-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги із страхування приміщень
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
05.12.2024 16:08 - 27.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
330a26af2e5a4d6caca04adb1667c526
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-05-017010-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - ГУ ПФУ у Київській області.docx 09.12.2024 17:10
- Скарга до АМКУ - ГУ ПФУ у Київській області.pdf.p7s 09.12.2024 17:10
- Скарга до АМКУ - ГУ ПФУ у Київській області.pdf 09.12.2024 17:10
- Витяг_ЄДР_UA_2024_12_09.pdf 09.12.2024 17:10
- Лист НБУ від 28.08.2024 р..pdf 09.12.2024 17:10
- sign.p7s 09.12.2024 17:12
- Рішення від 11.12.2024 №19684.pdf 11.12.2024 15:50
- Інформація про резолютивну частину рішення ввід 19.12.2024 №20266.pdf 20.12.2024 12:27
- Рішення від 19.12.2024 №20266.pdf 23.12.2024 17:25
- Пояснення по суті скарги.pdf 13.12.2024 16:00
- Рейтинги за рівнем страхових виплат.docx 13.12.2024 16:00
- Пояснення по суті скарги.docx 13.12.2024 16:00
- Протокол 436 внес змін АМКУ страхування.docx 24.12.2024 16:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.12.2024 17:40
Дата розгляду скарги:
19.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.12.2024 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.12.2024 17:25
Дата виконання рішення Замовником:
24.12.2024 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №20266-р/пк-пз від 19.12.2024 внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dded932858594245b6bd9eb83e8d2086
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо вікових строків діяльності (пп. 12 п. 3 Дод. № 1, п. 4 Табл. «Загальні вимоги до Учасника» Дод. 2 до ТД)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 12 пункту 3 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати Учасник, а саме: учасник повинен надати документально підтверджену інформацію про наявність досвіду роботи не менше 30 років діяльності на страховому ринку України.
1. Щодо вікових строків діяльності (пп. 12 п. 3 Дод. № 1, п. 4 Табл. «Загальні вимоги до Учасника» Дод. 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник (страховик), який веде діяльність на ринку страхування України не менше 30 років.
Скаржник здійснює свою діяльність з 28.12.2004 року (повних 19 років та 11 місяців). Отже, зазначена вище обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших учасників, які здійснюють свою діяльність на ринку страхування України менше 20 років.
Замовник ніяк не пояснив та не обґрунтував, яким чином дана вимога поліпшує якість надання страхових послуг. Адже, Скаржник має відповідну ліцензію, виконує всі нормативи НБУ та законодавства в цілому і здійснює успішну діяльність на страховому ринку України вже протягом 19 років та 11 місяців.
Також, законодавством не передбачені виключення, щодо прийняття участі у публічних закупівлях учасниками, які здійснюють свою діяльність на ринку страхування України менше 30 років.
Зазначаючи вказану обов’язкову вимогу (критерій) в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі.
Тому, на переконання Колегії АМКУ, Скаржник вважає, що вищезазначена Замовником обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною, такою, що не передбачена чинним законодавством України, порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі та, відповідно, - має бути видалена Замовником.
1. Щодо вікових строків діяльності (пп. 12 п. 3 Дод. № 1, п. 4 Табл. «Загальні вимоги до Учасника» Дод. 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник (страховик), який веде діяльність на ринку страхування України не менше 30 років.
Скаржник здійснює свою діяльність з 28.12.2004 року (повних 19 років та 11 місяців). Отже, зазначена вище обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших учасників, які здійснюють свою діяльність на ринку страхування України менше 20 років.
Замовник ніяк не пояснив та не обґрунтував, яким чином дана вимога поліпшує якість надання страхових послуг. Адже, Скаржник має відповідну ліцензію, виконує всі нормативи НБУ та законодавства в цілому і здійснює успішну діяльність на страховому ринку України вже протягом 19 років та 11 місяців.
Також, законодавством не передбачені виключення, щодо прийняття участі у публічних закупівлях учасниками, які здійснюють свою діяльність на ринку страхування України менше 30 років.
Зазначаючи вказану обов’язкову вимогу (критерій) в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі.
Тому, на переконання Колегії АМКУ, Скаржник вважає, що вищезазначена Замовником обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною, такою, що не передбачена чинним законодавством України, порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі та, відповідно, - має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
1. Витяг з ЄДР;
-
Повʼязаний документ:
Витяг_ЄДР_UA_2024_12_09.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2838bd8d41894653aef05e6fbd9f0d4d
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо фінансових показників (пп. 18 п. 3 Дод. № 1, п. 10 Табл. «Загальні вимоги до Учасника» Дод. 2 до ТД)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 18 пункту 3 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що учасник (далі – Страховик) повинен надати довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи про те, що рівень виплат (період 2022, 2023 та 6 місяців 2024) не менше 30% та не більше 50%.
2. Щодо фінансових показників (пп. 18 п. 3 Дод. № 1, п. 10 Табл. «Загальні вимоги до Учасника» Дод. 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має рівень виплат (період 2022, 2023 та 6 місяців 2024) не менше 30% та не більше 50%.
Скаржник не має можливості виконати вказані умови ТД та отримати вказані фінансові показники та надати про це відповідну довідку, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівель та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має встановлених замовником фінансових показників і більш того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть не більше 15 страхових компаній із рівнем виплат (період 2022, 2023 та 6 місяців 2024) не менше 30% та не більше 50%. (докази: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/22/12/10; https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/10, https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/6/10).
Таким чином, відповідати вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 15 страховиків із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, має бути видалена Замовником.
2. Щодо фінансових показників (пп. 18 п. 3 Дод. № 1, п. 10 Табл. «Загальні вимоги до Учасника» Дод. 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має рівень виплат (період 2022, 2023 та 6 місяців 2024) не менше 30% та не більше 50%.
Скаржник не має можливості виконати вказані умови ТД та отримати вказані фінансові показники та надати про це відповідну довідку, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівель та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має встановлених замовником фінансових показників і більш того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть не більше 15 страхових компаній із рівнем виплат (період 2022, 2023 та 6 місяців 2024) не менше 30% та не більше 50%. (докази: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/22/12/10; https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/10, https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/6/10).
Таким чином, відповідати вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 15 страховиків із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
2. Лист НБУ від 28.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Лист НБУ від 28.08.2024 р..pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.