-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Костюм чоловічий літній водія екстреної медичної допомоги, 18110000 - 3 - Формений одяг за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Завершена
705 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 525.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 525.00 UAH
Період оскарження:
12.02.2025 13:20 - 06.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
2c371581fab04c66a9f3709fd861dfc5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-12-007660-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Висновок ДСЕЕ Гарда.pdf 17.02.2025 15:11
- Звіт про виконання договору.pdf 17.02.2025 15:11
- Висновок ДСЕЕ стрічки.pdf 17.02.2025 15:11
- Договір_140556_зима.zip 17.02.2025 15:11
- Рішення від 05.12.2023 № 19542.pdf 17.02.2025 15:11
- Протокол ГАРДА.pdf 17.02.2025 15:11
- Протокол стрічка.pdf 17.02.2025 15:11
- рішення від 17.07.2024 №12334.pdf 17.02.2025 15:11
- Скарга тд костюм.pdf 17.02.2025 15:11
- sign.p7s 17.02.2025 15:11
- рішення від 19.02.2025 № 2549.pdf 19.02.2025 16:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.02.2025 № 2977.pdf 27.02.2025 12:51
- рішення від 26.02.2025 № 2977.pdf 03.03.2025 12:15
- ТД 1811 25 літо костюм.doc 21.02.2025 20:40
- Пояснення АМКУ 1811 25 костюм.doc 21.02.2025 20:40
- Пояснення АМКУ 1811 25 костюм.pdf 24.02.2025 09:55
- 30 протокол 1811 костюм 25.docx 03.03.2025 14:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.02.2025 15:27
Дата розгляду скарги:
26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.02.2025 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.03.2025 12:16
Дата виконання рішення Замовником:
03.03.2025 14:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
РІШЕННЯ № 2977-р/пк-пз від 26.02.2025 виконане замовником, внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Костюм чоловічий літній водія екстреної медичної допомоги, 18110000 - 3 - Формений одяг за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-12-007660-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f8ad62b41c7c439ba8b63024b8b016c6
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
12.02.2025 КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ОБ'ЄДНАНЕ АВТОГОСПОДАРСТВО ЗАКЛАДІВ ТА УСТАНОВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі – Замовник) опубліковано оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) № UA-2025-02-12-007660-a про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18110000-3- Формений одяг. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 00:00 21.02.2025.
Скаржником оскаржується умови тендерної документації Замовника, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) 12.02.2025 за № UA-2025-02-12-007660-a.
Враховуючи приписи ч. 8 ст. 18 Закону, оскарження умов закупівлі триває до 18 лютого 2025 00:00.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (надалі – Скаржник), як виробник і постачальник спеціального, робочого та іншого одягу для різних галузей промисловості, має намір прийняти участь у торгах на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18110000-3- Формений одяг, оголошення № UA-2025-02-12-007483-a, проте, умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам чинного законодавства, порушують принципи публічних закупівель та наші права, як потенційного учасника/переможця торгів, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1.1 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (далі - ТД) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
4) технічні та інші вимоги до предмету закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації);
6) інша інформація та документи відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Додатком 2 до ТД визначено перелік підтверджувальних документів, що надаються УЧАСНИКОМ, який серед іншого містить
- копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину, завірену належним чином учасником;
- копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на світлоповертальні стрічки, завірену належним чином учасником;.
Предметом даної закупівлі є придбання Замовником форменого одягу.
Скаржник має відповідний досвід постачання аналогічного одягу, що серед іншого, підтверджується договором № 01-140556/24 від 21.05.2024, укладеним з НЕК "Укренерго" та виконаним в повному обсязі (договір та звіт про виконання договору додаються).
Художньо-технічний опис виробів, що становлять предмет закупівлі, і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики наведено в Додатку 2 до ТД. Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію, виготовлену з основної тканини Гарда, із світлоповертальними стрічками виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd» які в повному обсязі відповідають вимогам, визначеним в Додатку 2 до ТД (протоколи випробувань додаються), але надати на основну тканину і світлоповертальну стрічку чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи немає можливості, в зв’язку із наступним.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину Гарда від 21.12.2018 №602-123-20-3/50502 (копія додається) був дійсним 5 років, тобто діяв до 20.12.2023 року.
Чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину Гарда, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd» ні у постачальника, ні у Скаржника немає.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на світлоповертальну стрічку від 07.06.2019 №12.2-18-3/12564 (копія додається) був дійсним 5 років, тобто діяв до 06.06.2024 року.
Чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на світлоповертальну стрічку, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd» ні у постачальника, ні у Скаржника немає.
Пунктом 1 Порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ від 09.10.2000 N 247 (далі - Порядок), а також ст. 1 ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» надано наступне визначення поняття: висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Згідно п. 7.16. Порядку, Висновок експертизи є чинним протягом терміну дії нормативного документа, прийнятого в установленому порядку на цей об'єкт експертизи (продукцію). Для продукції імпортного виробництва, на яку відсутні нормативні документи, висновок видається на п'ять років.
Проте, 13.12.2023 Порядок втратив чинність згідно Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 19.10.2023 № 1829 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247». 01.10.2023 також втратив чинність і ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» в зв’язку із введенням в дію ЗУ «Про систему громадського здоров’я».
В зв’язку із втратою чинності перелічених вище нормативно-правових актів на даний час висновки ДЕРЖАВНОЇ санітарно-епідеміологічної експертизи не видаються ВЗАГАЛІ. Також слід вказати, що діюча редакція Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» також не містись такого документу, як Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину та світлоповертальну стрічку суперечать приписам чинного законодавства та складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні чинні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину та світлоповертальну стрічку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, яких наявні чинні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину і світлоповертальну стрічку, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Аналогічних висновків дійшов Орган оскарження при розгляді скарги UA-2023-11-17-015847-a.c1, що викладені в рішенні №19542-р/пк-пз від 05.12.2023 р. та при розгляді скарги UA-2024-06-27-007330-a.b2, що викладені в рішенні №12334-р/пк-пз від 17.07.2024 р. (додаються).
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «УМТК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом вилучення із ТД вимог щодо обв’язку учасників надати у складі пропозиції Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину та світлоповертальну стрічку.
Враховуючи все наведене вище, вважаємо, що тендерна документація закупівлі № UA-2025-02-12-007660-aскладена з порушенням діючого в Україні законодавства, містить дискримінаційні вимоги та позбавляє можливості ТОВ «УМТК» прийняти участь у ній, а тому керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Скаржником оскаржується умови тендерної документації Замовника, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) 12.02.2025 за № UA-2025-02-12-007660-a.
Враховуючи приписи ч. 8 ст. 18 Закону, оскарження умов закупівлі триває до 18 лютого 2025 00:00.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (надалі – Скаржник), як виробник і постачальник спеціального, робочого та іншого одягу для різних галузей промисловості, має намір прийняти участь у торгах на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18110000-3- Формений одяг, оголошення № UA-2025-02-12-007483-a, проте, умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам чинного законодавства, порушують принципи публічних закупівель та наші права, як потенційного учасника/переможця торгів, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1.1 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (далі - ТД) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
4) технічні та інші вимоги до предмету закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації);
6) інша інформація та документи відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Додатком 2 до ТД визначено перелік підтверджувальних документів, що надаються УЧАСНИКОМ, який серед іншого містить
- копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину, завірену належним чином учасником;
- копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на світлоповертальні стрічки, завірену належним чином учасником;.
Предметом даної закупівлі є придбання Замовником форменого одягу.
Скаржник має відповідний досвід постачання аналогічного одягу, що серед іншого, підтверджується договором № 01-140556/24 від 21.05.2024, укладеним з НЕК "Укренерго" та виконаним в повному обсязі (договір та звіт про виконання договору додаються).
Художньо-технічний опис виробів, що становлять предмет закупівлі, і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики наведено в Додатку 2 до ТД. Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію, виготовлену з основної тканини Гарда, із світлоповертальними стрічками виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd» які в повному обсязі відповідають вимогам, визначеним в Додатку 2 до ТД (протоколи випробувань додаються), але надати на основну тканину і світлоповертальну стрічку чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи немає можливості, в зв’язку із наступним.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину Гарда від 21.12.2018 №602-123-20-3/50502 (копія додається) був дійсним 5 років, тобто діяв до 20.12.2023 року.
Чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину Гарда, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd» ні у постачальника, ні у Скаржника немає.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на світлоповертальну стрічку від 07.06.2019 №12.2-18-3/12564 (копія додається) був дійсним 5 років, тобто діяв до 06.06.2024 року.
Чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на світлоповертальну стрічку, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd» ні у постачальника, ні у Скаржника немає.
Пунктом 1 Порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ від 09.10.2000 N 247 (далі - Порядок), а також ст. 1 ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» надано наступне визначення поняття: висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Згідно п. 7.16. Порядку, Висновок експертизи є чинним протягом терміну дії нормативного документа, прийнятого в установленому порядку на цей об'єкт експертизи (продукцію). Для продукції імпортного виробництва, на яку відсутні нормативні документи, висновок видається на п'ять років.
Проте, 13.12.2023 Порядок втратив чинність згідно Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 19.10.2023 № 1829 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247». 01.10.2023 також втратив чинність і ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» в зв’язку із введенням в дію ЗУ «Про систему громадського здоров’я».
В зв’язку із втратою чинності перелічених вище нормативно-правових актів на даний час висновки ДЕРЖАВНОЇ санітарно-епідеміологічної експертизи не видаються ВЗАГАЛІ. Також слід вказати, що діюча редакція Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» також не містись такого документу, як Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину та світлоповертальну стрічку суперечать приписам чинного законодавства та складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні чинні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину та світлоповертальну стрічку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, яких наявні чинні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину і світлоповертальну стрічку, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Аналогічних висновків дійшов Орган оскарження при розгляді скарги UA-2023-11-17-015847-a.c1, що викладені в рішенні №19542-р/пк-пз від 05.12.2023 р. та при розгляді скарги UA-2024-06-27-007330-a.b2, що викладені в рішенні №12334-р/пк-пз від 17.07.2024 р. (додаються).
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «УМТК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом вилучення із ТД вимог щодо обв’язку учасників надати у складі пропозиції Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину та світлоповертальну стрічку.
Враховуючи все наведене вище, вважаємо, що тендерна документація закупівлі № UA-2025-02-12-007660-aскладена з порушенням діючого в Україні законодавства, містить дискримінаційні вимоги та позбавляє можливості ТОВ «УМТК» прийняти участь у ній, а тому керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути протиправні умови, які обмежують конкуренцію, зокрема унеможливлюють участь ТОВ «УМТК» у закупівлі № UA-2025-02-12-007660-a шляхом виключення із ТД вимог щодо необхідності учасників надати у складі пропозиції Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину та на світлоповертальну стрічку.