-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021-2015 Код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Збирання здійснюється силами Виконавця за адресами: 1. Вулиця Вознесенський узвіз, буд. 22, м. Київ – приміщення тимчасового зберігання відходів на території закладу. 2. Вулиця Доброхотова, 13, м. Київ – приміщення тимчасового зберігання відходів (перший поверх, каб. № 106 поліклініки № 2).
Торги відмінено
220 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 100.00 UAH
Період оскарження:
18.02.2025 12:38 - 28.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА
Номер:
12c86ef3ceb24e3b9633517c55c1264e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-18-006322-a.b1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Наявність обладнання.docx 21.02.2025 16:47
- Докази за скаргою.pdf 21.02.2025 16:47
- Наявність працівників.docx 21.02.2025 16:47
- Скарга.pdf.p7s 21.02.2025 16:47
- Скарга.docx 21.02.2025 16:47
- Скарга.pdf 21.02.2025 16:47
- Тендерна документація 2025 мед відходи.docx 21.02.2025 16:47
- sign.p7s 21.02.2025 16:47
- пояснення АМКУ.PDF 25.02.2025 14:07
- рішення зміни.PDF 25.02.2025 14:07
- Відповідь антимонопольний Дос.docx 25.02.2025 14:07
- Тендерна документація 2025 мед відходи зі змінами.docx 25.02.2025 14:07
- Рішення від 25.02.2025 №2826.pdf 25.02.2025 15:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.03.2025 №3411.pdf 06.03.2025 12:34
- Рішення від 05.03.2025 №3411.pdf 10.03.2025 16:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.02.2025 18:33
Дата розгляду скарги:
05.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.02.2025 15:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.03.2025 16:07
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3981dcfd7db4421e809bbbd856681783
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
18.02.2025 року Державна наукова установа "Центр інноваційних медичних технологій НАН України" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021-2015 Код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 01 04*, 18 02 02*, 18 01 06* (операції D13, D15, D10); 20 01 21* (операції D13, D15, D9)» з очікуваною вартістю 220 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-18-006322-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
Додаток 1.1
до тендерної документації №
з/п Найменування послуги Код відповідно до Національного переліку відходів Одиниця
виміру Кількість послуг
І. Послуги з завантаження, перевезення та утилізації медичних відходів:
1.
2.
3. Медичних відходів категорії В:
а) «Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13, D15, D10):
- використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (голки, шприци з одягненими голками, системи для внутрішньовенних інфузій з голками, скальпелі та їх леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові тощо);
- медичні вироби і предмети, забруднені кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (кисневі маски, шприци без голок, засоби індивідуального захисту, одноразові гінекологічні дзеркала, одноразовий медичний одяг та операційні набори, використані ватні кульки та перев’язувальний матеріал, катетери сечові, нозальні канюлі, дренажі, порожні пакети з-під препаратів крові та кровозамінювачів, зонди шлункові, фільтри для наркозних апаратів, одноразові медичні інструменти, набори для діагностичних аналізів тощо)
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ та
вул. Доброхотова, буд. 13, м. Київ).
- відходи, що утворились у результаті діяльності бактеріологічного відділу клініко-діагностичної лабораторії (лабораторні чашки, пробірки з тампонами та інше обладнання, залишки живильних середовищ тощо)
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ);
б) «Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (анатомічні, біологічні відходи) ( D 13, D 15, D 10).
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ)
Медичних відходів категорії С:
Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (D13 D15 D10):
- первинна упаковка отруйних та сильнодіючих лікарських засобів (ампули та/або флакони) відповідно до Переліку отруйних лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами, затвердженим Наказом МОЗ України від 17.08.2007р. № 490 та Переліку сильнодіючих лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами, затвердженим Наказом МОЗ України від 17.08.2007р. № 490.
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ
вул. Доброхотова, буд. 13, м. Київ)
18 01 03*
18 01 04*
18 01 03*
18 01 02*
18 01 06*
кг
4500
ІІ. Послуги з завантаження, перевезення та утилізації відходів, які містять ртуть
1. «Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (D13, D15, D9):
- відпрацьовані люмінесцентні та бактерицидні лампи.
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ та
вул. Доброхотова, буд. 13, м. Київ). 20 01 21* шт 100 Скаржник не погоджується з вимогами Замовника та вважає дискримінацією щодо встановлення до таких відходів як 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 03*, 18 01 02*, 18 01 06* такої операції з видалення як D13.
Разом з тим Скаржник не погоджується з вимогами Замовника та вважає дискримінацією щодо встановлення до таких відходів як 20 01 21* виключено операцій з видалення D13, D15, D9.
Дискримінаційність вимог замовника викладена в наступному.
Відповідно до цієї вимоги тендерної документації технічні вимоги містять, зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі у Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника та співвиконавця якого планується залучити до надання послуг (додається як доказ) не містить операції D13 до відходів 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 03*, 18 01 02*, 18 01 06*, які Замовник необґрунтовано передбачив в технічних вимогах. Разом з тим, до таких відходів як 20 01 21* не містить операцій D13, D15, D9.
Разом з тим до цих відходів Замовник безпідставно не передбачає можливості їх відновлення.
Відповідно до пунктів 22 та 38 статті 1 Закону України "Про управління відходами" операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
В той час, відповідно до пунктів 3 та 5 статті 1 Закону України "Про управління відходами" видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2.
Скаржник, посилаючись на додатки до Закону України "Про управління відходами", повідомляє, що щоб надати послуги, передбачені предметом закупівлі, Скаржник не зобов'язаний застосовувати до вказаних відходів таку операцію як D13, а саме - здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
Замовник не закуповує послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
В цій частині тендерної документації замовник визначає найменування послуг як:
Медичні відходи категорії В
Медичні відходи категорії С
Відповідно до пункту 10 розділу V "Вимоги до відходів категорії В 1" Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 08 червня 2015 року № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України від 06 вересня 2022 року № 1602) при збиранні відходів категорії В (контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення) забороняється:
1) руйнувати, розбирати і розрізати інфекційно небезпечні відходи, у тому числі використані системи для внутрішньовенних інфузій;
2) знімати голку зі шприца після його використання;
3) пересипати / переливати інфекційно небезпечні відходи з однієї ємності в іншу, за винятком ситуацій, передбачених у СОП щодо алгоритму дій у разі виникнення аварійних ситуацій;
4) ущільнювати (утрамбовувати) інфекційно небезпечні відходи;
5) встановлювати одноразові та багаторазові ємності для роздільного збирання інфекційно небезпечних відходів на відстані менше одного метра від нагрівальних приладів.
Таким чином, здійснювати попередні операції (D13) з відходами 18 02 02* (відходами категорії) заборонено".
Відповідно до пунктів 1-13 розділу VI. Вимоги до медичних відходів категорії С 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 08 червня 2015 року № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України від 06 вересня 2022 року № 1602) встановлені наступні вимоги:
1. До відходів категорії С належать:
1) відходи, забруднені цитостатиками і генотоксичними лікарськими та діагностичними засобами;
2) первинна упаковка лікарських засобів визначених Переліком отруйних лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 серпня 2007 року № 490, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2007 року за № 1007/14274, та Переліком сильнодіючих лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 серпня 2007 року № 490, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2007 року за № 1008/14275;
3) стоматологічна амальгама.
2. В закладах можуть утворюватися інші токсикологічно небезпечні відходи (наприклад, елементи живлення; вироби, що містять ртуть; прилади і обладнання, що містять важкі метали; відходи, що утворились в результаті експлуатації обладнання, транспорту, систем освітлення, відходи дезінфекційних хімічних засобів). Поводження з ними проводиться відповідно до вимог чинного законодавства.
3. Поводження з відходами лікарських засобів проводиться відповідно до Порядку провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, та контролю за їх обігом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 червня 2009 року № 589; Правил проведення утилізації та знищення неякісних лікарських засобів, до складу яких входять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 19 березня 1999 року № 67/59, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 липня 1999 року за № 496/3789; Правил утилізації та знищення лікарських засобів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24 квітня 2015 року № 242, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 18 травня 2015 року за № 550/2699.
4. Зазначені у пункті 1 цього розділу відходи збирають у марковані контейнери з кришками, які щільно прилягають, і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, та зберігають у спеціально виділених приміщеннях.
5. Збирання, тимчасове зберігання відходів категорії С, зазначених в підпункті 1 пункту 1 цього розділу, без нейтралізації не допускається (підлягають негайній нейтралізації в місці утворення із застосуванням відповідних засобів, які зазначені в інструкції до лікарського засобу). Також обов’язково проводиться нейтралізація поверхонь робочого місця.
Якщо виробником цитостатичного або генотоксичного лікарського/діагностичного засобу не передбачено проведення нейтралізації, відходи, які ними забруднені, збираються без проведення нейтралізації, відповідно до пункту 4 цього розділу.
6. Роботи з відходами категорії С, які визначені підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, проводяться виключно із застосуванням відповідних ЗІЗ (зазначаються в інструкції до лікарського засобу) та здійснюються у витяжній шафі.
Роботи з відходами категорії С, які визначені підпунктом 2 пункту 1 цього розділу, проводяться виключно із застосуванням відповідних ЗІЗ (зазначаються в інструкції до лікарського/діагностичного засобу).
7. Для збирання відходів категорії С заборонено використовувати контейнери обмеженого (багаторазового) використання.
8. Заклади, в яких використовується стоматологічна амальгама, видаляються пломби із стоматологічної амальгами або зуби, що містять такі пломби, обладнуються сепараторами амальгами. Сепаратори амальгами повинні забезпечувати утримання та збирання частинок амальгами, включаючи ті, що містяться у використаній воді (рівень утримання не нижче 95 %).
9. Відходи від стоматологічної амальгами та інші відходи, що містять ртуть, збираються окремо від інших відходів у контейнери, виготовлені з матеріалу, який не взаємодіє з ртуттю, і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання. Відходи, що містять рідку ртуть, зберігають у щільно закритих контейнерах у присутності сірки та передаються суб’єкту господарювання, що отримав Ліцензію, без попереднього оброблення або знешкодження.
10. Вимоги до приміщень для тимчасового зберігання відходів категорії С зазначені у додатку 2 до цих Правил.
11. Відходи категорії С передаються суб’єкту господарювання, що отримав Ліцензію.
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
13. Нейтралізація відходів, визначених в підпункті 1 пункту 1 цього розділу, проводиться всіма закладами та не потребує дотримання вимог пункту 4 розділу І цих Правил.
Як видно з вказаних вимогах відсутні попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
З огляду на це Замовник безпідставно здійснювати операцію D13 до відходів 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 03*, 18 01 02*, 18 01 06*.
Також Скаржник може надати послуги з управління вказаними відходами 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 03*, 18 01 02*, 18 01 06* з такими операціями як R1 та R13 тобто, здійснити відновлення перелічених відходів, що є більш пріорітетнішою операцію відповідно до ієрарахії управління відходами що передбачена Законом України "Про управління відходами.
Статтею 1 Закону України "Про управління відходами" визначено, що:
небезпечні відходи – небезпечні відходи - відходи, що мають одну чи більше властивостей, що роблять їх небезпечними, наведених у Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3);
операції – операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
оброблення відходів – операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій;
відновлення відходів – операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2 Закону;
видалення відходів – операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1 до Закону;
З огляду на вказане, Скаржник вважає, що вимоги тендерної документації в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів, зокрема передбачати можливість їх відновлення, а також не дискримінувати Скаржника щодо необхідності здійснення операції D13.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів
Замовник безпідставно встановлює до послуг з управління відходами які містять ртуть операції D13, D15, D9 не даючи можливість застосувувати операцію з відновлення.
Скаржник має намір залучити до надання послуг за даною закупівлею ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВОВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» як співвиконавця. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» має у ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами за кодом 20 01 21* (додається як доказ). При цьому відповідно до цієї ліцензії операції за кодом 20 01 21* відповідає код R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаю чи підготовку до повторного використання), R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання), а не D13, D15, D9
Відповідно до ст.3 ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) основними цілями державної політики у сфері запобігання утворенню та управління відходами є в тому числі дотримання ієрархії управління відходами.
Відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.
При цьому відповідно до ЗУ «Про управління відходами» коди R4, R13, D15, D9 відповідають наступним операція
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаю чи підготовку до повторного використання),
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Таким чином, відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» рециклінг та відновлення відходів є більш пріоритетною операцією. Тобто операції за кодами R4, R13 є більш пріоритетними, ніж операції за кодами D13, D15, D9
За таких обставин участь в закупівлі зможуть взяти учасники, які мають ліцензію, у якій щодо коду 20 01 21* зазначені операції за кодами саме D13, D15, D9 що позбавляє права Скаржника та інших учасників на участь у даній процедурі закупівлі, у ліцензії яких щодо коду 20 01 21* зазначені операції за кодами R4, R13.
Замовник повинен був передбачити у тендерній документації вказання щодо коду 20 01 21* операцій за кодами D13, D15, D9 або еквівалента, наприклад операцій за кодами R4, R13.
Зазначена вимога із зазначення коду 20 01 21* операцій виключно за кодами саме D13, D15, D9 є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ №583-р/пк-пз від 14.01.2025 та рішенням АМКУ №1713 -р/пк-пз від 05.02.2025 (додається як доказ).
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-18-006322-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
Додаток 1.1
до тендерної документації №
з/п Найменування послуги Код відповідно до Національного переліку відходів Одиниця
виміру Кількість послуг
І. Послуги з завантаження, перевезення та утилізації медичних відходів:
1.
2.
3. Медичних відходів категорії В:
а) «Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13, D15, D10):
- використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (голки, шприци з одягненими голками, системи для внутрішньовенних інфузій з голками, скальпелі та їх леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові тощо);
- медичні вироби і предмети, забруднені кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (кисневі маски, шприци без голок, засоби індивідуального захисту, одноразові гінекологічні дзеркала, одноразовий медичний одяг та операційні набори, використані ватні кульки та перев’язувальний матеріал, катетери сечові, нозальні канюлі, дренажі, порожні пакети з-під препаратів крові та кровозамінювачів, зонди шлункові, фільтри для наркозних апаратів, одноразові медичні інструменти, набори для діагностичних аналізів тощо)
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ та
вул. Доброхотова, буд. 13, м. Київ).
- відходи, що утворились у результаті діяльності бактеріологічного відділу клініко-діагностичної лабораторії (лабораторні чашки, пробірки з тампонами та інше обладнання, залишки живильних середовищ тощо)
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ);
б) «Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (анатомічні, біологічні відходи) ( D 13, D 15, D 10).
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ)
Медичних відходів категорії С:
Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (D13 D15 D10):
- первинна упаковка отруйних та сильнодіючих лікарських засобів (ампули та/або флакони) відповідно до Переліку отруйних лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами, затвердженим Наказом МОЗ України від 17.08.2007р. № 490 та Переліку сильнодіючих лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами, затвердженим Наказом МОЗ України від 17.08.2007р. № 490.
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ
вул. Доброхотова, буд. 13, м. Київ)
18 01 03*
18 01 04*
18 01 03*
18 01 02*
18 01 06*
кг
4500
ІІ. Послуги з завантаження, перевезення та утилізації відходів, які містять ртуть
1. «Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (D13, D15, D9):
- відпрацьовані люмінесцентні та бактерицидні лампи.
(вул. Вознесенський узвіз, буд. 22,
м. Київ та
вул. Доброхотова, буд. 13, м. Київ). 20 01 21* шт 100 Скаржник не погоджується з вимогами Замовника та вважає дискримінацією щодо встановлення до таких відходів як 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 03*, 18 01 02*, 18 01 06* такої операції з видалення як D13.
Разом з тим Скаржник не погоджується з вимогами Замовника та вважає дискримінацією щодо встановлення до таких відходів як 20 01 21* виключено операцій з видалення D13, D15, D9.
Дискримінаційність вимог замовника викладена в наступному.
Відповідно до цієї вимоги тендерної документації технічні вимоги містять, зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі у Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника та співвиконавця якого планується залучити до надання послуг (додається як доказ) не містить операції D13 до відходів 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 03*, 18 01 02*, 18 01 06*, які Замовник необґрунтовано передбачив в технічних вимогах. Разом з тим, до таких відходів як 20 01 21* не містить операцій D13, D15, D9.
Разом з тим до цих відходів Замовник безпідставно не передбачає можливості їх відновлення.
Відповідно до пунктів 22 та 38 статті 1 Закону України "Про управління відходами" операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
В той час, відповідно до пунктів 3 та 5 статті 1 Закону України "Про управління відходами" видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2.
Скаржник, посилаючись на додатки до Закону України "Про управління відходами", повідомляє, що щоб надати послуги, передбачені предметом закупівлі, Скаржник не зобов'язаний застосовувати до вказаних відходів таку операцію як D13, а саме - здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
Замовник не закуповує послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
В цій частині тендерної документації замовник визначає найменування послуг як:
Медичні відходи категорії В
Медичні відходи категорії С
Відповідно до пункту 10 розділу V "Вимоги до відходів категорії В 1" Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 08 червня 2015 року № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України від 06 вересня 2022 року № 1602) при збиранні відходів категорії В (контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення) забороняється:
1) руйнувати, розбирати і розрізати інфекційно небезпечні відходи, у тому числі використані системи для внутрішньовенних інфузій;
2) знімати голку зі шприца після його використання;
3) пересипати / переливати інфекційно небезпечні відходи з однієї ємності в іншу, за винятком ситуацій, передбачених у СОП щодо алгоритму дій у разі виникнення аварійних ситуацій;
4) ущільнювати (утрамбовувати) інфекційно небезпечні відходи;
5) встановлювати одноразові та багаторазові ємності для роздільного збирання інфекційно небезпечних відходів на відстані менше одного метра від нагрівальних приладів.
Таким чином, здійснювати попередні операції (D13) з відходами 18 02 02* (відходами категорії) заборонено".
Відповідно до пунктів 1-13 розділу VI. Вимоги до медичних відходів категорії С 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 08 червня 2015 року № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України від 06 вересня 2022 року № 1602) встановлені наступні вимоги:
1. До відходів категорії С належать:
1) відходи, забруднені цитостатиками і генотоксичними лікарськими та діагностичними засобами;
2) первинна упаковка лікарських засобів визначених Переліком отруйних лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 серпня 2007 року № 490, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2007 року за № 1007/14274, та Переліком сильнодіючих лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 серпня 2007 року № 490, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2007 року за № 1008/14275;
3) стоматологічна амальгама.
2. В закладах можуть утворюватися інші токсикологічно небезпечні відходи (наприклад, елементи живлення; вироби, що містять ртуть; прилади і обладнання, що містять важкі метали; відходи, що утворились в результаті експлуатації обладнання, транспорту, систем освітлення, відходи дезінфекційних хімічних засобів). Поводження з ними проводиться відповідно до вимог чинного законодавства.
3. Поводження з відходами лікарських засобів проводиться відповідно до Порядку провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, та контролю за їх обігом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 червня 2009 року № 589; Правил проведення утилізації та знищення неякісних лікарських засобів, до складу яких входять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 19 березня 1999 року № 67/59, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 липня 1999 року за № 496/3789; Правил утилізації та знищення лікарських засобів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24 квітня 2015 року № 242, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 18 травня 2015 року за № 550/2699.
4. Зазначені у пункті 1 цього розділу відходи збирають у марковані контейнери з кришками, які щільно прилягають, і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, та зберігають у спеціально виділених приміщеннях.
5. Збирання, тимчасове зберігання відходів категорії С, зазначених в підпункті 1 пункту 1 цього розділу, без нейтралізації не допускається (підлягають негайній нейтралізації в місці утворення із застосуванням відповідних засобів, які зазначені в інструкції до лікарського засобу). Також обов’язково проводиться нейтралізація поверхонь робочого місця.
Якщо виробником цитостатичного або генотоксичного лікарського/діагностичного засобу не передбачено проведення нейтралізації, відходи, які ними забруднені, збираються без проведення нейтралізації, відповідно до пункту 4 цього розділу.
6. Роботи з відходами категорії С, які визначені підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, проводяться виключно із застосуванням відповідних ЗІЗ (зазначаються в інструкції до лікарського засобу) та здійснюються у витяжній шафі.
Роботи з відходами категорії С, які визначені підпунктом 2 пункту 1 цього розділу, проводяться виключно із застосуванням відповідних ЗІЗ (зазначаються в інструкції до лікарського/діагностичного засобу).
7. Для збирання відходів категорії С заборонено використовувати контейнери обмеженого (багаторазового) використання.
8. Заклади, в яких використовується стоматологічна амальгама, видаляються пломби із стоматологічної амальгами або зуби, що містять такі пломби, обладнуються сепараторами амальгами. Сепаратори амальгами повинні забезпечувати утримання та збирання частинок амальгами, включаючи ті, що містяться у використаній воді (рівень утримання не нижче 95 %).
9. Відходи від стоматологічної амальгами та інші відходи, що містять ртуть, збираються окремо від інших відходів у контейнери, виготовлені з матеріалу, який не взаємодіє з ртуттю, і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання. Відходи, що містять рідку ртуть, зберігають у щільно закритих контейнерах у присутності сірки та передаються суб’єкту господарювання, що отримав Ліцензію, без попереднього оброблення або знешкодження.
10. Вимоги до приміщень для тимчасового зберігання відходів категорії С зазначені у додатку 2 до цих Правил.
11. Відходи категорії С передаються суб’єкту господарювання, що отримав Ліцензію.
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
13. Нейтралізація відходів, визначених в підпункті 1 пункту 1 цього розділу, проводиться всіма закладами та не потребує дотримання вимог пункту 4 розділу І цих Правил.
Як видно з вказаних вимогах відсутні попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.
З огляду на це Замовник безпідставно здійснювати операцію D13 до відходів 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 03*, 18 01 02*, 18 01 06*.
Також Скаржник може надати послуги з управління вказаними відходами 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 03*, 18 01 02*, 18 01 06* з такими операціями як R1 та R13 тобто, здійснити відновлення перелічених відходів, що є більш пріорітетнішою операцію відповідно до ієрарахії управління відходами що передбачена Законом України "Про управління відходами.
Статтею 1 Закону України "Про управління відходами" визначено, що:
небезпечні відходи – небезпечні відходи - відходи, що мають одну чи більше властивостей, що роблять їх небезпечними, наведених у Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3);
операції – операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
оброблення відходів – операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій;
відновлення відходів – операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2 Закону;
видалення відходів – операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1 до Закону;
З огляду на вказане, Скаржник вважає, що вимоги тендерної документації в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів, зокрема передбачати можливість їх відновлення, а також не дискримінувати Скаржника щодо необхідності здійснення операції D13.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів
Замовник безпідставно встановлює до послуг з управління відходами які містять ртуть операції D13, D15, D9 не даючи можливість застосувувати операцію з відновлення.
Скаржник має намір залучити до надання послуг за даною закупівлею ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВОВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» як співвиконавця. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» має у ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами за кодом 20 01 21* (додається як доказ). При цьому відповідно до цієї ліцензії операції за кодом 20 01 21* відповідає код R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаю чи підготовку до повторного використання), R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання), а не D13, D15, D9
Відповідно до ст.3 ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) основними цілями державної політики у сфері запобігання утворенню та управління відходами є в тому числі дотримання ієрархії управління відходами.
Відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.
При цьому відповідно до ЗУ «Про управління відходами» коди R4, R13, D15, D9 відповідають наступним операція
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаю чи підготовку до повторного використання),
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Таким чином, відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» рециклінг та відновлення відходів є більш пріоритетною операцією. Тобто операції за кодами R4, R13 є більш пріоритетними, ніж операції за кодами D13, D15, D9
За таких обставин участь в закупівлі зможуть взяти учасники, які мають ліцензію, у якій щодо коду 20 01 21* зазначені операції за кодами саме D13, D15, D9 що позбавляє права Скаржника та інших учасників на участь у даній процедурі закупівлі, у ліцензії яких щодо коду 20 01 21* зазначені операції за кодами R4, R13.
Замовник повинен був передбачити у тендерній документації вказання щодо коду 20 01 21* операцій за кодами D13, D15, D9 або еквівалента, наприклад операцій за кодами R4, R13.
Зазначена вимога із зазначення коду 20 01 21* операцій виключно за кодами саме D13, D15, D9 є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ №583-р/пк-пз від 14.01.2025 та рішенням АМКУ №1713 -р/пк-пз від 05.02.2025 (додається як доказ).
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
Докази за скаргою.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації