• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

“Капітальний ремонт нежитлового приміщення №5 по бульвару Незалежності, 3 в м. Бровари Броварського району Київської області”; 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Завершена

5 900 151.52 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 59 001.52 UAH
Період оскарження: 21.01.2025 10:34 - 02.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення про визначення переможця

Номер: 8ae3c0c2f8cd4195bde227c57e90ff0b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-21-003857-a.a1
Назва: Скарга на рішення про визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 16:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.03.2025 17:21
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4a31ac1cdcb84e5fb57658cd929d54f9
Заголовок пункту скарги: Заперечення на визначення Переможця в частині ненаданої декларації мтб
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Управління будівництва, житлово - комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Броварського району Київської області (далі Замовник) оприлюднив закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-21-003857-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт нежитлового приміщення №5 по бульвару Незалежності, 3 в м. Бровари Броварського району Київської області»; 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. ФОП «БИХОВЧЕНКО ОКСАНА МИКОЛАЇВНА» - (надалі Переможець).
2. ТОВ «ТЕП-Кепітал.»- (надалі Скаржник).
18 лютого 2025 року Замовником переможцем закупівлі визначено ФОП «БИХОВЧЕНКО ОКСАНА МИКОЛАЇВНА».
Вважаємо, що рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є таким, що підлягає скасуванню.

Заперечення на визначення Переможця

1.1.Умови Тендерної документації
Пунктом 3 Додатку 1 до Тендерної документації встановлена Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) з документальним підтвердженням.
Підпунктом 4 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, виданої на ім’я Учасника торгів, що зареєстрована територіальним органом Держпраці (з відміткою такого органу, якщо вказаний документ надається у паперовому вигляді) або електронна версія вказаного документу із обов’язковою наявністю QR-коду чи іншого ідентифікатора для можливості перевірки автентичності вказаного документу. Вказана декларація повинна підтверджувати відповідність матеріально-технічної бази та умов праці Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт на висоті понад 1,3 метра.

У складі Тендерної пропозиції Переможця не надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, виданої на ім’я Учасника торгів, що зареєстрована територіальним органом Держпраці (з відміткою такого органу, якщо вказаний документ надається у паперовому вигляді) або електронна версія вказаного документу із обов’язковою наявністю QR-коду чи іншого ідентифікатора для можливості перевірки автентичності вказаного документу. Вказана декларація повинна підтверджувати відповідність матеріально-технічної бази та умов праці Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт на висоті понад 1,3 метра.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) 9 про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f1354a6b8a914935ae880cbe597b46bf
Заголовок пункту скарги: Заперечення на визначення Переможця в частині кошторисної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Умови Тендерної документації
Крім того, відповідно до п. 6 Тендерної документації:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам «Відомості обсягів робіт», встановленим замовником у Додатку 2 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною (динамічна);
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- об’єктний кошторис;
- локальними кошторисами;
- підсумковою відомістю ресурсів;
Окрім того, Учасник надає розрахунок договірної ціни у вигляді інформаційної моделі (IMD файл).
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 (зі змінами та доповненнями).
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам «Відомості обсягів робіт», встановленим замовником у Додатку 2 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 2 (зокрема містить не всі види робіт або не повний їх обсяг, згідно з переліком наведеним у Додатку 2), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Учасник повинен розуміти, що у випадку зазначення у Додатку 2 конкретної марки чи виробника або конкретного процесу, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи торгову марку, патент, тип або конкретне місце походження чи спосіб виробництва– необхідно розуміти зазначене, як можливість використання еквіваленту.
Посилання Замовником у Додатку 2 на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію джерела його походження або виробника може бути необхідним відповідно до проектно кошторисної документації, що пройшла державну експертизу.
Крім того, Тендерна документація містить такі вимоги: ДОДАТОК 2 (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ) п. 1: Розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) здійснюється відповідно до кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва».

Крім того, у складі Тендерної пропозиції Переможця надано кошторисну документацію, яка не відповідає умовам Тендерної документації.
Аналіз наданої кошторисної документації свідчить, що вона складена не у відповідності до вимог кошторисних норм України в будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281 (далі-Настанова).
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 затвердити кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
Пунктом 5.2. Настанови визначено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Настановою також передбачено визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Так, ФОП «БИХОВЧЕНКО ОКСАНА МИКОЛАЇВНА» врахована середньомісячна норма тривалості робочого часу в розмірі 174,67 людино-годин на місяць, про що свідчить надана Пояснювальна записка.
При цьому, норма тривалості робочого часу при 40-годинному робочому тижні складає 166,67 люд./год.
Таким чином, середньомісячна норма тривалості робочого часу, застосована ФОП «БИХОВЧЕНКО ОКСАНА МИКОЛАЇВНА» в кошторисній документації, складеній станом на 23.01.2025 року, є невірною, оскільки вона становить 174,67 людино-годин на місяць замість правильного значення — 166,67 людино-годин.
Зазначене є порушенням ФОП «БИХОВЧЕНКО ОКСАНА МИКОЛАЇВНА» вимог пункту 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова), яким чітко передбачено, що при визначенні прямих витрат під час складання ціни пропозиції учасника процедури вартість людино-години визначається з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення.
Таким чином надана у складі кошторисна документація не виконана та не складена згідно кошторисних норм України в будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281, на підставі чого Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію Переможця.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зважаючи на те, що відповідно до пункту 43 Особливостей встановлені невідповідності не підлягають виправленню, пропозиція Переможця мала бути відхилена на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі .
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Визначивши переможцем процедури закупівлі ФОП «БИХОВЧЕНКО ОКСАНА МИКОЛАЇВНА» Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.

Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір