• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу)

Завершена

333 220.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 666.10 UAH
Період оскарження: 27.12.2024 17:45 - 04.01.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Дискримінаційні вимоги

Номер: aee28d308abc4ceb967934951b31b169
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-27-012058-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.01.2025 16:17
Автор: ТОВ "ДОБРА ДІАГНОСТИКА", Костянтин Войценко +380979095321 kostya_89@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b99239a29e17433ba6dda41c0fd1af49
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності в ліцензії виду діяльності «Медична статистика»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 7.2. розділу Додатку 1 до Тендерної документації та пункту 3 учасник повинен надати:
- Достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
(Надати у складі пропозиції копію ліцензії або рішення про видачу такої ліцензії або документ дозвільного характеру або посилання на ліцензійний реєстр МОЗ України з медичної практики де Замовник може перевірити наявність ліцензії).
1.2.Дискримінаційність умови
Встановлена вимога є дискримінаційними виходячи з наступного.
Відповідно до вимоги Замовника ліцензія повинна містити ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, в тому числі з медичної статистики.
Скаржник вважає вимогу в частині надання ліцензії за спеціальністю «медична статистика» необґрунтованою та дискримінаційною, оскільки вона не стосується предмета закупівлі.

Предметом закупівлі є ДК 021:2015: 85110000-3 — Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу).
При цьому Замовником не передбачено ведення будь-якої статистики, а отже діяльність, щодо предмету закупівлі не включає в себе проведення статистичних досліджень.
Скаржник має ліцензію серії АГ №571092 від 09.12.2010 р. зі внесеними змінами згідно наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2017 р. №1762 відповідно до якої він має право провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальностями: організація і управління охороною здоров’я; патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, клінічна лабораторна діагностика; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія).
При цьому в переліку спеціальностей зазначених в ліцензії Скаржника відсутня «медична статистика».
Дані вимоги Тендерної документації зможуть виконати учасники, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика, що є дискримінаційними для учасників, в тому числі і для Скаржника, оскільки предметом закупівлі не є здійснення господарської діяльності з медичної статистики.
Наявність даних дискримінаційних вимог у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід проведення гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу, він не може прийняти участь у закупівлі
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d0d2432dc4764d9e83aac91f1c94b233
Заголовок пункту скарги: Щодо зберігання вологого архіву
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.7 Додатку 2 до Тендерної документації учасники повинні надати гарантійний лист щодо забезпечення Учасником збереження вологого архіву протягом 1 року з подальшою утилізацією біологічних відходів категорії «В» шляхом кремації.
2.2.Дискримінаційність умови
Встановлена вимога є дискримінаційними виходячи з наступного.
Збереження вологого архіву протягом 1 року з подальшою утилізацією біологічних відходів категорії «В» шляхом кремації є додатковим обтяженням в роботі медичних лабораторій та не передбачено чинним законодавством.
Дана вимога призводить до того, що кожен учасник, зважаючи на кількість досліджень, повинен мати цілий басейн для зберігання вологого архіву.
Відповідно до п.4 Додатку 2 до Тендерної документації, розбір матеріалу, макроскопічне дослідження, вирізка з протоколюванням проводиться відповідно до чинних в Україні галузевих наказів і відповідно до загальноприйнятої світової практики.
Діяльність щодо збереження вологого архіву протягом 1 року з подальшою утилізацією біологічних відходів категорії «В» шляхом кремації регулюється, зокрема, Порядком проведення патологоанатомічного розтину, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 06.09.2021 р. №1877 (надалі – Порядок).
Відповідно п. 4 р.Х Порядку «Вологий» секційний, біопсійний і операційний матеріали зберігаються в 10 % розчині нейтрального формаліну в медичному архіві ЗОЗ до закінчення патологогістологічних та інших необхідних досліджень, встановлення патологоанатомічного діагнозу.
Слід відмітити, що предметом закупівлі є гістологічне дослідження операційного та біопсійного матеріалу (ці дослідження проводяться для дослідження матеріалів живих людей), тому слід керуватися, нормами наказу в цій частині.
Підтвердження застосування цього Порядку для досліджень матеріалів живих людей є п.11 Порядку:
11. Патологоанатомічне дослідження операційного і біопсійного матеріалів поділяється на наступні 5 категорій складності:
1) I категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із наступною патологією:
неускладнені форми неспецифічного гострого або хронічного запалення;
неускладнені форми дистрофічних процесів, крім хвороб накопичення (тезаурисмозів);
2) II категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
ускладнені форми неспецифічного гострого або хронічного запалення;
ускладнені форми дистрофічних процесів, крім хвороб накопичення (тезаурисмозів);
3) III категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
інфекційні хвороби;
гранулематозне запалення;
хвороби накопичення (тезаурисмози);
вади розвитку;
посліди;
доброякісні пухлини різної локалізації зрозумілого гістогенезу;
пухлиноподібні процеси;
зішкріби ендометрію;
4) IV категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
матеріал, отриманий від хворого з інтраепітеліальними неоплазіями, дисплазіями, інтраепітеліальними карциномами;
пограничні і злоякісні пухлини;
термінові інтраопераційні, ендоскопічні і інцизійні біопсії;
5) V категорія складності - операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами і хворобами:
імунопатологічні процеси, системні хвороби сполучної тканини та васкуліти;
діагностичні пункційні біопсії: ендоміокардіальні біопсії, діагностичні біопсії легень, пункційні біопсії печінки та нирок, трепанобіопсії кісткового мозку, біопсії лімфатичних вузлів, підшлункової залози тощо;
матеріал, що потребує обробки сучасними високотехнологічними методами досліджень.
Відповідно п. 15 р.VII Порядку Тривалість патологогістологічного дослідження біопсійного і операційного матеріалу складає:
для термінових інтраопераційних біопсій - не більш, ніж 30 хвилин від моменту отримання матеріалу;
для діагностичних біопсій та операційного матеріалу - не більш, ніж 10 робочих днів від моменту отримання матеріалу.
Термін обробки кісткової тканини та біопсій, що потребують додаткових методів забарвлення чи консультацій, може бути продовжено.
Таким чином законодавством не передбачено 1-річного строку зберігання матеріалів, оскільки дослідження матеріалів потребується лише для встановлення діагнозу, з подальшим лікуванням хворого.
При цьому слід звернути увагу на предмет закупівлі, який встановлює лише проведення досліджень і діяльність повинна відповідати, чинним в Україні галузевим наказамі відповідно до загальноприйнятої світової практики.
Замовником не аргументовано строк зберігання вологого матеріалу прогтягом 1 року.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на участь в закупівлі.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати гарантійний лист щодо забезпечення Учасником збереження вологого архіву протягом 1 року з подальшою утилізацією біологічних відходів категорії «В» шляхом кремації, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, оскільки дана вимога є незаконною.

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації