-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)
Торги не відбулися
2 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
17.02.2025 14:24 - 19.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації 17.02.2025 року Білогородська сільська рада Бучанського району Київської області (код ЄДРПОУ 04358477) опублікувала оголошення про проведення закупівлі за ідентифікатором UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)», що включає послуги з нанесення дорожньої розмітки. ТОВ «РІСАЙКЛІНГ РЕВОЛЮШ» у ході аналізу тендерної документації, опублікованої на вебпорталі Prozorro щодо закупівлі UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)», виявлено положення, які суперечать принципам добросовісної конкуренції, встановлюють дискримінаційні вимоги та безпідставно обмежують коло потенційних учасників. У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Номер:
861d3c1a9ea04c1697ae3a6b23713719
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-17-008292-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
17.02.2025 року Білогородська сільська рада Бучанського району Київської області (код ЄДРПОУ 04358477) опублікувала оголошення про проведення закупівлі за ідентифікатором UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)», що включає послуги з нанесення дорожньої розмітки.
ТОВ «РІСАЙКЛІНГ РЕВОЛЮШ» у ході аналізу тендерної документації, опублікованої на вебпорталі Prozorro щодо закупівлі UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)», виявлено положення, які суперечать принципам добросовісної конкуренції, встановлюють дискримінаційні вимоги та безпідставно обмежують коло потенційних учасників.
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- AUDIO.zip 21.02.2025 00:07
- Скарга_КМУ_2025.docx 21.02.2025 00:07
- Скарга_КМУ_2025.pdf 21.02.2025 00:07
- тендерна докумнетація.pdf 21.02.2025 00:07
- фото тел історія.pdf 21.02.2025 00:07
- sign.p7s 21.02.2025 00:11
- рішення від 24.02.2025 № 2735.pdf 24.02.2025 13:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.03.2025 № 3217.pdf 04.03.2025 11:35
- рішення від 03.03.2025 № 3217.pdf 05.03.2025 17:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.02.2025 01:36
Дата розгляду скарги:
03.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.02.2025 13:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.03.2025 17:15
Дата виконання рішення Замовником:
17.03.2025 14:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5acc78bd8f544585b5275aef6c8ccb03
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Перелік документів, які необхідно надати учаснику у складі тендерної пропозиції:
ТОВ «РІСАЙКЛІНГ РЕВОЛЮШ» у ході аналізу тендерної документації, опублікованої на вебпорталі Prozorro щодо закупівлі UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)», виявлено положення, які суперечать принципам добросовісної конкуренції, встановлюють дискримінаційні вимоги та безпідставно обмежують коло потенційних учасників.
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Суть порушення
Замовник у тендерній документації передбачив умови, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
У пункті 4 додатку №3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» де Замовник наголошує, що Учасник повинен надати у складі пропозиції на закупівлю схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати характеру виконуваних робіт, повинні бути погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції.
Така вимога замовника обмежує участь учасників, оскільки усе залежить від погодження схеми тимчасової ОДР відповідним підрозділом управління патрульної поліції на території сільської територіальної громади Замовника, що обумовлює зв’язок останнього та територіального управління поліції. Це дає змогу «відсіяти» учасників банальною відмовою, непогодженням або затягуванням розгляду заявки на погодження тимчасової схеми ОДР, що не залежить від учасника.
Учасник напряму залежить від імовірної бездіяльності начальника управління патрульної поліції або його відмови та строку розгляду заявки чи запиту учасника на погодження схеми тимчасової ОДР.
А від так Учасник буде 100% дискваліфікований, якщо у строк не дасть погоджену тимчасову схему ОДР у додатках до своєї пропозиції.
Окрім того, розробка схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт у відповідності до ДСТУ 8749:2017 та у відповідності до характеру виконуваних робіт, а також її погодження відповідним підрозділом управління патрульної поліції займає більше часу, а ніж надається тендерними вимогами Замовника та строком подання пропозиції, що надає перевагу тільки місцевому виконавцю робіт який на місці може «швидко все порішати» та виконати вимоги у визначений строк Замовником у тендерній документації, без порушення строку подання тендерної пропозиції.
Адже, як показує практика, розгляд управлінням патрульної поліції заявок на погодження схеми тимчасової ОДР займає від 10 днів. Проте з дати оголошення закупівлі (17.02.2025 14:24) до кінцевої дати подання пропозиції (25.02.2025 00:00) складає вісім днів. За цей час, за вимогами Замовника, потрібно спочатку здійснити огляд території, потім виготовити проект схеми тимчасової ОДР і вже після погодити її у дні прийому територіального відділу патрульної поліції.
Окрім того, немає чіткого законодавчого визначення процедури, чітких строків, відповідальності за їх порушення та чітких вимог до погодження схем тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт.
Особливо визначним є те, що законодавчо не визначено жодних положень, якими би учасник міг апелювати до Замовника про факт подання ним такої схеми на погодження до управління патрульної поліції, як механізму захисту, у випадку затримки розгляду чи бездіяльності управління, що не залежить від учасника.
А від так у часник попросту не в змозі гарантовано отримати у визначені строки погоджену схему тимчасової організації дорожнього руху, що у свою чергу потягне його автоматичну дискваліфікацію.
Більше того, недобросовісність Замовника також підтверджує і той факт, що попри встановлений обов’язок надання у складі пропозиції на закупівлю схеми тимчасової організації дорожнього руху, що погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції, Замовник не конкретизує та чітко не визначає місце, назву вулиці, її розташування чи її відрізок де вимагається проведення робіт за вимогами Замовника, що є обов’язковим критерієм для погодження схеми тимчасової ОДР органами поліції, адже пунктом 4.3 Тендерної документації (кількість товару та місце його поставки) визначено «Територія Білогородської сільської територіальної громади». У додатку №3 до тендерної документації «технічні вимоги до предмета закупівлі» теж немає жодних посилань Замовника на конкретизацію місця проведення робіт.
Від так учаснику залишається тільки гадати де буду проводитись роботи згідно вимог Замовника і виготовляти схему тимчасової ОДР в «сліпу» або виготовляти схему тимчасової ОДР на всю територію Білогородської сільської територіальної громади, як це вказано у 4.3 тендерної документації, що в обох випадках не отримає погодження підрозділом управління патрульної поліції, а від так Учасник завідомо 100% буде дискваліфікованим.
Звертаємо увагу на те, що виготовлення схеми тимчасової ОДР та її подальше погодження напряму залежить від місця розташування проведення робіть, вулиці, перехрестя і тощо, адже це взаємозалежні речі, одне без другого не буває.
Відсутність конкретної інформації про місце проведення робіт, а також вимога погодження схеми тимчасової організації дорожнього руху (ОДР) з управлінням патрульної поліції є суттєвими бар'єрами, які можуть обмежити кількість учасників, зокрема тих, хто не є місцевими.
Тендерна документація повинна чітко відповідати вимогам закону, і вимоги щодо надання схеми тимчасової організації дорожнього руху вимагають чіткої процедури і строків, що можуть бути підставою для дискваліфікації учасників. Якщо ці строки не враховані, а також якщо місце виконання робіт не визначене, це безумовно порушує принципи відкритості, прозорості та недискримінації.
Від так Замовник недобросовісно та заздалегідь обмежив коло учасників вимогами, які виконати учасники попросту не мають можливості, без повідомлення адреси виконання робіт.
Така вимога Замовника як необхідність надання схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт погодженої відповідним підрозділом управління патрульної поліції була б актуальною, якби вона вимагалась виключно від переможця закупівлі, після підписання договору та до фактичного виконання робіт, що виключало б обмеження кола учасників, і відповідало б вимогам закону, гарантіям переможця у строках отримання погодження схеми тимчасової ОДР. Це цілком нормальна вимога, але виключно для переможця закупівлі з яким підписано договір.
Така вимога не може бути застосована за стадії подання пропозицій учасниками , оскільки вона в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Додатково зазначаємо, що Замовник, враховуючи обмежені строки для подання пропозицій, згідно додатку №3 до тендерної документації «технічні вимоги до предмета закупівлі» у п. 7 покладає на учасника також зобов'язання: саме у період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають надаватись послуги, та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкту, за підписом та печаткою представника Замовника, датою відвідування об`єкта. Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та отриманням інформації, покладаються на учасника.
Відповідно до п.2.3 тендерної документації Шкаранда Любов Миколаївна – начальник відділу публічних закупівель та постачання Білогородської сільської ради, тел.:067-434-81-19, bilogorod.rada@gmail.com є однією з уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Із запису телефонних розмов Скаржнику пояснили, що перед приїздом на проведення огляду згідно додатку №3 та підписання довідки огляду об’єкту, Учасник зобов’язаний, своїм листом на офіційному бланку з печаткою підписом, звернутись до самого Голови Білогородської сільської ради через електронну адресу (bilogorod.rada@gmail.com) вказану у п. 2.3 Тендерної документації з проханням погодити та призначити відповідальну особу Замовника для подальшого огляду об’єкту та підписання довідки про огляд.
Записи розмов у кількості 3 шт додаються архівом AUDIO.zip
Відтак Учасник зобов’язаний:
1. Звернутись до Замовника листом, а саме до Голови територіальної громади через електронну адресу;
2. В листі просити призначити уповноваженого від Замовника для можливості проведення огляду об’єкту;
3. Очікувати рішення Голови (не обмежені строки) про призначення відповідального;
4. Отримати відповідь про можливу дату час приїзду;
5. Прибути для здійснення огляду об’єкту (з дозволу призначеної відповідальної особи, яка покаже учаснику місця проведення робіт);
6. Скласти довідку огляду об’єкту (не встановленої форми та змісту);
7. Підписати цю довідку в уповноваженої особи Замовника (якщо та особа буде на робочому місці)/
Такий порядок та умови виходять далеко за межі тендерної документації, та вимог Закону.
При цьому, у Документації будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати надісланий запит, не призначити відповідального, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати довідку обстеження об'єкта, де передбачається надання послуг у строк, поки триває період подачі пропозицій.
Проте, існує висока ймовірність, що у Процедурі закупівлі приймуть участь лише ті Учасники, що зможуть надати довідку обстеження об'єкта, де передбачається надання послуг, підписаний уповноваженою особою Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників Процедурі закупівлі, у тому числі, до Скаржника.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин (чи упередженості Замовника) не зможуть, погодити призначення відповідальної особи Замовника для огляду, чи надати довідку обстеження об'єкта з підписом уповноваженої особи.
Замовником не обґрунтовано необхідність подання у складі пропозиції довідки про огляд об`єкту, за підписом та печаткою представника Замовника, датою відвідування об`єкта. Замовник не надає законодавчі підстави таких вимог.
Посилання Замовника на словосполучення «з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору» не є належним обґрунтуванням, адже Замовник зобов’язаний надати вичерпну інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі необхідну для виконання робіт чи подання пропозиції та укладення договору відповідно до положень п. 3-7 ч.2 ст. 22 ЗУ України «Про публічні закупівлі», що виключає необхідність Учаснику уточнювати місце проведення робіть, їхати обстежувати те місце, складати та підписувати довідку огляду об’єкту, тому, що цей «об’єкт обстеження» має бути чітко визначеним у тендерній документації, згідно вище вказаних вимог Закону.
Замовником штучно створено умови обмеження кола учасників, адже Замовник заздалегідь не зазначивши місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги та вимагає приїхати до нього і просто оглянути «об’єкт» та й погодити його у того ж Замовника, а від так Замовник по приїзду потенційного учасника одразу буде знати на перед хто братиме участь у Закупівлі та може прямо і опосередковано впливати на вибір того чи іншого учасника чи його відхилення шляхом не підписання довідки.
Це надає Замовнику два етапи контролю кола учасників, перший – підписання чи не підписання з різних причин довідки про обстеження об’єкту, і другий – погодження чи не погодження схеми тимчасової ОДР (за дзвінком Замовника до управління поліції його ж територіальної громади).
ТОВ «РІСАЙКЛІНГ РЕВОЛЮШ» у ході аналізу тендерної документації, опублікованої на вебпорталі Prozorro щодо закупівлі UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)», виявлено положення, які суперечать принципам добросовісної конкуренції, встановлюють дискримінаційні вимоги та безпідставно обмежують коло потенційних учасників.
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Суть порушення
Замовник у тендерній документації передбачив умови, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
У пункті 4 додатку №3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» де Замовник наголошує, що Учасник повинен надати у складі пропозиції на закупівлю схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати характеру виконуваних робіт, повинні бути погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції.
Така вимога замовника обмежує участь учасників, оскільки усе залежить від погодження схеми тимчасової ОДР відповідним підрозділом управління патрульної поліції на території сільської територіальної громади Замовника, що обумовлює зв’язок останнього та територіального управління поліції. Це дає змогу «відсіяти» учасників банальною відмовою, непогодженням або затягуванням розгляду заявки на погодження тимчасової схеми ОДР, що не залежить від учасника.
Учасник напряму залежить від імовірної бездіяльності начальника управління патрульної поліції або його відмови та строку розгляду заявки чи запиту учасника на погодження схеми тимчасової ОДР.
А від так Учасник буде 100% дискваліфікований, якщо у строк не дасть погоджену тимчасову схему ОДР у додатках до своєї пропозиції.
Окрім того, розробка схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт у відповідності до ДСТУ 8749:2017 та у відповідності до характеру виконуваних робіт, а також її погодження відповідним підрозділом управління патрульної поліції займає більше часу, а ніж надається тендерними вимогами Замовника та строком подання пропозиції, що надає перевагу тільки місцевому виконавцю робіт який на місці може «швидко все порішати» та виконати вимоги у визначений строк Замовником у тендерній документації, без порушення строку подання тендерної пропозиції.
Адже, як показує практика, розгляд управлінням патрульної поліції заявок на погодження схеми тимчасової ОДР займає від 10 днів. Проте з дати оголошення закупівлі (17.02.2025 14:24) до кінцевої дати подання пропозиції (25.02.2025 00:00) складає вісім днів. За цей час, за вимогами Замовника, потрібно спочатку здійснити огляд території, потім виготовити проект схеми тимчасової ОДР і вже після погодити її у дні прийому територіального відділу патрульної поліції.
Окрім того, немає чіткого законодавчого визначення процедури, чітких строків, відповідальності за їх порушення та чітких вимог до погодження схем тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт.
Особливо визначним є те, що законодавчо не визначено жодних положень, якими би учасник міг апелювати до Замовника про факт подання ним такої схеми на погодження до управління патрульної поліції, як механізму захисту, у випадку затримки розгляду чи бездіяльності управління, що не залежить від учасника.
А від так у часник попросту не в змозі гарантовано отримати у визначені строки погоджену схему тимчасової організації дорожнього руху, що у свою чергу потягне його автоматичну дискваліфікацію.
Більше того, недобросовісність Замовника також підтверджує і той факт, що попри встановлений обов’язок надання у складі пропозиції на закупівлю схеми тимчасової організації дорожнього руху, що погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції, Замовник не конкретизує та чітко не визначає місце, назву вулиці, її розташування чи її відрізок де вимагається проведення робіт за вимогами Замовника, що є обов’язковим критерієм для погодження схеми тимчасової ОДР органами поліції, адже пунктом 4.3 Тендерної документації (кількість товару та місце його поставки) визначено «Територія Білогородської сільської територіальної громади». У додатку №3 до тендерної документації «технічні вимоги до предмета закупівлі» теж немає жодних посилань Замовника на конкретизацію місця проведення робіт.
Від так учаснику залишається тільки гадати де буду проводитись роботи згідно вимог Замовника і виготовляти схему тимчасової ОДР в «сліпу» або виготовляти схему тимчасової ОДР на всю територію Білогородської сільської територіальної громади, як це вказано у 4.3 тендерної документації, що в обох випадках не отримає погодження підрозділом управління патрульної поліції, а від так Учасник завідомо 100% буде дискваліфікованим.
Звертаємо увагу на те, що виготовлення схеми тимчасової ОДР та її подальше погодження напряму залежить від місця розташування проведення робіть, вулиці, перехрестя і тощо, адже це взаємозалежні речі, одне без другого не буває.
Відсутність конкретної інформації про місце проведення робіт, а також вимога погодження схеми тимчасової організації дорожнього руху (ОДР) з управлінням патрульної поліції є суттєвими бар'єрами, які можуть обмежити кількість учасників, зокрема тих, хто не є місцевими.
Тендерна документація повинна чітко відповідати вимогам закону, і вимоги щодо надання схеми тимчасової організації дорожнього руху вимагають чіткої процедури і строків, що можуть бути підставою для дискваліфікації учасників. Якщо ці строки не враховані, а також якщо місце виконання робіт не визначене, це безумовно порушує принципи відкритості, прозорості та недискримінації.
Від так Замовник недобросовісно та заздалегідь обмежив коло учасників вимогами, які виконати учасники попросту не мають можливості, без повідомлення адреси виконання робіт.
Така вимога Замовника як необхідність надання схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт погодженої відповідним підрозділом управління патрульної поліції була б актуальною, якби вона вимагалась виключно від переможця закупівлі, після підписання договору та до фактичного виконання робіт, що виключало б обмеження кола учасників, і відповідало б вимогам закону, гарантіям переможця у строках отримання погодження схеми тимчасової ОДР. Це цілком нормальна вимога, але виключно для переможця закупівлі з яким підписано договір.
Така вимога не може бути застосована за стадії подання пропозицій учасниками , оскільки вона в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Додатково зазначаємо, що Замовник, враховуючи обмежені строки для подання пропозицій, згідно додатку №3 до тендерної документації «технічні вимоги до предмета закупівлі» у п. 7 покладає на учасника також зобов'язання: саме у період уточнень обстежити об’єкт, на якому мають надаватись послуги, та подати в складі пропозиції довідку про огляд об`єкту, за підписом та печаткою представника Замовника, датою відвідування об`єкта. Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та отриманням інформації, покладаються на учасника.
Відповідно до п.2.3 тендерної документації Шкаранда Любов Миколаївна – начальник відділу публічних закупівель та постачання Білогородської сільської ради, тел.:067-434-81-19, bilogorod.rada@gmail.com є однією з уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Із запису телефонних розмов Скаржнику пояснили, що перед приїздом на проведення огляду згідно додатку №3 та підписання довідки огляду об’єкту, Учасник зобов’язаний, своїм листом на офіційному бланку з печаткою підписом, звернутись до самого Голови Білогородської сільської ради через електронну адресу (bilogorod.rada@gmail.com) вказану у п. 2.3 Тендерної документації з проханням погодити та призначити відповідальну особу Замовника для подальшого огляду об’єкту та підписання довідки про огляд.
Записи розмов у кількості 3 шт додаються архівом AUDIO.zip
Відтак Учасник зобов’язаний:
1. Звернутись до Замовника листом, а саме до Голови територіальної громади через електронну адресу;
2. В листі просити призначити уповноваженого від Замовника для можливості проведення огляду об’єкту;
3. Очікувати рішення Голови (не обмежені строки) про призначення відповідального;
4. Отримати відповідь про можливу дату час приїзду;
5. Прибути для здійснення огляду об’єкту (з дозволу призначеної відповідальної особи, яка покаже учаснику місця проведення робіт);
6. Скласти довідку огляду об’єкту (не встановленої форми та змісту);
7. Підписати цю довідку в уповноваженої особи Замовника (якщо та особа буде на робочому місці)/
Такий порядок та умови виходять далеко за межі тендерної документації, та вимог Закону.
При цьому, у Документації будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати надісланий запит, не призначити відповідального, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати довідку обстеження об'єкта, де передбачається надання послуг у строк, поки триває період подачі пропозицій.
Проте, існує висока ймовірність, що у Процедурі закупівлі приймуть участь лише ті Учасники, що зможуть надати довідку обстеження об'єкта, де передбачається надання послуг, підписаний уповноваженою особою Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників Процедурі закупівлі, у тому числі, до Скаржника.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин (чи упередженості Замовника) не зможуть, погодити призначення відповідальної особи Замовника для огляду, чи надати довідку обстеження об'єкта з підписом уповноваженої особи.
Замовником не обґрунтовано необхідність подання у складі пропозиції довідки про огляд об`єкту, за підписом та печаткою представника Замовника, датою відвідування об`єкта. Замовник не надає законодавчі підстави таких вимог.
Посилання Замовника на словосполучення «з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору» не є належним обґрунтуванням, адже Замовник зобов’язаний надати вичерпну інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі необхідну для виконання робіт чи подання пропозиції та укладення договору відповідно до положень п. 3-7 ч.2 ст. 22 ЗУ України «Про публічні закупівлі», що виключає необхідність Учаснику уточнювати місце проведення робіть, їхати обстежувати те місце, складати та підписувати довідку огляду об’єкту, тому, що цей «об’єкт обстеження» має бути чітко визначеним у тендерній документації, згідно вище вказаних вимог Закону.
Замовником штучно створено умови обмеження кола учасників, адже Замовник заздалегідь не зазначивши місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги та вимагає приїхати до нього і просто оглянути «об’єкт» та й погодити його у того ж Замовника, а від так Замовник по приїзду потенційного учасника одразу буде знати на перед хто братиме участь у Закупівлі та може прямо і опосередковано впливати на вибір того чи іншого учасника чи його відхилення шляхом не підписання довідки.
Це надає Замовнику два етапи контролю кола учасників, перший – підписання чи не підписання з різних причин довідки про обстеження об’єкту, і другий – погодження чи не погодження схеми тимчасової ОДР (за дзвінком Замовника до управління поліції його ж територіальної громади).
×
-
Назва доказу:
AUDIO
-
Повʼязаний документ:
AUDIO.zip
-
-
Назва доказу:
фото тел історія
-
Повʼязаний документ:
фото тел історія.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
тендерна докумнетація.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
3. Зобов’язати Замовника, Білогородська сільська рада Бучанського району Київської області (код ЄДРПОУ 04358477), внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі за ідентифікатором UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)» і виключити з тендерної документації тисами вимоги надання п. 9 та п. 11 Переліку документів, які необхідно подати учасникам в складі пропозиції Додаток № 1 до тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати Замовника, Білогородська сільська рада Бучанського району Київської області (код ЄДРПОУ 04358477), внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі за ідентифікатором UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)» і виключити з тендерної документації вимоги надання довідку огляду об’єкту встановлені у п.7 додатку №3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Зобов’язати Замовника, Білогородська сільська рада Бучанського району Київської області (код ЄДРПОУ 04358477), внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі за ідентифікатором UA-P-2025-02-17-008993-a на предмет: «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)» і виключити з тендерної документації вимоги надання схеми тимчасової організації дорожнього руху встановлені у п.4 додатку №3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі».