• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ліквідації стихійних сміттєзвалищ (вивезення та утилізація сміття) Гостомельської селищної територіальної громади

Завершена

1 140 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 700.00 UAH
Період оскарження: 12.02.2025 09:49 - 17.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення замовника щодо дискваліфікації Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп»

Номер: c025f8bd6af44a1c8e7390afee1119d9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-12-001338-a.c1
Назва: СКАРГА на рішення замовника щодо дискваліфікації Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп»
Скарга:
Підставою для подання скарги є: Неправомірне рішення Замовника (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 28/02/2025 від 28.02.2025р. (надалі – Протокол 1)), Оголошення про проведення закупівлі опубліковано в електронній системі ProZorro UA-2025-02-12-001338-a. (надалі - Закупівля). Обґрунтування: Замовником розміщено оголошення про проведення Закупівлі. За результатами аукціону, ТОВ «Екосервіс Груп» стало Учасником, який надав найбільш економічно вигідну пропозицію, однак Замовником було прийнято рішення про відхилення його пропозиції, яке було оформлено протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 28/02/2025 від 28.02.2025р. Підставою для відхилення пропозиції Учасника було наступне: «Переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. В складі тендерної пропозиції Учасником надано лист роз’яснення №9 від 19.02.2025 з наступною аргументацією: «Товариство з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп» повідомляє, що не надає копії Ліцензій на поводження з небезпечними відходами, Дозволів на перевезення небезпечних відходів, оскільки чинним законодавством України не передбачено отримання будь-яких Ліцензій для закупівлі послуг: За кодом ДК 021:2015 : 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям: «Послуги з ліквідації стихійних сміттєзвалищ (вивезення та утилізація сміття)». Замовник звернувся до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів із запитом про надання роз’яснення щодо необхідності наявності у суб’єктів господарювання у сфері поводження з відходами від 25.02.2025 № 51 для підтвердження вищезазначеної інформації. У відповідь на цей запит Департамент цифрової трансформації, електронних публічних послуг та управління відходами Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів надав відповідь від 27.02.2025 № 24/24-05/347-25. Згідно з цим документом наведено наступну інформацію: «Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 Закону суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Відповідно до пункту 24 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішнім водним, морським, автомобільним, залізничним та повітряним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом. Згідно з підпунктом 4 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює ліцензування господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним, залізничним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом». Враховуючи викладене, Учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів Закупівлі. Однак, ТОВ «Екосервіс Груп» не погоджується з рішенням Замовника з огляду на наступне: Відповідно до п. 4.1. Тендерної документації предметом закупівлі є6 «Назва предмета закупівлі - ДК 021:2015 : 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям Послуги з ліквідації стихійних сміттєзвалищ (вивезення та утилізація сміття) Гостомельської селищної територіальної громади». Додатком 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі Послуги з ліквідації стихійних сміттєзвалищ (вивезення та утилізація сміття) Гостомельської селищної територіальної громади» встановлено наступні вимоги: - п. 1.7. Виконавець послуг повинен мати укладену угоду на розміщення сміття з діючим полігоном твердих побутових відходів або зі сміттєзвалищем. - п. 8. Документ, який підтверджує спроможність Учасника здійснювати захоронення відходів (наявність на балансі учасника сміттєзвалища, копії договорів оренди сміттєзвалища (якщо сміттєзвалища орендовані), копії договорів на захоронення відходів або інші документи, які надають право на виконання виду послуг, що є предметом закупівлі). Договори мають бути укладені між спеціалізованою організацією та Учасником, та бути дійсними протягом строку надання послуг згідно предмету закупівлі. Учасник у складі пропозиції повинен надати всю необхідну дозвільну та іншу документацію згідно з чинним законодавством на право провадження господарської діяльності з захоронення побутових відходів (якщо сміттєзвалище знаходиться на балансі Учасника) або копію документів на право провадження господарської діяльності з захоронення побутових відходів організації, із якою Учасник уклав договір на захоронення. - п. 11. Ліквідації стихійних сміттєзвалищ (вивезення та утилізація сміття здійснюється Учасником з відповідно оформленими дозвільними документами на перевезення відходів та вимог ДСТУ 8392:2015 Колісні транспортні засоби. Засоби транспортні спеціально обладнані для перевезення відходів. - п. 13. Орієнтовний об’єм – 2500 м.куб. №п/п Найменування послуг та об´єкти Орієнтований обсяг послуг, м3 Вартість тис.грн. Послуги з ліквідації стихійних сміттєзвалищ (вивезення та утилізація сміття) Гостомельської селищної територіальної громади. у т.ч. - Побутове сміття - Гілки, листя та інше 2500 Тобто, з вказаного чітко вбачається, що предметом закупівлі є послуги з ліквідації стихійних сміттєзвалищ (вивезення та утилізація сміття у т.ч. побутове сміття, гілки, листя та інше), що а ж ніяк не є ОПЕРАЦІЯМИ З НЕБЕЗПЕЧНИМИ ВІДХОДАМИ, а також підтверджується іншими розділами та додатками тендерної документації, в яких відсутнє будь-яке твердження про те, що предметом закупівлі також є небезпечні відходи. В п. 12 додатку 2 до тендерної документації дійсно вказано, що в складі пропозиції Учасник повинен надати підтвердні документи щодо ліцензії на поводження з небезпечними відходами та дозволу на перевезення небезпечних відходів. Вказані документи вимагаються виключно для закупівель, що містять операції з небезпечними відходами (приклад - Послуги з управління небезпечними відходами (природоохоронні заходи за рахунок цільових фондів - забезпечення екологічно безпечного збирання від населення, перевезення, зберігання та утилізації небезпечних відходів у складі побутових відходів на території Чернівецької міської територіальної громади) код ДК 021-2015: 90520000-8: «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», форма проведення закупівлі - відкриті торги з особливостями, Номер у ProzorroUA-2025-02-21-004787-a)). Однак всупереч предмету закупівлі, Замовник вимагає для здійснення операцій з управління побутовими відходами документи на операції з управління небезпечними відходами, що не передбачено чинним законодавством. Варто зауважити, що згідно розділу V «Побутові відходи» в Законі України «Про управління відходами», для операції з управління побутовими відходами НЕ вимагається наявність ліцензії на поводження з небезпечними відходами та дозволу на перевезення небезпечних відходів. Тому, Учасник керуючись п. 12 розділу III. тендерної документації: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником та п.3. ч.2 розділу V. тендерної документації «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції», під час подання тендерної пропозиції зазначив про це в Листі-роз’ясненні № 9 від 19.02.2025 р., який міститься на сторінці № 9 у файлі під назвою «1.2Тендерна пропозиція та довідки.pdf». Таким чином, оскільки чинним законодавством не передбачено для здійснення операцій з безпечними відходами мати ліцензію на поводження з небезпечними відходами та дозвіл на перевезення небезпечних відходів, Замовник відповідно не мав права їх вимагати та за їх відсутності відхиляти пропозицію Учасника. Проте, Замовник безпідставно відхилив пропозицію Учасника, з підстав того, що Переможець процедури закупівлі НІБИТО надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей, хоча Учасник навпаки надав достовірну інформацію, щодо відсутності обов`язку в останнього відповідно до предмету закупівлі надавати ліцензію на поводження з небезпечними відходами та дозвіл на перевезення небезпечних відходів. Крім цього, п. 2 ч. 4 додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу до Учасників надати «Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом)». Тому, Учасником на виконання вказаної вимоги Замовника у складі тендерної пропозиції надано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 7340/24 від 14 жовтня 2024 року (файл під назвою «Дозвіл (2).pdf»). Таким чином, Учасником виконано всі вимоги тендерної документації в частині надання чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності. Також, якщо навіть припустити, що предметом закупівлі є операції з небезпечними відходами, то чому Замовником не вказано вимогу, щодо необхідності надання ліцензії з управління небезпечними відходами (операції з відновлення або видалення), що передбачено чинним законодавством, оскільки з тендерної документації Замовника слідує, що небезпечні відходи розміщуватимуться на діючому полігоні твердих побутових відходів або сміттєзвалищі, що є грубим порушенням чинного законодавства, за яке передбачена кримінальна відповідальність. Слід звернути особливу увагу, що вимоги про надання конкретних документів у складі тендерної пропозиції, які вказані в Технічній специфікації до предмета закупівлі суперечать ОСОБЛИВОСТЯМ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) , та Наказу МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ від 06 грудня 2024 року № 27593 «Про затвердження примірної тендерної документації». Також звертаємо увагу Органу оскарження на наступне: Під час оцінки тендерної пропозиції Учасника, Замовник висунув вимогу про усунення недоліків в період з 24.02.2025 09:22 до 25.02.2025 09:22, зазначивши в описі недоліків: «Підтвердження документально підтвердженого досвіду». Особливу увагу варто звернути на те, що Замовник у вимозі про усунення недоліків, не вимагав від Учасника надати підтверджуючі документи, щодо ліцензії на поводження з небезпечними відходами та дозволу на перевезення небезпечних відходів». Також наголошуємо, що Замовник сформулював вимогу про усунення недоліків - всупереч чинному законодавству про що учасник вже зазначав в Супровідному листі № 1 від 24.02.2025 р. (вказана довідка міститься в Документах до пропозиції вкладених на "Кваліфікації", файл Усунення невідповідності.pdf). Оцінюючи відповідь Учасника, Замовник звернувся до Міністерства захисту довкілля та природніх ресурсів з запитом про «надання роз’яснень щодо необхідності наявності в суб’єктів господарювання у сфері поводження з відходами» від 25.02.2025 р. № 51. (Замовник не демонстрував, а Учасник не бачив ні даного запиту, ні його належним чином засвідчену копію). Надалі Замовник наводить цитування з відповіді Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів від 27.02.2025 р № 24/24-05/347-25: «Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 Закону суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Відповідно до пункту 24 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішнім водним, морським, річковим, автомобільним, залізничним та повітряним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом. Згідно з підпунктом 4 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює ліцензування господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним, залізничним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом». Дана цитата підтверджує доводи Учасника, адже кожна норма даної відповіді стосується лише небезпечних відходів, в той час як Замовник оголосив закупівлю щодо управління безпечними відходами. Ознайомившись з відповіддю Міністерства захисту довкілля та природніх ресурсів та документами, що були подані Учасником в складі тендерної пропозиції, Замовник всупереч формальній логіці з незрозумілих мотивів приходить до висновку, що «учасник зазначив в тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів Закупівлі», а тому на підставі п.п. 1 п. 44 Особливостей Замовник відхилив пропозицію Учасника. Для відхилення пропозиції на підставі п.п.1 п. 44 Особливостей необхідна наявність трьох умов - наявність у тендерній пропозиції недостовірної інформації, недостовірна інформація є суттєвою, недостовірна інформація відповідно підтверджена. Однак Замовник, не вказав яка саме інформація була недостовірна та яким чином вона була суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Підбиваючи підсумки Учасник вважає, що Замовник діяв не прозоро, спотворюючи конкуренцію та з наміром протиправно виключити Учасника з Закупівлі. Вимога про усунення невідповідностей до Учасника стосувалась «Підтвердження документально підтвердженого досвіду», запит про «надання роз’яснень щодо необхідності наявності в суб’єктів господарювання у сфері поводження з відходами» до Міністерства захисту довкілля та природніх ресурсів від 25.02.2025 р. № 51 – не зрозуміло чого стосувалась, а відхилено пропозицію та дискваліфіковано Учасника було на підставі п.п. 1 п. 44 Особливостей «учасник зазначив в тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів Закупівлі». Згідно п. 3. 4. ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них». Відповідно до ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей». Згідно ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: 1. «Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України". 2. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель». Тому, рішення замовника щодо дискваліфікації Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп» підлягає скасуванню. З огляду на вищевказане, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»,- ПРОСИМО: 1) Прийняти Скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп» до розгляду. 2) Прийняти рішення про встановлення в Діях Замовника – Комунальне підприємство "БЛАГОЗЕЛЕНБУД" Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області - порушень процедури закупівлі. 3) Скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 28/02/2025 від 28.02.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп». Додаток: 1. Протокол та наказ на призначення директора (копія); 2. Заява про намір взяти участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в режимі реального часу вих.2/05-03/25 від. 05.03.2025р. (копія).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2025 17:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.03.2025 18:25
Дата виконання рішення Замовником: 20.03.2025 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.03.2025 №4098-р/пк-пз протоколом від 20.03.2025 №20/03/2025 скасовано рішення від 28.02.2025 №28/02/2025
Автор: ТОВ "Екосервіс Груп", Джус Денис 380444579331 Deni_TRM999@i.ua http://ekoservice.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 37a7129ea1a649379872058c6254e7cb
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на рішення замовника щодо дискваліфікації Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Додається
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника