• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги зі встановлення обладнання для захисту від блискавок для Криворізької гімназії №94 Криворізької міської ради за адресою : 50055, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Промислова, 1А

Завершена

402 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 028.00 UAH
Період оскарження: 10.02.2025 13:34 - 15.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 3eca9b15714043ddac79316b7e621c8b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-10-008190-a.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2025 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.04.2025 16:51
Дата виконання рішення Замовником: 02.04.2025 09:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення виконано в повному обсязі
Автор: ТОВ "ПБВ-ЕЛЕКТРО", Іван Мадяр +380675060118 pbv-mii@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 931228e2e07b40d4bf5f782231b1bb47
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ “ПБВ-ЕЛЕКТРО” (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 78 від 13.03.2025)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ДОВ­ГИН­ЦІВ­СЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ РАДИ (далі — Замовник) 10.02.2025 відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), було оголошено відкриті торги у порядку, визначеному Особливостями №UA-2025-02-10-008190-a на закупівлю за предметом Послуги зі встановлення обладнання для захисту від блискавок для Криворізької гімназії №94 Криворізької міської ради за адресою: 50055, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Промислова, 1А за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи (далі – Закупівля).

Розкриття тендерних пропозицій відбулось 19.02.2025. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у Закупівлі взяли шість учасників, а саме:
1) ТОВ “ПБВ-ЕЛЕКТРО” із остаточною ціновою пропозицією 293 000,00 грн (далі - Скаржник);
2) ФОП СІРА АНАСТАСІЯ ПАВЛІВНА із остаточною ціновою пропозицією 295 000,00 грн;
3) ТОВ “СИСТЕМИ ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ” із остаточною ціновою пропозицією 338 000,00 грн;
4) Товариство з обмеженою відповідальністю “Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство” із остаточною ціновою пропозицією 360 000,00 грн;
5) фізична особа-підприємець Колібабчук Світлана Володимирівна із остаточною ціновою пропозицією 378 641,03 грн;
6) ТОВ “ТОП ФАЄР” із остаточною ціновою пропозицією 389 000,00 грн.

Згідно протокольного рішення уповноваженої особи № 63 від 24.02.2025 тендерну пропозицію Скаржника визначено переможцем процедури Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.


Однак, згідно протокольного рішення уповноваженої особи № 78 від 13.03.2025 Скаржника відхилено на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей (замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю).

Скаржник не погоджується з даним рішенням та вважає його таким, що порушує законодавство з публічних закупівель з огляду на наступне.

Опис обгрунтування:
Відповідно до абзаців 3 та 4 пункту 49 Особливостей з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Рішення про намір укласти договір про закупівлю було прийнято Замовником 24.02.2025, тобто кінцевий строк для укладення договору про закупівлю (без обґрунтованої необхідності продовжувати строк для його укладення) - 11.03.2025 (включно).
Так, з метою погодження та подальшого підписання договору про закупівлю Скаржником 06.03.2025 на електронну адресу Замовника dolgincevskij_rvo@ukr.net, яка зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів та тендерній документації, яка затверджена протоколом уповноваженої особи №46 від 10.02.2025 (далі - Тендерна документація) направлено проект договору про закупівлю з додатками заповненими з боку Скаржника відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції Скаржника.
На підтвердження направлення документів Скаржником надаються скріншоти із електронної пошти (файл “Скріншоти”).

Крім того, відповідно до пункту 2 Додатку №6 до Тендерної документації переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Інформація про право підписання договору про закупівлю надається переможцем шляхом завантаження її в електронну систему закупівель не пізніше ніж за один робочий день до дати укладення договору про закупівлю.

У випадку, якщо переможець процедури закупівлі є товариством з обмеженою відповідальністю або товариством з додатковою відповідальністю та договір про закупівлю буде вважатися значним правочином, тобто вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, такий переможець повинен надати рішення загальних зборів учасників (засновників) товариства або рішення одноособового учасника, яке дає згоду на вчинення значного правочину шляхом укладення договору про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі, а також останню затверджену фінансову звітність та статут такого переможця. Інформація про право підписання договору про закупівлю надається переможцем шляхом завантаження її в електронну систему закупівель не пізніше ніж за один робочий день до дати укладення договору про закупівлю.

У разі якщо переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, в тому числі рішення загальних зборів учасників (засновників) товариства або рішення одноособового учасника, яке дає згоду на вчинення значного правочину шляхом укладення договору про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі та / або останню затверджену фінансову звітність та / або статут переможця, шляхом завантаження їх в електронну систему закупівель за один робочий день до дати укладення договору про закупівлю, замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.

На виконання пункту 2 Додатку №6 до Тендерної документації Скаржник 25.02.2025 завантажив в електронну систему закупівель Довідку вих. № 35-2025 від 25.02. 2025 р. (файл “35 Довідка право підпису ТД та договору.docx.p7s”) із інформацією про право підписання договору про закупівлю та інформацією, що договір про закупівлю не буде вважатися значним правочином для Скаржника.

Скаржник звертає увагу, що, вчинив всі залежні від нього дії для укладення договору про закупівлю, не відмовлявся від підписання договору про закупівлі або укладення договору про закупівлю, в тому числі не надсилав про це жодних листів чи повідомлень у письмовому та/або електронному варіанті чи в усній формі.

Відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє переможця процедури закупівлі, як той відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.

Дана підстава для відхилення тендерної пропозиції переможця передбачає відмову такого переможця. Однак Замовник в протокольному рішенні № 78 від 13.03.2025 не зазначив жодних аргументованих та документальних підтверджень такої відмови.

Касаційний господарський суд Верховного суду України по справі № 904/4036/18 від 06.02.2020 прийшов до висновку, що конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами.

Скаржник звертає увагу, що Тедерна документація не містила окремих умов щодо порядку укладення договору про закупівлю, в тому числі, що учасник повинен особливим чином звернутися до Замовника, приїздити до Замовника чи якого-небудь іншого порядку щодо надсилання договору про закупівлю зі своєї сторони.

Скаржник зазначає, що саме через бездіяльність Замовника сплив строк, який визначений пунктом 49 Особливостей щодо укладення договору не пізніше 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Разом з тим, у Замовника залишалась повноцінна можливість продовжити такий строк до 60 днів та укласти договір про закупівлю із Скаржником, який надав найбільш економічно вигідну пропозицію.

Водночас, Скаржник зазначає, що замість укладення договору про закупівлю у строки або продовження такого строку у разі необхідності з боку Замовника, останнім було прийняте безпідставне рішення про те, що Скаржник відмовився від підписання договору про закупівлю.

Позиція Скаржника підтверджується позицією Органу оскарження у рішеннях №20903-р/пк-пз від 26.12.2023, №19054-р/пк-пз від 29.11.2024, №736-р/пк-пз від 12.01.2024.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника