-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл
Завершена
3 848 811.62
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 500.00 UAH
Період оскарження:
16.01.2025 14:52 - 24.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на незаконне рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК», подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Номер:
036632ffaf314e65b07429a3cb36fe6e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-16-011993-a.a1
Назва:
Скарга на незаконне рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК», подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2755-25-Т-ВТ-О_відхилення_.pdf 19.02.2025 14:42
- Авторизаційний лист.pdf 19.02.2025 14:42
- Додаток_А.docx 19.02.2025 14:42
- Скарга__UA-2025-01-16-011993-a.docx 19.02.2025 14:42
- СКАРГА.pdf 19.02.2025 14:42
- sign.p7s 19.02.2025 14:48
- Сертифікат на представництво.pdf 20.02.2025 12:11
- рішення від 21.02.2025 №2695.pdf 21.02.2025 16:56
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 03.03.2025 №455.pdf 03.03.2025 16:57
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 10.03.2025 №580.pdf 10.03.2025 18:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.03.2025 №3761.pdf 12.03.2025 13:54
- рішення від 11.03.2025 №3761.pdf 14.03.2025 16:49
- Пояснення по суті скарги.docx 25.02.2025 15:39
- Пояснення по суті скарги.pdf 25.02.2025 15:39
- Додаток_1.pdf 25.02.2025 15:40
- Додаток_2.pdf 25.02.2025 15:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.02.2025 15:27
Дата розгляду скарги:
03.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.02.2025 16:56
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.03.2025 16:49
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8aee4e60a5b247779e7156497e5210eb
Заголовок пункту скарги:
Протокольним рішенням уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р. було прийнято незаконне рішення про відхилення тендерної пропозиції – ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК». Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Філією «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-01-16-011993-a.
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення учасника закупівлі ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Фактичні обставини.
Протокольним рішенням уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р. було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції – ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК»
Відповідно до вимог встановлених Замовником Тендерної документації, а саме згідно Розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» в пункті 1 даного розділу встановлено : «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції міститься у додатку А до тендерної документації.»
У Протокольному рішенні уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р. (далі – Протокол №75 від 14.02.2025 р.) вказано:
«Згідно пункту 10 Додатку А до ТД, по позиції 8 учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження від Виробника або його офіційного представника щодо надання відповідних повноважень Учаснику для продажу (поставки) товару (лист про авторизацію або сертифікат дилера або дистриб’ютора). На виконання даної вимоги у складі пропозиції учасник надав Інформаційний лист вих. № 54-25 від 24 січня 2025 р. (файл «Авторизаційний лист») де вказана інформація про офіційне представництво ТОВ «ТВК Вектор-ВС» компанії IDE ELECTRIC S. L.»
Дану вимогу учасником ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» було виконано, зокрема в тексі Протоколу №75 від 14.02.2025 р. вище Замовник фактично підтверджує факт виконання нами зазначеної вимоги.
Фактично підставою відхилення ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» в Протоколі №75 від 14.02.2025 р. вказується наступне:
«Відповідно до абзацу 1 пункту 42 Особливостей, замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Так, за підтвердженням інформації, наданої учасником, замовник звернувся до компанії IDE ELECTRIC S. L.
У відповідь на таке звернення, було отримано інформацію наступного змісту: Компанія IDE ELECTRIC S.L., м. Сарагоса, Іспанія, підтверджує, що відповідно до оголошення від 28.01.2025 року, оголошення про який розміщено в систему «Prozorro» за № UA-2025-01-16-011993-а, замовник - філія «ВП «Рівненська АЕС», «Модуль комбінаційний з блокуванням вікна та індикацією напруги IDE PRYMA IP67», артикул 1712GM/RR-4SH2CEEBR, з присвоєним унікальним серійним номером готовому виробу, відповідно до вимог по проєкту для Рівненської АЕС, в кількості 20 шт., може постачати лише компанія Entrade Engineering.»
У зв’язку з чим, Замовник для відхилення нашої тендерної пропозиції згідно Протоколу №75 від 14.02.2025 р. вказує:
«У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Підтвердженням даного факту слугує лист від 12.02.2025 р. наданий IDE ELECTRIC S. L., що додається до цього протоколу.»
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» повністю не погоджується рішенням Замовника. Вважаємо його незаконним, необґрунтованим та таким, що грубо порушує принципи ст. 5 Закону з наступних підстав.
Так, ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» повністю виконав вимогу пункту 10 Додатку А до ТД, а саме нами було надано у складі тендерної пропозиції «Інформаційний лист вих. № 54-25 від 24 січня 2025 р. (файл «Авторизаційний лист»)».
Таким чином, ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» надав лист від офіційного представника на території України щодо надання відповідних повноважень Учаснику для продажу (поставки) товару, даний лист містить всю необхідну інформацію, що вимагалась Замовником.
В даному листі офіційний представник чітко зазначає, що «…компанія ТОВ «ТВК Вектор – ВС» являється офіційним представником компанії IDE ELECTRIC S.L. на території України».
А також офіційний представник вказує, що:
«Цим авторизаційним листом ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВК Вектор-ВС» надаємо повноваження на продаж (поставку) нашого товару «Модуль комбінаційний з блокуванням вікна та індикацією напруги IDE PRYMA IP67» Товариству з обмеженою відповідальністю «КВК ЕЛЕКТРИК» (39159095)».
Отже, ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» повністю підтвердив вимогу пункту 10 Додатку А до ТД, адже було надано авторизаційний лист від офіційного представника на території України щодо надання відповідних повноважень ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» для продажу (поставки) товару по позиції 8.
Замовник у Протоколі №75 від 14.02.2025 р. застосовує додаткові підстави відхилення, адже посилаючись на Лист від 12.02.2025 р. наданий IDE ELECTRIC S. L., вказує що останній підтверджує, що відповідно до оголошення від 28.01.2025 року, оголошення про який розміщено в систему «Prozorro» за № UA-2025-01-16-011993-а, замовник - філія «ВП «Рівненська АЕС», «Модуль комбінаційний з блокуванням вікна та індикацією напруги IDE PRYMA IP67», артикул 1712GM/RR-4SH2CEEBR, з присвоєним унікальним серійним номером готовому виробу, відповідно до вимог по проєкту для Рівненської АЕС, в кількості 20 шт., може постачати лише компанія Entrade Engineering.
У Вимогах пункту 10 Додатку А до ТД відсутнє формулювання про необхідність підтвердження можливості постачання товару по конкретно визначеній закупівлі, згідно ідентифікатора закупівлі та для конкретно визначеного Замовника, адже це у свою чергу порушує всі можливі принципи проведення закупівлі та встановлює монопольне становище за конкретною юридичною особою яку уповноважує виробник.
У Протоколі №75 від 14.02.2025 р. Замовник обґрунтовує свою позицію на додатково встановлених підставах для відхилення, які не містяться в пункті 10 Додатку А до ТД, або у будь-яких інших пунктах тендерної документації.
Якщо замовник у тендері відхиляє пропозицію учасника, застосовуючи додаткові підстави, які не були передбачені в тендерній документації (ТД), це є порушенням закупівельного законодавства виходячи із наступного:
- Порушення принципів публічних закупівель
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), закупівлі здійснюються на засадах:
• добросовісної конкуренції серед учасників;
• недискримінації учасників;
• об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій;
• відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Якщо замовник застосовує додаткові підстави для відхилення, які не передбачені тендерною документацією, це:
1. Суперечить принципу прозорості – учасники повинні мати можливість заздалегідь знати всі вимоги та підстави для відхилення, щоб відповідати їм.
2. Порушує принцип рівного ставлення – якщо однакові ситуації тлумачаться по-різному щодо різних учасників.
3. Дискримінує учасника – якщо додаткові вимоги не були чітко визначені у документації, а їх висувають після подачі пропозицій.
Відповідно, відхилення тендерної пропозиції з підстав, які не були передбачені у ТД, є неправомірним. Якщо замовник відхиляє пропозицію на підставі, яка не була передбачена тендерною документацією, це порушує зазначені принцип, оскільки встановлюються вимоги після подачі пропозицій, а також грубо порушується принцип недискримінації, адже така підстава застосована вибірково.
- Порушення ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до ст. 31 Закону, тендерна пропозиція може бути відхилена лише з підстав, які чітко визначені у цьому Законі та в тендерній документації.
Якщо замовник застосовує додаткові (не передбачені в ТД) підстави, це є прямим порушенням вищезазначеної статті, адже замовник може відхилити пропозицію лише у випадках, передбачених Законом або умовами ТД.
Замовник не має права застосовувати додаткові підстави відхилення, яких немає в ТД. Це порушує ст. 5, 31 Закону "Про публічні закупівлі", а також принципи прозорості, недискримінації та рівності учасників.
Застосоване у протоколі відхилення нашої тендерної пропозиції формулювання про підтвердження можливості постачання товару по конкретно визначеній закупівлі, згідно ідентифікатора закупівлі та для конкретно визначеного Замовника, грубо порушує всі можливі принципи проведення закупівлі та встановлює монопольне становище за конкретною юридичною особою яку уповноважує виробник пропонувати товар тільки в цій закупівлі і тільки для цього Замовника.
Такі дії Замовника свідчать про штучне обмеження кола потенційних учасників. Якщо тендерні умови обмежують можливість постачання товару лише для конкретної закупівлі, визначеної за ідентифікатором закупівлі, та для конкретного замовника, це:
- Порушує принцип конкуренції, адже зменшує кількість учасників, які можуть подати свої пропозиції.
- Дискримінує потенційних учасників, які можуть запропонувати товар, але не мають доступу до такої закупівлі.
- Спотворює відкритість та прозорість процедури, оскільки закупівля штучно налаштовується під одного чи кількох учасників.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити:
• чіткі, недискримінаційні вимоги до предмета закупівлі;
• вимоги до учасників, що не обмежують конкуренцію.
Якщо замовник встановлює, що товар може постачатися тільки в межах однієї закупівлі з конкретним ідентифікатором, це створює необґрунтовані бар’єри для інших учасників.
Існує аналогічна практика Органу оскарження. Так, Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав дискримінаційним встановлення таких умов у закупівлях.
Рішення АМКУ № 16646-р/пк-пз від 2023 року: "Встановлення обмеження щодо можливості постачання товару лише для конкретної закупівлі суперечить принципам добросовісної конкуренції та є дискримінаційним".
Рішення АМКУ № 22184-р/пк-пз від 2022 року: "Обмеження щодо участі у закупівлі лише окремих суб'єктів господарювання є штучним створенням неконкурентного середовища".
Ці рішення підтверджують, що такі підстави порушують Закон та підлягають скасуванню.
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» просить Орган оскарження відновити порушені Замовником права та скасувати незаконне рішення, згідно Протокольного рішення уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р. стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».
Скаржник вважає рішення Замовника викладене в Протокольному рішенні № 75 від 14 лютого 2025 р. неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-16-011993-a.
3) Зобов’язати Замовника – Філія «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» – скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р., стосовно відхилення тендерної пропозиції – ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення учасника закупівлі ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Фактичні обставини.
Протокольним рішенням уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р. було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції – ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК»
Відповідно до вимог встановлених Замовником Тендерної документації, а саме згідно Розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» в пункті 1 даного розділу встановлено : «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції міститься у додатку А до тендерної документації.»
У Протокольному рішенні уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р. (далі – Протокол №75 від 14.02.2025 р.) вказано:
«Згідно пункту 10 Додатку А до ТД, по позиції 8 учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження від Виробника або його офіційного представника щодо надання відповідних повноважень Учаснику для продажу (поставки) товару (лист про авторизацію або сертифікат дилера або дистриб’ютора). На виконання даної вимоги у складі пропозиції учасник надав Інформаційний лист вих. № 54-25 від 24 січня 2025 р. (файл «Авторизаційний лист») де вказана інформація про офіційне представництво ТОВ «ТВК Вектор-ВС» компанії IDE ELECTRIC S. L.»
Дану вимогу учасником ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» було виконано, зокрема в тексі Протоколу №75 від 14.02.2025 р. вище Замовник фактично підтверджує факт виконання нами зазначеної вимоги.
Фактично підставою відхилення ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» в Протоколі №75 від 14.02.2025 р. вказується наступне:
«Відповідно до абзацу 1 пункту 42 Особливостей, замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Так, за підтвердженням інформації, наданої учасником, замовник звернувся до компанії IDE ELECTRIC S. L.
У відповідь на таке звернення, було отримано інформацію наступного змісту: Компанія IDE ELECTRIC S.L., м. Сарагоса, Іспанія, підтверджує, що відповідно до оголошення від 28.01.2025 року, оголошення про який розміщено в систему «Prozorro» за № UA-2025-01-16-011993-а, замовник - філія «ВП «Рівненська АЕС», «Модуль комбінаційний з блокуванням вікна та індикацією напруги IDE PRYMA IP67», артикул 1712GM/RR-4SH2CEEBR, з присвоєним унікальним серійним номером готовому виробу, відповідно до вимог по проєкту для Рівненської АЕС, в кількості 20 шт., може постачати лише компанія Entrade Engineering.»
У зв’язку з чим, Замовник для відхилення нашої тендерної пропозиції згідно Протоколу №75 від 14.02.2025 р. вказує:
«У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Підтвердженням даного факту слугує лист від 12.02.2025 р. наданий IDE ELECTRIC S. L., що додається до цього протоколу.»
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» повністю не погоджується рішенням Замовника. Вважаємо його незаконним, необґрунтованим та таким, що грубо порушує принципи ст. 5 Закону з наступних підстав.
Так, ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» повністю виконав вимогу пункту 10 Додатку А до ТД, а саме нами було надано у складі тендерної пропозиції «Інформаційний лист вих. № 54-25 від 24 січня 2025 р. (файл «Авторизаційний лист»)».
Таким чином, ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» надав лист від офіційного представника на території України щодо надання відповідних повноважень Учаснику для продажу (поставки) товару, даний лист містить всю необхідну інформацію, що вимагалась Замовником.
В даному листі офіційний представник чітко зазначає, що «…компанія ТОВ «ТВК Вектор – ВС» являється офіційним представником компанії IDE ELECTRIC S.L. на території України».
А також офіційний представник вказує, що:
«Цим авторизаційним листом ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВК Вектор-ВС» надаємо повноваження на продаж (поставку) нашого товару «Модуль комбінаційний з блокуванням вікна та індикацією напруги IDE PRYMA IP67» Товариству з обмеженою відповідальністю «КВК ЕЛЕКТРИК» (39159095)».
Отже, ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» повністю підтвердив вимогу пункту 10 Додатку А до ТД, адже було надано авторизаційний лист від офіційного представника на території України щодо надання відповідних повноважень ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» для продажу (поставки) товару по позиції 8.
Замовник у Протоколі №75 від 14.02.2025 р. застосовує додаткові підстави відхилення, адже посилаючись на Лист від 12.02.2025 р. наданий IDE ELECTRIC S. L., вказує що останній підтверджує, що відповідно до оголошення від 28.01.2025 року, оголошення про який розміщено в систему «Prozorro» за № UA-2025-01-16-011993-а, замовник - філія «ВП «Рівненська АЕС», «Модуль комбінаційний з блокуванням вікна та індикацією напруги IDE PRYMA IP67», артикул 1712GM/RR-4SH2CEEBR, з присвоєним унікальним серійним номером готовому виробу, відповідно до вимог по проєкту для Рівненської АЕС, в кількості 20 шт., може постачати лише компанія Entrade Engineering.
У Вимогах пункту 10 Додатку А до ТД відсутнє формулювання про необхідність підтвердження можливості постачання товару по конкретно визначеній закупівлі, згідно ідентифікатора закупівлі та для конкретно визначеного Замовника, адже це у свою чергу порушує всі можливі принципи проведення закупівлі та встановлює монопольне становище за конкретною юридичною особою яку уповноважує виробник.
У Протоколі №75 від 14.02.2025 р. Замовник обґрунтовує свою позицію на додатково встановлених підставах для відхилення, які не містяться в пункті 10 Додатку А до ТД, або у будь-яких інших пунктах тендерної документації.
Якщо замовник у тендері відхиляє пропозицію учасника, застосовуючи додаткові підстави, які не були передбачені в тендерній документації (ТД), це є порушенням закупівельного законодавства виходячи із наступного:
- Порушення принципів публічних закупівель
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), закупівлі здійснюються на засадах:
• добросовісної конкуренції серед учасників;
• недискримінації учасників;
• об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій;
• відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Якщо замовник застосовує додаткові підстави для відхилення, які не передбачені тендерною документацією, це:
1. Суперечить принципу прозорості – учасники повинні мати можливість заздалегідь знати всі вимоги та підстави для відхилення, щоб відповідати їм.
2. Порушує принцип рівного ставлення – якщо однакові ситуації тлумачаться по-різному щодо різних учасників.
3. Дискримінує учасника – якщо додаткові вимоги не були чітко визначені у документації, а їх висувають після подачі пропозицій.
Відповідно, відхилення тендерної пропозиції з підстав, які не були передбачені у ТД, є неправомірним. Якщо замовник відхиляє пропозицію на підставі, яка не була передбачена тендерною документацією, це порушує зазначені принцип, оскільки встановлюються вимоги після подачі пропозицій, а також грубо порушується принцип недискримінації, адже така підстава застосована вибірково.
- Порушення ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до ст. 31 Закону, тендерна пропозиція може бути відхилена лише з підстав, які чітко визначені у цьому Законі та в тендерній документації.
Якщо замовник застосовує додаткові (не передбачені в ТД) підстави, це є прямим порушенням вищезазначеної статті, адже замовник може відхилити пропозицію лише у випадках, передбачених Законом або умовами ТД.
Замовник не має права застосовувати додаткові підстави відхилення, яких немає в ТД. Це порушує ст. 5, 31 Закону "Про публічні закупівлі", а також принципи прозорості, недискримінації та рівності учасників.
Застосоване у протоколі відхилення нашої тендерної пропозиції формулювання про підтвердження можливості постачання товару по конкретно визначеній закупівлі, згідно ідентифікатора закупівлі та для конкретно визначеного Замовника, грубо порушує всі можливі принципи проведення закупівлі та встановлює монопольне становище за конкретною юридичною особою яку уповноважує виробник пропонувати товар тільки в цій закупівлі і тільки для цього Замовника.
Такі дії Замовника свідчать про штучне обмеження кола потенційних учасників. Якщо тендерні умови обмежують можливість постачання товару лише для конкретної закупівлі, визначеної за ідентифікатором закупівлі, та для конкретного замовника, це:
- Порушує принцип конкуренції, адже зменшує кількість учасників, які можуть подати свої пропозиції.
- Дискримінує потенційних учасників, які можуть запропонувати товар, але не мають доступу до такої закупівлі.
- Спотворює відкритість та прозорість процедури, оскільки закупівля штучно налаштовується під одного чи кількох учасників.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити:
• чіткі, недискримінаційні вимоги до предмета закупівлі;
• вимоги до учасників, що не обмежують конкуренцію.
Якщо замовник встановлює, що товар може постачатися тільки в межах однієї закупівлі з конкретним ідентифікатором, це створює необґрунтовані бар’єри для інших учасників.
Існує аналогічна практика Органу оскарження. Так, Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав дискримінаційним встановлення таких умов у закупівлях.
Рішення АМКУ № 16646-р/пк-пз від 2023 року: "Встановлення обмеження щодо можливості постачання товару лише для конкретної закупівлі суперечить принципам добросовісної конкуренції та є дискримінаційним".
Рішення АМКУ № 22184-р/пк-пз від 2022 року: "Обмеження щодо участі у закупівлі лише окремих суб'єктів господарювання є штучним створенням неконкурентного середовища".
Ці рішення підтверджують, що такі підстави порушують Закон та підлягають скасуванню.
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» просить Орган оскарження відновити порушені Замовником права та скасувати незаконне рішення, згідно Протокольного рішення уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р. стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».
Скаржник вважає рішення Замовника викладене в Протокольному рішенні № 75 від 14 лютого 2025 р. неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-16-011993-a.
3) Зобов’язати Замовника – Філія «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» – скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р., стосовно відхилення тендерної пропозиції – ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».
×
-
Назва доказу:
Вимоги Додатку А до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток_А.docx
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
2755-25-Т-ВТ-О_відхилення_.pdf
-
-
Назва доказу:
Авторизаційний лист від офіційного представника
-
Повʼязаний документ:
Авторизаційний лист.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-16-011993-a. 3) Зобов’язати Замовника – Філія «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» – скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи № 75 від 14 лютого 2025 р., стосовно відхилення тендерної пропозиції – ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК».