• Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Енергосервіс комплексу будівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 11» ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Завершена

0.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 27.12.2024 10:43 - 23.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА НА НЕЗАКОННИЙ ДОПУСК ДО АУКЦІОНУ УЧАСНИКА ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ"

Номер: 79c9294296954fe89b516eb1b877cc96
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-27-002648-a.a1
Назва: СКАРГА НА НЕЗАКОННИЙ ДОПУСК ДО АУКЦІОНУ УЧАСНИКА ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ"
Скарга:
Опис скарги у вкладенні
Дата розгляду скарги: 18.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.02.2025 17:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.03.2025 13:32
Задовільнена: Так
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ГРУПА КОМФОРТТАУН", Ігор Савенков 380684422296 comforttown.tender@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f9b8265d45c143b9956dbf43ef4d15e6
Заголовок пункту скарги: СКАРГА НА НЕЗАКОННИЙ ДОПУСК ДО АУКЦІОНУ УЧАСНИКА ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на прекваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
27 грудня 2024 Комунальним некомерційним підприємством "Міська клінічна лікарня № 11" Одеської міської ради (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: Енергосервіс комплексу будівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ № 11» ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, ідентифікатор: UA-2024-12-27-002648-a.
Для участі у закупівлі подано пропозиції наступними Учасниками:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ГРУПА КОМФОРТТАУН" (Скаржник)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВЕСКО"
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ"

Згідно частини 2 статті 3 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації»:
У разі здійснення закупівлі енергосервісу за процедурою відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій встановлюється відповідно до абзацу другого частини третьої статті 20 Закону України "Про публічні закупівлі", розкриття тендерних пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацом третім частини першої статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі", розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються у порядку, передбаченому частинами другою та дванадцятою статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі".

Відповідно до ч. 12 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
3) перелік тендерних пропозицій;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);
6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію.

За результатами розгляду тендерних пропозицій, Замовником 03.02.2025 р. сформовано протокол розгляду тендерних пропозицій, згідно якого всіх учасників закупівлі допущено до аукціону. Проте, вважаємо, що рішення Замовника за результатами розгляду тендерних пропозицій, оформлене протоколом від 03.02.2025 р. в частині допуску до аукціону учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ" є протиправним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника (що є підставою для подання скарги) та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а тому строк для оскарження рішення про відхилення пропозиції Скаржника – дотриманий.

ЩОДО НЕЗАКОННОГО ДОПУСКУ ДО АУКЦІОНУ УЧАСНИКА ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ"
Відповідно до п.2.7 додатку 7 до ТП передбачалося подання: Витяг/відомості з ЄДР (Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (стосується юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців).

В складі пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ" надано лише виписку з ЄДР (файл «Виписка.pdf»).

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 1 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV (далі – Закон №755-IV) виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — документ в електронній або у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу — підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та податкових органах, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи, а також про проведену реєстраційну дію.

Водночас, відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закон №755-IV витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.

Відомості надаються органами Держстатистики з врахуванням Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 118 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.2005 № 499), Положення про порядок і умови користування даними Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, затверджені наказом Держкомстату від 28.11.2005 № 386, зареєстрованим у Мін’юсті 15.12.2005 за № 1509/11789 (зі змінами та доповненнями)

Враховуючи зазначене, виписка, відомості і витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців є різними документами. Крім цього, відповідно до пункту 2 Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 №1692/5 надавачем відомостей з Єдиного державного реєстру є державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, адміністратор центру надання адміністративних послуг або помічник нотаріуса, а у випадку надання виписки з Єдиного державного реєстру для проставлення апостиля - посадова особа територіального органу Міністерства юстиції України.

Таким чином, ТОВ СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягала відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.

При цьому, Замовником під час кваліфікації пропозиції учасника ТОВ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ" було опубліковано вимогу на усунення невідповідностей наступного змісту:
Відповідно до п.2.7 додатку 7 до тендерної документації передбачалося подання: Витяг/відомості з ЄДР (Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (стосується юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців). В складі пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ» надано лише виписку з ЄДР (файл «Виписка.pdf»). Для усунення зазначених невідповідностей Учаснику необхідно надати у строк, визначений Законом документи, що вказані у цьому повідомленні про усунення порушень, а саме: на виконання п.2.7. додатку 7 до тендерної документації надати Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

За результатами опрацювання вимоги, учасником 31 січня 2025 року ДОВАНТАЖЕНО файл «ВИТЯГ СІК.pdf». Проте, згідно ч.6 ст.26 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.

Додатково звертаємо увагу органу оскарження та Замовника про безпідставність публікації вимоги на усунення вказаної невідповідності так як описаний НЕДОЛІК НЕ УСУВАЄТЬСЯ В ПОРЯДКУ П. 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ ТАК ЯК ЗАКУПІВЛЯ ЕНЕРГОСЕРВІСУ ПРОВОДИТЬСЯ ВІДПОВІДНО ДО ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ», КВАЛІФІКАЦІЯ В ЯКІЙ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ПО СТ.29 з урахуванням ч.16, яка передбачає: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.

Аналогічно, описаний документ не передбачений в частині кваліфікаційних критеріїв та документів на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю (виправлення яких дозволяється згідно ч.16 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі»), а отже означає, що вимога встановлена виходячи із абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», що, таким чином, НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ В «публічній закупівлі енергосервісу» ПУБЛІКАЦІЇ ВИМОГИ НА УСУНЕННЯ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ.

Отже, неправомірно опублікувавши вимогу на усунення невідповідностей та допустивши до аукціону учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.

Аналогічна практика щодо необхідності відхилення пропозиції при наявності даного недоліку викладена у висновку ДАСУ про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-08-10-006262-a від 19.01.2024, а також рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №19737-р/пк-пз від 11.12.2024 (по закупівлі енергосервісу), у якому зазначено:
«3. Скаржник зазначає, що відповідно до пункту 2.7 додатку 7 передбачалося подання: Витяг/відомості з ЄДР (Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209 "Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану" (стосується юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців).
В складі Пропозиції учасника ТОВ "КУПABA МАРКЕТ" надано лише виписку з ЄДР (файл "Виписка ТОВ КУПАВА МАРКЕТ").
….
У ході розгляду зазначено питання встановлено наступне.

У складі Пропозиції ТОВ "КУПАВА МАРКЕТ" міститься, зокрема:
- виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань товариство з обмеженою відповідальністю "КУПАВА МАРКЕТ" (Виписка ТОВ КУПАВА МАРКЕТ.pdf).
Разом з тим, у складі Пропозиції ТОВ "КУПАВА МАРКЕТ" відсутні саме витяг або відомості з ЄДР.
Враховуючи вище викладене, ТОВ "КУПАВА МАРКЕТ" не відповідає вимогам, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції ТОВ "КУПАВА МАРКЕТ", визначені абзацом третім пункту 1 частини першої статті 31 Закону.»

Таким чином, Замовником незаконно прийнято рішення про відповідність пропозиції Учасника ТОВ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ" вимогам тендерної документації, чим порушено норми чинного законодавства.

Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про допущення до аукціону учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІМЕЙНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ".

Виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі