-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
12 054 152.97
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 60 270.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 60 270.77 UAH
Період оскарження:
09.01.2025 17:32 - 23.01.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога на дії Уповноваженої особи
Номер:
3627dc26a9644185bbddaa1564b7c462
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-09-010099-a.b3
Назва:
Вимога на дії Уповноваженої особи
Вимога:
Шановний Замовнику, використовуючи своє право відповідно до п. 4 ст. 33 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами станом на 08.08.2024), учасник процедури відкритих торгів в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-09-010099-a «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська будівнича компанія» звертається через електронну систему закупівель з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця вищевказаної процедури закупівлі.
Так, Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області за результатами відкритих торгів на зазначену закупівлю було визнано переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» (надалі – ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР»).
В наданих ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» документах є суттєві невідповідності, а саме:
1. Звіт з ЄДР від 03.02.2025, де вказано юридичну адресу підприємства – 84301, Україна, Донецька обл., Краматорський р-н, місто Краматорськ, вул. Ювілейна, будинок 26, квартира 6.
Довідка про субпідрядника від 24.01.2025, вих. № 8/01-25 подана на фірмовому бланку підприємства із зазначенням юридичної адреси: 84301, Україна, місто Краматорськ, вулиця Ювілейна, будинок, 26, квартира, 6.
Інші довідки ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» також написані на фірмовому бланку, де прописана юридична адреса підприємства саме у м. Краматорськ Донецької області.
Цивільно-правовий договір від 24.01.2025 № 1/25 з Лисенко Тетяною Борисівною щодо виконання нею роботи (надання послуг) інженера-проектувальника в частині кошторисної документації підписаний в м. Васильків Київської області, однак реквізити підприємства: 84301, Україна, місто Краматорськ, вулиця Ювілейна, будинок, 26, квартира, 6.
Інші договори з інженерами та робітниками також підписані в м. Васильків Київської області, а реквізити підприємства вказані у м. Краматорськ Донецької області.
Проте, акцентуємо увагу, що договір від 02.09.2024 № 020924-1МДБ з ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД» про надання послуг підписаний у м. Краматорськ Донецької області, однак реквізити підприємства вже зазначені інші: 08600, Київська область, м. Васильків, вул. Грушевського, буд. 23, офiс 127.
Наказ про призначення директора від 13.12.2022 № 2/23 підписаний в м. Васильків Київської області на фірмовому бланку із іншою юридичною адресою підприємства: 08600, Київська область, м. Васильків, вул. Грушевського, буд. 2З, офiс 127.
Також варто зазначити, що в поданій ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» довідці про надання коду доступу до Статуту використано фірмовий бланк з реквізитами підприємства у м. Краматорськ Донецької області. Проте, перейшовши за посиланням на портал електронних сервісів Міністерства юстиції України, формується файл з документами: виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі – виписка ЄДР); Статут (нова редакція).
При цьому у виписці з ЄДР зазначено:
• дату та номер запису в реєстрі – 25.11.2022, № 1003561070004004891;
• Місцезнаходження юридичної особи ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» – Україна, 08600, Київська обл., місто Васильків, ВУЛИЦЯ ГРУШЕВСЬКОГО, будинок 23, офіс 127.
Таким чином, не зрозуміло, яка ж дійсна юридична адреса ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР», чи у м. Краматорську Донецької області, чи у м. Васильків Київської області. Отже, договори та довідки носять фіктивність та невідповідність, різні реквізити підприємства та міста підписання.
Статут ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» (нова редакція) від 03.11.2022, підписаний у м. Васильків Київської області, де у п. 1.2.1 та п. 1.2.2 найменування товариства прописано мовою країни-агресора.
У Законі України від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (зі змінами станом на 08.03.2024) (надалі – Закон України «Про ТОВ») немає згадки про іншомовні варіанти установчих документів. Лише ст. 9 цього Закону, яка містить вимоги до найменування товариства, передбачає, що найменування товариства має містити назву товариства, а також організаційно-правову форму (товариство з обмеженою відповідальністю, товариство з додатковою відповідальністю). Товариство може мати скорочене найменування українською мовою, повне і скорочене найменування іноземними мовами.
Наголошуємо, що у п. 1 Вимог до написання найменування юридичної особи, відокремленого підрозділу юридичної особи, у тому числі утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки, затверджених наказом Міністерства юстиції України 05.03.2012 № 368/5, передбачено, що для написання найменування юридичної особи використовуються:
літери українського алфавіту — в разі написання найменування українською мовою;
літери латинського алфавіту — в разі написання найменування іноземною мовою.
2. Аналогічний договір.
Згідно з умовами договору субпідряду № 0901-1/24 від 09.01.2024 з ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» вартість робіт складає 41 683 757,56 грн.
А згідно Довідки за формою КБ-3 від 20.11.2024 вказано вартість з початку будівництва по звітний місяць включно складає 20 466 866,58 тис. грн. У Довідці за формою КБ-3 від 20.11.2024 вказаний період за жовтень та листопад 2024 року, хоча повинен бути один місяць, тобто наявна невідповідність.
Дві Довідки за формою КБ-3 за липень та серпень 2024 року з різними сумами: 1 192 018, 02 грн та 2 103 642,95 грн. Однак за один період повинна бути одна довідка.
Керуючись вищезазначеним, вимагаємо скасувати рушення про визнання переможцем процедури закупівлі (ідентифікатор: UA-2025-01-09-010099-a): «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» у зв’язку із суттєвими порушеннями вимог тендерної документації та чинного законодавства Україні у сфері публічних закупівель.
В іншому випадку будемо вимушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України ,ДАС України,з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Уповноваженій особі 2.pdf 15.02.2025 13:39
Дата подачі:
15.02.2025 13:39
Вирішення:
Замовником буде відмінена закупівля
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Скарга на дії Уповноваженої особи
Номер:
546b5700812a4df3961285fb63090779
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-09-010099-a.b2
Назва:
Скарга на дії Уповноваженої особи
Вимога:
Шановний Замовнику,згідно відповіді Уповноваженої особи на Вимогу учасника,виходить що тендерна документація була розроблена всупереч діючому Законодавству, відповідно Учасник,якого визначено переможцем порушив вимоги тендерної документації все одно,а саме:Закон України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами станом на 08.08.2024) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Разом з тим під час здійснення закупівель замовник повинен використовувати нормативно-правові акти, стандарти тощо, що не суперечать нормам Закону.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, повинні визначатися замовником, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
В той же час зазначаємо, що одним з принципів здійснення публічних закупівель, відповідно до нормативно-правові актів з питань здійснення публічних закупівель, є максимальна економія та ефективність. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати усі зацікавлені особи.
Отже, за результатами відкритих торгів в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-09-010099-a «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), Замовником – Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області – було визнано переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» (надалі – ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР»).
Проте, звертаємо увагу на те, що ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» подало свою пропозицію всупереч тендерній документації зазначеної процедури закупівлі, з недотриманням та порушенням її вимог.
У свою чергу, Замовник, визначивши переможцем ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР», порушив вимоги чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, за тендерною документацією (надалі – ТД) на закупівлю: «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), учасником ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» порушено наступні вимоги:
Тендерна документація Документи ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР»
1. У Додатку № 1 «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлених замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону», кваліфікаційний критерій – «Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», Замовник вимагає:
- довідка повинна відображати устаткування, машини, механізми тощо, їх кількість, що має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі
* якщо Учасник є власником, зазначається "власний", в інших випадках – зазначається “право користування” механізмів, обладнання та устаткування тощо (договір оренди, договір лізингу, договір надання послуг, договір субпідряду (підряду) або в інший спосіб, визначений законодавством України).
** зазначається номер та дата документу приналежності відповідно до графи 5 Таблиці. Учасник в поданій ним таблиці «Інформація про наявність механізмів, обладнання та устаткування», зразок якої Замовником передбачено в Додатку № 1 до ТД, у стовпчику «Зазначення приналежності» вказує «Договір надання послуг», хоча Замовник чітко зазначив: … якщо Учасник є власником, зазначається "власний", в інших випадках – зазначається “право користування” механізмів, обладнання та устаткування тощо.
2. У Додатку № 1 «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлених замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону», кваліфікаційний критерій – «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», Замовник вимагає мінімальний необхідний перелік працівників робітничих професій, яких повинен залучити учасник, серед яких є: машиніст-оператор навантажувальної машини (будівельні роботи) у кількості не менше 3 осіб.
На підтвердження щодо наявності працівників (у разі залучення працівників субпідрядної організації відповідно до п. 3.8 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації), учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від субпідрядника за наведеною вище формою, а також надає наступні документи стосовно інженерно-технічних працівників:
трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, щодо осіб, які будуть задіяні субпідрядником/співвиконавцем під час виконання договору та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин субпідрядника/ співвиконавця з працівниками, зазначеними у Довідці.
Також учасник повинен надати від субпідрядника/співвиконавця: чинне посвідчення, щодо проходження навчання з правил охорони праці на директора та на начальника дільниці /виконавця робіт або іншої особи, яка виконує його функції.
Згідно з п. 3.5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником передбачено:
Учасником надається інформація та документи від субпідрядної організації лише в тій частині, яка доповнює відповідність учасника і лише щодо того кваліфікаційного критерію, щодо якого Учасник має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців Учасник в поданій ним таблиці щодо працівників робітничих професій зазначає машиністів-операторів навантажувальної машини, яких він залучив до виконання робіт на об’єкті закупівлі за цивільно-правовими договорами: Войтенка О.В.,
Дарчука В.Т., Ососкало А.В. При цьому у цих договорах передбачено: п. 1.5. «В процесі надання робіт Замовник зобов’язується забезпечити Виконавця виконавчою та дозвільною документацією, в разі необхідності забезпечує матеріалами, обладнанням та відповідними механізмами, необхідними для виконання Виконавцем своїх обов’язків за цим договором, а після прийняття послуг за відповідним актом – сплатити Виконавцю винагороду згідно із п. 3.1. цього договору».
Однак, акцентуємо увагу на тому, що Учасником подано разом з Інформацією про наявність механізмів, обладнання та устаткування – договір про надання послуг № 020924-1МДБ від 02.09.2024, укладений між ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» та ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД» щодо надання послуг вантажного транспорту, спецтехніки.
П. 1.2. вказаного вище договору про надання послуг передбачає: «Послуги, що надаються Замовнику за цим Договором, провадяться екіпажем вантажного транспорту Виконавця».
Натомість Учасник в своїй пропозиції зазначає працівників робітничих професій – машиністів-операторів навантажувальної машини, яких він залучатиме до робіт на об’єкті закупівлі, проте додатково надає договір про надання послуг, де працівники Виконавця (ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД») – екіпаж вантажного транспорту – будуть надавати відповідні послуги спецтехнікою. При цьому Учасник не має власного транспорту, обладнання та технологій.
Таким чином, Учасник, залучаючи вантажний транспорт разом з екіпажем ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД», не надав відповідні документи на цього суб’єкта господарювання як субпідрядника/співвиконавця, що передбачені ТД (п. 3.5 та п. 3.8), проте долучив довідку, якою повідомив Замовника про відсутність потреби у залученні субпідрядних/ співвиконавчих організацій та гарантував виконати усі роботи/надати усі послуги самостійно.
3. У Додатку № 7 «Перелік документів, які подаються учасниками у складі тендерних пропозицій» Замовник вимагає: п. 5 Інформацію в довільній формі, щодо наявності чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, та які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (надалі – Постанова КМУ) Учасник не надав у складі своєї пропозиції декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки.
У наданій Учасником Декларації про провадження господарської діяльності від 20.04.2023 № 033591/23 відсутні КВЕДи на провадження: Вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів, а також – Робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
У свою чергу, вищезазначені роботи виконуються відповідно до Постанови КМУ:
Група А
20. Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів – на підставі дозволу.
Група Б
3. Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра – на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці
Керуючись вищезазначеним, вимагаємо скасувати рушення про визнання переможцем процедури закупівлі (ідентифікатор: UA-2025-01-09-010099-a): «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» у зв’язку із суттєвими порушеннями вимог тендерної документації та чинного законодавства Україні у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Уповноваженій особі.pdf 15.02.2025 13:33
Дата подачі:
15.02.2025 13:33
Вирішення:
Замовником буде відмінена закупівля
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога що до кваліфікації учасника
Номер:
6b9a87138bb34f42a12321a636d2cfd1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-09-010099-a.a1
Назва:
Вимога що до кваліфікації учасника
Вимога:
Шановний Замовнику, Закон України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами станом на 08.08.2024) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Разом з тим під час здійснення закупівель замовник повинен використовувати нормативно-правові акти, стандарти тощо, що не суперечать нормам Закону.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, повинні визначатися замовником, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
В той же час зазначаємо, що одним з принципів здійснення публічних закупівель, відповідно до нормативно-правові актів з питань здійснення публічних закупівель, є максимальна економія та ефективність. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати усі зацікавлені особи.
Отже, за результатами відкритих торгів в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-09-010099-a «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), Замовником – Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області – було визнано переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» (надалі – ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР»).
Проте, звертаємо увагу на те, що ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» подало свою пропозицію всупереч тендерній документації зазначеної процедури закупівлі, з недотриманням та порушенням її вимог.
У свою чергу, Замовник, визначивши переможцем ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР», порушив вимоги чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, за тендерною документацією (надалі – ТД) на закупівлю: «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), учасником ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» порушено наступні вимоги:
Тендерна документація Документи ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР»
1. У Додатку № 1 «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлених замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону», кваліфікаційний критерій – «Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», Замовник вимагає:
- довідка повинна відображати устаткування, машини, механізми тощо, їх кількість, що має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі
* якщо Учасник є власником, зазначається "власний", в інших випадках – зазначається “право користування” механізмів, обладнання та устаткування тощо (договір оренди, договір лізингу, договір надання послуг, договір субпідряду (підряду) або в інший спосіб, визначений законодавством України).
** зазначається номер та дата документу приналежності відповідно до графи 5 Таблиці. Учасник в поданій ним таблиці «Інформація про наявність механізмів, обладнання та устаткування», зразок якої Замовником передбачено в Додатку № 1 до ТД, у стовпчику «Зазначення приналежності» вказує «Договір надання послуг», хоча Замовник чітко зазначив: … якщо Учасник є власником, зазначається "власний", в інших випадках – зазначається “право користування” механізмів, обладнання та устаткування тощо.
2. У Додатку № 1 «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлених замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону», кваліфікаційний критерій – «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», Замовник вимагає мінімальний необхідний перелік працівників робітничих професій, яких повинен залучити учасник, серед яких є: машиніст-оператор навантажувальної машини (будівельні роботи) у кількості не менше 3 осіб.
На підтвердження щодо наявності працівників (у разі залучення працівників субпідрядної організації відповідно до п. 3.8 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації), учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від субпідрядника за наведеною вище формою, а також надає наступні документи стосовно інженерно-технічних працівників:
трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, щодо осіб, які будуть задіяні субпідрядником/співвиконавцем під час виконання договору та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин субпідрядника/ співвиконавця з працівниками, зазначеними у Довідці.
Також учасник повинен надати від субпідрядника/співвиконавця: чинне посвідчення, щодо проходження навчання з правил охорони праці на директора та на начальника дільниці /виконавця робіт або іншої особи, яка виконує його функції.
Згідно з п. 3.5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником передбачено:
Учасником надається інформація та документи від субпідрядної організації лише в тій частині, яка доповнює відповідність учасника і лише щодо того кваліфікаційного критерію, щодо якого Учасник має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців Учасник в поданій ним таблиці щодо працівників робітничих професій зазначає машиністів-операторів навантажувальної машини, яких він залучив до виконання робіт на об’єкті закупівлі за цивільно-правовими договорами: Войтенка О.В.,
Дарчука В.Т., Ососкало А.В. При цьому у цих договорах передбачено: п. 1.5. «В процесі надання робіт Замовник зобов’язується забезпечити Виконавця виконавчою та дозвільною документацією, в разі необхідності забезпечує матеріалами, обладнанням та відповідними механізмами, необхідними для виконання Виконавцем своїх обов’язків за цим договором, а після прийняття послуг за відповідним актом – сплатити Виконавцю винагороду згідно із п. 3.1. цього договору».
Однак, акцентуємо увагу на тому, що Учасником подано разом з Інформацією про наявність механізмів, обладнання та устаткування – договір про надання послуг № 020924-1МДБ від 02.09.2024, укладений між ТОВ «ПДБК» ЦЕНТР» та ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД» щодо надання послуг вантажного транспорту, спецтехніки.
П. 1.2. вказаного вище договору про надання послуг передбачає: «Послуги, що надаються Замовнику за цим Договором, провадяться екіпажем вантажного транспорту Виконавця».
Натомість Учасник в своїй пропозиції зазначає працівників робітничих професій – машиністів-операторів навантажувальної машини, яких він залучатиме до робіт на об’єкті закупівлі, проте додатково надає договір про надання послуг, де працівники Виконавця (ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД») – екіпаж вантажного транспорту – будуть надавати відповідні послуги спецтехнікою. При цьому Учасник не має власного транспорту, обладнання та технологій.
Таким чином, Учасник, залучаючи вантажний транспорт разом з екіпажем ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД», не надав відповідні документи на цього суб’єкта господарювання як субпідрядника/співвиконавця, що передбачені ТД (п. 3.5 та п. 3.8), проте долучив довідку, якою повідомив Замовника про відсутність потреби у залученні субпідрядних/ співвиконавчих організацій та гарантував виконати усі роботи/надати усі послуги самостійно.
3. У Додатку № 7 «Перелік документів, які подаються учасниками у складі тендерних пропозицій» Замовник вимагає: п. 5 Інформацію в довільній формі, щодо наявності чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, та які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (надалі – Постанова КМУ) Учасник не надав у складі своєї пропозиції декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки.
У наданій Учасником Декларації про провадження господарської діяльності від 20.04.2023 № 033591/23 відсутні КВЕДи на провадження: Вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів, а також – Робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
У свою чергу, вищезазначені роботи виконуються відповідно до Постанови КМУ:
Група А
20. Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів – на підставі дозволу.
Група Б
3. Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра – на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці
Керуючись вищезазначеним, вимагаємо скасувати рушення про визнання переможцем процедури закупівлі (ідентифікатор: UA-2025-01-09-010099-a): «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» у зв’язку із суттєвими порушеннями вимог тендерної документації та чинного законодавства Україні у сфері публічних закупівель.
В іншому випадку будемо вимушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Уповноваженій особі.pdf 12.02.2025 12:55
- Відповідь на вимогу.pdf 14.02.2025 15:22
Дата подачі:
12.02.2025 12:55
Вирішення:
Відповідь на Вимогу
від 12.02.2025 A-2025-01-09-010099-a.a1
Щодо розгляду та оцінки тендерної пропозиції Учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» або Учасник) на закупівлю: «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)(далі — Закупівля).
Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області (далі – Замовник), відбувся розгляд та оцінка тендерної пропозиції ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР», яка здійснювалася відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Виходячи зі специфіки предмета закупівлі та згідно з ч. 3 ст.22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до частини 4 статті 33 Закону учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Однак, нормами Закону та Особливостей не передбачено можливості скасування рішення Замовника за вимогою учасника, якого не визнано переможцем процедури закупівлі.
Окрім цього, що пунктом 41 Особливостей визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Згідно з проведеним Замовником розглядом тендерної пропозиції Учасника - ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» на її відповідність вимогам тендерної документації та з урахуванням, що Учасник виправив невідповідності в інформації та документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених та/або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей у Замовника були відсутні будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції.
Таким чином тендерна пропозиція Учасника - ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» повністю відповіла вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т. ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
1. По першому питанню щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», повідомляємо:
Відповідно до частини 1 Додатку №1 до тендерної документації Замовник вимагав в складі тендерної пропозиції Учасник повинен подати довідку, що містить перелік техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі - техніка), що визначається відповідно до відомостей потреби в основних будівельних машинах і транспортних засобах на будівництво та ремонт, які є складовою проекту організації будівництва (Додаток Е ДБН А.3.1-5:2016 “Організація будівельного виробництва”, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.05.2016 № 115) із зазначенням її кількості та найменування.
Довідка повинна бути складена за формою «ІНФОРМАЦІЯ про наявність механізмів, обладнання та устаткування» та повинна відображати устаткування, машини, механізми тощо, їх кількість, що має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі.
* якщо Учасник є власником, зазначається "власний", в інших випадках – зазначається “право користування” механізмів, обладнання та устаткування тощо (договір оренди, договір лізингу, договір надання послуг, договір субпідряду (підряду) або в інший спосіб, визначений законодавством України).
** зазначається номер та дата документу приналежності відповідно до графи 5 Таблиці.
На виконання даної вимоги Учасник надав довідку «ІНФОРМАЦІЯ про наявність механізмів, обладнання та устаткування» від 24.01.2025 № 1/01-25 в якій в графі 6 «зазначення приналежності» вказав “право користування”, а саме визначений законодавством України спосіб – ДОГОВІР НАДАННЯ ПОСЛУГ, в графі 7 «назва та реквізити документу, що підтверджує приналежність» Учасник зазначив необхідні реквізити договору про надання послуг, чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації Замовника.
2. По другому питанню щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», повідомляємо:
Відповідно до частини 2 Додатку №1 до тендерної документації Замовник вимагав в складі тендерної пропозиції надати довідку з інформацією про наявність працівників робітничих професій у кількості, необхідній для виконання робіт, що визначається відповідно до відомостей потреби в кадрах будівельників за основними категоріями, які є складовою проекту організації будівництва (Додаток Е ДБН А.3.1-5:2016 “Організація будівельного виробництва”, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.05.2016 № 115 з врахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» Затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281) із зазначенням їх кількості та посад.
Замовником зазначено мінімальний необхідний перелік працівників робітничих професій, яких повинен залучити учасник: Штукатур; Маляр; Машиніст-оператор навантажувальної машини; Монтажник систем утеплення будівель; Підсобний робітник.
На підтвердження залучення вказаних працівників робітничих професій Учасником надана довідка від 24.01.2025 № 2-4/01-25 з переліком всіх необхідним працівників та надані копії цивільно-правових угод про залучення цих працівників до виконання робіт на об’єкті, чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації Замовника.
Умовами тендерної пропозиції не вимагалось та не передбачалось втручання в права і обов’язки викладені в цивільно-правових угодах укладених між Учасником та залученими ним працівниками для потенційного виконання робіт на об’єкті.
Окрім того, на вимогу п 3.8 розділу ІІІ тендерної документації «Інформація про субпідрядника/співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)» Учасник у тендерній пропозиції зазначає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
У разі, якщо учасник не планує залучати субпідрядника/співвиконавця в обсязі, що перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, Замовник рекомендує надати довідку з відповідною інформацією у довільній формі.
У разі залучення учасником спроможностей інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному/кваліфікаційним критерію/критеріям, учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію довільній формі про повне найменування та місцезнаходження щодо суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника/співвиконавця, в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору.
Норми Закону та Особливостей не містять визначення понять «субпідряник». В свою чергу, згідно з частиною 2 статті 319 Господарського кодексу України підрядник має право за згодою замовника залучати до виконання договору як третіх осіб субпідрядників, на умовах укладених з ними субпідрядних договорів, відповідаючи перед замовником за результати їх роботи. У цьому випадку підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядниками - як замовник.
Також, пунктом 3 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 визначено, що субпідрядник - підрядник, який в порядку, визначеному договором підряду, та на підставі договору субпідряду, укладеному з генеральним підрядником, залучається до виконання робіт.
Положення щодо підряду містяться в Главі 61 Підряд Цивільного кодексу України. Відповідно до частин 1,2 статті 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Частиною 1 статті 838 глави 61 Підряд Цивільного кодексу України визначено, що Підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.
Натомість, норми, що регулюють відносини щодо надання послуг розміщені в Главі 63 Послуги. Загальні положення Цивільного кодексу України. Та згідно статті 901 Глави 63 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Отже, аналізуючи вказані норми, можна зробити висновок що відносини підряду та відносини щодо надання послуг відрізняються за своєю суттю та правовим регулюванням.
Тому, у даному випадку, ототожнення залучення вантажного транспорту з екіпажем з залученням субпідрядника є необґрунтованим, а Учасником – ТОВ «ПДБК «ЦЕНТР» не порушено вимог Тендерної документації.
Учасником надана довідка від 24.01.2025 № 8/01-25 з зазначенням інформації про відсутність потреби в залученні субпідрядної організації, чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації Замовника.
3. Відповідно до п. 5 Додатку 7 тендерної документації «Перелік документів, які подаються учасниками у складі тендерних пропозицій» Учаснику необхідно було надати
інформацію в довільній формі, щодо наявності чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Жодних інших вимог в тендерній документації передбачено не було.
Учасником надано довідку від 24.01.2025 № 11-4/01-025 з повідомленням про наявність документу дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, а саме Декларація № 033591/23, також надана копія даної декларації. Таким чином Учасник виконав дану вимогу тендерної документації Замовника в повній мірі.
У пункті 5 Додатку «Перелік документів, які подаються учасниками у складі тендерних пропозицій» Замовником вказано про необхідність надання учасниками у складі тендерних пропозицій інформацію в довільній формі, щодо наявності чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Відповідно до пунктів 5,6 частини 1 статті 1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія - право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню; ліцензування - засіб державного регулювання провадження видів господарської діяльності, спрямований на забезпечення безпеки та захисту економічних і соціальних інтересів держави, суспільства, прав та законних інтересів, життя і здоров’я людини, екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища.
Частиною 1 статті 1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності, зокрема, визначено, що документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.
Отже, документом що підтверджує право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, є саме ліцензія.
Враховуючи вказане та те, що Замовник в Тендерній документації вимагає надання інформації щодо наявності чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності в довільній формі, надані Учасником – ТОВ «ПДБК «ЦЕНТР» документи у складі Тендерної пропозиції відповідають вимогам Тендерної документації.
Пунком 41 Особливостей визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник зазначає, що за результатами перевірки не було виявлено підстав для відмови Учаснику - ТОВ « ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» у випадках, визначених пунктом 47 Особливостей.
Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника - ТОВ «ПДБК «ЦЕНТР» на її відповідність тендерної документації та з урахуванням, що Учасник виправив невідповідності в інформації та документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених та/або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей у Замовника відсутні будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника - ТОВ « ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» повністю відповідає вимогам тендерної документації, додаткам до неї та потребам Замовника. Та згідно статті 3 Закону та пункту 49 Особливостей наявні підстави для визнання Учасника - ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» переможцем Закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області відмовляє в задоволенні Вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська будівнича компанія» вих. № 12/02-1 від 12.02.2025.
Вважаємо, що дана вимога є безпідставною та неправомірною, так як Замовником дотримано всіх умов та вимог викладених в тендерній документації відповідно до чинного законодавства України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на не правомірну відміну замовником процедури закупівлі
Номер:
236d15096ae142feb74e33f2afb589bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-09-010099-a.a4
Назва:
Скарга на не правомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
09 січня 2025 року Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області (далі – Замовник) в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор закупівлі – UA-2025-01-09-010099-a). Предмет закупівлі: Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Ознайомившись зі змістом тендерної документації у вказаній Закупівлі, Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» був підготовлений на направлений пакет тендерної пропозиції для участі у процедурі закупівлі.
Протокольним рішенням № 1-5-2025 від 10 лютого 2025 року уповноважена особа Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області Катерина ПОЛЯКОВА вирішила:
1. Визначити Учасника – ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» переможцем Закупівлі.
2. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі, а саме з Учасником - ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР».
3. Оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі, а саме з Учасником - ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР», в електронній системі закупівель.
Учасник, якого не визнано переможцем Закупівлі, ТОВ «Українська будівнича компанія», код ЄДРПОУ 32764157, звернувся до Замовника з Вимогою № 12/02-1 від 12 лютого 2025 року, в якій вимагає скасувати рушення про визнання переможцем процедури Закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР», у зв’язку із суттєвими порушеннями останнім вимог тендерної документації та чинного законодавства Україні у сфері публічних закупівель.
Замовник 14 лютого 2025 року відмовив в задоволенні Вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська будівнича компанія» вих. № 12/02-1 від 12 лютого 2025 року, зазначивши, що вона є безпідставною та неправомірною.
ТОВ «Українська будівнича компанія» 15 лютого 2025 року звернулись до Замовника повторно з Вимогою № 12/02-1 від 12 лютого 2025 року та з Вимогою № 15/02-1 від 15 лютого 2025 року, в яких вимагає скасувати рушення про визнання переможцем процедури Закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР», у зв’язку із суттєвими порушеннями останнім вимог тендерної документації та чинного законодавства Україні у сфері публічних закупівель.
У відповідь на вказані Вимоги, Замовником в електронній системі публічних закупівель 17 лютого 2025 року були надані відповіді, що ним буде відмінена закупівля.
Протокольним рішенням № 1-6-2025 від 17 лютого 2025 року (далі – Рішення про відміну торгів) уповноважена особа Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області Катерина ПОЛЯКОВА вирішила, згідно з підпункту 2 пункту 50 Особливостей, відмінити торги на закупівлю робіт: Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) за оголошенням № UA-2025-01-09-010099-a, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, а саме: тендерна документація не відповідає «Методичним рекомендаціям щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженим Міністерством економіки України від 22 листопада 2024 року № 26335.
Скаржник не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника про відміну торгів, зазначає, що воно не відповідає вимогам законодавства та підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей, встановлених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості).
Відповідно до пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення Закупівлі. А отже, і відсутні підстави для прийняття Рішення про відміну торгів, згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Аналіз норм Закону та Особливостей дає підстави вважати, що відміна торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей може бути правомірною лише у випадку, коли наявне відповідне порушення носить характер очевидного й однозначного, при цьому, його дійсно неможливо усунути, з урахуванням усіх можливих та допустимих процедур, передбачених законодавством ,зокрема, у сфері публічних закупівель.
Окрім того, підпункт 2 пункту 50 Особливостей містить чітку вказівку, що Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В свою чергу, Замовником в Рішення про відміну торгів не зазначено опису порушення: не вказано в чому саме полягає невідповідність тендерної документації та норму, положення законодавства у сфері публічних закупівель, яким не відповідає тендерна документація.
Замовник вказує, що порушенням є невідповідність тендерної документації «Методичним рекомендаціям щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженим Мінекономіки від 22 листопада 2024 року № 26335.
Однак, методичні рекомендації за своєю правовою природою не є нормативно-правовими актами, носять лише рекомендаційний, роз'яснювальний та інформаційний характер, а тому вказане невідповідність не є порушенням, в розумінні підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Також Замовником в Рішенні про відміну торгів не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Рішення про відміну торгів є необґрунтованим, таким, що не відповідає вимогам законодавства.
З таких же підстав Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято Рішення від 17 липня 2024 року №12305 (UA-2024-04-17-009385-a), яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Наведене вище свідчить про фактичне порушення Замовником процедури Закупівлі, Замовник не мав законних підстав для прийняття Рішення про відміну торгів, згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Протиправні дії Замовника, що полягають у прийнятті Рішення про відміну торгів, порушують права Скаржника, як учасника та переможця закупівлі.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону 18. за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати Рішення про відміну торгів.
Враховуючи наведене вище, ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» зазначає, що Замовником порушено норми чинного законодавства, Протокольне рішення № 1-6-2025 від 17 лютого 2025 року є протиправним та підлягає скасуванню.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати Протокольне рішення (протокол) № 1-6-2025 уповноваженої особи Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області Катерини ПОЛЯКОВОЇ від 17 лютого 2025 року щодо відміни торгів на закупівлю робіт: «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) за оголошенням UA-2025-01-09-010099-a.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 1-7-2025 від 14.03.2025.pdf 14.03.2025 15:17
- Аргументовані заперечення на скаргу.doc 28.02.2025 16:28
- Аргументовані заперечення на скаргу.pdf 28.02.2025 16:28
- Рішення АМКУ.docx 26.02.2025 11:27
- sign.p7s 26.02.2025 11:28
- скарга ПДБК ЦЕНТР.doc 26.02.2025 11:27
- Протокол № 1-6-2025 від 17.02.2025.pdf 26.02.2025 11:27
- Протокол № 1-5-2025 від 10.02.2025.pdf 26.02.2025 11:27
- ПДБК ЦЕНТР - АМКУ - скарга.pdf 26.02.2025 11:27
- НОВА РЕДАКЦІЯ ТД Капітальнии_ ремонт Центральна_ 336.docx 26.02.2025 11:27
- Відповідь на вимогу.pdf 26.02.2025 11:27
- Вимога Уповноваженій особі.pdf 26.02.2025 11:27
- Вимога Уповноваженій особі 2.pdf 26.02.2025 11:27
- Рішення від 10.03.2025 № 3625.pdf 13.03.2025 18:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.03.2025 № 3625.pdf 11.03.2025 14:23
- Рішення від 28.02.2025 № 3110.pdf 28.02.2025 15:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.02.2025 11:47
Дата розгляду скарги:
10.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.02.2025 15:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.03.2025 18:38
Дата виконання рішення Замовником:
14.03.2025 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення - протокол від 17.02.2025 № 1-6-2025 (далі – Рішення), про відміну торгів у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, а саме: тендерна документація не відповідає «Методичним рекомендаціям щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженим Мінекономіки від 22.11.2024 № 26335.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10.03.2025 № 3625-р/пк-пз зобов’язано Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Замовником виконано рішення АМКУ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
883a567137694e10b8d5e9966e5c402b
Заголовок пункту скарги:
Скарга на не правомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Аналіз норм Закону та Особливостей дає підстави вважати, що відміна торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей може бути правомірною лише у випадку, коли наявне відповідне порушення носить характер очевидного й однозначного, при цьому, його дійсно неможливо усунути, з урахуванням усіх можливих та допустимих процедур, передбачених законодавством ,зокрема, у сфері публічних закупівель.
Окрім того, підпункт 2 пункту 50 Особливостей містить чітку вказівку, що Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В свою чергу, Замовником в Рішення про відміну торгів не зазначено опису порушення: не вказано в чому саме полягає невідповідність тендерної документації та норму, положення законодавства у сфері публічних закупівель, яким не відповідає тендерна документація.
Замовник вказує, що порушенням є невідповідність тендерної документації «Методичним рекомендаціям щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженим Мінекономіки від 22 листопада 2024 року № 26335.
Однак, методичні рекомендації за своєю правовою природою не є нормативно-правовими актами, носять лише рекомендаційний, роз'яснювальний та інформаційний характер, а тому вказане невідповідність не є порушенням, в розумінні підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Також Замовником в Рішенні про відміну торгів не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Рішення про відміну торгів є необґрунтованим, таким, що не відповідає вимогам законодавства.
З таких же підстав Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято Рішення від 17 липня 2024 року №12305 (UA-2024-04-17-009385-a), яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Наведене вище свідчить про фактичне порушення Замовником процедури Закупівлі, Замовник не мав законних підстав для прийняття Рішення про відміну торгів, згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Протиправні дії Замовника, що полягають у прийнятті Рішення про відміну торгів, порушують права Скаржника, як учасника та переможця закупівлі.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону 18. за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати Рішення про відміну торгів.
Враховуючи наведене вище, ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» зазначає, що Замовником порушено норми чинного законодавства, Протокольне рішення № 1-6-2025 від 17 лютого 2025 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Окрім того, підпункт 2 пункту 50 Особливостей містить чітку вказівку, що Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В свою чергу, Замовником в Рішення про відміну торгів не зазначено опису порушення: не вказано в чому саме полягає невідповідність тендерної документації та норму, положення законодавства у сфері публічних закупівель, яким не відповідає тендерна документація.
Замовник вказує, що порушенням є невідповідність тендерної документації «Методичним рекомендаціям щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженим Мінекономіки від 22 листопада 2024 року № 26335.
Однак, методичні рекомендації за своєю правовою природою не є нормативно-правовими актами, носять лише рекомендаційний, роз'яснювальний та інформаційний характер, а тому вказане невідповідність не є порушенням, в розумінні підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Також Замовником в Рішенні про відміну торгів не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Рішення про відміну торгів є необґрунтованим, таким, що не відповідає вимогам законодавства.
З таких же підстав Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято Рішення від 17 липня 2024 року №12305 (UA-2024-04-17-009385-a), яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Наведене вище свідчить про фактичне порушення Замовником процедури Закупівлі, Замовник не мав законних підстав для прийняття Рішення про відміну торгів, згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Протиправні дії Замовника, що полягають у прийнятті Рішення про відміну торгів, порушують права Скаржника, як учасника та переможця закупівлі.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону 18. за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати Рішення про відміну торгів.
Враховуючи наведене вище, ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» зазначає, що Замовником порушено норми чинного законодавства, Протокольне рішення № 1-6-2025 від 17 лютого 2025 року є протиправним та підлягає скасуванню.
×
-
Назва доказу:
аналогічна правова позиція АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення АМКУ.docx
-
-
Назва доказу:
рішення про скасування закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 1-6-2025 від 17.02.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
відповідь на вимогу
-
Повʼязаний документ:
Відповідь на вимогу.pdf
-
-
Назва доказу:
вимога 2
-
Повʼязаний документ:
Вимога Уповноваженій особі 2.pdf
-
-
Назва доказу:
вимога 1
-
Повʼязаний документ:
Вимога Уповноваженій особі.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення про визнання переможцем
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 1-5-2025 від 10.02.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
НОВА РЕДАКЦІЯ ТД Капітальнии_ ремонт Центральна_ 336.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Враховуючи наведене вище, ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» зазначає, що Замовником порушено норми чинного законодавства, Протокольне рішення № 1-6-2025 від 17 лютого 2025 року є протиправним та підлягає скасуванню. У зв’язку з вищевикладеним, просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати Протокольне рішення (протокол) № 1-6-2025 уповноваженої особи Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області Катерини ПОЛЯКОВОЇ від 17 лютого 2025 року щодо відміни торгів на закупівлю робіт: «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 336 в смт Бородянка, Бучанського району Київської області» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) за оголошенням UA-2025-01-09-010099-a.