-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів
Завершена
14 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 70 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 70 000.00 UAH
Період оскарження:
17.01.2025 10:11 - 27.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
709fe7a7e67e4df8b26b51017df30841
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-17-002598-a.a1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка про працівників.pdf 07.02.2025 15:48
- 16.25. Протокольне рішення УО про відмову переможця тендеру.pdf 07.02.2025 15:48
- 16.01.25_ТД з особливостями перевезення працівників 2025 зі змінами.docx 07.02.2025 15:48
- Довідка МТБ.pdf 07.02.2025 15:48
- Скарга.pdf.asice (1).zip 07.02.2025 15:48
- sign.p7s 07.02.2025 15:49
- рішення від 11.02.2025 № 2002.pdf 11.02.2025 17:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.02.2025 № 2574.pdf 20.02.2025 12:14
- рішення від 19.02.2025 № 2574.pdf 21.02.2025 17:27
- Протокол 27.02.2025 14:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.02.2025 16:16
Дата розгляду скарги:
19.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.02.2025 17:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.02.2025 17:28
Дата виконання рішення Замовником:
27.02.2025 14:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати Рішення № 16 від 06 лютого 2025 року про відхилення тендерної
пропозиції приватного підприємства "БІРАНД" (Код ЄДРПОУ:30138040) за
процедурою закупівлі — "Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень
пасажирів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі
Уповноваженого органу за № UA-2025-01-17-002598-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2e3b982db2524feab2e43f35cb2b3bee
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ВОЛИНЬВУГІЛЛЯ» від 06 лютого 2025 року №16, Пропозицію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БІРАНД» відхиллено, як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ВОЛИНЬВУГІЛЛЯ» від 06 лютого 2025 року №16, Пропозицію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БІРАНД» відхиллено, як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, а саме: «згідно додатку № 2 Тендерної документації учаснику необхідно було надати довідку, яка підтверджує наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання послуг та наявність достатньої кількості працівників для належного виконання договору про закупівлю.
ПП «Біранд» надало довідку за вих. № 18 від 24.01.2025 року, де вказало про наявність 3-х одиниць транспортних засобів та довідку за вих. № 7 від 24.01.2025 року про наявність 3-х працівників, які мають необхідні знання та досвід. Згідно тендерної документації кількість маршрутів складає 5, тобто кількість автотранспорту та водіїв повинно відповідати кількості маршрутів.
Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Інформацію про відхилення Пропозиції ПП «БІРАНД» оприлюднено 06.02.2025 Зокрема протокол Замовника №16 від 06.02.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою зазначено обґрунтування, яке містить недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначені результатів процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його неправомірним необ’єктивним та упереджене, щодо не рівного по відношенню до ПП «БІРАНД».
Відповідно до Додатку 2 ТД Замовником встановлені кваліфікаційні критерії на виконання вимог статті 16 Закону ДК 021:2015, 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, Перевезення працівників ДП "Волиньвугілля" до місця роботи за графіком
Пунктом 1 Додатку 2 ТД учасник повинен підтвердити Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, про що надати Довідки в довільній формі, де кількість транспорту та кількість працівників відповідає умовам відповідати кількості лотів, щодо яких учасником подані тендерні пропозиції.
Оскільки в даній закупівлі лотів немає, але є Додаток № 9 ТД яким встановлено графіки маршрутів. В даному додатку зазначено п’ять маршрутів, які схожі один з одним, а саме:
1. Графік руху автобуса маршрут №1 всі дні, крім суботи та неділі 5-й мікрорайон ВП «Шахта Бужанська»;
2. Графік руху автобуса маршрут №2 всі дні, крім суботи та неділі Мікрорайон – Шахтарський ВП «Шахта «Бужанська»;
3. Графік руху автобуса маршрут №3, субота, неділя 5-й мікрорайон - Мікрорайон – Шахтарський ВП «Шахта «Бужанська»
4. Графік руху автобуса маршрут №4 (понеділок-субота) ВП «Шахта Бужанська» - м. Сокаль;
5. Графік руху автобуса маршрут №5 (неділя) ВП «Шахта Бужанська» - м. Сокаль.
Отже, як ми бачимо, що маршрут по Графіку № 1 та Графіку № 3 є однаковими для виконання цього маршруту достатньо одного транспортного засобу.
Графік № 4 та Графік № 5 є також однаковими та виконання цього графіку достатньо одного транспортного засобу.
Графік № 2 робить рейс тільки в будні дні, крім вихідних тобто для нього потрібен, ще один транспортний засіб, але так як він працює тільки 5 (п’ять) днів в тиждень то він може бути запасним для рейсів по графікам № 4 та 5.
У відповідності до вище зазначеного, приходимо до висновку, що графіки рейсів є однаковими та для виконання їх буде достатньо 3-х транспортних засобів та 3-х працівників (водіїв). Про що, Учасником - ПП «БІРАНД» були надані довідки, а саме Довідка МТБ, яка міститься в файлі «Довідка МТБ.pdf.p7s» та Довідка про працівників, яка міститься в файлі «Довідка про працівників.pdf.p7s».
Також звертаємо, Вашу увагу, що умовами тендерної документації чітко НЕ зазначено, що кількість транспортних засобів та кількість працівників повинна відповідати п’ятим графікам рейсів.
В тендерній документації зазначено наступне: «Кількість транспортних засобів повинна відповідати кількості лотів, щодо яких учасником подані тендерні пропозиції.»,
як ми бачимо відповідати кількості лотів, а не кількості графікам руху, які зазначені в Додатку 9 ТД.
Зазначаємо, що Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей – підлягають усуненню протягом 24 годи на підставі абз. 4 підпункту 1 п. 44 Особливостей. Замовником усунення не відповідностей протягом 24 годи Учаснику ПП «БІРАНД» - НЕ надавалося.
Відповідно до ч.2 п. 44 Особливостей не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Та згідно п. 43 Особливостей, яким зазначено, що Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
ОТЖЕ, Довідки про Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та Наявність працівників відповідної кваліфікації не є тими документами, які призведуть до змін предмета закупівлі, запропонованого Учасником процедури закупівлі. Аналогічна позиція міститься в Рішенні АМКУ № 15919-р/пк-пз від 26.09.2024.
Звертаємо, Вашу увагу, на те, що вищевикладені вимоги щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «БІРАНД» не впливають та не призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі відкритих торгів (з особливостями).
Зважаючи на вищевикладене Замовником не було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей про надання довідок про наявність матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації, як це передбачено нормами законодавства та Особливостей.
Вважаємо, що при проведенні цієї процедури закупівлі Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників; принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель; принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовник не мають права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Водночас, згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тому вважаємо, що замовник порушив правові норми статей 5 та 22 Закону та правові норми підпункту 4 пункту 10 статті 11 Закону, який зобов'язує замовника забезпечити рівний, об'єктивний та чесний відбір учасників процедур закупівель, встановивши в цій документації дискримінаційні умови для ПП «БІРАНД».
Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене
ПП «Біранд» надало довідку за вих. № 18 від 24.01.2025 року, де вказало про наявність 3-х одиниць транспортних засобів та довідку за вих. № 7 від 24.01.2025 року про наявність 3-х працівників, які мають необхідні знання та досвід. Згідно тендерної документації кількість маршрутів складає 5, тобто кількість автотранспорту та водіїв повинно відповідати кількості маршрутів.
Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Інформацію про відхилення Пропозиції ПП «БІРАНД» оприлюднено 06.02.2025 Зокрема протокол Замовника №16 від 06.02.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою зазначено обґрунтування, яке містить недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначені результатів процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його неправомірним необ’єктивним та упереджене, щодо не рівного по відношенню до ПП «БІРАНД».
Відповідно до Додатку 2 ТД Замовником встановлені кваліфікаційні критерії на виконання вимог статті 16 Закону ДК 021:2015, 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, Перевезення працівників ДП "Волиньвугілля" до місця роботи за графіком
Пунктом 1 Додатку 2 ТД учасник повинен підтвердити Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, про що надати Довідки в довільній формі, де кількість транспорту та кількість працівників відповідає умовам відповідати кількості лотів, щодо яких учасником подані тендерні пропозиції.
Оскільки в даній закупівлі лотів немає, але є Додаток № 9 ТД яким встановлено графіки маршрутів. В даному додатку зазначено п’ять маршрутів, які схожі один з одним, а саме:
1. Графік руху автобуса маршрут №1 всі дні, крім суботи та неділі 5-й мікрорайон ВП «Шахта Бужанська»;
2. Графік руху автобуса маршрут №2 всі дні, крім суботи та неділі Мікрорайон – Шахтарський ВП «Шахта «Бужанська»;
3. Графік руху автобуса маршрут №3, субота, неділя 5-й мікрорайон - Мікрорайон – Шахтарський ВП «Шахта «Бужанська»
4. Графік руху автобуса маршрут №4 (понеділок-субота) ВП «Шахта Бужанська» - м. Сокаль;
5. Графік руху автобуса маршрут №5 (неділя) ВП «Шахта Бужанська» - м. Сокаль.
Отже, як ми бачимо, що маршрут по Графіку № 1 та Графіку № 3 є однаковими для виконання цього маршруту достатньо одного транспортного засобу.
Графік № 4 та Графік № 5 є також однаковими та виконання цього графіку достатньо одного транспортного засобу.
Графік № 2 робить рейс тільки в будні дні, крім вихідних тобто для нього потрібен, ще один транспортний засіб, але так як він працює тільки 5 (п’ять) днів в тиждень то він може бути запасним для рейсів по графікам № 4 та 5.
У відповідності до вище зазначеного, приходимо до висновку, що графіки рейсів є однаковими та для виконання їх буде достатньо 3-х транспортних засобів та 3-х працівників (водіїв). Про що, Учасником - ПП «БІРАНД» були надані довідки, а саме Довідка МТБ, яка міститься в файлі «Довідка МТБ.pdf.p7s» та Довідка про працівників, яка міститься в файлі «Довідка про працівників.pdf.p7s».
Також звертаємо, Вашу увагу, що умовами тендерної документації чітко НЕ зазначено, що кількість транспортних засобів та кількість працівників повинна відповідати п’ятим графікам рейсів.
В тендерній документації зазначено наступне: «Кількість транспортних засобів повинна відповідати кількості лотів, щодо яких учасником подані тендерні пропозиції.»,
як ми бачимо відповідати кількості лотів, а не кількості графікам руху, які зазначені в Додатку 9 ТД.
Зазначаємо, що Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей – підлягають усуненню протягом 24 годи на підставі абз. 4 підпункту 1 п. 44 Особливостей. Замовником усунення не відповідностей протягом 24 годи Учаснику ПП «БІРАНД» - НЕ надавалося.
Відповідно до ч.2 п. 44 Особливостей не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Та згідно п. 43 Особливостей, яким зазначено, що Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
ОТЖЕ, Довідки про Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та Наявність працівників відповідної кваліфікації не є тими документами, які призведуть до змін предмета закупівлі, запропонованого Учасником процедури закупівлі. Аналогічна позиція міститься в Рішенні АМКУ № 15919-р/пк-пз від 26.09.2024.
Звертаємо, Вашу увагу, на те, що вищевикладені вимоги щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «БІРАНД» не впливають та не призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі відкритих торгів (з особливостями).
Зважаючи на вищевикладене Замовником не було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей про надання довідок про наявність матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації, як це передбачено нормами законодавства та Особливостей.
Вважаємо, що при проведенні цієї процедури закупівлі Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників; принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель; принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовник не мають права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Водночас, згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тому вважаємо, що замовник порушив правові норми статей 5 та 22 Закону та правові норми підпункту 4 пункту 10 статті 11 Закону, який зобов'язує замовника забезпечити рівний, об'єктивний та чесний відбір учасників процедур закупівель, встановивши в цій документації дискримінаційні умови для ПП «БІРАНД».
Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене
×
-
Назва доказу:
Довідка МТБ
-
Повʼязаний документ:
Довідка МТБ.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка про працівників
-
Повʼязаний документ:
Довідка про працівників.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти Скаргу для розгляду. 2. Замовника скасувати рішення ПРОТОКОЛУ розгляду Уповноваженою особою тендерних пропозицій на закупівлю № 16 від 06.02.2025, щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ПП «БІРАНД». 3. Повернути пропозицію ПП «БІРАНД» на оцінку.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Номер:
50c0015bf9d649d8942c383bd2d58055
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-17-002598-a.c2
Назва:
СКАРГА
щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- 22.25. Протокольне рішення УО про визнечення переможця тендеру ПП Біранд (1).pdf 21.05.2025 01:30
- 21. Протокольне рішення УО про скасування протоколу ПП Біранд.pdf 25.04.2025 23:58
- рішення від 18.03.2025 № 4222.pdf 21.03.2025 13:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.03.2025 № 4222.pdf 19.03.2025 13:12
- рішення від 12.03.2025 № 3815.pdf 12.03.2025 17:23
- sign.p7s 10.03.2025 13:34
- Скарга.pdf.asice.zip 10.03.2025 13:33
- 18.24. Протокольне рішення УО про скасування тендеру (технічна помилка).pdf 10.03.2025 13:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.03.2025 16:48
Дата розгляду скарги:
18.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.03.2025 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.03.2025 13:49
Дата виконання рішення Замовником:
21.05.2025 01:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Визначити переможцем процедури відкритих торгів за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 60130000-8 - Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів». Перевезення працівників ДП "Волиньвугілля" до місця роботи за графіком» (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2025-01-17-002598-a) ПП "БІРАНД" (далі — переможець).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b84e96401e67447db4489d64604f4a38
Заголовок пункту скарги:
04 березня 2025 року Замовником було оприлюднено в електронній системі закупівель Протокольне рішення (протокол) № 18, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі, у якому зазначено наступе: «Умовами тендерної документації чітко НЕ зазначено, що кількість транспортних засобів та кількість працівників повинна відповідати п’ятим графікам рейсів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Фактичні обставини
17 січня 2025 року Замовником було оголошено закупівлю за предметом: Перевезення працівників ДП «Волиньвугілля» до місця роботи за графіком ДК 021:2015, 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, ідентифікатор UA-2025-01-17-002598-a.
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «БІРАНД» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищезазначеній процедурі, оголошеної Замовником.
06 лютого 2025 року відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ВОЛИНЬВУГІЛЛЯ» №16, Пропозицію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БІРАНД» відхиллено, як така, що не відповідає кваліфікаційним вимогам.
Скаржник не погодившись з даним рішенням звернувся до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. За результатами розгляду скарги, Комісією у рішенні № 2574-р/пк-пз від 19.02.2025 було постановлено: «Зобов'язати ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛИНЬВУГІЛЛЯ" (Код ЄДРПОУ:32365965) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "БІРАНД" (Код ЄДРПОУ:30138040) за процедурою закупівлі — "Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-17-002598-a.».
Замовник 27 лютого 2025 року Скасував Рішення № 16 від 06 лютого 2025 року про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "БІРАНД" (Код ЄДРПОУ:30138040) за процедурою закупівлі — "Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-17-002598-a, та повернув Скаржника на оцінку.
Проте, 04 березня 2025 року Замовником було оприлюднено в електронній системі закупівель Протокольне рішення (протокол) № 18, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі, у якому зазначено наступе: «Умовами тендерної документації чітко НЕ зазначено, що кількість транспортних засобів та кількість працівників повинна відповідати п’ятим графікам рейсів. В тендерній документації зазначено наступне: «Кількість транспортних засобів повинна відповідати кількості лотів, щодо яких учасником подані тендерні пропозиції.». Зазначені помилки виправити неможливо (скориставшись ч.2. ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»), оскільки строки на внесення змін до тендерної документації минули, а це в свою чергу ставить учасників у не рівні умови. Замовник в жодному разі не готовий порушувати ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», допускаючи описані дискримінаційні умови до учасників. Тому, у зв'язку із відсутністю механізму усунення таких порушень є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів з особливостями. Керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-01-17-002598-a у зв'язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель»
Також у системі закупівель зазначено – Причина скасування: «Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Вважаємо це рішення незаконним, таким, що порушує наші права та спрямоване на ухилення від укладання з нами договору.
Зазначимо, що нами надано усі необхідні документи у складі пропозиції та зроблено усе необхідне для укладання договору із замовником, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пп.2 п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р: замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що факт уточнення технічних характеристик послуги не є таким порушенням, яке неможливо усунути, оскільки:
По-перше, Замовник не заперечує, що потреба послуги зберігається;
По-друге, не спростував, що зазначені Графіку руху автобуса є різні та вони потребують в більшій кількості автобусів;
По-трете, Замовником не обґрунтовано, що пропозиція Учасника не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Вважаємо, що Замовником не доведено та документально не підтверджено правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав, у тому числі, наявність підстав для відміни Процедури закупівлі у зв'язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що замовник самостійно приймає відповідні рішення, вчиняє або не вчиняє дії, необхідні для реалізації̈ своїх функцій̆, дотримуючись принципів закупівель та мети Закону. За таких умов, замовник самостійно несе відповідальність за прийняті рішення та дії.
У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення замовника про відміну тендеру має бути скасовано.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» пп. 52-64 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, -
17 січня 2025 року Замовником було оголошено закупівлю за предметом: Перевезення працівників ДП «Волиньвугілля» до місця роботи за графіком ДК 021:2015, 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, ідентифікатор UA-2025-01-17-002598-a.
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «БІРАНД» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищезазначеній процедурі, оголошеної Замовником.
06 лютого 2025 року відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ВОЛИНЬВУГІЛЛЯ» №16, Пропозицію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БІРАНД» відхиллено, як така, що не відповідає кваліфікаційним вимогам.
Скаржник не погодившись з даним рішенням звернувся до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. За результатами розгляду скарги, Комісією у рішенні № 2574-р/пк-пз від 19.02.2025 було постановлено: «Зобов'язати ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛИНЬВУГІЛЛЯ" (Код ЄДРПОУ:32365965) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "БІРАНД" (Код ЄДРПОУ:30138040) за процедурою закупівлі — "Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-17-002598-a.».
Замовник 27 лютого 2025 року Скасував Рішення № 16 від 06 лютого 2025 року про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "БІРАНД" (Код ЄДРПОУ:30138040) за процедурою закупівлі — "Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-17-002598-a, та повернув Скаржника на оцінку.
Проте, 04 березня 2025 року Замовником було оприлюднено в електронній системі закупівель Протокольне рішення (протокол) № 18, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі, у якому зазначено наступе: «Умовами тендерної документації чітко НЕ зазначено, що кількість транспортних засобів та кількість працівників повинна відповідати п’ятим графікам рейсів. В тендерній документації зазначено наступне: «Кількість транспортних засобів повинна відповідати кількості лотів, щодо яких учасником подані тендерні пропозиції.». Зазначені помилки виправити неможливо (скориставшись ч.2. ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»), оскільки строки на внесення змін до тендерної документації минули, а це в свою чергу ставить учасників у не рівні умови. Замовник в жодному разі не готовий порушувати ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», допускаючи описані дискримінаційні умови до учасників. Тому, у зв'язку із відсутністю механізму усунення таких порушень є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів з особливостями. Керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-01-17-002598-a у зв'язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель»
Також у системі закупівель зазначено – Причина скасування: «Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Вважаємо це рішення незаконним, таким, що порушує наші права та спрямоване на ухилення від укладання з нами договору.
Зазначимо, що нами надано усі необхідні документи у складі пропозиції та зроблено усе необхідне для укладання договору із замовником, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пп.2 п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р: замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що факт уточнення технічних характеристик послуги не є таким порушенням, яке неможливо усунути, оскільки:
По-перше, Замовник не заперечує, що потреба послуги зберігається;
По-друге, не спростував, що зазначені Графіку руху автобуса є різні та вони потребують в більшій кількості автобусів;
По-трете, Замовником не обґрунтовано, що пропозиція Учасника не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Вважаємо, що Замовником не доведено та документально не підтверджено правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав, у тому числі, наявність підстав для відміни Процедури закупівлі у зв'язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що замовник самостійно приймає відповідні рішення, вчиняє або не вчиняє дії, необхідні для реалізації̈ своїх функцій̆, дотримуючись принципів закупівель та мети Закону. За таких умов, замовник самостійно несе відповідальність за прийняті рішення та дії.
У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення замовника про відміну тендеру має бути скасовано.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» пп. 52-64 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, -
×
-
Назва доказу:
18.24. Протокольне рішення УО про скасування тендеру (технічна помилка)
-
Повʼязаний документ:
18.24. Протокольне рішення УО про скасування тендеру (технічна помилка).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти Скаргу для розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі: Перевезення працівників ДП «Волиньвугілля» до місця роботи за графіком ДК 021:2015, 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-17-002598-a. 3. Повернути пропозицію ПП «БІРАНД» на оцінку.