-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гранули паливні (пелети) І групи якості з деревини хвойних та листяних порід
Детальна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведено в Додатку 1 до тендерної документації. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою. Більш детальна інформація щодо мови, якою повинні готуватися тендерні пропозиції зазначено у пункті 7 "Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції" розділу І "Загальні положення" тендерної документації, що додається до даного оголошення. Математична формула для розрахунку приведеної ціни — не застосовується. Всі інші необхідні умови оголошення про проведення відкритих торгів та інформація зазначені в тендерній документації та додатках до них, що додаються та є їх невід'ємними частинами.
мін. крок: 1% або 52 900.00 UAH
Скарга, що стосується тендерної документації
- Скарга Відділ освіти Татарбунарської МР 14.01.25.pdf 14.01.2025 10:31
- Паспорт якості.pdf 14.01.2025 10:32
- ДСТУ 8358-2015.pdf 14.01.2025 10:36
- sign.p7s 14.01.2025 10:45
- рішення від 16.01.2025 № 679.pdf 16.01.2025 15:12
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2025 № 1034.pdf 24.01.2025 07:48
- рішення від 23.01.2025 № 1034.pdf 24.01.2025 15:40
- Тендерна документація.pdf 17.01.2025 09:35
- Додаток-1_до_ТД (Технічна специфікація).docx 17.01.2025 09:35
- Додаток-4_до_ТД (Перелік документів та інформ. для переможця).docx 17.01.2025 09:35
- Додаток-2_до_ТД (Перелік документів та інформ. для учасника).docx 17.01.2025 09:35
- Додаток-3_до_ТД (Проект договору).docx 17.01.2025 09:35
- Додаток-2_до_ТД (Перелік документів та інформ. для учасника).doc 20.01.2025 10:48
- Додаток-4_до_ТД (Перелік документів та інформ. для переможця).doc 20.01.2025 10:48
- Технічні умови ДСТУ 8358-2015.pdf 20.01.2025 10:48
- Додаток-3_до_ТД (Проект договору).doc 20.01.2025 10:48
- Пояснення для АМКУ 17-01-2025.doc 20.01.2025 10:48
- Пояснення.pdf 20.01.2025 10:48
- Додаток-1_до_ТД (Технічна специфікація).doc 20.01.2025 10:48
- Тендерна документація (зі змінами_ нова редакція).pdf 04.02.2025 12:56
- Протокол_зміни_до_ТД_на виконання рішення АМКУ.pdf 04.02.2025 12:56
- Протокол про внесення змін до ТД.pdf 04.02.2025 12:59
Пункт скарги
Об'єм фасування - 15 кг
Вміст загальної сірки, % - не більше 0,08
Вміст домішок, % - не більше 2,0
Також згідно вимог пункту 5 Додатку № 1 до Документації, умови поставки товару: товар повинен бути поставлений до навчальних закладів замовника протягом робочого дня з моменту отримання учасником-переможцем заявки. Підвіз товару здійснюватиметься за заявкою замовника невеликими партіями до 900 кг (пелети мають бути розфасовані по 15 кг, в поліетиленовій упаковці, з вентиляційними отворами).
Слід зазначити, що предметом закупівлі в цих торгах є гранули паливні (пелети) І групи якості з деревини хвойних та листяних порід, які використовуються Замовником для опалення, тому предмет закупівлі відноситься до твердого палива. Таким чином Замовник зобов'язаний дотримуватись вимог пункту 29 Особливостей, згідно якого у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 8358:2015).
Згідно пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015, брикети і гранули мають відповідати вимогам, зазначеним у Таблиці 1.
Відповідно до Таблиці 1, а саме пунктом 7 передбачено, що вміст сірки* - не більше ніж 0,08% (примітка * - Сірку і азот нормують тільки для брикетів, які виготовлено з подрібненої деревини, що оброблена хімічними добавками).
Згідно з пунктом 17 Таблиці 1 ДСТУ 8358:2015, вміст домішок** - не більше ніж 2% (примітка ** - Домішки - частинки (грунту, що потрапляють у брикети разом із корою).
Відповідно до вимог пункту 8.4 ДСТУ 8358:2015, маса нетто спожиткового паковання має бути від 3 кг до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси ± 1,5%.
Отже, з наведеного вбачається, що такі показники якості як "Вміст сірки" та "Вміст домішок" нормуються згідно ДСТУ 8358:2015 тільки для брикетів з деревини (різних порід), а не для гранул паливних (пелети), які є предметом закупівлі у цих торгах.
Також, з норм національного стандарту для даного виду товару вбачається, що об'єм фасування становить від 3 кг до 36 кг із застосуванням відхилів від номінальної маси ± 1,5%.
Скаржнику не зрозуміло яким нормативними документом керувався Замовник при встановленні вимог до предмету закупівлі, під якого виробника прописував такі вимоги? Чому Замовник нормує сірку та домішки для пелет, якщо це не передбачено ДСТУ 8358:2015? Чому фасування товару саме по 15 кг, а не, наприклад, по 30кг? Такі вимоги Документації не узгоджуються з ДСТУ 8358:2015.
Зазначені вище вимоги у наведеній редакції є дискримінаційними, у тому числі, для Скаржника, так як Скаржник може пропонувати товар - гранули паливні (пелети) І групи якості з деревини хвойних та листяних порід, що виготовлені згідно ДСТУ 8358:2015 та розфасовані у мішки вагою по 35кг, однак цей стандарт не передбачає для такого виду товару нормування показників якості "Вміст сірки" та "Вміст домішок", і Скаржник не може знати чи відповідають такі показники вимогам Замовника. Я не розумію, чому я повинна доводити відповідність окремим показникам якості, якщо національний стандарт не нормує такі показники.
Також, право Скаржника на участь у цій закупівлі обмежено вимогою щодо об'єму фасування. Скаржник може пропонувати товар, що є предметом закупівлі, але такий товар фасований у мішки вагою по 35 кг, а не по 15 кг, як безпідставно бажає Замовник. Слід зазначити, що пакування товару по 35 кг повністю узгоджуються з нормами державного стандарту, однак не передбачено тендерною документацією, що, відповідно, призведе до відхилення пропозиції Скаржника.
Участь цій у закупівлі зможуть прийняти тільки ті учасники, що мають товар який відповідає вимогам Замовника, у тому числі, за сіркою, домішками та вимогами до пакування, які встановлені у Додатку № 1 до Документації, що підтверджує дискримінаційність вимог Документації та порушення прав Скаржника.
Хочу окремо зауважити, що встановлення вимог до предмету закупівлі у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015 жодним чином не погіршить предмет закупівлі та його ефективність при використанні для потреб Замовника, натомість розширить конкуренцію у даних торгах, що забезпечить дотримання у даних торгах принципів проведення торгів та дотримання вимог статті 22 Закону.
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт якості
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості.pdf
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та виключити з неї такі показники якості як "Вміст сірки" та "Вміст домішок", а також привести вимоги до пакування товару у відповідність до положень ДСТУ 8358:2015.
Тим часом, згідно вимог проєкту договору (розділ 5 Додатку 3 до Документації), обсяг та термін поставки кожної конкретної партії товару визначається у Заявках. Постачальник зобов'язаний надати товар після надходження заявки від Замовника в термін, що вказаний в окремому замовленні на кожну конкретну партію товару.
Тож не є зрозумілим який ж все таки термін поставки? А якщо Замовник у Заявці визначить термін поставки 1 година? 5 годин? Вимоги у такій редакції надають право Замовнику зловживати своїми правами та маніпулювати з метою стягнення штрафних санкцій з Постачальника чи з метою розірвання договору, що є недопустимим. Термін поставки повинен бути розумним і реальним, тобто таким, що є об'єктивно можливий для виконання.
Вимога щодо здійснення поставки протягом робочого дня з моменту отримання учасником-переможцем заявки є необґрунтованою та дискримінацію з огляду на наступне:
Зауважу, що кількість місць поставок Замовником визначено в кількості 14 одиниць, фактично максимальний розмір однієї партії становить 900 кг, при загальному обсязі закупівлі в 575 т.
Термін на поставку протягом робочого дня з моменту отримання заявки Учасником-переможцем є неможливим для виконання Скаржником з об'єктивних підстав.
Зауважу, що я можу відвантажувати товар з м. Павлограда Дніпропетровської області і мінімальна відстань та приблизний час в дорозі від м. Павлоград до населених пунктів місця поставки у даній закупівлі (навіть без урахування адрес) складає:
1) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Баштанівка - приблизно 684,6 км (орієнтовно 9,20 годин)
2) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Білолісся - приблизно 661,6 км (орієнтовно 9,01 годин)
3) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Борисівка - приблизно 676 км (орієнтовно 9,14 годин)
4) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Глибоке - приблизно 683,5 км (орієнтовно 9,24 годин)
5) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Дельжилер - приблизно 681,8 км (орієнтовно 9,17 годин)
6) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Нерушай - приблизно 701,7 км (орієнтовно 9,38 годин)
7) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Спаське - приблизно 686,8 км (орієнтовно 9,18 годин)
8) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Струмок - приблизно 691,3 км (орієнтовно 9,21 годин)
9) Дніпропетровська область, м. Павлоград - Одеська область, Білгород-Дністровський район, місто Татарбунари - приблизно 671,0 км (орієнтовно 9,06 годин).
Це тільки орієнтовний час з розрахунку сервісу "GOOGLE MAPS" на дорогу до населеного пункту, де розташоване місце поставки товару, за умови відсутності несприятливих погодних умов, аварій, тощо. Також, варто зазначити, що перевезення товару здійснюється вантажними машинами, що збільшує час у дорозі у зв'язку з дотриманням вимог режиму роботи і праці по тахографу (Режим роботи по тахографу не може перевищувати 9 годин їзди за 1 добу. Обов'язкова перерва через кожні 4,5 години водіння у водія повинні бути перерви не менше 45 хвилин. Правила режиму роботи дозволяють взяти 45 хвилин відразу або розділити на 15-хвилинні перерви в перебігу водіння з подальшим 30-хвилинною перервою). Об'єктивно Скаржник фізично не зможе за таких умов виконати поставку протягом визначено Замовником строку, з урахуванням вимог законодавства щодо робочого часу (у тому числі, з урахуванням робочого часу Замовника).
Також, прошу звернути увагу, що наразі в країні триває війна, постійні обстріли по всій території України, у тому числі і в Одеській області, що також додає складності у виконанні поставки протягом одного робочого дня, бо усі роботи і послуги виконують живі люди, що під час тривоги повинні убезпечити своє життя.
Я приймаю участь у закупівлях по всій території України, також здійснюю успішно поставки за договорами, але умови у цій закупівлі обмежують моє право на участь, так як Замовник встановив вимогу щодо надто короткого терміну поставки, яку може виконати лише "місцевий" учасник. Я не розумію чим обумовлено такий строк? Чому лише один робочий день, а не хоча б 3-4 робочі дні?
З урахуванням вимог щодо терміну поставки участь у цій закупівлі може прийняти тільки учасник, що має товар хоча б в Одеській області, однак це дискримінація учасників по територіальному принципу, що в свою чергу є порушенням принципів проведення закупівлі (стаття 5 Закону) та порушення порядку проведення торгів (стаття 22 Закону).
На мою думку, зміна строку поставки хоча б до 3-х робочих днів максимально розширить конкуренцію у цих торгах, що посприяє дотриманню принципів проведення торгів у цій закупівлі, у тому числі, економії та ефективності, замість звуження конкуренції.
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію в цій частині і, по-перше, узгодити між собою строки поставки товару у Проєкті договору і в пункті 5 Додатку № 1 до Документації, і, по-друге, змінити строк поставки товару мінімум до 3-х робочих днів.
Як вже зазначалося вище, предметом даних торгів є тверде паливо, таким чином Замовник зобов'язаний дотримуватись вимог пункту 29 Особливостей, згідно якого у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" і цей стандарт не передбачає в якості документу, що засвідчує якість товару, надання протоколу випробувань та вимог до лабораторії, рівня її акредитації.
Відповідно до пункту 13.1 ДСТУ 8358:2015, брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість.
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи;
- вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
- гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
З наведеного вбачається, що вищевказані вимоги Документації є незаконними і не узгоджується з вимогами діючого державного стандарту для такого виду товару.
Мені не зрозуміло, з яких підстав Замовник допускає до участі в цих торгах лише тих учасників, що можуть надати такі окремі документи, які не передбачені національним стандартом для даного виду товару.
Наголошу, що через ці дискримінаційні вимоги моє право на участь у цих торгах обмежено – адже я можу надати документ про якість установленої форми (паспорт якості), згідно ДСТУ 8358:2015, що виданий виробником товару, однак надання такого документу призведе до відхилення моєї пропозиції.
В цілому не зрозуміло, з яких підстав Замовник вирішив, що для даного виду товару він може вимагати від учасників протокол випробувань? Так само не зрозуміло з яких підстав Замовник вимагає, що лабораторні дослідження зразків гранул паливних (пелетів) І групи якості з деревини хвойних та листяних порід, мають бути здійснені саме акредитованою, згідно чинного законодавства України, установою та/або підприємством на провадження таких досліджень, і вимагати атестат про акредитацію, що підтверджує компетентність та відповідність акредитації такої установи та/або підприємства вимогам ДСТУ в сфері випробування виробів з деревини, твердого палива? Також, чому Замовник вимагає, у разі якщо заявником по протоколу випробувань є не учасник процедури закупівлі, а його постачальник чи підприємство-виробник запропонованого товару, документальне підтвердження наявності між ними відповідних договірних відносин? Адже таких вимог не має у ДСТУ 8358:2015.
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт якості
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості.pdf
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію в цій частині та виключити з неї дискримінаційну вимогу щодо надання протоколу випробувань, що виданий на ім'я учасника процедури закупівлі або його постачальника чи підприємства-виробника запропонованого товару. За даним протоколом випробувань лабораторні дослідження прийнятих зразків гранул паливних (пелетів) І групи якості з деревини хвойних та листяних порід, мають бути здійснені акредитованою, згідно чинного законодавства України, установою та/або підприємством на провадження таких досліджень, про що надається копія дійсного документу - атестат про акредитацію, що підтверджує компетентність та відповідність акредитації такої установи та/або підприємства вимогам ДСТУ в сфері випробування виробів з деревини, твердого палива. У разі якщо заявником по протоколу випробувань є не учасник процедури закупівлі, а його постачальник чи підприємство-виробник запропонованого товару, то в такому разі учасник зобов'язаний надати документальне підтвердження наявності між ними відповідних договірних відносин.
Скаржнику не зрозуміло чому для реалізації свого права на участь у цих торгах я маю виконати забаганку Замовника - надати авторизаційний лист окремого змісту від виробника або офіційного дистриб'ютора про право постачання товару.
В Україні вільна підприємницька діяльність, що свідчить про те, що підприємець має право без усяких обмежень здійснювати самостійно будь-яку діяльність, що не суперечить чинному законодавству. Я здійснюю перепродаж товару, що є предметом закупівлі і виготовлений згідно національного стандарту ДСТУ 8358:2015 (що застосовується усіма виробниками такого товару в України) і для здійснення таких дій мені не потрібен авторизаційний лист ані від виробника товару, ані від офіційного дистриб'ютора, ані від іншої особи.
Також, хочу зауважити, що ДСТУ 8358:2015 не передбачає під час реалізації брикетів та гранул паливних з деревинної сировини надання жодних авторизаційних листів, а передбачає надання лише документа про якість встановленої форми.
Я не маю відповідного авторизаційного листа ані від виробника товару, ані від офіційного дистриб'ютора. Я не можу їх зобов'язати надати мені такий лист, оскільки надання авторизаційного листа не передбачено жодним нормативно-правовим документом, а тому моє право на участь в цих торгах обмежено цією вимогою Замовника.
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію в цій частині та виключити з неї вимогу щодо надання документу (авторизаційний лист) від виробника товару або офіційного дистриб'ютора про право учасника на постачання вказаного товару, із зазначенням номеру оголошення та назви предмету закупівлі, найменування учасника, код його ЄДРПОУ.
На мою думку, ця вимога у такій редакції дискримінаційною та незаконною.
Згідно статті 24 Закону України "Про державний кордон України", дозвіл на в'їзд, перебування, проживання, провадження робіт чи пропуск у прикордонну смугу надається на безоплатній основі протягом 10 робочих днів з дня надходження звернення, в якому зазначаються:
1) прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), дата народження, громадянство (підданство) особи, яка перебуватиме у межах прикордонної смуги, реквізити документа, що посвідчує її особу, місце проживання (місце перебування), засоби зв'язку;
2) вид дозволу (на в'їзд, перебування, проживання, провадження робіт чи пропуск) та строк дії дозволу (для дозволів на в'їзд і провадження робіт);
3) мета та правові підстави для отримання дозволу.
Наразі не є зрозумілим, з яких підстав для участі у закупівлі (тобто на моменті коли договір з Замовником ще не укладено і мета і правові підстави для отримання дозволу відсутні) необхідно надати дозвіл від Державною прикордонною службою України на ім'я учасника процедури. Чому саме на ім'я учасника процедури? Чому виключно на осіб працівників учасника, а не перевізника?
При подачі пропозиції учасник не може отримати такий дозвіл без наявності підтвердженої мети та правових підстав для його отримання. Підстави отримання дозволу від Державної прикордонної служби України – "на вимогу тендерної документації" не передбачено. Отримати дозвіл можливо вже при укладеному договору за результатом даних торгів – на тому етапі буде вже мета та правові підстави для отримання дозволу – для перевезення товару до місць поставки, що визначені договором.
Мною для уточнення інформації було здійснено дзвінок на "гарячу лінію" Державної прикордонної служби України (тел. 1598) і мені повідомили, що без документів, що підтверджують мету поїздки дозвіл (погодження) не видається, також повідомили, контакти 25 загону Державної прикордонної служби України, що здійснює діяльність у Білгород-Дністровському районі - тел. (048) 496-01-98 (https://dpsu.gov.ua/ua/1727866256699-kontaktna-informaciya-pro-organi-ohoroni-derzhavnogo-kordonu). Співробітник 25 загону Державної прикордонної служби України, що відповідав на телефонний дзвінок за вказаним телефоном, підтвердила, що дозвіл видається в порядку статті 24 Закону україни "Про державний кордон України" (мета та правові підстави для отримання дозволу є обов'язковими) необхідний для осіб чоловічої статі від 18 до 60 років, і зауважила, що жінкам для проїзду у транзитній ділянці автомобільної дороги Одеса-Рені на 48 + 600 та 60 + 300 км дозвіл не потрібен, а лише необхідно при собі мати документ, що посвідчує особу.
Також, на офіційному сайті ДПСУ за посиланням https://dpsu.gov.ua/ua/news/41373-Derzhprikordonsluzhba-rozpochina-vidachu-dokumentiv-na-pravo-perebuvannya-u-prikordonniy-smuzi окремо визначено категорію осіб, яким такі дозволи отримувати не потрібно. Зокрема, дозволи не потрібні:
- особам, які в'їжджають у прикордонну смугу з метою перетину державного кордону в пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон;
- водіям вантажних автомобілів та супроводжуючим їх особам, які в'їжджають у прикордонну смугу з метою здійснення мультимодального перевезення;
- особам, рух яких починається та закінчується за межами прикордонної смуги, що рухаються автомобільним транспортом автомобільними дорогами загального користування державного значення, залізничним транспортом залізничними шляхами сполучення, частина яких проходить по ділянках місцевості, де встановлено прикордонну смугу, без виконання зупинок, виходу на залізничних станціях у прикордонній смузі;
- та інші особи згідно з визначеним переліком.
З наведеного вище вбачається, що вимога Документації у наведений редакції є дискримінаційною та такою, що звужує коло учасників до тих, хто зможе надати в складі тендерної пропозиції копію погодження (дозволу), виданого Державною прикордонною службою України на ім'я учасника процедури закупівлі, щодо безперешкодного проїзду особи(іб) (працівника(ів)) учасника процедури закупівлі (із зазначення повного прізвища ім'я по-батькові такого(их) особи(іб)) транзитної ділянки автомобільної дороги Одеса-Рені на 48 + 600 та 60 + 300 км.
Така вимога дискримінує тих осіб (у тому числі, Скаржника), що не мають станом на дату подачі тендерної пропозиції мети та правових підстави для отримання дозволу (відповідно не мають права на отримання дозволу), учасників, що не мають працівників для перевезення товару, а користуються послугами перевізників, також учасників, що мають договір мультимодального перевезення (щодо внутрішнього мультимодального перевезення) та учасників, що не отримають дозвіл від прикордонної служби до кінцевого строку подачі тендерної пропозиції – до 20.01.2025 року 00:00 (при тому, що термін на отримання дозволу становить до 10 робочих днів, що перевищує термін, що наданий Замовником на підготовку тендерних пропозицій).
Наголошу, що дана вимога порушує моє право на участь у цих торгах, адже я не можу отримати дозвіл, що вимагає Замовник, у законному порядку, бо не маю правових підстав у період подання тендерних пропозицій на отримання дозволу, тим більше, за умови укладення договору за результатами даних торгів я буду користуватись послугами перевізника.
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію в цій частині та виключити з неї пункт 10 Додатку № 2 до Документації. Зауважу, що внесення таких змін жодним чином не вплине негативно на дану процедуру закупівлі, навпаки, розширить конкуренцію та буде сприяти дотриманню принципів проведення торгів у цій закупівлі.
Відповідно до пункту 6.3.4. Додатку № 3 до Документації (Проєкт договору), Постачальник повинен мати власні та/або орендовані ваги на території ___________ району або автоваги чи мобільні ваги, які будуть використовуватися для контрольного зважування товару.
Зазначу, що Замовник здійснює закупівлю паливної деревини (Гранули паливні (пелети) І групи якості з деревини хвойних та листяних порід). Даний предмет закупівлі за використанням та призначенням є твердим паливом, а тому Замовник зобов'язаний дотримуватися вимог пункту 29 Особливостей.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимога щодо наявності у учасника вагів є кваліфікаційною вимогою, згідно пункту 1 частин 2 статті 16 Закону, і відповідно до вимог пункту 29 Особливостей така вимога є незаконною у даний процедури закупівлі.
Встановивши наведені вимоги у Документації Замовник порушив порядок проведення торгів та права Скаржника, оскільки зазначені вимоги Документації не узгоджуються з положеннями Особливостей.
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у Документацію в цій частині та виключити з неї вимоги щодо наявності у учасника власних та/або орендованих або мобільних вагів.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною так як обмежує коло учасників тільки тими, хто має таки "специфічні" документи для даного виду товару, які будуть надані при поставці товару - чинний сертифікат якості чи сертифікат відповідності (за формою чи у вигляді, що передбачена законодавством країни виробника) або протокол випробувань,
Як вже зазначалося вище, предметом даних торгів є тверде паливо, таким чином Замовник зобов'язаний дотримуватись вимог пункту 29 Особливостей, згідно якого у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" і цей стандарт не передбачає в якості документу, що засвідчує якість товару, надання протоколу випробувань або сертифікату відповідності або якості.
Відповідно до пункту 13.1 ДСТУ 8358:2015, брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість.
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
- гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Скаржник зможе поставити товар, що є предметом закупівлі і відповідає ДСТУ 8358:2015 у разі перемоги, натомість надання сертифікату якості чи сертифікат відповідності або протоколу випробувань при поставці товару, нажаль не є можливим для Скаржника, так як виробник пропонованого Скаржником товару, видає документ про якість (згідно наведених пунктів національного стандарту) з найменуванням "паспорт якості". Надання такого документу не передбачено вимогами Додатку № 3 до Документації, що призведе до негативних наслідків до учасника.
-
Назва доказу:
Паспорт якості
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015.pdf
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у пункт 6.3.2. Додатку № 3 до Документації та встановити вимоги до документів, що засвідчують якість товару, у відповідності з положеннями ДСТУ 8358:2015.
Протягом місяця ціна не може збільшуватися більш як на 10%.
Ціна за одиницю товару не може бути збільшена протягом першого повного місяця поставки товару.
На мою думку, ці положення Проєкту договору є незаконними, але змінювати договір в момент підписання його заборонено Законом, а Документація не передбачає вираження учасником незгоди з умовами Проєкту договору чи пропонування альтернативних умов проєкту договору.
Згідно вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Як вбачається з наведеної норми, Особливості не передбачають жодних обмежень щодо відсотку коливань ціни товару на ринку (раніше обмеження були - до війни), як і не містить обмежень щодо частоти змін ціни. Зміни ціни на ринку неможливо знати наперед, бо наразі в країні війна і, нажаль, не відомо яка ситуація складеться на ринку товару буде при виконанні договору, а врешті решт постачальник має право на отримання прибутку від здійснення господарської діяльності.
Замовник встановив вимоги, що не узгоджуються з чинними нормами Особливостей і я не погоджуюсь (не виражаю свого волевиявлення) з такими незаконними обмеженнями у Проєкті договору, відповідно, у разі перемоги не зможу підписати договір у такій редакції.
Згідно вимог статті 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Згідно вимог статті 627 ЦК України, відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Також, слід зауважити, одним з головних елементів кожного договору є воля сторін, спрямована на досягнення певної мети, яка не суперечить закону.
Отже, через зазначені вище незаконні положення Проєкту договору моє право на участь у цих торгах обмежено.
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у пункт 11.1. Додатку № 3 до Документації (Проєкт договору) та привести положення щодо зміни ціни за одиницю товару у відповідність до вимог Особливостей.