• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з охорони об’єкту

Завершена

676 368.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 381.84 UAH
Період оскарження: 09.01.2025 18:00 - 16.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з охорони об’єкту ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги» СЛУЖБОЮ ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-01-09-010225-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з охорони об’єкту ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги». Оголошення було опубліковано 09 січня 2025 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 17 січня 2025 року о 19:00. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях «Грізлі»» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:

Номер: 012c669609cc403ca1dad276228fb62b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-09-010225-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з охорони об’єкту ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги» СЛУЖБОЮ ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-01-09-010225-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з охорони об’єкту ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги». Оголошення було опубліковано 09 січня 2025 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 17 січня 2025 року о 19:00. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях «Грізлі»» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.01.2025 14:23
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 24.01.2025 12:18
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 24.01.2025 12:18
Автор: ТОВ "БЕЗПЕЧНИЙ ШЛЯХ "ГРІЗЛІ", Юрій Бибик +380507221240 grizli04@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: beb11a6b006d4aebad7c99ce6df233ae
Заголовок пункту скарги: підрозділ охорони та цілодобова чергова частина у Миколаєві
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
1.2. Учасник повинен мати діючий підрозділ охорони (чергову частину), що фактично розташована і цілодобово функціонує в місті Миколаєві. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (офісних приміщень, тощо) згідно нижченаведеної форми:
Довідка
про наявність матеріально-технічної бази


з/п Найменування Місцезнаходження Власна або право користування Документ, підтверджуючий право власності або право користування (назва документу, номер, дата)
1 2 3 4 5


В підтвердження інформації викладеної в довідці Учасник надає:
документи, які підтверджують право власності Учасника на об’єкти, перелічені Учасником в графі 2 Таблиці, а саме інвентарні картки обліку основних засобів та/або інший документ, який підтверджує право власності,
або:
договори оренди (найму) та/або лізингу та/або суборенди та/або інші договори, передбачені законодавством України з усіма додатками та додатковими угодами/додатками до додаткових угод, дійсні та чинні на день подання тендерної пропозиції та протягом всього строку (терміну) дії договору про закупівлю (зазначені договори, крім договорів лізингу, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк (термін) дії договору про закупівлю, або містити умови про можливість пролонгації строку їх дії на строк, не менший ніж строк (термін) дії договору за предметом закупівлі (у разі якщо його строк менший ніж строк (термін) дії договору про закупівлю);
документи, які підтверджують факт отримання учасником таких об’єктів (акт (и) приймання передачі або інший (і) документ (и), у разі, коли вимогами законодавства України, та/або умовами вищезазначених договорів передбачено їх складання).
Згідно додатку 4 визначено аналогічну вимогу:
Виконавець повинен мати діючий підрозділ охорони (чергова частина), що фактично розташований і цілодобово функціонує в місті Миколаєві.
Тобто учасники повинні зазначити інформацію про наявність чергової частини у Миколаєві та надати документи, що підтверджують право власності або оренди на приміщення такої чергової частини (підрозділу охорони) у Миколаєві.
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати чергову частину та підрозділ охорони, або офісне приміщення та власний пульт централізованого нагляду у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають цілодобову чергову частину або підрозділ охорони у Миколаєві та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має цілодобової чергової частини або підрозділу охорони у Миколаєві, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, самостійно його обслуговувати та призначити керівника об’єкту, який буде знаходитись у Миколаєві.
Додатково роз’яснюємо, Скаржник має цілодобову чергову частину (підрозділ охорони) у місті Київ (за місцем своєї реєстрації), та може розміщується і ПЦС, оскільки пульт централізованого спостереження є програмним забезпеченням, на сьогодні технічні можливості дозволяють приймати та передавати сигнали тривоги на території всієї країни за допомогою мережі Internet та GSM, в тому числі у місті Миколаїв, тому Скаржник може тримтаи зв’язок з ГШР, які перебувають у Миколаєві.
Тобто Скаржник, маючи має цілодобову чергову частину (підрозділ охорони) у місті Київ, може координувати роботу охоронників та передавати інформацію про сигнали тривоги своїм групам, що патрулюють місто Миколаїв за декілька секунд.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що Скаржник вже має аналогічне рішення колегії АМКУ згідно схожого питання у закупівлі UA-2024-12-02-009587-a (до слова, також у Миколаєві).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: cac768778a21426ab5df9d86376ca6ad
Заголовок пункту скарги: наявність будівельних (дорожніх) машин
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 6 маємо вимогу тендерної документації:
1.2. Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (машини тощо) та/або інші реєстраційні документи, що свідчать про державну/відомчу реєстрацію транспортних засобів та будівельних (дорожніх) машин, що зазначені в Довідці (у відповідності до підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації).
1.3. Лист – пояснення з посиланням на норми законодавства у разі, якщо транспортні засоби та будівельні (дорожні) машини не підлягають державній/відомчій реєстрації та документ(и), який(і) відповідно до чинного законодавства України посвідчує(ють) право власності (обліку) вищезазначеної техніки (у відповідності до підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації).
Предмет закупівлі, яку оголосив Замовник - 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з охорони об’єкту ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги.
Надання охоронних послуг регулюється Законом України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960.
В жодному з цих нормативно-правових актів не йдеться про використання будівельних дорожніх машин, оскільки будівельні роботи закуповуються зовсім за іншими КВЕДами 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, 71000000-8 - Архітектурні, будівельні, інженерні та інспекційні послуги.
Згідно статті 1 Закону України «про охоронну діяльність»:
транспорт реагування - транспортний засіб, що знаходиться у власності суб'єкта охоронної діяльності, призначений для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнової шкоди або створюють можливу загрозу особистій безпеці громадян чи персоналу охорони на об'єктах охорони.
Згілно статті 6 згаданого Закону: Транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Згідно пункту 12 згаданих Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності:
12. Обладнання транспорту реагування засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами здійснюється з урахуванням таких вимог:
1) засоби радіотехнічного зв’язку, експлуатація яких потребує наявності відповідних дозволів, використовуються після отримання таких дозволів;
2) на транспорт реагування суб’єкта охоронної діяльності наносяться кольорографічні схеми (написи), які ідентифікують суб’єкта охоронної діяльності, зокрема його скорочене найменування, номер телефону та емблема (у разі наявності);
3) на транспорт реагування, обладнаний кольорографічними схемами (написами), установлюються спеціальні світлові сигнальні пристрої автожовтого (оранжевого) кольору та спеціальні звукові сигнали (далі - спеціальні пристрої);
4) використання спеціальних пристроїв дозволяється виключно у випадках оперативного реагування на тривожні сповіщення, що надійшли до пункту централізованого спостереження суб’єкта охоронної діяльності.
Тобто для надання послуг реагування зовсім не потрібен будівельний транспорт, адже ГШР виїздить на тривоги на легковому транспорті, а не на тракторі чи екскаваторі.
Скаржник має транспорт реагування, але він є ЛЕГКОВИМ, а не будівельним. Відповідно Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 62a0d9e19bae4afdbfa7562027086c58
Заголовок пункту скарги: Медичні документи на працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно додатку 6 маємо аналогічну вимогу:
1.11. Чинні документи, які підтверджують проходження працівниками, що зазначені у Довідці, обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, згідно з вимогами підпункту 2.1. пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації.
Зазначена вимога складена на підставі законодавства, яке втратило чинність, пояснюємо:
Раніше зазначене питання регулювалося Постановою КМУ від 06.11.1997 № 1238 «Про обов'язковий профілактичний наркологічний огляд і порядок його проведення» та Порядком проведення обов’язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів, затвердженим постановою КМУ від 27.09.2000 № 1465.
За результатами проходження зазначених обстежень видавалися ДВА ОКРЕМІ документи - сертифікат про проходження профілактичного наркологічного огляду за формою 140/о, в якому зазначається наявність чи відсутність наркологічних протипоказань до виконання функціональних обов'язків та провадження видів діяльності ТА довідка про проходження обов'язкових попереднього або періодичного психіатричних оглядів за формою 122/о.
Нормативні акти, які регулюють порядок здійснення наркологічних та психіатричних оглядів на сьогодні:
- Постанова КМУ від 10 травня 2022 року № 57 «Про затвердження переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), які можуть становити безпосередню небезпеку для особи чи оточуючих»;
- Наказ МОЗ від 18 квітня 2022 року № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі щодо вживання психоактивних речовин».
З початком дії зазначених нормативно-правових актів порядок проведення обов'язкових наркологічних (за формою 140/о) та психіатричних оглядів (за формою 122/о) (це те, що вимагає Замовник) втратили чинність.
У зв'язку з цим медична довідка 100-2/о повністю замінює сертифікати психіатра та нарколога.
Згідно з роз’ясненням МОЗ України передбачено, що з моменту вступу в дію Порядку оглядів - № 651 ( Офіційний вісник України 2022 рік, від 29.06.ю2022 № 30) чинними вважаються лише Довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, виконанні на формі первинної облікової документації № 102-2/о передбачена цим Порядком.
Медична довідка про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів видана громадянам після 29.06.2022, не є дійсними.
Згідно абзацу 3 пункту 2 Порядку оглядів - № 651 визначає, що попередній психіатричний огляд проводиться під час прийняття на роботу, періодичний психіатричний огляд проводиться щорічно, позачерговий психіатричний огляд - на вимогу роботодавця у випадку виникнення психічного розладу в проміжок часу між оглядами. Відтак строк дії Довідки форми № 100-2/о не може перевищувати 1 рік.
Скаржник не має чинних документів згідно найменування, яке визначено у тендерній документації Замовника, а саме окремі довідки щодо обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, але має документи нової форми, а саме - Довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, виконанні на формі первинної облікової документації № 102-2/о передбачена цим Порядком.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації