-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
С_25Т-179_42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова)
Торги відмінено
2 958 864.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.8% або 25 000.00 UAH
мін. крок: 0.8% або 25 000.00 UAH
Період оскарження:
14.02.2025 14:04 - 24.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
55ac9a4643aa4052be046f7ac936e971
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-008153-a.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про визначення переможця та намір укласти договір у закупівлі UA-2025-02-14-008153-a
Пов'язані документи:
Учасник
- 004_Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні.pdf 29.04.2025 15:05
- 005_Паспорт таль HFS CB 1.5т 3м.pdf 29.04.2025 15:05
- 006_Паспорт таль HFS CB 0.95т 3м.pdf 29.04.2025 15:05
- 007_Дозвіл на застосування.pdf 29.04.2025 15:05
- 08_Сертифікат ISO 9001.pdf 29.04.2025 15:05
- Д01_Переклад сертифікату ISO 9001-2015.pdf 29.04.2025 15:05
- Протокол 355 акцепт С_25Т-179_ТОВ КЕТТЕН.docx 29.04.2025 15:05
- Рішення від 26.08.2024 № 14301 (1).pdf 29.04.2025 15:05
- Скарга інтермаркет визначення переможця UA-2025-02-14-008153-a.docx 29.04.2025 15:05
- Скарга інтермаркет визначення переможця UA-2025-02-14-008153-a.pdf.p7s 29.04.2025 15:05
- ТД С_25Т- 179 Таль(нова редакція).docx 29.04.2025 15:05
- Скарга інтермаркет визначення переможця UA-2025-02-14-008153-a.pdf 29.04.2025 15:05
- sign.p7s 29.04.2025 15:06
- Заперечення на пояснення.pdf 07.05.2025 19:16
- Заперечення на пояснення.pdf.p7s 07.05.2025 19:16
- рішення від 02.05.2025 № 7025.pdf 02.05.2025 16:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.05.2025 № 7490.pdf 12.05.2025 15:52
- Рішення від 09.05.2025 № 7490.pdf 14.05.2025 11:05
- Пояснення по суті скарги UA-2025-02-14-008153-a.a2.pdf 06.05.2025 17:06
- Пояснення по суті скарги UA-2025-02-14-008153-a.a2.docx 06.05.2025 17:06
- Протокол 469 скасув рішення про визнач. перем АМКУ С-25Т-179.pdf 21.05.2025 15:39
- Протокол 469 скасув рішення про визнач. перем АМКУ С-25Т-179.docx 21.05.2025 15:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.04.2025 16:15
Дата розгляду скарги:
09.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.05.2025 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.05.2025 11:06
Дата виконання рішення Замовником:
21.05.2025 15:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення Уповноваженої особи про визначення переможця відкритих торгів учасника ТОВ "КЕТТЕН" (Код ЄДРПОУ: 37722022) процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова), С_25Т-179, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-14-008153-a.
2. Повернути на кваліфікацію тендерну пропозицію учасника ТОВ "КЕТТЕН" (Код ЄДРПОУ: 37722022) процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями по предмету закупівлі 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова), С_25Т-179, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-14-008153-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
36d0676bcb7643e0b6efb0d7167eb279
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
14.02.2025 року Замовником АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «С_25Т-179_42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова)» за ДК 021:2015:42410000-3: Підіймально-транспортувальне обладнання, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-14-008153-a.
Учасниками процедури закупівлі були: ТОВ «ІНТЕРМАРКЕТ+» (далі-Скаржник), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКИЙ ЗАВОД ПТО", ТОВ "КЕТТЕН".
25 квітня 2025 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ №355 від 25.04.2025 р. про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ "КЕТТЕН".
Ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВ " КЕТТЕН" (далі-Переможець), було виявлено ряд порушень щодо виконання вимог Тендерної документації по процедурі Відкриті торги (з особливостями) (далі – Тендерна документація) та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, не погоджується із зазначеним рішенням Замовника щодо визначення переможця та повідомлення про намір укласти договір, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
І. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
1. Відповідно до п.2. частини ІІ Додатку № 3 до тендерної документації на підтвердження вимогам безпечності запропонованих вантажопідіймальних машин (предмету закупівлі) вимогам статті 21. «Додержання вимог щодо охорони праці під час проектування, будівництва (виготовлення) та реконструкції підприємств, об'єктів і засобів виробництва» Закону України "Про охорону праці" в складі тендерної пропозиції надається скан-копія -
виданого виробнику або постачальнику, органом Держпраці України відповідно Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями) Дозволу на застосування предмету закупівлі «Таль ручна ланцюгова», віднесеного Постановою КМУ № 77 від 03.02.2021р. до групи машин підвищеної небезпеки :
« Група А, пункт 7.
«Вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників.»
У складі тендерної пропозиції Переможцем надано Дозвіл №2121.15.32 Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві стосовно вантажопідіймальних машин.
Тобто Переможцем, по-перше надано Дозвіл не Держпраці України, а іншого органу, а саме Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві. А по-друге, цей дозвіл наданий стосовно вантажопідіймальних машин, а не стосовно Вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників, як цього вимагає тендерна документація.
Згідно з пунктом 1 частини ІІ додатку 3 Документації Замовник вимагав дозвіл, зокрема виданий відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями). З дати видачі Дозволу Переможця до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. були внесені зміни Постановами КМУ:
- № 76 від 11.02.2016;
- № 48 від 07.02.2018;
- № 330 від 10.04.2019;
- № 207 від 03.03.2020;
- № 77 від 03.02.2021;
- № 1414 від 20.12.2022;
- № 922 від 29.08.2023. Додаток 1 в редакції Постанови КМУ № 48 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 330 від 10.04.2019; в редакції Постанови КМУ № 1414 від 20.12.2022 містить оновлену форму дозволу.
Враховуючи викладене, Переможцем не надано Дозвіл на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (предмету закупівлі), виданого виробнику або постачальнику обладнання, органом Держпраці України відповідно Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями). Оскільки з дати видачі Дозволу переможця до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. вносились зміни. Наданий Дозвіл переможця не відповідає формі дозволу відповідно Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями), що не відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації.
Той факт, що дозвіл, який вимагає Замовник не є дозволом, який надано Переможцем підтверджує рішення АМКУ № 14301-р/пк-пз від 26.08.2024.
2. Відповідно до умов тендерної документації для підтвердження технічних характеристик товару надається заповнена таблиця Частини І Додатку № 3 до тендерної документації.
Відповідно до п.1 частини ІІ Додатку № 3 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованих вантажопідіймальних машин (предмету закупівлі) вимогам національного нормативного документу НПАОП 0.00-1.80-18 в складі тендерної пропозиції надаються скан-копії оригіналу чи зразка одного з виданих виробником документів:
Журнал нагляду (паспорт) обладнання;
- Інструкція (настанова) з експлуатації,
або нових документів, виготовлених постачальником на основі документації виробника у відповідності до вимог НПАОП 0.00-1.80-18.
Відповідно до п.3 частини ІІ Додатку № 3 до тендерної документації на підтвердження якості запропонованих вантажопідіймальних машин (предмету закупівлі) надати скан-копію документу про відповідність системи управління якістю на виробництві згідно стандарту ISO 9001:2015 або еквівалент, яке отримане виробником відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі».
Переможцем надана заповнена таблиця Частини І Додатку № 3 до тендерної документації, журнали нагляду та сертифікат ISO 9001:2015.
При цьому у таблиці Частини І Додатку № 3 до тендерної документації H.F.S. Vertriebs- und ProduktionsGes.mbH. У сертифікаті ISO 9001:2015 зазначено таокго виробника як H.F.S.Vertriebs- u. Produktionsges.m.b.H. У журналах нагляду виробником зазначено H.F.S.Vertriebs- und Produktionsgesellschaft m.b.H.
Таким чином, у всіх документах технічної специфікації вказані різні виробники. З огляду на це взагалі не зрозуміло, товар якого виробника пропонує Переможець. З огляду на це не зрозуміло також, чи Переможець надає сертифікат ISO 9001:2015 виробника товару, чи ні.
Крім цього, як зазначалося вище вимагається надати скан-копію документу про відповідність системи управління якістю на виробництві згідно стандарту ISO 9001:2015 або еквівалент, яке отримане виробником відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі.
Переможцем надано сертифікат ISO 9001:2015 стосовно такого об’єкту сертифікації як Торгівля та виробництво металевих і поліестерових виробів, проєктування та монтаж малих кранових установок, випробування та ремонт вантажопідіймальних пристроїв, стропів і вантажозахоплювальних пристроїв. А предметом закупівлі є Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова). Таким чином, наданий сертифікат не стосується ні предмету закупівлі, ні групи товарів, що є предметом закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації та підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, пропозиція Переможця не відповідала вимогам технічної специфікації та мала бути відхилена Замовником.
Враховуючи викладене, дії Замовника місять ознаки порушень вимог пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Виходячи з вищезазначеного, ми вважаємо, що рішення Замовника призвело до порушення принципів здійснення закупівель, що визначені у статті 5 Закону, зокрема принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, інших вимог чинного законодавства.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
Учасниками процедури закупівлі були: ТОВ «ІНТЕРМАРКЕТ+» (далі-Скаржник), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКИЙ ЗАВОД ПТО", ТОВ "КЕТТЕН".
25 квітня 2025 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ №355 від 25.04.2025 р. про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ "КЕТТЕН".
Ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВ " КЕТТЕН" (далі-Переможець), було виявлено ряд порушень щодо виконання вимог Тендерної документації по процедурі Відкриті торги (з особливостями) (далі – Тендерна документація) та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, не погоджується із зазначеним рішенням Замовника щодо визначення переможця та повідомлення про намір укласти договір, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
І. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
1. Відповідно до п.2. частини ІІ Додатку № 3 до тендерної документації на підтвердження вимогам безпечності запропонованих вантажопідіймальних машин (предмету закупівлі) вимогам статті 21. «Додержання вимог щодо охорони праці під час проектування, будівництва (виготовлення) та реконструкції підприємств, об'єктів і засобів виробництва» Закону України "Про охорону праці" в складі тендерної пропозиції надається скан-копія -
виданого виробнику або постачальнику, органом Держпраці України відповідно Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями) Дозволу на застосування предмету закупівлі «Таль ручна ланцюгова», віднесеного Постановою КМУ № 77 від 03.02.2021р. до групи машин підвищеної небезпеки :
« Група А, пункт 7.
«Вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників.»
У складі тендерної пропозиції Переможцем надано Дозвіл №2121.15.32 Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві стосовно вантажопідіймальних машин.
Тобто Переможцем, по-перше надано Дозвіл не Держпраці України, а іншого органу, а саме Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві. А по-друге, цей дозвіл наданий стосовно вантажопідіймальних машин, а не стосовно Вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників, як цього вимагає тендерна документація.
Згідно з пунктом 1 частини ІІ додатку 3 Документації Замовник вимагав дозвіл, зокрема виданий відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями). З дати видачі Дозволу Переможця до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. були внесені зміни Постановами КМУ:
- № 76 від 11.02.2016;
- № 48 від 07.02.2018;
- № 330 від 10.04.2019;
- № 207 від 03.03.2020;
- № 77 від 03.02.2021;
- № 1414 від 20.12.2022;
- № 922 від 29.08.2023. Додаток 1 в редакції Постанови КМУ № 48 від 07.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 330 від 10.04.2019; в редакції Постанови КМУ № 1414 від 20.12.2022 містить оновлену форму дозволу.
Враховуючи викладене, Переможцем не надано Дозвіл на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (предмету закупівлі), виданого виробнику або постачальнику обладнання, органом Держпраці України відповідно Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями). Оскільки з дати видачі Дозволу переможця до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. вносились зміни. Наданий Дозвіл переможця не відповідає формі дозволу відповідно Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями), що не відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації.
Той факт, що дозвіл, який вимагає Замовник не є дозволом, який надано Переможцем підтверджує рішення АМКУ № 14301-р/пк-пз від 26.08.2024.
2. Відповідно до умов тендерної документації для підтвердження технічних характеристик товару надається заповнена таблиця Частини І Додатку № 3 до тендерної документації.
Відповідно до п.1 частини ІІ Додатку № 3 до тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованих вантажопідіймальних машин (предмету закупівлі) вимогам національного нормативного документу НПАОП 0.00-1.80-18 в складі тендерної пропозиції надаються скан-копії оригіналу чи зразка одного з виданих виробником документів:
Журнал нагляду (паспорт) обладнання;
- Інструкція (настанова) з експлуатації,
або нових документів, виготовлених постачальником на основі документації виробника у відповідності до вимог НПАОП 0.00-1.80-18.
Відповідно до п.3 частини ІІ Додатку № 3 до тендерної документації на підтвердження якості запропонованих вантажопідіймальних машин (предмету закупівлі) надати скан-копію документу про відповідність системи управління якістю на виробництві згідно стандарту ISO 9001:2015 або еквівалент, яке отримане виробником відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі».
Переможцем надана заповнена таблиця Частини І Додатку № 3 до тендерної документації, журнали нагляду та сертифікат ISO 9001:2015.
При цьому у таблиці Частини І Додатку № 3 до тендерної документації H.F.S. Vertriebs- und ProduktionsGes.mbH. У сертифікаті ISO 9001:2015 зазначено таокго виробника як H.F.S.Vertriebs- u. Produktionsges.m.b.H. У журналах нагляду виробником зазначено H.F.S.Vertriebs- und Produktionsgesellschaft m.b.H.
Таким чином, у всіх документах технічної специфікації вказані різні виробники. З огляду на це взагалі не зрозуміло, товар якого виробника пропонує Переможець. З огляду на це не зрозуміло також, чи Переможець надає сертифікат ISO 9001:2015 виробника товару, чи ні.
Крім цього, як зазначалося вище вимагається надати скан-копію документу про відповідність системи управління якістю на виробництві згідно стандарту ISO 9001:2015 або еквівалент, яке отримане виробником відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі.
Переможцем надано сертифікат ISO 9001:2015 стосовно такого об’єкту сертифікації як Торгівля та виробництво металевих і поліестерових виробів, проєктування та монтаж малих кранових установок, випробування та ремонт вантажопідіймальних пристроїв, стропів і вантажозахоплювальних пристроїв. А предметом закупівлі є Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова). Таким чином, наданий сертифікат не стосується ні предмету закупівлі, ні групи товарів, що є предметом закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам технічної специфікації та підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, пропозиція Переможця не відповідала вимогам технічної специфікації та мала бути відхилена Замовником.
Враховуючи викладене, дії Замовника місять ознаки порушень вимог пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Виходячи з вищезазначеного, ми вважаємо, що рішення Замовника призвело до порушення принципів здійснення закупівель, що визначені у статті 5 Закону, зокрема принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, інших вимог чинного законодавства.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
×
-
Назва доказу:
Рішення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Протокол 355 акцепт С_25Т-179_ТОВ КЕТТЕН.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
a207b701c6ac48ec983a81bae39a4f9c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-008153-a.b1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №4 Проєкт договору БГ.docx 20.02.2025 22:57
- Додаток №5 (Опитувальник юридичної особи) 15.08.23 (1).xlsx 20.02.2025 22:57
- Докази за скаргою.pdf 20.02.2025 22:57
- Додаток №6 (Опитувальник фізичної особи) 15.08.23 (1).xlsx 20.02.2025 22:57
- Додаток №7 Розрахунок прив. вартості_товари_18.05.xlsx 20.02.2025 22:57
- Скарга інтермаркет UA-2025-02-14-008153-a.pdf.p7s 20.02.2025 22:57
- Скарга інтермаркет UA-2025-02-14-008153-a.pdf 20.02.2025 22:57
- Скарга інтермаркет UA-2025-02-14-008153-a.docx 20.02.2025 22:57
- ТД С_25Т- 179 Таль.docx 20.02.2025 22:57
- sign.p7s 20.02.2025 22:58
- рішення від 24.02.2025 №2746.pdf 24.02.2025 13:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.03.2025 №3205.pdf 04.03.2025 12:52
- рішення від 03.03.2025 №3205.pdf 06.03.2025 13:28
- Пояснення по суті скарги UA-2025-02-14-008153-a.b1.pdf 26.02.2025 16:56
- Пояснення по суті скарги UA-2025-02-14-008153-a.b1.docx 26.02.2025 16:56
- Протокол 216 зміни до ТД С_25Т-179.pdf 21.03.2025 12:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.02.2025 23:04
Дата розгляду скарги:
03.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.02.2025 13:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.03.2025 13:28
Дата виконання рішення Замовником:
21.03.2025 12:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Внести зміни до тендерної документації та/або оголошення процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями, предмету закупівлі 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова), С_25Т-179 ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-14-008153-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0ecb0123916e42648f87c16af19c3cc9
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
14.02.2025 року АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «С_25Т-179_42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова)» з очікуваною вартістю 2 958 864,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-14-008153-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Аналогічна норма містить п. 59 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1.1 таблиці, п.1.2 частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації
Зразка або оригіналу журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації, складених виробником, які мають містити наступні дані:
- найменування виробника та його місцезнаходження;
- найменування, тип, індекс (у тому числі відомості щодо виконання) обладнання та його заводський (серійний) номер;
- рік виготовлення обладнання;
- призначення обладнання;
- група класифікації (режиму роботи) обладнання та його механізму підіймання;
- тип приводу механізму підіймання;
- навколишнє середовище, у якому може працювати обладнання (найбільша та найменша температура робочого і неробочого станів, відносна вологість повітря, вибухонебезпечність, пожежонебезпечність тощо згідно до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі);
- основні технічні дані та характеристики обладнання (вантажопідіймальність, висота підіймання, схематичне креслення та геометричні параметри обладнання, маса вантажів під час статичного та динамічного випробувань);
- характеристика ланцюгів (призначення, умовне позначення, калібр і крок ланцюгів, довжина, клас вантажного ланцюга та його руйнівне навантаження, марка сталі або дані про матеріал, з якого виготовлені вантажний та ручний ланцюги) з долученням документів про якість ланцюгів (сертифікатів виробника ланцюгів та/або сертифікатів виробника запропонованого обладнання);
- характеристика гаків (призначення, тип, номінальна вантажопідіймальність для групи класифікації (режиму роботи) механізму підіймання, фактичний розмір зіва гака, рік виготовлення) з долученням документів про якість гаків (сертифікатів виробника гаків та/або сертифікатів виробника запропонованого обладнання);
- свідоцтво про випробування обладнання з підтвердженням того, що встановлені згідно до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі випробувальні зусилля було витримано чи перевищено;
- місце для запису даних про заміну, ланцюгів та вантажозахоплювальних органів, відомостей про місцезнаходження обладнання, про призначення працівників, відповідальних за утримання обладнання в справному стані, про ремонт, модифікацію (реконструкцію, модернізацію) обладнання, про результати технічного огляду, експертного обстеження, приймальних випробувань після проведення модифікації (реконструкції чи модернізації) обладнання.
Замовник вимагає надання Зразка або оригіналу журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації, складених виробником, які мають містити зазначені в оскаржуваному пункті дані.
У Скаржника наявні паспорти на товар, що є предметом закупівлі (додаються як докази). Разом з цим у даних паспортах відсутні дані, які вимагаються Замовником, зокрема:
- група класифікації (режиму роботи) обладнання та його механізму підіймання;
- тип приводу механізму підіймання;
- навколишнє середовище, у якому може працювати обладнання (найбільша та найменша температура робочого і неробочого станів, відносна вологість повітря, вибухонебезпечність, пожежонебезпечність тощо згідно до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі);
- геометричні параметри обладнання;
- маса вантажів під час статичного та динамічного випробувань;
- характеристика ланцюгів (призначення, умовне позначення, калібр і крок ланцюгів, довжина, клас вантажного ланцюга та його руйнівне навантаження, марка сталі або дані про матеріал, з якого виготовлені вантажний та ручний ланцюги) з долученням документів про якість ланцюгів (сертифікатів виробника ланцюгів та/або сертифікатів виробника запропонованого обладнання)
- характеристика гаків (призначення, тип, номінальна вантажопідіймальність для групи класифікації (режиму роботи) механізму підіймання, фактичний розмір зіва гака, рік виготовлення) з долученням документів про якість гаків (сертифікатів виробника гаків та/або сертифікатів виробника запропонованого обладнання);
- свідоцтво про випробування обладнання з підтвердженням того, що встановлені згідно до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі випробувальні зусилля було витримано чи перевищено;
- місце для запису даних про заміну, ланцюгів та вантажозахоплювальних органів, відомостей про місцезнаходження обладнання, про призначення працівників, відповідальних за утримання обладнання в справному стані, про ремонт, модифікацію (реконструкцію, модернізацію) обладнання, про результати технічного огляду, експертного обстеження, приймальних випробувань після проведення модифікації (реконструкції чи модернізації) обладнання.
Паспорти видані Скаржнику виробником (постачальником) товару, тому Скаржник не має змоги впливати на зміст паспорта. Разом з тим, пасопрти, які надаються Скаржником в якості доказів містять інформацію про характеристики товару і дають змогу в повній мірі оцінити відповідність запропонованого товару вимогам до товару, що зазначені Замовником в тендерній документації.
Варто зазначити, що чинне законодавство України не визначає дані, які вимагає Замовник в оскаржуваному пункті як обов’язкові для включення до журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації.
Відповідно до п.7.3 ДСТУ ГОСТ 2.610:2006 (додається як доказ) Єдина система конструкторської документації. Правила виконання експлуатаційних документів (додається як доказ) встановлює орієнтовний перелік даних, які можуть зазначатися в паспортах на обладнання, а саме:
- загальні вказівки;
- основні відомості про виріб;
- основні технічні дані;
- Індивідуальні особливості виробу;
- комплектність;
- ресурси, терміни служби та зберігання, гарантії виробника (постачальника);
- консервація;
- свідоцтво про пакування;
- свідоцтво про приймання;
- рух виробу під час експлуатації;
- облік роботи виробу;
- облік технічного обслуговування;
- облік роботи з бюлетенів та вказівок;
- роботи під час експлуатації;
- зберігання;
- ремонт;
- особливі позначки;
- відомості про утилізацію;
- контроль стану виробу та ведення формуляра;
- відомості про ціну та умови придбання виробу;
- перелік додатків.
Допускається окремі частини, розділи та підрозділи об'єднувати чи виключати, а також вводити нові в залежності від особливостей виробів конкретних видів техніки з урахуванням їхньої специфіки, обсягу відомостей та умов експлуатації.
Слід також зазначити, що НПАОП 0.00-1.80-18 Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання та НАКАЗ від 19.01.2018 № 62 МІНІСТЕРСТВА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ що Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2018 р. за № 244/31696 "Про затвердження Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання" не передбачають обов'язковості даних в наведені редакції замовника до зразка або оригіналу журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації. Разом з цим у п.1.7 Додатку 3 Замовник посилається на ці нормативно-правові акти зазначаючи, що обладнання повинно бути виготовлене із застосуванням основних виробничих та випробувальним вимог, встановлених у цих актах.
Тобто чинне законодавство України взагалі не визначає даних, які обов’язково повинні бути включені в паспорт обладнання в редакції яку наводить Замовник. Тому зміст паспортів на обладнання і дані у них може різнитися залежно від ввиробника товару. Більше того, Скаржник пропонує обладнання іноземного виробництва, де встановлені правила до складання паспортів обладнання відповідно до законодавства країни виробника. При цьому Замовник вимагає надання журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації, складених саме виробником.
Таким чином, маючи паспорт обладнання, який містить основні дані про товар і дає змогу встановити відповідність характеристикам до товару, що вимагається Замовником, Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має паспорту з даними, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання паспорту чи іншого документу без цих даних не передбачена. Незважаючи на те, що дані, які вимагаються Замовником не вимагаються жодним нормативно-правовим актом і незрозуміло на підставі чого встановлені Замовником.
З огляду на це, Замовник не довів, що зміст паспорта має бути саме в такій редакції як вказано в тендерних вимогах і має містити саме дані, які вимагає Замовник в оскаржуваному пункті.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації, складених виробником з вказанням інших даних, ніж цього вимагає Замовник.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.1.2 таблиці, п.1.3 частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації
Дозволу на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (предмету закупівлі), виданого виробнику або постачальнику обладнання, органом Держпраці України (або колишньої Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки) відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями) У Постанові КМУ № 1107 від 26.11.2011р. визначено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу. Цей перелік є виключним і лише на цей перелік робіт може бути виданий дозвіл. Разом з цим цьому переліку не зазначено такого виду робіт як експлуатація талей. Тому такий дозвіл не може бути виданий. Крім цього, предмет закупівлі стосується закупівлі талей як товару, а не надання послуг з експлуатації або прокату чи виконання інших робіт за допомогою талей. Таким чином, вказаний дозвіл взагалі жодним чином не стосується предмету закупівлі.
Крім цього, в п.6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 зазначено, що Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
В той же час у Групі А постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 (додається як доказ) визначено вичерпний перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, на які надається дозвіл, що вимагається Замовником. При цьому у цій групі відсутнє обладнання, яке є предметом закупівлі. Тому щодо нього не вимагається і на нього взагалі не може бути виданий дозвіл, який вимагає Замовник.
Разом з цим відповідно до п.21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 зазначено виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Обладнання, яке є предметом закупівлі не належить також і до Групи Б постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, відтак щодо нього не вимагається ні дозвіл, ні декларація і такі взагалі не можуть бути видані.
Слід також зазначити що предметом закупівлі є закупівля товару, а не закупівля послуг з його застосування.
З огляду на це участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти виключно учасники, які мають Дозвіл на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (предмету закупівлі), виданого виробнику або постачальнику обладнання, органом Держпраці України (або колишньої Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки) відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями).
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 П.1.3 таблиці, п.1.3 частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації
Документу про відповідність системи управління якістю на виробництві згідно стандарту ISO 9001:2015 або еквівалент, яке отримане виробником відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі». Замовник передбачає можливість надання лише сертифікату ISO 9001:2015 або еквівалент, яке отримане виробником відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі». У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 та сертифікат виробника стандарту GB/T 19001-2016 (ISO 9001:2015) (додаються в якості доказів). Разом з цим, маючи сертифікати еквівалентних стандартів Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікату, який вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання сертифікату еквівалентного стандарту не передбачена.
Також дискримінаційною є вимогою Замовника про те що вказаний сертифікат має бути відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі. Ця вимога суттєво обмежує на участь учасників які мають сертифікацію стосовно виробництва або сфери діяльності, а не стосовно окремих товарів або номенклатурних груп.
Відповідно сертифікат стандарту GB/T 19001-2016 (ISO 9001:2015) стосується виробництва та продажу ручних та електричних талей, ланцюгів, текстильних строп, протиковзних ланцюгів; спеціалізованих захисних ковзних пристроїв, металевих виробів, підйомного обладнання, кування, кріпильних елементів, сталевих канатів та строп, розробка та продаж підйомного обладнання, продаж сталевого матеріалу.
В той час як предметом закупівлі є С_25Т-179_42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова), а найменування товару визначене замовником в технічних вимогах як: таль ручна ланцюгова.
Тобто вказаний сертифікат на який посилається скаржник не містить інформації стосовно предмета закупівлі С_25Т-179_42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова, та про те ще вказані талі є саме ланцюговими.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання сертифікату еквівалентного стандарту, наприклад GB/T 19001-2016 (ISO 9001:2015).
Крім цього, щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають саме сертифікат згідно стандарту ISO 9001:2015, і не зможуть взяти учасники, що мають наприклад сертифікат GB/T 19001-2016 (ISO 9001:2015), що є дискримінаційною вимогою та обмежує конкуренцію серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-14-008153-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Аналогічна норма містить п. 59 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1.1 таблиці, п.1.2 частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації
Зразка або оригіналу журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації, складених виробником, які мають містити наступні дані:
- найменування виробника та його місцезнаходження;
- найменування, тип, індекс (у тому числі відомості щодо виконання) обладнання та його заводський (серійний) номер;
- рік виготовлення обладнання;
- призначення обладнання;
- група класифікації (режиму роботи) обладнання та його механізму підіймання;
- тип приводу механізму підіймання;
- навколишнє середовище, у якому може працювати обладнання (найбільша та найменша температура робочого і неробочого станів, відносна вологість повітря, вибухонебезпечність, пожежонебезпечність тощо згідно до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі);
- основні технічні дані та характеристики обладнання (вантажопідіймальність, висота підіймання, схематичне креслення та геометричні параметри обладнання, маса вантажів під час статичного та динамічного випробувань);
- характеристика ланцюгів (призначення, умовне позначення, калібр і крок ланцюгів, довжина, клас вантажного ланцюга та його руйнівне навантаження, марка сталі або дані про матеріал, з якого виготовлені вантажний та ручний ланцюги) з долученням документів про якість ланцюгів (сертифікатів виробника ланцюгів та/або сертифікатів виробника запропонованого обладнання);
- характеристика гаків (призначення, тип, номінальна вантажопідіймальність для групи класифікації (режиму роботи) механізму підіймання, фактичний розмір зіва гака, рік виготовлення) з долученням документів про якість гаків (сертифікатів виробника гаків та/або сертифікатів виробника запропонованого обладнання);
- свідоцтво про випробування обладнання з підтвердженням того, що встановлені згідно до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі випробувальні зусилля було витримано чи перевищено;
- місце для запису даних про заміну, ланцюгів та вантажозахоплювальних органів, відомостей про місцезнаходження обладнання, про призначення працівників, відповідальних за утримання обладнання в справному стані, про ремонт, модифікацію (реконструкцію, модернізацію) обладнання, про результати технічного огляду, експертного обстеження, приймальних випробувань після проведення модифікації (реконструкції чи модернізації) обладнання.
Замовник вимагає надання Зразка або оригіналу журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації, складених виробником, які мають містити зазначені в оскаржуваному пункті дані.
У Скаржника наявні паспорти на товар, що є предметом закупівлі (додаються як докази). Разом з цим у даних паспортах відсутні дані, які вимагаються Замовником, зокрема:
- група класифікації (режиму роботи) обладнання та його механізму підіймання;
- тип приводу механізму підіймання;
- навколишнє середовище, у якому може працювати обладнання (найбільша та найменша температура робочого і неробочого станів, відносна вологість повітря, вибухонебезпечність, пожежонебезпечність тощо згідно до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі);
- геометричні параметри обладнання;
- маса вантажів під час статичного та динамічного випробувань;
- характеристика ланцюгів (призначення, умовне позначення, калібр і крок ланцюгів, довжина, клас вантажного ланцюга та його руйнівне навантаження, марка сталі або дані про матеріал, з якого виготовлені вантажний та ручний ланцюги) з долученням документів про якість ланцюгів (сертифікатів виробника ланцюгів та/або сертифікатів виробника запропонованого обладнання)
- характеристика гаків (призначення, тип, номінальна вантажопідіймальність для групи класифікації (режиму роботи) механізму підіймання, фактичний розмір зіва гака, рік виготовлення) з долученням документів про якість гаків (сертифікатів виробника гаків та/або сертифікатів виробника запропонованого обладнання);
- свідоцтво про випробування обладнання з підтвердженням того, що встановлені згідно до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі випробувальні зусилля було витримано чи перевищено;
- місце для запису даних про заміну, ланцюгів та вантажозахоплювальних органів, відомостей про місцезнаходження обладнання, про призначення працівників, відповідальних за утримання обладнання в справному стані, про ремонт, модифікацію (реконструкцію, модернізацію) обладнання, про результати технічного огляду, експертного обстеження, приймальних випробувань після проведення модифікації (реконструкції чи модернізації) обладнання.
Паспорти видані Скаржнику виробником (постачальником) товару, тому Скаржник не має змоги впливати на зміст паспорта. Разом з тим, пасопрти, які надаються Скаржником в якості доказів містять інформацію про характеристики товару і дають змогу в повній мірі оцінити відповідність запропонованого товару вимогам до товару, що зазначені Замовником в тендерній документації.
Варто зазначити, що чинне законодавство України не визначає дані, які вимагає Замовник в оскаржуваному пункті як обов’язкові для включення до журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації.
Відповідно до п.7.3 ДСТУ ГОСТ 2.610:2006 (додається як доказ) Єдина система конструкторської документації. Правила виконання експлуатаційних документів (додається як доказ) встановлює орієнтовний перелік даних, які можуть зазначатися в паспортах на обладнання, а саме:
- загальні вказівки;
- основні відомості про виріб;
- основні технічні дані;
- Індивідуальні особливості виробу;
- комплектність;
- ресурси, терміни служби та зберігання, гарантії виробника (постачальника);
- консервація;
- свідоцтво про пакування;
- свідоцтво про приймання;
- рух виробу під час експлуатації;
- облік роботи виробу;
- облік технічного обслуговування;
- облік роботи з бюлетенів та вказівок;
- роботи під час експлуатації;
- зберігання;
- ремонт;
- особливі позначки;
- відомості про утилізацію;
- контроль стану виробу та ведення формуляра;
- відомості про ціну та умови придбання виробу;
- перелік додатків.
Допускається окремі частини, розділи та підрозділи об'єднувати чи виключати, а також вводити нові в залежності від особливостей виробів конкретних видів техніки з урахуванням їхньої специфіки, обсягу відомостей та умов експлуатації.
Слід також зазначити, що НПАОП 0.00-1.80-18 Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання та НАКАЗ від 19.01.2018 № 62 МІНІСТЕРСТВА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ що Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2018 р. за № 244/31696 "Про затвердження Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання" не передбачають обов'язковості даних в наведені редакції замовника до зразка або оригіналу журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації. Разом з цим у п.1.7 Додатку 3 Замовник посилається на ці нормативно-правові акти зазначаючи, що обладнання повинно бути виготовлене із застосуванням основних виробничих та випробувальним вимог, встановлених у цих актах.
Тобто чинне законодавство України взагалі не визначає даних, які обов’язково повинні бути включені в паспорт обладнання в редакції яку наводить Замовник. Тому зміст паспортів на обладнання і дані у них може різнитися залежно від ввиробника товару. Більше того, Скаржник пропонує обладнання іноземного виробництва, де встановлені правила до складання паспортів обладнання відповідно до законодавства країни виробника. При цьому Замовник вимагає надання журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації, складених саме виробником.
Таким чином, маючи паспорт обладнання, який містить основні дані про товар і дає змогу встановити відповідність характеристикам до товару, що вимагається Замовником, Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має паспорту з даними, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання паспорту чи іншого документу без цих даних не передбачена. Незважаючи на те, що дані, які вимагаються Замовником не вимагаються жодним нормативно-правовим актом і незрозуміло на підставі чого встановлені Замовником.
З огляду на це, Замовник не довів, що зміст паспорта має бути саме в такій редакції як вказано в тендерних вимогах і має містити саме дані, які вимагає Замовник в оскаржуваному пункті.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання журналу нагляду (паспорта) обладнання або інструкції (настанови) з експлуатації, складених виробником з вказанням інших даних, ніж цього вимагає Замовник.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.1.2 таблиці, п.1.3 частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації
Дозволу на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (предмету закупівлі), виданого виробнику або постачальнику обладнання, органом Держпраці України (або колишньої Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки) відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями) У Постанові КМУ № 1107 від 26.11.2011р. визначено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу. Цей перелік є виключним і лише на цей перелік робіт може бути виданий дозвіл. Разом з цим цьому переліку не зазначено такого виду робіт як експлуатація талей. Тому такий дозвіл не може бути виданий. Крім цього, предмет закупівлі стосується закупівлі талей як товару, а не надання послуг з експлуатації або прокату чи виконання інших робіт за допомогою талей. Таким чином, вказаний дозвіл взагалі жодним чином не стосується предмету закупівлі.
Крім цього, в п.6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 зазначено, що Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
В той же час у Групі А постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 (додається як доказ) визначено вичерпний перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, на які надається дозвіл, що вимагається Замовником. При цьому у цій групі відсутнє обладнання, яке є предметом закупівлі. Тому щодо нього не вимагається і на нього взагалі не може бути виданий дозвіл, який вимагає Замовник.
Разом з цим відповідно до п.21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 зазначено виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Обладнання, яке є предметом закупівлі не належить також і до Групи Б постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, відтак щодо нього не вимагається ні дозвіл, ні декларація і такі взагалі не можуть бути видані.
Слід також зазначити що предметом закупівлі є закупівля товару, а не закупівля послуг з його застосування.
З огляду на це участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти виключно учасники, які мають Дозвіл на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (предмету закупівлі), виданого виробнику або постачальнику обладнання, органом Держпраці України (або колишньої Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки) відповідно до Постанови КМУ № 1107 від 26.11.2011р. (із змінами та доповненнями).
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 П.1.3 таблиці, п.1.3 частини ІІ Додатку 3 до тендерної документації
Документу про відповідність системи управління якістю на виробництві згідно стандарту ISO 9001:2015 або еквівалент, яке отримане виробником відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі». Замовник передбачає можливість надання лише сертифікату ISO 9001:2015 або еквівалент, яке отримане виробником відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі». У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 та сертифікат виробника стандарту GB/T 19001-2016 (ISO 9001:2015) (додаються в якості доказів). Разом з цим, маючи сертифікати еквівалентних стандартів Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікату, який вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання сертифікату еквівалентного стандарту не передбачена.
Також дискримінаційною є вимогою Замовника про те що вказаний сертифікат має бути відносно товару, що є предметом закупівлі, або номенклатурної групи товарів, до яких належить предмет закупівлі. Ця вимога суттєво обмежує на участь учасників які мають сертифікацію стосовно виробництва або сфери діяльності, а не стосовно окремих товарів або номенклатурних груп.
Відповідно сертифікат стандарту GB/T 19001-2016 (ISO 9001:2015) стосується виробництва та продажу ручних та електричних талей, ланцюгів, текстильних строп, протиковзних ланцюгів; спеціалізованих захисних ковзних пристроїв, металевих виробів, підйомного обладнання, кування, кріпильних елементів, сталевих канатів та строп, розробка та продаж підйомного обладнання, продаж сталевого матеріалу.
В той час як предметом закупівлі є С_25Т-179_42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова), а найменування товару визначене замовником в технічних вимогах як: таль ручна ланцюгова.
Тобто вказаний сертифікат на який посилається скаржник не містить інформації стосовно предмета закупівлі С_25Т-179_42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Таль ручна ланцюгова, та про те ще вказані талі є саме ланцюговими.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання сертифікату еквівалентного стандарту, наприклад GB/T 19001-2016 (ISO 9001:2015).
Крім цього, щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають саме сертифікат згідно стандарту ISO 9001:2015, і не зможуть взяти учасники, що мають наприклад сертифікат GB/T 19001-2016 (ISO 9001:2015), що є дискримінаційною вимогою та обмежує конкуренцію серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази за скаргою
-
Повʼязаний документ:
Докази за скаргою.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації