-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги)
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
02.01.2025 22:34 - 11.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Номер:
de34c06cebfd4b61bc4f86d4f18448a5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-02-007737-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 08.02.2022 №2580.pdf 06.01.2025 16:01
- Рішення від 24.12.2024 №20498.pdf 06.01.2025 16:01
- Рішення від 27.11.2024 № 18969.pdf 06.01.2025 16:01
- Декларація_про_провадження_господарської_діяльності_1.pdf 06.01.2025 16:01
- Сертифікат на пульт.pdf 06.01.2025 16:02
- рішення від 24.12.2024 № 20512.pdf 06.01.2025 16:02
- Скарга 6.docx 06.01.2025 16:02
- ТД ОХОРОНА - Ліцей 6.docx 06.01.2025 16:02
- Рішення від 07.06.2024 № 10057.pdf 06.01.2025 16:02
- Додаток 2. Технічне завдання.docx 06.01.2025 16:02
- Пульт, відеокамери,мост.pdf 06.01.2025 16:02
- Договір оренди пульта.PDF 06.01.2025 16:02
- Рішення № 18261 від 14.11.2023.pdf 06.01.2025 16:02
- рішення від 07.08.2023 № 12220.pdf 06.01.2025 16:02
- Договір реагування.PDF 06.01.2025 16:02
- Рішення від 28.12.2023 № 21071.pdf 06.01.2025 16:02
- sign.p7s 06.01.2025 16:30
- Скарга 6 ліцей Оновлена.docx 06.01.2025 17:50
- Скарга 6 ліцей.pdf 06.01.2025 17:50
- Відповідь на скаргу АМКУ.docx.p7s.zip 07.01.2025 15:30
- Надання інформації для АМКУ.docx.p7s.zip 10.01.2025 18:52
- Рішення від 08.01.2025 № 298.pdf 08.01.2025 16:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.01.2025 № 639.pdf 16.01.2025 13:25
- Рішення від 15.01.2025 № 639.pdf 17.01.2025 15:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.01.2025 16:45
Дата розгляду скарги:
15.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.01.2025 16:21
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.01.2025 15:40
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.01.2025 15:40
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a678eff149984c689820087e8437d180
Заголовок пункту скарги:
договір про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
«Організація взаємодії з державними правоохоронними органами (надати документ, договір про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області) з метою належного виконання зобов’язань. Негайне оповіщення правоохоронних органів та відповідальних працівників замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів учасник забезпечує недоторканість місця події».
Скаржник зазначає, що Замовник закуповує послуги з охорони. Даний вид діяльності проводиться на основі отриманої ліцензії МВС, Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов на провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 № 960 (далі - Ліцензійні умови) та ніяких інших документів на провадження охоронної діяльності передбачених Законом - учасник не повинен мати, в тому числі Договорів на охорону/взаємодію з працівниками Національної поліції України (в даному випаду – це Управління поліції охорони в Житомирській області).
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки, як суб’єкт охоронної діяльності має пульт централізованого спостереження, працівників відповідної кваліфікації та досвідом згідно вимогам Ліцензійних умов, транспорт реагування (за договором реагування). Таким чином, як Виконавець, не має обов’язку залучати інших суб’єктів для реагування і тим паче укладати договір про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області.
Згідно статті 19 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI:
1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:
1) проведення спільних нарад, консультацій;
2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень;
3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу.
Тобто, суб’єкт надання охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, це не є прямим обов’язком. Також, Скаржник зазначає про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати послуги реагування, маючи власний транспорт реагування, пункт спостереження та працівників відповідної кваліфікації.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах:
1) забезпечення публічної безпеки і порядку;
2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;
3) протидії злочинності;
4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право повідомити в любий зручний спосіб Національну поліцію про вчинення правопорушення, які зобов’язані здійснити невідкладні заходи реагування щодо попередження, недопущення та припинення вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок Національної поліції України та не потребує укладання будь – яких додаткових договорів.
Зазначаємо, що згідно з Наказом МВС України від 14.12.2022 № 816 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 2023 р. за № 126/39182) «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах», а саме:
Вид охорони визначається органами поліції охорони спільно з органом, підприємством, установою, організацією, у віданні яких перебувають об’єкти (далі - замовник), стосовно кожного окремого об’єкта з урахуванням його індивідуальних характеристик (розташування, територія, інженерна й технічна захищеність, наявність іншої охорони, протяжність поста / маршруту тощо).
5. Охорона об’єктів здійснюється на підставі договору про надання послуг з охорони, укладеного між органом поліції охорони та замовником у письмовій формі відповідно до законодавства України.
6. Передумовою підготовки проекту договору є письмове звернення замовника до органу поліції охорони.
7. У разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
8. До письмового звернення замовником додаються завірені в установленому порядку копії:
1) належним чином зареєстрованого (затвердженого) установчого документа (юридичні особи, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, установчі документи в паперовій формі не подають); положення про юридичних осіб публічного права, які затверджуються розпорядчими актами Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, засвідчення не потребують. Юридичні особи публічного права, які діють на підставі законів, установчі документи не подають;
2) документів, які підтверджують право власності чи користування об’єктом на законних підставах, охорона якого є предметом договору.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись вимогами Наказу МВС України від 14.12.2022 № 816 «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах» укладання договору щодо забезпечення виїзду озброєних нарядів поліції охорони на об’єкт Замовника, здійснюється виключно власником об’єкта, а саме: - Замовником.
У зв’язку з вищевикладеним, Скаржник не може погодитися з умовами тендерної документації і зазначає, що такі умови порушують його права та інтереси та норми Закону та не дають можливості прийняти участь у закупівлі.
Скаржник зазначає, що вимога Замовника про укладання договору з конкретним та визначеним саме Замовником субпідрядником містить формальні ознаки корупційного правопорушення, та вбачає можливість отримання Замовником від визначеного ним субпідрядника неправомірної вигоди.
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною та такою, що прописана під конкретного учасника, який вже має або отримає відповідний договір. Обов'язки, повноваження та права поліції детально вказані в Законі України "Про національну поліцію".
В разі виникнення правопорушення чи ситуації, що потребує уваги чи втручання поліції, представники поліції належним законним чином зобов'язані відреагувати на звернення охоронної компанії незалежно від того, чи є відповідний договір, лист, доручення про взаємодію.
Скаржник зазначає, що Замовник закуповує послуги з охорони. Даний вид діяльності проводиться на основі отриманої ліцензії МВС, Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов на провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 № 960 (далі - Ліцензійні умови) та ніяких інших документів на провадження охоронної діяльності передбачених Законом - учасник не повинен мати, в тому числі Договорів на охорону/взаємодію з працівниками Національної поліції України (в даному випаду – це Управління поліції охорони в Житомирській області).
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки, як суб’єкт охоронної діяльності має пульт централізованого спостереження, працівників відповідної кваліфікації та досвідом згідно вимогам Ліцензійних умов, транспорт реагування (за договором реагування). Таким чином, як Виконавець, не має обов’язку залучати інших суб’єктів для реагування і тим паче укладати договір про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області.
Згідно статті 19 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI:
1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:
1) проведення спільних нарад, консультацій;
2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень;
3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу.
Тобто, суб’єкт надання охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, це не є прямим обов’язком. Також, Скаржник зазначає про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати послуги реагування, маючи власний транспорт реагування, пункт спостереження та працівників відповідної кваліфікації.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах:
1) забезпечення публічної безпеки і порядку;
2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;
3) протидії злочинності;
4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право повідомити в любий зручний спосіб Національну поліцію про вчинення правопорушення, які зобов’язані здійснити невідкладні заходи реагування щодо попередження, недопущення та припинення вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок Національної поліції України та не потребує укладання будь – яких додаткових договорів.
Зазначаємо, що згідно з Наказом МВС України від 14.12.2022 № 816 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 2023 р. за № 126/39182) «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах», а саме:
Вид охорони визначається органами поліції охорони спільно з органом, підприємством, установою, організацією, у віданні яких перебувають об’єкти (далі - замовник), стосовно кожного окремого об’єкта з урахуванням його індивідуальних характеристик (розташування, територія, інженерна й технічна захищеність, наявність іншої охорони, протяжність поста / маршруту тощо).
5. Охорона об’єктів здійснюється на підставі договору про надання послуг з охорони, укладеного між органом поліції охорони та замовником у письмовій формі відповідно до законодавства України.
6. Передумовою підготовки проекту договору є письмове звернення замовника до органу поліції охорони.
7. У разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
8. До письмового звернення замовником додаються завірені в установленому порядку копії:
1) належним чином зареєстрованого (затвердженого) установчого документа (юридичні особи, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, установчі документи в паперовій формі не подають); положення про юридичних осіб публічного права, які затверджуються розпорядчими актами Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, засвідчення не потребують. Юридичні особи публічного права, які діють на підставі законів, установчі документи не подають;
2) документів, які підтверджують право власності чи користування об’єктом на законних підставах, охорона якого є предметом договору.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись вимогами Наказу МВС України від 14.12.2022 № 816 «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах» укладання договору щодо забезпечення виїзду озброєних нарядів поліції охорони на об’єкт Замовника, здійснюється виключно власником об’єкта, а саме: - Замовником.
У зв’язку з вищевикладеним, Скаржник не може погодитися з умовами тендерної документації і зазначає, що такі умови порушують його права та інтереси та норми Закону та не дають можливості прийняти участь у закупівлі.
Скаржник зазначає, що вимога Замовника про укладання договору з конкретним та визначеним саме Замовником субпідрядником містить формальні ознаки корупційного правопорушення, та вбачає можливість отримання Замовником від визначеного ним субпідрядника неправомірної вигоди.
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною та такою, що прописана під конкретного учасника, який вже має або отримає відповідний договір. Обов'язки, повноваження та права поліції детально вказані в Законі України "Про національну поліцію".
В разі виникнення правопорушення чи ситуації, що потребує уваги чи втручання поліції, представники поліції належним законним чином зобов'язані відреагувати на звернення охоронної компанії незалежно від того, чи є відповідний договір, лист, доручення про взаємодію.
×
-
Назва доказу:
Рішенні № 2580 від 08.02.2022 року.
-
Повʼязаний документ:
рішення від 08.02.2022 №2580.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішенні № 12220-р/пк-пз від 07.08.2023 року
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 07.06.2024 № 10057.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційні вимоги, а саме: «- Організація взаємодії з державними правоохоронними органами (надати документ, договір про взаємодію з Управлінням поліції в Житомирській області) з метою належного виконання зобов’язань. Негайне оповіщення правоохоронних органів та відповідальних працівників замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів учасник забезпечує недоторканість місця події».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
ecd8019b9002432798ed43a746c6fbbb
Заголовок пункту скарги:
Мати власну або орендовану групу швидкого реагування або договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль в м. Житомирі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
«-Мати власну або орендовану групу швидкого реагування або договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль в м. Житомирі».
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які власну або орендовану групу швидкого реагування, у місті м. Житомир (наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль), та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які мають групу швидкого реагування в інших регіонах України.
Скаржник повідомляє, що будучи зареєстрований в іншому регіоні України, має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі нас як Учасника.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вищезазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Також хочемо зауважити, що дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають власну та/або орендовану (співвиконавець) групи швидкого реагування в інших районах та регіонах України, прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Хочемо також зазначити, що Скаржник має договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, а саме з ТОВ «БЕЗПЕКА К9», яке надає послуги з реагування з виїзду наряду груп швидкого реагування в більшості регіонів України, в тому числі у м. Житомирі. (Копія договору додається).
Тобто, відповідно до вищевказаних договорів ТОВ «ЛЮКС СЕКЬЮРІТІ» має у користування авто, які вимагаються Замовником та має можливість забезпечити прибуття на об'єкти Замовника групи швидкого реагування у разі надходження тривожних сповіщень або у випадку настання нештатних ситуацій.
Враховуючи вищевикладене Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу чим обмежив законні права на участь в Закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення норм публічних закупівель, визначених положенням пункту 1 частини 1 статті 5 Закону, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону, а саме: - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог. ТОВ «ЛЮКС СЕКЬЮРІТІ» має досвід по здійсненню охоронних послуг відповідно до декларації про провадження господарської діяльності № 052661/23, виданої згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.09.2011 № 716.. Також зазначаємо, що законодавством України, і зокрема статтею 16 Закону не встановлено право Замовника обмежувати надання послуг наявністю матеріальної бази за територіальною ознакою.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які власну або орендовану групу швидкого реагування, у місті м. Житомир (наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль), та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які мають групу швидкого реагування в інших регіонах України.
Скаржник повідомляє, що будучи зареєстрований в іншому регіоні України, має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі нас як Учасника.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вищезазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Також хочемо зауважити, що дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають власну та/або орендовану (співвиконавець) групи швидкого реагування в інших районах та регіонах України, прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Хочемо також зазначити, що Скаржник має договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, а саме з ТОВ «БЕЗПЕКА К9», яке надає послуги з реагування з виїзду наряду груп швидкого реагування в більшості регіонів України, в тому числі у м. Житомирі. (Копія договору додається).
Тобто, відповідно до вищевказаних договорів ТОВ «ЛЮКС СЕКЬЮРІТІ» має у користування авто, які вимагаються Замовником та має можливість забезпечити прибуття на об'єкти Замовника групи швидкого реагування у разі надходження тривожних сповіщень або у випадку настання нештатних ситуацій.
Враховуючи вищевикладене Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу чим обмежив законні права на участь в Закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення норм публічних закупівель, визначених положенням пункту 1 частини 1 статті 5 Закону, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону, а саме: - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог. ТОВ «ЛЮКС СЕКЬЮРІТІ» має досвід по здійсненню охоронних послуг відповідно до декларації про провадження господарської діяльності № 052661/23, виданої згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.09.2011 № 716.. Також зазначаємо, що законодавством України, і зокрема статтею 16 Закону не встановлено право Замовника обмежувати надання послуг наявністю матеріальної бази за територіальною ознакою.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 24.12.2024 року № 20512
-
Повʼязаний документ:
рішення від 24.12.2024 № 20512.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір реагування
-
Повʼязаний документ:
Договір реагування.PDF
-
-
Назва доказу:
Копію декларації про провадження господарської діяльності № 052661/23;
-
Повʼязаний документ:
Декларація_про_провадження_господарської_діяльності_1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційні вимоги, а саме: «- Мати власну або орендовану групу швидкого реагування або договір реагування з іншим суб’єктом охоронної діяльності, наряд охорони та спеціально обладнаний автомобіль в м. Житомирі».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
bdd31a28804b4ae1afb7e3f7af46338d
Заголовок пункту скарги:
Учасник повинен мати власний сертифікований центр спостереження та приймання тривожних сповіщень. На підтвердження, надати сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019, виданий учаснику закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовник в пункті 11 Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі Охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги)» вимагає:
“Учасник повинен мати власний сертифікований центр спостереження та приймання тривожних сповіщень. На підтвердження, надати сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019, виданий учаснику закупівлі; (потрібно надати підтверджуючі документи про наявність сертифікованого центру спостереження та приймання тривожних сповіщень та сертифікат відповідності чинний до кінця дії договору про надання послуг Замовнику, а саме до 31.12.2025 року)”.
Скаржник вважає дану вимогу такою, що порушує його законні права та інтереси в участі у закупівлі з огляду на наступне:
Обов’язкова сертифікація засобів охоронної сигналізації передбачалась Наказом Держстандарту України від 10.04.1997 року № 191, який втратив чинність від 16.03.2018 року. Нормативно-правового акту, який би його замінював станом на дату написання скарги – не прийнято. Таким чином не підлягають обов’язковій сертифікації засоби охоронної сигналізації, в тому числі пульт охорони.
Скаржник має в наявності пульт охорони за Договором оренди, який на сьогоднішній час вже не є сертифікованим, згідно чинного законодавства. Повідомляємо також, що в період його придбання у 2022 році сертифікат відповідності був чинний. Відповідно, новий сертифікат відповідності випускається серійно з 25.05.2023 р., а видаткова накладна від 03 листопада 2022 р., у звʼязку з чим Скаржник не зможе підтвердити вимоги тендерної документації.
Через наявність зазначеної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі, незважаючи на свою відповідність та можливість надати послуги, згідно вимог Замовника. На підтвердження надаємо договір оренди охорони.
Додатково, відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, не передбачено, що суб’єкт охоронної діяльності в обов’язковому порядку повинен мати власний сертифікований центр спостереження у власності, та не володіти їм на правах оренди та ін.
Дана вимога ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають пульта охорони, який сертифікований в Україні.
До аналогічного рішення дійшла Постійно діюча Адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в Рішенні № 18969 від 27.11.2024 року та Рішенні № 18969-р/пк-пз від 27.11.2024.
“Учасник повинен мати власний сертифікований центр спостереження та приймання тривожних сповіщень. На підтвердження, надати сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019, виданий учаснику закупівлі; (потрібно надати підтверджуючі документи про наявність сертифікованого центру спостереження та приймання тривожних сповіщень та сертифікат відповідності чинний до кінця дії договору про надання послуг Замовнику, а саме до 31.12.2025 року)”.
Скаржник вважає дану вимогу такою, що порушує його законні права та інтереси в участі у закупівлі з огляду на наступне:
Обов’язкова сертифікація засобів охоронної сигналізації передбачалась Наказом Держстандарту України від 10.04.1997 року № 191, який втратив чинність від 16.03.2018 року. Нормативно-правового акту, який би його замінював станом на дату написання скарги – не прийнято. Таким чином не підлягають обов’язковій сертифікації засоби охоронної сигналізації, в тому числі пульт охорони.
Скаржник має в наявності пульт охорони за Договором оренди, який на сьогоднішній час вже не є сертифікованим, згідно чинного законодавства. Повідомляємо також, що в період його придбання у 2022 році сертифікат відповідності був чинний. Відповідно, новий сертифікат відповідності випускається серійно з 25.05.2023 р., а видаткова накладна від 03 листопада 2022 р., у звʼязку з чим Скаржник не зможе підтвердити вимоги тендерної документації.
Через наявність зазначеної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі, незважаючи на свою відповідність та можливість надати послуги, згідно вимог Замовника. На підтвердження надаємо договір оренди охорони.
Додатково, відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, не передбачено, що суб’єкт охоронної діяльності в обов’язковому порядку повинен мати власний сертифікований центр спостереження у власності, та не володіти їм на правах оренди та ін.
Дана вимога ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають пульта охорони, який сертифікований в Україні.
До аналогічного рішення дійшла Постійно діюча Адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в Рішенні № 18969 від 27.11.2024 року та Рішенні № 18969-р/пк-пз від 27.11.2024.
×
-
Назва доказу:
Договір оренди пульта
-
Повʼязаний документ:
Договір оренди пульта.PDF
-
-
Назва доказу:
Сертифікат на пульт
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат на пульт.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 27.11.2024 № 18969-р/пк-пз
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 27.11.2024 № 18969.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни в Документацію та виключити дану вимогу про те, що учасник повинен мати власний сертифікований центр спостереження та приймання тривожних сповіщень. На підтвердження, надати сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019, виданий учаснику закупівлі; (потрібно надати підтверджуючі документи про наявність сертифікованого центру спостереження та приймання тривожних сповіщень та сертифікат відповідності чинний до кінця дії договору про надання послуг Замовнику, а саме до 31.12.2025 року)
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
7088b96f531a4a0980e548f74bc8dc30
Заголовок пункту скарги:
Охоронники, які залучатимуться до надання послуг, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а саме:
⦁ електробезпека;
⦁ caнiтарне та гiгiєнiчне забезпечення;
⦁ пожежна та техногенна безпека;
⦁ надзвичайнi ситyацiї на виробництвi;
⦁ надання домедичної допомоги потерпiлим у разi нещасного випадку;
⦁ захист населення вiд iнфекцiйних хвороб
ТОЩО
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовник в пункті 14 Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі Охоронні послуги (ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги)» вимагає:
“Охоронники, які залучатимуться до надання послуг, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а саме:
⦁ електробезпека;
⦁ caнiтарне та гiгiєнiчне забезпечення;
⦁ пожежна та техногенна безпека;
⦁ надзвичайнi ситyацiї на виробництвi;
⦁ надання домедичної допомоги потерпiлим у разi нещасного випадку;
⦁ захист населення вiд iнфекцiйних хвороб;
⦁ правила безпечної експлyатацiї житлових i громадських будiвель.
На підтвердження надати витяг з протоколу та посвідчення на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. Також, надати підтвердження правомочності проведення перевірки комісією на підприємстві (витяг та протокол перевірки знань з охорони праці кожного члена комісії, що виданий відповідним навчальним центром, уповноваженим на проведення перевірки з питань охорони праці), у разі якщо перевірка проводилась комісією на підприємстві. У разі проведення перевірки знань з охорони праці навчальним центром – надати відповідний дозвіл/ліцензію, видану уповноваженим органом.”
Зазначаємо, що суб’єкти господарювання, які надають послуги охорони у своїй діяльності регламентуються виключно законодавством України, а саме - Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 (далі – Ліцензійні умови) та Законом України «Про охоронну діяльність».
Скаржник зазначає, що Ліцензійними умовами не передбачено обов'язкове проходження для охоронників суб'єкта охоронної діяльності навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Також ліцензійними умовами не передбачено обов'язкову наявність у суб'єкта охоронної діяльності відповідальної особи з питань охорони праці.
Предметом закупівлі не є будь-які навчання або інструктажі з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Вимога Документації у цій частині суперечить вимогам чинного законодавства.
Вказані вимоги Документації розраховані на учасників торгів, в яких є вказана посадова особа з описаними характеристиками та охоронників, які пройшли навчання електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема: "1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов'язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності. Ліцензіат зобов'язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами. Кадрові вимоги. Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб'єкта охоронної діяльності та залежно від об'єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 "Про затвердження Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників". Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
Працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб'єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов. Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти.
Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18- річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом охоронної діяльності (входять до штату суб'єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов'язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб'єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов'язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
документ, що підтверджує набуття кваліфікації;
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки, крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами не передбачено наявності працівників, які пройшли навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Враховуючи викладене, зазначена вимога Документації не узгоджується з положеннями Ліцензійних умов в цій частині.
Враховуючи викладене, Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть довідку про наявність працівників, які пройшли навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель та на підтвердження нададуть відповідний документ про проходження навчання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
“Охоронники, які залучатимуться до надання послуг, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а саме:
⦁ електробезпека;
⦁ caнiтарне та гiгiєнiчне забезпечення;
⦁ пожежна та техногенна безпека;
⦁ надзвичайнi ситyацiї на виробництвi;
⦁ надання домедичної допомоги потерпiлим у разi нещасного випадку;
⦁ захист населення вiд iнфекцiйних хвороб;
⦁ правила безпечної експлyатацiї житлових i громадських будiвель.
На підтвердження надати витяг з протоколу та посвідчення на охоронників, які будуть залучені безпосередньо до фізичної охорони об’єкту. Також, надати підтвердження правомочності проведення перевірки комісією на підприємстві (витяг та протокол перевірки знань з охорони праці кожного члена комісії, що виданий відповідним навчальним центром, уповноваженим на проведення перевірки з питань охорони праці), у разі якщо перевірка проводилась комісією на підприємстві. У разі проведення перевірки знань з охорони праці навчальним центром – надати відповідний дозвіл/ліцензію, видану уповноваженим органом.”
Зазначаємо, що суб’єкти господарювання, які надають послуги охорони у своїй діяльності регламентуються виключно законодавством України, а саме - Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 (далі – Ліцензійні умови) та Законом України «Про охоронну діяльність».
Скаржник зазначає, що Ліцензійними умовами не передбачено обов'язкове проходження для охоронників суб'єкта охоронної діяльності навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Також ліцензійними умовами не передбачено обов'язкову наявність у суб'єкта охоронної діяльності відповідальної особи з питань охорони праці.
Предметом закупівлі не є будь-які навчання або інструктажі з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Вимога Документації у цій частині суперечить вимогам чинного законодавства.
Вказані вимоги Документації розраховані на учасників торгів, в яких є вказана посадова особа з описаними характеристиками та охоронників, які пройшли навчання електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема: "1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов'язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності. Ліцензіат зобов'язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами. Кадрові вимоги. Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб'єкта охоронної діяльності та залежно від об'єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 "Про затвердження Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників". Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
Працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб'єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов. Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти.
Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18- річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом охоронної діяльності (входять до штату суб'єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов'язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб'єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов'язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
документ, що підтверджує набуття кваліфікації;
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки, крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами не передбачено наявності працівників, які пройшли навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель.
Враховуючи викладене, зазначена вимога Документації не узгоджується з положеннями Ліцензійних умов в цій частині.
Враховуючи викладене, Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть довідку про наявність працівників, які пройшли навчання з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель та на підтвердження нададуть відповідний документ про проходження навчання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 24.12.2024 № 20498
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 24.12.2024 №20498.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни в Документацію та виключити дану вимогу про те, що охоронники учасника повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а саме: з електробезпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, пожежної та техногенної безпеки, надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, захисту населення від інфекційних хвороб та правил безпечної експлуатації житлових і громадських будівель
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
ff636aaa76d043c284421765bd28858e
Заголовок пункту скарги:
Учасник повинен мати організаційну структуру охоронного підрозділу, яка дозволяє здійснювати охорону об’єктів Замовника:
- спостереження з реагуванням;
- спостереження з реагуванням за РТС (радіо-тривожна сигналізація);
- реагування на повідомлення замовника.”
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі зак
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
“Учасник повинен мати організаційну структуру охоронного підрозділу, яка дозволяє здійснювати охорону об’єктів Замовника:
- спостереження з реагуванням;
- спостереження з реагуванням за РТС (радіо-тривожна сигналізація);
- реагування на повідомлення замовника.”
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації.
Відповідно до ст. 64 Господарського кодексу України "підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис".
Наявність у своїй структурі охоронних підрозділів, які дозволяють здійснювати охорону об’єктів Замовника жодним чином не впливає на ресурсоспроможність підприємства в цілому, ні на його досвід з надання послуг з охорони. Ключовим фактором у даному разі є наявність саме матеріально-технічної бази, що дає можливість надавати послуги за предметом закупівлі кожному учаснику, а ні наявність у своїй структурі підприємства відокремлених підрозділів.
Скаржник зазначає, що таким чином, є безпідставним встановлення у Документації вимоги щодо необхідності учаснику мати в своїй структурі охоронних підрозділів, які дозволяють здійснювати охорону об’єктів Замовника та не створюють обов'язків для учасників закупівлі.
Скаржник зауважує, що такі вимоги Документації є дискримінаційними до учасників в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" та надають перевагу окремого учасника над іншими, що створює дисбаланс в розумінні принципів публічних закупівель.
Додатково, заявлені Замовником вимоги у цій частині, за своїми функціональними обов’язками може виконувати ПТС (пульт централізованої сигналізації) також за договором про надання послуг, тобто із залученням субпідрядника.
- спостереження з реагуванням;
- спостереження з реагуванням за РТС (радіо-тривожна сигналізація);
- реагування на повідомлення замовника.”
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації.
Відповідно до ст. 64 Господарського кодексу України "підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис".
Наявність у своїй структурі охоронних підрозділів, які дозволяють здійснювати охорону об’єктів Замовника жодним чином не впливає на ресурсоспроможність підприємства в цілому, ні на його досвід з надання послуг з охорони. Ключовим фактором у даному разі є наявність саме матеріально-технічної бази, що дає можливість надавати послуги за предметом закупівлі кожному учаснику, а ні наявність у своїй структурі підприємства відокремлених підрозділів.
Скаржник зазначає, що таким чином, є безпідставним встановлення у Документації вимоги щодо необхідності учаснику мати в своїй структурі охоронних підрозділів, які дозволяють здійснювати охорону об’єктів Замовника та не створюють обов'язків для учасників закупівлі.
Скаржник зауважує, що такі вимоги Документації є дискримінаційними до учасників в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" та надають перевагу окремого учасника над іншими, що створює дисбаланс в розумінні принципів публічних закупівель.
Додатково, заявлені Замовником вимоги у цій частині, за своїми функціональними обов’язками може виконувати ПТС (пульт централізованої сигналізації) також за договором про надання послуг, тобто із залученням субпідрядника.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 07.06.2024 № 10057
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 07.06.2024 № 10057.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни в Документацію та виключити дану вимогу про те, що Учасник повинен мати організаційну структуру охоронного підрозділу, яка дозволяє здійснювати охорону об’єктів Замовника: - спостереження з реагуванням; - спостереження з реагуванням за РТС (радіо-тривожна сигналізація); - реагування на повідомлення замовника .
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
abc55ab0590e4401b4d7ae312764abd1
Заголовок пункту скарги:
мати визначену наказом по підприємству особу, відповідальну за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
“мати визначену наказом по підприємству особу, відповідальну за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами”.
Зазначаємо, що Ліцензійними умовами не передбачено обов'язкову наявності у суб'єкта охоронної діяльності посадової особи, відповідальної за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами.
Вимога Документації у цій частині суперечить вимогам чинного законодавства.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказана посадова особа з описаними характеристиками, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Законом України "Про охоронну діяльність", а саме - ст. 11 зазначено, що суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечувати дотримання законодавства в організації та функціонуванні охорони, прийомі на роботу персоналу охорони, в організації правил носіння відповідного одягу та розпізнавальних знаків, а також в оснащенні засобами оборони та індивідуального захисту.
Законом визначено, що охоронна діяльність - надання послуг з охорони власності та громадян; об'єкт охорони - фізична особа та/або майно;
Охорона майна - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення недоторканності, цілісності визначених власником і належних йому будівель, споруд, територій, акваторій, транспортних засобів, валютних цінностей, цінних паперів та іншого рухомого і нерухомого майна, з метою запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо нього, для збереження його фізичного стану, припинення несанкціонованого власником доступу до нього та забезпечення здійснення власником цього майна всіх належних йому повноважень стосовно нього;
Охорона фізичної особи - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення особистої безпеки, життя та здоров'я індивідуально
визначеної фізичної особи (групи осіб) шляхом запобігання або недопущення негативного безпосереднього впливу факторів (діяльності або бездіяльності) протиправного характеру;
Також ст. 9 визначає, що суб'єкт охоронної діяльності має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. Перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності затверджений Постановою Кабінету
Міністрів України від 11 лютого 2013 р. № 97, визначає вичерпний перелік спеціальних засобів, які може використовувати суб'єкт охоронної діяльності під час своєї діяльності.
Враховуючи те, що в Україні введено режим воєнного стану, вбачається доцільність наявності вміння персоналу охорони суб'єкта охоронної діяльності використовувати заходи фізичного впливу та спеціальні засоби в особливих випадках. А для дотримання правил безпеки, обов'язкова необхідність у суб'єкта охоронної діяльності саме посадової особи яка відповідальна за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов'язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
3. Ліцензіат зобов'язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам.
4. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної
бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Зазначаємо, що Ліцензійними умовами не передбачено обов'язкову наявності у суб'єкта охоронної діяльності посадової особи, відповідальної за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами.
Вимога Документації у цій частині суперечить вимогам чинного законодавства.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказана посадова особа з описаними характеристиками, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Законом України "Про охоронну діяльність", а саме - ст. 11 зазначено, що суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечувати дотримання законодавства в організації та функціонуванні охорони, прийомі на роботу персоналу охорони, в організації правил носіння відповідного одягу та розпізнавальних знаків, а також в оснащенні засобами оборони та індивідуального захисту.
Законом визначено, що охоронна діяльність - надання послуг з охорони власності та громадян; об'єкт охорони - фізична особа та/або майно;
Охорона майна - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення недоторканності, цілісності визначених власником і належних йому будівель, споруд, територій, акваторій, транспортних засобів, валютних цінностей, цінних паперів та іншого рухомого і нерухомого майна, з метою запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо нього, для збереження його фізичного стану, припинення несанкціонованого власником доступу до нього та забезпечення здійснення власником цього майна всіх належних йому повноважень стосовно нього;
Охорона фізичної особи - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення особистої безпеки, життя та здоров'я індивідуально
визначеної фізичної особи (групи осіб) шляхом запобігання або недопущення негативного безпосереднього впливу факторів (діяльності або бездіяльності) протиправного характеру;
Також ст. 9 визначає, що суб'єкт охоронної діяльності має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. Перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності затверджений Постановою Кабінету
Міністрів України від 11 лютого 2013 р. № 97, визначає вичерпний перелік спеціальних засобів, які може використовувати суб'єкт охоронної діяльності під час своєї діяльності.
Враховуючи те, що в Україні введено режим воєнного стану, вбачається доцільність наявності вміння персоналу охорони суб'єкта охоронної діяльності використовувати заходи фізичного впливу та спеціальні засоби в особливих випадках. А для дотримання правил безпеки, обов'язкова необхідність у суб'єкта охоронної діяльності саме посадової особи яка відповідальна за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов'язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
3. Ліцензіат зобов'язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам.
4. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної
бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників,
відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 24.12.2024 № 20498
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 24.12.2024 №20498.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни в Документацію та виключити дану вимогу про те, що учасник повинен мати визначену наказом по підприємству особу, відповідальну за спеціальну підготовку персоналу та його оснащення спецзасобами
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
cca482fa20474fbf85dd637cc9bcd01c
Заголовок пункту скарги:
Особовий склад, який безпосередньо несе службу на постах, повинен бути забезпечений форменим одягом, засобами мобільного та радіозв’язку (надати документ, виданий учаснику уповноваженим органом на право експлуатації не менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
“Особовий склад, який безпосередньо несе службу на постах, повинен бути забезпечений форменим одягом, засобами мобільного та радіозв’язку (надати документ, виданий учаснику уповноваженим органом на право експлуатації не менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир), ліхтарями, тривожними кнопками та іншим спорядженням, необхідним для належного та якісного виконання своїх професійних обов’язків”.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають не менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир.
Також хочемо зауважити, що дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Дана вимога є дискримінаційною потенційних учасників, так як при цьому законодавство, що регулює охоронну діяльність не встановлює обмежень для суб'єктів охоронної діяльності за територіальними ознаками та кількістю спецзасобів для надання послуг з охорони.
Також, Замовник жодним чином не довів доцільність наявності не менше 5 (п'яти) засобів радіозв'язку потужністю не менше 2 Вт, враховуючи лише 1 (один) пост охорони з розміщенням на ньому 1 (одного) охоронця. Додатково, засоби радіозв'язку можуть функціонувати в межах всієї території України, без прив'язки за територіальними ознаками. Залишається незрозумілим, чим керувався Замовник, встановлюючи кількість необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для надання послуг.
Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України Про охоронну діяльність встановлено, що вимоги щодо будівельного, конструктивного та технічного забезпечення пунктів централізованого спостереження визначаються у ліцензійних умовах.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 №960 затверджено Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.
Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності встановлено: Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально- технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими
особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Зазвичай, кількість радіоелектронних засобів повинна бути не менше кількості постів на охоронюваних об'єктах Замовника, тобто, в даному випадку, не менше 1(одного), що є доречним та доцільним.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають не менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир.
Також хочемо зауважити, що дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають менше 5 (п’яти) засобів радіозв’язку потужністю не менше 2 Вт в межах м. Житомир, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Дана вимога є дискримінаційною потенційних учасників, так як при цьому законодавство, що регулює охоронну діяльність не встановлює обмежень для суб'єктів охоронної діяльності за територіальними ознаками та кількістю спецзасобів для надання послуг з охорони.
Також, Замовник жодним чином не довів доцільність наявності не менше 5 (п'яти) засобів радіозв'язку потужністю не менше 2 Вт, враховуючи лише 1 (один) пост охорони з розміщенням на ньому 1 (одного) охоронця. Додатково, засоби радіозв'язку можуть функціонувати в межах всієї території України, без прив'язки за територіальними ознаками. Залишається незрозумілим, чим керувався Замовник, встановлюючи кількість необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для надання послуг.
Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України Про охоронну діяльність встановлено, що вимоги щодо будівельного, конструктивного та технічного забезпечення пунктів централізованого спостереження визначаються у ліцензійних умовах.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 №960 затверджено Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.
Відповідно до пункту 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності встановлено: Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально- технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими
особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Зазвичай, кількість радіоелектронних засобів повинна бути не менше кількості постів на охоронюваних об'єктах Замовника, тобто, в даному випадку, не менше 1(одного), що є доречним та доцільним.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 28.12.2023 № 21071
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 28.12.2023 № 21071.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни в Документацію та виключити дану вимогу про те, що учасник повинен надати інформацію про назву предмету закупівлі (договору) з зазначенням за ДК021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги.