-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва
Завершена
118 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 180.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 180.00 UAH
Період оскарження:
05.12.2024 09:42 - 05.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника
Номер:
963ad6d339684a7d81fd404f70b40806
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-05-001675-a.b2
Назва:
Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 13.01.2025 18:10
- Рішення від 15.01.2025 № 631.pdf 15.01.2025 14:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.01.2025 № 983.pdf 22.01.2025 18:36
- Рішення від 22.01.2025 № 983.pdf 24.01.2025 12:13
- Пояснення на скаргу від фізичної особи підприємця від 16.01.2025року.docx 17.01.2025 13:57
- Пояснення на скаргу від фізичної особи підприємця від 16.01.2025 року.pdf 17.01.2025 13:57
- Пояснення на скаргу від фізичної особи підприємця від 16.01.2025 року_Validation_Report (1).pdf 17.01.2025 16:58
- Пояснення на скаргу від фізичної особи підприємця від 16.01.2025 року.pdf (1).p7s 17.01.2025 16:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.01.2025 18:14
Дата розгляду скарги:
22.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.01.2025 14:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.01.2025 12:14
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b9e7e11515b64f66b3a8a92b039ec96c
Заголовок пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення ФОП Головко О.С. переможцем цих торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог частини 1 Розділу 3 тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, з інформацією, що підтверджує відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам - згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації, технічні характеристики товару:
- сировина брикету: солома;
- нижча теплота згоряння, МДж/кг: не більше 15,7;
- вища теплота згоряння, МДж/кг: не більше 19,5;
- вихід летких речовин, %: не більше 75;
- масова частка сірки, %: не більше 0,15;
- зольність, %: не більше 8;
- вологість, %: не більше 7,3.
Згідно пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен надати документи на товар, що підтверджують його походження, якість та безпеку: сертифікат якості виданий уповноваженим органом або декларація відповідності видана уповноваженим органом викладені українською мовою.
У складі пропозиції ФОП Головко О.С. надано Сертифікат якості реєстр. № UA 0289/2022/2.1 від 08.08.2022 року (файл "Сертифікат якості.pdf") на вид палива: * брикет з соломи (згідно примітки * - за даними Замовника). Замовником випробувань палива є ФОП Головко О.С.
Крім того у даному Сертифікаті якості зазначені наступні результати випробувань:
- загальна волога - 7,0%
- зольність - 7,3%
- масова частка загальної сірки - 0,06%
- вихід летких речовин - 74,9%
- нижча теплота згоряння - 3736 ккал/кг
- нижча теплота згоряння - 15,64 МДж/кг
- вища теплота згоряння - 4649 ккал/кг
- вища теплота згоряння - 19,46 МДж/кг.
З аналізу даного документу чітко вбачається, що технічна характеристика товару "сировина брикету" не була предметом дослідження уповноваженого органу, що видав відповідний сертифікат якості, а тому не зазначена в відповідній таблиці з результатами випробувань.
Таким чином, Сертифікатом якості реєстр. № UA 0289/2022/2.1 від 08.08.2022 року ФОП Головко не підтвердив походження предмету закупівлі, тобто Переможець не підтвердив, що паливні брикети виготовлені саме з соломи.
Зауважу, що ФОП Головко О.С. не надано у складі його тендерної пропозиції декларації відповідності, що вказує на те, що Переможець не підтвердив якість товару за показником "сировина брикету – солома", який встановлений Замовником до товару, що є предметом закупівлі.
З наведеного вбачається, що Переможець не надав документи на товар, що підтверджують його походження, якість та безпеку: сертифікат якості виданий уповноваженим органом або декларація відповідності видана уповноваженим органом викладені українською мовою.
За таких підстав, ФОП Головко О.С. не підтвердив відповідності своєї Пропозиції технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим Замовником.
Отже, вказане свідчить що тендерна пропозиція ФОП Головко О.С. не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зауважу, що вказана невідповідність в інформації та/або документах, не може бути усунена ФОП Головко О.С. відповідно до пункту 43 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція ФОП Головко О.С. підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Натомість, в супереч вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник визначає ФОП Головко О.С. переможцем торгів, що вказує про порушення порядку проведення торгів Замовником. Замовником необ'єктивно визначено переможця даних торгів, а також порушено права Скаржника, які можуть бути відновлені шляхом зобов'язання Замовника скасувати незаконне його рішення щодо визначення переможцем даних торгів ФОП Головко О.С.
Згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації, технічні характеристики товару:
- сировина брикету: солома;
- нижча теплота згоряння, МДж/кг: не більше 15,7;
- вища теплота згоряння, МДж/кг: не більше 19,5;
- вихід летких речовин, %: не більше 75;
- масова частка сірки, %: не більше 0,15;
- зольність, %: не більше 8;
- вологість, %: не більше 7,3.
Згідно пункту 9 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен надати документи на товар, що підтверджують його походження, якість та безпеку: сертифікат якості виданий уповноваженим органом або декларація відповідності видана уповноваженим органом викладені українською мовою.
У складі пропозиції ФОП Головко О.С. надано Сертифікат якості реєстр. № UA 0289/2022/2.1 від 08.08.2022 року (файл "Сертифікат якості.pdf") на вид палива: * брикет з соломи (згідно примітки * - за даними Замовника). Замовником випробувань палива є ФОП Головко О.С.
Крім того у даному Сертифікаті якості зазначені наступні результати випробувань:
- загальна волога - 7,0%
- зольність - 7,3%
- масова частка загальної сірки - 0,06%
- вихід летких речовин - 74,9%
- нижча теплота згоряння - 3736 ккал/кг
- нижча теплота згоряння - 15,64 МДж/кг
- вища теплота згоряння - 4649 ккал/кг
- вища теплота згоряння - 19,46 МДж/кг.
З аналізу даного документу чітко вбачається, що технічна характеристика товару "сировина брикету" не була предметом дослідження уповноваженого органу, що видав відповідний сертифікат якості, а тому не зазначена в відповідній таблиці з результатами випробувань.
Таким чином, Сертифікатом якості реєстр. № UA 0289/2022/2.1 від 08.08.2022 року ФОП Головко не підтвердив походження предмету закупівлі, тобто Переможець не підтвердив, що паливні брикети виготовлені саме з соломи.
Зауважу, що ФОП Головко О.С. не надано у складі його тендерної пропозиції декларації відповідності, що вказує на те, що Переможець не підтвердив якість товару за показником "сировина брикету – солома", який встановлений Замовником до товару, що є предметом закупівлі.
З наведеного вбачається, що Переможець не надав документи на товар, що підтверджують його походження, якість та безпеку: сертифікат якості виданий уповноваженим органом або декларація відповідності видана уповноваженим органом викладені українською мовою.
За таких підстав, ФОП Головко О.С. не підтвердив відповідності своєї Пропозиції технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим Замовником.
Отже, вказане свідчить що тендерна пропозиція ФОП Головко О.С. не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зауважу, що вказана невідповідність в інформації та/або документах, не може бути усунена ФОП Головко О.С. відповідно до пункту 43 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція ФОП Головко О.С. підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Натомість, в супереч вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник визначає ФОП Головко О.С. переможцем торгів, що вказує про порушення порядку проведення торгів Замовником. Замовником необ'єктивно визначено переможця даних торгів, а також порушено права Скаржника, які можуть бути відновлені шляхом зобов'язання Замовника скасувати незаконне його рішення щодо визначення переможцем даних торгів ФОП Головко О.С.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем торгів ФОП Головко О.С.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації
Номер:
7cd0b24a15864b9290677ee7d20febd9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-05-001675-a.b1
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Паспорт якості виробника.pdf 09.12.2024 11:06
- Договір Управління освіти Веселинівської СР.pdf 09.12.2024 11:06
- Скарга Ліцей Гармонія 09.12.24.pdf 09.12.2024 11:06
- sign.p7s 09.12.2024 11:21
- Додаткові пояснення до Скарги 24.12.24.pdf 24.12.2024 09:25
- рішення від 11.12.2024 № 19676.pdf 11.12.2024 16:54
- інформація про перенесення розгляду скарги та запит від 19.12.2024 №2064.pdf 19.12.2024 19:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.12.2024 № 20745.pdf 27.12.2024 16:32
- рішення від 27.12.2024 № 20745.pdf 27.12.2024 16:34
- Пояснення на скаргу вих .№09-12-1 від 09.12.2024 року .pdf 13.12.2024 15:42
- Пояснення на скаргу вих. №09-12-1 від 09.12.2024.docx 13.12.2024 15:42
- Відповідь на запит Комісії АМК вих.№23-12-1 від 23.12.2024.pdf 23.12.2024 15:08
- Відповідь на запит Комісії АМК вих №23-12-1 від 23.12.2024.docx 23.12.2024 15:11
- Додаток 1 Копія Договору № 19-06 від 19.06.23.pdf 23.12.2024 15:11
- Додаток 2 копія договору № 15-10-24 від 15.10.24.pdf 23.12.2024 15:11
- Додаток 3 Копія договору №1 від 22.02.2024.pdf 23.12.2024 15:13
- Додаток 4 Копія Договору№ 110324 від 11.03.2024.pdf 23.12.2024 15:14
- Додаток 5 Копія сертифікату якості №003.pdf 23.12.2024 15:14
- Додаток 6 Копія протоколу випробувань №0067.pdf 23.12.2024 15:15
- Додаток 7 Копія Сертифікату якості від 08.08.2022.pdf 23.12.2024 15:19
- Додаток 8 Копія Звіту №802 від 16.11.2023.pdf 23.12.2024 15:19
- Додаток 9 Копія Протоколу випробувань №0713 від 09.05.2023.pdf 23.12.2024 15:24
- Додаток 10 Копія сертифікату якості №084.pdf 23.12.2024 15:25
- Потокол 78 від 30.12.2024.pdf 30.12.2024 12:25
- Перелік змін до ТД від 30.12.2024.pdf 30.12.2024 12:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.12.2024 11:23
Дата розгляду скарги:
19.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.12.2024 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.12.2024 16:35
Дата виконання рішення Замовником:
30.12.2024 13:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконнання рішення АМКУ№20745-р/пк-пз від 27.12.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
279418d7521545f4ad8e671fb0bb2a3e
Заголовок пункту скарги:
Підстави для відхилити тендерної пропозиції учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 11 частини 5 Розділу 3 Документації, замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції".
Однак, відповідно підпункту 11 пункту 47 Особливостей, замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
Вбачається, що вищевказана вимога тендерної документації не узгоджуються з положеннями, передбаченими Особливостями у чинній редакції.
Замовник повинен був врахувати вимоги чинного законодавства (нову редакцію пункту 47 Особливостей) у тендерній документації і проводити торги у відповідності до чинного законодавства, а не застарілого.
Така невідповідність положень Документації вимогам Особливостей не дає мені можливість якісно підготувати свою тендерну пропозицію для участі в цих торгах.
Однак, відповідно підпункту 11 пункту 47 Особливостей, замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
Вбачається, що вищевказана вимога тендерної документації не узгоджуються з положеннями, передбаченими Особливостями у чинній редакції.
Замовник повинен був врахувати вимоги чинного законодавства (нову редакцію пункту 47 Особливостей) у тендерній документації і проводити торги у відповідності до чинного законодавства, а не застарілого.
Така невідповідність положень Документації вимогам Особливостей не дає мені можливість якісно підготувати свою тендерну пропозицію для участі в цих торгах.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вказане, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та привести підстави для відмови в участі у закупівлі у відповідність до вимог пункту 47 Особливостей.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
8cfa54ccb65147169a76ab1c7ad67ded
Заголовок пункту скарги:
Аналогічний договір
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до Документації, учасники торгів повинні надати довідку, складену в довільній формі і скріплену підписом уповноваженої особи Учасника, яка містить інформацію про повне виконання аналогічних договорів (не менше одного щодо постачання брикетів паливних з соломи).
На мою думку, вказана вимога у наведеній редакції є дискримінаційною та незаконною, так як обмежує та поділяє коло учасників по декільком критеріям:
По-перше, участь у цих торгах можуть прийняти тільки ті учасники, що мають аналогічний договір саме на брикети паливні з соломи, хоча згідно Оголошення назва предмета закупівлі: Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015: 03110000-5: Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва. Отже, учасники, хто мають аналогічний договір за назвою предмету закупівлі чи за кодом ДК – не можуть прийняти участь у цій закупівлі.
По-друге, участь у цих торгах обмежена для тих учасників, що можуть надати аналогічний договір на брикет паливний з іншої сировини (мета застосування брикету – для опалення також).
Мені в загалі не зрозуміло, чому Замовник використовує для паливних брикетів з соломи код ДК 021:2015: 03110000-5 "Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва". Мета закупівлі паливних брикетів з соломи в цих торгах – опалення приміщень Замовника, тому, на мою думку, Замовник повинен використовувати код ДК 021:2015: 09110000-9 "Тверде паливо".
Тоді для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасники зможуть надати будь-який договір з постачання твердого палива.
На мою думку, Замовник навмисно використовує код ДК 021:2015: 03110000-5 "Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва" та вимагає в якості аналогічного саме договір з постачання паливних брикетів з соломи, щоб штучно звузити коло можливих учасників торгів.
Скаржник ще немає досвіду з постачання паливних брикетів з соломи, але має великий досвід з постачання різних видів твердого палива (паливні пелети з деревини, паливні пелети з лушпиння соняшника, паливні брикети з деревини, паливні брикети з лушпиння соняшника), але через вказану вище вимогу Замовника моє право на участь в цих торгах обмежено.
Я, наприклад, маю можливість надати аналогічний договір на брикет паливний з іншої сировини /Договір додається до Скарги/, однак, надання таких документів не передбачено Документацією, вказане і підтвердженням дискримінації мене як учасника даних торгів.
Вищенаведена вимога є дискримінаційною, оскільки сформульована таким чином, що обмежує коло потенційних учасників та нівелює можливість запропонувати аналогічний договір на брикет паливний з іншої сировини.
На мою думку, вказана вимога у наведеній редакції є дискримінаційною та незаконною, так як обмежує та поділяє коло учасників по декільком критеріям:
По-перше, участь у цих торгах можуть прийняти тільки ті учасники, що мають аналогічний договір саме на брикети паливні з соломи, хоча згідно Оголошення назва предмета закупівлі: Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015: 03110000-5: Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва. Отже, учасники, хто мають аналогічний договір за назвою предмету закупівлі чи за кодом ДК – не можуть прийняти участь у цій закупівлі.
По-друге, участь у цих торгах обмежена для тих учасників, що можуть надати аналогічний договір на брикет паливний з іншої сировини (мета застосування брикету – для опалення також).
Мені в загалі не зрозуміло, чому Замовник використовує для паливних брикетів з соломи код ДК 021:2015: 03110000-5 "Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва". Мета закупівлі паливних брикетів з соломи в цих торгах – опалення приміщень Замовника, тому, на мою думку, Замовник повинен використовувати код ДК 021:2015: 09110000-9 "Тверде паливо".
Тоді для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасники зможуть надати будь-який договір з постачання твердого палива.
На мою думку, Замовник навмисно використовує код ДК 021:2015: 03110000-5 "Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва" та вимагає в якості аналогічного саме договір з постачання паливних брикетів з соломи, щоб штучно звузити коло можливих учасників торгів.
Скаржник ще немає досвіду з постачання паливних брикетів з соломи, але має великий досвід з постачання різних видів твердого палива (паливні пелети з деревини, паливні пелети з лушпиння соняшника, паливні брикети з деревини, паливні брикети з лушпиння соняшника), але через вказану вище вимогу Замовника моє право на участь в цих торгах обмежено.
Я, наприклад, маю можливість надати аналогічний договір на брикет паливний з іншої сировини /Договір додається до Скарги/, однак, надання таких документів не передбачено Документацією, вказане і підтвердженням дискримінації мене як учасника даних торгів.
Вищенаведена вимога є дискримінаційною, оскільки сформульована таким чином, що обмежує коло потенційних учасників та нівелює можливість запропонувати аналогічний договір на брикет паливний з іншої сировини.
×
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
Договір Управління освіти Веселинівської СР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та викласти підпункт 1.1. Додатку 1 до Документації в наступній редакції: "Довідку, складену в довільній формі і скріплену підписом уповноваженої особи Учасника, яка містить інформацію про повне виконання аналогічних договорів (не менше одного договору щодо постачання брикетів паливних з будь-якої сировини або постачання інших видів твердого палива).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
cca74645df4841f9927ba98bc4bbe1f9
Заголовок пункту скарги:
Вимога щодо придбання товару до моменту укладання договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог підпункту 1.4 пункту 1 Додатку 1 до Документації, у разі коли учасник не є безпосереднім виробником товару, такий учасник надає інформацію про виробника товару, сертифікати якості та підтвердження придбання такого товару у виробника (договір з додатками, видаткові накладні, товаро-транспортні накладні) у кількості, що має бути не меншою ніж заявлено у тендерній документації.
По-перше, ця вимога у наведеній редакції ставить в нерівні умови учасників, що є виробниками і тих, хто не є виробниками, адже ті учасники, хто є виробниками не надають ніякої інформації, документів щодо виробника, сертифікат якості, ще і документи, що підтверджують кількість товару, що є не меншою ніж заявлено у тендерній документації, а ті учасники, що не є виробниками, повинні надати купу документів.
По-друге, Замовник цією вимогою фактично зобов'язує всіх учасників, що не є виробниками паливних брикетів з соломи, заздалегідь ще до початку відповідного аукціону придбати у виробника паливні брикети з соломи в кількості не менше 16,85т. (для підтвердження цього учасники повинні надати ще видаткові накладні, товаро-транспортні накладні).
Мені не зрозуміла така вимога Замовника, вочевидь участь у будь-яких торгах не дорівнює перемоги в них. Навіть якщо в цих торгах буде переможець, то це також не гарантує укладання договору з Замовником, адже Замовник має право скасувати цю процедуру закупівлі. А як, в такому випадку, бути учасникам, що завчасно придбали товар в кількості не менше 16,85т. Хто буде відшкодовувати їм такі витрати?
Бюджет цієї Процедури становить 118000,00 грн. Тобто Замовник вимагає, щоб всі учасники ще до моменту подання своїх тендерних пропозицій витратили цю суму на придбання паливних брикетів з соломи без будь-яких гарантій реалізації цього товару в майбутньому. Я не можу позволити собі такі витрати. На мою думку, вказану вище вимогу Замовника зможуть виконати лише виробники товару.
Я не розумію, чому Замовник вказаною вимогою звужує коло учасників, з якою метою? Чинне законодавство забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги у тендерній документації, натомість Замовник порушує таку заборону і максимально звужує коло учасників.
По-перше, ця вимога у наведеній редакції ставить в нерівні умови учасників, що є виробниками і тих, хто не є виробниками, адже ті учасники, хто є виробниками не надають ніякої інформації, документів щодо виробника, сертифікат якості, ще і документи, що підтверджують кількість товару, що є не меншою ніж заявлено у тендерній документації, а ті учасники, що не є виробниками, повинні надати купу документів.
По-друге, Замовник цією вимогою фактично зобов'язує всіх учасників, що не є виробниками паливних брикетів з соломи, заздалегідь ще до початку відповідного аукціону придбати у виробника паливні брикети з соломи в кількості не менше 16,85т. (для підтвердження цього учасники повинні надати ще видаткові накладні, товаро-транспортні накладні).
Мені не зрозуміла така вимога Замовника, вочевидь участь у будь-яких торгах не дорівнює перемоги в них. Навіть якщо в цих торгах буде переможець, то це також не гарантує укладання договору з Замовником, адже Замовник має право скасувати цю процедуру закупівлі. А як, в такому випадку, бути учасникам, що завчасно придбали товар в кількості не менше 16,85т. Хто буде відшкодовувати їм такі витрати?
Бюджет цієї Процедури становить 118000,00 грн. Тобто Замовник вимагає, щоб всі учасники ще до моменту подання своїх тендерних пропозицій витратили цю суму на придбання паливних брикетів з соломи без будь-яких гарантій реалізації цього товару в майбутньому. Я не можу позволити собі такі витрати. На мою думку, вказану вище вимогу Замовника зможуть виконати лише виробники товару.
Я не розумію, чому Замовник вказаною вимогою звужує коло учасників, з якою метою? Чинне законодавство забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги у тендерній документації, натомість Замовник порушує таку заборону і максимально звужує коло учасників.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
На підставі зазначеного вище, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та виключити з неї вимогу щодо надання учасниками, хто не є виробником товару, інформації про виробника товару, сертифікати якості та підтвердження придбання такого товару у виробника (договір з додатками, видаткові накладні, товаро-транспортні накладні) у кількості, що має бути не меншою ніж заявлено у тендерній документації.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
32b9350374b94b4aa2ffc4a0ebba1143
Заголовок пункту скарги:
Технічні характеристики товару
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 1 Розділу ІІ Додатку 2 до Документації, брикети паливні з соломи повинні мати наступні технічні характеристики товару:
- нижча теплота згоряння, МДж/кг не більше 15,7;
- вища теплота згоряння, МДж/кг - не більше 19,5;
- вихід летких речовин, не більше % - 75;
- масова частка сірки, не більше % - 0,07;
- зольність, не більше % - 8;
- вологість, не більше % - 7,2.
Для мене, не є зрозумілим чому Замовник встановив саме такі технічні характеристики до предмету закупівлі. Чим керувався Замовник при визначені технічних характеристик, якщо для даного виду товару не має національного стандарту?
Я можу запропонувати товар, що є предметом закупівлі, але у нього показник вологість становить 7,3%, показник зольність становить 8,3%, показник нижча теплота згоряння становить 16,0 МДж/кг, що в свою чергу не відповідає вимогам Замовника, тому моє право на участь у цій закупівлі обмежено.
Насправді я не розумію чому Замовник встановив саме такі показники якості, а не інші? Де він їх взяв? Одна справа, якщо такі показники дійсно вказані в настанові з експлуатації котельного обладнання Замовника, але друга справа, якщо ці показники прописані просто під конкретного виробника. За моїми даними, тільки один виробник має товар з такими показниками якості – це ФОП Головко Олег Станіславович. Прошу зобов'язати Замовника надати на розгляд Комісії настанови з експлуатації котельного обладнання, щоб підтвердити по-перше, що воно дійсно пристосовано для використання паливних брикетів з соломи, а по друге, що таки брикети повинні мати саме такі зазначені вище показники якості.
Також, я не розумію, чим обґрунтована вимога Замовника щодо визначення показників "вища теплота згоряння" та "нижча теплота загорания", МДж/кг у форматі "не більше"? Чому показник який фактично вказує на кількість тепла, що буде отримувати Замовник обмежується? Зауважу, що Замовник бажає придбати цей товар для опалення, і фактично нижча теплота згорання є основним показником. З якою метою Замовник обмежує такі показники? – під документи окремого виробника (обраного до закупівлі учасника)? Крім того мені цікаво звідки Замовник взяв, що для паливних брикетів з соломи повинна визначатися вища теплота згоряння? Зазначу, що всіх інших видів твердого палива, для яких існують відповідні національні стандарти, такий показник як "вища теплота згоряння" не визначається тому, що він ніяк не обмежується.
Товар, що я пропоную має вище значення нижчої теплоти згорання, ніж встановлено вимогами Додатку 2 до Документації. Зауважу, що це ніяк не погіршує якість предмету закупівлі, а навпаки покращує його властивості та ефективність, тож я не розумію, чому моє право на участь у цих торгах обмежено.
На мою думку, наведені вище показники якості є дискримінаційними, оскільки сформульовані таким чином, щоб обмежити коло потенційних учасників та нівелювати можливість запропонувати товар, що має відмінні показники якості, що не погіршують його властивості в цілому.
- нижча теплота згоряння, МДж/кг не більше 15,7;
- вища теплота згоряння, МДж/кг - не більше 19,5;
- вихід летких речовин, не більше % - 75;
- масова частка сірки, не більше % - 0,07;
- зольність, не більше % - 8;
- вологість, не більше % - 7,2.
Для мене, не є зрозумілим чому Замовник встановив саме такі технічні характеристики до предмету закупівлі. Чим керувався Замовник при визначені технічних характеристик, якщо для даного виду товару не має національного стандарту?
Я можу запропонувати товар, що є предметом закупівлі, але у нього показник вологість становить 7,3%, показник зольність становить 8,3%, показник нижча теплота згоряння становить 16,0 МДж/кг, що в свою чергу не відповідає вимогам Замовника, тому моє право на участь у цій закупівлі обмежено.
Насправді я не розумію чому Замовник встановив саме такі показники якості, а не інші? Де він їх взяв? Одна справа, якщо такі показники дійсно вказані в настанові з експлуатації котельного обладнання Замовника, але друга справа, якщо ці показники прописані просто під конкретного виробника. За моїми даними, тільки один виробник має товар з такими показниками якості – це ФОП Головко Олег Станіславович. Прошу зобов'язати Замовника надати на розгляд Комісії настанови з експлуатації котельного обладнання, щоб підтвердити по-перше, що воно дійсно пристосовано для використання паливних брикетів з соломи, а по друге, що таки брикети повинні мати саме такі зазначені вище показники якості.
Також, я не розумію, чим обґрунтована вимога Замовника щодо визначення показників "вища теплота згоряння" та "нижча теплота загорания", МДж/кг у форматі "не більше"? Чому показник який фактично вказує на кількість тепла, що буде отримувати Замовник обмежується? Зауважу, що Замовник бажає придбати цей товар для опалення, і фактично нижча теплота згорання є основним показником. З якою метою Замовник обмежує такі показники? – під документи окремого виробника (обраного до закупівлі учасника)? Крім того мені цікаво звідки Замовник взяв, що для паливних брикетів з соломи повинна визначатися вища теплота згоряння? Зазначу, що всіх інших видів твердого палива, для яких існують відповідні національні стандарти, такий показник як "вища теплота згоряння" не визначається тому, що він ніяк не обмежується.
Товар, що я пропоную має вище значення нижчої теплоти згорання, ніж встановлено вимогами Додатку 2 до Документації. Зауважу, що це ніяк не погіршує якість предмету закупівлі, а навпаки покращує його властивості та ефективність, тож я не розумію, чому моє право на участь у цих торгах обмежено.
На мою думку, наведені вище показники якості є дискримінаційними, оскільки сформульовані таким чином, щоб обмежити коло потенційних учасників та нівелювати можливість запропонувати товар, що має відмінні показники якості, що не погіршують його властивості в цілому.
×
-
Назва доказу:
Павспорт якості виробника
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості виробника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи зазначене, з метою розширення конкуренції та проведення ефективної закупівлі, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у пункт 1 Розділу ІІ Додатку 2 до Документації, а також зобов'язати Замовника надати на розгляд Комісії настанови з експлуатації котельного обладнання, щоб підтвердити по-перше, що воно дійсно пристосовано для використання паливних брикетів з соломи, а по друге, що таки брикети повинні мати показники якості, що вимагає Замовник.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
096f88bffa39400e8f669bac1a2dc279
Заголовок пункту скарги:
Документи на товар, що підтверджують його походження, якість та безпеку
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 9 Розділу ІІ Додатку 2 до Документації, учасник повинен надати документи на товар, що підтверджують його походження, якість та безпеку: сертифікат якості виданий уповноваженим органом або декларація відповідності видана уповноваженим органом або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи виданий уповноваженим органом, викладені українською мовою.
Не зрозуміло, чому Замовник вимагає для підтвердження якості саме сертифікат якості або декларацію, що видані саме уповноваженим органом. Який орган на думку Замовника є уповноваженим? Яким нормативно-правовим актом (надалі – НПА) передбачено, що брикет паливний з соломи підлягає сертифікації? Чому Замовник вимагає саме сертифікат якості, а не, наприклад, протокол чи посвідчення якості чи інший документ про якість? Вивчивши це питання, я приходжу до висновку, що жодний НПА не передбачає отримання на товар, що є предметом закупівлі, саме сертифікату якості чи декларації відповідності. Також, зауважу, що державний стандарт для такого виду товару наразі відсутній. Тож яким чином Замовник визначив саме такі документи не є зрозумілим.
Щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи теж виникає питання чому Замовник вимагає такий документ як альтернативу сертифікату якості чи декларації про відповідність. Зауважу, що 01.10.2023 року набув чинності Закон України "Про систему громадського здоров'я" (надалі – Закон 2). Відповідно до частини 2 Розділу 9 "Прикінцевих та перехідних положень" - з дня введення в дію цього Закону: Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ. Саме Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" передбачав можливість отримання висновку СЕС. Однак в Законі 2 вже відсутня інформація стосовно обов'язку отримувати висновок СЕС, відповідно Замовник не може вимагати від учасників отримувати ті документи, які на сьогоднішній день не передбачені нормами чинного законодавства, зокрема Законом України "Про систему громадського здоров'я".
Підсумовуючи, вбачається, що вимоги Замовника в цій частині є незаконними та дискримінаційними, адже участь у цих торгах зможе прийняти лише той учасник, що має саме сертифікат якості виданий уповноваженим органом або декларацію відповідності видану уповноваженим органом або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи виданий уповноваженим органом, а ті учасники, що можуть надати посвідчення якості виробника або протокол або паспорт якості чи інші документи, що передбачені виробником обмежені в участі у цих торгах.
Дана вимога порушує моє право на участь у цих торгах, адже документ, що підтверджує якість товару, що я можу надати – це паспорт якості виробника, однак надання такого документу не передбачено Документацією, відтак, вбачається, що незаконними вимогами Замовник обмежив моє право на участь у цих торгах.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки сформульована таким чином, що обмежує коло потенційних учасників та нівелює можливість запропонувати інший документ про якість товару ніж ті, що передбачені Додатком 2 до Документації.
Не зрозуміло, чому Замовник вимагає для підтвердження якості саме сертифікат якості або декларацію, що видані саме уповноваженим органом. Який орган на думку Замовника є уповноваженим? Яким нормативно-правовим актом (надалі – НПА) передбачено, що брикет паливний з соломи підлягає сертифікації? Чому Замовник вимагає саме сертифікат якості, а не, наприклад, протокол чи посвідчення якості чи інший документ про якість? Вивчивши це питання, я приходжу до висновку, що жодний НПА не передбачає отримання на товар, що є предметом закупівлі, саме сертифікату якості чи декларації відповідності. Також, зауважу, що державний стандарт для такого виду товару наразі відсутній. Тож яким чином Замовник визначив саме такі документи не є зрозумілим.
Щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи теж виникає питання чому Замовник вимагає такий документ як альтернативу сертифікату якості чи декларації про відповідність. Зауважу, що 01.10.2023 року набув чинності Закон України "Про систему громадського здоров'я" (надалі – Закон 2). Відповідно до частини 2 Розділу 9 "Прикінцевих та перехідних положень" - з дня введення в дію цього Закону: Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ. Саме Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" передбачав можливість отримання висновку СЕС. Однак в Законі 2 вже відсутня інформація стосовно обов'язку отримувати висновок СЕС, відповідно Замовник не може вимагати від учасників отримувати ті документи, які на сьогоднішній день не передбачені нормами чинного законодавства, зокрема Законом України "Про систему громадського здоров'я".
Підсумовуючи, вбачається, що вимоги Замовника в цій частині є незаконними та дискримінаційними, адже участь у цих торгах зможе прийняти лише той учасник, що має саме сертифікат якості виданий уповноваженим органом або декларацію відповідності видану уповноваженим органом або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи виданий уповноваженим органом, а ті учасники, що можуть надати посвідчення якості виробника або протокол або паспорт якості чи інші документи, що передбачені виробником обмежені в участі у цих торгах.
Дана вимога порушує моє право на участь у цих торгах, адже документ, що підтверджує якість товару, що я можу надати – це паспорт якості виробника, однак надання такого документу не передбачено Документацією, відтак, вбачається, що незаконними вимогами Замовник обмежив моє право на участь у цих торгах.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки сформульована таким чином, що обмежує коло потенційних учасників та нівелює можливість запропонувати інший документ про якість товару ніж ті, що передбачені Додатком 2 до Документації.
×
-
Назва доказу:
Паспорт якості виробника
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості виробника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та викласти пункт 9 Розділу ІІ Додатку 2 в наступній редакції: "Учасник повинен надати документи на товар, що підтверджують його походження, якість та безпеку: документ про якість товару (посвідчення про якість/ паспорт якості/сертифікат якості/декларація про відповідність/ протокол випробувань, тощо), викладений українською мовою".
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
fabed2d03c61474b93b311264afe2212
Заголовок пункту скарги:
Вимоги проєкту договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог пункту 2.1 Додатку 3 до Документації (Проєкт договору), якість товару повинна відповідати державним нормам, стандартам, регламентам і вимогам, встановленим діючими нормативними актами України та умовами Договору. У випадку поставки неякісних товарів на Постачальника покладаються витрати щодо проведення експертних та лабораторних досліджень для встановлення відповідності або невідповідності поставлених товарів якісним вимогам державних стандартів України.
Зауважу, що для даного виду товару відсутні державні норми, стандарти, регламенти і вимоги, встановлені діючими нормативними актами України, тож виникає питання – на відповідність яким саме державним нормам Замовник хоче перевіряти якість товару? Чому Замовник не зазначає конкретні нормативно-правові документи на відповідність яким він буде перевіряти товар?
Крім того, Замовник встановлює вимогу, що у випадку поставки неякісних товарів на Постачальника покладаються витрати щодо проведення експертних та лабораторних досліджень для встановлення відповідності або невідповідності поставлених товарів якісним вимогам державних стандартів. Тобто мало того, що невідомо до яких норм хоче перевіряти якість товару Замовник, так ще і хоче покласти витрати на проведення експертних та лабораторних досліджень на Постачальника (Учасника), при цьому навіть не надаючи інформацію щодо кількості таких випробувань, їх вартості, особи, що буде проводити такі випробування та не конкретизує стандарт.
Хочу зауважити, що Документацією передбачено, що всі витрати повинні бути включені у ціну товару, а з урахування такої вимоги не зрозуміло яким чином я, як потенційний учасник, повинна розрахувати вартість своєї Пропозиції, якщо я не володію інформацією стосовно проведення експертних та лабораторних досліджень товару. Така невизначеність вимог призводить до неможливості формування вартості ціни пропозиції, тобто унеможливлює подачу Пропозиції в цілому (адже без ціни Пропозицію подати неможливо).
Зауважу, що для даного виду товару відсутні державні норми, стандарти, регламенти і вимоги, встановлені діючими нормативними актами України, тож виникає питання – на відповідність яким саме державним нормам Замовник хоче перевіряти якість товару? Чому Замовник не зазначає конкретні нормативно-правові документи на відповідність яким він буде перевіряти товар?
Крім того, Замовник встановлює вимогу, що у випадку поставки неякісних товарів на Постачальника покладаються витрати щодо проведення експертних та лабораторних досліджень для встановлення відповідності або невідповідності поставлених товарів якісним вимогам державних стандартів. Тобто мало того, що невідомо до яких норм хоче перевіряти якість товару Замовник, так ще і хоче покласти витрати на проведення експертних та лабораторних досліджень на Постачальника (Учасника), при цьому навіть не надаючи інформацію щодо кількості таких випробувань, їх вартості, особи, що буде проводити такі випробування та не конкретизує стандарт.
Хочу зауважити, що Документацією передбачено, що всі витрати повинні бути включені у ціну товару, а з урахування такої вимоги не зрозуміло яким чином я, як потенційний учасник, повинна розрахувати вартість своєї Пропозиції, якщо я не володію інформацією стосовно проведення експертних та лабораторних досліджень товару. Така невизначеність вимог призводить до неможливості формування вартості ціни пропозиції, тобто унеможливлює подачу Пропозиції в цілому (адже без ціни Пропозицію подати неможливо).
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вказане прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та деталізувати яким саме державним нормам, стандартам, регламентам і вимогам, встановленим діючими нормативними актами України повинен відповідати товар, що є предметом даної закупівлі, кількість та вартість експертних та лабораторних досліджень товару, найменування та акредитацію особи, що буде проводити експертні та лабораторні досліджень для встановлення відповідності або невідповідності поставлених товарів якісним вимогам державних стандартів України.
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
dab4d888c68844dba338fbbe56d99016
Заголовок пункту скарги:
Право на дострокове розірвання договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог пункту 6.2.1 Додатку 3 до Документації (Проєкт договору), Замовник має право достроково розірвати цей договір у разі невиконання зобов'язань постачальником, повідомивши про це його у строк не пізніше 10 календарних днів.
Зауважу, що Проєкт договору не встановлює порядок визначення невиконання зобов'язань Постачальником, і вимога у наведеній редакції надає право Замовнику зловживати своїми правами, наприклад, якщо "на думку" Замовника Постачальник не виконує свої зобов'язання, то Замовник може навіть не враховувати думку, доводи та докази Постачальника, розірвати договір просто повідомивши Постачальника у строк не пізніше 10 календарних днів. За таких умов, Постачальник лишається права на захист своїх прав зовсім.
Крім того, виникає ще питання від якої дати чи події починається відлік "не пізніше 10 календарних днів"?.
Отже, умовою участі у даній закупівлі є погодження учасника на порушення його прав.
Я не розумію чому Замовник вважає, що він має право розірвати договір в односторонньому порядку навіть не спитавши Постачальника, при цьому навіть не зрозуміло як Замовник повідомляє Постачальника? Чому, в цілому Постачальник повинен мовчки погоджуватись з думкою Замовника про "невиконання зобов'язань постачальником". Враховуючи умови даної вимоги, вбачається, що Замовник сам встановлює порушення, сам розриває договір, а Постачальник мовчки на все погоджується. Я не розумію як Постачальнику захистити свої права при виконанні даного договору?
Порядок розірвання договору регулює стаття 188 Господарського кодексу України. Відповідно до неї, Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, має надіслати пропозицію про це контрагенту. Контрагент має розглянути пропозицію та протягом 20 днів з моменту її отримання повідомити ініціатора розірвання договору про результати розгляду. Проте, з невідомих причин Замовник хоче розірвати договір без погодження Постачальника, і на мою думку такі умови є до зловживанням з боку Замовника.
Я не погоджуюсь з тим, що договір може бути розірвано за бажанням Замовника у спосіб, що не узгоджується з нормами права, проте я не можу навіть запропонувати зміни у проєкт договору і єдиним механізмом захисту своїх прав є звернення до Органу оскарження.
Стаття 265 Господарського кодексу України містить визначення договору поставки: За договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Договір поставки укладається на розсуд сторін або відповідно до державного замовлення.
Відтак, це договір двох сторін, де у кожної сторони є права та обов'язки, а не так, що у однієї сторони є обов'язки, а у іншої тільки права.
Зауважу, що Проєкт договору не встановлює порядок визначення невиконання зобов'язань Постачальником, і вимога у наведеній редакції надає право Замовнику зловживати своїми правами, наприклад, якщо "на думку" Замовника Постачальник не виконує свої зобов'язання, то Замовник може навіть не враховувати думку, доводи та докази Постачальника, розірвати договір просто повідомивши Постачальника у строк не пізніше 10 календарних днів. За таких умов, Постачальник лишається права на захист своїх прав зовсім.
Крім того, виникає ще питання від якої дати чи події починається відлік "не пізніше 10 календарних днів"?.
Отже, умовою участі у даній закупівлі є погодження учасника на порушення його прав.
Я не розумію чому Замовник вважає, що він має право розірвати договір в односторонньому порядку навіть не спитавши Постачальника, при цьому навіть не зрозуміло як Замовник повідомляє Постачальника? Чому, в цілому Постачальник повинен мовчки погоджуватись з думкою Замовника про "невиконання зобов'язань постачальником". Враховуючи умови даної вимоги, вбачається, що Замовник сам встановлює порушення, сам розриває договір, а Постачальник мовчки на все погоджується. Я не розумію як Постачальнику захистити свої права при виконанні даного договору?
Порядок розірвання договору регулює стаття 188 Господарського кодексу України. Відповідно до неї, Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, має надіслати пропозицію про це контрагенту. Контрагент має розглянути пропозицію та протягом 20 днів з моменту її отримання повідомити ініціатора розірвання договору про результати розгляду. Проте, з невідомих причин Замовник хоче розірвати договір без погодження Постачальника, і на мою думку такі умови є до зловживанням з боку Замовника.
Я не погоджуюсь з тим, що договір може бути розірвано за бажанням Замовника у спосіб, що не узгоджується з нормами права, проте я не можу навіть запропонувати зміни у проєкт договору і єдиним механізмом захисту своїх прав є звернення до Органу оскарження.
Стаття 265 Господарського кодексу України містить визначення договору поставки: За договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Договір поставки укладається на розсуд сторін або відповідно до державного замовлення.
Відтак, це договір двох сторін, де у кожної сторони є права та обов'язки, а не так, що у однієї сторони є обов'язки, а у іншої тільки права.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію в цій частині і виключити з неї можливість безпідставного одностороннього розірвання договору з ініціативи Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
034b39870c774fa7a53e24cb18814257
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови проєкту договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог пункту 6.2.5 Додатку 3 до Документації (Проєкт договору), Замовник має право розірвати Договір в односторонньому порядку, в тому числі у зв'язку з непогодженням Покупця із підвищенням ціни за одиницю товару шляхом направлення на електронну адресу Постачальника повідомлення про таке розірвання за 7 календарних днів до дострокового припинення договору.
Зауважу, що чинним законодавством, зокрема підпунктом 2 пункту 19 Особливостей фактично передбачена можливість внесення змін в договір шляхом погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Однак, встановленою вимогою Замовник фактично наділяє себе право в односторонньому порядку розірвати договір якщо Постачальник захоче скористатись законним правом зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку. Заважу, що погодження чи не погодження на зміни ціни за одиницю залежить від Замовника, але я не розумію чому у разі непогодження зміни ціни (підвищення) Замовник наділяє себе правом на розірвання договору? Яким нормативно-правовим актом передбачена така підстава для розірвання.
Я не погоджую такі умови договору, але я не заперечую щодо права Замовника відмовитись від зміни ціни за одиницю, але право Замовника в односторонньою порядку розірвати договір через законну ініціативу Постачальника – це вже занадто. Я маю право скористатись своїм правом, за наявності законних підстав на зміну ціни за одиницю товару у бік збільшення, але Замовник фактично такою вимогою перешкоджає мені реалізувати таке право "погрожуючі" розірванням договору.
Я не можу висловити свою незгоду з проєктом договору чи запропонувати зміни до нього, однак вимоги Додатку 3 у такій редакції є дискримінаційними для мене.
Зауважу, що чинним законодавством, зокрема підпунктом 2 пункту 19 Особливостей фактично передбачена можливість внесення змін в договір шляхом погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Однак, встановленою вимогою Замовник фактично наділяє себе право в односторонньому порядку розірвати договір якщо Постачальник захоче скористатись законним правом зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку. Заважу, що погодження чи не погодження на зміни ціни за одиницю залежить від Замовника, але я не розумію чому у разі непогодження зміни ціни (підвищення) Замовник наділяє себе правом на розірвання договору? Яким нормативно-правовим актом передбачена така підстава для розірвання.
Я не погоджую такі умови договору, але я не заперечую щодо права Замовника відмовитись від зміни ціни за одиницю, але право Замовника в односторонньою порядку розірвати договір через законну ініціативу Постачальника – це вже занадто. Я маю право скористатись своїм правом, за наявності законних підстав на зміну ціни за одиницю товару у бік збільшення, але Замовник фактично такою вимогою перешкоджає мені реалізувати таке право "погрожуючі" розірванням договору.
Я не можу висловити свою незгоду з проєктом договору чи запропонувати зміни до нього, однак вимоги Додатку 3 у такій редакції є дискримінаційними для мене.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Отже, з урахуванням наведеного, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у Додаток 3 до Документації і виключити з нього можливість безпідставного одностороннього розірвання договору у зв'язку з непогодженням Покупця із підвищенням ціни за одиницю товару.
Порядковий номер пункту скарги:
9
Номер:
81ef9f2a6f6b45d2921c0106e990481a
Заголовок пункту скарги:
Строк дії договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 10.1 Додатку 3 до Документації (Проєкт договору), цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та його скріплення печатками сторін і діє до ____________________ р., а в частині розрахунків до повного виконання зобов'язань.
Я не розумію, чому у проєкті договору не визначено строк дії договору, коли така дата визначається? Хто повинен зазначити дату строку дії договору Замовник чи Постачальник? Якщо Замовник, то чи погоджується ця дата з Учасником (Постачальником)? На якому етапі? Як я можу погодитись на укладання договору, якщо мені не відомий термін дії такого договору? – я не розумію.
Згідно пункту 5.3. Додатку 3 до Документації, строк поставки товару: до 31.12.2024 року, згідно річного плану видатки на цю закупівлю виділені на 2024 рік, а от з яких підстав не визначений строк дії договору мені не відомо.
Наголошу, що строк дії договору є істотною його умовою, і при укладанні договору сторони в обов'язковому порядку мають його погодити, натомість, порядок погодження у Документації відсутній і строк дії договору не визначений.
Через невизначеність строку дії договору я не можу погодити такий договір, відповідно моє право на участь у цих торгах порушено.
Я не розумію, чому у проєкті договору не визначено строк дії договору, коли така дата визначається? Хто повинен зазначити дату строку дії договору Замовник чи Постачальник? Якщо Замовник, то чи погоджується ця дата з Учасником (Постачальником)? На якому етапі? Як я можу погодитись на укладання договору, якщо мені не відомий термін дії такого договору? – я не розумію.
Згідно пункту 5.3. Додатку 3 до Документації, строк поставки товару: до 31.12.2024 року, згідно річного плану видатки на цю закупівлю виділені на 2024 рік, а от з яких підстав не визначений строк дії договору мені не відомо.
Наголошу, що строк дії договору є істотною його умовою, і при укладанні договору сторони в обов'язковому порядку мають його погодити, натомість, порядок погодження у Документації відсутній і строк дії договору не визначений.
Через невизначеність строку дії договору я не можу погодити такий договір, відповідно моє право на участь у цих торгах порушено.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та визначити істотну умову договору, а саме строк дії договору у даній закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
10
Номер:
69227df225674b5893d9ce9ae6f96ea6
Заголовок пункту скарги:
Порядок зміни та доповнення договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог пункту 11.1. Додатку 3 до Документації (Проєкт договору), внесення змін у Договір оформлюється додатковою угодою. Усі додатки та Додаткові Угоди до Договору набувають чинності з моменту їх підписання повноважними представниками сторін та діють протягом строку дії Договору, якщо сторонами не встановлено інше. Цей Договір може бути змінено та доповнено за згодою сторін, що оформлюється в …..
Наразі я не розумію яким чином оформлюються зміни та доповнення згідно пункту 11.1 Проєкту договору. На мою думку, це положення проєкту договору не завершене і я не розумію як мені укладати такий договір у якому є прогалини щодо змін та доповнень в договір. Пропонувати свою редакцію цього документу я не можу, вносити зміни також не можу, оскільки це не передбачено Документацією.
Отже, умовою прийняття участі в цій закупівлі є погодження на невизначні умови проєкту договору, однак це дискримінаційна і незаконна умова. Я не виявляю своєї волі на підписання договору у якому не визначені його умови, адже це надає право Замовнику маніпулювати та зловживати своїми правами, порушити вимоги законодавства, що може призвести до визнання договору недійсним, тощо.
Наразі я не розумію яким чином оформлюються зміни та доповнення згідно пункту 11.1 Проєкту договору. На мою думку, це положення проєкту договору не завершене і я не розумію як мені укладати такий договір у якому є прогалини щодо змін та доповнень в договір. Пропонувати свою редакцію цього документу я не можу, вносити зміни також не можу, оскільки це не передбачено Документацією.
Отже, умовою прийняття участі в цій закупівлі є погодження на невизначні умови проєкту договору, однак це дискримінаційна і незаконна умова. Я не виявляю своєї волі на підписання договору у якому не визначені його умови, адже це надає право Замовнику маніпулювати та зловживати своїми правами, порушити вимоги законодавства, що може призвести до визнання договору недійсним, тощо.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З урахуванням наведеного та для відновлення моїх порушених прав, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до пункту 11.1. Проєкту договору та визначити як саме оформлюються зміни та доповнення до нього.
Порядковий номер пункту скарги:
11
Номер:
a40c149e148d43609f22e45055cc02b4
Заголовок пункту скарги:
Код предмету закупівлі за ДК 021:2015
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно Оголошення назва предмета закупівлі: Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:03110000-5: Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва.
Згідно пункту 4.1. Розділу І Документації, назва предмета закупівлі: Код ДК 021:2015-03110000-5 - Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (Брикети паливні з соломи).
Зазначу, що Замовник у даних торгах бажає придбати брикети паливні з соломи. Згідно річного плану видатки Замовник має на категорію "Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг".
Енергоносії – це речовини різних агрегатних станів чи іншої форми матеріального середовища, що є джерелом енергії. Отже, вбачається, що товар, який фактично закуповується у цих торгах є джерелом теплоенергії – паливом.
Відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 встановлені, наступні коди CPV, зокрема:
- 09110000-3 Тверде паливо.
- 03110000-5 Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва.
На мою думку, товар "брикет паливні з соломи" не узгоджується із встановленим Замовником кодом ДК 021:2015: 03110000-5, так як такий товар є твердим паливом, що використовується Замовником для опалення, і належним кодом ДК для нього є ДК 021:2015:09110000-3 - Тверде паливо. Зазначу, що в цілому, будь-який паливний брикет вне залежності від сировини з якої він виготовлюється є твердим паливом, що відповідає коду ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо.
До товарів, що відносяться до категорії "Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва" відносяться сажанці, насіння, рослини, сільськогосподарські культури, що використовуються як корм для тварин, але ж не брикет паливний.
Як на мене, Замовник навмисно обрав код ДК 021:2015-03110000-5 і в найменуванні закупівлі зазначив "Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва" без уточнення, що товаром фактично є паливний брикет (як це вказано у Документації) з метою звуження кола учасників у даній закупівлі. Як на мене Замовник намагається такими діями приховати закупівлю в іншому коду ДК і тим самим збільшити шанси на перемогу обраного учасника.
Поясню, що учасники, при виборі процедур, у яких вони хочуть прийняти участь, шукають закупівлі за кодом ДК і паливні брикети з будь-якої сировини, як правило відносяться до ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо або ж пошук закупівлі учасниками здійснюється за словами у полі пошуку в електронній системі, наприклад за словами – брикет, паливний, паливо і тому подібне. Слід зауважити, що електронна система здійснює пошук (фільтрує закупівлі) по найменуванні (назві) закупівлі, за кодом ДК, а ніяк не за специфікацією предмету закупівлі.
Згідно пункту 4.1. Розділу І Документації, назва предмета закупівлі: Код ДК 021:2015-03110000-5 - Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (Брикети паливні з соломи).
Зазначу, що Замовник у даних торгах бажає придбати брикети паливні з соломи. Згідно річного плану видатки Замовник має на категорію "Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг".
Енергоносії – це речовини різних агрегатних станів чи іншої форми матеріального середовища, що є джерелом енергії. Отже, вбачається, що товар, який фактично закуповується у цих торгах є джерелом теплоенергії – паливом.
Відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 встановлені, наступні коди CPV, зокрема:
- 09110000-3 Тверде паливо.
- 03110000-5 Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва.
На мою думку, товар "брикет паливні з соломи" не узгоджується із встановленим Замовником кодом ДК 021:2015: 03110000-5, так як такий товар є твердим паливом, що використовується Замовником для опалення, і належним кодом ДК для нього є ДК 021:2015:09110000-3 - Тверде паливо. Зазначу, що в цілому, будь-який паливний брикет вне залежності від сировини з якої він виготовлюється є твердим паливом, що відповідає коду ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо.
До товарів, що відносяться до категорії "Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва" відносяться сажанці, насіння, рослини, сільськогосподарські культури, що використовуються як корм для тварин, але ж не брикет паливний.
Як на мене, Замовник навмисно обрав код ДК 021:2015-03110000-5 і в найменуванні закупівлі зазначив "Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва" без уточнення, що товаром фактично є паливний брикет (як це вказано у Документації) з метою звуження кола учасників у даній закупівлі. Як на мене Замовник намагається такими діями приховати закупівлю в іншому коду ДК і тим самим збільшити шанси на перемогу обраного учасника.
Поясню, що учасники, при виборі процедур, у яких вони хочуть прийняти участь, шукають закупівлі за кодом ДК і паливні брикети з будь-якої сировини, як правило відносяться до ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо або ж пошук закупівлі учасниками здійснюється за словами у полі пошуку в електронній системі, наприклад за словами – брикет, паливний, паливо і тому подібне. Слід зауважити, що електронна система здійснює пошук (фільтрує закупівлі) по найменуванні (назві) закупівлі, за кодом ДК, а ніяк не за специфікацією предмету закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи зазначене, з метою розширення кола учасників та проведення ефективної закупівлі, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до Оголошення та Документацію в частині зазначення коду ДК 021:2015:09110000-3 - Тверде паливо. Внесення таких змін не погіршить предмет закупівлі, проте розширить коло потенційних учасників та дозволить прийняти участь більшій кількості учасників, так як більшість учасників зможуть знайти цю закупівлю, надати аналогічні договори на тверде паливо, яким по суті і є товар за даними торгами.