• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єктів та майна працівниками охоронних служб (фізична охорона) згідно коду ДК 021-2015 79710000- 4 Охоронні послуги (Назва та код послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони)

Завершена

2 980 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 900.00 UAH
Період оскарження: 13.02.2025 19:00 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником

Номер: 9bbf50a868f44b38838325c03824f172
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-13-014450-a.a2
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
Скарга:
Ознайомившись з умовами ТД, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника від 14 лютого 2025 року №21, Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "АВАНПОСТ-1» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "АВАНПОСТ-1» на участь в цій закупівлі
Дата розгляду скарги: 27.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2025 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.03.2025 17:25
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 17:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення було усунуто
Автор: ТОВ "АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "АВАНПОСТ-1", Аванпост-1 охорона 380508310588 AVANPOST1@I.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7e60344f16034288b858271c56650abd
Заголовок пункту скарги: 1. Вимога 1 та її обґрунтування.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пунктів 1.3.3. та 1.3.12. Додатку №2 до тендерної документації Учасники повинні надати «Документи, що підтверджують проходження працівниками Учасника, які вказані у довідці згідно п.1.3.1. (не менше 18 охоронників) професійної подготовки/перепідготовки з урахуванням вимог Закону України «Про охоронну діяльність» 3-го кваліфікаційного розряду. Додатково на цих працівників надаються результати запиту з офіційного сайту https://info.edbo.gov.ua/edu-documents/ у вигляді ВИПИСКИ з Реєстру документів про освіту Єдиної державної електронної бази (ЄДЕБО) з питань освіти з накладеним КЕП (кваліфікованим електронним підписом) ЄДЕБО.», та «Довідка в довільній формі про наявність не менше 5 (п’яти) охоронників (старших зміни), які повинні мати робітничу кваліфікацію не менше четвертого розряду. На кожного охоронника надати копію свідоцтва про присвоєння відповідної кваліфікації (підвищення кваліфікації) охоронника 4 розряду та Витяги з Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО), згідно Наказу МОН України від 08.06.2018 № 620 на зазначених охоронників. Якщо документи про професійну (професійно-технічну) освіту видані працівникам до 2014 року Учасник повинен надати ліцензії або копії ліцензій завірені печаткою ліцензіата навчального закладу, в якому проходили навчання (підвищення) робітничої кваліфікації працівники Учасника та лист від навчального закладу в якому підтверджується інформація про навчання працівника.» відповідно.
Скаржник позбавлений можливість взяти участь у торгах через наявність дискримінаційної вимоги, а саме:
Ліцензійні умови (файл доказів - Копія Постанова КМУ № 960 Ліцензійні умови.pdf) не передбачають для працівників робітничої кваліфікації «охоронник» 3-го кваліфікаційного розряду обов`язкового знаходження інформації про присвоєння вказаної кваліфікації в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (далі - ЄДЕБО) з подальшим наданням виписки з Реєстру документів про освіту з ЄДЕБО. Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть надати вищенаведену інформацію, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.
ЄДЕБО функціонує з метою забезпечення:
1) електронного ліцензування освітньої діяльності (оформлення, подання документів до органу ліцензування та отримання відповідного рішення у електронному вигляді), органом ліцензування яких є розпорядник ЄДЕБО, відповідно до ліцензійних умов на провадження освітньої діяльності, затверджених у встановленому законодавством порядку;
2) акредитації освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки у встановленому законодавством порядку;
3) супроводження прийому на навчання до закладів освіти у порядку, встановленому законодавством, у тому числі:
можливості подання вступниками заяв про допуск до участі в конкурсному відборі до закладів освіти в електронній формі через Інтернет (електронний вступ);
формування рейтингових списків вступників та списків вступників, рекомендованих до зарахування до закладів освіти;
забезпечення адресного розміщення державного та регіонального замовлення;
4) інформування громадськості про перебіг вступних кампаній до закладів освіти через веб-сайт ЄДЕБО та відкриті інформаційні системи;
5) формування, реєстрації та обліку інформації для видачі суб’єктами освітньої діяльності документів у сферах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти (документів про освіту та наукові ступені і вчені звання, студентських (учнівських) квитків державного зразка, а також для видачі суб’єктам освітньої діяльності ліцензій на провадження освітньої діяльності, сертифікатів про акредитацію освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки, свідоцтв про атестацію суб’єктів освітньої діяльності у встановленому законодавством порядку;
6) перевірки достовірності документів про освіту (наукові ступені і вчені звання), студентських (учнівських) квитків державного зразка, факту навчання для здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями «кваліфікований робітник» та «молодший спеціаліст» (починаючи з 2014 року), фахової передвищої освіти, а також вищої освіти (починаючи з 2012 року), сертифікатів, виданих педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію;
7) інформування громадськості про видані, анульовані суб’єктам освітньої діяльності ліцензії на провадження освітньої діяльності, розширення, звуження їхньої освітньої діяльності, сертифікати про акредитацію освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки, а також свідоцтва про атестацію суб’єктів освітньої діяльності, інституційну акредитацію закладів вищої освіти, інституційний аудит закладів освіти, інформація про які міститься в ЄДЕБО;
8) формування статистичних звітів у сферах дошкільної, позашкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти;
8-1) моніторингу досягнення цільових показників діяльності закладу вищої освіти, які визначені у контракті з обраним керівником закладу вищої освіти;
9) моніторингу працевлаштування випускників закладів освіти в порядку, визначеному розпорядником ЄДЕБО;
10) інших потреб у галузі освіти, визначених законодавством.»

Виходячи з вищевикладеного вбачається, що суб’єкт охоронної діяльності (Скаржник) маючи у штаті працівників відповідної робітничої кваліфікації охоронник (охоронець) не нижче 3 розряду, які відповідають вимогам Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, мають необхідні знання та досвід роботи з надання послуг з охорони, але мають свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації видані ліцензійними навчальними закладами України до 2014 року, тобто отримані до набуття чинності зазначеної норми законодавства та можуть не знаходитися в ЄДЕБО, не мають змоги та законного права подати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у даній закупівлі.
Скаржник зазначає, що Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу, чим обмежив законні права на участь в закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених положенням п.1 ч.1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема: - добросовісна конкуренція серед учасників.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону, а саме: - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виходячи з вищевикладеного та з метою уникнення необґрунтованого відхилення при розкритті тендерної пропозицій Скаржника, через дискримінаційну вимогу у змісті тендерної документації Замовника, що в результаті може призвести до порушення законодавство у сфері публічних закупівель, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 832f692a677142079eea5e5b15757901
Заголовок пункту скарги: 2. Вимога 2 та її обґрунтування.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.3.7. Додатку №2 до тендерної документації Учасники повинні надати «Документ, що підтверджує стаж роботи за професією охоронника - не менше 2 років або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 3 років (у відповідності до інформації пункту 1.3.1 цього розділу).»
Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (файл доказів - Копія Постанова КМУ № 960 Ліцензійні умови.pdf), затверджених Постановою Кабінету Міністрів України, вимоги щодо мінімального стажу роботи за професією охоронника або в інших суміжних сферах не передбачені.
У ліцензійних умовах визначено лише необхідність наявності у персоналу відповідного розряду охоронника, який підтверджується відповідними документами (свідоцтвом або сертифікатом). Таким чином, вимога щодо стажу роботи є додатковою умовою, яка не передбачена законодавством та обмежує коло потенційних учасників, позбавляючи Скаржника права прийняти участь в процедурі закупівлі.
Згідно з пунктом 38 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 (далі – Особливості), вимоги до учасників мають бути обґрунтованими та відповідати предмету закупівлі. Умови про стаж роботи за професією охоронника чи в інших сферах не є обґрунтованими з точки зору предмета закупівлі, оскільки якість охоронних послуг визначається професійною підготовкою та кваліфікаційним розрядом охоронників, а не стажем роботи.
Виходячи з вищевикладеного та з метою уникнення необґрунтованого відхилення при розкритті тендерної пропозицій Скаржника, через дискримінаційну вимогу у змісті тендерної документації Замовника, що в результаті може призвести до порушення законодавство у сфері публічних закупівель, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: bfe866d4619846c59ea54ddf01cf47e9
Заголовок пункту скарги: 3. Вимога 3 та її обґрунтування.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 5.3 Додатку №4 до тендерної документації Учасники повинні надати «діючий підрозділ охорони учасника з урахуванням необхідності зберігання спеціальних засобів, спеціального одягу та взуття, документальних матеріалів (надати копію наказу про призначення керівника підрозділу або начальника охорони, який здійснює проведення відповідних інструктажів особового складу охоронників в м. Рівне та/або Рівненському районі, в тому числі щоденних перед заступанням на чергування, довідку в довільній формі з інформацію про вказану особу, ПІБ, посада, контактний телефон, адреса проживання та посадову інструкцію керівника підрозділу або начальника охорони і документ, що підтверджує кваліфікацію охоронник третього розряду);».
Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (файл доказів - Копія Постанова КМУ № 960 Ліцензійні умови.pdf), від суб’єктів охоронної діяльності не вимагається наявність підрозділу охорони за місцем надання послуг. Ліцензійні умови передбачають лише:
1) Наявність матеріально-технічної бази, необхідної для надання охоронних послуг, без прив’язки до конкретного населеного пункту.
2) Забезпечення збереження спеціальних засобів та спеціального одягу в безпечних умовах, але місце їх зберігання не обмежується територіально.
Таким чином, вимога щодо наявності підрозділу в м. Рівне або Рівненському районі є необґрунтованою та не передбаченою законодавством.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник не має права встановлювати дискримінаційні умови участі у процедурі закупівлі.
Встановлення вимоги щодо наявності підрозділу охорони в конкретному місці:
• Обмежує конкуренцію, оскільки унеможливлює участь компаній, які здатні якісно надавати послуги охорони за рахунок мобільних груп або інших організаційних рішень.
• Не відповідає принципу недискримінації, оскільки надає необґрунтовану перевагу компаніям, які вже мають офіс або підрозділ в зазначеній місцевості.
Місце розташування підрозділу не впливає на якість надання охоронних послуг. Забезпечення збереження спеціальних засобів та одягу може здійснюватись у будь-якому безпечному місці, яке відповідає вимогам ліцензійних умов, без прив’язки до певної територіальної одиниці.
Скаржник має змогу організовувати охорону за допомогою мобільних груп реагування або з використанням центрального пункту управління, який може знаходитися в будь-якому іншому населеному пункті.
Окремо наголошуємо, що всі учасники повинні мати можливість обирати оптимальну логістику та організаційну структуру, що забезпечить виконання умов договору без обмеження їх територіального розташування..
Виходячи з вищевикладеного та з метою уникнення необґрунтованого відхилення при розкритті тендерної пропозицій Скаржника, через дискримінаційну вимогу у змісті тендерної документації Замовника, що в результаті може призвести до порушення законодавство у сфері публічних закупівель, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: eb606463a2ac46289d1307269a77a6de
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-13-014450-a.b1
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Рівненським центром професійно-технічної освіти державної служби зайнятості (далі-Замовник) оприлюднено UA-2025-02-13-014450-a про проведення закупівлі відкритих торгів з особливостями на закупівлю код за ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги. Кінцева дата подачі тендерних пропозицій по 21.02.2025 року 00:00. Аукціон планується 21.02.2025 року о 12:41. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "АВАНПОСТ-1» реалізує своє право на подання скарги.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 17.02.2025 17:14
Автор: ТОВ "АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "АВАНПОСТ-1", Аванпост-1 охорона 380508310588 AVANPOST1@I.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1cfd070b357f4d1aa754660c8a18ca3c
Заголовок пункту скарги: 1. Вимога 1 та її обґрунтування.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пунктів 1.3.3. та 1.3.12. Додатку №2 до тендерної документації Учасники повинні надати «Документи, що підтверджують проходження працівниками Учасника, які вказані у довідці згідно п.1.3.1. (не менше 18 охоронників) професійної подготовки/перепідготовки з урахуванням вимог Закону України «Про охоронну діяльність» 3-го кваліфікаційного розряду. Додатково на цих працівників надаються результати запиту з офіційного сайту https://info.edbo.gov.ua/edu-documents/ у вигляді ВИПИСКИ з Реєстру документів про освіту Єдиної державної електронної бази (ЄДЕБО) з питань освіти з накладеним КЕП (кваліфікованим електронним підписом) ЄДЕБО.», та «Довідка в довільній формі про наявність не менше 5 (п’яти) охоронників (старших зміни), які повинні мати робітничу кваліфікацію не менше четвертого розряду. На кожного охоронника надати копію свідоцтва про присвоєння відповідної кваліфікації (підвищення кваліфікації) охоронника 4 розряду та Витяги з Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО), згідно Наказу МОН України від 08.06.2018 № 620 на зазначених охоронників. Якщо документи про професійну (професійно-технічну) освіту видані працівникам до 2014 року Учасник повинен надати ліцензії або копії ліцензій завірені печаткою ліцензіата навчального закладу, в якому проходили навчання (підвищення) робітничої кваліфікації працівники Учасника та лист від навчального закладу в якому підтверджується інформація про навчання працівника.» відповідно.
Скаржник позбавлений можливість взяти участь у торгах через наявність дискримінаційної вимоги, а саме:
Ліцензійні умови (файл доказів - Копія Постанова КМУ № 960 Ліцензіи?ні умови.pdf) не передбачають для працівників робітничої кваліфікації «охоронник» 3-го кваліфікаційного розряду обов`язкового знаходження інформації про присвоєння вказаної кваліфікації в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (далі - ЄДЕБО) з подальшим наданням виписки з Реєстру документів про освіту з ЄДЕБО. Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть надати вищенаведену інформацію, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.
ЄДЕБО функціонує з метою забезпечення:
1) електронного ліцензування освітньої діяльності (оформлення, подання документів до органу ліцензування та отримання відповідного рішення у електронному вигляді), органом ліцензування яких є розпорядник ЄДЕБО, відповідно до ліцензійних умов на провадження освітньої діяльності, затверджених у встановленому законодавством порядку;
2) акредитації освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки у встановленому законодавством порядку;
3) супроводження прийому на навчання до закладів освіти у порядку, встановленому законодавством, у тому числі:
можливості подання вступниками заяв про допуск до участі в конкурсному відборі до закладів освіти в електронній формі через Інтернет (електронний вступ);
формування рейтингових списків вступників та списків вступників, рекомендованих до зарахування до закладів освіти;
забезпечення адресного розміщення державного та регіонального замовлення;
4) інформування громадськості про перебіг вступних кампаній до закладів освіти через веб-сайт ЄДЕБО та відкриті інформаційні системи;
5) формування, реєстрації та обліку інформації для видачі суб’єктами освітньої діяльності документів у сферах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти (документів про освіту та наукові ступені і вчені звання, студентських (учнівських) квитків державного зразка, а також для видачі суб’єктам освітньої діяльності ліцензій на провадження освітньої діяльності, сертифікатів про акредитацію освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки, свідоцтв про атестацію суб’єктів освітньої діяльності у встановленому законодавством порядку;
6) перевірки достовірності документів про освіту (наукові ступені і вчені звання), студентських (учнівських) квитків державного зразка, факту навчання для здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями «кваліфікований робітник» та «молодший спеціаліст» (починаючи з 2014 року), фахової передвищої освіти, а також вищої освіти (починаючи з 2012 року), сертифікатів, виданих педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію;
7) інформування громадськості про видані, анульовані суб’єктам освітньої діяльності ліцензії на провадження освітньої діяльності, розширення, звуження їхньої освітньої діяльності, сертифікати про акредитацію освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки, а також свідоцтва про атестацію суб’єктів освітньої діяльності, інституційну акредитацію закладів вищої освіти, інституційний аудит закладів освіти, інформація про які міститься в ЄДЕБО;
8) формування статистичних звітів у сферах дошкільної, позашкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти;
8-1) моніторингу досягнення цільових показників діяльності закладу вищої освіти, які визначені у контракті з обраним керівником закладу вищої освіти;
9) моніторингу працевлаштування випускників закладів освіти в порядку, визначеному розпорядником ЄДЕБО;
10) інших потреб у галузі освіти, визначених законодавством.»

Виходячи з вищевикладеного вбачається, що суб’єкт охоронної діяльності (Скаржник) маючи у штаті працівників відповідної робітничої кваліфікації охоронник (охоронець) не нижче 3 розряду, які відповідають вимогам Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, мають необхідні знання та досвід роботи з надання послуг з охорони, але мають свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації видані ліцензійними навчальними закладами України до 2014 року, тобто отримані до набуття чинності зазначеної норми законодавства та можуть не знаходитися в ЄДЕБО, не мають змоги та законного права подати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у даній закупівлі.
Скаржник зазначає, що Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу, чим обмежив законні права на участь в закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених положенням п.1 ч.1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема: - добросовісна конкуренція серед учасників.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону, а саме: - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виходячи з вищевикладеного та з метою уникнення необґрунтованого відхилення при розкритті тендерної пропозицій Скаржника, через дискримінаційну вимогу у змісті тендерної документації Замовника, що в результаті може призвести до порушення законодавство у сфері публічних закупівель, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8d446797c00c45cb94face1f7c092d4e
Заголовок пункту скарги: 2. Вимога 2 та її обґрунтування.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.3.7. Додатку №2 до тендерної документації Учасники повинні надати «Документ, що підтверджує стаж роботи за професією охоронника - не менше 2 років або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 3 років (у відповідності до інформації пункту 1.3.1 цього розділу).»
Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (файл доказів - Копія Постанова КМУ № 960 Ліцензіи?ні умови.pdf), затверджених Постановою Кабінету Міністрів України, вимоги щодо мінімального стажу роботи за професією охоронника або в інших суміжних сферах не передбачені.
У ліцензійних умовах визначено лише необхідність наявності у персоналу відповідного розряду охоронника, який підтверджується відповідними документами (свідоцтвом або сертифікатом). Таким чином, вимога щодо стажу роботи є додатковою умовою, яка не передбачена законодавством та обмежує коло потенційних учасників, позбавляючи Скаржника права прийняти участь в процедурі закупівлі.
Згідно з пунктом 38 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 (далі – Особливості), вимоги до учасників мають бути обґрунтованими та відповідати предмету закупівлі. Умови про стаж роботи за професією охоронника чи в інших сферах не є обґрунтованими з точки зору предмета закупівлі, оскільки якість охоронних послуг визначається професійною підготовкою та кваліфікаційним розрядом охоронників, а не стажем роботи.
Виходячи з вищевикладеного та з метою уникнення необґрунтованого відхилення при розкритті тендерної пропозицій Скаржника, через дискримінаційну вимогу у змісті тендерної документації Замовника, що в результаті може призвести до порушення законодавство у сфері публічних закупівель, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: e5c340c426e74a56ad791e9122affdec
Заголовок пункту скарги: 3. Вимога 3 та її обґрунтування.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 5.3 Додатку №4 до тендерної документації Учасники повинні надати «діючий підрозділ охорони учасника з урахуванням необхідності зберігання спеціальних засобів, спеціального одягу та взуття, документальних матеріалів (надати копію наказу про призначення керівника підрозділу або начальника охорони, який здійснює проведення відповідних інструктажів особового складу охоронників в м. Рівне та/або Рівненському районі, в тому числі щоденних перед заступанням на чергування, довідку в довільній формі з інформацію про вказану особу, ПІБ, посада, контактний телефон, адреса проживання та посадову інструкцію керівника підрозділу або начальника охорони і документ, що підтверджує кваліфікацію охоронник третього розряду);».
Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (файл доказів - Копія Постанова КМУ № 960 Ліцензіи?ні умови.pdf), від суб’єктів охоронної діяльності не вимагається наявність підрозділу охорони за місцем надання послуг. Ліцензійні умови передбачають лише:
1) Наявність матеріально-технічної бази, необхідної для надання охоронних послуг, без прив’язки до конкретного населеного пункту.
2) Забезпечення збереження спеціальних засобів та спеціального одягу в безпечних умовах, але місце їх зберігання не обмежується територіально.
Таким чином, вимога щодо наявності підрозділу в м. Рівне або Рівненському районі є необґрунтованою та не передбаченою законодавством.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник не має права встановлювати дискримінаційні умови участі у процедурі закупівлі.
Встановлення вимоги щодо наявності підрозділу охорони в конкретному місці:
• Обмежує конкуренцію, оскільки унеможливлює участь компаній, які здатні якісно надавати послуги охорони за рахунок мобільних груп або інших організаційних рішень.
• Не відповідає принципу недискримінації, оскільки надає необґрунтовану перевагу компаніям, які вже мають офіс або підрозділ в зазначеній місцевості.
Місце розташування підрозділу не впливає на якість надання охоронних послуг. Забезпечення збереження спеціальних засобів та одягу може здійснюватись у будь-якому безпечному місці, яке відповідає вимогам ліцензійних умов, без прив’язки до певної територіальної одиниці.
Скаржник має змогу організовувати охорону за допомогою мобільних груп реагування або з використанням центрального пункту управління, який може знаходитися в будь-якому іншому населеному пункті.
Окремо наголошуємо, що всі учасники повинні мати можливість обирати оптимальну логістику та організаційну структуру, що забезпечить виконання умов договору без обмеження їх територіального розташування..
Виходячи з вищевикладеного та з метою уникнення необґрунтованого відхилення при розкритті тендерної пропозицій Скаржника, через дискримінаційну вимогу у змісті тендерної документації Замовника, що в результаті може призвести до порушення законодавство у сфері публічних закупівель, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації