-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
1 933 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 665.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 665.00 UAH
Період оскарження:
12.01.2025 14:50 - 19.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації Замовника
Номер:
a6bf17bed3f2454799e9148d5dd783b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-12-000342-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Постанова НКРЕКП ліцензія.pdf 16.01.2025 16:44
- Додаток 2 (5).doc 16.01.2025 16:44
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупів… - Постанова № 1178 від 12.10.2022.pdf 16.01.2025 16:44
- Скарга.docx 16.01.2025 16:44
- «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 16.01.2025 16:44
- «ДСТУ_3466_96_Якість_електричної_енергії_Терміни_та_визначення».pdf 16.01.2025 16:44
- Статут.pdf 16.01.2025 16:44
- Статут та повноваження директора.PDF 16.01.2025 16:44
- sign.p7s 16.01.2025 17:47
- Рішення від 20.01.2025 № 781.pdf 20.01.2025 12:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.01.2025 № 1193.pdf 27.01.2025 18:22
- Рішення від 27.01.2025 № 1193.pdf 29.01.2025 12:34
- Відповідь на скаргу.docx 22.01.2025 19:24
- 37.doc 22.01.2025 19:24
- Тендерна документація.docx 22.01.2025 19:24
- Додаток 2.doc 22.01.2025 19:24
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 37.docx 22.01.2025 19:24
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 37.docx.p7s 22.01.2025 19:31
- 37.doc.p7s 22.01.2025 19:31
- Відповідь на скаргу.docx.p7s 22.01.2025 19:31
- Тендерна документація.docx.p7s 22.01.2025 19:31
- Додаток 2.doc.p7s 22.01.2025 19:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.01.2025 17:57
Дата розгляду скарги:
27.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.01.2025 12:46
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
29.01.2025 12:35
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
29.01.2025 12:35
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4443d456918048dabca33bbc3b389ec0
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні умови, що унеможливлюють участь в оголошеній процедурі закупівлі.
Ми не погоджуємось з певними вимогами, які встановлені в тендерній документації Замовника, вважаємо їх дискримінаційними і незаконними, а як наслідок такими, що мають бути вилучені з тексту тендерної документації з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
6. Відповідно до п. 20 Додатку № 2 тендерної документації: «20. Документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці (за показниками важкості та напруженості праці) у кількості не менше, ніж на три робочі місця (професії) Учасника з позитивним висновком, виданим не раніше грудня 2024 року. Дослідження мають бути проведені лабораторією, атестованою на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами (лист або інформація) від відповідної Державної служби України про визнання лабораторії атестованою. Документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщеннях Учасника згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень», а саме: протокол проведення дослідження мікроклімату у кількості не меншою, аніж на три робочих місць (професію) Учасника з висновком про те, що умови праці за показниками мікроклімату допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі не раніше грудня 2024 року». Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.». Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині і мають бути вилучені з її тексту.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
5. Відповідно до п. 18 і 19 Додатку № 2 встановлено вимогу: «18. Інформаційний документ, що виданий на ім’я такого Учасника з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника, виданий не раніше грудня 2024 року 19. Документ, що виданий органом ДСНС України про відсутність пожеж та надзвичайних ситуацій в учасника протягом 2023-2024 року, виданий не раніше грудня 2024 року». Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 . А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою. Також знову наголошуємо, що Скаржник має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог. Тому Замовник повинен вилучити такі вимоги, встановлені в п. 18-19 Додатку № 2 тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
4. Відповідно до п. 14 Додатку № 2 встановлено наступну вимогу: «14. Довідка від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника, виданою не раніше жовтня 2024 року. Також надається Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку та про систему оподаткування». Пунктом 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, яка є предметом цієї закупівлі, учасники повинні керуватись чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 . А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою. Також знову наголошуємо, що Скаржник має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог. Тому Замовник повинен вилучити такі вимоги, встановлені в п. 14 Додатку № 2 тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
3. Відповідно до п. 12 Додатку № 2 встановлено вимогу: «12. Учасник торгів повинен керуватися принципами енергетичного менеджменту на підтвердження чого надає у складі тендерної пропозиції скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Копія звіту про аудит, що підтверджує проведення аудиту, складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Організації, що видали вищезазначені документи повинні входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) у сфері акредитації ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з усіма додатками. Учасник торгів повинен керуватися принципами щодо протидії корупції на підтвердження чого надає у складі тендерної пропозиції Скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему управління щодо протидії корупції згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій. Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований на момент видачі сертифікату. Акредитація у сфері ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)» , на підтвердження відповідності даній вимозі надати скановану копію Атестату про акредитацію, виданого НААУ органу, що видав сертифікат, з усіма додатками. Скановану копію оригіналу звіту, що підтверджує проведення аудиту чи перевірки відповідності системи управління щодо протидії корупції вимогам стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)», складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), якщо дата реєстрації сертифікату на систему управління щодо протидії корупції згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)» не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту, або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в акредитованим НААУ органі стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованим НААУ органі по сертифікації (органі з оцінки відповідності) не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)» пізніше, ніж один рік від дати складання звіту).». Пункт 29 Особливостей передбачає, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газускрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96. А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою. Тому вимоги, встановлені п.12 Додатку № 2, мають бути вилучені з тексту тендерної документації. Крім того, зазначені в п. 12 Додатку № 2 тендерної документації сертифікати ІСО не мають абсолютно ніякого значення для якісної поставки електричної енергії споживачам, а також при отриманні відповідної ліцензії також не передбачалось надання зазначених вище документів. До того ж надання у складі тендерної пропозиції таких сертифікатів означатиме необхідність здійснення Скаржником та іншими потенційними учасниками додаткових витрат для участі в закупівлі, хоча відповідно до чинного законодавства взагалі відсутня будь-яка вимога про обов’язок його отримання. Скаржник, маючи всі необхідні для постачання електричної енергії документи, перш за все чинну ліцензію, не зможе взяти участь в закупівлі через наявність дискримінаційної та необґрунтованої вимоги в тендерній документації. А тому просимо визнати вимогу п. 12 Додатку № 2 тендерної документації незаконною і дискримінаційною та вилучити з її тексту.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Відповідно до п. 8 Додатку № 2 тендерної документації: «Довідку з банку про відкриття валютного рахунку Учасником з метою можливості забезпечення закупівлі електричної енергії Постачальником для Замовників в режимі імпорту із енергетичної системи країн ЄС (довідка подається з банку в якому відкрито рахунок зі спеціальним режимом використання)». Пунктом 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, яка є предметом цієї закупівлі, учасники повинні керуватись чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 . А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою. Ми маємо чинну та безстрокову ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, а наявність чи відсутність валютного рахунку в банку, в якому відкрито рахунок зі спеціальним режимом використання жодним чином не впливає на постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в процедурі закупівлі. А наявність такої вимоги дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі тільки тим потенційним учасникам, які мають відкритий валютний рахунок в банку. Тому оскаржувану нами вимогу потрібно вилучити з тексту тендерної документації у зв’язку з її незаконністю і дискримінацією.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Відповідно до п. 7 Додатку № 2 тендерної документації встановлено наступну вимогу: «7. Договір на постачання електричної енергії (поставку-прийом) з суб’єктом господарювання, що зареєстрований в енергетичній системі країн в рамках ЄФЕТ, які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які межують з Україною (окрім Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран) (строк дії зазначеного договору повинен бути не меншим терміну постачання електричної енергії по договору укладеному за результатами тендеру), а також підтвердження від контрагента (контрагентів) за вищезазначеним Договором (договорами), що електрична енергія не виробляється на територіях підтвердження від контрагента (контрагентів) за вищезазначеним договором (договорами), що електрична енергія не виробляється на територіях Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран та на тимчасово окупованих територіях, видане не раніше грудня 2024 року». Пунктом 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, яка є предметом цієї закупівлі, учасники повинні керуватись чинним ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 . Однак цими стандартами не передбачено, що ми повинні мати для провадження своєї діяльності з постачання електричної енергії споживачам, в тому числі Замовнику цієї процедури закупівлі, оскаржуваний нами документ відповідно до п. 7 додатку № 2 тендерної документації. Також жодні нормативно-правові акти чи ліцензійні умови не передбачають необхідності у постачальника електричної енергії мати зазначений вище документ. Відповідно до підпунктом 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Як випливає, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності. Як наслідок, передбачена п. 7 Додатку № 3 тендерної документації вимога є незаконною та дискримінаційною і має бути видалена з тендерної документації.