• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації

Торги не відбулися

290 580.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 452.90 UAH
Період оскарження: 17.12.2024 13:30 - 22.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника

Номер: cc5bb74930da44d3867afa42f8d732aa
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-17-011221-a.a1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника
Скарга:
тендерна документація містить ряд незаконних та дискримінаційних умов, які підлягають виключенню
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2024 16:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.01.2025 12:27
Дата виконання рішення Замовником: 07.01.2025 16:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: умови переглянуто
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЖЦЕНТР", Тетяна Подоріна 380567222777 POZCENTR@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 887e648dcf3649ec9c0b66e556fbddf4
Заголовок пункту скарги: вимоги ТД є неправомірними та такими, що прямо суперечать вимогам чинного законодавства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. В пункті 5 Розділу III Тендерної документації зазначено:
«Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) та пунктом 47 Особливостей.»

В пункті 5 Розділу VI Тендерної документації зазначено:
«У разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, не укладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених ст.17 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених Законом.»

В Додатку 4 Тендерної документації зазначено:

«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи згідно з нижченаведеним переліком, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель,
- витяг (повний) з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» у формі електронного документа або завіреної довідки, що містить інформацію станом на дату, не більше ніж за 30 календарних днів відносно дати розкриття пропозицій в електронній системі закупівель. Зазначений витяг надається щодо осіб (особи), визначених згідно пунктів 5, 6, частини першої статті 17 Закону;
- довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої пунктом 12 частини першої статті 17 Закону;
- довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 частини другої статті 17 Закону, або інформацію у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 частини другої статті 17 Закону.»

Дані вимоги є неправомірними та такими, що прямо суперечать вимогам чинного законодавства та для нас, як учасника закупівлі, можуть мати наслідки – безпідставне відхилення тендерної пропозиції з огляду на наступне:

На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Особливостей, яка прийняті Урядом на виконання вимог Закону.

Відповідно до пункту 47 Особливостей:
47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.

Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту.
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.

Звертаємо увагу, що однією з підстав відхилення тендерної пропозиції учасників відповідно до статті 17 Закону є заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Натомість, пунктом 47 Особливостей дану підставу не передбачено.

Крім того, в статті 17 Закону йдеться про документи, видані на ім’я представника учасника, якому учасником довірено представляти його інтереси, таким учасником може бути будь-яка службова (посадова) особа учасника, не обов’язково це керівник підприємства. Натомість, пунктом 47 Особливостей передбачено, що доброчесність переможця підтверджується наданням документів щодо керівника учасника, незалежно від того, кого уповноважено представляти інтереси підприємства в торгах.

Таким чином, в змісті тендерної документації Замовника є невідповідності діючому законодавству України у сфері публічних закупівель, а саме: - вимогам Особливостей
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6edf292bdd734c96aba380d73bad996b
Заголовок пункту скарги: вимоги ТД є неправомірними та такими, що прямо суперечать вимогам чинного законодавства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: На підтвердження спроможності виконання послуг (виконання технічного завдання) учасниками надається Ліцензія на провадження діяльності протипожежного напрямку, видана ДСНС України і довідка про наявність пульта ЦПС (зазначити адресу та найменування і контактні дані власника), кваліфікованого персоналу для надання послуг (має бути не менше двох диспетчерів та не менше п’яти спеціалістів які пройшли навчання (мають свідоцтва або дипломи/посвідчення) електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації (підтвердити копіями свідоцтв/дипломів/посвідчень), не менше трьох електромонтерів мають територіально знаходяться або матимуть можливість знаходитись протягом дії договору в місті надання послуг.

6. Довідку Учасника щодо забезпечення проведення ним перевірки систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, які експлуатуються, із зазначенням кількості працівників, яких він може задіяти (не менше п’яти електромонтерів), проєкту/зразку акту (або іншого офіційного документу) який пропонується скласти за результатами перевірки (має обов'язково передбачати підписання такого документу як представником учасника так і відповідальною особою об'єкту - закладу освіти), а також чіткого строку проведення такої перевірки по всім об'єктам Замовника, який не має перевищувати трьох робочих днів з дати укладання договору. При проведенні перевірки учасник додатково проводить заміну 19 акумуляторів, що вийшли з ладу (акумулятори для заміни надаються Замовником) на об’єктах.»


Пункт 1.2 Додатку 3:
«1.2. Довідку про наявність основних працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені при виконанні технічного обслуговування, та мають необхідні знання та досвід (обов’язково має бути не менше двох диспетчерів та не менше п’яти електромонтерів) за наданою формою».


Дана вимога є для нас, як для потенційного та надійного Учасника торгів, дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне.

Послуги, які передбачені предметом закупівлі – «Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації, код ДК 021:2015 75250000-3 — Послуги пожежних і рятувальних служб» здійснюються на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови).

Зазначені Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог до ліцензіатів щодо їх відповідності кадровим вимогам, їх кваліфікації та матеріально-технічної забезпеченості щодо кожного з виду робіт/послуг протипожежного призначення.

Так, Ліцензійними умовами передбачено, що для виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, необхідна наступна мінімальна кількість працівників:

14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.

Для виконання робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту Ліцензійними умовами передбачено наступну мінімальну кількість працівників:

22. Керівник робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи із спостерігання за системами протипожежного захисту чи з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
23. Виконавці робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту повинні відповідати таким вимогам:
інженер повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузі знань “Інформаційні технології”, “Автоматизація та приладобудування”. Допускається залучення інженера на підставі цивільно-правового договору;
наявність чотирьох диспетчерів або операторів для цілодобового чергування в центрі приймання тривожних сповіщень (якщо до пульту пожежного спостерігання підключено більше 300 об’єктів, не менше восьми диспетчерів або операторів - по два диспетчери та/або оператори на зміну);
наявність двох електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) не нижче 3-го розряду для чергування та аварійного виїзду.
На підставі цивільно-правового договору може здійснюватися спостерігання за системами протипожежного захисту об’єктів диспетчерами або операторами інших ліцензіатів, які мають технічно сумісні центри приймання тривожних сповіщень.

Крім того, Ліцензійними умовами не встановлено обов’язковість територіального знаходження працівників в місті надання послуг.

ПП «ПОЖЦЕНТР» має відповідну ліцензію на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень та спостерігання за системами протипожежного захисту.

ПП «ПОЖЦЕНТР» має відповідних працівників, кваліфікація та кількість яких відповідає діючому законодавству щодо обслуговування протипожежної сигналізації та є достатньою для надання Послуг, що є предметом Закупівлі.

На підтвердження вищесказаного додаємо довідку про наявність працівників.

Вимога, встановлена Замовником в Додатку 2 та п. 1.2 Додатку 3 щодо наявності не менше п’яти електромонтерів та не менше трьох електромонтерів мають територіально знаходяться або матимуть можливість знаходитись протягом дії договору в місті надання послуг є надмірною, дискримінаційною та незаконною, оскільки ця вимога суперечить чинному законодавству, адже послуги з предмету закупівлі надаються на підставі Ліцензійних умов, які мають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтверджувальних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких є не менше п’яти електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації, не менше трьох електромонтерів мають територіально знаходяться або матимуть можливість знаходитись протягом дії договору в місті надання послуг.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 41c2207dad91488487fa01191402da09
Заголовок пункту скарги: вимога ТД не відповідає діючому законодавству та для нас, як учасника закупівлі, може мати наслідки – відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно зі статтею 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»:
«Стаття 7. Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню
13) надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.»

Наказами ДСНС від 04.09.2017р. №479 та від 25.09.2019 №551 ПП «ПОЖЦЕНТР» видано ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Таким чином, законодавством України передбачено видачу ліцензій на провадження діяльності протипожежного призначення, а не протипожежного напрямку, як встановлено Замовником в тендерній документації.

Вимога щодо надання учасниками Ліцензії на провадження діяльності протипожежного напрямку не відповідає чинному законодавству та є такою, що позбавляє ПП «ПОЖЦЕНТР» можливості якісно підготувати тендерну пропозицію, яка не буде відхилена Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 2de768324e3644168eb9153a4adf805d
Заголовок пункту скарги: вимога ТД є дискримінаційною по відношенню до ПП «ПОЖЦЕНТР» та такою, що не узгоджується з Ліцензійними умовами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В Додатку 3 «Кваліфікаційні критерії до учасників та інформація і документи, необхідність надання яких визначена документацією» встановлено вимогу наступного змісту:

«На кожного електромонтера, зазначеного в довідці, надати чинні посвідчення електромонтера охоронно-пожежної сигналізації, документ що підтверджує допуск до роботи в електроустановках (обов’язково мінімум один - не нижче 5 групи електробезпеки) та протоколи або витяги з протоколів про навчання і перевірку знань з питань:
• правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13) ;
• правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
• правила технічної експлуатації електроустановок споживачів;»

Дана умова є дискримінаційною по відношенню до ПП «ПОЖЦЕНТР» та такою, що не узгоджується з Ліцензійними умовами. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.

Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог до ліцензіатів щодо їх відповідності кадровим вимогам, їх кваліфікації та матеріально-технічної забезпеченості щодо кожного з виду робіт/послуг протипожежного призначення.

Ліцензійними умовами передбачено, що для виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, необхідна наступна мінімальна кількість працівників:

14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.

Для виконання робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту Ліцензійними умовами передбачено наступну мінімальну кількість працівників:

22. Керівник робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи із спостерігання за системами протипожежного захисту чи з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
23. Виконавці робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту повинні відповідати таким вимогам:
інженер повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузі знань “Інформаційні технології”, “Автоматизація та приладобудування”. Допускається залучення інженера на підставі цивільно-правового договору;
наявність чотирьох диспетчерів або операторів для цілодобового чергування в центрі приймання тривожних сповіщень (якщо до пульту пожежного спостерігання підключено більше 300 об’єктів, не менше восьми диспетчерів або операторів - по два диспетчери та/або оператори на зміну);
наявність двох електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) не нижче 3-го розряду для чергування та аварійного виїзду.
На підставі цивільно-правового договору може здійснюватися спостерігання за системами протипожежного захисту об’єктів диспетчерами або операторами інших ліцензіатів, які мають технічно сумісні центри приймання тривожних сповіщень.

Тобто, Ліцензійними умовами передбачено лише вимога щодо ступеня освіти працівників, вищої освіти у Керівника робіт і інженера та кваліфікації і розрядів у виконавців робіт.

Ліцензійними умовами не передбачено, що електромонтери повинні мати документ що підтверджує допуск до роботи в електроустановках (обов’язково мінімум один - не нижче 5 групи електробезпеки) та протоколи або витяги з протоколів про навчання і перевірку знань з питань:
• правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13) ;
• правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
• правила технічної експлуатації електроустановок споживачів.

За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти лише ті суб’єкти господарювання, що наддадуть вище зазначені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювань, в тому числі до ПП «ПОЖЦЕНТР».

ПП «ПОЖЦЕНТР» в змозі виконати якісно та вчасно договір про закупівлю, проте через наявні дискримінаційні вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Також наявність вказаних вище документів не визначається як обов’язкова у ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанові №1178 від 12.10.2022 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 312c98384a4a42a99a3568d257eb2d1f
Заголовок пункту скарги: вимога ТД є дискримінаційною та такою, що не узгоджується з Ліцензійними умовами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В Додатку 2 Замовником встановлена наступна вимога:

«2. У разі відсутності живлення на об’єкті (напруги) для об'єктів, не обладнаних генераторами, забезпечити протягом 2-х годин безкоштовне надання бензинового або дизель генератора або зарядженої зарядної станції для використання на об’єкті - надати гарантійний лист та відомості про наявні в розпорядженні учасника в кількості не менше 4 штук джерела резервного живлення (інвентаризаційний опис або накладні на придбання обладнання учасником або договір оренди/позички обладнання строком дії не менше ніж до 31.12.2025 року з підтвердженням права власності орендодавця/позичкодавця на всі одиниці обладнання).»

Зазначена вимога є дискримінаційною, такою, що не узгоджується з Ліцензійними умовами та позбавляє нас можливості якісно підготувати тендерну пропозицію, яка не буде відхилена Замовником. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.

Предметом закупівлі є Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації, код ДК 021:2015 75250000-3 — Послуги пожежних і рятувальних служб.
Надання зазначених послуг регулюється Ліцензійними умовами, які визначають вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом.

Відповідно до Ліцензійних умов, розділ «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень», пункт 16: «Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
- пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
- необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.».
Відповідно до Ліцензійних умов, розділ «Вимоги щодо виконання робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту», пункт 24: «Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- центрів приймання тривожних сповіщень, в яких обладнані приміщення для розміщення персоналу (керівників пульта, інженерно-технічних працівників, диспетчерів або операторів) та акумуляторного і комп’ютерного обладнання, побутова кімната і санвузол;
- пультів пожежного спостерігання (устатковання для індикації центрів приймання тривожних сповіщень та програмне забезпечення);
- засобів для аудіозапису, які забезпечують запис телефонних та радіопереговорів з їх подальшою архівацією і збереженням протягом одного місяця;
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, осцилограф, частотомір, тестер).
Приміщення операторного залу центру приймання тривожних сповіщень, де розташовані робочі місця диспетчерів або операторів, повинні бути обмежені для доступу сторонніх осіб та забезпечуються природним, штучним та аварійним освітленням, природною вентиляцію, основним та резервним джерелом електроживлення, обладнуються стаціонарним телефонним зв’язком, захисним заземленням та пристроями для блискавкозахисту, пожежною сигналізацією та вогнегасниками.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.»

Відповідно до п.1 Ліцензійних умов, зазначений перелік є вичерпним, отже даної матеріально - технічною бази достатньо, щоб надати послуги, що є предметом закупівлі.

Окремо зазначаємо, що Ліцензійні умови передбачають забезпечення основним та резервним джерелом електроживлення саме приміщень операторного залу центру приймання тривожних сповіщень, де розташовані робочі місця диспетчерів або операторів. А Замовник вимагає від учасників забезпечити протягом 2-х годин безкоштовне надання бензинового або дизель генератора або зарядженої зарядної станції для використання на об’єкті Замовника.
Крім того, Ліцензійними умовами не зазначено, що кількість джерел резервного живлення повинно бути не менше 4 штук.

Таким чином, Ліцензійними умовами не передбачено у разі відсутності живлення на об’єкті (напруги) для об'єктів, не обладнаних генераторами, забезпечити протягом 2-х годин безкоштовне надання бензинового або дизель генератора або зарядженої зарядної станції для використання на об’єкті в кількості не менше 4 штук джерела резервного живлення.

Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати гарантійний лист та відомості про наявні в розпорядженні учасника в кількості не менше 4 штук джерела резервного живлення (інвентаризаційний опис або накладні на придбання обладнання учасником або договір оренди/позички обладнання строком дії не менше ніж до 31.12.2025 року з підтвердженням права власності орендодавця/позичкодавця на всі одиниці обладнання).


ПП «ПОЖЦЕНТР» має ліцензію з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та здатний надавати послуги, передбачені технічним завданням, проте через наявні дискримінаційні вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: a40b0e7af7574e52bb5e4eea8fa4ef97
Заголовок пункту скарги: вимога ТД є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі, обмежує право участі ПП «ПОЖЦЕНТР» в даній закупівлі, та не узгоджується з Ліцензійними умовами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У Додатку 2 Замовником встановлена вимога:
«Враховуючи поточну безпекову ситуацію в Україні та для підтвердження спроможності учасника виконати поточне обслуговування та забезпечити присутність на об’єктах (29 об’єктів) фахівців виконавця відповідно до умов проєкту договору, пропозиції учасників, які знаходяться (зареєстровані) поза межами міста Кривий Ріг та Криворізького району приймаються до розгляду виключно за наявності документу, підтверджуючого можливість провадження діяльності в місті Кривий Ріг (договір оренди приміщення для мети провадження господарської діяльності терміном дії не менше ніж до 31.12.2025, або інший офіційний документ що підтверджує спроможність учасника організувати цілодобове надання послуг в місті знаходження замовника протягом усього 2025 року).»

Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі, обмежує право участі ПП «ПОЖЦЕНТР» в даній закупівлі, та не узгоджується з Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.» Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.

Предметом закупівлі є Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації, код ДК 021:2015 75250000-3 — Послуги пожежних і рятувальних служб.
Виконання зазначених послуг регулюється Ліцензійними умовами, які визначають вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом.

Відповідно до Ліцензійних умов, розділ «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень», пункт 16: «Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер);
- пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму);
- необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.».
Відповідно до Ліцензійних умов, розділ «Вимоги щодо виконання робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту», пункт 24: «Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність:
- центрів приймання тривожних сповіщень, в яких обладнані приміщення для розміщення персоналу (керівників пульта, інженерно-технічних працівників, диспетчерів або операторів) та акумуляторного і комп’ютерного обладнання, побутова кімната і санвузол;
- пультів пожежного спостерігання (устатковання для індикації центрів приймання тривожних сповіщень та програмне забезпечення);
- засобів для аудіозапису, які забезпечують запис телефонних та радіопереговорів з їх подальшою архівацією і збереженням протягом одного місяця;
- приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, осцилограф, частотомір, тестер).
Приміщення операторного залу центру приймання тривожних сповіщень, де розташовані робочі місця диспетчерів або операторів, повинні бути обмежені для доступу сторонніх осіб та забезпечуються природним, штучним та аварійним освітленням, природною вентиляцію, основним та резервним джерелом електроживлення, обладнуються стаціонарним телефонним зв’язком, захисним заземленням та пристроями для блискавкозахисту, пожежною сигналізацією та вогнегасниками.
Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.»

Відповідно до п.1 Ліцензійних умов, зазначений перелік є вичерпним, отже даної матеріально - технічною бази достатньо, щоб надати послуги, що є предметом закупівлі.

Ліцензійними умовами не передбачено наявності таких документів як вимагає Замовник, а саме: договір оренди приміщення для мети провадження господарської діяльності терміном дії не менше ніж до 31.12.2025, або інший офіційний документ що підтверджує спроможність учасника організувати цілодобове надання послуг в місті знаходження замовника протягом усього 2025 року.

ПП «ПОЖЦЕНТР» має ліцензію з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та здатний надавати послуги, передбачені технічним завданням, проте через наявні дискримінаційні вимоги позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 344306cbd83f47bbb2c75cafa879ec13
Заголовок пункту скарги: вимога ТД є для нас, як для потенційного та надійного Учасника торгів, дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 3 «Кваліфікаційні критерії до учасників та інформація і документи, необхідність надання яких визначена документацією» встановлено вимогу наступного змісту:
«Надати чинний акт або чинну інформаційну довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442) (акт або довідка повинна містити інформацію щодо робочого місця керівника робіт або головного інженера; щодо робочого місця електромонтера; щодо робочого місця налагоджувальника; щодо робочого місця інженера проектувальника в частині кошторисної документації). Для учасників, у яких строк проведення атестації настав після введення воєнного стану, допускається надання відповідних документів складених раніше, строк дії яких завершився після введення воєнного стану в Україні. Якщо учасник створений після введення в України воєнного стану та/або за нормами чинного законодавства не зобов'язаний проводити атестацію робочих місць вказаних працівників повністю або частково, або атестація проводилась іншим уповноваженим державним органом відповідно до норм чинного законодавства на момент проведення - надати наявні у учасника документи з даного питання та роз'яснення неподання чи надання неповного обсягу документів з посиланням на конкретно визначені норми законодавства, які звільняють його від такого обов'язку (або не встановлюють його). Увага! Якщо учасник не проводив атестацію робочих місць та не зобов'язаний її проводити згідно з нормами чинного законодавства, він має надати відповідне пояснення з посиланням на норми, що звільняють його від такого обов'язку та штатний розпис чи розпорядчий документ чи інший документ організації-учасника або виданий третьою особою, що підтверджує відсутність в штаті учасника робочих місць (посад), для яких атестація робочих місць обов'язкова.»

Дана вимога є для нас, як для потенційного та надійного Учасника торгів, дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне.

Послуги, які передбачені предметом закупівлі - Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації, код ДК 021:2015 75250000-3 — Послуги пожежних і рятувальних служб.
Надання даних послуг регулюється Ліцензійними умовами.

Зазначені Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог до ліцензіатів щодо їх відповідності кадровим вимогам, їх кваліфікації та матеріально-технічної забезпеченості щодо кожного з виду робіт/послуг протипожежного призначення.

Пунктами 14, 15, 22 та 23 Ліцензійних вимог встановлено кадрові вимоги до підприємств, що надають послуги з обслуговування пожежної сигналізації та спостерігання за системами протипожежного захисту. Даним нормативним актом не передбачено наявності таких документів як вимагає Замовник у вищезазначеній вимозі.

ПП «ПОЖЦЕНТР» має відповідну ліцензію на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень та спостерігання за системами протипожежного захисту.

ПП «ПОЖЦЕНТР» має відповідних працівників, кваліфікація та кількість зазначених нами працівників відповідає діючому законодавству щодо обслуговування протипожежної сигналізації та спостерігання за системами протипожежного захисту і є достатньою для надання Послуг, що є предметом Закупівлі.

Ліцензійними умовами не передбачено наявність у ліцензіатів інформаційної довідки щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці / роз'яснення неподання чи надання неповного обсягу документів / пояснення з посиланням на норми, що звільняють його від такого обов'язку.

За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть виконати наступну вимогу: «надати чинний акт або чинну інформаційну довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442) (акт або довідка повинна містити інформацію щодо робочого місця керівника робіт або головного інженера; щодо робочого місця електромонтера; щодо робочого місця налагоджувальника; щодо робочого місця інженера проектувальника в частині кошторисної документації). Для учасників, у яких строк проведення атестації настав після введення воєнного стану, допускається надання відповідних документів складених раніше, строк дії яких завершився після введення воєнного стану в Україні. Якщо учасник створений після введення в України воєнного стану та/або за нормами чинного законодавства не зобов'язаний проводити атестацію робочих місць вказаних працівників повністю або частково, або атестація проводилась іншим уповноваженим державним органом відповідно до норм чинного законодавства на момент проведення - надати наявні у учасника документи з даного питання та роз'яснення неподання чи надання неповного обсягу документів з посиланням на конкретно визначені норми законодавства, які звільняють його від такого обов'язку (або не встановлюють його). Увага! Якщо учасник не проводив атестацію робочих місць та не зобов'язаний її проводити згідно з нормами чинного законодавства, він має надати відповідне пояснення з посиланням на норми, що звільняють його від такого обов'язку та штатний розпис чи розпорядчий документ чи інший документ організації-учасника або виданий третьою особою, що підтверджує відсутність в штаті учасника робочих місць (посад), для яких атестація робочих місць обов'язкова», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання та ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками.

Окремо хочемо звернути увагу Комісії, що залучення до предмету закупівлі інженера проектувальника в частині кошторисної документації не передбачено ні Ліцензійними умовами, ні Технічним завданням. Проте, на вимогу Замовника Учасник повинен надати серед іншого матеріали атестації робочого місця інженера проектувальника в частині кошторисної документації або надати пояснення з посиланням на норми, що звільняють учасника від такого обов'язку.

Вважаємо, що вимагаючи зазначені документи або пояснення щодо їх відсутності, Замовник перевищує свої повноваження.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 6faf7a9d47a64f1b9486b0b10da04645
Заголовок пункту скарги: вимога ТД є дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В Додатку 2 Замовником встановлена наступна вимога:

«Учасник на підтвердження наявності передбачених чинними НПА постійно діючих процедур повинен надати в тендерній пропозиції:
- сертифікат ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень»;
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-l4:202l (CEN/TS 54-14:2018, IDT) Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14.Настанови щодо побудови проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатація, експлуатування та технічного обслуговування та ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення».
Орган сертифікації, який видав Учаснику сертифікати відповідності, має бути акредитованим на право видачі сертифікатів на певний вид послуг/робіт що відповідає сертифікату ДСТУ (Учасник має надати скановану копію Атестату про акредитацію та Сфери акредитації органу сертифікації).»

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, з огляду на наступне.

Надання послуг з предмету закупівлі регулюється Ліцензійними умовами. Зазначені Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтверджувальних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

ПП «ПОЖЦЕНТР» як надавач послуг з технічного обслуговування приладів автоматичної пожежної сигналізації та спостереження за системами пожежної сигналізації, за відсутності сертифікатів ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень»; сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-l4:202l (CEN/TS 54-14:2018, IDT) Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14.Настанови щодо побудови проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатація, експлуатування та технічного обслуговування та ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», виданих акредитованим органом сертифікації не може прийняти участь в даній процедурі закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших учасників.

Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації відповідно до коду ДК 021:2015 75250000-3 — Послуги пожежних і рятувальних служб надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії. Тобто, учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі «Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації» на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено.

Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби.


Для розуміння ситуації слід зазначити, що сертифікацію центрів спостереження на відповідність ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» проводить виключно Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони, який є єдиним органом сертифікації, акредитованим на право видачі сертифікатів ДСТУ EN 50518-2019.

Таким чином, вимога щодо надання сертифікату ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» створює монопольне середовище для певного учасника та встановлена з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат.

Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості відповідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».

Проте, відповідно до умов тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання сертифікату ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень»; сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-l4:202l (CEN/TS 54-14:2018, IDT) Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14.Настанови щодо побудови проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатація, експлуатування та технічного обслуговування та ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення».

Оскільки сертифікація є необов’язковою, то вважаємо, що кожен потенційний учасник вправі самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації