-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Формений одяг для управління (інспекції) з паркування
Завершена
1 150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 750.00 UAH
Період оскарження:
21.01.2025 10:43 - 26.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
e04c58fe8f4345bf9ce0a5245282946b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-21-004145-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 07.02.2025 18:16
- 9 Інф про відповідність.pdf 07.02.2025 18:16
- 10 Порівняльна таблиця.pdf 07.02.2025 18:16
- 13 ГЛ довкілля.pdf 07.02.2025 18:16
- Підтвердження відсутності підстав, визначених у пункті 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель.pdf 07.02.2025 18:16
- sign.p7s 07.02.2025 18:18
- Лист-пояснення АМКУ на скаргу ТОВ УМТК Форма Паркування 2025-02-11.PDF 11.02.2025 14:56
- Лист-пояснення скарга ТОВ УМТК Формений одяг 2025-02-11.docx 11.02.2025 14:56
- Акт огляду зразків форменого одягу Паркування 2025-02-05.PDF 11.02.2025 14:57
- Штани тактичні 1.jpg 11.02.2025 14:57
- Штани тактичні 2.jpg 11.02.2025 14:58
- Штани тактичні 3.jpg 11.02.2025 14:58
- Штани тактичні замки 4.jpg 11.02.2025 14:58
- Куртка Замок 1.jpg 11.02.2025 14:59
- Куртка HeliconTex 1.jpg 11.02.2025 14:59
- Куртка HeliconTex 2.jpg 11.02.2025 15:00
- Куртка HeliconTex 3.jpg 11.02.2025 15:00
- Куртка HeliconTex 5.jpg 11.02.2025 15:01
- рішення від 11.02.2025 №2040.pdf 11.02.2025 17:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.02.2025 №2511.pdf 19.02.2025 11:45
- рішення від 18.02.2025 №2511.pdf 20.02.2025 18:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.02.2025 18:29
Дата розгляду скарги:
18.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.02.2025 17:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.02.2025 18:03
Дата виконання рішення Замовником:
24.02.2025 11:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛ № 51-УО3/25 прийняття рішення уповноваженою особою від 24.02.2025
1. У відповідності з умовами абзацу третього пункту 54 Особливостей з метою виконання Рішення № 2511-р/пк-пз від 18.02.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо скарги Товариства з Обмеженою Відповідальністю «УМТК», код ЄДРПОУ 36046631 від 07.02.2025 № UA-2025-01-21-004145-a., щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі по закупівлі за предметом «Формений одяг для управління (інспекції) з паркування» ДК 021:2015 – 18110000-3 «Формений одяг», а саме:
1.1. скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з Обмеженою Відповідальністю «УМТК», код ЄДРПОУ 36046631 за Протоколом уповноваженої особи №35 від 05.02.2025 по Закупівлі за предметом «Формений одяг для управління (інспекції) з паркування» ДК 021:2015 – 18110000-3 «Формений одяг», ідентифікатор закупівлі № UA-2025-01-21- 004145-a.
2. На підставі даного рішення, оголосити переможцем процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Формений одяг для управління (інспекції) з паркування» ДК 021:2015 – 18110000-3 «Формений одяг», ідентифікатор закупівлі № UA-2025-01-21- 004145-a. Товариство з Обмеженою Відповідальністю «УМТК», код ЄДРПОУ 36046631.
3. Оприлюднити відповідну інформацію в системі електронних закупівель у порядку, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
132b27bc18324c9d8305d3a2446a5d11
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 пропозицію ТОВ "УМТК", відповідно вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей відхилено, як таку що «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Вважаємо рішення Замовника, які оформлені Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону з наступних підстав.
В протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 наведено наступне обгрунтування для відхилення пропозиції Скаржника, а саме:
«За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено наступне.
1) У наданій Учасником тендерній пропозиції на момент її розгляду відсутні певні документи, що обумовлені у тендерній документації. Замовником 30.01.2025 року о 9:22 було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей за документами, які не були своєчасно надано. Учасник виконав дані вимоги та опублікував:
– витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
- витяг з реєстру платників податку на додану вартість;
- довідку щодо відсутності підстав, визначених у пунктах 47 Особливостей;
- документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47.
2) Відповідно до п. 6.1. Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій довідку та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток 2 до тендерної документації).
3) В разі надання еквівалентного товару відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Учасник має надати порівняльну таблицю, щодо відповідності запропонованого Учасником товару вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником - «Еквівалентом вважатиметься товар, який за характеристиками та своїм призначенням відповідає вимогам, встановленим Замовником (у випадку надання еквіваленту – учасник надає таблицю порівняння технічних параметрів товару, показники яких повинні бути однаковими за величиною, рівноцінними, параметрам товару на який є посилання)».
У порівняльній таблиці, наданій відповідно до вимог Додатку 2 ««Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічні вимоги)», Учасник задекларував повну відповідність запропонованого ним товару вимогам предмету закупівлі.
З метою підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару якісним характеристикам за Додатком 2 до тендерної документації Учасник мав надати Замовнику до 03.02.2025 року зразки товару за предметом закупівлі (один екземпляр кожної позиції).
Сьогодні, 05.02.2025 року Замовник отримав у неповному обсязі зразки товару Учасника за предметом закупівлі, а саме:
- штани тактичні демисезонні (власне виробництво Учасника) – 1 пара;
- тактична куртка-реглан (виробництво компанії Helicon Tex, Китай) – 1 штука;
- куртка демісезонна (власне виробництво Учасника) – 1 штука.
Інші зразки товару, що є предметом закупівлі у Учасника відсутні, тому їх не було надано. Візуальний огляд наданих зразків товару Учасника уповноваженою особою разом з представником управління (інспекції) з паркування виявив наступне:
1. Надані Учасником зразки товару на перший погляд візуально мають схожі зовнішні параметри з предметом закупівлі – колір, кількість та розташування кишень, тощо.
2. На товарі власного виробництва Учасника повністю відсутнє маркування складу тканин та матеріалів, використаних при виготовленні, що не дає можливості Замовнику отримати інформацію, стосовно його фактичних якісних та експлуатаційних характеристик.
3. Штани тактичні демисезонні. Деталі та шви наданого товару виконано неякісно, без дотримання повного технологічного процесу. На карманах присутні необроблені та неякісно оброблені елементи розкрою матеріалу. З’єднувальний шов та додатковий обметувальний фіксуючий шов - оверлок деталей товару, виконано неякісно. Блискавка на гульфіку не обрізана по фактичному розміру, необроблена, окрім того вона на 9 см виступає поза межі виробу, що є неприпустимим фактом.
4. Куртка демісезонна. Деталі та шви наданого товару у певних місцях виконано неякісно, без дотримання повного технологічного процесу.
5. Фурнітура на товарі, що є предметом закупівлі за тендерною документацією має бути – блискавки виробника YKK, фурнітура виробника 2М. На наданому Учасником товарі блискавки та фурнітура без зазначення компанії-виробника, що ставить під сумнів їх якість та довговічність при експлуатації.
6. За усіма виявленими ознаками у Замовника відсутня впевненість у відповідності запропонованого товару вимогам стандартів, що визначають загальні вимоги до захисного одягу - EN ISO 13688, ЕN 14058:2004, IDT. Цей факт унеможливлює подальше якісне та функціональне використання наданих зразків співробітниками Замовника за безпосереднім призначенням, відносно умов та вимог тендерної документації.
Враховуючи все вище викладене:
- Учасник у порівняльній таблиці запропонованого товару з якісними характеристиками товару, що є предметом закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі;
- тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
Згідно з абзацом другим підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми. »
Відповідно до п. 1.1 Розділу 3. Тендерної документації (далі - ТД) в складі тендерної пропозиції Учасник подає:
1. Інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям передбачених пунктом 5 розділу III тендерної документації та Додаток 1 тендерної документації.
2. Інформацію щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей відповідно до пункту 5 розділу III тендерної документації.
3. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, згідно до пункту 6 розділу III та Додатку 2 тендерної документації.
4. Проєкт договору про закупівлю викладеному у Додатку 3 тендерної документації.
5. Документи, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції.
6. Інші документи відповідно до тендерної документації.
Скаржником підготовлено пакет документів для участі в закупівлі та надано його до закінчення строку подання пропозицій.
Натомість Замовником 30.01.2025 о 09:22 опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей наступного змісту:
«У складі своєї комерційної пропозиції кожен Учасник має надати:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
2. Витяг з реєстру платників податку на додану вартість.
3. У складі своєї комерційної пропозиції кожен Учасник має надати:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
2. Витяг з реєстру платників податку на додану вартість.
У складі своєї комерційної пропозиції кожен Учасник має надати:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
2. Витяг з реєстру платників податку на додану вартість.
3. Згідно п. 2. «Підтвердження відповідності Учасника вимогам, зазначених у пунктах 28 та пунктах 47 Особливостей. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, визначених у пунктах 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції
4. документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47
З метою підтвердження відповідності запропонованого товару якісним характеристикам за Додатком 2 до тендерної документації надати Замовнику до 03.02.2025 року зразки товару Учасника (один екземпляр кожної позиції).»
Жоден пункт тендерної документації, а також і додатки до неї не передбачають надання у складі пропозиції учасниками ні Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ні Витягу з реєстру платників податку на додану вартість.
Відтак, у Замовника не було підстав звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей (щодо ненадання витягів з реєстрів) відповідно до пункту 43 Особливостей.
Під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель Скаржником задекларовано відсутність підстав, визначених у пунктах 47 Особливостей (підтвердження додається).
Відтак, у Замовника не було підстав звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей (щодо відсутності декларування підстав, визначених у пунктах 47 Особливостей) відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до абзацу 17 пункту 47 Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Аналогічні положення містить і додаток 1 до ТД.
Відтак, у Замовника не було підстав звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей (щодо відсутності документів на підтвердження підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47) відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Аналогічні положення містяться в абзаці 2 пункту 31 Особливостей і дублюються Замовником в п. 1.1 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Частиною 8 ст. 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Згідно з ч. 6 ст. 26 Закону тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до ч. 13 ст. 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції.
При цьому, окремо слід звернути увагу, що надання у складі пропозиції зразків продукції не передбачено вимогами ТД.
Відтак, у Замовника не було підстав звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей (щодо надання зразків товару до 03.02.2025 року) відповідно до пункту 43 Особливостей.
Додатково хочемо зазначити, що ТД у відповідності до Закону, визначено, що тендерна пропозиція учасників торгів складається виключно із документів, які завантажуються в електронну систему закупівель.
На виконання умов ТД Замовника, Скаржником надано в складі тендерної пропозиції ряд документів для підтвердження її відповідності встановленим вимогам і виконано умови тендерної документації Замовника в повному обсязі.
Вказане, в тому числі підтверджується, безпосередньо Замовником, адже Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 не містить інформації про ненадання у складі пропозиції Скаржника будь-якого документу, що б вимагався умовами закупівлі.
Додатково слід вказати, що Замовник не вказав яким чином надання зразків, які не є складовою тендерної пропозиції є недостовірною інформацією.
Таким чином, зразки товару, не є і не можуть бути частиною тендерної пропозиції, а їх не надання або надання із недоліками не може оцінюватись, як відсутність частини тендерної пропозиції чи слугувати підставою для її відхилення.
Аналогічна позиція Органу оскарження викладена, зокрема, в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15360-р/пк-пз від 26.09.2023 та № 3656-р/пк-пз від 23.03.2023.
З огляду на викладене, у Замовника відсутні правові підстави для відхилення пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей на етапі розгляду тендерної пропозиції за зразки, які не є складовою тендерної пропозиції.
Як зазначалось вище, відповідно до пп. 3. п. 1.1 Розділу ІІІ. Підготовка тендерних пропозицій ТД, складі тендерної пропозиції Учасник подає:
- «3. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, згідно до пункту 6 розділу III та Додатку 2 тендерної документації.»
Пунктом 6 розділу III до ТД встановлено наступні вимоги:
6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій довідку та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
6.2 Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
В додатку 2 до ТД встановлено наступні вимоги:
У разі надання еквіваленту, Учасник торгів обов’язково додатково повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції опис Товару, щодо відповідності технічним характеристикам, вказаним у цьому додатку до тендерної документації, у формі порівняльної таблиці у довільній формі з детальними технічними характеристиками, яка підтверджує еквівалентність запропонованого товару вимогам Замовника.
У складі тендерної пропозиції Учасника надати гарантійний лист у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі її використання) щодо дотримання вимог із захисту довкілля, що передбачені згідно Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи».
Інших імперативних вимог до форми та змісту перелічених вище документів - ТД не містить.
З метою виконання вимог п. 6.1 розділу III до ТД щодо надання довідки та/або документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника серед документів пропозиції Скаржника надано файл: «9 Інф про відповідність.pdf» що містить інформацію про запропонований товар і, яким серед іншого, підтверджується відповідність тендерної пропозиції Скаржника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Таким чином Скаржником виконано вимоги Замовника у спосіб, передбачений ТД.
З метою виконання вимог додатку 2 до ТД серед документів пропозиції Скаржника надано:
1. файл «10 Порівняльна таблиця.pdf», який містить опис запропонованого товару, щодо відповідності технічним характеристикам, вказаним у додатку 2 до тендерної документації, у формі порівняльної таблиці.
2. файл «13 ГЛ довкілля.pdf», який містить гарантійний лист щодо дотримання вимог із захисту довкілля.
Таким чином Скаржником виконано вимоги Замовника у спосіб, передбачений ТД.
При цьому слід вказати, що ТД не містить положень за якими, що оцінка пропозицій може здійснюватись з урахуванням огляду наданих зразків продукції.
З урахуванням вказаного, відхилення пропозиції Скаржника за наведеними в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 підставами є надуманими та безпідставними.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме – відхиливши пропозицію Скаржника, яка відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника усунути допущені порушення при проведенні процедури закупівлі UA-2025-01-21-004145-a;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника при проведенні закупівлі UA-2025-01-21-004145-a.
Вважаємо рішення Замовника, які оформлені Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону з наступних підстав.
В протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 наведено наступне обгрунтування для відхилення пропозиції Скаржника, а саме:
«За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено наступне.
1) У наданій Учасником тендерній пропозиції на момент її розгляду відсутні певні документи, що обумовлені у тендерній документації. Замовником 30.01.2025 року о 9:22 було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей за документами, які не були своєчасно надано. Учасник виконав дані вимоги та опублікував:
– витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
- витяг з реєстру платників податку на додану вартість;
- довідку щодо відсутності підстав, визначених у пунктах 47 Особливостей;
- документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47.
2) Відповідно до п. 6.1. Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій довідку та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток 2 до тендерної документації).
3) В разі надання еквівалентного товару відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Учасник має надати порівняльну таблицю, щодо відповідності запропонованого Учасником товару вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником - «Еквівалентом вважатиметься товар, який за характеристиками та своїм призначенням відповідає вимогам, встановленим Замовником (у випадку надання еквіваленту – учасник надає таблицю порівняння технічних параметрів товару, показники яких повинні бути однаковими за величиною, рівноцінними, параметрам товару на який є посилання)».
У порівняльній таблиці, наданій відповідно до вимог Додатку 2 ««Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічні вимоги)», Учасник задекларував повну відповідність запропонованого ним товару вимогам предмету закупівлі.
З метою підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару якісним характеристикам за Додатком 2 до тендерної документації Учасник мав надати Замовнику до 03.02.2025 року зразки товару за предметом закупівлі (один екземпляр кожної позиції).
Сьогодні, 05.02.2025 року Замовник отримав у неповному обсязі зразки товару Учасника за предметом закупівлі, а саме:
- штани тактичні демисезонні (власне виробництво Учасника) – 1 пара;
- тактична куртка-реглан (виробництво компанії Helicon Tex, Китай) – 1 штука;
- куртка демісезонна (власне виробництво Учасника) – 1 штука.
Інші зразки товару, що є предметом закупівлі у Учасника відсутні, тому їх не було надано. Візуальний огляд наданих зразків товару Учасника уповноваженою особою разом з представником управління (інспекції) з паркування виявив наступне:
1. Надані Учасником зразки товару на перший погляд візуально мають схожі зовнішні параметри з предметом закупівлі – колір, кількість та розташування кишень, тощо.
2. На товарі власного виробництва Учасника повністю відсутнє маркування складу тканин та матеріалів, використаних при виготовленні, що не дає можливості Замовнику отримати інформацію, стосовно його фактичних якісних та експлуатаційних характеристик.
3. Штани тактичні демисезонні. Деталі та шви наданого товару виконано неякісно, без дотримання повного технологічного процесу. На карманах присутні необроблені та неякісно оброблені елементи розкрою матеріалу. З’єднувальний шов та додатковий обметувальний фіксуючий шов - оверлок деталей товару, виконано неякісно. Блискавка на гульфіку не обрізана по фактичному розміру, необроблена, окрім того вона на 9 см виступає поза межі виробу, що є неприпустимим фактом.
4. Куртка демісезонна. Деталі та шви наданого товару у певних місцях виконано неякісно, без дотримання повного технологічного процесу.
5. Фурнітура на товарі, що є предметом закупівлі за тендерною документацією має бути – блискавки виробника YKK, фурнітура виробника 2М. На наданому Учасником товарі блискавки та фурнітура без зазначення компанії-виробника, що ставить під сумнів їх якість та довговічність при експлуатації.
6. За усіма виявленими ознаками у Замовника відсутня впевненість у відповідності запропонованого товару вимогам стандартів, що визначають загальні вимоги до захисного одягу - EN ISO 13688, ЕN 14058:2004, IDT. Цей факт унеможливлює подальше якісне та функціональне використання наданих зразків співробітниками Замовника за безпосереднім призначенням, відносно умов та вимог тендерної документації.
Враховуючи все вище викладене:
- Учасник у порівняльній таблиці запропонованого товару з якісними характеристиками товару, що є предметом закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі;
- тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
Згідно з абзацом другим підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми. »
Відповідно до п. 1.1 Розділу 3. Тендерної документації (далі - ТД) в складі тендерної пропозиції Учасник подає:
1. Інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям передбачених пунктом 5 розділу III тендерної документації та Додаток 1 тендерної документації.
2. Інформацію щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей відповідно до пункту 5 розділу III тендерної документації.
3. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, згідно до пункту 6 розділу III та Додатку 2 тендерної документації.
4. Проєкт договору про закупівлю викладеному у Додатку 3 тендерної документації.
5. Документи, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції.
6. Інші документи відповідно до тендерної документації.
Скаржником підготовлено пакет документів для участі в закупівлі та надано його до закінчення строку подання пропозицій.
Натомість Замовником 30.01.2025 о 09:22 опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей наступного змісту:
«У складі своєї комерційної пропозиції кожен Учасник має надати:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
2. Витяг з реєстру платників податку на додану вартість.
3. У складі своєї комерційної пропозиції кожен Учасник має надати:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
2. Витяг з реєстру платників податку на додану вартість.
У складі своєї комерційної пропозиції кожен Учасник має надати:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
2. Витяг з реєстру платників податку на додану вартість.
3. Згідно п. 2. «Підтвердження відповідності Учасника вимогам, зазначених у пунктах 28 та пунктах 47 Особливостей. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, визначених у пунктах 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції
4. документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47
З метою підтвердження відповідності запропонованого товару якісним характеристикам за Додатком 2 до тендерної документації надати Замовнику до 03.02.2025 року зразки товару Учасника (один екземпляр кожної позиції).»
Жоден пункт тендерної документації, а також і додатки до неї не передбачають надання у складі пропозиції учасниками ні Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ні Витягу з реєстру платників податку на додану вартість.
Відтак, у Замовника не було підстав звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей (щодо ненадання витягів з реєстрів) відповідно до пункту 43 Особливостей.
Під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель Скаржником задекларовано відсутність підстав, визначених у пунктах 47 Особливостей (підтвердження додається).
Відтак, у Замовника не було підстав звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей (щодо відсутності декларування підстав, визначених у пунктах 47 Особливостей) відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до абзацу 17 пункту 47 Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Аналогічні положення містить і додаток 1 до ТД.
Відтак, у Замовника не було підстав звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей (щодо відсутності документів на підтвердження підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47) відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Аналогічні положення містяться в абзаці 2 пункту 31 Особливостей і дублюються Замовником в п. 1.1 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Частиною 8 ст. 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Згідно з ч. 6 ст. 26 Закону тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до ч. 13 ст. 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції.
При цьому, окремо слід звернути увагу, що надання у складі пропозиції зразків продукції не передбачено вимогами ТД.
Відтак, у Замовника не було підстав звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей (щодо надання зразків товару до 03.02.2025 року) відповідно до пункту 43 Особливостей.
Додатково хочемо зазначити, що ТД у відповідності до Закону, визначено, що тендерна пропозиція учасників торгів складається виключно із документів, які завантажуються в електронну систему закупівель.
На виконання умов ТД Замовника, Скаржником надано в складі тендерної пропозиції ряд документів для підтвердження її відповідності встановленим вимогам і виконано умови тендерної документації Замовника в повному обсязі.
Вказане, в тому числі підтверджується, безпосередньо Замовником, адже Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 не містить інформації про ненадання у складі пропозиції Скаржника будь-якого документу, що б вимагався умовами закупівлі.
Додатково слід вказати, що Замовник не вказав яким чином надання зразків, які не є складовою тендерної пропозиції є недостовірною інформацією.
Таким чином, зразки товару, не є і не можуть бути частиною тендерної пропозиції, а їх не надання або надання із недоліками не може оцінюватись, як відсутність частини тендерної пропозиції чи слугувати підставою для її відхилення.
Аналогічна позиція Органу оскарження викладена, зокрема, в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15360-р/пк-пз від 26.09.2023 та № 3656-р/пк-пз від 23.03.2023.
З огляду на викладене, у Замовника відсутні правові підстави для відхилення пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей на етапі розгляду тендерної пропозиції за зразки, які не є складовою тендерної пропозиції.
Як зазначалось вище, відповідно до пп. 3. п. 1.1 Розділу ІІІ. Підготовка тендерних пропозицій ТД, складі тендерної пропозиції Учасник подає:
- «3. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, згідно до пункту 6 розділу III та Додатку 2 тендерної документації.»
Пунктом 6 розділу III до ТД встановлено наступні вимоги:
6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій довідку та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
6.2 Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
В додатку 2 до ТД встановлено наступні вимоги:
У разі надання еквіваленту, Учасник торгів обов’язково додатково повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції опис Товару, щодо відповідності технічним характеристикам, вказаним у цьому додатку до тендерної документації, у формі порівняльної таблиці у довільній формі з детальними технічними характеристиками, яка підтверджує еквівалентність запропонованого товару вимогам Замовника.
У складі тендерної пропозиції Учасника надати гарантійний лист у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі її використання) щодо дотримання вимог із захисту довкілля, що передбачені згідно Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи».
Інших імперативних вимог до форми та змісту перелічених вище документів - ТД не містить.
З метою виконання вимог п. 6.1 розділу III до ТД щодо надання довідки та/або документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника серед документів пропозиції Скаржника надано файл: «9 Інф про відповідність.pdf» що містить інформацію про запропонований товар і, яким серед іншого, підтверджується відповідність тендерної пропозиції Скаржника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Таким чином Скаржником виконано вимоги Замовника у спосіб, передбачений ТД.
З метою виконання вимог додатку 2 до ТД серед документів пропозиції Скаржника надано:
1. файл «10 Порівняльна таблиця.pdf», який містить опис запропонованого товару, щодо відповідності технічним характеристикам, вказаним у додатку 2 до тендерної документації, у формі порівняльної таблиці.
2. файл «13 ГЛ довкілля.pdf», який містить гарантійний лист щодо дотримання вимог із захисту довкілля.
Таким чином Скаржником виконано вимоги Замовника у спосіб, передбачений ТД.
При цьому слід вказати, що ТД не містить положень за якими, що оцінка пропозицій може здійснюватись з урахуванням огляду наданих зразків продукції.
З урахуванням вказаного, відхилення пропозиції Скаржника за наведеними в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.02.2025 № 35-УО3/25 підставами є надуманими та безпідставними.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме – відхиливши пропозицію Скаржника, яка відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника усунути допущені порушення при проведенні процедури закупівлі UA-2025-01-21-004145-a;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника при проведенні закупівлі UA-2025-01-21-004145-a.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника при проведенні закупівлі UA-2025-01-21-004145-a