• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги у сфері поводження з медичними відходами Комунального некомерційного підприємства Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради)»

Категорія замовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мови, якими повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не встановлене тендерною документацією. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. * з особливостями затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами)

Завершена

2 035 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 179.00 UAH
Період оскарження: 31.01.2025 14:15 - 20.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: b59eb4f2b67c4a10aa1ed70b31eb5371
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-31-009103-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 31.01.2025 14:16 Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-31-009103-a. Редакція тендерної документації, оприлюднена Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" містить дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги, що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників. У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 31.01.2025 14:16 Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-31-009103-a . Редакція тендерної документації, оприлюднена Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" містить дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги, що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників. ОБСТАВИНА ПЕРША Додаток 2 до тендерної документації: ТЕХНІЧНЕ ЗАДАННЯ Загальні вимоги: Документальне підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам «Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції: висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.» Дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників. Відповідно до ч.3 ст.17 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон введено в дію 18.12.2017 року. Скаржнику, зокрема, було видано висновки державної екологічної експертизи щодо матеріалів оцінки впливу на навколишнє середовище від 09.10.2013 №17/032 та №8 від 13.12.2017. (додаються в якості доказів), які було надано Скаржником разом з документами для отримання ліцензії. Так, Постановою Кабінету Міністрів від 05.12.2023 №1278 затверджено ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами: 6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи, зокрема: 3) відомості про: наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додатком 6 ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами передбачено форму ВІДОМОСТЕЙ про наявність документів дозвільного характеру, зокрема: Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля". Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою: «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами. Разом з цим, Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ № 301 від 20.03.2024 з додатком до нього про видачу ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка містить коди та види відходів відповідно до тендерної документації та предмета закупівлі. Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування підтвердив відповідність діяльності Скаржника ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, у тому числі наявність документів дозвільного характеру, зокрема: Висновку з оцінки впливу на довкілля, підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами. Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та штучно звужує кількість потенційних учасників закупівлі. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024, № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024, № 15989-р/пк-пз від 30.09.2024, №20533 -р/пк-пз від 24.12.2024, № 483-р/пк-пз від 13.01.2025 №810 від 20.01.2025 (надаються в якості доказів). Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. ОБСТАВИНА ДРУГА У п.8 Інформація про субпідрядника/співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг) Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації міститься зокрема вимога в наступній редакції: « * Залучення третіх осіб до виконання послуг в сфері поводження з небезпечними медичними відходами категорії В забороняється » Дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників. Звертаємо увагу комісії, що дана вимога встановлена замовником є грубим порушенням законодавства, зокрема ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме частини третьої статті 16 Закону Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. ОБСТАВИНА ТРЕТЯ У п.п. 1.8 п. 5. Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п.47 Особливостей Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації міститься зокрема вимога в наступній редакції: «Документ, що підтверджує невикористання матеріально-технічної бази іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність (Акт здійснення уповноваженими особами Міндовкілля перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії (ліцензіата) технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам).» Звертаємо увагу комісії, що вимога викладена у вищезазначеній редакції суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме частини третьої статті 16 Закону Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказані вимоги є необґрунтованими, незаконними і такими, що штучно звужують кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягають вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційні. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ", внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами UA-2025-01-31-009103-a., відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги. Додатки: 1. Тендерна документація 2. Наказ №301 від 20.03.2024 з додатком 3. Висновки експертизи 4. Рішення АМКУ Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2025 15:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 17:50
Дата виконання рішення Замовником: 18.02.2025 11:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ від 13.02.2025 року №2220-р/пк-пз
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Надія 380738806969 olestas2@ukr.net http://www.olestaseko.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d022cb5a437c4c55813c3d38790a41eb
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 31.01.2025 14:16 Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-31-009103-a .
Редакція тендерної документації, оприлюднена Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" містить дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги, що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації