• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт ліфта

Капітальний ремонт (заміна ) лікарняного ліфта поліклінічного корпусу , розташованого за адресою: м. Новий Буг вул.Івана Огієнка, 14

Завершена

1 932 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 660.00 UAH
Період оскарження: 27.01.2025 13:43 - 15.02.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 52d887c0afc3479888e4e19a269af0a4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-27-009545-a.c2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2025 15:39
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.02.2025 10:45
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.02.2025 10:45
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД", Давид Іванов +380662562366 interbudltd@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a4799c109cb045e1b097186615049860
Заголовок пункту скарги: Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «ВК "ІНТЕРБУД» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Ознайомившись з умовами тендерної документації ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВК «ІНТЕРБУД»», (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» на участь у цій закупівлі, а саме:
1. У П. 4.6. Додатку № 1 Тендерної документації замовник зазначив вимогу, зокрема:
- На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України,Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.

Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників.

Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів

Відповідно до ст.12 ЗУ "Про екологічний аудит": Екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обовʼязковим.
Добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об'єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб'єкта за згодою керівника чи власника об'єкта екологічного аудиту.
Обовʼязковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об'єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках:
- банкрутство;
- приватизація, передача в концесію об'єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків;
- передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об'єктів державної або комунальної власності;
- створення на основі об'єктів державної та комунальної власності спільних підприємств;
- екологічне страхування об'єктів;
- завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону;
- в інших випадках, передбачених законом.
Екологічний аудит для Учасників є добровільним, та не існує жодної норми законодавства, що зобовʼязує учасників для проведення такого аудиту.
Предметом закупівлі є Капітальний ремонт (заміна ) лікарняного ліфта поліклінічного корпусу, розташованого за адресою: м. Новий Буг вул. Івана Огієнка, 14, (ДК 021:2015 «45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація»).
Заміна ліфтів виконується відповідно до НПАОП 0.00-1.02-08 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, Технічного регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів (Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 №438), застосовуються норми стандартів ДСТУ EN81-20:2022, ДСТУ EN 81-50:2022, в яких також не передбачено наявність в Виконавців (Учасників) робіт довідки від екологічного аудиту та звітів з екологічного аудиту учасників з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.
Знову ж таки наголошуємо, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено необхідність отримання вищезазначених документів, та можуть здійснюватись лише на добровільній основі.
Учасники не зобовʼязані витрачати зайві кошти на їх отримання, щоб лише взяти участь в оголошеній Замовником процедури закупівлі.
А тому взяти участь в такій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які вже мають в наявності дані довідки та звіти з екологічного аудиту.
Підсумовуючи вищенаведене, наголошуємо, що вимога є не тільки незаконною, а й абсолютно незрозумілою, нелогічною, та такою, що жодним чином не підтверджує і не впливає на якість надання послуг за предметом закупівлі.
А тому вищезазначена вимога, яка не має жодного відношення до Капітального ремонту (заміни) лікарняного ліфта поліклінічного корпусу, є незаконною, дискримінаціною та такою, що значно звужує коло потенційних учасників.

На думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищезазначеної умови документації.

Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 11966-р/пк-пз від 10.07.2024.

Скаржник висловлює своє бажання бути присутнім на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з особливостями та Конституцією України,

ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень умов процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Доказ 1 - Додаток 1 до тендерної документації на 4 арк.;
2. Доказ 2 – Рішення АМКУ № 11966-р/пк-пз від 10.07.2024 – 14 арк.;
3. Доказ 3 – Технічний регламент № 438 від 21.06.2017 – 40 арк.;
4. Доказ 4 – Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів НПАОП 0.00-1.02-08 – 87 арк.;
5. Доказ 5 - Установки ліфтові (Вимоги щодо спеціалізованих ліфтових організацій) ДСТУ 8665:2016 – 14 арк.;

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 3432c1cc8b384d5a9f2757ef846285ea
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-27-009545-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.02.2025 16:02
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД", Давид Іванов +380662562366 interbudltd@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ada69451f02948689970330f73d25158
Заголовок пункту скарги: Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «ВК "ІНТЕРБУД» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Ознайомившись з умовами тендерної документації ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВК «ІНТЕРБУД»», (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» на участь у цій закупівлі, а саме:
1. У П. 4.6. Додатку № 1 Тендерної документації замовник зазначив вимогу, зокрема:
- На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України,Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.

Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників.

Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів

Відповідно до ст.12 ЗУ "Про екологічний аудит": Екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обовʼязковим.
Добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об'єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб'єкта за згодою керівника чи власника об'єкта екологічного аудиту.
Обовʼязковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об'єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках:
- банкрутство;
- приватизація, передача в концесію об'єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків;
- передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об'єктів державної або комунальної власності;
- створення на основі об'єктів державної та комунальної власності спільних підприємств;
- екологічне страхування об'єктів;
- завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону;
- в інших випадках, передбачених законом.
Екологічний аудит для Учасників є добровільним, та не існує жодної норми законодавства, що зобовʼязує учасників для проведення такого аудиту.
Предметом закупівлі є Капітальний ремонт (заміна ) лікарняного ліфта поліклінічного корпусу, розташованого за адресою: м. Новий Буг вул. Івана Огієнка, 14, (ДК 021:2015 «45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація»).
Заміна ліфтів виконується відповідно до НПАОП 0.00-1.02-08 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, Технічного регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів (Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 №438), застосовуються норми стандартів ДСТУ EN81-20:2022, ДСТУ EN 81-50:2022, в яких також не передбачено наявність в Виконавців (Учасників) робіт довідки від екологічного аудиту та звітів з екологічного аудиту учасників з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.
Знову ж таки наголошуємо, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено необхідність отримання вищезазначених документів, та можуть здійснюватись лише на добровільній основі.
Учасники не зобовʼязані витрачати зайві кошти на їх отримання, щоб лише взяти участь в оголошеній Замовником процедури закупівлі.
А тому взяти участь в такій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які вже мають в наявності дані довідки та звіти з екологічного аудиту.
Підсумовуючи вищенаведене, наголошуємо, що вимога є не тільки незаконною, а й абсолютно незрозумілою, нелогічною, та такою, що жодним чином не підтверджує і не впливає на якість надання послуг за предметом закупівлі.
А тому вищезазначена вимога, яка не має жодного відношення до Капітального ремонту (заміни) лікарняного ліфта поліклінічного корпусу, є незаконною, дискримінаціною та такою, що значно звужує коло потенційних учасників.

На думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищезазначеної умови документації.

Скаржник висловлює своє бажання бути присутнім на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з особливостями та Конституцією України,

ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень умов процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Доказ 1 - Додаток 1 до тендерної документації на 4 арк.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації