• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Тернопільській області (ПЕРЕЛІК № 3) (63710000-9 «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту»)

Мова тендерної пропозиції – українська. Тендерна пропозиція, подана учасником, оцінюється замовником за приведеною ціною, яка розраховується автоматично системою електронних закупівель на момент подання пропозиції учасником за математичною формулою: PP = P / (1 + (F1 + F2 + ... + Fn) / PV), де: PP – приведена ціна; P – ціна; F1 ... Fn – питома вага інших критеріїв оцінки, запропонованих учасником PV – питома вага критерію “ціна”.

Завершена

362 099 905.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 810 499.53 UAH
Період оскарження: 13.02.2025 12:14 - 23.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні дії замовника

Номер: 3096e5ca10144a32abf7e801fda6c57c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-13-006082-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні дії замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2025 17:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.03.2025 14:06
Дата виконання рішення Замовником: 21.03.2025 15:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.03.2025 №4189-р/пк-пз, рішення про відміну процедури закупівлі – «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Тернопільській області (ПЕРЕЛІК № 3) (63710000-9 «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту»)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-13-006082-a, скасоване.
Автор: КОНСОРЦІУМ "ГЛОБАЛ РОАДС ГРУП", Лисак Ігор 380967511412 konsorciumglobalroadsgrup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6a0ba91d394d4b3f8f0344013b657dc8
Заголовок пункту скарги: Дія замовника щодо відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 із змінами й доповненнями (далі – Особливості ) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.

Замовником торгів, Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області, оголошено процедуру закупівлі (відкритих торгів з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-13-006082-a, «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Тернопільській області (ПЕРЕЛІК № 3) (63710000-9 «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту»)».
На підставі та у відповідності із встановлених Замовником в Тендерній документації вимог та критеріїв до учасників Закупівлі, на участь у відкритих торгах було подано пропозицію КОНСОРЦІУМ "ГЛОБАЛ РОАДС ГРУП".
При цьому, Уповноваженою особою Протокол №б/н від 26.02.2025р. (копія протоколу додається) прийняте рішення про відміну процедури закупівлі із зазначенням причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель»
Вважаємо прийняте рішення Замовника про відміну процедури закупівлі незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, з наступних підстав:
1. Аргументом для відміни процедури закупівлі є наступне: «Очікувану вартість предмету закупівлі було визначено відповідно до кошторисної документації розробленої на замовлення Служби, відповідно до укладеного договору. Після оголошення процедури закупівлі, на підставі отриманих обґрунтованих даних від спеціалізованої експертної організації встановлено, що кошторисна документація містить недоліки у розрахунках щодо вартості ресурсів та робіт, які не відповідають кошторисним нормам України, які вплинули на очікувану вартість предмета закупівлі. Водночас, відсутня технічна можливість корегування очікуваної вартості у річному плані та оголошенні щодо даної закупівлі, вищезазначене порушення на даному етапі закупівлі не можливо усунути чи виправити. З метою попередження неефективного використання бюджетних коштів та не допущення порушень принципів здійснення публічних закупівель визначених ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», прийнято рішення про необхідність відміни процедури закупівлі. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити».
Повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія та ефективність.»
2. Відповідно до п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Дана закупівля передбачена планом UA-P-2025-02-13-003645-a з розміром фінансування 362 099 905,00 грн.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану, однак, Замовником не вносилися зміни у річний план, був відсутній сам факт скорочення видатків на здійснення закупівлі послуг, також не було належним чином оформлене таке скорочення видатків (перерахунку вартості послуг), а отже рішення Замовника про відміну торгів через необхідність корегування очікуваної вартості на здійснення закупівлі послуг є таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Органи контролю визначені ч. 4 ст. 7 Закону. Зокрема, визначено, що Рахункова палата, АМКУ, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Суб’єкт оскарження наголошує, що жодним із органів контролю, регламентованих ч. 4 ст. 7 Закону, не виявлено порушень при проведенні вказаної Закупівлі.
3. Крім того, відповідно до пп. 1 п. 19 Особливостей , істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Відповідно до пункту 13.7. проекту договору (Додаток №3 до тендерної документації), обсяги закупівлі послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків Замовника.
Також, відповідно до пункту 6.10 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затвердженої наказом Міністерства
інфраструктури України 07 жовтня 2022 року № 753 (зі змінами) передбачено, що всі умови перегляду договірної ціни, проведення взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт, урахування зворотних сум, незавершених конструктивних елементів, права та обов'язки сторін, а також інші умови і вимоги, що регулюють їхні взаємовідносини, визначається умовами договору.
За таких обставин, Документація та чинне законодавство передбачають можливість внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Замовник у власному рішенні: «Протокол №б/н від 26.02.2025р» та у викладеній інформації на порталі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-13-006082-a про відміну процедури закупівлі так і не зазначив на підставі чого необхідно скорегувати очікувану вартість закупівлі, а також не надав документального підтвердження самого скорочення обсягу таких видатків та не надав документального підтвердження щодо інформації та підстав для відміни, які зазначені у протоколі відміни.
На нашу думку, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме порушення виникли у відповідності до пп. 3 п.50 Особливостей «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень»;
Неправомірна відміна процедури закупівлі позбавила нас можливості взяти участь в закупівлі та стати переможцем у даній процедурі закупівлі, чим порушено наші права та законні інтереси .
З даних підстав наявна практика колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладена у рішеннях, а саме: РІШЕННЯ № 2930-р/пк-пз від 25.02.2025, РІШЕННЯ №2345-р/пк-пз від 17.02.2025, яка підтверджує неправомірні дії Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)