• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуга з ремонту і технічного обслуговування службового транспортного засобу Замовника

Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно, адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Виключення: 1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу. Переклад повинен бути здійснений бюро перекладів або центром перекладів та завірений підписом уповноваженої особи і печаткою такого центру або бюро або переклад (або справжність підпису перекладача) – засвідчений нотаріально. Якщо учасник торгів є нерезидентом України, він може подавати свою тендерну пропозицію іншою мовою з обов’язковим перекладом українською мовою

Торги відмінено

989 364.27 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 946.82 UAH
Період оскарження: 14.01.2025 10:26 - 20.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: a37e47629ff64f75825eecd36cfff5aa
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-14-002607-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.01.2025 16:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.02.2025 14:00
Дата виконання рішення Замовником: 13.02.2025 16:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.02.2025 № 884-р/пк-пз 11.02.2025 оприлюднено повний текст рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі –Комісія) від 07.02.2025 № 884-р/пк-пз. Даним рішенням Комісія зобов’язала Маріупольський міжрайонний відділ Управління поліції охорони в Донецькій області (код ЄДРПОУ 40109084) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман-Сервіс" (код ЄДРПОУ 35443270) за процедурою закупівлі — "Послуга з ремонту і технічного обслуговування службового транспортного засобу Замовника", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-14-002607-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. З огляду на зазначене Маріупольський міжрайонний відділ Управління поліції охорони в Донецькій області повідомляє Комісію про виконане рішення. Додаток: - протокол №59-О від 12.02.2025 – 2 арк.
Автор: ТОВ "Талісман-Сервіс", Ростислава Велегура +380992192160 talisman.service@talisman.net.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 21c8c32c5d9648a791393fdb862afebe
Заголовок пункту скарги: Неправомірна дискваліфікація
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Маріупольського міжрайонного відділу управління поліції охорони в Донецькій області № 22-О від 27.01.2025 р. вирішено відхилити пропозицію ТОВ "ТАЛІСМАН-СЕРВІС" на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а саме:

1. П.1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в новій редакції, затвердженої рішенням Уповноваженої особи Маріупольського МВПО (протокол від 16.01.2025 №19-О) передбачено:
«…Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (зі змінами).
Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Винятки:
1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП.
Зверніть увагу:
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки (у разі її використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами /установами/ організаціями.
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає установленим до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та його пропозицію буде відхилена на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».

Інформацію про підпис перевірено ресурсом https: www.https://czo.gov.ua/ та створено протокол перевірки, який додається (додаток 1).

Так, було виявлено:

Тип носія особистого ключа : Незахищений
Алгоритм підпису: ДСТУ-4145
Тип підпису : Удосконалений

Сертифікат : Кваліфікований".

Згідно з пунктом 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Керуючись абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТОВ "Талісман-Сервіс".


ТОВ "ТАЛІСМАН-СЕРВІС" вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), з огляду на наступне.

22.01.2025 року учасником процедури закупівлі UA-2025-01-14-002607-a ТОВ "ТАЛІСМАН-СЕРВІС" були завантажені документи відповідно до вимог Тендерної документації Замовника та накладено електронний цифровий підпис директора Товариства Гриценко Ярослави Володимирівни.


Відповідно до п. 43 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції (далі – ТП) учасника процедури закупівлі виявляє невідповідності в інформації та/або документах, які учасник подав у ТП та/або подання яких передбачала ТД (далі — невідповідності), він розміщує повідомлення з вимогою усунути такі невідповідності в ЕСЗ. Строк для такого повідомлення — не менше ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду ТП.
Невідповідність — це, зокрема, відсутність у складі ТП інформації та/або документів, подання яких передбачає ТД. Крім випадків відсутності забезпечення ТП, якщо його вимагав замовник, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонує учасник процедури в його ТП.
Невідповідність в інформації та/або документах, які надає учасник процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, — помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його ТП, найменування товару, марки, моделі тощо.

Отже, після того як замовник виявив невідповідність щодо електронного підпису, він зобов’язаний надати учаснику можливість впродовж 24 годин виправити її. Адже електронний підпис не належить ані до забезпечення ТП, ані до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.

Позиція, щодо надання учаснику можливість впродовж 24 годин виправити накладений ним електронний цифровий підпис (КЕП замість УЕП), наявна в Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у наданих консультаціях з питань публічних закупівель (посилання на позицію Мінекономіки):
«Своєю чергою, при застосуванні механізму 24 годин на усунення невідповідностей згідно з нормою частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у його тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель так, щоб такі виправлення відповідали вимогам, встановленим в тендерній документації, у тому числі в частині, що стосується накладення КЕП.».

Аналогічна позиція наявна у рішеннях АМКУ:
- від 17.11.2022 № 6781-р/пк-пз в закупівлі UA-2022-10-21-010656-a у відкритих торгах з особливостями (посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-21-010656-a);
- від 08.02.2023 № 1426-р/пк-пз в закупівлі UA-2023-01-05-002962-a у відкритих торгах з особливостями (посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-05-002962-a);
- від 24.10.2023 № 17043-р/пк-пз в закупівлі UA-2023-09-29-008012-a у відкритих торгах з особливостями ( посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-29-008012-a);
- від 07.11.2023 № 17821-р/пк-пз в закупівлі UA-2023-10-03-012445-a у відкритих торгах з особливостями (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-03-012445-a).

У вказаних закупівлях замовником було зазначено, що Пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Один з учасників процедури наклав на пропозицію уніфікований електронний підпис (УЕП). АМКУ прийняв це до уваги, та своїм рішенням дозволив надати можливість учаснику на виправлення даної помилки впродовж 24 годин. АМКУ зауважив на те, що відсутність КЕП є невідповідністю в документах Пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей та Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.

Також, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 22-О від 27.01.2025 р. інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника не виявлено.

Таким чином, у разі надання Учаснику-Скаржнику впродовж 24 годин виправити накладений ним електронний цифровий підпис з УЕП на КЕП, це може надати можливість ТОВ "ТАЛІСМАН-СЕРВІС" виправити таку невідповідність та стати переможцем процедури закупівлі з найбільш економічно вигідною ціною.

Прийняте Замовником рішення (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Маріупольського міжрайонного відділу управління поліції охорони в Донецькій області № 22-О від 27.01.2025 р.) порушує права Скаржника та принцип здійснення публічних закупівель, а саме: на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Враховуючи викладене, прийняті рішення порушують права ТОВ "ТАЛІСМАН-СЕРВІС" на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель. ТОВ "ТАЛІСМАН-СЕРВІС» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника