робіт підвищеної небезпеки.
Згідно п. 9 Порядку, для одержання дозволу роботодавець, виробник або постачальник подає особисто, через Портал електронних сервісів Мінекономіки, уповноважену ним особу або надсилає поштою до територіального органу Держпраці чи адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці, заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додається:
на виконання робіт підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
Тобто, у будь-якому випадку, для отримання Дозволу на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки – суб’єкт господарювання повинен займатись дійяльністю з промислового виробництва вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки, а отже такий Дозвіл видається суб’єктам господарювання, які мають об’єкти матеріально-технічної бази для виробництва речовин.
Скаржник не виробляє, не зберігає та не транспортує вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки, а отже не має законодавчих підстав для отримання Дозволу на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки.
Варто зазначити, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
Отже, умова надання копії дозволів Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки, - є дискримінаційною для Скаржника, а з урахуванням п. 29 Особливостей, такою, що суперечить чинним вимогам законодавства.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«4. Учасник (переможець) торгів забезпечує зберігання товару у період між поставками. Використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки здійснюється на підставі дозволів Держпраці (у складі пропозиції учасник повинен надати копії таких дозволів).»
Замовником встановлена вимога у тендерній документації в частині надання учасником копії дозволів Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки - що є дискримінаційною до скаржника та такою, що передбачає наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме наявність АЗС у майнових правах, з наступних підстав:
Згідно ПОРЯДКУ видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - Порядок), дозвіл Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки - це документ дозвільного характеру у сфері промислової безпеки та охорони праці, який надає право суб’єктам господарювання експлуатувати машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Виробництво (виготовлення), використання, переробка, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357) згідно Порядку в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 207, належить до видів робіт підвищеної небезпеки.
Згідно п. 9 Порядку, для одержання дозволу роботодавець, виробник або постачальник подає особисто, через Портал електронних сервісів Мінекономіки, уповноважену ним особу або надсилає поштою до територіального органу Держпраці чи адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці, заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додається:
на виконання робіт підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
Тобто, у будь-якому випадку, для отримання Дозволу на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки – суб’єкт господарювання повинен займатись дійяльністю з промислового виробництва вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки, а отже такий Дозвіл видається суб’єктам господарювання, які мають об’єкти матеріально-технічної бази для виробництва речовин.
Скаржник не виробляє, не зберігає та не транспортує вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки, а отже не має законодавчих підстав для отримання Дозволу на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки.
Варто зазначити, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
Отже, умова надання копії дозволів Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки, - є дискримінаційною для Скаржника, а з урахуванням п. 29 Особливостей, такою, що суперечить чинним вимогам законодавства.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом За кодом CPV за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-18-010108-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії дозволів Держпраці на використання, зберігання, транспортування вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 та 2 класів небезпеки.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
1003683c645b469b9d80a42ab3bb36d6
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу в частині наявності та надання у складі пропозиції ліцензії на право зберігання пального, ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3.В Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу в частині наявності та надання у складі пропозиції ліцензії на право зберігання пального, ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним:
«4.6. Достовірна інформація про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності:
- копію (або сканкопію з оригіналу) чинної ліцензії або витяг з ліцензійного реєстру або лист в довільній формі із зазначенням реєстраційного номеру ліцензії на право роздрібної/оптової торгівлі пальним, видані на місця торгівлі учасника/партнера(ів) учасника, які планується задіяти при виконанні договору про закупівлю;
- копію (або сканкопію з оригіналу) ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника (автотранспорт якого використовується для перевезення товару);
- копію (або сканкопію з оригіналу) ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання, що буде задіяне учасником при виконанні умов договору про закупівлю. Документ має бути виданий на ім’я учасника та/або партнера (ів) учасника (якщо резервуари та ємності для зберігання нафтопродуктів знаходяться в учасника на праві користування, іншого правочину).»
Дискримінаційна вимога в частині надання ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання
Варто звернути увагу на той факт, що пунктом 6.2 Додатку № 3 до тендерної документації (Проєкту договору) 5.2. Передача (відпуск) Палива згідно поставленим талонам здійснюється на АЗС Постачальника, перелік яких визначено у Переліку АЗС (додаток 2 до цього Договору). Передача Палива (відпуск) здійснюється по факту пред'явлення Покупцем (уповноваженим представником Покупця) талону. Талон є документом встановленого зразка та форми, одноразового використання, що посвідчує право власності Покупця та/або уповноваженого представника Покупця на одержання певної кількості (обсягу) та певної марки Палива на АЗС (далі - Талон)..
1.2. Постачання палива здійснюється із використанням талонів, через мережу автозаправних станцій (далі – АЗС), визначених у Переліку АЗС (додаток 2 до цього Договору) з наданням підтвердних на цю операцію документів (касових чеків). Покупець в порядку і на умовах визначених цим Договором зобов'язується прийняти та оплатити Постачальнику вартість Палива.
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо надання в складі тендерної пропозиції ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання.
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Стаття 15:
Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими органами ліцензування за місцем розташування місць зберігання пального.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, оскільки здійснює свою діяльність з реалізації палива на умовах партнерських відносин, не має права на отримання ліцензії на право зберігання пального на АЗС партнера.
Більш того, партнер Скаржника є суб’єктом господарювання - власником АЗС, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, отримання якої передбачено вимогами чинного законодавства.
За таких умов, Замовник, встановивши вимогу в частині надання: «ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання», порушив положення пункту 29 Особливостей, оскільки Скаржник не є суб’єктом господарювання, який має ліцензію на право зберігання пального, оскільки не має власних/орендованих АЗС та резервуарів для зберігання палива, а Партнер Скаржника отримав Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
Дискримінаційна вимога в частині надання Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним
Згідно вимог Замовника учасники закупівлі повинні надати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що є дискримінаційною, обмежувальною та суперечить п. 29 Особливостей, в частині наявності МТБ учасників.
Вимагаючи від учасників надання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі (згідно положень ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»).
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: «За кодом CPV за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)»
Також, умовами Проекту договору передбаченими Додатком № 3 до ТД визначено:
5.2. Передача (відпуск) Палива згідно поставленим талонам здійснюється на АЗС Постачальника, перелік яких визначено у Переліку АЗС (додаток 2 до цього Договору). Передача Палива (відпуск) здійснюється по факту пред'явлення Покупцем (уповноваженим представником Покупця) талону. Талон є документом встановленого зразка та форми, одноразового використання, що посвідчує право власності Покупця та/або уповноваженого представника Покупця на одержання певної кількості (обсягу) та певної марки Палива на АЗС (далі - Талон)..
1.2. Постачання палива здійснюється із використанням талонів, через мережу автозаправних станцій (далі – АЗС), визначених у Переліку АЗС (додаток 2 до цього Договору) з наданням підтвердних на цю операцію документів (касових чеків). Покупець в порядку і на умовах визначених цим Договором зобов'язується прийняти та оплатити Постачальнику вартість Палива.
Продаж талонів, відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Дискримінаційна вимога в частині надання ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника
Вважаємо, що вимоги тендерної документації в частині вимоги до учасника ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника - є обмежувальною по відношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні транспортних засобів, але які при цьому мають партнерські договори з емітентами талонів та можуть забезпечити відпуск палива на АЗС.
Вищезазначеними вимогами Замовник в сукупності встановлює наявність матеріально-технічної бази у учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом ЗАТВЕРДЖЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001, визначається вичерпний перелік документів, що додаються до заяви на отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом (далі - ліцензія), а також встановлюються організаційні, кадрові та технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата і засобів провадження діяльності, обов’язкові для виконання під час провадження зазначеної діяльності.
Для отримання Ліцензії на внутрішні та міжнародні перевезення небезпечних вантажів передбачає згідно п. 2 наявність матеріально-технічної бази у ліцензіата (вантажних автомобілів, причепів або напівпричепів).
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно власні (орендовані/у користуванні) транспортні засоби та мають доступ до інформації таким чином, що можуть надати вищезазначені документи на МТБ.
Також, звертаємо увагу, що партнер Скаржника – власник мережі АЗС та емітент талонів, а не суб’єкт господарювання, який здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Звертаємо увагу, що згідно Додатку № 2 до тендерної документації, Учасник (переможець) повинен забезпечити поставку товару у талонах дрібнооптовими партіями через АЗС м. Кропивницького, відповідно до умов договору з замовником. Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару. Термін дії талонів: з дати отримання Замовником та не менше ніж до кінця 2025 р..
За таких умов, Замовник, встановивши вимоги щодо наявності у учасника ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника, порушив положення пункту 29 Особливостей.
Скаржник для ведення господарської діяльності підприємства отримав Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника (автотранспорт якого використовується для перевезення товару);
- ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання, що буде задіяне учасником при виконанні умов договору про закупівлю;
- ліцензії на право роздрібної/оптової торгівлі пальним, видані на місця торгівлі учасника/партнера(ів) учасника, які планується задіяти при виконанні договору про закупівлю.
«4.6. Достовірна інформація про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності:
- копію (або сканкопію з оригіналу) чинної ліцензії або витяг з ліцензійного реєстру або лист в довільній формі із зазначенням реєстраційного номеру ліцензії на право роздрібної/оптової торгівлі пальним, видані на місця торгівлі учасника/партнера(ів) учасника, які планується задіяти при виконанні договору про закупівлю;
- копію (або сканкопію з оригіналу) ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника (автотранспорт якого використовується для перевезення товару);
- копію (або сканкопію з оригіналу) ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання, що буде задіяне учасником при виконанні умов договору про закупівлю. Документ має бути виданий на ім’я учасника та/або партнера (ів) учасника (якщо резервуари та ємності для зберігання нафтопродуктів знаходяться в учасника на праві користування, іншого правочину).»
Дискримінаційна вимога в частині надання ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання
Варто звернути увагу на той факт, що пунктом 6.2 Додатку № 3 до тендерної документації (Проєкту договору) 5.2. Передача (відпуск) Палива згідно поставленим талонам здійснюється на АЗС Постачальника, перелік яких визначено у Переліку АЗС (додаток 2 до цього Договору). Передача Палива (відпуск) здійснюється по факту пред'явлення Покупцем (уповноваженим представником Покупця) талону. Талон є документом встановленого зразка та форми, одноразового використання, що посвідчує право власності Покупця та/або уповноваженого представника Покупця на одержання певної кількості (обсягу) та певної марки Палива на АЗС (далі - Талон)..
1.2. Постачання палива здійснюється із використанням талонів, через мережу автозаправних станцій (далі – АЗС), визначених у Переліку АЗС (додаток 2 до цього Договору) з наданням підтвердних на цю операцію документів (касових чеків). Покупець в порядку і на умовах визначених цим Договором зобов'язується прийняти та оплатити Постачальнику вартість Палива.
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо надання в складі тендерної пропозиції ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання.
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Стаття 15:
Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими органами ліцензування за місцем розташування місць зберігання пального.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, оскільки здійснює свою діяльність з реалізації палива на умовах партнерських відносин, не має права на отримання ліцензії на право зберігання пального на АЗС партнера.
Більш того, партнер Скаржника є суб’єктом господарювання - власником АЗС, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, отримання якої передбачено вимогами чинного законодавства.
За таких умов, Замовник, встановивши вимогу в частині надання: «ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання», порушив положення пункту 29 Особливостей, оскільки Скаржник не є суб’єктом господарювання, який має ліцензію на право зберігання пального, оскільки не має власних/орендованих АЗС та резервуарів для зберігання палива, а Партнер Скаржника отримав Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
Дискримінаційна вимога в частині надання Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним
Згідно вимог Замовника учасники закупівлі повинні надати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що є дискримінаційною, обмежувальною та суперечить п. 29 Особливостей, в частині наявності МТБ учасників.
Вимагаючи від учасників надання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі (згідно положень ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»).
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: «За кодом CPV за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)»
Також, умовами Проекту договору передбаченими Додатком № 3 до ТД визначено:
5.2. Передача (відпуск) Палива згідно поставленим талонам здійснюється на АЗС Постачальника, перелік яких визначено у Переліку АЗС (додаток 2 до цього Договору). Передача Палива (відпуск) здійснюється по факту пред'явлення Покупцем (уповноваженим представником Покупця) талону. Талон є документом встановленого зразка та форми, одноразового використання, що посвідчує право власності Покупця та/або уповноваженого представника Покупця на одержання певної кількості (обсягу) та певної марки Палива на АЗС (далі - Талон)..
1.2. Постачання палива здійснюється із використанням талонів, через мережу автозаправних станцій (далі – АЗС), визначених у Переліку АЗС (додаток 2 до цього Договору) з наданням підтвердних на цю операцію документів (касових чеків). Покупець в порядку і на умовах визначених цим Договором зобов'язується прийняти та оплатити Постачальнику вартість Палива.
Продаж талонів, відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Дискримінаційна вимога в частині надання ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника
Вважаємо, що вимоги тендерної документації в частині вимоги до учасника ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника - є обмежувальною по відношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні транспортних засобів, але які при цьому мають партнерські договори з емітентами талонів та можуть забезпечити відпуск палива на АЗС.
Вищезазначеними вимогами Замовник в сукупності встановлює наявність матеріально-технічної бази у учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом ЗАТВЕРДЖЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001, визначається вичерпний перелік документів, що додаються до заяви на отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом (далі - ліцензія), а також встановлюються організаційні, кадрові та технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата і засобів провадження діяльності, обов’язкові для виконання під час провадження зазначеної діяльності.
Для отримання Ліцензії на внутрішні та міжнародні перевезення небезпечних вантажів передбачає згідно п. 2 наявність матеріально-технічної бази у ліцензіата (вантажних автомобілів, причепів або напівпричепів).
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно власні (орендовані/у користуванні) транспортні засоби та мають доступ до інформації таким чином, що можуть надати вищезазначені документи на МТБ.
Також, звертаємо увагу, що партнер Скаржника – власник мережі АЗС та емітент талонів, а не суб’єкт господарювання, який здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом.
Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Звертаємо увагу, що згідно Додатку № 2 до тендерної документації, Учасник (переможець) повинен забезпечити поставку товару у талонах дрібнооптовими партіями через АЗС м. Кропивницького, відповідно до умов договору з замовником. Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки товару. Термін дії талонів: з дати отримання Замовником та не менше ніж до кінця 2025 р..
За таких умов, Замовник, встановивши вимоги щодо наявності у учасника ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника, порушив положення пункту 29 Особливостей.
Скаржник для ведення господарської діяльності підприємства отримав Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів автомобілями, причепами та напівпричепами, виданий на ім’я учасника та/або партнера(ів) учасника (автотранспорт якого використовується для перевезення товару);
- ліцензії на зберігання нафтопродуктів на кожне місце зберігання, що буде задіяне учасником при виконанні умов договору про закупівлю;
- ліцензії на право роздрібної/оптової торгівлі пальним, видані на місця торгівлі учасника/партнера(ів) учасника, які планується задіяти при виконанні договору про закупівлю.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензія Скаржник на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія_ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом За кодом CPV за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-18-010108-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу в частині наявності та надання у складі пропозиції ліцензії на право зберігання пального, ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
4927b377e7d7487b8b843a86b64fb406
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо обов’язку учасника зберігати паливо на АЗС та наявність таких АЗС у учасників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору): Замовником встановлено вимогу щодо обов’язку учасника зберігати паливо на АЗС та наявність таких АЗС у учасників:
В п. 5.7., п. 5.6. та п. 5.8. Додатку № 3 до ТД: « 5.7. Місце поставки Палива шляхом передачі талонів визначається у Специфікації, що є Додатком № 1 до Договору, а безпосередня передача (відпуск) Палива через АЗС, що визначені у Додатку 2 до цього Договору. Обов’язок Постачальника фактичної передачі (відпуску) Палива вважається виконаним з монету передачі (відпуску) такого Палива на АЗС, що підтверджується касовим (фіскальним) чеком. Постачальник зобов'язується забезпечити наявність та відпустити у роздріб (передати) визначену (зазначену) на талону кількість (обсяг) та асортимент Палива за першою вимогою Покупця по факту пред'явлення ним талону на відповідній АЗС згідно з умовами цього Договору.
5.6. З моменту переходу до Покупця права власності на Паливо та до моменту його фактичного отримання на АЗС, Пальне перебуває на повному відповідальному безкоштовному зберіганні у Постачальника.
5.8. Оператор АЗС Постачальника після завершення відпуску Палива Покупцю (уповноваженому представнику) зобов'язаний видати касовий (фіскальний) чек, в якому зазначаються дата, місце, час обслуговування, марка та кількість (обсяг) відпущеного Палива.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності у Скаржника мережі АЗС (як Постачальника у випадку укладення договору про закупівлю)
Замовник визначає у п. 5.7. Проєкту договору, викладеному у Додатку № 3 до тендерної документації умову в частині зберігання Товару на АЗС Постачальника.
При цьому, «Постачальником» визначено Переможця у відповідній процедурі закупівлі, згідно резулятивної частини Проєкту договору.
Тобто, Скаржник у випадку визначення його Переможцем процедури закупівлі та публікації наміру укласти договір про закупівлю, повинен підписати останній на умовах, визначених Проєктом договору, а отже встановлення відповідної вимоги у п. 5.6. Проєкту договору передбачає наявність у Скаржника об’єктів АЗС (об’єктів матеріально-технічної бази автозаправної станції).
Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають мережу АЗС у праві власності/оренди/користуванні, оскільки тільки такі учасники мають право здійснювати діяльність зі зберігання та роздрібної торгівлі паливом згідно вимог дозвільного системи та ліцензування певних видів діяльності.
Відповідати таким вимогам Проєкту договору зможуть виключно власники/орендарі АЗС, оскільки право здійснення зберігання та розрібної торгівлі видається на кожне місце роздрібної торгівлі згідно ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта (Тобто, користування Скаржником матеріально-технічною бази АЗС).
Тобто, зазначені умови тендерної документації в частині: Обов’язок Постачальника фактичної передачі (відпуску) Палива вважається виконаним з монету передачі (відпуску) такого Палива на АЗС, З моменту переходу до Покупця права власності на Паливо та до моменту його фактичного отримання на АЗС, Пальне перебуває на повному відповідальному безкоштовному зберіганні у Постачальника та Оператор АЗС Постачальника після завершення відпуску Палива, - передбачають наявність матеріально-технічної бази у учасника, а саме об’єктів АЗС, що суперечить п. 29 Особливостей.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
2.1. В Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору): Замовником встановлено вимогу щодо обов’язку учасника зберігати паливо на АЗС та наявність таких АЗС у учасників:
В п. 5.7., п. 5.6. та п. 5.8. Додатку № 3 до ТД: « 5.7. Місце поставки Палива шляхом передачі талонів визначається у Специфікації, що є Додатком № 1 до Договору, а безпосередня передача (відпуск) Палива через АЗС, що визначені у Додатку 2 до цього Договору. Обов’язок Постачальника фактичної передачі (відпуску) Палива вважається виконаним з монету передачі (відпуску) такого Палива на АЗС, що підтверджується касовим (фіскальним) чеком. Постачальник зобов'язується забезпечити наявність та відпустити у роздріб (передати) визначену (зазначену) на талону кількість (обсяг) та асортимент Палива за першою вимогою Покупця по факту пред'явлення ним талону на відповідній АЗС згідно з умовами цього Договору.
5.6. З моменту переходу до Покупця права власності на Паливо та до моменту його фактичного отримання на АЗС, Пальне перебуває на повному відповідальному безкоштовному зберіганні у Постачальника.
5.8. Оператор АЗС Постачальника після завершення відпуску Палива Покупцю (уповноваженому представнику) зобов'язаний видати касовий (фіскальний) чек, в якому зазначаються дата, місце, час обслуговування, марка та кількість (обсяг) відпущеного Палива.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності у Скаржника мережі АЗС (як Постачальника у випадку укладення договору про закупівлю)
Замовник визначає у п. 5.7. Проєкту договору, викладеному у Додатку № 3 до тендерної документації умову в частині зберігання Товару на АЗС Постачальника.
При цьому, «Постачальником» визначено Переможця у відповідній процедурі закупівлі, згідно резулятивної частини Проєкту договору.
Тобто, Скаржник у випадку визначення його Переможцем процедури закупівлі та публікації наміру укласти договір про закупівлю, повинен підписати останній на умовах, визначених Проєктом договору, а отже встановлення відповідної вимоги у п. 5.6. Проєкту договору передбачає наявність у Скаржника об’єктів АЗС (об’єктів матеріально-технічної бази автозаправної станції).
Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають мережу АЗС у праві власності/оренди/користуванні, оскільки тільки такі учасники мають право здійснювати діяльність зі зберігання та роздрібної торгівлі паливом згідно вимог дозвільного системи та ліцензування певних видів діяльності.
Відповідати таким вимогам Проєкту договору зможуть виключно власники/орендарі АЗС, оскільки право здійснення зберігання та розрібної торгівлі видається на кожне місце роздрібної торгівлі згідно ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта (Тобто, користування Скаржником матеріально-технічною бази АЗС).
Тобто, зазначені умови тендерної документації в частині: Обов’язок Постачальника фактичної передачі (відпуску) Палива вважається виконаним з монету передачі (відпуску) такого Палива на АЗС, З моменту переходу до Покупця права власності на Паливо та до моменту його фактичного отримання на АЗС, Пальне перебуває на повному відповідальному безкоштовному зберіганні у Постачальника та Оператор АЗС Постачальника після завершення відпуску Палива, - передбачають наявність матеріально-технічної бази у учасника, а саме об’єктів АЗС, що суперечить п. 29 Особливостей.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом За кодом CPV за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-18-010108-a, зокрема: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо обов’язку учасника зберігати паливо на АЗС та наявність таких АЗС у учасників.