• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Організація та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою

Завершена

1 372 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 720.00 UAH
Період оскарження: 10.02.2025 09:30 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 423e3a4470a946739e06b508d3c69789
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-10-001054-a.a2
Назва: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
До Антимонопольного комітету України вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Замовник: Ідентифікатор закупівлі: ID: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРРА АЛЬЯНС» код за ЄДРПОУ 41551176 Україна, 38751, Полтавська область, Полтавський район, село Розсошенці, вулиця Перспективна, будинок 10, квартира 123 електронна пошта: terraalyans@ukr.net телефон +38 068-528-19-05 ДЕПАРТАМЕНТ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 18000, Черкаська обл., місто Черкаси, Вулиця Байди Вишневецького, будинок 36 Код ЄДРПОУ: 38715770 е-пошта: ukbck@ukr.net Тел.: 380472332900; +30472331237. Інформація про закупівлю UA-2025-02-10-001054-a 011cfeee6e8f406aa763bba4a487252b Дата коли суб’єкту оскарження стало відомо про умови тендерної документації, які є дискримінаційними 13.02.2025 року СКАРГА на умови тендерної документації Замовника Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі, «Організація та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою», ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-01-007985-a. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРРА АЛЬЯНС» (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері, та ознайомившись із тендерною документацією виявило в ній ряд дискримінаційних вимог, які ставляться до учасників тендерної закупівлі в наслідок чого вирішило звернутись до Антимонопольного комітету України з метою їх оскарження та зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. 1.Відповідно до пункту 5.1та 5.3 Додатку 3 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) Замовником вказані наступні вимоги до учасників: «5.1 наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання договору про закупівлю відповідно до розділу ІІ наказу Міністерства Аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження вимог до технічного і технологічного забезпечення: • не менше одного комплекту електронного тахеометру • не менше одного GNSS приймача • не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС» • нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності. Учасником процедури закупівлі має підтвердити право власності або право користування на обладнання, об’єкти матеріально технічної бази та технології, що визначені цим пунктом шляхом подання всіх документів визначених цією тендерною документацією у формі та спосіб передбачений для підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерії згідно вимогам цього додатку. Учасником процедури закупівлі для підтвердження своєї відповідності встановленому кваліфікаційному критерію такому, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій може бути залучено потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, за умови подання у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційному критерію. 5.3 наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією документацією, повинен підтвердити досвід повного** виконання не менше 15 (п’ятнадцяти) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів. У випадку, якщо учасник має досвід виконання аналогічного договору, що укладений із суб’єктом (тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, такий учасник повинен надати визначене документацією документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із таким замовником. У разі відсутності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону, такий учасник повинен надати визначене документацію документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору з таким замовником. Відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, а також відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, який є замовником в розумінні п.11 ч. 1 ст. 1 Закону, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, що за своїм статусом не є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (з наданням у складі тендерної пропозиції належного документального підтвердження) не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. **Повне виконання аналогічного договору» – вживається у значенні, як належне виконання договірних зобов`язань в повному обсязі згідно умов договору та додаткових угод, з дотриманням вимог (щодо якості, строків виконання, тощо), з повним виконання предмету такого договору». Ввжаємо, вищевказані умови тендерної документації, а саме про те, що учасник повинен документально підтвердити досвід виконання аналогічного договору шляхом надання не менше 15 (п’ятнадцяти) договорів у відповідності до яких розроблено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів та про те, що для участі у тендерній закупівлі необхідне нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності є незаконними, дискримінаційними та такими, що розраховані на конкретного учасника. 1. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Зі змісту вищевказаної статті випливає, що для підтвердження досвіду надання аналогічних послуг достатньо надати лише один аналогічний договір, однак умовами Документації передбачено надати аж 15 аналогічних договорів, що явно є дискримінаційною вимогою і такою що не відповідає вимогам чинного законодавства. Законодавець мав на меті пересвідчитись, що учасник володіє необхідним досвідом виконання аналогічного договору, знає та розуміє технологію виконання робіт і може документально підтвердити факт виконання договору. Звертаємо увагу органів АМК України на те, що тендерною документацією ставиться вимога щодо надання аналогічних договорів не менше 15 (п’ятнадцяти) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів, в той час як відповідно до пункту 1.1 Розділу 1 Проекту договору – «ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ» встановлено, що Замовник на підставі рішень Черкаської міської ради доручає, а Виконавець приймає на себе зобов’язання щодо організації та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою (далі – Послуга, Послуги) (ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) по кількості та вартості зазначеній у Специфікації до цього Договору (Додаток 1), що є його невід’ємною частиною. Таким чином, предметом закупівлі являється саме – «Розроблення документацій із землеустрою» в той час як Замовник вимагає надання учасником виконаних проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів. Враховуючи п. 3 частини 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», та предмет договору Вимога замовника щодо наявності у Виконавця документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з метою продажу на земельних торгах в межах міст обласних центрів є дискримінаційною та такою що суперечить чинному законодавству. ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» має великий багаторічний досвід розроблення проектів землеустрою та може забезпечити належне надання землевпорядних послуг у разі усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. Таким чином, Замовник повинен викласти пункт 5.3. Тендерної документації наступного змісту: « 5.3 наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією документацією, повинен підтвердити досвід повного** виконання не менше 1 (одного) проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок. У випадку, якщо учасник має досвід виконання аналогічного договору, що укладений із суб’єктом (тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, такий учасник повинен надати визначене документацією документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із таким замовником. У разі відсутності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону, такий учасник повинен надати визначене документацію документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору з таким замовником. Відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, а також відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, який є замовником в розумінні п.11 ч. 1 ст. 1 Закону, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, що за своїм статусом не є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (з наданням у складі тендерної пропозиції належного документального підтвердження) не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. **Повне виконання аналогічного договору» – вживається у значенні, як належне виконання договірних зобов`язань в повному обсязі згідно умов договору та додаткових угод, з дотриманням вимог (щодо якості, строків виконання, тощо), з повним виконання предмету такого договору». Зазначаємо, що ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС», успішно здійснює надання послуг у сфері землевпорядних та топографо-геодезичних і картографічних відносин, в тому числі, має укладені та виконані договори про надання послуг аналогічних предмету оскаржуваної Закупівлі, в той час, як надлишкова та необгрунтована Замовником вимога щодо підтвердження досвіду повного або часткового виконання не менше 15 (п'ятнадцяти) аналогічних договорів та вимога про надання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору саме з метою продажу на земельних торгах в межах міст обласних центрів позбавляє підприємство права взяти участь у даній Закупівлі. Таким чином, виконання учасником одного аналогічного договору за предметом закупівлі є достатнім для підтвердження досвіду надання аналогічних послуг. 2. Стосовно вимоги до учасника щодо нерухомого майна, що повинно бути зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності. Вимагаючи від учасників наявність складського приміщення (власного або орендованого) на території Черкаської області – Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають наявність складського приміщення (власного або орендованого) на території Черкаської області, що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати надання землевпорядних послуг для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови Документації по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах. Замовник повинен виключити дискримінаційну вимогу про те, що учасник повинен надати документи про володіння нерухомим майном, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності. Стосовно неправомірності вимоги щодо великої кількості аналогічних договорів та місця розташування нерухомого майна за місцезнаходженням Замовника йдеться у рішенні КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ від 18.05.2023 № 6842; рішенні КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ від 26.12.2023 № 20902. 3. пунктом 5.1. Тендерної Закупівлі, передбачено наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання договору про закупівлю в тому числі не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС». Повідомляємо, в Учасника є наявне ліцензійне програмне забезпечення «Delta/Digitals» версія 5.0 (XE), яке є універсальним та передбачене виробником для технологічного процесу надання послуг із землеустрою та створення файлів у форматах геоінформаційних систем, та/або переведення даних, отриманих за результатами надання послуг із землеустрою, у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі. В існуючих інструментальних ГІС та спеціалізованих програмних пакетах, які розробляються в Україні та інших державах, візуалізація реалістичного тривимірного метричного зображення місцевості виконується методом синтезу тривимірних зображень цифрових моделей рельєфу (ЦМР) та ситуації (ЦМС). Методи і методики моделювання рельєфу на сьогоднішній день досить добре досліджені і впроваджені в спектр функцій як спеціалізованих програмних продуктів (Digitals) так і в інструментальних ГІС (Панорама, ArcGIS, ArcInfo). Інструментарій геоінформаційних систем, використовуючи методи обробки зображень, все більше націлений на використання растрових просторово-прив’язаних даних та моделей. Цьому сприяє швидке впровадження технологій цифрової фотограмметрії для підготовки даних. Один із її основних продуктів - ортофотозображення - створює також цифрову геометричну основу для вимірювання, а в ідеалі для автоматичного розпізнавання всіх типів об’єктів з прийнятною точністю. Разом з тим, сучасні інструментальні ГІС все ще не забезпечують високоточного автоматичного розпізнавання об’єктів за растром, особливо це стосується міських забудованих територій. Ці недоліки програмного забезпечення компенсуються наявністю інтерактивного режиму, який дозволяє оператору «вручну» виконувати певні етапи підготовки даних. Показовим в цьому плані є програмний модуль Digitals, який може створювати віртуальні моделі місцевості методом синтезу цифрових моделей рельєфу і ситуації. На підставі вищевикладеного, зазначаємо, що наявність в ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» ліцензійного програмного забезпечення «Delta/Digitals» версія 5.0 (XE) дозволяє виконувати роботи, передбачені умовами тендерної документації та є більш удосконаленим, універсальним та технологічним порівнюючи з іншими програмними комплексами. Вважаємо, що вимога Замовника про надання лише ГІС приймача є дискримінаційною, оскільки є інше ліцензійне програмне забезпечення яке дозволяє також надати послуги по договору, а отже вважаємо, що замовник повинен внести в тендерну документацію зміни, а саме в п.5.3. Тендерної документації, де вказати, що учасник повинен надати не менше одного «ГІС» або «Delta/Digitals» програмного забезпечення. Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вважаємо, що Замовник порушує, передбачені статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи вищевикладене, Замовник - ДЕПАРТАМЕНТ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ повинен усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації. При цьому, викладення тендерної документації в такій редакції порушує права та законні інтереси ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» як учасника тендеру, що свідчить про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Зважаючи на викладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО ВАС: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-10-001054-a. 3. Зобов’язати ДЕПАРТАМЕНТ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (18000, Черкаська обл., місто Черкаси, Вулиця Байди Вишневецького, будинок 36 Код ЄДРПОУ: 38715770) внести зміни до тендерної документації з метою її приведення відповідно до вимог закону за процедурою закупівлі «Організація та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-10-001054-a з урахуванням висновків зроблених за результатами розгляду даної скарги. Додатки: 1) Копія рішення Комісії АМК України від 18.05.2023 № 6842; 2) Копія рішення Комісії АМК України від 26.12.2023 № 20902. З повагою, Директор ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» _______________ Тягла Ю.М. 14.02.2025 року
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.02.2025 15:14
Автор: ТОВ ТЕРРА АЛЬЯНС, Тягла Юлія Миколаївна +380685281905 terraalyansta@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 45569b3f809c4c349fa6173f63af53a9
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: До Антимонопольного комітету України
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035

Суб’єкт оскарження:









Замовник:














Ідентифікатор закупівлі:

ID:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРРА АЛЬЯНС»
код за ЄДРПОУ 41551176
Україна, 38751, Полтавська область, Полтавський район, село Розсошенці, вулиця Перспективна, будинок 10, квартира 123
електронна пошта: terraalyans@ukr.net
телефон +38 068-528-19-05


ДЕПАРТАМЕНТ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
18000, Черкаська обл., місто Черкаси, Вулиця Байди Вишневецького, будинок 36
Код ЄДРПОУ: 38715770
е-пошта: ukbck@ukr.net
Тел.: 380472332900;
+30472331237.

Інформація про закупівлю



UA-2025-02-10-001054-a

011cfeee6e8f406aa763bba4a487252b

Дата коли суб’єкту оскарження стало відомо про умови тендерної документації, які є дискримінаційними
13.02.2025 року

СКАРГА
на умови тендерної документації Замовника
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі, «Організація та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою», ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-01-007985-a.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРРА АЛЬЯНС» (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері, та ознайомившись із тендерною документацією виявило в ній ряд дискримінаційних вимог, які ставляться до учасників тендерної закупівлі в наслідок чого вирішило звернутись до Антимонопольного комітету України з метою їх оскарження та зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
1.Відповідно до пункту 5.1та 5.3 Додатку 3 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) Замовником вказані наступні вимоги до учасників:
«5.1 наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання договору про закупівлю відповідно до розділу ІІ наказу Міністерства Аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження вимог до технічного і технологічного забезпечення:
• не менше одного комплекту електронного тахеометру
• не менше одного GNSS приймача
• не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС»
• нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності.
Учасником процедури закупівлі має підтвердити право власності або право користування на обладнання, об’єкти матеріально технічної бази та технології, що визначені цим пунктом шляхом подання всіх документів визначених цією тендерною документацією у формі та спосіб передбачений для підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерії згідно вимогам цього додатку. Учасником процедури закупівлі для підтвердження своєї відповідності встановленому кваліфікаційному критерію такому, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій може бути залучено потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, за умови подання у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційному критерію.

5.3 наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією документацією, повинен підтвердити досвід повного** виконання не менше 15 (п’ятнадцяти) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів. У випадку, якщо учасник має досвід виконання аналогічного договору, що укладений із суб’єктом (тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, такий учасник повинен надати визначене документацією документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із таким замовником. У разі відсутності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону, такий учасник повинен надати визначене документацію документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору з таким замовником. Відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, а також відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, який є замовником в розумінні п.11 ч. 1 ст. 1 Закону, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, що за своїм статусом не є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (з наданням у складі тендерної пропозиції належного документального підтвердження) не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. **Повне виконання аналогічного договору» – вживається у значенні, як належне виконання договірних зобов`язань в повному обсязі згідно умов договору та додаткових угод, з дотриманням вимог (щодо якості, строків виконання, тощо), з повним виконання предмету такого договору».
Ввжаємо, вищевказані умови тендерної документації, а саме про те, що учасник повинен документально підтвердити досвід виконання аналогічного договору шляхом надання не менше 15 (п’ятнадцяти) договорів у відповідності до яких розроблено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів та про те, що для участі у тендерній закупівлі необхідне нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності є незаконними, дискримінаційними та такими, що розраховані на конкретного учасника.
1. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Зі змісту вищевказаної статті випливає, що для підтвердження досвіду надання аналогічних послуг достатньо надати лише один аналогічний договір, однак умовами Документації передбачено надати аж 15 аналогічних договорів, що явно є дискримінаційною вимогою і такою що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Законодавець мав на меті пересвідчитись, що учасник володіє необхідним досвідом виконання аналогічного договору, знає та розуміє технологію виконання робіт і може документально підтвердити факт виконання договору.
Звертаємо увагу органів АМК України на те, що тендерною документацією ставиться вимога щодо надання аналогічних договорів не менше 15 (п’ятнадцяти) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів, в той час як відповідно до пункту 1.1 Розділу 1 Проекту договору – «ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ» встановлено, що Замовник на підставі рішень Черкаської міської ради доручає, а Виконавець приймає на себе зобов’язання щодо організації та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою (далі – Послуга, Послуги) (ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) по кількості та вартості зазначеній у Специфікації до цього Договору (Додаток 1), що є його невід’ємною частиною.
Таким чином, предметом закупівлі являється саме – «Розроблення документацій із землеустрою» в той час як Замовник вимагає надання учасником виконаних проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів.
Враховуючи п. 3 частини 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», та предмет договору Вимога замовника щодо наявності у Виконавця документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з метою продажу на земельних торгах в межах міст обласних центрів є дискримінаційною та такою що суперечить чинному законодавству.
ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» має великий багаторічний досвід розроблення проектів землеустрою та може забезпечити належне надання землевпорядних послуг у разі усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Таким чином, Замовник повинен викласти пункт 5.3. Тендерної документації наступного змісту:
« 5.3 наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією документацією, повинен підтвердити досвід повного** виконання не менше 1 (одного) проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок. У випадку, якщо учасник має досвід виконання аналогічного договору, що укладений із суб’єктом (тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, такий учасник повинен надати визначене документацією документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із таким замовником. У разі відсутності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону, такий учасник повинен надати визначене документацію документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору з таким замовником. Відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом(тами), де однією із сторін такого договору є замовник даних торгів, а також відсутність досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, який є замовником в розумінні п.11 ч. 1 ст. 1 Закону, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, що за своїм статусом не є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (з наданням у складі тендерної пропозиції належного документального підтвердження) не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. **Повне виконання аналогічного договору» – вживається у значенні, як належне виконання договірних зобов`язань в повному обсязі згідно умов договору та додаткових угод, з дотриманням вимог (щодо якості, строків виконання, тощо), з повним виконання предмету такого договору».
Зазначаємо, що ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС», успішно здійснює надання послуг у сфері землевпорядних та топографо-геодезичних і картографічних відносин, в тому числі, має укладені та виконані договори про надання послуг аналогічних предмету оскаржуваної Закупівлі, в той час, як надлишкова та необгрунтована Замовником вимога щодо підтвердження досвіду повного або часткового виконання не менше 15 (п'ятнадцяти) аналогічних договорів та вимога про надання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору саме з метою продажу на земельних торгах в межах міст обласних центрів позбавляє підприємство права взяти участь у даній Закупівлі.
Таким чином, виконання учасником одного аналогічного договору за предметом закупівлі є достатнім для підтвердження досвіду надання аналогічних послуг.
2. Стосовно вимоги до учасника щодо нерухомого майна, що повинно бути зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності.
Вимагаючи від учасників наявність складського приміщення (власного або орендованого) на території Черкаської області – Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають наявність складського приміщення (власного або орендованого) на території Черкаської області, що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати надання землевпорядних послуг для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови Документації по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Замовник повинен виключити дискримінаційну вимогу про те, що учасник повинен надати документи про володіння нерухомим майном, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності.
Стосовно неправомірності вимоги щодо великої кількості аналогічних договорів та місця розташування нерухомого майна за місцезнаходженням Замовника йдеться у рішенні КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ від 18.05.2023 № 6842; рішенні КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ від 26.12.2023 № 20902.
3. пунктом 5.1. Тендерної Закупівлі, передбачено наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання договору про закупівлю в тому числі не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС».
Повідомляємо, в Учасника є наявне ліцензійне програмне забезпечення «Delta/Digitals» версія 5.0 (XE), яке є універсальним та передбачене виробником для технологічного процесу надання послуг із землеустрою та створення файлів у форматах геоінформаційних систем, та/або переведення даних, отриманих за результатами надання послуг із землеустрою, у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі.
В існуючих інструментальних ГІС та спеціалізованих програмних пакетах, які розробляються в Україні та інших державах, візуалізація реалістичного тривимірного метричного зображення місцевості виконується методом синтезу тривимірних зображень цифрових моделей рельєфу (ЦМР) та ситуації (ЦМС). Методи і методики моделювання рельєфу на сьогоднішній день досить добре досліджені і впроваджені в спектр функцій як спеціалізованих програмних продуктів (Digitals) так і в інструментальних ГІС (Панорама, ArcGIS, ArcInfo).
Інструментарій геоінформаційних систем, використовуючи методи обробки зображень, все більше націлений на використання растрових просторово-прив’язаних даних та моделей. Цьому сприяє швидке впровадження технологій цифрової фотограмметрії для підготовки даних. Один із її основних продуктів - ортофотозображення - створює також цифрову геометричну основу для вимірювання, а в ідеалі для автоматичного розпізнавання всіх типів об’єктів з прийнятною точністю. Разом з тим, сучасні інструментальні ГІС все ще не забезпечують високоточного автоматичного розпізнавання об’єктів за растром, особливо це стосується міських забудованих територій. Ці недоліки програмного забезпечення компенсуються наявністю інтерактивного режиму, який дозволяє оператору «вручну» виконувати певні етапи підготовки даних. Показовим в цьому плані є програмний модуль Digitals, який може створювати віртуальні моделі місцевості методом синтезу цифрових моделей рельєфу і ситуації.
На підставі вищевикладеного, зазначаємо, що наявність в ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» ліцензійного програмного забезпечення «Delta/Digitals» версія 5.0 (XE) дозволяє виконувати роботи, передбачені умовами тендерної документації та є більш удосконаленим, універсальним та технологічним порівнюючи з іншими програмними комплексами.
Вважаємо, що вимога Замовника про надання лише ГІС приймача є дискримінаційною, оскільки є інше ліцензійне програмне забезпечення яке дозволяє також надати послуги по договору, а отже вважаємо, що замовник повинен внести в тендерну документацію зміни, а саме в п.5.3. Тендерної документації, де вказати, що учасник повинен надати не менше одного «ГІС» або «Delta/Digitals» програмного забезпечення.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що Замовник порушує, передбачені статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5)об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовник - ДЕПАРТАМЕНТ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ повинен усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації.
При цьому, викладення тендерної документації в такій редакції порушує права та законні інтереси ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» як учасника тендеру, що свідчить про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Зважаючи на викладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -

ПРОСИМО ВАС:

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-10-001054-a.
3. Зобов’язати ДЕПАРТАМЕНТ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (18000, Черкаська обл., місто Черкаси, Вулиця Байди Вишневецького, будинок 36 Код ЄДРПОУ: 38715770) внести зміни до тендерної документації з метою її приведення відповідно до вимог закону за процедурою закупівлі «Організація та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-10-001054-a з урахуванням висновків зроблених за результатами розгляду даної скарги.


Додатки:
1) Копія рішення Комісії АМК України від 18.05.2023 № 6842;
2) Копія рішення Комісії АМК України від 26.12.2023 № 20902.


З повагою,
Директор ТОВ «ТЕРРА АЛЬЯНС» _______________ Тягла Ю.М.
14.02.2025 року

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-02-10-001054-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 94cc7f0a76f542b3ac7034847f490b5b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-10-001054-a.c1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-02-10-001054-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2025 16:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2025 17:36
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 15:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: зміни до тендерної документації внесено
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Олег Гайворонський +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 83eeabe1af0340c19eabd098c2a2e008
Заголовок пункту скарги: 1.1 Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення завищених вимог до електронного тахеометру, а саме наявність «не менше одного комплекту електронного тахеометру», що не обґрунтовується Замовником ні положеннями нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання щодо надання послуг, що складають Предмет закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно пункту 5.1 Додатку 3 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається подання у складі тендерної пропозиції інформації та підтверджуючих документів щодо:
«5.1 наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання договору про закупівлю відповідно до розділу ІІ наказу Міністерства Аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження вимог до технічного і технологічного забезпечення:
• не менше одного комплекту електронного тахеометру;
• не менше одного GNSS приймача;
• не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС»;
• нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності.»
Скаржник вважає вимоги Замовника щодо необхідності такого обладнання, як «не менше одного комплекту електронного тахеометру; не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС»; нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності.» дискримінаційними, необґрунтованими та надлишковими з огляду на наступне.

1.1 Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення завищених вимог до електронного тахеометру, а саме наявність «не менше одного комплекту електронного тахеометру», що не обґрунтовується Замовником ні положеннями нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання щодо надання послуг, що складають Предмет закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло чому Послуги, які складають Предмет оскаржуваної закупівлі має бути надано з-за допомогою саме комплекту електронного тахеометра, адже жодним діючим нормативно-правовим актом або змістом Технічного завдання не обґрунтована необхідність використання саме вищевказаного обладнання.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
1) Широкоформатний кольоровий принтер (плоттер) HP DesignJet T520;
2) 14 комп’ютерів-моноблоків ТМ «Lenovo»;
3) Тахеометр електронний TCRP1201+R1000 (зав. №237818);
4) Приймач GPS (GNSS) SPS882 (зав. №5038449459)
5) Комплект програми Геодезична Інформаційна Система 6. Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6», що передбачає створення обмінного файлу «.xml».
8) Ліцензоване програмне забезпечення Delta/Digitals;
9) Кольоровий принтер та сканер Samsung Xpress M2070;
10) Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7610 з можливістю сканування та кольорового друку формату A3 (2 шт);
12) Безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування та аксесуарами, камера SONY та бортовий приймач GNSS (БПЛА) (2 шт)
13) Автомобіль RENAULT DUSTER, ідентифікаційний номер транспортного засобу – VF1HJD40964316580, реєстраційний номер – КА0088НО
(підтверджуючі документи додаємо – Додаток №1 до Скарги).
Повідомляємо, що наявного у Скаржника обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок завищений вимог до Сканера, зокрема наявність таких характеристик як: «комплекту електронного тахеометру»,», Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Обсяг послуг за закупівлею складає ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги Організація та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою тому Скаржнику не зрозуміло доцільність та обґрунтованість вимоги Замовника щодо залучення потенційними учасниками до надання послуг саме вказаного Замовником обладнання.
Зауважимо, що виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 №926, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
«2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
• супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
• цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
• сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді».
Як вбачається чітким переліком зазначених вимог щодо технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, наявність у суб’єктів топографо-геодезичних і картографічних робіт обов’язкова наявність саме «комплекту електронного тахеометра» – відсутня, а отже, не передбачена законодавством України та не є обов’язковою чи необхідною умовою надання послуг що передбачені Технічним завданням оскаржуваної закупівлі. Наявного у Скаржника обладнання, а саме: Тахеометр електронний TCRP1201+R1000 (зав. №237818) достатньо для надання Послуг, що складають Предмет закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло чому обсяг послуг що складає Предмет закупівлі неможливо надати з-за допомогою наявного у нього обладнання. Необґрунтовано завищені вимоги до комплектності обладнання унеможливлюють участь Скаржника у даній процедурі Закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7ae1882513764653b25035d336d72163
Заголовок пункту скарги: 1.2. Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення завищених вимог до кількості обладнання, а саме наявність «не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС», що не обґрунтовується Замовником ні положеннями нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання щодо надання послуг, що складають Предмет закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення завищених вимог до кількості обладнання, а саме наявність «не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС», що не обґрунтовується Замовником ні положеннями нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання щодо надання послуг, що складають Предмет закупівлі.

У володінні Скаржника наявний Комплект програми Геодезична Інформаційна Система 6. Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6», що передбачає створення обмінного файлу «.xml». (Додаток №2) Скаржник вважає, що наявного у нього обладнання достатньо для надання послуг, що складають Предмет закупівлі.
Як було зазначено в п.2.2 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах… Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді.
Жодних інших вимог щодо, зокрема, кількості, даного програмного забезпечення Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року не встановлює.
Як вбачається чітким переліком зазначених вимог щодо технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, наявність у суб’єктів топографо-геодезичних і картографічних робіт саме «не менше 2 комплектів ліцензійного програмне забезпечення «ГІС»» – відсутня, а отже, не передбачена законодавством України та не є обов’язковою чи необхідною умовою надання послуг що передбачені Технічним завданням оскаржуваної закупівлі. Наявного у Скаржника обладнання, а саме: наявний Комплект програми Геодезична Інформаційна Система 6. Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6», що передбачає створення обмінного файлу «.xml». достатньо для надання Послуг, що складають Предмет закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло чому обсяг послуг що складає Предмет закупівлі неможливо надати з-за допомогою наявного у нього обладнання. Необґрунтовано завищені вимоги до кількості обладнання унеможливлюють участь Скаржника у даній процедурі Закупівлі.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний дотримуватися принципів відкритості, недискримінації та добросовісної конкуренції. Встановлення вимоги щодо наявності саме двох комплектів ліцензійного ПЗ «ГІС» без належного обґрунтування суперечить цим принципам, оскільки:
• Обмежує коло учасників – не всі потенційні учасники мають або можуть одночасно придбати два комплекти ліцензійного ПЗ, що звужує конкуренцію.
• Створює переваги для окремих учасників – ті, хто вже володіє двома комплектами ПЗ, отримують преференції, що може свідчити про наявність необґрунтованих бар’єрів.
Замовник повинен аргументувати необхідність саме двох комплектів Програмного забезпечення. Функціональні можливості програмного забезпечення, наявного у скаржника дозволяють виконати завдання одним комплектом, відповідно, вимога про щодо наявності двох комплектів є надмірною та необґрунтованою.

Окрім цього, встановлення Замовником вимоги щодо наявності саме ліцензійного програмне забезпечення «ГІС» є дискримінаційним та необґрунтованим з огляду на наступне:
Закон України «Про публічні закупівлі» (ст. 5) передбачає, що всі учасники процедури закупівлі повинні мати рівні умови для участі. Однак вимога щодо наявності певного програмного забезпечення «ГІС» без врахування еквівалентних рішень, таких як «GIS-6», є дискримінаційною, оскільки:
1) Обмежує участь постачальників, які вже мають ліцензійне ПЗ – учасники, які володіють «GIS-6», змушені придбати додаткове ПЗ, навіть якщо їхнє рішення відповідає технічним вимогам.
2) Створює штучні переваги для окремих компаній, які мають у володінні вказане програмне забезпечення, що суперечить принципу добросовісної конкуренції.
Зокрема «Комплект програми Геодезична Інформаційна Система 6. Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6», що передбачає створення обмінного файлу «.xml».» яким володіє Скаржник має ширший та весь необхідний функціонал для надання Послуг, що складають предмет Закупівлі. Замовник жодним чином не обґрунтовує необхідність встановлення даної вимогі ні положеннями нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання.
Оскільки дана вимога Тендерної документації не містить положення про можливість залучення аналогічного програмного забезпечення «або еквівалент» Скаржник вважає цю вимогу необґрунтованою та дискримінаційною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ddbeb0cc301a4b2ca2d6e01c01065262
Заголовок пункту скарги: 1.3 Скаржник вважає вимогу пункту 5.1 Додатку 3 до Тендерної документації щодо обов’язкової наявності в Учасника процедури закупівлі «нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності» необґрунтованою та дискримінаційною з огляду на наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3 Скаржник вважає вимогу пункту 5.1 Додатку 3 до Тендерної документації щодо обов’язкової наявності в Учасника процедури закупівлі «нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності» необґрунтованою та дискримінаційною з огляду на наступне:
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), закупівлі здійснюються за принципами:
• добросовісної конкуренції серед учасників;
• недискримінації учасників;
• відкритості та прозорості.
Вимога щодо наявності у учасника тендеру нерухомого майна в місті Черкаси є дискримінаційною, оскільки:
1) надає необґрунтовану перевагу учасникам, які вже володіють майном у місті Черкаси, що обмежує конкуренцію;
2) унеможливлює участь Скаржника та компаній з інших регіонів, навіть якщо вони можуть забезпечити якісне виконання договору;
3) не є об’єктивно необхідною для виконання предмета закупівлі, оскільки послуги з нормативної грошової оцінки земель мають камеральних характер, можуть виконуватись дистанційно, без наявної нерухомості у місті Черкаси.
Законодавство України не встановлює обов’язкової вимоги щодо наявності у потенційного учасника на праві власності або користування нерухомого майна у певному населеному пункті як передумови для участі у публічних закупівлях. Будь-які вимоги тендерної документації мають бути обґрунтованими, відповідати принципу пропорційності та не створювати необґрунтованих перешкод для участі в процедурі закупівлі.
Згідно з частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не може встановлювати такі вимоги до учасників, які не є необхідними для виконання договору. Це означає, що будь-яке обмеження участі має бути виправданим з точки зору Предмета закупівлі.
Вимога щодо наявності нерухомості в місті Черкаси не враховує альтернативних можливостей виконання зобов’язань, зокрема:
1) учасник може здійснювати свою діяльність без власного нерухомого майна, використовуючи орендовані приміщення або мобільні засоби виробництва;
2) виконання договору може не потребувати фізичної присутності у Черкасах;
3) учасник може мати нерухомість в іншому місті, що не впливає на його здатність якісно надати послуги, що складають Предмет закупівлі.
Таким чином, зазначена вимога виходить за межі принципу пропорційності та є необґрутованою з огляду на Предмет закупівлі.
Тендерна документація має сприяти залученню якомога більшої кількості учасників для забезпечення конкурентної ціни та економії бюджетних коштів. Встановлення вимоги щодо нерухомого майна в одному місті:
1) штучно обмежує коло потенційних учасників, що зменшує конкуренцію;
2) підвищує ймовірність того, що замовник отримає меншу кількість пропозицій або лише від локальних учасників, що може призвести до завищених цін;
3) не враховує, що учасник може орендувати приміщення або забезпечити виконання зобов’язань без фізичної присутності у місті.
Скаржник, з метою провадження господарської діяльності, використовує нежитлове приміщення за адресою: м. Київ, вулиця Борщагівська, буд. 152а, г/п 190 (Додаток №3). Окрім цього, у разі необхідності Скаржник правомочний використовувати офісне приміщення, що використовується Учасниками Консорціуму на праві оренди (Додаток №4).
З огляду на вищезазначене, Скаржник, попри наявність необхідної матеріально-технічної бази для надання послуг, що складають Предмет закупівлі, позбавлений можливості взяти участь в процедурі закупівлі, внаслідок встановлення Замовником необґрунтованої та дискримінаційної умови щодо наявності в Учасника процедури закупівлі «нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: e14d76e369744e538b4570ccd02d9175
Заголовок пункту скарги: №2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: №2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
Так, відповідно до пункту 5.3 Додатку №3 до Тендерної документації Замовником вимагається:
«5.3. наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією документацією, повинен підтвердити досвід повного** виконання не менше 15 (п’ятнадцяти) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів.»
Скаржнику не зрозуміло встановлення завищеної вимоги щодо кількості виконаних виконання не менше 15 (п’ятнадцяти) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також, необґрунтоване та дискримінаційне завищення та конкретизація вимог до аналогічного досвіду, а саме: виконання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів.
Предметом даної закупівлі є ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги Організація та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою.
Встановлення вимог до кількості виконаних проектів (15 (п’ятнадцяти), а також встановлення вимог до досвіду, зокрема, щодо мети виконання проектів землеустрою (для продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів.) не обґрунтовується Замовником ні положеннями чинних нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання.
Варто зазначити, що законодавство окремо не встановлює такого виду землевпорядної документації як «проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою продажу їх на земельних торгах в межах міст обласних центрів»
Зокрема, Скаржник має успішний досвід виконання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, зокрема:
1) Договір № 63 від 24.07.2024 р. про закупівлю послуги з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що розташовані на території Визирської сільської ради Одеського району Одеської області із застосуванням геоінформаційних технологій (Додаток №5).
2) Договір №369 від 25.11.2021 р. про надання послуги з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється з «для відведення фермерського господарства» та «для відведення особистого селянського господарства», яка перебуває в комунальній власності(Додаток №6).
3) Договір №232 від 20.09.2023 р. про надання послуг з розроблення проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі. (Додаток №7).
При цьому, тривалий та успішний досвід надання Скаржником послуг у сфері містобудування дозволяє з впевненістю гарантувати виконання предмету закупівлі відповідної якості та у визначені договором строки. Однак, внаслідок встановлення Замовником завищеної вимоги щодо кількості виконаних договорів, а також необґрунтованої конкретизації їх Предмету Скаржник позбавлений права взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Встановлення вказаних вимог є безпідставним, оскільки жодним чином не гарантує належне виконання Виконавцем предмету закупівлі.
Вищезазначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги про надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Законом не встановлено вимог щодо кількості виконання таких аналогічних договорів.
Таким чином, Замовником встановлено значну кількість очевидно завищених вимог в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаних дискримінаційних вимог не дають можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послу у сфері землевпорядкування та має аналогічний предмету закупівлі досвід.
Скаржник хоче звернути увагу на Рекомендації №13-рк від 31.03.2020 року Антимонопольного Комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції». Вказані рекомендації надавалися з метою формування конкурентного середовища на ринку послуг під час проведення публічних закупівель.
У підпункту 2 пункту 53 Рекомендацій №13-рк (сторінка 10) вказується наступне:
«2) Наявність досвіду виконання аналогічного договору. Вказаний кваліфікаційний критерій, як і інші, є опціональним, встановлюється за рішенням замовника.
Однак для Замовника важливо переконатися у тому, що учасник має досвід поставки аналогічного товару, тобто має об’єктивну можливість виконати договір.
Разом із тим встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання договорів за конкурентний період або в кількості більше двох, або вимога, що аналогічний вважається договір на поставку саме конкретного продукту харчування, що є предметом закупівлі, можна вважати НАДЛИШКОВИМ.»
Із поданих документів у даній скарзі, зокрема договорів на виконання аналогічних послуг, який є предметом закупівлі (додатки №5,№6,№7), можна чітко встановити об’єктивну можливість Скаржника виконати договір.
Однак через встановлену дискримінаційну вимогу у тендерній документації, маючи об’єктивну можливість виконати договір, Скаржник не може взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлено вимогу до кількості виконаних проектів (15 (п’ятнадцяти)
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 3508259d3b9e4eaeae4407b3381c2b7c
Заголовок пункту скарги: №3. Щодо наявності дискримінаційних умов в Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність умов, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до п.4.1 Тендерної документації Предметом даної закупівлі є ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги Організація та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою.
Також відповідно до п. 1.1 Додатку 2 до тендерної документації «Проект договору»: «Замовник на підставі рішень Черкаської міської ради доручає, а Виконавець приймає на себе зобов’язання щодо організації та проведення земельних торгів у формі аукціону, а саме розроблення документацій із землеустрою (далі – Послуга, Послуги) (ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) по кількості та вартості зазначеній у Специфікації до цього Договору (Додаток 1), що є його невід’ємною частиною.»
Однак, відповідно до змісту Технічного завдання, є Додатком 1 до тендерної документації (Додаток №8), зокрема, Предметом закупівлі є Роботи.


Також, відповідно до Додатку 1 до тендерної документації Виконавець за результатом виконання договору повинен надати замовнику:
«Документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами виконаних робіт:
- документація із землеустрою, погоджена в установленому порядку;
- обмінний файл XML, електронний файл SHAPE;
- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Документація із землеустрою розроблена у 2-х автентичних паперових примірниках (один-замовнику, другий - передається Державному фонду документації із землеустрою на місцевому рівні) та одному електронному - розробнику у формі електронного документа у вигляді файлу формату XML.».
Відповідно до п. 1. Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно, «Послуги» та «Роботи» є різними предметами закупівель та передбачають різні вимоги щодо здійснення процедур їх закупівель.
Скаржнику не зрозуміло, що саме є Предметом даної закупівлі. Додаток 1 до тендерної документації не містить деталізації наданої послуги (або виконуваної роботи), а також не містить переліку земельних ділянок, виконання проектів яких закуповується Замовником.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити чіткий опис предмета закупівлі. Відсутність деталізації технічного завдання:
1. Призводить до різного трактування вимог замовника різними учасниками, що може стати підставою для дискваліфікації або відхилення пропозицій.
2. Може призвести до завищення або заниження цінових пропозицій, що суперечить принципу ефективного використання бюджетних коштів.
3. Створює ризики необґрунтованого завищення ціни переможцем.
Недотримання Замовником вимог Особливостей до змісту Тендерної документації та, відповідно, порушення процедури здійснення Закупівлі, порушує права та законні інтереси Скаржника, а саме:
- на отримання замовлення від Замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності.
Вищевказане Скаржник обґрунтовує наступним: відповідно до п.23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до ч.6 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Згідно з пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов’язково зазначаються зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
За наявності описаних вище порушень Держаудитслужба зобов’язує замовника здійснити заходи щодо розірвання договору.
У випадку, якщо між Скаржником та Замовником за результатами проведення процедури закупівлі буде укладено договір, Держаудитслужба має повноваження зобов’язати Замовника розірвати договір, внаслідок порушення процедури Закупівлі, зокрема, невідповідності Тендерної документації вимогами абзацу 10 пункту 28 Особливостей. В даному випадку буде порушено не тільки право Скаржника на отримання замовлення від Замовника, а й призведе до матеріальних збитків, за рахунок витрачених Скаржником на надання відповідних послуг грошових коштів.
З огляду на вищевказане, Скаржник просить Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою приведення у відповідність до вимог Особливостей та надання можливості Учаснику ознайомитись з деталізованим змістом Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації