• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06*, 18 01 08* (операції, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції, D15, D9), з наданням пакувальної тари

Закупівля здійснюється для задоволення потреби протягом 2025 року відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VІIІ (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова).

Завершена

1 907 520.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 537.60 UAH
Період оскарження: 03.02.2025 10:05 - 23.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 08d883dd26de43b790d5742cd6ba402f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-03-001742-a.a3
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та визначення ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Переможцем у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-02-03-001742-a
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2025 15:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.04.2025 19:13
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 117ffbc3f14a474f8f1ec7c60fc66121
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 03.02.2025 року НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ "ОХМАТДИТ" МОЗ УКРАЇНИ (далі-Замовник) опубліковала оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «код ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06*, 18 01 08* (операції, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції, D15, D9), з наданням пакувальної тари» з очікуваною вартістю 1 907 520,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
• ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО".
• ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ".
26.02.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника Але ПРОТОКОЛОМ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ №28/02/4 від 28.02.2025 р. тендерна пропозиція Скаржника була відхилена. Скаржник подав скаргу в АМКУ, і рішенням АМКУ № № 4034-р/пк-пз від 14.03.2025 було зобов’язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Замовником була опублікована вимога про усунення невідповідностей наступного змісту: «Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. (У складі Пропозиції ТОВ «ТАРКОМЕКОСЕРВІС» відсутній дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів, зазначених в додатку 3 Документації)».
Скаржником на виконання цієї вимоги було надано пояснювальну записку Вих. №4 Від 19.03.2025 року, дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 7443/24, лист Міндовкілля, Декларацію № 057880/24, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак Замовником тендерна пропозиція Скаржника знову була відхилена відповідно до ПРОТОКОЛУ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 20/03/3 від 20.03.2025 року.

Переможцем у процедурі закупівлі було визнано ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» відповідно до ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 20/03/3 від 20.03.2025 року.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції та визначення ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» переможцем у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-02-03-001742-a.

1. Підставою для відхилення Замовник зазначив наступне: «Відповідно рішення Антимонопольного комітету України від 14.03.2025 №-4034-р/пк-пз, Уповноважена особа НДСЛ «ОХМАТДИТ» МОЗ України Ковтун Т.В. надала 24 години на виправлення невідповідностей, що подані в тендерній пропозиції ТОВ «ТАРКОМЕКОСЕРВІС», а саме :у складі Пропозиції ТОВ «ТАРКОМЕКОСЕРВІС» відсутній дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів, зазначених в додатку 3 Документації)».

Однак варто зазначити те, що тендерною документацією взагалі не вимагалося надання такого документа як дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів, зазначених в додатку 3 Документації).
У тендерній документації було зазначено лише наступне:
П.6 Додатку 3: «Учасник повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу). Інформація про Дозвіл учасника повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів і перевіряється замовником в екосистемі (eco.gov.ua)».
При цьому у тендерній документації не було вказано, що Учасник має надати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу).
Поняття «повинен мати» та «повинен надати» є різними поняттями за смисловим навантаженням.
Варто звернути увагу і на те, що у вимозі про усунення невідповідностей Замовник не зазначив, що має надати Скаржник для усунення невідповідностей. Так само як і не вказав, якому пункту тендерної документації не відповідає тендерна пропозиція Скаржника і з яким пунктом тендерної документації є невідповідності. Це ще раз підтверджує те, що Замовник сам визнає те, що у тендерній документації не вимагалося надання Дозволу.

Крім цього, протокол про відхилення не містить інформації про підстави такого відхилення з посиланням на відповідні умови Документації, яким така Пропозиція та/або учасник не відповідають, та у чому саме полягає така невідповідність.

Також зазначаємо, що у пояснювальній записці Вих. №4 Від 19.03.2025 року Скаржник повідомив, що має і бути мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи. Таким чином, Скаржник повністю виконав вимоги тендерної документації.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.


Крім цього, Скаржник повідомляє, що подав у складі тендерної пропозиції Декларацію про провадження господарської діяльності № 057880/24, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 7443/24. Крім цього, Скаржником у пояснювальній записці було повідомлено наступне повідомлено наступне.

Відповідно до пунктів 9, 10 частини 2 статті 17 Закону суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані:
- мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів;
- мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Зауважимо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» суб’єкти господарювання мали змогу адаптуватись до нових умов роботи шляхом оформлення документів у декларативному порядку.
Згідно із схваленими змінами до 09.01.2024 року суб’єкти господарювання могли отримати декларацію про провадження господарської на порталі «Дія».
Зауважимо, що законодавцем запроваджено електронну форму декларації про провадження видів господарської діяльності встановленої форми.
Наразі Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. № 1137, установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року.
У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України «Про управління відходами».
Так, ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з метою адаптування до нових умов роботи в рамках реформи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» зі змінами, здійснило оформлення документів у декларативному порядку та отримано декларацію про провадження господарської діяльності № 57881/24 від 03.01.2024, яка передбачає надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Вказана інформація є відкритою та доступною на офіційному сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.
Відповідно до рішення АМКУ №1450-р/пк-пз від 30.01.2025 визначено, що Постановою КМУ від 19 грудня 2023 № 1328 "Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів", відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України "Про управління відходами" КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України "Про управління відходами" видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і 6 несе передбачену законом відповідальність.
Також зазначено, що згідно ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно з частиною 2-2 статті 11 "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ. Без отримання документів дозвільного характеру. Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 ЗУ "Про адміністративні послуги" передбачає, що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі, через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025. У строк до 15 червня 2025 суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України "Про управління відходами". В той час, пункт 1 частини 1 постанови КМУ від 18 березня 2022 № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Таким чином, згідно з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг. ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025.
Із урахуванням вищевказаного, надаємо аналог документа (інший документ, що має статус Дозволу), а саме декларацію № 057880/24 про провадження господарської діяльності, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Крім цього, зазначаємо, що Декларація формується автоматично, а суб’єкти господарювання не мають змоги впливати на зміст такої Декларації.
Відповідно до реєстру декларацій про провадження господарської діяльності (дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів), розміщеному на сайті https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, наявна інформація про ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Про те, що Учасник не має змоги впливати на зміст Декларації, а її форма є уніфікованою та затвердженою і не містить найменувань відходів свідчить також лист Міндовкілля №36/36-02/69-25 від 12.03.2025 року. Крім цього, у даному листі зазначено, що Декларація отримана замість Дозволу, суб’єкти господарювання до 15 червня 205 року можуть вести свою діяльність на основі Декларації, а не Дозволу, а тому Декларація є еквівалентним документом до Дозволу. У Декларації зазначена дата початку дії Дозволу – 03.01.2024.
З огляду на це, Замовник не довів, що тендерна пропозиція Скаржника не містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Більше того, тендерною документацією взагалі не вимагалося надання такого Дозволу, а лише те, що Учасник повинен мати такий Дозвіл. Скаржник повідомив, що має і бути мати ввідповідний Дозвіл.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.

2. Щодо визначення ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Переможцем процедури закупівлі, то таке рішення є безпідставним з огляду на наступне.

Відповідно до п.2 Додатку №3 до тендерної документації вимагається: «Учасник бере на себе зобов’язання здійснювати вивезення відходів транспортним засобом, вказаним у пропозиції Учасника, який має всі дозвільні документи згідно з чинним законодавством та кваліфікованим водієм (надати Гарантійний лист у довільній формі)».

ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» надало гарантійний лист (файл Гарантійний лист зведений.pdf), у якому зазначає, що бере на себе зобов’язання здійснювати вивезення відходів транспортним засобом, який має всі дозвільні документи згідно з чинним законодавством та кваліфікованим водієм. Але відсутня інформація про те, що ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» бере на себе зобов’язання здійснювати вивезення відходів саме транспортним засобом, вказаним у пропозиції Учасника, що вимагалося відповідно до п.2 Додатку №3 до тендерної документації. Інші гарантійні листи на виконання цієї вимоги у складі тендерної пропозиції відсутні.

Відповідно до п.3 Додатку №3 до тендерної документації вимагається: «Учасник бере на себе зобов’язання власними силами здійснювати завантаження медичних відходів у спеціалізований автотранспорт. Транспортні витрати входять до вартості послуг (надати Гарантійний лист у довільній формі)». У наданому ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» гарантійному листі (файл Гарантійний лист зведений.pdf) та інших документах тендерної пропозиції відсутня інформація, що транспортні витрати входять до вартості послуг.
Відповідно до п.4 Додатку №3 до тендерної документації вимагається: «Учасник підтверджує, що пропоновані ним товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. (Надати гарантійний лист)». У складі тендерної пропозиції ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» відсутній гарантійний лист з такою інформацією.

Таким чином, Переможцем не виконані вимоги Додатку №3 до тендерної документації.

У П.6 Додатку 3 зазначено: «Учасник повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу). Інформація про Дозвіл учасника повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів і перевіряється замовником в екосистемі (eco.gov.ua)».
У Додатку № 3 встановлені такі коди відходів

Медичні відходи категорії В:
а) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції ( D15, D10):
- контаміновані та потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи,;
б) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (, D15, D10)
- частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров.

Медичні відходи категорії С:
а) Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини; (D15 D10):
- фармацевтичні відходи;
б) Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати відходи ( D15 D10):
- цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати

18 01 03*



18 02 02*



18 01 06*





18 01 08*
Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи): видалення або відновлення
- відпрацьовані люмінесцентні та бактерицидні лампи.
20 01 21*
Відходи, що містять ртуть видалення або відновлення
- термометри медичні ртутні
06 04 04*

У наданому Переможцем Дозволі (файл Дозвіл на оброблення відходів.pdf) дані стосовно кодів 18 01 06*, 18 01 08* заретушовані. Стосовно кодів 18 01 03*, 18 02 02* у Дозволі відсутня така операція як D15
Таким чином, наданий Переможцем Дозвіл не відповідає вимогам Додатку №3 (технічної специфікації).
Щодо заретушованих даних окремо потрібно зазначити наступне.
Відповідно до п.40 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей. Така ж норма встановлена у п.40 Особливостей та п.2 розділу 4 тендерної документації.
Статтею 21 Закону України «Про інформацію» визначено, що інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом. Відносини, пов'язані з правовим режимом конфіденційної інформації, регулюються законом.
Окрім цього, згідно зі статтею 11 Закону України «Про інформацію» до конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.
При цьому відповідно до статті 1 Закону України «Про інформацію» інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Таким чином, інформація, зазначена у дозволі не належить до конфіденційної та неправомірно визначена Переможцем як конфіденційна.
При цьому відповідно до п.3 розділу 5 тендерної документації та п.44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей.
З огляду на це, тендерна пропозиція Переможця повинна бути відхиленою у зв’язку з вищезазначеною підставою без надання механізму 24 годин відповідно до п.43 Особливостей.

Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.3 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Відповідно до п. 3.1.2. додатку 4 до тендерної документації на підтвердження інформації вказаної в довідках про наявність обладнання потрібно надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння(видаткова накладна або інші документи); договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди, технічний паспорт(и) обладнання.
У складі тендерної пропозиції Скаржника наявна довідка (файл Довідка обладнання для демеркуризації.pdf), у якій зазначено про наявність обладнання Установка зі демеркурізації ртутних ламп. У додатку №1 до Договору від 17.06.2014 року (файл Копії документів з перекладом паспорту демеркуризатор.pdf) вказана така ж назва обладнання. Але у наданому технічному паспорті зазначена така назва обладнання як Установка зі демеркурізації (знешкодженню) відпрацьованих люмінесцентних та ртутних ламп.
У складі тендерної пропозиції Скаржника наявна довідка (файл довідка обладнання для видалення.pdf), у якій зазначено про наявність обладнання ТМ- Т-300 “OVK-KZOT” - К-300+О. Але у наданому технічному паспорті зазначена така назва обладнання як Теплогенератор модульний транспортабельний ТМ- Т-300 “OVK-KZOT” - К-300+О (файл Техпаспорт ТМ-Т-300.pdf). У видатковій накладній (файл Видаткова УТ.pdf), яка підтверджує право власності на обладнання зазначена ще інша назва обладнання, а саме Теплогенератор модульний ТМ- Т-300 “OVK-KZOT” - К-300+О.
Таким чином, Переможець не надав технічні паспорти, які стосуються обладнання, зазначеного ним у довідках.


З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 767ac4c9088b459ebe77d078f66e33d7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-03-001742-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-02-03-001742-a
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2025 17:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.03.2025 16:57
Дата виконання рішення Замовником: 19.03.2025 09:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно рішення АМКУ від 14.03.2025 №-4034-р/пк-пз, Уповноважена особа НДСЛ «ОХМАТДИТ» МОЗ України Ковтун Т.В. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати рішення про визначення ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» переможцем за процедурою закупівлі закупівлею код ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06*, 18 01 08* (операції, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції, D15, D9), з наданням пакувальної тари - оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-02-03-001742-a; 2. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТАРКОМЕКОСЕРВІС». 3. Надати ТОВ «ТАРКОМЕКОСЕРВІС» згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. (У складі Пропозиції ТОВ «ТАРКОМЕКОСЕРВІС» відсутній дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів, зазначених в додатку 3 Документації) 4. Забезпечити оприлюднення відповідного рішення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 52062dc65a0d4999816632b9c19e628c
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 03.02.2025 року НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ "ОХМАТДИТ" МОЗ УКРАЇНИ (далі-Замовник) опубліковала оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «код ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06*, 18 01 08* (операції, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції, D15, D9), з наданням пакувальної тари» з очікуваною вартістю 1 907 520,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
• ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО".
26.02.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника Але ПРОТОКОЛОМ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ №28/02/4 від 28.02.2025 р. тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-02-03-001742-a.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника в якості такого відхилення Замовник зазначає наступне.

1. Відповідно до п.5 Додатку 3 до тендерної документації «Технічні вимоги» вимагалось наступне:
5. Виконавець бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинним та вторинним пакуванням (контейнери та мішки/пакети), що призначене для збирання медичних відходів категорії В та С і відповідає вимогам визначеним у Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) та Технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289. (на підтвердження надати: гарантійний лист, декларацію(ї) про відповідність пакування складену згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, видаткову(і) накладну(і) на зазначене пакування (тару).
На виконання вимоги Учасником ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС у складі пропозиції було надано:
Видаткову накладну без номера, що містить інформацію про Постачальника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» на товар Контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням, проте сам документ не містить обов’язкових реквізитів, визначених в частині 2 статті 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, прийнятого 16 липня 1999 року під номером 996-XIV, зокрема відсутні дата складання документу та особистий підпис або інші дані, які можуть ідентифікувати особу, яка брала участь у цій господарській операції, відповідно даний документ містить ознаки нікчемного правочину.
Декларацію про відповідність Вих. №15 Від 18.02.2025 року на «Контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням». Проте наданий документ складений не згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289.
Видаткову накладну №2246 від 6 жовтня 2023 від постачальника ТОВ «Глюдор» на контейнери для збору медичних відходів одноразового використання; пакет поліетиленовий міцний непроникний пластиковий одноразовий для збору медичних відходів категорії В 600мм х 660мм х 40мм. Проте документ не містить інформації щодо призначення контейнерів для збирання медичних відходів категорії В та С, а пакетів щодо призначення для збирання медичних відходів категорії С.
Декларація від виробника ТОВ «Глюдор» від 12.06.2023 на контейнери для збору медичних відходів одноразового використання в лікарнях, лабораторіях, медичних установах. Проте в декларації відсутня інформація щодо призначення контейнерів для збирання медичних відходів категорії В та С.
Декларація на пакет поліетиленовий міцний непроникний пластиковий одноразовий для збору медичних відходів категорії В 600мм х 660мм х 40мм відсутня у складі пропозиції учасника.
Видаткову накладну №514 від 5 грудня 2023 виробника ТОВ «Імпласт» на Спеціальні міцні непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети 500мм Х 1000мм Х 130мкм 50л для збирання медичних відходів категорії В, С з маркуванням.
Декларацію про відповідність № 1216 от «07» лютого 2025 від виробника ТОВ «Імпласт» на «Спеціальний міцний, непроникний поліетиленовий одноразовий мі- шок (пакет) (500х1000 мм х 130 мкн) 50 л, для збирання мед.відходів (кат.В,С) з поліграфією (маркуванням)». Проте наданий документ складений не згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289.

1) Стосовно надання видаткової накладної без номера (файл 14 Видаткова.pdf). Тендерна документація не містила вимог до оформлення видаткової накладної, зокрема щодо того, шо у ній повинен бути зазначений номер та дата складання документу та особистий підпис або інші дані, які можуть ідентифікувати особу, яка брала участь у цій господарській операції, чи реквізити, визначені в частині 2 статті 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”. Натомість в умовах тендерної документації вимагалося надати видаткову(і) накладну(і) на зазначене пакування (тару). Жодних вимог щодо змісту та способу оформлення такої видаткової накладної тендерна документація не містить.
2) Стосовно твердження Замовника, що Декларацію про відповідність Вих. №15 Від 18.02.2025 року на «Контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням» складена не згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289.
В умовах тендерної документації не містилося вимог, що Декларація про відповідність повинна бути складеною за формою Додатку 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289. Вимагалося надати декларацію(ї) про відповідність пакування складену згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289.
Надана Декларація про відповідність Вих. №15 Від 18.02.2025 року підтверджує відповідність вимогам Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами; Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289. Тобто Декларація про відповідність Вих. №15 Від 18.02.2025 року складена згідно з Наказом № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами; Технічним регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289 (в тому числі і згідно з Додатком 2 до цього регламенту, який є його невід’ємною частиною).
3) Щодо тверджень Замовника:
Видаткову накладну №2246 від 6 жовтня 2023 від постачальника ТОВ «Глюдор» на контейнери для збору медичних відходів одноразового використання; пакет поліетиленовий міцний непроникний пластиковий одноразовий для збору медичних відходів категорії В 600мм х 660мм х 40мм. Проте документ не містить інформації щодо призначення контейнерів для збирання медичних відходів категорії В та С, а пакетів щодо призначення для збирання медичних відходів категорії С.
Декларація від виробника ТОВ «Глюдор» від 12.06.2023 на контейнери для збору медичних відходів одноразового використання в лікарнях, лабораторіях, медичних установах. Проте в декларації відсутня інформація щодо призначення контейнерів для збирання медичних відходів категорії В та С.
Декларація на пакет поліетиленовий міцний непроникний пластиковий одноразовий для збору медичних відходів категорії В 600мм х 660мм х 40мм відсутня у складі пропозиції учасника.
Зазначаємо наступне.
Вищезазначені документи надавалися Скаржником додатково. У тендерній пропозиції не було зазначено, що контейнери для збору медичних відходів одноразового використання; пакет поліетиленовий міцний непроникний пластиковий одноразовий для збору медичних відходів категорії В 600мм х 660мм х 40мм, які зазначені у Видатковій накладній №2246 від 6 жовтня 2023 будуть використовуватися при наданні послуг. Замовник не зобов'язаний розглядати документи, які учасник додатково надає на власний розсуд і надання таких документів не може слугувати підставою для відхилення тендерної пропозиції.
4) Видаткову накладну №514 від 5 грудня 2023 виробника ТОВ «Імпласт» на Спеціальні міцні непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети 500мм Х 1000мм Х 130мкм 50л для збирання медичних відходів категорії В, С з маркуванням.
Декларацію про відповідність № 1216 от «07» лютого 2025 від виробника ТОВ «Імпласт» на «Спеціальний міцний, непроникний поліетиленовий одноразовий мі- шок (пакет) (500х1000 мм х 130 мкн) 50 л, для збирання мед.відходів (кат.В,С) з поліграфією (маркуванням)». Проте наданий документ складений не згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289.
Зазначені документи були надані Скаржником з метою підтвердження відповідності його тендерної пропозиції п.5 Додатку 3 до тендерної документації стосовно забезпечення Замовника мішками/пакетами.

Надана Декларація про відповідність № 1216 от «07» лютого 2025 року підтверджує відповідність вимогам Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами; Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289. Тобто Декларація про відповідність № 1216 от «07» лютого 2025 року складена згідно з Наказом № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами; Технічним регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289 (в тому числі і згідно з Додатком 2 до цього регламенту, який є його невід’ємною частиною).
При цьому в умовах тендерної документації не містилося вимог, що Декларація про відповідність повинна бути складеною за формою Додатку 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289. Вимагалося надати декларацію(ї) про відповідність пакування складену згідно з Додатком 2 до пункту 7.1.1 Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289. І така декларація була надана Скаржником.

Крім цього, якщо Замовник вважає, що вищезазначені документи не відповідають вимогам тендерної документації, то у цьому випадку Замовник повинен був застосувати механізм 24 годин для виправлення невідповідностей тендерної пропозиції, оскільки відповідно до п.43 Особливостей тендерна пропозиція відхиляється лише у зв’язку відсутністю документів, які передбачені технічною специфікацією. В той же час документи, які вимагаються п.5 Додатку 3 до тендерної документації Скаржника надав.

2. У п.2 протоколу про відхилення Замовник зазначає наступне.
Відповідно до п.6 Додатку 3 до тендерної документації «Технічні вимоги» вимагалось зокрема наступне:
Учасник повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу). Інформація про Дозвіл учасника повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів і перевіряється замовником в екосистемі (eco.gov.ua).
Проте у складі тендерної пропозиції учасника відсутній зазначений документ. Також інформація про Дозвіл учасника на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи відсутня у відкритому реєстрі.

Скаржник повідомляє, що подав у складі тендерної пропозиції Декларацію про провадження господарської діяльності № 057880/24, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
З огляду на це, Замовник не довів, що тендерна пропозиція Скаржника не містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3).
Крім цього, у наданій Декларації міститься дата 03.01.2024, що і є датою початку дії дозволу. Тендерна документація не встановлювала окремих вимог щодо того, який саме надається документ, що має містити дату початку дії дозволу. Тому такий документом і є Декларація.
Інформація про Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів отриманий від уповноваженого органу, який має право видавати відповідні дозволи і який виданий ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» відповідно до реєстру декларацій про провадження господарської діяльності (дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів), розміщена на сайті https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.
Відповідно суб'єкти господарювання не мають змоги впливати на зміст такої декларації, зокрема зазначення в ній кодів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Відповідно до пунктів 9, 10 частини 2 статті 17 Закону «Про управління відходами» суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані:
- мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів;
- мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Зауважимо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» суб’єкти господарювання мали змогу адаптуватись до нових умов роботи шляхом оформлення документів у декларативному порядку.
Згідно із схваленими змінами до 09.01.2024 року суб’єкти господарювання могли отримати декларацію про провадження господарської на порталі «Дія».
Зауважимо, що законодавцем запроваджено електронну форму декларації про провадження видів господарської діяльності встановленої форми.
Наразі Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. № 1137, установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року.
У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України «Про управління відходами».
Так, з метою адаптування до нових умов роботи в рамках реформи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» зі змінами, здійснило оформлення документів у декларативному порядку та отримано декларацію про провадження господарської діяльності, яка передбачає надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Відповідно до рішення АМКУ №1450-р/пк-пз від 30.01.2025 визначено, що Постановою КМУ від 19 грудня 2023 № 1328 "Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів", відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України "Про управління відходами" КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України "Про управління відходами" видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і 6 несе передбачену законом відповідальність.
Також зазначено, що згідно ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно з частиною 2-2 статті 11 "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ. Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 ЗУ "Про адміністративні послуги" передбачає, що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі, через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025. У строк до 15 червня 2025 суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України "Про управління відходами". В той час, пункт 1 частини 1 постанови КМУ від 18 березня 2022 № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Таким чином, згідно з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг. Право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами отримано задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025.
Із урахуванням вищевказаного, надано декларацію № 057880/24 про провадження господарської діяльності, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Крім цього, зазначаємо, що Декларація формується автоматично, а суб’єкти господарювання не мають змоги впливати на зміст такої Декларації.
Відповідно до реєстру декларацій про провадження господарської діяльності (дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів), розміщеному на сайті https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, наявна інформація про ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Таким чином, надана Скаржником декларація містить дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, а інформація про такий дозвіл міститься в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів за посиланнями, як було зазначено вище.
Крім цього, відповідно до п.5 розділу 3 тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Така ж норма встановлена у ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі». Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Як вже зазначалося вище, дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який отриманий за допомогою не містить кодів відходів згідно Національного переліку відходів, а Скаржник не має змоги впливати на це, оскільки такий дозвіл видається у затвердженій формі.
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Порядок видачі, відмови у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Як вже зазначалося, Скаржником було отримано дозвіл як вказувалось зокрема відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Таким чином, Скаржник повністю виконав вимоги тендерної документації в цій частині і надав дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, а інформація про такий дозвіл, який вимагався Замовником. Крім цього, Скаржник надав дозвіл, який виданий йому у порядку та зі змістом, який передбачений вищезазначеними нормативно-правовими актами і за затвердженою формою. Тому в контексті п.5 розділу 3 тендерної документації та ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна Скаржник не може бути відхилена у зв’язку з тим, що дозвіл не містить кодів відповідно до Національного переліку відходів, оскільки надання дозволу із вказанням таких кодів не передбачено формою, за якою видається декларація, що містить дозвіл. Тобто такий документ, який вимагає Замовник не передбачений для юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців чинним законодавством, до 15 червня 2025 року зокрема до Скаржника.
Відповідно до п.5 розділу 3 тендерної документації Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником / переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Але таке право Замовником було проігнороване і Замовник не звернувся до державних органів влади з метою з’ясування інформації, чи є надана Скаржником декларація дозволом, і чи такий дозвіл дає право на провадження діяльності за кодами відповідно до Національного переліку відходів, які стосуються предмету закупівлі. І таким чином, Замовником була відхилена найбільш економічно вигідна пропозиція.
В цей же час відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, зазначені принципи здійснення публічних закупівель були порушені Замовником, в тому числі внаслідок ігнорування ним права, зазначеного у п.5 розділу 3 тендерної документації.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до Регламенту роботи Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, затвердженого розпорядженням АКМУ 04.05.2023 № 8-рп на своїх засіданнях Комісія: розглядає скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" , інших нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель та приймає рішення за результатами розгляду цих скарг.
Комісія розглядає скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», інших нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель та приймає рішення за результатами розгляду цих скарг.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови ТД

Номер: be40735ccb9a47babcc96ca3209e8c10
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-03-001742-a.c1
Назва: Скарга на умови ТД
Скарга:
Скарга на умови ТД
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.02.2025 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.02.2025 13:15
Дата виконання рішення Замовником: 21.02.2025 15:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ «ОХМАТДИТ» МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ (НДСЛ «Охматдит» МОЗ України) Код ЄДРПОУ 01994089 ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ 21 лютого 2025 р. № 21/02/2 За рішенням уповноваженої особи ПРОТОКОЛ № 03/02/1 від 03.02.2025 р. оголошено проведення відкритих торгів з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі код ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06*, 18 01 08* (операції, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції, D15, D9), з наданням пакувальної тари, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-02-03-001742-a. 07.02.2025 року Товариством з обмеженою відповідальністю «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» було подано скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині умов тендерної документації. 11.02.2025 року Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8981-р/пк-пз скаргу було прийнято до розгляду За результатами розгляду зазначеної вище скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення від 18.02.2025 №-2477р/пк-пз, яким зобов’язано НАЦІОНАЛЬНУ ДИТЯЧУ СПЕЦІАЛІЗОВАНУ ЛІКАРНЮ "ОХМАТДИТ" МОЗ УКРАЇНИ (код ЄДРПОУ: 01994089) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі код ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06*, 18 01 08* (операції, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції, D15, D9), з наданням пакувальної тари, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-03-001742-a, з метою усунення порушень , зазначених в мотивувальній частині цього рішення. Відповідно до рішення Постійно діючою адміністративною колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 18.02.2025 №-2477р/пк-пз, а також з метою недопущення порушень норм чинного законодавства Уповноважена особа Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» МОЗ України Ковтун Т.В. ВИРІШИЛА: 1. Відповідно до рішення від 18.02.2025 №-2477р/пк-пз Постійно діючою адміністративною комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі код ДК 021:2015 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 06*, 18 01 08* (операції, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04* (операції, D15, D9), з наданням пакувальної тари, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-03-001742-a, з метою усунення порушень , зазначених в мотивувальній частині цього рішення. 2. Забезпечити оприлюднення Тендерної документації в новій редакції з внесеними змінами відповідно рішення АМКУ у порядку, встановленому діючим законодавством, в електронній системі закупівель. Уповноважена особа КЕП Тетяна КОВТУН
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d2d003cea597446285fe4e32882f6d3a
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Дискримінаційні умови ТД
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації