• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Окуляри нічного бачення (основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" –38630000-0 Астрономічні та оптичні прилади))

Відповідно до пункту 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості) замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. №708(далі – послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених особливостями. Таким чином, враховуючи вартісні межі, передбачені Особливостями для даної Закупівлі, є необхідність у прийнятті рішення щодо здійснення Закупівлі шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями.

Торги відмінено

1 456 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 280.00 UAH
Період оскарження: 06.02.2025 15:53 - 11.02.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Порушено право учасника ФОП Пермяков В.О. на усунення невідповідностей та дискримінаційні вимоги Пристоличної сільської ради

Номер: fc85711afcd747c69313bc0c0bc6af04
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-06-013275-a.b1
Назва: Порушено право учасника ФОП Пермяков В.О. на усунення невідповідностей та дискримінаційні вимоги Пристоличної сільської ради
Вимога:
Шановний Замовнику! Ми виявили у тендерній документації щодо закупівлі окулярів нічного бачення ознаки порушення принципів добросовісної конкуренції та недискримінації учасників з боку Пристоличної сільської ради, що є неприпустимим, особливо в умовах воєнного стану, коли забезпечення чесної конкуренції та прозорості закупівель має бути пріоритетом. Порушено право учасника ФОП Пермяков В.О. на усунення невідповідностей Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких НЕ ПРИЗВОДИТЬ ДО ЗМІНИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності та дозавантажити ПОСВІДЧЕННЯ видане Державною службою експортного контролю Україну, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону Це є грубим порушенням прав учасників та свідчить про свідоме обмеження конкуренції. Зокрема, тендерною документацією передбачено обов’язкове надання посвідчення, виданого Державною службою експортного контролю України, з конкретним номером № 4291/00, що фактично обмежує участь у тендері лише ТОВ "Оптикоелектрон Україна". Допустима альтернатива: посвідчення без конкретного номера -Якщо предмет закупівлі дійсно підлягає експортному контролю, правомірною вимогою було б надання будь-якого чинного посвідчення Держекспортконтролю учасником, що підтверджує його право здійснювати міжнародні передачі відповідних товарів. -Однак вимога щодо посвідчення з конкретним номером створює монополію і є необґрунтованою. Ознаки корупційних ризиків та зловживань 1. Свідоме звуження кола учасників тендеру: -Встановлення вимоги, яку може виконати лише один конкретний учасник, створює обґрунтовані підозри щодо можливих узгоджених дій між замовником та переможцем. -Вимога надання посвідчення з конкретним номером є необґрунтованою, оскільки експортний контроль не є обов’язковою умовою для участі у тендері такого типу. 2. Порушення законодавства у сфері публічних закупівель -Частина 4 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" забороняє встановлення дискримінаційних вимог. -Частина 7 статті 22 Закону визначає, що тендерна документація не повинна містити умов, які обмежують конкуренцію. -Стаття 3 Закону закріплює принципи відкритості, прозорості та добросовісної конкуренції, що порушуються в даному тендері. 3. Можливе зловживання службовим становищем -Якщо тендерний комітет свідомо включив у тендерну документацію дискримінаційні вимоги, які виключають більшість потенційних учасників, це може свідчити про службове зловживання або змову. -Такі дії підпадають під статтю 364 Кримінального кодексу України ("Зловживання владою або службовим становищем"), що передбачає кримінальну відповідальність за завдання шкоди державним інтересам. 4. Потенційні ознаки корупційного правопорушення -Якщо замовник свідомо прописав тендерну документацію під одного конкретного учасника, це може кваліфікуватися як порушення статті 191 Кримінального кодексу України ("Привласнення, розтрата або заволодіння майном шляхом зловживання службовим становищем"). -Крім того, такі дії підпадають під статтю 210 КК України ("Нецільове використання бюджетних коштів"), якщо тендерні умови були створені для обмеження конкуренції та отримання конкретним підприємством державного контракту на завищених умовах. 5. Наслідки для посадових осіб замовника -Якщо буде встановлено, що умови тендеру є наслідком змови або службової недбалості, винні посадові особи можуть бути притягнуті до адміністративної або кримінальної відповідальності. -За порушення антимонопольного законодавства на посадових осіб можуть бути накладені штрафи, а також можливе відсторонення від займаних посад. ________________________________________ Відповідно постанови КМУ № 1178, Замовник зобов’язаний відмінити відкриті торги, якщо: Неможливо усунути порушення, які виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з відповідним описом таких порушень. Оскільки виявлені дискримінаційні вимоги (зокрема, вимога посвідчення Держекспортконтролю з конкретним номером) суперечать Закону України "Про публічні закупівлі", а їх усунення потребуватиме повного перегляду тендерної документації, то відповідно до пункту 2 статті 50 Замовник зобов’язаний відмінити тендер. У разі відсутності належного реагування ми будемо змушені звернутися до: -Антимонопольного комітету України – для визнання тендеру таким, що містить дискримінаційні умови. -Правоохоронних органів (НАБУ, ДБР) – для перевірки можливих корупційних дій. -Державної аудиторської служби України (ДАСУ) та прокуратури – для здійснення відповідного контролю та реагування.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день, Шановний Учаснику. Дякуємо за Ваше звернення. Ваші вимоги будуть враховані і дана процедура закупівлі буде відмінена відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Статус вимоги: Задоволено