-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги в сфері поводження із небезпечними відходами (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
Завершена
590 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 950.00 UAH
Період оскарження:
06.12.2024 14:07 - 26.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА На умови тендерної документації
Номер:
677056902d5d44d08306bd71981c2809
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-06-011370-a.a2
Назва:
СКАРГА
На умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ Вінниця №1.pdf 10.12.2024 13:43
- Дозвіл на оброблення_.pdf 10.12.2024 13:43
- Договір Співвиконавець №17 від 03.05.2024 року генеральний.pdf 10.12.2024 13:43
- Скарга АМКУ Вінниця №1.pdf.p7s 10.12.2024 13:43
- Olestas-EKO-Nakaz-301.pdf 10.12.2024 13:43
- A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf 10.12.2024 13:43
- Dodatok-do-nakazu-301-pryhovana-adresa.pdf 10.12.2024 13:43
- Скарга АМКУ Вінниця №1.docx 10.12.2024 13:43
- Dodatok-A-Energo-pryhovana-adresa.pdf 10.12.2024 13:43
- sign.p7s 10.12.2024 13:44
- рішення від 12.12.2024 № 19812.pdf 12.12.2024 17:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.12.2024 № 20342.pdf 20.12.2024 18:48
- рішення від 20.12.2024 № 20342.pdf 23.12.2024 13:25
- заперечення на скаргу А-ЕНЕРГО з додатками.pdf 16.12.2024 10:38
- витяг з Закону.docx 16.12.2024 10:38
- додаток 2 - технічні вимоги (НОВА РЕДАКЦІЯ).docx 16.12.2024 10:38
- заперечення на скаргу А-ЕНЕРГО.docx 16.12.2024 10:38
- протокол від 24.12.2024 зі змінами до ТД.pdf 24.12.2024 14:15
- протокол від 24.12.2024 зі змінами до ТД.pdf 24.12.2024 14:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.12.2024 16:40
Дата розгляду скарги:
20.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.12.2024 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.12.2024 13:25
Дата виконання рішення Замовником:
24.12.2024 14:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення виконано шляхом внесення змін до тендерної документації протоколом від 24.12.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6ccf198e32014c6eaf563d5d2907e1d4
Заголовок пункту скарги:
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
06.12.2024 року Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Послуги в сфері поводження із небезпечними відходами (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) з очікуваною вартістю 590000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
Відповідно до пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації «Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає:
«3. Послуги повинні надаватися Учасником, який має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
На підтвердження надати:
- дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом даної закупівлі..»
Відповідно Статті 16 до Закону:
Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Абзац 2 частини 3 статті 16 Закону:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Відповідно до ст. 838 Цивільного кодексу України:
«Стаття 838. Генеральний підрядник і субпідрядник
1. Підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.
2. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку.
Замовник і субпідрядник не мають права пред'являти один одному вимоги, пов'язані з порушенням договорів, укладених кожним з них з генеральним підрядником, якщо інше не встановлено договором або законом.»
Чинним законодавством не забороняється залучати субпідрядників задля виконання умов Договору.
Верховний Суд в постанові від 19.04.2022 у справі № 640/20549/19 дійшов наступного правового висновку: «Отже, ураховуючи вимоги частини другої статті 22 Закону №922-VIII у зіставленні із встановленими обставинами у цій справі, Верховний Суд дійшов висновку про те, що якщо предметом закупівлі є роботи чи послуги, які потребують спеціального дозволу (ліцензії), передбаченого чинним законодавством України, то учасник тендерної закупівлі повинен надавати замовникові всі дозвільні документи на виконання таких робіт або ж подавати тендерному комітетові інформацію про субпідрядника, якого він планує залучати до виконання таких робіт, надаючи засвідчені копії дозвільних документів на здійснення цих робіт, які повинен мати субпідрядник незалежно від вартості договору про закупівлю».
Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права (ч. 5 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»).
Відповідно до абзацу 8 Пункту 16 Постанови КМУ №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»:
16. Під час провадження господарської діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог:
мати цивільно-правовий договір про передачу небезпечних відходів з метою їх оброблення іншому суб’єктові господарювання, який має відповідну ліцензію на право провадження господарської діяльності.
Встановлення вимоги саме у редакції «3. Послуги повинні надаватися Учасником, який має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. На підтвердження надати:- дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом даної закупівлі.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, адже саме з таким формулюванням Замовник не дає можливості залучення співвиконавця до виконання умов договору, в супереч законодавству, яке дозволяє залучати співвиконавців.
На підтвердження Скаржник надає договір з співвиконавцем, Наказ про видачу ліцензії співвиконавцю, Наказ про видачу ліцензії Скаржнику та реєстр дозволів на оброблення відходів станом на дату подання скарги.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
Відповідно до пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації «Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає:
«3. Послуги повинні надаватися Учасником, який має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
На підтвердження надати:
- дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом даної закупівлі..»
Відповідно Статті 16 до Закону:
Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Абзац 2 частини 3 статті 16 Закону:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Відповідно до ст. 838 Цивільного кодексу України:
«Стаття 838. Генеральний підрядник і субпідрядник
1. Підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.
2. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку.
Замовник і субпідрядник не мають права пред'являти один одному вимоги, пов'язані з порушенням договорів, укладених кожним з них з генеральним підрядником, якщо інше не встановлено договором або законом.»
Чинним законодавством не забороняється залучати субпідрядників задля виконання умов Договору.
Верховний Суд в постанові від 19.04.2022 у справі № 640/20549/19 дійшов наступного правового висновку: «Отже, ураховуючи вимоги частини другої статті 22 Закону №922-VIII у зіставленні із встановленими обставинами у цій справі, Верховний Суд дійшов висновку про те, що якщо предметом закупівлі є роботи чи послуги, які потребують спеціального дозволу (ліцензії), передбаченого чинним законодавством України, то учасник тендерної закупівлі повинен надавати замовникові всі дозвільні документи на виконання таких робіт або ж подавати тендерному комітетові інформацію про субпідрядника, якого він планує залучати до виконання таких робіт, надаючи засвідчені копії дозвільних документів на здійснення цих робіт, які повинен мати субпідрядник незалежно від вартості договору про закупівлю».
Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права (ч. 5 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»).
Відповідно до абзацу 8 Пункту 16 Постанови КМУ №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»:
16. Під час провадження господарської діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог:
мати цивільно-правовий договір про передачу небезпечних відходів з метою їх оброблення іншому суб’єктові господарювання, який має відповідну ліцензію на право провадження господарської діяльності.
Встановлення вимоги саме у редакції «3. Послуги повинні надаватися Учасником, який має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. На підтвердження надати:- дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом даної закупівлі.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, адже саме з таким формулюванням Замовник не дає можливості залучення співвиконавця до виконання умов договору, в супереч законодавству, яке дозволяє залучати співвиконавців.
На підтвердження Скаржник надає договір з співвиконавцем, Наказ про видачу ліцензії співвиконавцю, Наказ про видачу ліцензії Скаржнику та реєстр дозволів на оброблення відходів станом на дату подання скарги.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
Дозвіл на оброблення_.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" внести зміни до умов тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
467f77cb86a24b0aa743dc9871e9b40e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-06-011370-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2024-12-06-011370-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
06.12.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2024-12-06-011370-a ID y PROZORRO 351ae68f11ec40bc914fd7121f0ff1b1 на закупівлю послуг за кодом Послуги в сфері поводження із небезпечними відходами (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
Відповідно до п.6 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник вивозить відходи у ємностях вторинного пакування, а саме: міцні непроникні пластикові одноразові мішки/пакети, або контейнери обмеженого (багаторазового) використання (відповідно до категорії відходів), що є стійкими до дезінфекції.
Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм), що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації. (Надати гарантійний лист у довільній формі, накладні на придбання пакування, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).
Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.
11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування.
Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).
16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.
17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття.
Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації)
Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375.
Законодавством не встановлено обов’язку сертифікації до пакування (тари) та вимог того що вказаний сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації . Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, незаконною та має бути виключена з умов тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що спеціальні міцні, обов’язково мають бути розміром для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм.
Окрім цього, звертаємо увагу, що Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення 19308-р/пк-пз від 04.12.2024.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальним некомерційним підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-12-06-011370-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
2) Закон України «Про управління відходами»;
3) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
4) Наказ про видачу ліцензії із додатком;
5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
6) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
7) рішення 19308-р/пк-пз від 04.12.2024.
Пов'язані документи:
Учасник
- Reyestr_licenziativ_stanom-na-29.07.2024-pryhovana-adresa-2 (1).xlsx 10.12.2024 10:29
- Dodatok-do-nakazu-119-pryhovana-adresa.pdf 10.12.2024 10:29
- Dodatok-rozshyrennya.pdf 10.12.2024 10:29
- Nakaz-119-Vydacha-litsenziyi-TOV-NVK-UKREKOPROM.pdf 10.12.2024 10:29
- додаток 2 - технічні вимоги (НОВА РЕДАКЦІЯ).docx 10.12.2024 10:29
- Ukrekoprom-nakaz-rozshyrennya.pdf 10.12.2024 10:29
- Додатку 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги п.47 Особливостей та інші вимоги).docx 10.12.2024 10:29
- додаток 2 - технічні вимоги.docx 10.12.2024 10:29
- Додаток 4 - перелік документів для Переможця.docx 10.12.2024 10:29
- додаток 3 - проект договору (1).docx 10.12.2024 10:29
- Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.pdf 10.12.2024 10:29
- Постанова КМУ № 1278.docx 10.12.2024 10:29
- рішення від 04.12.2024 № 19308 (1).pdf 10.12.2024 10:29
- Наказ 325 МОЗ.docx 10.12.2024 10:29
- ЗУ Про управління відходами.docx 10.12.2024 10:29
- Тендерної документації по Особливостях ПОСЛУГИ.docx 10.12.2024 10:29
- Скарга до АМКУ.PDF 10.12.2024 10:29
- sign.p7s 10.12.2024 10:29
- рішення від 12.12.2024 №19815.pdf 12.12.2024 18:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.12.2024 №20333.pdf 20.12.2024 19:37
- рішення від 20.12.2024 №20333.pdf 23.12.2024 14:54
- додаток 2 - технічні вимоги (НОВА РЕДАКЦІЯ).docx 16.12.2024 10:41
- заперечення на скаргу УКРЕКОПРОМ з додатками.pdf 16.12.2024 10:41
- витяг наказ МОЗ.docx 16.12.2024 10:41
- заперечення на скаргу УКРЕКОПРОМ.docx 16.12.2024 10:41
- протокол від 24.12.2024 зі змінами до ТД.pdf 24.12.2024 14:14
- протокол від 24.12.2024 зі змінами до ТД.pdf 24.12.2024 14:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.12.2024 15:30
Дата розгляду скарги:
20.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.12.2024 18:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.12.2024 15:01
Дата виконання рішення Замовником:
24.12.2024 14:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення виконано шляхом внесення змін до тендерної документації протоколом від 24.12.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
76dbfc1647264a01b2a9bd910cf6d732
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2024-12-06-011370-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
06.12.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2024-12-06-011370-a ID y PROZORRO 351ae68f11ec40bc914fd7121f0ff1b1 на закупівлю послуг за кодом Послуги в сфері поводження із небезпечними відходами (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
Відповідно до п.6 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник вивозить відходи у ємностях вторинного пакування, а саме: міцні непроникні пластикові одноразові мішки/пакети, або контейнери обмеженого (багаторазового) використання (відповідно до категорії відходів), що є стійкими до дезінфекції.
Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм), що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації. (Надати гарантійний лист у довільній формі, накладні на придбання пакування, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).
Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.
11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування.
Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).
16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.
17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття.
Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації)
Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375.
Законодавством не встановлено обов’язку сертифікації до пакування (тари) та вимог того що вказаний сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації . Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, незаконною та має бути виключена з умов тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що спеціальні міцні, обов’язково мають бути розміром для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм.
Окрім цього, звертаємо увагу, що Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення 19308-р/пк-пз від 04.12.2024.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальним некомерційним підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-12-06-011370-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
2) Закон України «Про управління відходами»;
3) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
4) Наказ про видачу ліцензії із додатком;
5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
6) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
7) рішення 19308-р/пк-пз від 04.12.2024.
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2024-12-06-011370-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
06.12.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2024-12-06-011370-a ID y PROZORRO 351ae68f11ec40bc914fd7121f0ff1b1 на закупівлю послуг за кодом Послуги в сфері поводження із небезпечними відходами (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
Відповідно до п.6 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник вивозить відходи у ємностях вторинного пакування, а саме: міцні непроникні пластикові одноразові мішки/пакети, або контейнери обмеженого (багаторазового) використання (відповідно до категорії відходів), що є стійкими до дезінфекції.
Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм), що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації. (Надати гарантійний лист у довільній формі, накладні на придбання пакування, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).
Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.
11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування.
Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).
16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.
17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття.
Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації)
Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375.
Законодавством не встановлено обов’язку сертифікації до пакування (тари) та вимог того що вказаний сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації . Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, незаконною та має бути виключена з умов тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що спеціальні міцні, обов’язково мають бути розміром для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм.
Окрім цього, звертаємо увагу, що Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення 19308-р/пк-пз від 04.12.2024.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальним некомерційним підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-12-06-011370-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
2) Закон України «Про управління відходами»;
3) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
4) Наказ про видачу ліцензії із додатком;
5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
6) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
7) рішення 19308-р/пк-пз від 04.12.2024.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2024-12-06-011370-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 06.12.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2024-12-06-011370-a ID y PROZORRO 351ae68f11ec40bc914fd7121f0ff1b1 на закупівлю послуг за кодом Послуги в сфері поводження із небезпечними відходами (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами). Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують Відповідно до п.6 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник вивозить відходи у ємностях вторинного пакування, а саме: міцні непроникні пластикові одноразові мішки/пакети, або контейнери обмеженого (багаторазового) використання (відповідно до категорії відходів), що є стійкими до дезінфекції. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм), що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації. (Надати гарантійний лист у довільній формі, накладні на придбання пакування, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника). Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. 10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів. 11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування. Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил. Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання). 16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження. 17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття. Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог: 1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил; 2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті; 3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації). Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації) Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375. Законодавством не встановлено обов’язку сертифікації до пакування (тари) та вимог того що вказаний сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації . Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, незаконною та має бути виключена з умов тендерної документації. Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що спеціальні міцні, обов’язково мають бути розміром для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм. Окрім цього, звертаємо увагу, що Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення 19308-р/пк-пз від 04.12.2024. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальним некомерційним підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-12-06-011370-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня №1" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги. Додатки: 1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками; 2) Закон України «Про управління відходами»; 3) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24; 4) Наказ про видачу ліцензії із додатком; 5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»; 6) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами 7) рішення 19308-р/пк-пз від 04.12.2024.